UPDATE Un barbat a murit duminica dupa ce a fost calcat de tren pe podul de cale ferata din Parcul Herastrau. Primaria Capitalei nu a facut o pasarela pietonala ca oamenii sa poata trece in siguranta

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 12 iunie 2017, 10:28 Actualitate | Administratie Locala

Parcul Herastrau
Foto: Adrian Ilincescu/ HotNews.ro
Un barbat a murit duminica dupa ce a fost calcat de tren pe podul de cale ferata din Parcul Herastrau, au declarat reprezentantii ISU Bucuresti pentru HotNews.ro. Accidentul s-a produs in jurul orei 19.00, iar tanarul mergea cu bicicleta pe pod si se pare ca avea castile in ureche, astfel ca nu a auzit trenul. Bucurestenii care doresc sa faca un tur complet al lacului Herastrau trec pe podul de cale ferata, deoarece Primaria Capitalei, institutia in administrarea careia se afla parcul, nu a facut o pasarela pietonala ca oamenii sa poata trece in siguranta.

Pe acest pod s-au intamplat in ultimii ani mai multe accidente.

UPDATE Primaria Capitalei ar putea face un ponton plutitor langa podul de cale ferata


O delegatie formata din deputati si consilieri USR a mers luni dimineata la sediul ALPAB, institutia din cadrul Primariei Capitalei care se ocupa de administrarea parcului, pentru a discuta aceasta problema.
"În dimineața asta am fost alături de o parte dintre colegii mei, deputați de București, la sediul ALPAB pentru a forța o decizie rapidă în ceea ce privește închiderea podului și deschiderea unei căi alternative de acces. Propunerea ALPAB este instalarea unui ponton plutitor în imediata vecinătate a podului. Pentru asta au solicitat în urmă cu o lună un aviz de amplasare de la arhitectul șef al PMB. O hârtie care, în realitate, le va spune că nu au nevoie de aviz de amplasare. Absurd în condițiile în care mor oameni. Dar adevărul e că birocrația, lipsa de educație și nepăsarea autorităților fac cele mai multe victime în România. La sfârșitul întâlnirii ALPAB, domnul Sandulescu, locțiitorul directorului, ne-a dat asigurări că în maxim trei săptămâni de la obținerea avizului de amplasare pontonul va fi instalat. În paralel, noi vom iniția un proiect de modificare a legii 289, pentru a permite niște exceptii: în cazul de față, construirea unui pod pietonal în vecinătatea podului de cale ferată. În momentul de față, legea te obligă să construiești la o distanță minima de 100 de metri de podul de cale ferată. Ceea ce în cazul lacului Herăstrău e total nefezabil", a postat pe pagina de Facebook, Tudor Pop, deputat USR.

.....................................

Intr-un comunicat emis recent, Primaria Municipiului Bucuresti spune ca a incercat inca din anul 2015 sa gaseasca o solutie sigura pentru pietonii si biciclistii care traverseaza  parcul Herastrau pe podul de cale ferata si sa faca o pasarela pentru pietoni si biciclisti, dar nu a primit aprobare de la Ministerul Transporturilor intrucat pasarele s-ar afla langa calea ferata.

"Desi ALPAB avea prevazuti bani in buget pentru constructia unei pasarele, Ministerul Transporturilor nu si-a dat avizul pentru realizarea acesteia. Din pacate, aceasta situatie are urmari neplacute, intrucat seria accidentelor produse in acea zona continua. Parcul Herastrau, in suprafata de 110 ha, este impartit in doua zone de-o parte si de cealalta a laculu. In ambele zone ale parcului au fost amenajate alei pietonale si piste pentru biciclisti. In pofida semnalizarii "Accesul interzis", trecerea pietonilor si a biciclistilor de pe un mal pe celalalt al lacului Herastrau, respectiv intre cele doua zone ale parcului, se face pe langa calea ferata Bucuresti-Constanta, pe podul de cale ferata. Urmare a numeroaselor reclamatii ale cetatenilor care au semnalat atat pericolul traversarii caii ferate in aceasta zona, cat si accesul dificil pe podul de cale ferata (scari cu trepte si unghi de inclinare mare, atat la urcare cat si la coborare, care fac imposibila trecerea persoanelor cu dizabilitati locomotorii si dificila trecerea peste calea ferata a biciclistilor si a parintilor cu copii in carucior), Primaria Municipiului Bucuresti, prin Administratia Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti (ALPAB) a prevazut in buget, inca din anul 2015, fondurile necesare pentru intocmirea studiului de fezabilitate in vederea construirii unei pasarele pietonale peste lacul Herastrau in aceasta zona. Tot in anul 2015, prin mai multe adrese, ALPAB a solicitat Ministerului Transporturilor avizul de principiu privind amplasarea unei pasarele pietonale si distanta minima la care se poate apropia cu aceasta de podul de cale ferata. Atat in 2015, cat si in anul 2016, Ministerul Transporturilor a refuzat propunerea Municipalitatii, argumentand ca solutia propusa nu se incadreaza in regulile privind amplasarea si autorizarea constuctiilor in zona de protectie a caii ferate", se arata in comunicatul Primariei Capitalei.

Potrivit Ordonantei de Urgenta privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane:

- In scopul desfasurarii in bune conditii a circulatiei feroviare si al prevenirii evenimentelor de cale ferata, se instituie zona de siguranta si zona de protectie a infrastructurii feroviare publice.

- Zona de siguranta a infrastructurii feroviare publice cuprinde fasiile de teren, in limita de 20 m fiecare, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, necesare pentru amplasarea instalatiilor de semnalizare si de siguranta circulatiei si a celorlalte instalatii de conducere operativa a circulatiei trenurilor, precum si a instalatiilor si lucrarilor de protectie a mediului.

- Zona de protectie a infrastructurii feroviare publice cuprinde terenurile limitrofe, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, indiferent de proprietar, in limita a maximum 100 m de la axa caii ferate, precum si terenurile destinate sau care servesc, sub orice forma, la asigurarea functionarii acesteia. Limitele concrete ale zonelor de protectie se stabilesc pe baza normativelor emise de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, cu informarea scrisa a proprietarilor terenurilor in termen de 30 de zile.

Asociatia Hai cu Bicla a initiat o petitie online prin care cere Primariei Capitalei sa deschida curtea Administratiei Lacuri Parcuri si Agrement (institutie in subordinea municipalitatii) ca ocolirea lacului Herastrau sa se poata face in conditii de siguranta. Acum, bucurestenii care doresc sa dea un tur complet al lacului trec pe podul de cale ferata, iar in ultimii ani s-au intamplat mai multe accidente.

"Solicitam ALPAB si Primariei Municipiului Bucuresti ca ocolirea parcului Herastrau sa fie facuta in conditii de siguranta pentru pietoni, persoane cu dizabiltati si biciclisti. Propunerea Asociatiei Hai cu Bicla este ca ocolirea parcului Herastrau sa poata fi facuta pe podul Baneasa si prin curtea ALPAB. COSTURI ZERO. Prin deschiderea circulatiei publice a curtii ALPAB, turul parcului s-ar realiza civilizat, fara riscuri, atat de catre pietoni, cat si de catre persoanele cu dizabilitati si de biciclisti. Practic, simplu, fara costuri si usor de implementat", se arata in petitia online.


Citeste mai multe despre   























[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

18236 vizualizari

  • +28 (32 voturi)    
    Stiu, asa e. (Luni, 12 iunie 2017, 10:42)

    Cuca [utilizator]

    Podul ala e de cand lumea. Nu s-a facut absolut nimic acolo. Nu se schimba nimic, Nu-i pasa nimanui.

    Ce mare c***t sa facem un alt pod la 20m distanta de cel de cale ferata ? Care zona de siguranta ? Care zona de semnalizare ? Se pune semnalizarea in apa lacului ? Sau e mai sigur sa treaca oamenii pe sina de cale ferata ?

    O porcarie romaneasca traditionala.

    Si da, ce cauta c**tul ala de institutie comunista in parc, care sa ocupe o gramada de teren ? De ce nu da voie oamenilor sa treaca pe acolo ? De ce nu e mutata de acolo in afara orasului, si sa se redea parcul cetatenilor ? Ce e porcaria asta ?

    PS. Da, sunt partinitor. Nestiind de existenta acelei companii de c**t in parc, am vrut sa intru pe intrarea dinspre unde era pana recent Primaria Sectorului I . Un nespalat de paznic mic si negru a latrat la mine "Nu e voie ! Inapoi !" de parca as fi vrut sa intru intr-o baza militara. Asta ca sa nu spun ca nu a spus Buna ziua, nu a spus "Va rog sa intelegeti", etc. Nu.

    O alta mizerie romaneasca.
    • +9 (9 voturi)    
      D-aia ii zice "zona de siguranta" (Luni, 12 iunie 2017, 11:14)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Ca sa se evite astfel de situatii.

      Dar asa e, ce mare c***t sa facem un alt pod la 20m distanta!?
      • +8 (10 voturi)    
        "pod" e o exagerare.. (Luni, 12 iunie 2017, 12:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        e nevoie de o pasarela pentru pietoni si biciclisti. se poate face cu efort minim.
      • -11 (15 voturi)    
        Trebuie sa fie prost, orb sau beat (Luni, 12 iunie 2017, 12:40)

        ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

        Sa fie cineva calcat de tren acolo. Exista zona pietonală delimitată, de ce sa aruncam bani pentru alta? Sa mai ardă Găbița niste bani la clientela?
        • +9 (9 voturi)    
          pt ca (Luni, 12 iunie 2017, 12:59)

          DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

          se inghesuie pe 1 metru latime o gramada de pietoni plus biciclisti din ambele directii. de multe ori e imposibil sa treci din sensuri opuse unul pe langa altul. O pasarela pt pietoni si bicicliesti aproape de nivelul apei ar costa foarte putin.
          Ca si respectivul trece un astfel de pod cu castile pe urechi este desigur o nebunie. Dar vedem asta constant, o gramada tranverseaza strada cu casca pe urechi.
        • +7 (7 voturi)    
          trebuie sa fii prost.. (Luni, 12 iunie 2017, 13:10)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui ABetterWorldWithoutVladimir

          Podul de cale ferata nu are "zona pietonala delimitata", ci o zona ingusta de acces tehnic. Daca ai o bicicleta, un copil in carucior sau esti tu insuti imobilizat intr-o forma sau alta, nu poti trece pe acolo. In plus, abia e loc pentru o singura persoana si daca trece trenul cand esti pe pod experienta este.. memorabila.
    • +13 (13 voturi)    
      ..... oare ..... (Luni, 12 iunie 2017, 11:20)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Oare cati functionari publici (din ministere, primarii, etc ) vin zilnic sa semneze condica si sa-si ia banii (grasi) lunar fara sa faca nimic ? Acum a mai murit cineva si asa am aflat de acesti "impotenti" dar cate alte cazuri mai sunt nestiute pentru ca nu se soldeaza (inca) cu pierderi de vieti ? Pana nu se va face o reala triere intre functionarii publici vom continua sa ne plangem si sa numaram "morti " (la propriu si la figurat).
      • +6 (6 voturi)    
        Cum sa nu faca nimic?! (Luni, 12 iunie 2017, 16:13)

        CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Cum poti sa reprosezi functionarilor de la Primarie ca nu fac nimic, cand ei participa zilnic la sedintele Consiliului, ca sa poatea Gabizta sa afirme ca "nu mai sunt lcorui in sala" pentru cetatenii care vor sa asiste la sedinte?!
  • +17 (23 voturi)    
    ALPAB (Luni, 12 iunie 2017, 10:54)

    alex123 [utilizator]

    Vinovati sunt incopetentii din Primarie, care nu reusesc de 3 ani sa faca o nenorocita de pasarela, precum si nemernicii din ALPAB (culmea, chiar cei care ar trebui sa administreze parcurile), care tin blocata calea de acces normala care ar permite ocolirea lacului, doar ca sa aiba ei liniste in jurul sediului.
  • +20 (20 voturi)    
    Cum sa facă ? (Luni, 12 iunie 2017, 11:08)

    vlad.pe [utilizator]

    Cum sa faca o pasarela cand primarita este ocupata cu evenimente ca Balena Albastra si Floarea din gradina.
    Voi chiar credeti ca Firea are o lista de ToDo-uri pe care ar trebui sa le rezolve ca primar al unei capitale europene ?

    Firea așteaptă ordinele de la partid legate de Grindeanu si Iohannis, nu are timp pentru cetățenii care au ales-o in functie.
  • +15 (17 voturi)    
    podul blestemului (Luni, 12 iunie 2017, 11:32)

    un om [utilizator]

    parca suntem un oras de urangutani... in zeci de ani n-au fost in stare sa faca un podet de lemn (pentru pietoni si biciclete). Canalilor, daca nu aveti bani la bugetul primariei (ca-i manariti pe toti), punem mana de la mana si facem o donatie pentru un pod de lemn, ca sa nu ne mai moara copiii calcati de tren ca in Zimbabwe!!!
    • +11 (13 voturi)    
      Total de acord. In plus (Luni, 12 iunie 2017, 13:26)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui un om

      nu stiu daca stiti.....

      1. urcarea pe acest pod se face "pieptis", pe o panta abrupta si plina de pietris, pe care se aluneca extrem de usor.

      2. Mai exista si niste trepte, dar

      a) sunt foarte inalte si neregulate, si facute in mod clar de Dorel

      b) as vrea sa vad cu se urca pe acele trepte o femeie cu un carucior si cu copil mic in brate

      c) este foarte greu sa le urci cu bicicleta (da-da, este in continuarea pistei de biciclete !), sau cu patinele

      3. Zona este complet neluminata. Nici cel mai mic bec nu exista acolo.

      In orice tara civilizata primaria ar fi obligata sa plateasca niste amenzi uriase pentru asa ceva !!!

      PS. In urma acestei drame, nu zboara nimeni de la primarie ? Si nici de la politia locala ? Si nici de la Alpab (nemernicii care au blocat ocolirea parcului) ?
      • +1 (1 vot)    
        Cum sa..? (Luni, 12 iunie 2017, 17:42)

        Dodel540 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Cum sa zboare, doar au fost votati de popor.
        Cat tupeu poti sa ai, cine esti tu ma dle Cuca ?

        Cam asa merge treaba
  • +17 (17 voturi)    
    Imi pare rau (Luni, 12 iunie 2017, 12:01)

    BartSimpson [utilizator]

    Pentru omu care a murit. Dar vinovati suntem de fapt noi, turma care acceptam aceasta bataie de joc. Cu pet-uri in asfalt nu gonesti porcii de la troaca. Sau cu stat acasa la vot ..
  • +8 (12 voturi)    
    Puteam sa fim noi,eu,tu etc (Luni, 12 iunie 2017, 12:43)

    Magazino [utilizator]

    Dzeu sa il ierte si sa il odihneasca pe acest om! Cum sa te plimbi printr-un parc de agrement si fortat fiind de un kkt de institutie mafiota (ALPAB) si de incompetenta unei primarite sa dea trenul peste tine? E profund absurd si revoltator.Iar diseara vom vedea la stiri tot felul de comentatori idioti care vorbesc ca sa se auda nespunand nimic-guristi cum ai numea cineva.Asta e un prilej bun pentru a scoate in evidenta nesimtirea si cinismul acestei clase politice si de functionari puturosi si aserviti.Si uite asa mai moare unul, mai migreaza altul si vor ramane doar puturosii si nespalatii sau hotii care de la inaltimea masinilor lor lovesc si ei pietonii care merg pe carosabil (ca nu au pe unde).E mai rau ca in Africa!
    • -4 (14 voturi)    
      nu puteam (Luni, 12 iunie 2017, 13:14)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui Magazino

      sunt putini aia care merg pe calea ferata cu castile in urechi si ochii beliti in smartphone.

      prostia se mai si plateste...
      • +9 (13 voturi)    
        Nu e chiar asa (Luni, 12 iunie 2017, 13:39)

        alex123 [utilizator] i-a raspuns lui Cata79

        Poate ca prostia se plateste, dar spune-mi daca crezi ca au vreo vina sutele de calatori care au stat blocati in trenuri, sutele de oameni care se relaxau in parc cu copiii si care au fost socati de ceea ce au vazut, sau mecanicul care cu siguranta va fi marcat pe viata de aceasta experienta. Daca crezi ca toti acestia nu au nicio vina, si avand in vedere ca nu e prima data cand se intampla asa ceva in acel loc, atunci in mod cert trebuie facut ceva astfel incat acest pericol sa fie inlaturat sau minimizat, si nu putem doar sa ignoram evenimentul spunand ca prostia se plateste.
  • -7 (13 voturi)    
    trenul de ce nu a oprit? (Luni, 12 iunie 2017, 14:55)

    boogiewoogie [utilizator]

    ca presupun ca daca tot a dat peste "vinovat", a trebuit sa opreasca DUPA...

    ce mare scofala era sa opreasca INAINTE sa dea peste el? sau aia e singura portiune din Romania unde nu se pune limiita de viteza la tren si circula ca fulgerul cu 200km/h?
  • +6 (8 voturi)    
    Mare atentie, mare pt cei ce trec pe acolo.. (Luni, 12 iunie 2017, 17:35)

    Ale.29 [utilizator]

    Am fost acolo cand s a intamplat, tocmai traversasem pasarela. Nu va inchipuiti ca omul era pe mijlocul sinelor, abia urcase de pe acele scari si se oprise, nu era pe sine, probabil bicicleta lui era putin inspre șine pt ca trenul practic l-a aruncat de pe bicicleta, nu l-a lovit. Iar cum a comentat cineva mai sus, trenul n ar fi avut cum sa opreasca avand viteza foarte mare, dar a claxonat exagerat de mult probabil dandu-si seama ca nu are cum sa franeze, chiar ma intrebam de ce claxoneaza asa de tare pentru ca nu parea sa se intample ceva. Nu pot sa imi explic ce a fost in mintea acelui om daca el chiar nu a auzit trenul, chiar daca avea casti in urechi pt ca se auzea foarte foarte tare, eu ma gandesc ca nu si-a dat seama ca trenul o sa treaca atat de aproape. Oricum foarte socant ce am vazut si era foarte lume in zona. Dumnezeu sa il ierte! Si poate la un moment dat se va face ceva ca accesul sa fie oprit pe pasarela.
  • +2 (2 voturi)    
    Genial! Multumim duamnei Fierea! (Marţi, 13 iunie 2017, 13:41)

    Crioan [utilizator]

    ma refer la solutia:

    "Primaria Capitalei ar putea face un ponton plutitor langa podul de cale ferata"

    asa cum se stie bine, iarna lacul este golit de apa, nivelul este extrem se scazut, pontonul ar fi pe fundul lacului. Sigur ca ESTE posibil de realizat un sistem care sa permita accesul indiferent de nivelul apei, dar aste mai simplu cu o pasarela!


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
(Un singur răspuns posibil)
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
(Un singur răspuns posibil)
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare
  • Universitatea ramane universitate - diploma e importanta
  • Nu stiu, nu ma intereseaza


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri