Bucuresti, posibila solutie pentru parcarile park&ride: Parteneriate intre Primaria Capitalei si marile centre comerciale de la intrarile in oras

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 23 mai 2017, 11:43 Actualitate | Administratie Locala

Intrare Bucuresti Autostrada Bucuresti - Pitesti
Foto: Google Maps
Una dintre marile probleme ale traficului in Bucuresti e numarul mare de automobile care-i transporta pe navetisti si pe cei care traiesc in afara orasului, dar muncesc in Capitala. Primaria nu a amenajat in ultimii 10 ani parcari park&ride la principalele intrari in oras, ca navetistii sa aiba unde sa-si lase masinile si sa foloseasca mai departe in oras transportul public. Pana va achizitiona primaria teren si va amenaja aceste parcari, o posibila solutie este un parteneriat intre municipalitate si centrele comerciale aflate la intrarile in oras, pentru folosirea de catre soferi a o parte dintre locurile de parcare ale acestora, pe timpul zilei, intre orele 7 dimineata - 6 seara, interval orar in care oricum lumea nu prea merge la supermarket.

Odata incheiat un astfel de parteneriat, Primaria Bucuresti - eventual in cooperare cu primariile de sector - ar trebui sa infiinteze curse de autobuze care sa-i duca pe soferi din parcarile astfel amenajate spre nodurile de transport urban (statii de metrou sau noduri de tramvai & autobuz). O conditie esentiala este insa ca la orele diminetii cursele de autobuz care pleaca din parcari spre Bucuresti sa aiba o frecventa mare (maximum 5 minute intre curse).

De asemenea, este esential ca primaria sa semnalizeze, prin panouri electronice, numarul de locuri disponibile in parcarile respective, astfel incat sa realizeze o distributie cat mai eficienta a autoturismelor in diferite parcari si sa evite supra-aglomerarea unora dintre acestea. Daca aceste semnalizari lipsesc, exista riscul ca un sofer sa intre intr-o parcare deja ocupata si data viitoare sa renunte complet la solutie.

Primariile de sector din Bucuresti au experimentat o astfel de solutie, pe timpul iernii, cand parcarile on street erau acoperite de zapada. Atunci, solutia a functionat.

Asa cum a facut un test luni dimineata, cu banda auto, municipalitatea ar putea incerca si aceasta solutie pentru a vedea daca functioneaza si daca oamenii folosesc aceasta facilitate.

Daca o asemenea masura se dovedeste viabila pe unele dintre marile artere de intrare in Bucuresti, acest lucru se va solda cu scaderea numarului de automobile intrate in Capitala si, implicit, reducerea valorilor de trafic. Din acel moment, pe langa amenajarea parcarilor park&ride poate fi demarata si amenajarea benzilor unice.

Reamintim ca Primaria Capitalei a inceput la finalul saptamanii trecute amenajarea benzii unice RATB pe traseul DN1 - Bd. Kiseleff - Bd. Prezan - Calea Dorobanti. Din aceasta cauza, traficul la intrarea in Bucuresti dinspre DN 1 a fost complet dat peste cap luni dimineata, cozile incepand de la Saftica si Balotesti. Blocajul din aceasta zona a cauzat ambuteiaje in lant la aproape toate intrazile in Bucuresti din zona de Nord. Motivul blocajului?

Majoritatea celor care tranziteaza aceasta artera vin din comunele de langa Bucuresti, unde nu exista transport public, deci nu au cu ce sa ajunga in Bucuresti in afara de masina personala. Astfel ca implementarea benzii unice pe aceasta artera a creat revolta automobilisti, obligati sa stea in trafic peste o ora.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat la finalul lunii martie infiintarea mai multor linii RATB intre Bucuresti si localitatile din Judetul Ilfov si suplimentarea autobuzelor pe liniile existente. Astfel, de la 18 linii preorasenesti ar urma sa se ajunga la 52.

Astfel, potrivit hotararii adoptate vor exista trasee RATB intre Bucuresti si: Peris, Tunari, Vidra, 1 Decembrie, Glina, Cernica, Mogosoaia, Buftea, Tanganu, Darvari, Clinceni, Magurele, Ganeasa, Varteju, Moara Vlasiei, Balotesti, Otopeni, Sitaru, Ciolpani, Gruiu, Micsunesti Moara, Silistea Snagovului, Clinceni, Bragadiru, Darasti, Sindrilita, Islaz, Centura Jilavei, Dascalu, Chitila, Vidra, Berceni, Stefanesti, Leordeni, Petrechioaia, Balaceanca, Afumati, Cornetu, Chiajna, pantelimon, Branesti, Dobroiesti. In plus vor fi linii RATB intre centrul Bucurestiului si Cartierul Militari, Cartierul Fortuna, Divertiland.

Pana acum insa RATB a infiintat doar una dintre liniile noi, linia 418, care va asigura transportul calatorilor intre comuna Berceni si Statia Romprim din sudul Capitalei.

In plus, proiectul de benzi unice trebuie corelat cu cel al parcarilor park&ride, amplasate la intrarea in oras, ca navetistii sa-si poata lasa masina acolo si sa mearga mai departe cu transportul public.

Proiectul de implementare a benzilor unice este unul foarte bun fiind implementat in toate capitalele europene, insa el trebuie gandit integrat, Primaria Capitalei trebuie sa comunice foarte bine masurile luate si sa ofere solutii. Altfel va crea revolta.

Centre comerciale aflate la intrarile in Bucuresti; Foto: Google Maps;


Centre comerciale aflate la intrarea in Bucuresti dinspre autostrada Bucuresti-Pitesti



Centre comerciale aflate la intrarea in Bucuresti dinspre comuna Jilava


Centre comerciale aflate la intrarea in Bucuresti dinspre Voluntari si E85 - pe Soseaua Colentina


Centre comerciale aflate la intrarea in Bucuresti dinspre Autostrada Soarelui


Centre comerciale aflate la intrarea in Bucuresti dinspre DN1



Centre comerciale aflate la intrarea in Bucuresti dinspre Chitila

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.

Citeste aici Rezolutia PE.

In plus, inca din 2014 la Parlamentul European se afla o propunere de rezolutie referitoare la promovarea retelelor de piste pentru biciclete.

In aceasta este invitata Comisia Europeana sa defineasca o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei inlocuind automobilul, de exemplu prin investitii in infrastructuri pentru biciclete si in servicii de inchiriere a bicicletelor.


Citeste mai multe despre   






















11052 vizualizari

  • +11 (11 voturi)    
    Fosta parcare (Marţi, 23 mai 2017, 11:49)

    vlad.pe [utilizator]

    Pe Iuliu Maniu a fost amenajata o parcare din banii primariei la intersectia cu strada Cascadelor, langa Kaufland dar dupa ce a venit Manescu la primarie parcarea a fost inchisa pe motiv ca e loc privat desi a fost asfaltata din bani publici.
    • +5 (5 voturi)    
      era folosita (Marţi, 23 mai 2017, 13:24)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      de sute de soferi zilnic. era full mereu. Nu stiu cati plateau insa si cati dadeau spaga pt ca de cele mai multe ori casieritele se pretau la combinatii.

      am facut cerere la primaria cu situatia incasarilor dar nu mi-au raspuns. Mi-au spus doar ca a expirat perioada de inchiriere a terenului respectiv. de atunci terenul sta gol.
      • -3 (5 voturi)    
        o mină de aur pentru băieții șmecheri (Marţi, 23 mai 2017, 15:41)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        Au găsit șmecherii de a hipermarketuri o nouă modalitatea cum să fac bani! Cât mai e comisionul, băieți?
        Se pot expropria niște terenuri în regim de urgență, ca să nu mai fie nevoie să dăm banii publici retailerilor.
        • +1 (1 vot)    
          era vorba de (Marţi, 23 mai 2017, 16:35)

          om simplu din multime [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          un tren pe linia de centura a bucurestilor, cu statii destul de dese. acolo ar trebui parcarile, si de la statia de tren metrou sau autobuz/troleibuz. sau tramvai rapid, cum este 41. e mai eftin ca de la capetele de metrou sa faci legatura spre centura cu un tramvai de tipul ala decat sa lungesti linia de metrou pana la centura.

          cat despre linia de autobuze, am vazut ca in bremen functioneaza si pe strazi de doua benzi pe sens, plus tramvai.
          ba, autobuzul foloseste aceaiasi statie, cu refugiu, folosita si de tramvai.
  • +7 (13 voturi)    
    parteneriat (Marţi, 23 mai 2017, 11:55)

    TrueBlue [utilizator]

    Nici vorba! Este vorba despre mii de locuri de parcare... Nu se risca marile magazine sa vina omul la cumparaturi si sa nu gaseasca loc de parcare. Mai aveti idei d-astea?
    • +8 (8 voturi)    
      si mie mi se pare (Marţi, 23 mai 2017, 12:19)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      o aberatie... pe Iuliu maniu de ex, sa intri in Militari shopping center (unde e Praktiker si Auchan) trebui sa stai la stanga la semafor de iti vine rau. Trec 4 masini la 5 minute. Daca lasi mai mult semaforul blochezi sensul de iesire din B. In interior oricum sunt mult mai putine locuri de parcare disponibile fata de nevoi... In plus, aceste parcari sunt la vreo 2 statii distanta de intrarea in oras.

      In zona Iuliu Maniu mai degraba vad parteneriat cu Kika, Hornbach, Outlet. Parcarea e mult mai mare si e in afara orasului. De acolo pot pleca autobuze dese direct pe banda unica (A1 si apoi Maniu)
      • +2 (4 voturi)    
        "parteneriat" (Marţi, 23 mai 2017, 13:01)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        ideea e buna. depinde cum se aplica.

        in primul rand, e clar ca nu este suficient sa folosim parcarile existente in centrele comerciale pentru ca sunt prea putine locuri. deci "parteneriatul" ar presupune construirea unor parcari noi, etajate, pazite, contra cost, cu statie de autobuz la cativa metri de parcare.
        apoi e clar ca in momentul in care o sa ai un flux mare de intare/iesire din parcare trebuie sa modifici infrastructura ca sa faca fata. in cazul A1 - Kika/Horhbach, daca vrei sa faci parcare pentru cateva mii de masini trebuie sa ai 2 benzi de iesire dedicate si o solutie noua, probabil o bretea suspendata peste autostrada pentru intrare inapoi pe sensul spre Pitesti.
        deci se poate... dar cine vrea sa o faca si cine e dispus sa plateasca?
        • +2 (2 voturi)    
          oricum Iuliu Maniu e pe lista (Marţi, 23 mai 2017, 13:28)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          bulevardelor ce va beneficia de banda unica RATB. Cei din zona trebuie sa se pregateasca psihologic de pe acum. Nu vor avea unde sa parcheze pana nu ajung in oras, deci situatia de pe DN1 se va repeta aici... daca nu va fi mai rau. si asa acum se fac in unele dimineati coada pe A1 pana la Ciorogarla.

          Pe Maniu trebuie o parcare imensa chiar in capatul liniilor de autobuz, cum zici tu.
          • 0 (2 voturi)    
            si parcarea pe bulevard ?? (Marţi, 23 mai 2017, 15:55)

            MarianVoinea [anonim] i-a raspuns lui eu sunt

            se face banda unica pe bulevardul Iuliu Maniu, insa unde ???? se ia o banda din cele trei existente sau se renunta la parcarea de la bulevard??? pentru ca daca se renunta la parcarea de la bulevard, sa vezi atunci problema si mai mare, unde parcheaza lumea masinile din oras, nu vreau sa exagerez dar sunt ocupate tot timpul......daca nu te mai lasa sa parchezi pe bulevard ce facem ??/ unde ducem masinile ?
            • 0 (0 voturi)    
              buna intrebare (Marţi, 23 mai 2017, 16:18)

              eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui MarianVoinea

              poate nu se pun stalpi si se va putea parca taind practic banda unica... adica un compromis. altfel va fi naspa vb ta.
            • +3 (3 voturi)    
              alta intrebare (Marţi, 23 mai 2017, 17:08)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui MarianVoinea

              cred ca in Bucuresti e nevoie de un dialog si o decizie la nivel de comunitate in privinta locurilor de parcare publice.

              ideea asta ca primaria trebuie sa asigure tuturor locuri de parcare mi se pare aberanta (desi am masina si nu am loc de parcare).

              practic, in anumite cartiere este imposibil asa ceva. in altele este posibil, dar iei din spatiul pietonilor sau din spatiile verzi, cum se intampla in Tineretului.

              intrebarea este - de ce posesorii de masini ar avea prioritate la folosirea spatiului public in fata locuitorilor care nu au masina?
              • +1 (1 vot)    
                ai super dreptate (Miercuri, 24 mai 2017, 8:19)

                eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                nicaieri in lume nu asigura primaria locuri de parcare in functie de cerere ci invers. ba chiar sunt tari care iti conditioneaza cumpararea masinii de dovada locului de parcare...

                in Viena la o cladire in care lucreaza cateva mii de persoane sunt 20 locuri de parcare care stau goale... Stiti de ce? Pt ca lumea nu vine la munca cu masina. Nu pt ca sunt prosti, sau pt ca nu ar fi comod. Ci pt ca e dezavantajos (financiar in primul rand)
                • 0 (0 voturi)    
                  poate de frica? (Miercuri, 24 mai 2017, 11:13)

                  jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

                  daca lucreaza mii de persoane, sunt cateva sute de locuri de parcare ... si daca nu mai ai unde parca sau costurile sunt prohibitive te gandesti daca iti trebuie. Sau sunt lasate pentru vizitatori. Stiu ca in anumite parti unde locurile se dau preferential cel putin din subteran.Sau poate conditiile de transport sunt cat de cat decente? Sau nu e diferenta enorma intre gradinite, scoli, etc? Zic
          • +1 (1 vot)    
            mai e o varianta.. (Marţi, 23 mai 2017, 17:06)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

            paralel cu Iuliu Maniu e o linie veche de cale ferata. are ajunge la CET Vest. la 200 de metri de intersectia A1/Centura este statia CFR Bucuresti Vest, in mijlocul campului (langa un cimitir) unde poti construi ditamai parcarea. trebuie doar sa legi depoul de metrou de linia de cale ferata (sunt una langa alta si ecartamentul este, practic, acelasi), sa reconditionezi un pic linia aia de cale ferata si sa pui a 3a sina sau firele de curent (metroul merge in depouri pe pantograf, deci teoretic poate circula si in afara).
            marea problema este ca Metrorex si CFR nu sunt la primarie..
            • +1 (1 vot)    
              marea problema e (Miercuri, 24 mai 2017, 8:20)

              eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              ca nimanui nu ii pasa. Suntem condusi de prosti ce se inconjoara de incompetenti. Cum sa pui o jurnalista primar?!
              • +1 (1 vot)    
                care jurnalista!?.. (Miercuri, 24 mai 2017, 12:25)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

                Esti confuz. Prezentatorii de stiri nu sunt neaparat jurnalisti. Ei doar citesc un text de pe teleprompter, nu scriu stirile. Ai citit tu un articol scris de madam pandele?..
        • -2 (12 voturi)    
          aha (Marţi, 23 mai 2017, 13:31)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          deci faci parcare contra cost si siguuur, sigur se va da jos omul din masina, se va duce in parcare, va plati zilnic, lunar sau anua, cum vrei tu, si apoi se va urca in autobuz pt restul calatoriei.
          Si va striga si ura de trei ori.
          De fapt n-ai face decat sa arunci banii pe fereastra. Parcarea cu plata de la Universitate sta mai mult goala.
          Unii pur si simplu nu vor sa accepte realitatea. benzile astea nu-s o solutie decat daca ai iinfrastructura adaptata, cu multe benzi, incat sa iti permiti sa blochezi una. Degeaba visati ca omul se da jos din masina si se urca in autobuz, ca nu o va face.
          Auzi aberatie...deci vi din Pitesti, te opresti la kika si te urci in autobuz. Siguur asta o sa fac cand vin din pitesti, ma dau jos la kika sa iau autobuzul.
          • +4 (8 voturi)    
            tu insisti nu gluma (Marţi, 23 mai 2017, 14:06)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            omule, nimeni nu obliga pe nimeni. dar daca autobuzul va merge mai repede si te grabesti s-ar putea sa fie o solutie sa lasi masina la kika indiferent de unde vii.

            daca e mai ieftin cu autobuzul si cu masina te va costa ff mult iar s-ar putea sa iei in calcul sa lasi masina la kika...

            Nu e vorba de a obliga pe nimeni. pur si simplu trebuie ca ratb-ul sa fie mai avantajos (timp si cost) fata de masina personala.

            eu merg zilnic cu masina dar recunosc ca daca as face cu autobuzul mai putin as alege oricand ratb-ul. Daca cu autobuzul de maine ma costa 100 de lei pe luna vs 400 cu masina personala si fac zilnic cu cateva minute mai putin aleg transportul in comun. o dau naibii de masina si o folosesc doar pt concedii si pt deplasari externe.

            Am stat la Viena o perioada si nu am simtit nici macar o data nevoie de masina personala. de ce ? pt ca nu are sens masin acolo. O poti avea si o poti folosi, nimeni nu ti-o ia. Dar te costa de te ustura.
            • 0 (6 voturi)    
              deci sa mai bagam o taxa (Marţi, 23 mai 2017, 14:27)

              stefansb [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

              cam asta e solutia ta. sa facem masina si mai scumpa, ca sa se urce omul in autobuz. si asta se cheama ca am progresat. "sa te coste de te ustura". cam asta e solutia pt a avea mai putine masini, toate astea numai pt fantezia unora cu banda unica, cand tu ai doua benzi pe sens.
              dar deh...fanteziile costa.
              • 0 (4 voturi)    
                taxe pe lux.. (Marţi, 23 mai 2017, 17:11)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

                daca vrei tu neaparat sa te plimbi cu masina prin Bucuresti, desi ai alternative, n-ai decat sa platesti. nu inteleg ce nu intelegi. este o optiune, nu o obligatie. important este sa existe alternativa astfel incat sa se poata fluidiza traficul.
                "fantezia" este ca aia 30-40 de oameni care ocupa in autobuz doar 20 de metri patrati din carosabil sa aiba prioritate in fata unuia care vine din Pitesti si ocupa singur 10 metri patrati de carosabil (plus un loc de parcare la destinatie).
            • 0 (8 voturi)    
              de ce te mai chinui (Marţi, 23 mai 2017, 14:37)

              stefansb [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

              eu zic sa nu te mai chinui cu etapa indermediara, aia in care bagi o taxa "sa te coste de te ustura masina". eu zic sa le interzici direct. da-i in....de "burghezi" care vor ei sa circule cu masina pesronala. ce daca au platit deja taxe pt drumuri.
              si atunci o sa ai nu una, ci doua benzi pt autobuze. sa vezi atunci mandrie proletara. cum vom zambii cu totii voiosi din autobuze. ce sa mai, de vis.
    • 0 (0 voturi)    
      fidelizare (Miercuri, 24 mai 2017, 11:15)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      Pe de alta parte, sansele ca la plecare sa se aprovizioneze de acolo sunt mari.
  • +3 (9 voturi)    
    O idee buna dar mai trebuie ceva (Marţi, 23 mai 2017, 12:00)

    Heruvim [utilizator]

    Liberalizarea transportului inspre noduri astfel incat sa existe mijloace de transport de calitate (la preturi mai mari) - gen microbuze de 4-5 stele.

    Daca te duci la o intalnire de business, nu te sui in rata plina de nespalati. Daca nu gasesti un mijloc decent de transport, TOT cu masina intri.

    RATB nu va putea face asta in 1000 de ani asa ca singura solutie este sa se apeleze la piata libera si concurenta.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e chiar asa (Miercuri, 24 mai 2017, 8:23)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Heruvim

      in marile capitale europene se merge la intalniri imbracat in costum si cu bicicleta. Nu mai vorbim de tramvai si autobuz... sa fim seriosi, autobuzele daca ar fi suficient de dese astfel sa nu fie aglomerate, ai putea merge imbracat in orice cu ele.
  • +8 (10 voturi)    
    Nu vreau să fiu cârcotaș (Marţi, 23 mai 2017, 12:00)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Dar ce-i oprește acum pe cei care vin din Nord să-și lase mașina în parcare la mall Băneasa și să plece cu autobuzul. Sunt verificate mașinile care vin și parchează acolo între 8-20? E închisă parcarea? Nu trebuie făcut ceva neapărat de primărie. Ok, primăria trebuie să pună la punct transportul în comun astfel încât autobuzele să nu plece la interval de 10-15 minute, sunt de acord, dar în rest? Deocamdată nu sunt impuse restricții la Băneasa (cum sunt la AFI) ... din câte știu. La fel și în MIlitari, la Auchan.

    în miliatari era ceva de genul ăsta făcut la autogara, dar nu știu din ce motive a dispărut. Și chiar aveam colegi care lăsam acolo mașina și veneau cu metroul.
    • +2 (2 voturi)    
      asa e, ai dreptate (Marţi, 23 mai 2017, 13:39)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      in Militari la Pacii era o parcare inaugurata prin 2010 de Poteras cu mare fast. A fost super ok cat a functionat (maxim 2 ani). Eu lasam acolo masina zilnic si intram la metrou. Ca mine multi alti vecini din Domnesti.

      Se poate face cum zici tu, dar e foarte complicat. Trebuie sa schimbi multe mijloace de transport si insumat faci foarte mult timp. Ajungi la munca gata obosit.

      Daca vii dintr-o comna limitrofa pana la Auchan Militari cu masina personala si lucrezi la victoriei trebuie sa mai iei de acolo 1 autobuz, 2 metrouri. Deci masina persoana, autobuz + 2 metrouri. Daca lucrezi undeva unde nu e statie de metrou lucrurile se complica si mai mult
  • +15 (17 voturi)    
    Terminati cu urechismul! (Marţi, 23 mai 2017, 12:15)

    Precup [utilizator]

    Doamna Ivanov, ultimul lucru de care avem nevoie acum sunt un nou set de idei "dupa ureche". Cei care au gandit idiotenia de ieri se vede ca nu au fost niciodata pe teren si au studiat numai din birou. La fel si aceste idei din articol.
    In primul rand, parcarile centrelor Carrefour sunt si acum la liber. Adica nu este nimeni impiedicat sa le foloseasca drept park&ride. Daca nu sunt folosite, inseamna ca solutia cu autobuzul nu e atractiva. Deci incetati propaganda socialista de a-i obliga pe oameni sa faca ce credeti in diverse cercuri progresiste, dar rupte de realitate.
    In al doilea rand, parcarile cu pricina sunt destul de pline si asa. Mare diferenta nu ar face si proprietarii s-ar satura rapid sa isi goneasca clientii. Este ridicol cum identificati in Baneasca parcarea Decatlon - Mega Image, acolo e plin si acum.
    In ultimul rand, nu e de ajuns sa pui un deget pe harta. Trebuie sa mai si cunosti despre ce vorbesti. La Chitila centrul comercial e foarte departe de capatul tramvaiului; cine credeti ca ar merge pe jos atata distanta, ca sa ia tramvaiul, in loc sa-si foloseasca masina confortabila cu care a plecat de acasa?

    Nicio solutie nu poate fi facuta in dusmanie si contra oamenilor. Masina personala este cel mai confortabil mijloc de transport si este firesc sa fie alegerea preferata. Trebuie foarte multe facilitati (si nu ingradiri!) ca sa devina transportul in comun mai atractiv.
    • 0 (14 voturi)    
      exact (Marţi, 23 mai 2017, 12:50)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      dovada vie ca parcarile alea n-ar rezolva nimic e ca ele sunt gratis si acum, si fara parteneriat cu primaria. Omul se poate opri, sa-si lase masina acolo si sa se urce in autobuz, dar nu o fac pt ca nu vor. Si e normal. Daca ai masina si mult de mers e mai confortabil decat in autobuz.
      Deci solutia nu poate fi alta decat adaptarea infrastructurii la nr de masini. Cu tot ce implica adaptarea (marirea nr de benzi). Chestiile alea nasole si complet nepopulare: exproprieri, demolari, cheltuieli, scandal...
      • +5 (9 voturi)    
        vorbesti prostii (Marţi, 23 mai 2017, 13:27)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        primul expemplu din imagine este cazul de la autostrada Buc-Pitesti > Iuliu Maniu.
        Cum crezi ca se poate mari numarul de benzi pe bulevard?
        "exproprieri, demolari, cheltuieli, scandal..." zici tu. deci sute de apartamente (propietati private) care trebuiesc expropiate, gradina botanica demolata, partial campusul universitar al Politehnicii si sa nu uitam si expropierea & demolarea palatului Cotroceni.
        solutia ta este geniala. ma faci sa rad...
        toate astea ca sa poata sa stea cu fundul in masina personala toti desteptii ca tine pentru ca transportul in comun e sub demnitatea voastra.
        Of...ce mentalitati...
        • -1 (9 voturi)    
          atunci (Marţi, 23 mai 2017, 13:58)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          atunci trage o linie pe asfalt, ca sigur vor avea loc mai multe masini. apoi o sa dai vina pe nesimtitii care au tupeul sa mearga cu masina perosnala pe strazile publice, in loc sa se urce cuminti in autobuze. auzi ma ce tupeu au unii, sa vrea sa mearga cu masina personala pe drumuri publice. vaaaii...oare unde ma trezesc cerand asemenea drept....
          cred ca o sa rezolvi tu cumva si sa nu ploua niciodata in bucuresti. nu de alta, dar transportul in comun e imposibil de adaptat in asa fel incat nimeni sa nu schimbe traseul deloc. Adica e imposibil ca toti oamenii care se afla diminaeta ala 8:30 pe iuliu maniu sa aiba legatura directa, fara sa schimbe, chiar daca merg in balta alba, in berceni, in baneasa sau la universitate, sau in orice alt punct din bucuresti.
          Si sa vezi tu atunci, cand mai tragi si o banda pe asfalt si blochezi o banda, cat de dornici vor fi sa schimbe autobuzele, aventual sa mai mearga intre statii, ca nu mereu legatura e in aceeasi statie. Sa vezi tu atunci trafic.
          Sau poate iesi tu si le spui "tovarasiii, tovaaarasiii....urcati-va in autobuze si stati linistiti la locurile voastre, ca acum va pun sistem cu nr pare si impare"
          • -1 (3 voturi)    
            tu poti sa ma insulti cat vrei (Marţi, 23 mai 2017, 15:35)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            dar argumentul tau nu e mai solid.
            Intelege ca nicaieri in lume nu se poate si nu se practica ce spui tu.
            largirea buleverdelor este o ineptie.
            cazul Iuliu Maniu se rezolva simplu. soseaua aia de centura care nu e gata de atatia ani. Pentru ca toti care intra in Buc. indiferent unde vor sa mearga trebuie sa intre pe Iuliu Maniu. De asta e aglomerat. Daca ar vrea sa mearga in Berceni, ar putea sa mearga pe centura (cand o fi gata cu 2 benzi pe sens) pana in sud si sa ajunga in Berceni.
            Intelege ca e imposibil sa torni asfalt peste Cotroceni, gradica Botanica, Politehnica si sa demolezi un rand de blocuri special pentru dreptul tau de a merge pe drum public. Fii calm si asculta ce zici... ca o sa razi si tu.
            SI eu personal, merg strict cu RATB si metrou, ca doar nu sunt nebun sa stau cu orele in trafic. masina o folosesc pentru cumparaturi si in afara orasului. si crede-ma ca strabat orasul de 2 ori pe zi.
            • +1 (1 vot)    
              Centura va rezolva multe probleme (Marţi, 23 mai 2017, 16:20)

              eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

              eu din Domnesti o iau prin oras sa ajung in nord cand as putea foarte bine sa folosesc centura... ai dreptate. Acum intru pe Maniu pt ca centura nu e practicabila
        • +4 (4 voturi)    
          se poate daca (Marţi, 23 mai 2017, 14:46)

          Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          se continua strapungerea Splaiul Independentei – Ciurel – A1. Primaria nu mai zice nimic.Trebuie facut ceva. Si e greu.
          • +2 (2 voturi)    
            nu zici rau (Marţi, 23 mai 2017, 17:38)

            un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

            o alta idee ar fi prelungirea bulevardului Timisoara pana in centura.
            Bd-ul Timisoara se infunda absolut inutil cand ar putea sa preia din trafic
      • +5 (5 voturi)    
        drumuri mici trafic mic (Marţi, 23 mai 2017, 13:44)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        drumuri mari trafic mare... oricat de mare ai face strazile ele tot se vor umple ... vezi imagini cu 25 de benzi blocate la Beijing.
      • +2 (6 voturi)    
        demolam tot (Marţi, 23 mai 2017, 14:08)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        sa aiba loc masinile? asta zici tu?
      • +1 (1 vot)    
        Și locuitorii?.. (Miercuri, 24 mai 2017, 7:46)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Demolăm orașul că să facem loc mașinilor. Mai rău, trebuie să facem loc mașinilor care vin din alte orașe? Aberant.

        Tu ai vrea să locuiești lângă un bulevard cu 6 benzi pe sens și trafic non-stop? Sau ne mutăm toți în suburbii și orașul devine doar in fantomă?..
    • +3 (5 voturi)    
      asa e (Marţi, 23 mai 2017, 13:42)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      sunt 2 solutii pt a renunta la masina:
      1. te obliga cineva (prin taxe, strazi blocate etc)
      2. transportul public devine atractiv (timp, confort, etc)

      Ambele aplicate in acelasi timp ar da cele mai bune rezultate
  • +2 (18 voturi)    
    nu mai insistati (Marţi, 23 mai 2017, 12:36)

    stefansb [utilizator]

    pe aici pe hotnews s-a mers mult (inclusiv in articole) pe ideea asta ca banda unica e solutia pt descongestionarea traficului. S-a vazut ca nu e, dar vad ca insistati sa spuneti ca e o idee buna, aplicata prost. Nu e o idee buna si punct. Cand ai 3 benzi pe care se intra in oras, poti sa faci mama parcarii, daca una o blochezi special pt autobuze vei avea blocaje. Pt ca omul cand vine din ploiesti, din otopeni sau de unde vine el cu masina pana la intrare in bucuresti nu si-o va lasa in parcare sa ia de acolo autobuzul. Daca nu tii cont de psihologia omului degeaba ai impresia ca pe hartie solutia e buna, practica ti-o va dovedi ca nu e.
    Singura solutie reala e extinderea infrastructurii, construirea de noi benzi, chiar daca asta implica expropieri, demolari, cheltuieli...
    Dar e mai populist sa spui ca tragi o linie pe asfalt si vor sari toti in autobuze. Nu vor sari. Cine are masina personala o va folosi. Ca de-aia si-a luat-o.
    • +5 (7 voturi)    
      psihologia se schimba (Marţi, 23 mai 2017, 13:47)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      poti lasa masina la Baneasa daca vii din Ploiesti daca:

      1. faci mai putin timp cu autobuzul decat cu masina
      2. te costa f mult cu masina si mult mai putin cu autobuzul

      exista si varianta sa nu o lasi. dar asta inseamna sa iti permiti.
      • -1 (5 voturi)    
        Adica (Marţi, 23 mai 2017, 14:24)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

        adica sa mai bagi o taxa nu...nu se platesc destule...
        cum colcaie socialismul in tara asta....
        • +2 (2 voturi)    
          Taxarea suplimentara nu e obligatorie (Marţi, 23 mai 2017, 15:22)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

          hai sa ne imaginam ca doamna Firea facea banda asta unica cu cap. Adica mai intai facea o parcare la intrare in Bucuresti si apoi banda unica pe tot traseul autobuzului cu autobuze care sa vina des si la timp.

          Cam cate zile crezi ca rezistai sa faci 2 ore din Corbeanca pana in Bucuresti? eu zic ca maxim 2. Dupa cele 2 zile 100% iti spun ca marea majoritate ar fi lasat masina in parcare si ar fi luat ratbul... deci fara nicio taxa reuseai sa scoti 80% din trafic din oras.

          Beneficii pt toata lumea. Poluare mai putina, timp de asteptare mai mici, un pic de miscare. Nu ar fi fost rau...
    • 0 (0 voturi)    
      PODUL ESTE VECHI (Miercuri, 24 mai 2017, 7:42)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      de 100 de ani. Trebuie construit un pod paralel pentru transport in comun sau largirea podului existent.
      CUm sa incapa masinile de azi, intr-un oras in care sunt zilnic peste 3 milioane de oameni, pe un drum conceput pentru 500 000?
  • +1 (1 vot)    
    necastigator (Marţi, 23 mai 2017, 13:19)

    andimi [utilizator]

    "intre orele 7 dimineata - 6 seara, interval orar in care oricum lumea nu prea merge la supermarket". Va contrazic, exceptind orele de dimineata, pina in 10, restul timpului parcarea unui supermarket este mereu ocupata in proportie de 50-60, chiar 70%. Nu e deci suficient spatiu pentru zecile de mii de automobile care intra in oras. Trebuie identificate urgent terenuri libere pe marginea DN-urilor care intra in Bucuresti, tras un asfalt, pus in practica trasee de bus pina acolo... Mai e drum lung de parcurs, la cum se misca lucrurile la noi.
  • +2 (2 voturi)    
    Park&Ride (Marţi, 23 mai 2017, 13:57)

    cititor9 [utilizator]

    Firea ar trebui sa grabeasca guvernul pentru a termina singurul park&ride din Bucuresti, cel din Straulesti.
    Dupa ce se termina si vad cum functioneaza pot sa renunte la a mai da banii pe panselute si consultanta si sa cumpere terenuri pentru parcari similare - vezi cazul cu parcarea de la statia Pacii(desfiintata acum).
    Iei terenul de la Pacii, faci un park&ride mare, ca cel de la Straulesti si ai rezolvat vestul Bucurestiului.
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 23 mai 2017, 13:59)

    Xorciser [utilizator]

    Sunt sute de terenuri goale si primaria vrea parcari chiar la supermarket.
  • +1 (1 vot)    
    Pai, (Marţi, 23 mai 2017, 14:55)

    CezarN [utilizator]

    daca fara sa doreasca explicit acest lucru, privatii au rezolvat problema transportului in Bucuresti, va imaginati ce solutii ar gasi daca ar fi lasati ei sa administreze Bucurestiul fara o primarta proasta si fara mafia din Consiliul General ?
    Deci, ar trebui gasita o solutie prin care mediul privat sa aiba un cuvant important de spus in gestionarea oraselor.
  • +2 (2 voturi)    
    Statie de metrou (Marţi, 23 mai 2017, 15:33)

    ady77 [utilizator]

    O solutie pentru I. Maniu ar fi lungirea traseului de metrou de la Industriilor pina in parcare la Kika. Cam 2 km-3 km maxim de traseu.
    Interzicerea construirii de centre comerciale in interiorul orasului, deja sunt prea multe, care sunt generatoare de aglomeratie.
    In Viena ca sa ajungi la SCS, din centru ajungi mai repede cu transportul in comun, decit cu masina.
    Din pacate sa votat paine si circ, nu proiecte serioase si viabile, pentru imbunatatirea calitatii vietii.
  • +2 (2 voturi)    
    ciudat (Marţi, 23 mai 2017, 15:50)

    J_W [utilizator]

    Nu-mi vine sa cred ca primaria are bani pt astfel de "parteneriate" ciudate (probabil inseamna ca vor plati chirie centrelor comerciale, ca doar n-o sa le ia locurile de parcare cu japca), dar n-au bani, din cei 1.3 miliarde de euro buget anual, sa construiasca singura niste banale parcari, eventual supraetajate, pe niste terenuri la marginea Bucuresti-ului.

    Doar daca se vrea ca o solutie de tranzitie pt 1-2 ani maxim, pana se construiesc parcarile primariei. Pe termen lung ar fi bani aruncati si ar aglomera si putinele parcari deja existente. Este nevoie de mult mai multe locuri de parcare, oricum nu ajung cele ale mall-urilor.
  • -1 (3 voturi)    
    prank and ride (Marţi, 23 mai 2017, 16:07)

    levierul [utilizator]

    ce minciuna e tot transportul public din Bucuresti.
    In afara de metroul din Gara de Nord, nu exista zone de interes deservite direct de transportul public, astfel avem toate autobuzele si tramvaiele in intersectii aglomerate. Statia de metrou Aurel Vlaicu ar trebui sa aiba acces direct, subteran, direct catre mall, si tuneluri pietonale catre intrarile in marile cladiri din zona. Daca ai de mers 200m pe suprateran catre astfel de zone, nu faci decat sa aglomerezi inutil zona si in final, adauga timpi morti traficului din zona.
  • 0 (0 voturi)    
    xxxx (Marţi, 23 mai 2017, 17:27)

    XXXXL [anonim]

    tot cu ochii dupa munca altuia...s-o dea pentru altii... sa faca primaria percari, nu sa le ia de la altii, indiferent cine sunt aceia...
  • 0 (0 voturi)    
    linia 449 - Corbeanca (Marţi, 23 mai 2017, 18:17)

    Sophie [utilizator]

    Si ce interese exista ca Primaria sa nu reinfiinteze linia 449 pana in Corbeanca, asa cum era? Acum aceasta se opreste la Magura - Balotesti. Ce vesti exista despre transportul intrajudetean, de exemplu intre Buftea-Corbeanca-Otopeni-Tunari-Pipera, Foarte necesar si civilizat, ar ajuta multa lume in cautare de locuri de munca. Si copii care merg la scoala/liceu. La ora actuala copiii din Corbeanca merg la liceul din Buftea cu pietzari, nu exista transport public, la fel si femeile care vin la lucru in Corbeanca.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri