Primaria Capitalei nu mai permite accesul cetatenilor pe podul de cale ferata din Parcul Herastrau: "Aici se termina parcul"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 16 iunie 2017, 13:59 Actualitate | Administratie Locala

Pod Herastrau 2
Foto: Catalina Dumitrescu
Primaria Capitalei nu mai permite accesul cetatenilor pe podul de cale ferata din Parcul Herastrau, dupa ce saptamana trecuta un biciclist a decedat aici, fiind lovit de tren. Inainte de intrarea pe pod a fost pus un afis pe care scrie "Aici se termina parcul Herastrau". Bucurestenii care doresc sa faca un tur complet al lacului Herastrau trec pe podul de cale ferata, deoarece Primaria Capitalei, institutia in administrarea careia se afla parcul, nu a facut o pasarela pietonala ca oamenii sa poata trece in siguranta.

Problema traversarii lacului s-ar putea rezolva in curand, anunta Uniunea Salvati Bucurestiul intr-un comunicat de presa.

"Joi, arhitectul șef al Capitalei a semnat avizul solicitat de ALPAB pentru instalarea provizorie a unui ponton plutitor, astfel încât cetățenii să traverseze în mod sigur între cele două maluri ale lacului Herăstrău. Această măsură a fost luată în urma presiunilor USR din această săptămână", se arata in comunicatul emis de formatiunea politica.

Din pacate, doar de la inceputul anului doua persoane si-au pierdut viata pe acest pod.

De ce nu a facut Primaria Capitalei in ultimii 10 ani o pasarela pentru pietoni

Intr-un comunicat emis recent, Primaria Municipiului Bucuresti spune ca a incercat inca din anul 2015 sa gaseasca o solutie sigura pentru pietonii si biciclistii care traverseaza  parcul Herastrau pe podul de cale ferata si sa faca o pasarela pentru pietoni si biciclisti, dar nu a primit aprobare de la Ministerul Transporturilor intrucat pasarela s-ar afla langa calea ferata.

"Desi ALPAB avea prevazuti bani in buget pentru constructia unei pasarele, Ministerul Transporturilor nu si-a dat avizul pentru realizarea acesteia. Din pacate, aceasta situatie are urmari neplacute, intrucat seria accidentelor produse in acea zona continua. Parcul Herastrau, in suprafata de 110 ha, este impartit in doua zone de-o parte si de cealalta a laculu. In ambele zone ale parcului au fost amenajate alei pietonale si piste pentru biciclisti. In pofida semnalizarii "Accesul interzis", trecerea pietonilor si a biciclistilor de pe un mal pe celalalt al lacului Herastrau, respectiv intre cele doua zone ale parcului, se face pe langa calea ferata Bucuresti-Constanta, pe podul de cale ferata. Urmare a numeroaselor reclamatii ale cetatenilor care au semnalat atat pericolul traversarii caii ferate in aceasta zona, cat si accesul dificil pe podul de cale ferata (scari cu trepte si unghi de inclinare mare, atat la urcare cat si la coborare, care fac imposibila trecerea persoanelor cu dizabilitati locomotorii si dificila trecerea peste calea ferata a biciclistilor si a parintilor cu copii in carucior), Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB) a prevazut in buget, inca din anul 2015, fondurile necesare pentru intocmirea studiului de fezabilitate in vederea construirii unei pasarele pietonale peste lacul Herastrau in aceasta zona. Tot in anul 2015, prin mai multe adrese, ALPAB a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu privind amplasarea unei pasarele pietonale si distanta minima la care se poate apropia cu aceasta de podul de cale ferata. Atat in 2015, cat si in anul 2016, Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea Municipalitatii, argumentand ca solutia propusa nu se incadreaza in regulile privind amplasarea si autorizarea constuctiilor in zona de protectie a caii ferate", se arata in comunicatul Primariei Capitalei.

Ministerul Transporturilor a dat marti o replica dura Primariei Bucuresti, precizand ca a informat inca din 2015 Primaria Bucurestiului ca va emite avizul pentru construirea unei pasarele pietonale in zona podului de cale ferata din Herastrau, unde a murit duminica un om, dar nici pana astazi nu a primit documentatia tehnica pentru a emite acest document.

Intr-un comunicat publicat marti, Ministerul Transporturilor anunta insa ca "a informat oficial Primaria Capitalei ca va emite avizul de principiu pentru construirea pasarelei pietonale in zona podului de cale ferata din Parcul Herastrau. Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti nu a transmis nici pana astazi, 13.06.2017, documentatia tehnica in baza careia Ministerul sa emita acest document".

In plus, Ministerul Transporturilor precizeaza ca "exista de asemenea tot pe sub podul feroviar o alta zona de acces (imprejmuita cu gard si inchisa de proprietar - ALPAB) care ar putea permite accesul pietonal pe sub pod, insa aceasta zona nu este administrata de MT sau de CFR". ALPAB este institutia de administrare a lacurilor si parcurilor si se afla in subordinea Primariei Generale.

"Referitor la solicitarea Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti de a construi in aceasta zona o pasarela pietonala, mentionam faptul ca reprezentantii companiei feroviare si-au exprimat in scris inca din anul 2015 (prin actele cu nr. 5/10/468/22.06.2015 si nr. 7/5/1003/14.12.2015) sustinerea acestui proiect de utilitate si siguranta publica prin emiterea avizului de principiu cu conditia sa fie transmisa documentatia tehnica, intocmita de un proiectant de specialitate autorizat AFER (Autoritatea Feroviara Romana) si verificata de verificatori atestati pentru acest tip de constructie. De asemenea CFR SA a transmis informatiile referitoare la conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca pentru amplasarea pasarelei, conform legislatiei in vigoare.

Pana la ora actuala, documentatia tehnica pentru construirea pasarelei pietonale nu a fost transmisa de Primarie catre CFR, astfel incat sa poata fi emis  avizul necesar", mai precizeaza Ministerul Transporturilor.

Aceasta replica vine in contextul in care Gabriela Firea a criticat in mai multe randuri Ministerul Transporturilor, pe care il acuza ca nu permite trecerea in administrarea Capitalei a centurii Bucurestiului, dar si al atacurilor lansate de primarul general la adresa premierului Sorin Grindeanu.

Foto: Catalina Dumitrescu
























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

7923 vizualizari

  • +13 (17 voturi)    
    Exista un proverb (Vineri, 16 iunie 2017, 14:02)

    Frankie [utilizator]

    Daca 100 de oameni calca iarba, nu ii amendezi, le construiesti o carare.
    • +2 (2 voturi)    
      oare de aici (Vineri, 16 iunie 2017, 18:51)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      s-o fi inspirat Severin?
  • +15 (17 voturi)    
    "Bravo" FIEREA (Vineri, 16 iunie 2017, 14:05)

    Pierrotlefou [utilizator]

    Ai rezolvat problema, poti sa te lauzi cu asta.
    Felicitari tuturor celor care au votat-o si mai ales celor care nu au catadicsit sa vina la vot.
  • +9 (11 voturi)    
    legea spune (Vineri, 16 iunie 2017, 14:12)

    mmmircea [utilizator]

    ca nu ai ce cauta la mai putin de 10m de axul caii ferate. Primaria Capitalei trebuia sa faca o pasarela pietonala, nu sa se faca ca ploua si sa lase oamenii sa treaca pe podul CF pe riscul lor.

    Din 2012, dupa reabilitare, pana in Baneasa cap Y viteza standard e 160kmh. Trenurile decelereaza de la Petricani si ajung de cele mai multe ori cu 100-110kmh pe pod.

    Primaria interzice, in lipsa de solutii si pentru a masca evidenta impotenta mintala si administrativa, primaria hotaraste sa interzica accesul.... bravo. In loc de ponton mai bine aduc bac-uri sa dijmuiasca si partidul ceva.
  • +1 (1 vot)    
    Mare atentie cu podul plutitor (Vineri, 16 iunie 2017, 14:15)

    JestersTear [utilizator]

    Stiu ca pe timpul iernii nivelul lacului este scazut cu unu-doi metri pentru ca inghetul-dezghetul sa nu deterioreze malurile. Nu cumva podul plutitor ar deveni suspendat in timpul iernii? Podul trebuie proiectat astfel incat sa evitam alte accidente fatale.
    • +5 (5 voturi)    
      ..... PROPUN ..... (Vineri, 16 iunie 2017, 16:39)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

      La toate intrarile din Bucuresti panouri cu inscriptia: "mare atentie, primarii dauneaza grav sanatatii cetatenilor !"
  • +10 (10 voturi)    
    Mai mult ca sigur ca... (Vineri, 16 iunie 2017, 14:15)

    Andradda [utilizator]

    ...exista niste motive foarte intemeiate pt care, de 10 ani, nu s-a rezolvat aceasta problema.
    Numai ca motivele alea sunt tinute la secret. O fi stiind el, Oprescu, despre ce este vorba, ca Firea e vai de capul ei, numai de poduri si pasarele n-are ea timp. Ei ii trebuie reflectoarele din studiourile Latrinei3, ii trebuie beculete, iepurasi si floricele din hartie creponata. Restul e irelevant.
    • +5 (5 voturi)    
      esti rau (Vineri, 16 iunie 2017, 18:54)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

      e vorba de prioritati. se apuca si de pasarela, stai intai sa aflam cine are cel mai kool balcon.
  • +8 (8 voturi)    
    ..... gata, s-a rezolvat ..... (Vineri, 16 iunie 2017, 14:29)

    cbogdan [utilizator]

    In copilarie existau "militieni la borcan" acum sunt paznici 'la borcan". Un afis si un paznic au rezolvat toata problema, simplu si eficient. Si o mai vorbea lumea de rau pe Firea ca este incompetenta .... Lumea rea si invidioasa !
  • +9 (11 voturi)    
    :))))))))))))))))))))))) (Vineri, 16 iunie 2017, 14:30)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    competenta PSD-ului ... atata pot ...
  • +15 (15 voturi)    
    Cu alte cuvinte, nu se mai poate (Vineri, 16 iunie 2017, 14:50)

    Cuca [utilizator]

    face turul lacului, intrucat onor primaria, in hotia si prostia ei, nu este in stare sa faca o amarata de pasarela.

    In plus, nu este in stare sa oblige carnatii aia de la Alpab sa permita trecerea cetatenilor prin "proprietatea ei", pentru ca, vezi Doamne, i-ar deranja din oh atat de importanta munca lor de mare responsabilitate.
  • +13 (13 voturi)    
    Gata! (Vineri, 16 iunie 2017, 15:05)

    Alfabetix [utilizator]

    S-a rezolvat si problema asta!
  • +4 (4 voturi)    
    pentru ca meritam (Sâmbătă, 17 iunie 2017, 1:16)

    Miruna77 [utilizator]

    oare ce trebuie sa mai faca tzoapa ca sa enerveze activ si constructiv oamenii din bucuresti? sa va violeze barbatii?
    exista solutii pentru orice problema, atata vreme cat merita sa le gasesti.
    noi suntem de vina ca nu primim nimic nimic in schimb. noi, sunteam lejeri, bacaliosi, astfel ca ea se kk in capul nostru cum vrea firea ei
  • +2 (2 voturi)    
    pod usor (Duminică, 18 iunie 2017, 13:22)

    Elfu [utilizator]

    aia cu podul plutitor e o tampenie.

    Se poate face o structura metalica usoara si ieftina care sa respecte standardele in domeniu - atat
    functional cat si estetic.

    Colaborare cu facultatea de arhitectura si cu cea de constructii

    Doar ca NU SE VREA !

    trebuie sa existe circuitul spagii si pupatului.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
(Un singur răspuns posibil)
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
(Un singur răspuns posibil)
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare
  • Universitatea ramane universitate - diploma e importanta
  • Nu stiu, nu ma intereseaza


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri