Haosul din traficul Bucurestiului: In ce sectoare se ridica masinile parcate neregulamentar si cat se plateste pentru recuperarea lor. Comparatie cu Cluj si Oradea

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 22 august 2017, 17:55 Actualitate | Administratie Locala

Ridicare masini
Foto: Primaria sector 6
Guvernul a da posibilitatea inca de la inceputul anului primariilor sa ridice masinile parcate neregulamentar care blocheaza circulatia, trecerile de pietoni, mijloacele de transport public si trotuarele.  In Bucuresti, doar in sectorul 1 si sectorul 4 exista posibilitatea ridicarii masinilor parcate neregulamentar, insa doar in situatia in care se blocheaza mijloacele de transport in comun, intrarile in spitale, scoli, gradinite si institutiile de stat si in realitate nu prea se aplica.

Sectorul 3 urmeaza si el sa aplice aceasta regula, avand deja adoptat un regulament, iar sectoarele 2 si 6 au in intentie aplicarea acestei masuri, insa doar in situatii "de urgenta".

In fiecare zi troleibuze, tramvaie si autobuze, treceri de pietoni si trotuarele sunt blocate de masini parcate neregulamentar. Pe marile bulevarde o banda de circulatie, uneori chiar doua, sunt blocate de autovehicule care stationeaza neregulamentar.

Este adevarat, Bucurestiul duce lipsa de locuri de parcare, ca mai toate marile capitale, insa lipsa amenzilor si a altor masurilor coercitive aduce haosul in oras si afecteaza pe toata lumea.

Chiar daca masura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar este una nepopulara, mai ales dupa ce in urma cu cativa ani primariile au concesionat aceasta activitate unor firme private - "hingherii de masini" - care au facut diverse abuzuri, acest instrument, in mana autoritatii locale, aplicat corect, s-a dovedit un succes in orase ca Viena, Oradea, Cluj etc.

Sectorul 1

Potrivit informatiilor transmise de Primarie, pe raza acestui sector se ridica doar masinile abandonate (rablele) si cele care blocheaza mijloacele de transport in comun, intrarile in institutii, scoli, gradinite, spitale. Acest serviciu este prestat de Politia locala, care are un singur echipaj de ridicare. Masinile ridicate sunt duse pe Sos. Odai nr. 2-4, iar soferii trebuie sa plateasca pentru recuperarea masinii 400 lei. Pe langa taxa de ridicare, transport si depozitare se mai plateste o amenda de 580 lei.  Pana acum nu a fost ridicata nicio masina, au comunicat reprezentantii Primariei sector 1.

Sectorul 2

Primaria sector 2 nu ridica masinile parcate neregulamentar, a declarat viceprimarul sectorului Dan Cristian Popescu. In aceasta zona administrativa se ridica doar masinile abandonate pe domeniul public (rablele).
Primaria are in plan sa ridice masinile parcate neregulamentar, insa trebuie mai intai sa elaboreze un regulament, sa il puna in dezbatere publica, apoi sa il adopte si apoi va trece la treaba.

Sectorul 3

Consiliul Local al Sectorului 3 a adoptat pe 27 iulie hotărârea privind reglementarea activității de ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor/remorcilor/rulotelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice administrate de Consiliul Local al Sectorului 3 care ocupă abuziv sau blochează accesul în parcajele publice de reședință sistematizate pe domeniul public/privat al Municipiului București aflate în administrarea Consiliului Local al Sectorului 3, precum și a altor mijloace de transport parcate pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate pentru persoane cu handicap.

„Ridicăm mașini în cazul unor abateri grave, cu precădere atunci când găsim mașini parcate pe spațiul verde. Vom ridica mașinile lăsate atât pe trecerile de pietoni din sector, cât și pe cele din zona școlilor, pentru că este în neregulă să permiți așa ceva. În concluzie, vom ridica mașini în cazuri grave, în rest vom amenda conform legii. De asemenea, vom avea un program de salubrizare a sectorului, pe care șoferii au obligația să îl respecte astfel încât fiecare parcare să fie curățată eficient, așa cum este și în țările civilizate. Iar atunci când nu se respectă programul și rămâne o mașină pe zona ce trebuie salubrizată, conform indicatorului 'Oprire interzisă’, bineînțeles că va fi ridicată și vom face curățenie acolo”, a declarat primarul Sectorului 3, Robert Negoiță la vremea respectiva.

Masinile inca nu se ridica deoarece nu au fost aprobate tarifele pentru ridicare, transport si depozitare a masinilor, a declarat pentru HotNews.ro Liviu Malureanu, consilier local sector 3. Aceasta activitate va fi prestata de Politia locala, care ar urma sa subcontracteze deoarece nu are utilajele necesare, a mai spus Malureanu.

Sector 4

Pe langa masinile abandonate se ridica numai masinile care blocheaza sina de tramvai, intrarea in spital, "chestiuni de urgenta". De ridicat se ocupa doar Politia Locala si nu se aplica nicio taxa, doar amenda prevazuta de Codul Rutier, au explicat reprezentantii Primariei sector 4. Masina nu este ridicata si transportata in alta parte, ci pur si simplu mutata mai incolo, unde nu deranjeaza.

Consiliul local sector 4 a aprobat la inceputul lunii aprilie Regulamentul privind ridicarea, transportul, depozitarea în spațiul special amenajat și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar. Documentul imputerniceste Politia locala sector 4 sa presteze acest serviciu.

Potrivit proiectului adoptat, înainte de a se demara procedura efectivă de ridicare a mașinii staționate neregulamentar, Direcția Poliție Locală sector 4, prin dispecerat, va contacta telefonic proprietarul/deținătorul autovehiculului conform informațiilor existente din baza de date, pentru a-i comunica obligația ca în maxim 30 de minute să se prezinte la autovehicul pentru a evita ridicarea și transportul acestuia; dacă proprietarul/deținătorul nu poate fi contactat (nu există număr de telefon în baza de date, nu există un răspuns ori telefonul e închis) sau refuză să se prezinte în termenul indicat procedura se consideră efectuată și se va proceda la ridicarea și transportul autovehiculului; sunt exceptate de la această procedură autovehiculele care blochează drumurile de acces către spitale, grădinițe, instituții publice și circulația transportului în comun.

Pentru recuperarea masinii soferii trebuie sa plateasca 150 lei, tariful pentru ridicare, respectiv transportul vehiculului. Pentru depozitarea acestuia nu se percepe nicio taxă, cu excepția situației când durata de depozitare depășește două luni. Depozitarea ar urma sa se faca pe un teren de pe Șos. Berceni.

Sector 5

In acest sector masinile parcate neregulamentar nu se ridica si nici nu exista o intentie in acest sens, afisata de Primarie.

Sector 6

In sectorul 6 nu se ridica masinile parcate neregulamentar. "Lucram in acest moment la un proiect de regulament. Este in dezbatere publica. Are doua segmente, unul se refera la ridicare vehiculelor abandonate si cel de-al doilea la masinile care blocheaza trecerile de pietoni, statiile RATB, accesul in entitatile publice si cam atat. Nu intentionam sa introducem acest serviciu de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, doar cele care blocheaza statiile RATB, trecerile de pietoni si intrarile in institutiile publice", a declarat primarul sectorului 6, Gabriel Mutu, pentru HotNews.ro.

Ce se intampla in alte orase din Romania

Primaria Cluj-Napoca a inceput din 9 februarie ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Cuantumul sanctiunii pentru ridicare-transport-depozitare este de 547 de lei. In cazul in care utilizatorul sau proprietarul se prezinta la autovehicul si nu se mai efectueaza transportul si depozitarea, sanctiunea e de 294 de lei.

Masura ridicarii autovehiculelor se aplica in cazuri precum, potrivit institutiei:
- oprirea/stationarea autovehiculelor in statiile CTP;
- pe benzile de urgenta si cele de siguranta;
- in intersectii si sensuri giratorii;
- pe treceri de pietoni, in zone rezidentiale/pietonale;
- pe trotuare si piste de biciclete;
- in parcarile cu plata;
- in cazuri de blocare a punctelor gosposdaresti sau a diverselor accese auto, precum si in alte situatii, conform legislatiei in vigoare.

Primaria Oradea a inceput de la la 1 februarie ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Tariful perceput pentru ridicare, transport si depozitarea masinii parcate nelegal este de 300 de lei, la care se adauga plata custodiei de 2 lei/ora in primele 48 de ore, iar daca soferul apare la masina si operatiunea de ridicare nu se finalizeaza, acesta va achita 150 de lei. La aceste taxe se adauga sanctiunea amenzii de 4 puncte pentru stationare interzisa (1 punct echivaland cu 10% din salariul minim pe economie) si inca 3 puncte penalizare, in jur de 145 de lei x 4.

La nivelul orasului sunt operative trei masini de ridicari, pentru care Primaria Oradea a incheiat un protocol de colaborare cu Politia Municipiului si cu Politia Locala, deoarece la un utilaj va activa un politist municipal, iar la celelalte doua, cate un politist local.

Ce spune legea

Guvernul a aprobat inca din decembrie 2016 o hotarare privind unele proceduri pentru ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. In acest sens, Executivul a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, astfel incat sa fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicarii acestei masuri tehnico-administrative.


Principala noutate este ca  ridicarea vehiculului este dispusa de Politia Rutiera, nu de firma care ridica masini sau de politia locala.

Politistul rutier o poate dispune ridicarea masinii in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila, respectiv:

- in toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
- in zona de actiune a indicatorului cu semnificatia "Stationarea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
- pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6m;
- in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
- in pante si in rampe;
- in locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Stationare alternanta", in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul "Zona de stationare cu durata limitata" peste durata stabilita.

Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea masurii nu se justifica in situatia unui vehicul care realizeaza actiuni de interventie sau misiuni care au caracter de urgenta.

Dispozitia de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informatii relevante care pot proba prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicarii masurii, dar si starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabileste explicit operatiunile si regulile masurii tehnico-administrative:

- transportul la locul de depozitare se realizeaza in conditii care exclud deplasarea pe propriile roti a vehiculului ridicat;

- transportul la locul de depozitare nu se mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz, se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare;

- depozitarea se face numai in spatii corespunzatoare, special amenajate de catre administratorul drumului public sau, dupa caz, de catre administratia publica locala;

- pe perioada depozitarii, vehiculele ridicate se afla in paza administratorului drumului public sau, dupa caz, a administratiei publice locale;

- administratorul drumului public sau, dupa caz, administratia publica locala raspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuarii operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunii/operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate in spatiile special amenajate se asigura prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Hotararea adoptatade Guvern aduce si o serie de modificari Regulamentului in privinta parcarii pe trotuar, astfel ca stationarea vehiculului este posibila numai daca acel trotuar este amenajat in acest scop, prin marcaje si semnalizare corespunzatoare.

Amenajarea parcarii pe trotuar va fi posibila numai daca:

- se respecta culoarul destinat circulatiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor in vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m latime;

- accesul vehiculelor in parcare se realizeaza din partea carosabila;

- pozitionarea vehiculelor in parcare nu stanjeneste circulatia pe prima banda sau pe pistele amenajate.

Nu se pot amenaja parcari pentru autovehicule, pe trotuar, la mai putin de 10 m de intersectii, statii ale mijloacelor de transport in comun sau treceri pentru pietoni.

Ridicarea masinilor parcate neregulamentar a fost stopata timp de aproape 2 ani, dupa ce in mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament.





















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

6280 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    Sector 4 (Marţi, 22 august 2017, 18:23)

    sir1 [utilizator]

    In sector 4 s-au ridicat masinile de pe banda 1 pe intreaga Sos Oltenitei, intr-o zi de sambata, in conditiile in care in zona respectiva au fost perioade lungi in care parcarea era permisa. Nici nu se pune problema de blocat accese/transport in comun/etc, erau pur si simplu masini parcate pe banda 1, cum se intampla in tot orasul, in zone rezidentiale unde nici o primarie nu si-a batut capul sa faca locuri de parcare suplimentare.

    Pe langa asta, nu se plateste doar amenda, exista si taxe suplimentare. Asta ca sa vedeti ce mafiot e Baluta, ca probabil informatiile gresite pe care le aveti in articol le-ati preluat din vreun comunicat dat de primarie.
  • +5 (7 voturi)    
    Prețuri (Marţi, 22 august 2017, 19:46)

    Celbland [utilizator]

    Prețurile pentru ridicatul mașinii variază între 150 - 400 lei. Care este baza de calcul? Înseamnă că prețul real este sub 100 lei, iar primăria nu trebuie să facă o afacere din asta, atât timp cât legea circulației prevede deja o amendă, iar ridicatul mașinii este strict pentru evitarea blocării circulației.

    Oricum, față de prețurile de 800-1000 lei pe care le încasau firmele primarilor pedeliști, pare o relaxare.
    • +3 (3 voturi)    
      buna observatia (Miercuri, 23 august 2017, 12:58)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      inainte va luam 1000 lei, acum la jumate asa ca fiti multumiti si nu mai comentati. Din pacate are mari sanse sa functioneze. In mod normal Primaria ar trebui sa foloseasca acei bani pentru parcari, in fapt ii lasa firmelor de ridicari care-i sifoneaza si-i impart cu clientela politica. Nu educa nimeni pe nimeni, nu se creeaza premizele unei evolutii a situatiei, nu se intrevede nicio rezolvare, e doar o alta metoda de a mai suge ceva de la populatie.
  • +1 (5 voturi)    
    sunt prea blanzi, sau prea prosti (Miercuri, 23 august 2017, 8:52)

    Andrei3Bunescu [utilizator]

    pentru cazurile extreme (gen, blocheaza intrarea salvarilor in spital) trebuie sa se lase cu dosar penal, confiscarea masinii, suspendarea carnetului plus amenda si puscarie.
    Este inadmisibil ca soferii sa fie lasati sa faca coloane pe liniile de tramvaie. Este noaptea mintii, sute de oameni sa astepte pt un nesimtit.
    Dar solutia nu e ridicarea, pentru ca se adreseaza efectul, si nu cauza. Cauza este numarul extrem de mare de masini. Acesta trebuie redus prin taxe mult mai mari pt emisii mai mari, pt motoare mai mari, pt masini mai vechi, etc. Si nu e nicio discriminare, un Logan nou are emisii foarte reduse, deci nu este afectata nici patura mai saraca.
    • +2 (4 voturi)    
      așa gândesc și politicienii (Miercuri, 23 august 2017, 12:35)

      MG [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

      așa gândesc și politicienii; "luați-vă bă săracilor mașini noi și nepoluante" uitând că toate mașinile au fost "noi și nepoluante la momentul vânzării".
      Trebuie ceva creativitate si gandire cand se umbla la taxe.
    • 0 (0 voturi)    
      tu habar n-ai ce vorbesti (Miercuri, 23 august 2017, 12:59)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

      sper ca macar iti iei doi poli pe prostiile pe care le debitezi, altfel ar fi de-a dreptul tragic.
    • +1 (1 vot)    
      De bun simt, dar cam putin! (Miercuri, 23 august 2017, 13:12)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Andrei3Bunescu

      Dosar penal, consfiscarea masinii, suspendarea carnetului, amenda si puscarie.
      Eu as propune si condamnarea la moarte prin impuscare, apoi spanzurare, incendierea cadavrului, si in final comentatorii de pe HN care isi manifesta interesul sa dea cu bata in cadavrul carbonizat!
  • +3 (3 voturi)    
    Articolul nu are nicio legatura cu poza (Miercuri, 23 august 2017, 11:47)

    dandra [utilizator]

    In poza respectiva este o masina abandonata, in care se inmultesc sobolani si reprezinta un pericol pentru sanatate si pentru natura.
    Acest tip de masini trebuie ridicate.
  • 0 (0 voturi)    
    din pacate (Miercuri, 23 august 2017, 16:38)

    Stapanu [utilizator]

    mai ales odata cu restauratia psd & a politicilor populiste iresponsabile ale tuturor partidelor ajunse la putere, azi aproape ca traim in legea junglei... in bucuresti si aiurea administratia ar trebui in decurs de 6 luni sa faca contracte individuale pe tot ce-i disponibil ca parcare de resedinta, in alte 6 luni sa popularizeze ca va fi toleranta zero pentru parcarile ilegale, concomitent sa construiasca acele 6 parcari mari la marginea orasului (cate una de sector "park & ride" cu paza din partea Primariei), apoi in colaborare cu politia rutiera ridicat tot ce-i parcat aiurea, fara mila! / e dureros, dar sanatos / n-ai unde-ti parca masina, nu-ti iei, o lasi in "park & ride" sau o vinzi (cel putin asa as face eu), restul e invarteala in jurul cozii...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri