Proiect: Primaria Capitalei vrea sa cumpere 100 de autobuze electrice​

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 27 iunie 2017, 9:57 Actualitate | Administratie Locala

Primaria Capitalei
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei intentioneaza sa cumpere 100 de autobuze electrice si infrastructura de incarcare necesara acestora, cerand acordul "de principiu" al Consiliului General al Municipiului Bucuresti. Daca proiectul va fi aprobat, RATB urmeaza sa faca demersurile necesare in vederea elaborarii studiului de fezabilitate, apoi urmeaza sa fie facuta licitatia si achizitionarea autobuzelor electrice.

"Documentatia tehnico-economica (studiul de fezabilitate) va determina numarul de vehicule, dimensionarea infrastructurii de incarcare necesara acestora, modul si etapele in care vor fi utilizate in sistemul de transport public de pe teritoriul municipiului Bucuresti si va fi transmisa spre dezbatere si aprobare Consiliului General al Municipiului Bucuresti", se arata in proiectul de hotarare ce va fi discutat vineri de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.



Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Siemens

"Comorile" detinute de primarii: cum pot fi folosite marile baze de date pentru a imbunatati serviciile oferite cetatenilor. Studiu de caz City Pulse

Brasovul si orasul Aarhus din Danemarca au luat parte timp de trei ani la un proiect inedit de cercetare - City Pulse, finantat de Uniunea Europeana. Pe scurt, scopul proiectului a fost sa colecteze si sa coreleze cat mai multe date despre cele doua orase, iar pe baza acestora primariile sau companiile sa dezvolte aplicatii gratuite care sa imbunatateasca serviciile oferite cetatenilor.

2425 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    mda... (Marţi, 27 iunie 2017, 10:13)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    alt furt ... by PSD !
    • +2 (2 voturi)    
      Studiu de fezabilitate? (Marţi, 27 iunie 2017, 11:11)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Deci vorbim de studiu de fezabilitate pentru cumpărarea de autobuze? Să se stabilească dacă e nevoie sau ce?
      Pentru ce după un an? Trebuia madam sa le aibă încă din campanie.
  • +2 (6 voturi)    
    Autobuze electrice ? (Marţi, 27 iunie 2017, 10:14)

    MasP [anonim]

    Pai un autobuz electric costa de 3 ori mai mult decat unul normal si intretinerea la fel. In conditiile in care in Romania nu exista infrastru ctura pentru mententanta lor , probabil costurile vor fi uriase. Ca de obicei, megalomania liderilor politici din Romania va costa contribuabilul enorm si cu efect minimal in imbunatatirea sistemului de transport public.
    • +5 (5 voturi)    
      chillax.. (Marţi, 27 iunie 2017, 10:57)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui MasP

      E doar PR pentru fraieri. PMB nu are buget pentru asa ceva si RATB e falimentar.
      Avem fabrica de tramvaie (electrice...) in Bucuresti si anul asta nu au fost in stare sa comande decat un singur tramvai. Probabil vor casa 2-3 si asa stocul scade pana nu mai ramane nimic.
  • +5 (5 voturi)    
    isteaţa are o noua idee creaţă (Marţi, 27 iunie 2017, 10:18)

    tropotaru [utilizator]

    cumpara autobuze electrice si tramvaie/troleibuze pe motorina

    Firea nu mai vrea fire pe strazi
  • +4 (4 voturi)    
    Furaciune cu siguranta (Marţi, 27 iunie 2017, 10:28)

    cartofil [utilizator]

    P$D-istii sunt disperati dupa bani, mai ales ca instabilitatea din ultima perioada nu prea i-a ajutat, functionarii au fost cam speriati de ce li se poate intampla daca continua furaciunile.
  • +3 (3 voturi)    
    Cred ca Primaria le va achizitiona... (Marţi, 27 iunie 2017, 10:29)

    Olyx [utilizator]

    insa in cel de-al treilea (!) mandat al d-nei Firea...
  • +2 (2 voturi)    
    Intre timp in provincie... (Marţi, 27 iunie 2017, 10:30)

    jackalphonse [utilizator]

    ...fiecare se descurca cum poate.
  • +5 (5 voturi)    
    out of style (Marţi, 27 iunie 2017, 10:31)

    tudor74 [utilizator]

    Troleibuzele sunt out of fashion sa inteleg ! De sa cumparam 300 de autobuze cand putem cumpara 100 electrice.
    • +3 (3 voturi)    
      Troleibuze? Nu, că-s prea ieftine (Marţi, 27 iunie 2017, 10:56)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Soluția de bun simț, practică și mai ieftină, este să fie achiziționate troleibuze, care costă cam de minim 3 ori mai puțin decât autobuzele electrice cele mai ieftine. Să nu mai vorbim de costurile schimbării bateriilor sau de imobilizarea pe timpul încărcării.
      Sau pot fi luate tramvaie, cu o capacitate de transport mult superioară, însă ar trebui reabilitate căile de rulare, lăsate de Opărescu și madama într-o stare catastrofală.
      Numai că pe gurista antenistă n-o preocupă rezolvarea problemelor grave de transport ale capitalei, ci SIFONAREA unei sume cât mai mari prin importatorul de autobuze (mare atenție cine va fi) și scoaterea ochilor prin ”preocuparea pentru electrice”.
  • +4 (4 voturi)    
    N-o sa faca nimic, stati linistiti (Marţi, 27 iunie 2017, 10:41)

    OmulNou [utilizator]

    Firea a venit ca sa fure, nu ca sa faca ceva pentru Bucuresti.
  • +3 (3 voturi)    
    Am avut 1 (Marţi, 27 iunie 2017, 10:47)

    micul_licurici [utilizator]

    La un moment dat pe linia 104 circula experimental 1 autobuz electric, era "donat" de catre o firma pentru teste.

    Din cate stiu s-a ajuns la concluzia ca nu sunt fezabile. Bateriile nu sunt suficente pentru a furniza vara aer conditionat si iarna caldura.

    Asta imi amintesc eu... exista pe undeva concluzia acelui experiment ?

    http://www.economica.net/primul-autobuz-electric-intra-in-teste-pe-linia-104-din-bucuresti_97902.html#n
    • +2 (2 voturi)    
      cat are traseul 104? (Marţi, 27 iunie 2017, 12:52)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      pai pleaca de la Opera Buc, merge pe Splaiul Unirii pana la Unirii-fantani, apoi o ia pe Bd Unirii pana la Piata Muncii, apoi pe Mihai Bravu, Pantelimon, are capatul la Cora-Pantelimon.
      Cati kilometri sa fie??? pai eu zic ca sunt 10 km. Un autobuz face cam 10 curse complete/zi, deci min. 200 km (am calculat dus si intors).
      pai oameni buni, eu cred ca nu il tin bateriile sa faca 200km/ zi, incarcat cu oameni si bagaje+caldura iarna .
      Un minicar electric usor care sa ia cativa pasageri ar face 200km/zi, dar ditamai hardurghia de 30 tone nu cred ca are autonomie asa mare.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version