Primaria Capitalei va finanta, in 2018, 20 de proiecte propuse de bucuresteni, in cadrul unui proiect de bugetare participativa, adoptat miercuri de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. In total, Primaria Capitalei va aloca 4 milioane de euro, iar suma maxima alocata pentru un proiect va fi de 200.000 euro. Proiectele trimise de cetateni vor fi afisate pe site-ul Primariei, vor fi evaluate de o comisie special infiintata si vor fi votate de cetateni.

"Avand in vedere ca la nivel local, Primaria Municipiului Bucuresti are ca obiectiv cresterea gradului de transparenta si buna guvernare, ajustarea politicilor publice la nevoile si asteptarile comunitatii, prin aceasta campanie se urmareste identificarea unui numar de douazeci de proiecte prioritare de interes local initiate de cetateni care vor putea fi asumate si implementate de Municipiul Bucuresti, incepand cu anul 2018, fiind un pas important in complexul proces de bugetare participativa", se arata in expunerea de motive.

Reguli generale:

- Pot participa la aceasta campanie persoanele fizice care au domiciliul sau resedinta in Municipiul Bucuresti si care au implinit varsta de cel putin 18 ani.

- Cetatenii care trimit propuneri de proiect/voteaza proiecte sunt de acord cu termenii si conditiile in care functioneaza sectiunea de pe site-ul Primariei Municipiului Bucuresti, dedicata campaniei.

- Pentru a putea depune proiecte sau pentru a participa la vot, toti cetatenii interesati trebuie sa isi creeze un cont de utilizator pe sectiunea mentionata.

- Fiecare cetatean poate formula o singura propunere de proiect pentru prin intermediul sectiunii . Proiectul trebuie sa fie sau sa poata fi asimilat unei investitii aflate in competenta Municipiului Bucuresti si sa vizeze un spatiu din domeniul public , fapt constatat de catre comisia de evaluare a proiectelor.

- Orice persoana fizica care are domiciliul sau resedinta in Municipiul Bucuresti, a implinit varsta de cel putin 18 ani va putea vota prin intermediul sectiunii, un singur proiect.

- Valoarea totala estimata pentru un proiect propus trebuie sa se incadreze in suma maxima de 200.000 EUR inclusiv TVA.(echivalentul in lei).

- Primaria Municipiului Bucuresti va afisa depunerea proiectelor initiate de cetateni la sctiunea dedicata campaniei . Acestea vor fi afisate intr-un interval de maxim 3 zile lucratoare de la data depunerii.

- Comisia de evaluare va analiza impactul, viabilitatea proiectelor , va analiza din punct de vedere tehnic si juridic proiectele propuse si va transmite spre afisare pe site-ul Primariei Municipiului, la sectiunea dedicata campaniei lista de proiecte declarate eligibile pe care Municipalitatea si le poate asuma incepand cu anul 2018, pentru a fi supuse votului cetatenilor.

Cetatenii care si-au creat un cont de utlizator pe sectiunea dedicata campaniei, vor vota aceste proiectele online.

In urma ierarhiei votului, actiunile necesare pentru implementarea unui numar de 20 douazeci de proiecte prioritare propuse vor fi incluse in proiectul de buget al Municipiului Bucuresti pentru anul 2018, ce va fi supus spre adoptare Consiliului General al Municipiului Bucuresti, prin grija directiilor de specialitate/organismelor prestatoare de servicii publice de interes local.