EXCLUSIV Neglijenta care ucide: Sute de treceri de pietoni din Bucuresti nu sunt marcate de Primaria Capitalei si primariile de sector. Cate accidente s-au produs in ultimii 4 ani

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 31 iulie 2017, 13:46 Actualitate | Administratie Locala

Trecere de pietoni Mihai Bravu
Foto: Hotnews
Politia Rutiera a identificat peste 350 de treceri de pietoni nemarcate cu zebra in Bucuresti, potrivit unui raspuns trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro, iar cifra reala poate fi mai mare, la o simpla plimbare prin oras fiind vizibil ca bulevarde intregi nu sunt marcate.  Aceste treceri nesemnalizate corespunzator prezinta un risc crescut de accidente deoarece soferii se uita in principal la marcajul de pe asfalt, apoi la indicatorul rutier. Zeci de accidente au loc in fiecare luna pe aceste treceri nesemnalizate.

Intr-un raspuns trimis HotNews.ro, Politia Capitalei transmite ca nu are o situatie cu accidentele produse pe trecerile de pietoni nesemnalizate corespunzator, insa in total in perioada 01.01-01.05.2017, in Municipiul Bucuresti s-au produs 208 de accidente pe fondul  neacordarii prioritatii de trecere pietonilor soldate cu o persoana decedata, 19 persoane ranite grav si 208 persoane ranite usor.

Potrivit unor informatii obtinute pe surse de HotNews.ro insa, in lunile februarie si martie 2017 au avut loc pe trecerile de pietoni nesemnalizate din Bucuresti:

- 8 accidente grave soldate cu 1 mort si 7 raniti grav, 2 raniti usor;
- 116 accidente usoare cu 125 raniti usor;

Sarcina de trasa marcajele rutiere revine administratorului drumului, pe bulevardele principale - Primaria Capitalei, iar pe strazile secundare - primariile de sector.  Din nefericire insa trec si luni sau ani pana ca aceste institutii sa-si faca treaba.


Trecere de pietoni nemarcata - Sos. Mihai Bravu



Trecere de pietoni cu semn cazut - Piata Natiunile Unite


Cate treceri nesemnalizate corespunzator sunt in Bucuresti

"In urma activitatilor desfasurate de catre politistii din cadrul Brigazii Rutiere, in perioada invocata (n.r. - 2017), au fost identificate 362 de astfel de situatii, procedandu-se de fiecare data la informarea administratorului drumului public", se arata in raspunsul trimis de Politia Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

In ceea ce priveste numarul de accidente produse pe trecerile nemarcate, Politia spune ca nu detine o astfel de statistica, insa ni s-a furnizat numarul total de accidente produse pe tercerile de pietoni in ultimii 4 ani:

- 2014: s-au produs 661 de accidente, soldate cu 12 persoane decedate, 125 persoane ranite grav si 556 persoane ranite usor.
- 2015: s-au produs 665 de accidente, soldate cu 10 persoane decedate, 131 persoane ranite grav si 565 persoane ranite usor.
- 2016: s-au produs 633, soldate cu 12 persoane decedate, 84 persoane ranite grav si 558 persoane ranite usor.
- 01.01-01.05.2017: s-au produs 208 de accidente, soldate cu o persoana decedata, 19 persoane ranite grav si 208 persoane ranite usor.




Treceri de pietoni nemarcate - Sos. Fundeni

 Cine trebuie sa faca marcajele rutiere

"Administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor, conform competentelor ce ii revin, cu avizul politiei rutiere, este obligat sa instaleze indicatoare ori alte dispozitive speciale, sa aplice marcaje pe drumurile publice, conform standardelor in vigoare, si sa le mentina in stare corespunzatoare. (...) In cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a starii tehnice necorespunzatoare a drumului public, a nesemnalizarii sau a semnalizarii necorespunzatoare a acestuia, precum si a obstacolelor ori lucrarilor care se executa pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, in conditiile legii", se arata in Codul Rutier.

In Bucuresti, administratorul drumului este Primaria Capitalei pe strazile principale si Primariile de sector pe strazile secundare.
In cazul Primariei Capitalei, sunt zeci de bulevarde din Bucuresti care nu au marcaje rutiere. Acestea raman asa cateva luni, dupa efectuarea lucrarilor de asfaltare.


Trecere de pietoni nemarcata intrarea in Bucuresti dinspre Popesti

Potrivit informatiilor furnizate de municipalitate la solicitarea HotNews.ro, institutia are in derulare un contract pentru efectuarea marcarelor rutiere, deci este un mister de ce trec luni pana acestea se fac.
"In prezent Administratia Strazilor are in derulare Contractul Subsecvent nr. 9/22.07.2016, incheiat in perioada de valabilitate a ultimului Acord Cadru 34/2012, privind semnalizarea rutiera orizontala si verticala, Acord Cadru care a expirat in decembrie 2016. Valoarea Contractului Subsecvent nr. 9 este de 14.787.442,22 lei cu TVA si a fost incheiat cu asocierea SC Vesta Investment SRL si SC Dumava Semnalizare SRL. Pana in prezent Administratia Strazilor a platit suma de 8.560.384,95 lei cu TVA", se arata in raspunsul trimis de institutie, la finalul lunii iunie.

In prezent, Administratia Strazilor are in desfasurare o procedura de achizitie privind incheierea unui nou Acord Cadru de semnalizare rutiera orizontala si verticala.

"In acest moment, procedura avand ca obiect  "Proiectare si executie lucrari de semnalizare rutiera orizontala si verticala pe strazile aflate in administrarea Administratiei Strazilor Bucuresti" se afla in desfasurare, cu data limita de incarcare in SEAP a ofertelor 28.06.2017.  Aceasta procedura a fost initiata in data de 28.04.2017. Intarzierea se datoreaza contestatiilor depuse la CNSC de o serie de operatori economici", se mai arata in raspunsul trimis de municipalitate.


Trecere de pietoni nemarcata - Tei

Care este procedura de marcare/semnalizare a unei strazi?

"Marcarea / semnalizarea unei strazi se realizeaza in baza proiectului avizat de Comisia Tehnica de Circulatie si a Brigazii de Politie Rutiera. Lipsa marcajelor rutiere este semnalizata de petenti, de Brigada de Politiei Rutiere si de inspectorii Administratiei Strazilor in urma verificarilor in teren. In urma acestor sesizari, Administratia Strazilor prin serviciile de specialitate face o planificare a acestor lucrari de semnalizare rutiera si apoi urmeaza executia lor", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.


Ce se intampla la Primariile de sector

Dan Cristian Popescu, viceprimarul sectorului 2, spune ca in sectorul sau acest serviciu este prestat de Primaria Capitalei.

"La noi in sector de vreo 10 ani face doar Capitala, adica se ocupa de aceasta activitate, dar nu facea, nu prea a mai facut. Acum vom cere sa facem noi serviciul acesta", a declarat acesta.

Sectorul 6 nu mai are contract pentru trasarea marcajelor de 2 ani. Primarul Gabriel Mutu promite sa rezolve problema in doua luni.

"In acest moment exista inceputa procedura de licitatie pentru atribuirea contractului pentru realizarea marcajelor rutiere la nivelul sectorului. Suntem in plina procedura. Din pacate, toata procedura dureaza destul de mult, nu se poate face de pe o zi pe alta, sunt contestatii.  Contractul initial, semnat in urma cu cativa ani, a expirat in urma cu 2 ani. Cand am preluat mandatul, am intrebat ce se intampla cu marcajele rutiere si mi s-a spus  ca nu avem procedura facuta, deci am demarat procedura. Eu cred ca in maxim 2 luni vom avea aceasta procedura finalizata si vom putea face marcaje;e la nivelul sectorului", a declarat Gabriel Mutu pentru HotNews.ro.




Treceri de pietoni nemarcate - stradute sectorul 4


Citeste mai multe despre   






















10728 vizualizari

  • -48 (50 voturi)    
    hai sa cautam (Luni, 31 iulie 2017, 13:59)

    xanti [utilizator]

    Tapi ispasitiri.
    NU exista oras in lumea asta fara probleme ,exagerati maxim.
    • +31 (31 voturi)    
      hai sa cautam solutii.. (Luni, 31 iulie 2017, 14:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      tu ce propui? sa lasam oamenii sa moara in continuare pentru ca madam pandele e ocupata cu decoratul balcoanelor si ai vazut tu undeva in africa un sat fara treceri de pietoni marcate?

      asta nu este doar o "problema", ci neglijenta grava. cand o persoana moare din aceasta cauza, administratorul drumului este vinovat de ucidere din culpa in forma agravata.
    • +31 (31 voturi)    
      dar capre, putem cauta? (Luni, 31 iulie 2017, 14:32)

      TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Pe langa problema cu marcajele, mai sunt doua probleme mari legate de trecerile de pietoni:

      - masinile parcate langa trecere sau chiar pe trecere care blocheaza vizibilitatea soferilor. Valabil si pentru masini parcate pana in coltul intersectiilor.

      - vegetatia care acopera semnele de circulatie si mai nou si semafoarele.

      Solutiile sunt simple, aplicarea marcajelor, toaletarea vegetatiei, ridicarea masinilor parcate neregulamentar si care blocheaza vizibilitatea.

      Dar in Romania condusa de ciuma rosie nici macar lucrurile simple nu se pot face.

      Nu mai vorbim ca, si acolo unde exista, marcajele sunt oribile, de exemplu benzi de mers inainte care se transforma brusc in benzi pentru mers la stanga, si alte minuni pe care nu le-am vazut in nicio tara din vest, inclusiv in Ungaria langa noi.
      • +15 (15 voturi)    
        Totul este in detrimentul cetateanului (Luni, 31 iulie 2017, 15:49)

        salex [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

        In domeniul circulatiei, in Bucuresti, totul este in detrimentul cetateanului, atat sofer cat si pieton, toti se lovesc de nepasarea si dispretul primariei si administratorilor drumurilor.
        Semne ascunse dupa copaci, treceri nemarcate, benzi care se termina brusc, gropi, canale deschise, sofatul nu mai are nimic normal, previzibil, seamana mai mult cu un joc pe calculator in care iti apar in fata fel si fel de obstacole.
        Daca in tarile normale totul se face pentru a ajuta cetateanul sa NU greseasca, in Bucuresti am impresia ca scopul este tocmai fortarea greselilor soferilor si pietonilor.
        De aici si starea de nervozitate permanenta si comportamentul animalic in trafic.
    • +8 (8 voturi)    
      Salariul (Luni, 31 iulie 2017, 15:01)

      bogdani [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Draga xanti, daca salariul tau ar putea vorbi, ti-ar spune ca i-e scarba de toate tampeniile pe care le scrii aici zilnic pentru el...

      Daca tie asta ti se pare o exagerare inseamna ca nu esti sofer sau esti doar "bine" intentionat si directionat. Da, nu exista oras fara probleme, dar nu de genul asta, cel putin nu daca privim spre celelalte capitale europene. Eu pe unde am condus nu am vazut asa ceva, mai putin in Chisinau...Locul ala de unde sefii tai iau lumina...

      Astfel de probleme pot fi remediate usor cu investitii minime si pot salva vieti. Despre asta este vorba. La fel cum cu banii de stadioane am fi putut reface din temelii focarele alea de infectii pe care le numim spitale. Dar asta e o alta discutie.
  • +25 (25 voturi)    
    Tara "arde"... (Luni, 31 iulie 2017, 14:03)

    Frank_Bv [utilizator]

    romanii sunt loviti de masini iar primaria B. cumpara statuie cu..."arici"! Traiasca vopsirea balcoanelor in...Voluntari!
  • +18 (18 voturi)    
    hmm... (Luni, 31 iulie 2017, 14:16)

    Elfu [utilizator]

    1. pentru fiecare problema (cat de mica) ar trebui sanctionat administratorul drumului.

    2. Sanctiunile ar trebui platite pe persoana fizica responsabila. De aceea exista inspectori si directori si salarii si sporuri - nu este normal ca santiunea sa fie platita de "primarie" (adica indirect de contribuabili) daca este inputabila unei persoane angajate in primarie care trebuie sa inspecteze/supervizeze/evalueze - asa cum reiese din fisa postului/atributiile de serviciu.

    3. politia ar trebui sa isi faca treaba si sa sanctioneze administratorul pentru fiecare problema.

    4. contribuabilii ar trebui sa fie interesati de ceea ce se intampla cu banii lor. Nu de alta dar am fi putut avea altfel de orase/tara daca ne pasa.
  • +10 (20 voturi)    
    Politia Rutiera este cea mai vinovata (Luni, 31 iulie 2017, 14:23)

    neagoe [utilizator]

    Politia rutiera se spala pe maini. Politistii, daca vad (repet, DACA) o astfel de situatie sesizeaza primaria daca isi fac timp sa completeze hartii (iar repet, DACA).

    Pana la actiunea primariilor, Politia TREBUIE sa asigure fiecare loc asemanator PERMANENT cu cate un agent de circulatie !!! 24/7 !!!

    Pare absurd, dar DOAR asa se poate asigura ca protectia vietii si integritatea corporala a cetatenilor.
    DOAR asa primaria, CNADR etc vor lua masuri rapide.

    Dar la asa primari si primarite, tot asa ministrii de interne, prim-ministrii etc.

    Si ... prin unele parti mortii sunt utili. VOTEAZA!
    • -8 (16 voturi)    
      Poftim? (Luni, 31 iulie 2017, 14:58)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Acum ai coborât din copac? Ce treaba are poliția? Vrei sa se apuce ei de vopsit? Si vrei sa pui cate un agent in fiecare loc din asta? :))))))))))
      • +8 (12 voturi)    
        Da, politia este vinovata (Luni, 31 iulie 2017, 16:09)

        alex123 [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

        DA, Politia are aceasta obligatie, conform legii. Sa puna un agent in fiecare loc din asta SI sa sanctioneze administratorul drumului prin amenda in fiecare loc din asta.
        Daca politia nu-si poate indeplini aceste obligatii pentru ca nu are destui oameni, atunci ar trebui ca seful acestei institutii (comandantul Brigazii de Politie Rutiera, sau chiar mai sus, seful Politiei) sa iasa cu un comunicat public SI o adresa catre Guvern in care sa spuna ca instititutia sa nu-si poate indeplini sarcinile pe care le are din cauza lipsei de personal.
        • +3 (9 voturi)    
          Le-ati vazut burtile? (Luni, 31 iulie 2017, 17:43)

          aniod [utilizator] i-a raspuns lui alex123

          Acum, vara ca sunt imbracati mai lejer.
          Grupele de politisti= echipe de cate trei burti.
          Cums a se miste si sa faca treaba in folosul celor ce le platesc salariile, cand ei de abea se misca?
        • 0 (6 voturi)    
          Hahaha (Luni, 31 iulie 2017, 18:10)

          alexpro [utilizator] i-a raspuns lui alex123

          In primul rand, zi-mi si mie legea care ii obliga pe polititi sa aiba cate un agent in fiecare loc nemarcat corespunzator.
          In al doilea rand, cauta legea care spune cui ii revine responsabilitatea pentru marcarea drumului.

          In al treilea rand, gandim un pic? Cel putin 350 de politisti din Bucuresti sa faca ce? Sa stea 8 ore pe zi in fata trecerei de pietoni si sa dirijeze traficul? Iti dai seama ce risipa de resurse e asta? 350 de salarii contra vopsea alba? :))))))))

          In al 4-lea rand, ne-am tampit cu totii? Asa mare ii ignoranta in ceea ce trebuie sa faca diferitele institutii? Pai daca habar n-ai cine ce trebuie sa faca, cum poti sa le ceri asta? :)))

          In concluzie, du-te frumos si trage-ti primarul de ureche ca el/ea e de vina aici. In schimb tu tragi politia rutiera de ureche pentru ceva ce nici nu trebuie sa faca. Io stiu ca are multe neajunsuri si Politia Rutiera, asa eufemistic spus, dar sa comparam mere cu pere, vrei?
          • +2 (4 voturi)    
            Articolul 105 (Luni, 31 iulie 2017, 22:16)

            alex123 [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            Stiu foarte bine ca vinovat este administratorul drumului, dar politia trebuie sa il sanctioneze. Citeste articolul 105 din codul rutier (oug 195). Daca ar primi cate o amenda pentru fiecare trecere de pietoni nesemnalizata conform standardelor, poate si primaria s-ar pune pe treaba.
            • +3 (5 voturi)    
              Eh (Luni, 31 iulie 2017, 23:57)

              alexpro [utilizator] i-a raspuns lui alex123

              "In urma activitatilor desfasurate de catre politistii din cadrul Brigazii Rutiere, in perioada invocata (n.r. - 2017), au fost identificate 362 de astfel de situatii, procedandu-se de fiecare data la informarea administratorului drumului public", se arata in raspunsul trimis de Politia Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

              De accord ca trebuiau amendați, dar asta e cu totul altceva decât ce ai zis tu si ce ti-am raspuns eu. Legea care obliga polițiștii sa stea in intersecțiile nemarcate ai gasit-o?
              • +2 (2 voturi)    
                preventie (Marţi, 1 august 2017, 8:29)

                alex123 [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

                Evident ca nu exista o lege care sa specifice punctual ca politia trebuie sa aiba un agent intr-o intersectie nemarcata. E o situatie particulara pe care nu o vei gasi in lege, la fel cum nu vei gasi in lege obligatia ca politia sa stea cu radarul pe Kiseleff, sau sa faca filtru pentru alcool langa un club de noapte.
                Dar, in sens general, politia rutiera are atributii de prevenire a incalcarii normelor rutiere. In momentul cand ai o trecere de pietoni nesemnalizata corespunzator, e clar ca soferii vor avea tendinta de a incalca normele rutiere, din cauza ca semnalizarea nu este conform standardului. De aceea, prezenta unui agent acolo poate preveni aceasta situatie, si poate chiar salva o viata nevinovata.
          • -5 (5 voturi)    
            Nu-i vina ta ca nu intelegi ... (Luni, 31 iulie 2017, 22:17)

            neagoe [utilizator] i-a raspuns lui alexpro

            http://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/harta-iq-ului-in-europa-si-in-lume-cum-stau-romanii-la-capitolul-inteligenta-768510
            • +2 (2 voturi)    
              NU NE CONVINE REALITATEA (Marţi, 1 august 2017, 9:24)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

              Harta aia nu arata bine pentru noi, dar se pare ca este chiar prea optimista, din moment ce romanii de 27 de ani tot pedesereul voteaza, trae imi este ca IQ-ul real are valori si mai mici!
  • +16 (20 voturi)    
    politia rutiera nu are chiar nici o vina?.. (Luni, 31 iulie 2017, 14:30)

    pehash [utilizator]

    si daca nu ai trecerea de pietoni marcata, dar mai ai si o masina parcata pe prima banda, blocand atat vizibilitatea semnului rutier si a pietonilor care s-au angajat deja in traversare?
    vedem zilnic masini de politie care trec nepasatoare pe langa mii de masini parcate in intersectii sau in apropierea trecerilor de pietoni, a statiilor de transport in comun, pe drumuri cu linie continua si o singura banda pe sens. toate sunt retete sigure pentru un accident. si totusi nu se face nimic...
    • +3 (3 voturi)    
      eh (Luni, 31 iulie 2017, 17:36)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Ei stau doar cu radarul.
    • +2 (6 voturi)    
      De accord (Luni, 31 iulie 2017, 21:21)

      alexpro [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Dar nu despre asta era vorba
  • +3 (3 voturi)    
    Sunt multi vinovati (Luni, 31 iulie 2017, 14:46)

    poatedapoateba [utilizator]

    Si eu sunt de parere ca daca politia rutiera si-ar face treaba si ar sesiza problema atunci s-ar schimba ceva.

    Politia, si nu numai, are posibilitatea sa forteze primaria sa isi faca datoria. Exista obiectul juridic "obligatia de a face" care poate fi invocat intr-o astfel de situatie.
    Nu sunt de profesie jurist sau avocat dar in ultima vreme am inceput sa ma preocup de modalitatile legale prin care putem sa ne facem dreptate.
    Si politia poate fi obligata sa isi faca datoria. Dureaza pana se misca lucrurile, dar trebuie sa actionam, asa nu se mai poate.
  • +3 (3 voturi)    
    Bucurestiul e foarte prost organizat administrativ (Luni, 31 iulie 2017, 14:54)

    Barjou [utilizator]

    Trebuie sa se refaca sectoarele, sunt prea mari, si primarii nu ajung sa le cunoasca in timpul mandatului, plus fiind mari sunt depersonalizate si nu e nici o mandrie sa vi dintr-un sector sau altul, tot urat e peste tot. Bucurestiul a fost conceput ca un oras pentru oameni saraci. Spatiile verzi, parcurile sunt insuficiente. Cand se fac reparatii se scoate pamantul si se inlocuieste cu moloz, lucru care duce la surpari, asa ca lucrari noi nu tin nici cateva luni. Locuitorilor li se baga in pivnite apa de ploaie si nu au voie sa isi izoleze casele la strada pentru ca strica trotuarele prost facute. Autorizatiile se obtin greu, dc se obtin. Sectorul 5 e in topul lucrurilor bine facute, Iohanis se paote inspira, Cotroceniul pe acolo zace. La Ratb nu poti sa citesti nimica pe cititoarele de carduri, o bataie de joc sistemul asta...si lista e lunga. Votati Pandeleii, ca asa nu discriminati pe nimeni!
  • +7 (7 voturi)    
    azi la Turul Poloniei, pe Eurosport veti (Luni, 31 iulie 2017, 14:54)

    Maniu [utilizator]

    vedea strazi ingrijite ca in Austria. La noi cand va (re)veni civilizatia? Suntem noi, am ajuns, popor de manele si telenovele? Suntem mai prejos?
    Bravo, excelent articol!
  • +5 (5 voturi)    
    completati statistica (Luni, 31 iulie 2017, 15:23)

    rsbl [utilizator]

    Duceti articolul pana la capat si spuneti de cate ori s-a intamplat sa fie tras la raspundere cinevaasa cum zice leage:
    "administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrarilor raspunde, dupa caz, administrativ, contraventional, civil sau penal, in conditiile legii"
  • +8 (10 voturi)    
    Nepasare totala fata de acest subiect (Luni, 31 iulie 2017, 15:34)

    salex [utilizator]

    La inceputul lui decembrie 2016 m-am adresat Administraties Strazilor pentru infiintarea unei treceri de pietoni in cartierul Virtutii, pe drumul copiilor catre scoala. Este vorba despre traversarea unei strazi intre blocuri pe care insa traficul a devenit extrem de intens dimineata, iar copii traverseaza practic la mila soferilor.
    La 02.05.2017 (dupa jumatate de an) mi s-a comunicat ca lucrarea a primit aviz pozitiv.
    Evident scoala s-a incheiat fara ca vreo trecere sa fi fost infiintata.
    Acum suntem in 31.07. Inca nimic.
    Asta spune multe.
  • +3 (7 voturi)    
    Plus ca multe intersectii sunt nesemaforizate (Luni, 31 iulie 2017, 15:45)

    Wanheda [utilizator]

    Nu mai spun ca semafoarele numai inteligente nu-s. Bagati macar un regim de 4 way STOP, primul ajuns-primul plecat, prea multi sunt nevoiti sa "forteze" .... fortand accidentul de fapt.
  • +8 (8 voturi)    
    Educatie civica (Luni, 31 iulie 2017, 16:24)

    Telemacara [utilizator]

    Acest gen de stiri ar trebui promovat.,aici sunt problemele reale ale noastre. Orice tampenie debitata de madam Firea e pusa pe prima pagina vezi "cel mai frumos balcon".
    • +4 (4 voturi)    
      Balconul, ca balconul (Luni, 31 iulie 2017, 17:44)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Telemacara

      Dar intrece masura cu evenimente si statui costisitoare
  • 0 (0 voturi)    
    satira unei posibile explicatii: ce nu te omoara, (Luni, 31 iulie 2017, 17:24)

    padrepadrone [utilizator]

    te intareste..
    Cineva mai sus: "De aici si starea de nervozitate permanenta si comportamentul animalic in trafic"
  • +7 (7 voturi)    
    nimic neobisnuit (Luni, 31 iulie 2017, 17:49)

    lolosaurus [utilizator]

    In toata tara marcajele si indicatoarele sunt o rusine. Neingrijite, incomplete, lipsa.

    Semnele de drum cu prioritate, care ar trebui sa existe la fiecare intersectie cu strazi care au "cedeza", aproape ca nu exista.

    Semnele de preselectie a benzilor sunt majoritatea doar dupa linia continua sau foarte aproape de ea (cand nu mai ai ce face).

    Indicatoarele de preselectie (acele semne albastre cu sageti albe) aproape ca nu exista, nici acolo unde situatia o cam cere.

    Marcajele de ghidare prin intersectie sunt foarte rare si, chiar si acolo unde au existat, s-au sters sau s-a reasfaltat si nu s-au mai pus.

    Pe bd Unirii avem banda de autobuz cu linie continua desi nu poti face dreapta decat de pe ea si nu poti intra/iesi din acele parcari decat pe ea (cum ajungi pe ea? incalcand linia continua).

    Semne de circulatie vechi si ruginite, semafoare unde prinzi numai rosu, lipsa unor semafoare cu buton pentru pietoni, etc. Gropi, capace de canal montate aiurea, valuri in asfalt care zac cu anii... O indolenta totala la administrarea drumurilor bucurestene si romanesti in general. O rusine.
    • +4 (4 voturi)    
      Si pt toate is de vina strainii si Soros (Luni, 31 iulie 2017, 19:28)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

      Se fac destule lucrari fictive, se contracteaza firme care nu executa nimic si se baga banu in buzunar. Cum crezi ca au ajuns astia toti salariati la stat de o viata milionari peste noapte???
  • +2 (2 voturi)    
    si n-ati vazut tot! (Luni, 31 iulie 2017, 18:27)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Si n-ati vazut tot! Semne de circulatie, gen STOP sau cedeaza trecerea acoperite cu crengi de copaci, treceri de pietoni mascate de masini parcate-mult mai periculoase decat cele nemarcate prezentate in articol.

    Problema e de educatie ; vad zilnic in trafic soferi care trec cu 100 km/h pe treceri de pietoni, fara sa incetineasca macar. Vad zilnic pietoni care trec fuga trecerea de pietoni sa prinda un tramvai., vad pietoni care trec strada aiurea etc.

    In Bucuresti trebuie sa megi precaut fie ca sofer ( o sa te claxoneze fel de fel de ciumpalaci ca mergi prea incet!) ,iar ca pieton trebuie sa fii atent cand si unde treci strada.

    Politia este absenta in circulatie, nu face decat sa se ascunde din cand in cand sa dea amenzi cu radarul.

    S-ar putea da mii de amenzi/zi la soferi si pietoni care nu respecta legea. N-are cine!
    Traficul din Bucuresti e o jungla!
  • +3 (3 voturi)    
    Solutii (Luni, 31 iulie 2017, 21:43)

    vlad.pe [utilizator]

    Solutia este ca cei care locuiesc in zona sa faca reclamatii la primarie si la politia rutiera.
    Probleme sunt si cu indicatoarele de circulatie, unele ascunse de crengi sau pozitionate aiurea.
    • 0 (2 voturi)    
      Hai ca esti (Luni, 31 iulie 2017, 22:20)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Hai ca esti simpatic! Ei si ce daca faci. Am cerut lu Mutu (misto nume de primar sa-l voteze fraierii, dupa doi ticalosi , ultimul numit si "primarul care nu e") sa traseze linii pe domeniul lui de competenta: si ciu -ciu. La fel si lui Oprica "inventatorul" sa schimbe ceva in intersectie si?...Acu la capitala dna Firea e ocupata saraca cu organizarea de intreprinderi si suporti pentru supozitoare..
    • +3 (3 voturi)    
      reclamatie (Luni, 31 iulie 2017, 23:21)

      lolosaurus [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      La primarie unde? Ca la administratia strazilor nu mai functioneaza mailul afisat. Unde trimitem o reclamatie care sa aiba sanse sa fie luata in seama si rezolvata?
      • +1 (1 vot)    
        pe site-ul pmb (Marţi, 1 august 2017, 8:23)

        alex123 [utilizator] i-a raspuns lui lolosaurus

        pe www.pmb.ro exista o sectiune Contact. Acolo daca vei face o sesizare, vei primi si numar de inregistrare, si raspuns.
  • +2 (2 voturi)    
    Firea nu da doi bani pe voi (Luni, 31 iulie 2017, 22:40)

    OmulNou [utilizator]

    N-aveti decat sa muriti calcati de un bashtan cu limuzina.
    • +2 (2 voturi)    
      Fierea nu exista! (Marţi, 1 august 2017, 9:28)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui OmulNou

      Afirmatia este corecta, dar incompleta:
      CINE a pus-o pe Gabitza la Primarie?
      Noi, majoritatea bucurestenilor!
      Asadar, NOUA nu ne pasa de noi, nici macar de integritatea noastra corporala.

      iar daca trecerea de pietoni nu este marcata, nu doar bashtanii pot face victime, ci si soferi obinuiti, care in mod normal nu incalca legea ...
  • +3 (3 voturi)    
    Asta am vrut! (Marţi, 1 august 2017, 9:21)

    Crioan [utilizator]

    Este perfect devarat ca: "soferii se uita in principal la marcajul de pe asfalt, apoi la indicatorul rutier".

    Dar daca doream nu un oras civilizat, nu autostrada suspendata, nu un trafic fluid, dar macar niste "zebre" clar vizibile si bien semnalizate, atunci, foarte simplu, nu o puneam la Primaria Capitalei tamAn pe stirista Varanului!

    ASTA AM VRUT, ASTA AM CAPATAT!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi