Proiectul de delimitare a liniei tramvaiului 21 cu garduri, pe modelul liniei 41, aprobat de Consiliul General

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 11 septembrie 2017, 17:00 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei mai face un pas pentru transformarea liniei tramvaiului 21 in banda unica. Proiectul care prevede ca linia sa aiba garduri de protectie, pe modelul liniei 41,  a fost aprobat de Consiliul General la sedinta de luni. Primaria estimeaza ca ingradirea liniei de tramvai va costa circa 4 milioane lei si va dura doua luni.

Linia de tramvai va avea gard de protectie pe Soseaua Colentina si pe Calea Mosilor pana la intersectia cu bd. Carol.

Desi circulatia masinilor pe linia de tramvai nu este permisa nici acum, pe o buna parte din traseu fiind niste separatoare de plastic, masinile intra si blocheaza, uneori o statie fiind parcursa si in 20 de minute. Toate marile capitale europene au facut benzi unice pentru transportul public pentru a fluidiza traficul.

"Circulatia tramvaielor de pe traseul liniei 21 (cuprins pe tronsonul Sos. Colentina, Calea Mosilor intre bucla de intoarcere Helitube si B-dul Carol), este ingreunata in prezent de cea a autovehiculelor care patrund pe ampriza liniei de tramvai, neputandu-se asigura o frecventa de circulatie constanta, conform graficelor stabilite. Aplicarea unui nou tip de reglementare a circulatiei rutiere contribuie la cresterea vitezei de exploatare a tramvaielor si o frecventa mai buna de circulatie a acestora, ceea ce este in beneficiul cetafenilor. In cazul instituirii caii proprii pe un tronson de 7 km cd se obtine o viteza medie de exploatare de 15,4 km/h, respectiv o capacitate de transport de 4559 calatori/ ora si sens, cu circa 18% mai mult decat in prezent. La mentinerea intervalului de succedare actual, pe cale proprie se poate obtine o reducere a parcului circulant de la 18 la 15 vehicule. Un alt avantaj va fi acela de diminuare a accidentelor cu terti participanti la trafic si pietoni care nu vor mai avea acces la intersectia cu calea de rulare a tramvaielor, decat prin locuri prestabilite", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Gabriela Firea a propus inca de la inceputul mandatului si din campania electorala ca va face benzi unice. La inceputul anului a anuntat ca a finalizat studiul privind implementarea acestora.

In luna aprilie, Gabriela Firea anunta pe pagina de Facebook ca in prima parte a lunii iunie, Primaria Capitalei va implementa benzi unice pentru transportul public pe Soseaua Bucuresti Ploiesti de la intersectia cu str.Elena Vacarescu - Piata Presei Libere - B-dul Kiseleff - Maresal Prezan - Calea Dorobantilor (intre Piata Dorobantilor si Piata Lahovary) - George Enescu - Magheru - Piata Romana, iar in partea a doua a lunii iunie, municipalitatea va institui cale unica si pe linia tramvaiului 21, asa  cum este la tramvaiul 41.

In luna mai a inceput amenajarea benzii din Baneasa, insa dupa ce s-a blocat zona de nord din cauza ei si a iesit un imens scandal, Gabriela Firea a declarat ca o va da in folosinta dupa inceperea vacantei de vara, cand nu este asa aglomerat, ca soferii sa se obisnuiasca cu ele.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2906 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    nu e nevoie de graduri (Luni, 11 septembrie 2017, 17:18)

    andimi [utilizator]

    Nu e nevoie de garduri ci de niste elemente de protectie/delimitare mai serioase decit jucariile puse pina acum! Mergeti la Budapesta sa vedeti niste elemente sferice din beton simple si eficiente, placute ochiului, nu mai trece nimeni de ele pe linie! Hai sa ne gindim si la estetic!
    • +1 (7 voturi)    
      cucu@c.ro (Luni, 11 septembrie 2017, 17:42)

      Cocut [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Nu trebuie pe toata lungimea traseului tramvaiului 21:
      - pe Sos. Colentina pana in Dna. Ghica sunt 2 benzi pe sens, dar 1 banda este intotdeauna blocata de masini parcate
      - pe Calea Mosilor sunt 2 benzi pe sens , cred ca e ok (poate doar pe anumite portiuni)
      - restul traseului este ok, nu are nevoie de garduri

      Se rezolvla partial problema daca cu cele 4 Milioane bugetate pentru garduri s-ar face lucuri de parcare.

      Ce sa-i faci, gandire comunista (auzi, sa pui garduri)...
      • +5 (7 voturi)    
        amenzi.. (Luni, 11 septembrie 2017, 19:05)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cocut

        eu nu cred ca e nevoie nici de garduri, nici de locuri de parcare pe spatiul public. doar de amenzi. ai mers pe linia de tramvai? camera de filmat iti trimite amenda acasa. ai parcat pe prima banda? amenda sub stergatoare.

        problema locurilor de parcare se va rezolva atunci cand privatii vor fi interesati sa construiasca parcari. spatii publice pentru locuri de parcare nu avem in centrul orasului. dar daca gigel poate sa-si lase masina in strada sau sa o urce masina pe spatiul verde din fata blocului si nimeni nu-l amendeaza, de ce ar investi cineva intr-o parcare moderna contra cost?
      • 0 (0 voturi)    
        Gandirea comunista (Miercuri, 11 octombrie 2017, 20:31)

        bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui Cocut

        e sa vrei sa vina statul sa-ti faca parcare. Eventual n-ai vrea ca primaria sa faca si benzinarii? Si vulcanizari?
    • 0 (4 voturi)    
      daaaaaaaaa (Luni, 11 septembrie 2017, 19:09)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      de plastic, daca se poate ... sa nu dauneze masinilor cocalarilor idioti din capitala.
  • +4 (6 voturi)    
    Este o idee buna (Luni, 11 septembrie 2017, 19:34)

    tybvaly [utilizator]

    Ar trebui implementat pe toata lungimea traseului 21, pana la intrarea pe Calea Mosilor Veche.
    Un exmplu este in fata la restaurantul Edesa de pe Colentina unde se parcheaza pe trotuar, si pe prima banda.
    Intrati pe Street View de la Google sa vedeti cum prima banda practic este parcare si a doua banda a devenit linia de tramvai.
  • 0 (2 voturi)    
    o masura partial corecta (Luni, 11 septembrie 2017, 23:43)

    Andrei3Bunescu [utilizator]

    la animale nu merge decat cu garduri, iar unele mai feroce, le rup si pe alea.

    Dar masura cu adevarat corecta ar fi reducerea numarului de masini, astfel incat, circulandu-se normal pe strada, nu va ma dori nimeni sa intre pe linia de tramvai.
    • -1 (1 vot)    
      Să reducem și străzile. (Marţi, 12 septembrie 2017, 9:26)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

      Dacă reducem numărul de mașini nu ne mai trebuie nici străzi,bulevarde,....Sunt suficiente niște poteci.Se poate limita și deptul de deplasae!Glumesc,dar comentariul tău la asta mă duce.
  • +1 (1 vot)    
    Alte Proiecte? (Marţi, 12 septembrie 2017, 8:53)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Este OK ca peste 2 ani va veni stapana Pandele cu proiectul ei de a pune RATB sa circule pe linia tramvaielor si le va demola. Nu-i problema. Tot pe banii nostri.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică