Primaria Capitalei va acorda 5000 de vouchere in valoare de 500 lei/persoana pentru achizitionarea de biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice si Segway/Ninebot. Bucurestiul nu are piste de biciclete

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 30 iunie 2017, 9:49 Actualitate | Administratie Locala

Marsul biciclistilor 22 aprilie 2017
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei va acorda 5000 de vouchere in valoare de 500 lei/persoana, pentru achizitionarea de biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice si Segway/Ninebot, potrivit unui proiect intitulat  "Biciclisti in Bucuresti", adoptat vineri de Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Beneficiarii voucherelor trebuie sa fie cetateni cu domiciliul sau resedinta in Bucuresti, cu varsta minima de 18 ani impliniti in anul 2017.

Problema e ca Bucurestiul nu are decat foarte putine piste de biciclete, iar cele care exista sunt ocupate de masini.

"Un prim pas pentru incurajarea cetatenilor din Bucuresti in utilizarea bicicletelor si a altor mijloace de transport alternativ (trotinete electrice si dispozitive de tip Segway /Ninebot) se poate realiza printr-un proiect de stimulare, initiat de Municipalitate, pentru achizitionarea acestora prin acordarea unor vouchere valorice. Pentru inceput, prin acest proiect se propune acordarea unui numar de 5000 de vouchere in valoare de 500 lei/voucher/persoana. Proiectul se adreseaza oricarui cetatean, persoana fizica cu domiciliul sau resedinta in Bucuresti, cu varsta minima de 18 ani impliniti in anul 2017", se arata in expunerea de motive semnata de primarul Gabriela Firea.

Proiectul are ca scop incurajarea mersului pe bicicleta si a mijloacelor de transport nepoluante, cu efecte asupra sanatatii populatiei, reducerii poluarii si a descongestionarii traficului si se va desfasura pe baza unui Regulament ce va fi elaborat de catre Directia de Mediu, in colaborare cu celelalte directii din cadrul aparatului de specialitate al Primarului General al Municipiului Bucuresti si aprobat prin dispozitie a Primarului General al Municipiului Bucuresti.

"Autoritatile publice centrale si locale au obligatia adoptarii masurilor necesare in vederea imbunatatirii calitatii aerului pentru asigurarea sanatatii populatiei in conformitate cu prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului inconjurator, care transpune prevederile Directivei 2008/50/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 21 mai 2008 privind calitatea aerului inconjurator si un aer mai curat pentru Europa. In acest sens, incurajarea folosirii mijloacelor alternative in principal ca mijloc de deplasare in oras, precum si ca vehicul cu rol recreativ si sportiv, reprezinta o prioritate pentru autoritatile publice, fiind o componenta importanta a politicii publice de mediu privind reducerea poluarii aerului, dezvoltarii mobilitatii, sportului si promovarii unui stil de viata activ si sanatos", se mai arata in expunerea de motive a proiectului.

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.

In plus, inca din 2014 la Parlamentul European se afla o propunere de rezolutie referitoare la promovarea retelelor de piste pentru biciclete.


In aceasta este invitata Comisia Europeana sa defineasca o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei inlocuind automobilul, de exemplu prin investitii in infrastructuri pentru biciclete si in servicii de inchiriere a bicicletelor.


Citeste mai multe despre   






















​VIDEO MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii HotNews.ro

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care a avut loc luni dimineata.
  • Intalnirea s-a incheiat. Urmareste VIDEO in articol

9875 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Inca o furaciune marca P$D (Vineri, 30 iunie 2017, 10:10)

    cartofil [utilizator]

    Sunt sigur ca in acest moment se infiinteaza o firma P$D pentru aceasta furaciune. Oamenii vor primi vouchere, dar daca mergi la o firma oarecare ti le vor refuza. De ce ?? Vouchere vor trebui apoi transformate in bani si vor primii saracii comercianti banii asa cum primesc inapoi TVA-ul, adica la Sfantul Asteapta. In schimb firma agreata de tzatza Firea va incasa imediat banutii. Tot o furaciune marca P$D dar mai elaborata, caci societatea civila este mai mereu cu ochii pe banditii condusi de prompterita Firea. De ce trebuie ca poporul roman sa suporte partidul asta de hoti ????
    • +5 (5 voturi)    
      da (Vineri, 30 iunie 2017, 10:41)

      I [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      asa este. Din cauza asta nu prea exista firme corecte, exceptie cele care lucreaza pentru clienti externi. Daca ii sa lucrezi pentru clienti din ro o sa ai pierderi foarte mari pentru ca firmele cu pile isi primesc banii inapoi imediat, mai lucreaza si la negru etc. Un patron cinstit nu are nici o sansa.

      De ce ii suporta? pai poporul roman l-a ales, sau in cazul celor care nu au votat, nu ii deranjeaza ca la sacul cu bani (guvern) sunt doar hoti. Pana la urma au vazut si ce inseamna o guvernare corecta (Ciolos) dar pur si simplu nu isi dau seama ca sunt banii lor acolo.
      • +2 (2 voturi)    
        Sa dea bate si sprayuri cu vopsea (Vineri, 30 iunie 2017, 11:01)

        Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui I

        Astfel incat biciclistii sa marcheze corespunzator si sa atraga atentia conducatorilor masinilor parcate pe pistele de biciclete.
        • +2 (2 voturi)    
          O idee excelenta (Vineri, 30 iunie 2017, 11:22)

          Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Un Nene

          Mai simplu si mai eficient decat un cui pe portiere!
  • +7 (7 voturi)    
    N-ar putea (Vineri, 30 iunie 2017, 11:02)

    dealucaragiale [utilizator]

    "Doamna" sa faca altceva cu banii? Oamenii nu folosesc bicicleta pentru ca nu sunt piste si nu exista siguranta in trafic. Asa cred eu. Dar cum in Bucuresti n-a mai ramas nimic de facut...
  • +4 (4 voturi)    
    Mai bine investeau in bike sharing (Vineri, 30 iunie 2017, 12:39)

    Ochiana [utilizator]

    decat sa dea asa niste vouchere unor indivizi....vor fi mult mai putini beneficiari si apoi pe ce criterii dai banii ?
  • 0 (0 voturi)    
    Când vine Firea cu bicicleta? (Vineri, 30 iunie 2017, 19:49)

    asavreau [utilizator]

    Poate așa află dacă se poate circula cu bicicleta în București.Defapt Firea oferă niște firimituri celor 5000 de susținători.Cu atât a mai rămas.De gândit nu a gândit.Măsura este de o prostie colosală,în 500 de ani bucureștenii vor circula cu bicicleta.Ce evoluție!Fantastic!Numai cineva de la pesede putea gândi așa cuprinzător!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi