Proiectul de delimitare a liniei tramvaiului 21 cu garduri, pe modelul liniei 41, va fi discutat in Consiliul General

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 8 septembrie 2017, 14:27 Actualitate | Administratie Locala

Masini care blocheaza tramvaiul pe Sos. Colentina
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei mai face un pas pentru transformarea liniei tramvaiului 21 in banda unica. Proiectul care prevede ca linia sa aiba garduri de protectie, pe modelul liniei 41,  va fi supus aprobarii Consiliului General la sedinta de luni. Primaria estimeaza ca inhradirea liniei de tramvai va costa circa 4 milioane lei si va dura doua luni.

Linia de tramvai va avea gard de protectie pe Soseaua Colentina si pe Calea Mosilor pana la intersectia cu bd. Carol.

Desi circulatia masinilor pe linia de tramvai nu este permisa nici acum, pe o buna parte din traseu fiind niste separatoare de plastic, masinile intra si blocheaza, uneori o statie fiind parcursa si in 20 de minute. Toate marile capitale europene au facut benzi unice pentru transportul public pentru a fluidiza traficul.

"Circulatia tramvaielor de pe traseul liniei 21 (cuprins pe tronsonul Sos. Colentina, Calea Mosilor intre bucla de intoarcere Helitube si B-dul Carol), este ingreunata in prezent de cea a autovehiculelor care patrund pe ampriza liniei de tramvai, neputandu-se asigura o frecventa de circulatie constanta, conform graficelor stabilite. Aplicarea unui nou tip de reglementare a circulatiei rutiere contribuie la cresterea vitezei de exploatare a tramvaielor si o frecventa mai buna de circulatie a acestora, ceea ce este in beneficiul cetafenilor. In cazul instituirii caii proprii pe un tronson de 7 km cd se obtine o viteza medie de exploatare de 15,4 km/h, respectiv o capacitate de transport de 4559 calatori/ ora si sens, cu circa 18% mai mult decat in prezent. La mentinerea intervalului de succedare actual, pe cale proprie se poate obtine o reducere a parcului circulant de la 18 la 15 vehicule. Un alt avantaj va fi acela de diminuare a accidentelor cu terti participanti la trafic si pietoni care nu vor mai avea acces la intersectia cu calea de rulare a tramvaielor, decat prin locuri prestabilite", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Gabriela Firea a propus inca de la inceputul mandatului si din campania electorala ca va face benzi unice. La inceputul anului a anuntat ca a finalizat studiul privind implementarea acestora.

In luna aprilie, Gabriela Firea anunta pe pagina de Facebook ca in prima parte a lunii iunie, Primaria Capitalei va implementa benzi unice pentru transportul public pe Soseaua Bucuresti Ploiesti de la intersectia cu str.Elena Vacarescu - Piata Presei Libere - B-dul Kiseleff - Maresal Prezan - Calea Dorobantilor (intre Piata Dorobantilor si Piata Lahovary) - George Enescu - Magheru - Piata Romana, iar in partea a doua a lunii iunie, municipalitatea va institui cale unica si pe linia tramvaiului 21, asa  cum este la tramvaiul 41.

In luna mai a inceput amenajarea benzii din Baneasa, insa dupa ce s-a blocat zona de nord din cauza ei si a iesit un imens scandal, Gabriela Firea a declarat ca o va da in folosinta dupa inceperea vacantei de vara, cand nu este asa aglomerat, ca soferii sa se obisnuiasca cu ele.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

791 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    In 2017 soluții de 1987 (Vineri, 8 septembrie 2017, 14:53)

    pehash [utilizator]

    Și dacă o ambulanță nu are loc de mașinile care au umplut deja 2 benzi, omul moare pentru că linia de tramvai ar gard?
    Pe linia 41 diferența principală este calea de rulare, care permite viteze mai mari.

    De ce nu se pot instala niște camere de trafic? Ai depășit pe linia de tramvai, primești amenda in plic...
    • +1 (1 vot)    
      Ar fi mai ieftin.... (Vineri, 8 septembrie 2017, 15:36)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ...si pe deasupra s-ar si recupera repede investitia
    • -1 (1 vot)    
      O falsa problema. (Vineri, 8 septembrie 2017, 16:32)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Pe principiul asta hai sa nu mai separam nici sensurile pe autostrada. Ba mai mult, hai sa facem banda dedicata ambulantelor!

      Cu camerele e mai complicat.

      Gardurile le tragi rapido din mistrie si ciment. La camere iti trebuie licitiatie pentru sistem integrat ca il produce Primaria, apoi contestatii ca nu s-au inteles intre ei furnizorii, protocol cu Pol. Rutiera, agenti rutieri angajati care sa constate, o lege care reglementeaza cine poate semna amenda, amenzi catre tebuie printate si expediate, o gramada de echipament care tebuie intretinut, etc. si tot nu iti rezova problema ca ba le vezi, ba te risti, bai ai numarul lipsa in geam.

      Ca dovada stau toate sistemul nefunctional de pe DN1, sistemul de management trafic din Bucuresti si camerele de rovinieta unde iti vine amenda peste 5 ani inainte sa se prescrie.
      • +1 (1 vot)    
        sigur ai permis? (Vineri, 8 septembrie 2017, 21:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        Autostrada are o banda de urgență. Poți citi în codul rutier cum se folosește. Nu că s-ar plimba ambulanțele cu 160km/h pe acolo și le stau in cale restul mașinilor...

        Diferența este că soluția cu camere este una elegantă și eficientă pe termen lung. Să ridici bariere de ciment este cârpeală de prost gust, care mai crește și riscurile. Din categoria "las' că merge și așa..".


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică