Retrocedare uriasa in cartierul Colentina din Bucuresti: Parcul Motodrom si stadionul Juventus au fost castigate in instanta de o femeie. Stadionul va fi retrocedat, pentru parc s-au decis masuri compensatorii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 8 mai 2017, 12:50 Actualitate | Administratie Locala

Parcul Motodrom 2
Foto: Google Maps
Tribunalul Bucuresti a decis la mijlocul lunii aprilie retrocedarea Stadionului Juventus din Cartierul Colentina si a bazei de antrenament. Terenul se afla deocamdata in proprietatea orasului, fiind insa concesionat clubului.  Cerea de retrocedare a fost facuta de Constanta Clara Ilieana Mihaescu si prin hotararea judecatoreasca s-a decis retrocedarea a circa 20 de hectare din zona Fundeni, printre care Parcul Motodrom (tot in zona Colentina) si un teren pe concesionat Universitatii Lumina, mai multe strazi, trotuare si spatii verzi, dar si terenul pe care acum functioneaza o benzinarie. Pentru Parcul Motodrom, dar si ultimele obiective enumerate, instanta a decis masuri reparatorii.

Decizia instantei poate fi atacata cu recurs de Primaria Capitalei, in 30 de zile de la comunicare. Avocatii municipalitatii inca nu au facut acest lucru, potrivit datelor publicate pe portalul instantelor de judecata.
Parcul Motodrom este folosit zilnic de sute de oameni, fiind una dintre putinele oaze de verdeata din zona Colentina. Echipa Juventus Bucuresti este in liga a doua si va promova in liga I.


Zona in care s-au retrocedat cele 20 de hectare; Foto: Google Maps



Parcul Motodrom; Foto: Google Maps;

Prin Decizia pronuntata de Tribunalul Bucuresti pe 10 aprilie 2017, Primaria Capitalei este obligata sa emita dispozitie de restituire in natura pentru urmatoarele imobile:

- lotul PMB dat in folosinta gratuita Asociatiei Sport Club Juventus Bucuresti, in suprafata de 43.493 mp, cu exceptia suprafetei ocupate de constructiile C1 si C2;

- lotul PMB in suprafata de 24.289 mp, triunghiular, adiacent terenului dat in folosinta gratuita Asociatiei Sport Club Juventus Bucuresti;

- lotul PMB fost poligon auto in suprafata de 10.104 mp;

- lotul PMB dat in folosinta SC Contact Autotransport CO SRL in suprafata de 1.697 mp;

In plus, Tribunalul Bucuresti obliga primaria sa emita in termen de 30 de zile de la data pronuntarii unei hotarari dispozitie de acordare a masurilor reparatorii in  pentru urmatoarele imobile:

- lotul PMB concesionat catre SC Lumina Institutii de Invatamant SA in suprafata de 14.468 mp;

- lotul PMB dat in folosinta catre SC Shell Romania SRL in suprafata de 1.329 mp;

- lotul PMB in suprafata de 1.079 mp avand destinatia de parcare adiacenta benzinariei Shell;

- lotul PMB in suprafata de 27.533 mp ocupat de blocuri, drumuri, alei si spatii verzi;

- terenul in suprafata de 13.330 mp situat in strada Rascoala, numarul 9A, sectorul 2 pentru care au fost emise titluri de proprietate conform Legii 18/1991;

- Lotul 2 - reprezentat de terenul in suprafa?a de 8,16 ha pe care se regaseste Parcul Motodrom.

Instanta mai decide: "Obliga Municipiul Bucuresti sa inainteze catre Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti notificarea formulata in temeiul Legii 10/2001 privind acordarea masurilor reparatorii pentru suprafata de teren de 10.787 mp situata in Bucuresti, strada Rascoala 1907, numarul 5, Sectorul 2. Obliga Municipiul Bucuresti sa inainteze catre SC Telekom SA notificarea formulata in temeiul Legii 10/2001 privind acordarea masurilor reparatorii pentru suprafata de teren de 2.040 mp situata in Bucuresti, soseaua Fundeni, numarul 235, Sectorul 2", se arata pe portalul instantelor de judecata.


Viceprimarul sectorului 2, Dan Cristian Popescu, a declarat ca Primaria sectorului 2 va interveni in proces, la faza de recurs, pentru a se asigura ca aceste obiective sunt cat mai bine aparate.

"S-a facut o retrocedare in Parcul Motodrom. O doamna, pe baza unor acte ilizibile, a castigat in instanta cu Capitala, care nu stiu cum s-a aparat, 46 de hectare care cuprind Parcul Motodrom, Stadionul Juventus, o parte din zona Fundeni. Pe noi ne-au sesizat cei la la echipa Juventus care aveau in plan sa faca mai multe investitii, dar acum nu mai pot. Noi vom cere acte de la Arhivele Nationale si vrem sa intervenim in proces", a declarat Dan Cristian popescu pentru HotNews.ro.

Primaria Capitalei se judeca pe aceasta speta din 2011.

Stadionul Juventus Colentina; Foto: Facebook Juventus Colentina;


Reamintim ca Primaria Capitalei a pierdut in 2015 la Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) procesul impotriva mostenitorilor care au revendicat terenul de circa 4 hectare din Parcul Plumbuita, decizia pronuntata anul trecut fiind definitiva si irevocabila. Terenul a fost revendicat de familia Barbulescu, care se judeca din 1999 pentru el cu Primaria Capitalei si Primaria sectorului 2.

Din Parcul Titan au fost retrocedate 12 hectare, Parcul Verdi in suprafata de 5,6 hectare a fost retrocedat in totalitate, din Parcul Tineretului au fost retrocedate aproape 7 hectare, din Parcul Circului - aproape un hectar, iar in parcurile Bazilescu si Floreasca sunt solicitari de retrocedare in curs de solutionare.


Citeste mai multe despre   






















12224 vizualizari

  • +15 (27 voturi)    
    bine, boss, baga blocuri, fara numar!!! (Luni, 8 mai 2017, 13:34)

    qwerasdf [utilizator]

    se stieeee! gieee!

    e uimitor cum ajung sa se retrocedeze doar spatiile verzi. Mica mi-ar fi mirarea daca nu se va retroceda integral, cu tot cu locatari, un bloc din pantelimon sau mai stiu eu ce cartier muncitoresc. E incredibil!
    Si tot primaria, prin serviciile de urbanism si invechitele legi ale urbanismului, vor da voie la aparatia unor colosi (birouri, cladiri de locuit)... si toate se vor descarca la un sistem de transport epuizat din toate punctele de vedere.

    E bine.
    • -6 (16 voturi)    
      se (Luni, 8 mai 2017, 22:50)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      restituie stadionul, nu parcul. Mai citeste o data articolul.
    • -2 (2 voturi)    
      Citeste mai atent! (Marţi, 9 mai 2017, 16:25)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Intre parcelele retorcedate este inlusa si cea cu:

      "lotul PMB in suprafata de 27.533 mp ocupat de blocuri, drumuri, alei si spatii verzi"

      deci da, nu doar parcul, nu doar spatii verzi, ci si soseaua si blocurile de locuinte!
  • +19 (29 voturi)    
    Retrocedari? (Luni, 8 mai 2017, 14:06)

    andrei1232000 [utilizator]

    Astea sunt parte din serialul ANRP. Aceste terenuri cand au fost natioanlizate, sau nu! au fost extravilane, agricole sau ce or fi fost si ar fi avut azi valoarea de agricol. Acum se retrocedeaza, pe pozitia initiala, cu valoarea de 1000 eur/mp! Adica 40.000.000 EUR? De ce nu se retrocedeaza in extravilan, unde nu sunt case, scoli, parcuri, etc.? Este o nebunie, sa retrocedezi Parcul Floreasca, Verdi etc. Au intrat si peste Liceul Rossetti. Si nu e in stare nimeni sa puna capat acestor excrocherii.
    • +15 (19 voturi)    
      daca nu ar fi fost nationalizat terenul, (Luni, 8 mai 2017, 15:48)

      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      unde crezi ca s-ar fi aflat acum, el, terenul, si ce valoare ar fi avut?
      • -5 (13 voturi)    
        poate ar fi fost pierdut la carti? (Luni, 8 mai 2017, 16:56)

        king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

        daca tot facem istorie contrafactuala!
        • +7 (13 voturi)    
          poate nu (Luni, 8 mai 2017, 20:39)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui king david hotel

          Poate pe el s-ar fi construit un DisneyLand si banii rezultati din incasari ar fi fost donati orfelinatelor

          Dar nu, mai bine iti luam noi, comunistii avutul, si ti-l distrugem, decat EVENTUAL sa il distrui tu

          Profactualule !!!!
          • +3 (11 voturi)    
            ai dreptate.. (Marţi, 9 mai 2017, 9:35)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            comunistii au luat de la oameni terenuri agricole, acum "mostenitorii" iau de la oameni parcuri, stadioane, baze sportive..
            care o fi diferenta? in afara de faptul ca atunci era afectata o singura familie si acum cateva mii? fiecare a gasit o justificare la momentul respectiv.

            comunistii chiar au dat si despagubiri in unele cazuri.. despagubiri pe care, teoretic, astazi ar trebui sa la returneze cu dobanda urmasii.
            din fericire legea retrocedarilor se opreste la nationalizarile comuniste, altfel am fi avut o tara intreaga de "urmasi" ai celor care au fost nedreptatiti de domnitorii fanarioti... retrocedam si centrala de la Cernavoda pana acum.
            • +1 (7 voturi)    
              Daca nu valora nimic acum? (Marţi, 9 mai 2017, 11:10)

              Alui [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Cereai sa i se inapoieze PROPRIETARULUI DE DREPT, valoarea de la confiscare actualizata?
              Nu te baga unde nu-ti fierbe oala! Vazi-ti tu de traba ta, nu te interesa cat de bogati devin altii pe drept. Vezi ca de exemplu Apple valoreaza 800 de miliarde de dolari. Te doare ceva din cauza asta?
              • +3 (5 voturi)    
                ma doare.. (Marţi, 9 mai 2017, 14:20)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Alui

                Ca am actiuni la Apple.

                Ma doare si ca unii devin bogati saracind tara al carei cetatean inca mai sunt. Cand o proprietate publica este instrainata, pierdem toti.
            • +3 (5 voturi)    
              despre despagubiri (Marţi, 9 mai 2017, 12:14)

              natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Bunicilor mei lea-au luat nu numai terenul agricol (50 ha din 80, ramase dupa prima reforma agicola), ci si casa de 5 camera, noua, terminate cu 2 ani inainte.

              Drept recompensa le-au oferit posibilitatea de a allege dintre 3 orase pe cel in care vor pleca in domiciliu obligatoriu.

              Dar ei erau doar o familie, la fel ca multe alte zeci de mii, si pentru multe recompensele au fost mult mai "substantiale"

              ai dreptate, depinde cum privesti problema...
              • -1 (5 voturi)    
                corect (Marţi, 9 mai 2017, 14:26)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

                Stiu ca despagubirile au fost date aleator si fara sa se respecte valoarea nationalizata, dar nu cred ca le-a cerut cineva bunicilor tai sa returneze locuinta de la oras dupa '89. Corect?
                Esenta problemei este ca au fost multe abuzuri dupa '47 si ce se intampla acum tot "abuz" este. In ambele cazuri persoane nevinovate sufera pentru ca societatea este prea slaba sa reactioneze. Unii spun ca s-a facut "dreptate". Eu am rezerve..
                • +3 (3 voturi)    
                  Returnare dupa '89 (Marţi, 9 mai 2017, 15:43)

                  Andy15 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  A functionat cam asa:
                  - ti se darama casa si erai mutat la bloc in CHIRIE.
                  - despagubirea era 1 leu/mp, adica un salariu de muncitor era echivament cu aprox 1500 mp in oras, municipiu resedinta de judet....greu de crezut ca aia era valoarea, corect?
                  - dupa 89, toata lumea si-a cumparat apartamentele in care locuiau cu chirie, atat cei care avusesera case, precum si cei care venisera la prima generatie la oras.

                  Prin urmare, de ce sa returneze locuinta pe care au platit-o si in care au fost mutati fara vointa lor?

                  De unde stiu? S-a intamplat in familia mea, care avea 3 case la oras.
                  • +3 (3 voturi)    
                    Cand au primit ai tai leul? (Marţi, 9 mai 2017, 16:28)

                    Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Andy15

                    Intreb, pt ca pe npi ne-a demolat in vara lui 1988. Da, ne-a mutat la bloc in chirie.
                    Dar pentru terenul de sub casa si entru curte nu am primit nici cei 2.50 lei pe metrul patrat ce erau in conformitate cu legea de atunci!
                    • +1 (1 vot)    
                      Despagubiri 1988 (Marţi, 9 mai 2017, 18:53)

                      Andy15 [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

                      Pai atunci au fost platiti banii, la demolare, in cazul alor mei tot 1988, eu aveam 10 ani dar stiu casa bine.
                      Daca nu au primit la vremea aia nu e nicio problema, vor primi despagubiri acum ceva mai mari.
                      Primaria este obligata sa aiba inregistrari legata de asta.
                      Aveti dosar la anrp?
                      Este legea 10?
                      Daca da, functioneaza in felul urmator:
                      - se face evaluarea imobilului, pe grila notariala valabila din anul 2013, disponibila pe site-ul anrp.
                      - se scade eventuala despagubire platita la acea vreme, actualizata cu rata inflatiei (oricum aici e vorba de 1-2 salarii medii pe economie, as estima max 1,000 Eur). Aici probabil era si un functie de oras, dar imagineaza-ti sa te primesti despagubire 2,500 lei pentru 1,000 mp, asta un salariu mediu la vremea aia.
                      • 0 (0 voturi)    
                        Multumesc! (Miercuri, 10 mai 2017, 11:32)

                        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Andy15

                        Pentru casa am primit despagubirea, cat era maximul atunci, 80.000, dar abia in toamna lui 1990, incepuse deja inflatia. Dar pentru curte, pentru teren, nu s-a dat NIMIC!
                        Sa imi retrocedeze si mie strada si blocul P+4 construit pe locul casei ...
                • +1 (1 vot)    
                  ca sa incheiem (Marţi, 9 mai 2017, 23:25)

                  natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Junior, familia ta A PRIMIT, nu I S-A LUAT, de aceea nu intelegi
                  Si nici macar nu ai avut curiozitatea sa citesti o carte (aparuta dupa '89) sau sa urmaresti un documentar TV ca sa AFLI ca cei care au fost cu domiciliu obligatoriu, deportati in Baragan, sau bagati in puscatie NU au fost inproprietariti (nu "li s-a dat") camera si baia la comun/ parcela in care sa-si sape bordei/ priciul din celula

                  get lost !!!

                  ps:vezi ca actiunile la Apple cresc - nu are de ce sa te doara, ar trebui sa te bucuri
            • +2 (6 voturi)    
              te bagi peste tot (Marţi, 9 mai 2017, 16:21)

              miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              zici ca:
              -comunistii au luat de la oameni terenuri agricole-corect
              -"mostenitorii" iau de la oameni parcuri, stadioane, baze sportive.. incorrect! care oameni?oamenii astia sunt sau au fost proprietary pe aceste terenuri?si daca nu ai fi hipster-postac,ai sti ca potrivit unui principiu de drept roman,constructiile urmeaza regimul juridic al terenului,sau ca sa intelegi si tu,"pamantul robeste casa"
              -comunistii chiar au dat si despagubiri in unele cazuri.. despagubiri pe care, teoretic, astazi ar trebui sa la returneze cu dobanda urmasii. aici le cam amesteci!
              statul ar trebui sa plateasca mostenitorilor c'v uzufructului nerealizat,cu dobanzile aferente!
              Tu banuiesc ca nu ai niciun fel de mostenire de gandesti asa!
              • 0 (4 voturi)    
                "statul ar trebui" (Marţi, 9 mai 2017, 17:42)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                si, ma rog, tu si mostenitorii tai, din care stat faceti parte? ca "statul" nu este o entitate doar pe hartie.

                daca eu imi cumpar o casa langa parcul public (sau stadion, teatru, gradinita...) si a doua zi parcul este retrocedat si devine mall, degeaba vii tu sa-mi spui ca nu am fost si nu voi fi proprietar, deci nu ar trebui sa ma afecteze. ma afecteaza direct. unii iau padurile din jurul orasului, altii iau parcurile.. toti au drepturi si toti cred ca eu trebuie sa platesc pentru ca in '47 un guvern comunist le-a nedreptatit bunicii. Pai si in '47 comunistii credeau ca e normal sa nationalizeze averile "chiaburilor" pentru ca fusesera castigate inrobind alte clase sociale. Fiecare la timpul lui a avut, se pare, un motiv coerent.
                • +1 (3 voturi)    
                  ca de obicei (Marţi, 9 mai 2017, 22:07)

                  miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  bati campii! dar daca totusi ai o proprietate langa un parc ce va fi retrocedat si in locul lui va aparea un mall,iti dau un sfat!
                  Leaga-ti un carton de gat pe care scrie #rezist si protesteaza in parcarea mall-ului!
                • 0 (2 voturi)    
                  esti amuzant (Marţi, 9 mai 2017, 23:35)

                  natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  "averile "chiaburilor" pentru ca fusesera castigate inrobind alte clase sociale"

                  Bunicii mei nu au inrobit pe nimeni.

                  Bunicii mei au supt sangele poporului.

                  Bunicul meu dimineata sugea sange de la dadaca (tatal meu si unchii erau minori), ca era mai light; la amiaza de la grajdar, ca era vanos si avea sange cu vitamine; si seara de la tanti Ana, batrana care o ajuta pe bunica la gospodarie

                  RIP. Your brain already does it.
                  • +1 (1 vot)    
                    Fa un efort.. (Miercuri, 10 mai 2017, 14:08)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

                    Indiferent ce gandim astazi despre valorile si logica lor, este imposibil de contestat ca la vremea respectiva comunistii au ajuns la putere cu sustinerea unei parti importante a populatiei. Daca esti de acord sau nu, e irelevant acum, cand raul a fost deja facut. Intrebarea este daca poti indrepta raul facut doar prin retrocedari. Mie mi se pare evident ca in multe cazuri sunt afectati oameni care nu au nici o vina.
                    Aceeasi problema o avem in multe alte domenii pentru ca cei care au fost la conducerea tarii si au luat o decizie gresita intr-un moment sau altul nu pot fi trasi la raspundere si efectele acelei decizii nu mai pot fi intoarse.
                    Bunicii tai au pierdut terenuri si case. Daca ai mei au fost deportati si au murit prin inchisori, dar nu am nici o mostenire de retrocedat, inseamna ca am mai putine drepturi ca tine cand se stabileste cum impartim averea nationala?..
                    • 0 (0 voturi)    
                      averea nationala (Miercuri, 10 mai 2017, 21:30)

                      natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      E alcatuita din MULTE averi mici, sau daca faci o nationalizare, devine UNA, a Poporului, prin popor intelegandu=se cei care au "painea si cutitul"
                      Sunt perfect de acord cu tot ce ai zis, exceptand " comunistii au ajuns la putere cu sustinerea unei parti importante a populatiei". Cu tot respectul (pentru ca vad ca vorbesc cu o persoana inteligenta), te rog frumos, fa-ti un bine tie si societatii in care existi, si mai documenteaza-te.
    • +1 (7 voturi)    
      Retrocedare pe locul initial (Marţi, 9 mai 2017, 10:30)

      Andy15 [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      Pai Andrei, daca eu am datorie la tine 10 kg de aur si ti le dau dupa 40 de ani, moment la care aurul valoreaza de 10 ori mai mult, ar trebui sa-ti returnez numai 1 kg, pentru ca intre timp s-a scumpit?

      Terenurile trebuie retrocedate acolo unde au fost intial, pe ce principiu ii retrocedezi la 30 km de Bucuresti?

      Singura intrebare la care trebuie raspuns este: avea sau nu dreptul persoana respectiva sa primeasca, nu cat valoreaza acum terenurile.

      @qwerasdf: nornal ca se retocedeaza spatii verzi, ca doar alea au ramas libere, dar initial acolo au avut niste familii proprietati si abia apoi s-au facut parcuri.
      Ai prefera sa se retrocedeze blocurile cu totul?
      • -3 (5 voturi)    
        Nu-i chiar asa (Marţi, 9 mai 2017, 11:14)

        Pep1 [utilizator] i-a raspuns lui Andy15

        Daca l-ai "împrumutat" pe Andrei cu niste aur, iar el a facut niste bijuterii din el, eventual a mai adaugat si niste diamante, nu e corect sa vii dupa 40 de ani sa-i iei bijuteriile cu totul. De bun simt ar fi sa-ti restituie aurul sau contravaloarea la pretul de acum.
        Statul a confiscat teren agricol, iar acum mostenitorii cer acel teren pe care poate s-au construit scoli, statii de metrou, etc...
        Ar trebui sa fie despagubiti cu pretul unui teren agricol .
        • +4 (4 voturi)    
          Restitutio in integrum sau justa valoare (Marţi, 9 mai 2017, 13:37)

          Andy15 [utilizator] i-a raspuns lui Pep1

          Pai nu, ca terenul se retrocedeaza tot teren, nu cu diamante sau avand constructii pe el.
          Se numeste Restitutio in integrum sau, daca nu e posibil in natura, (pentru ca de ex. s-a construit ceva acolo), se despagubeste la "justa valoare".
          Acum depinde ce intelege fiecare ca inseamna la justa valoare, pentru mine inseamna cat valoreaza azi.
          Practic, unii care au comentat aici sustin ca Ceausescu a crescut valoarea acestor terenuri construind blocuri, eu cred ca dimpotriva, a dus aceasta natiune in ruina, care ar fi fost mult mai bine acum daca nu ar fi venit comunistii niciodata.
          Imi pare rau, dar sunt liberal si nu agreez comentarii de genul: "de ce are ala nu stiu cati bani?".
          Poate sa aiba oricat, poate ii merita, unica intrebare legitima ar fi daca persoana a obtinut banii legal, mosteniti sau munciti, nu are nicio importanta!

          @Pep1: Tu ai fi de acord sa-mi dai acum apartamentul in care locuiesti si eu sa-ti platesc pe el cat valora in 1980? Eu nu ti l-as vinde pe al meu in aceste conditii.
      • -1 (1 vot)    
        da (Marţi, 9 mai 2017, 12:18)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Andy15

        In general statul stie cam ce se intampla cu terenurile- desi nu pare- iar blocurile au fost construite in locatii care nu prea au cum sa fie subiect de retrocedari.
      • -2 (4 voturi)    
        fara retrocedare/despagubire (Marţi, 9 mai 2017, 12:34)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui Andy15

        De ce trebuie sa refacem averile boierilor interbelici ? Cine ne obliga ? Se retrocedeze terenurile arabile, in limita la 100 de hectare. In orase sa retrocedeze, dar nu strazi, parcuri, blocuri, terenuri la mai putin de 20m de blocuri, si nici cladiri unde sunt institutii(scoli, spitale, politia,...etc). Nici o despagubire pentru restul, bunul nu mai este restituibil si pa.
        • +2 (2 voturi)    
          daca ti s-ar fura masina, (Marţi, 9 mai 2017, 13:57)

          natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          si politia ar gasi-o, ai vrea sa iti fie restituita?

          CUUUUUM ? HAI PA !!!!!!!!
          • -2 (4 voturi)    
            indreptam ce se poate, dar nu ne taiem o mana (Marţi, 9 mai 2017, 14:58)

            jescu [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

            Nu s-a furat. Secularizarea averilor manastiresti a lui Cuza a fost altceva ?

            Ce se poate retroceda usor, sa se retrocedeze, dar restul nu. Sa nu aud de despagubiri pentru smecheri. Da, asta sunt cei care au cumparat la pret de nimic de la urmasii fostilor proprietari si acum vor milioane de euro de la noi toti. In loc sa progresam, tinem societatea pe loc(dam toti banii de investitii), ca sa imbogateasca mafia.

            In plus, ar trebui interzis prin lege, ca cineva sa dea statul sau pe alta persoana in judecata pentru un litigiu cu care n-a avut treaba vreodata. Nu esti mostenitor, atunci pa. Cum de a ajuns justitia o afacere ?
        • +2 (4 voturi)    
          Boierii interbelici (Marţi, 9 mai 2017, 14:37)

          Andy15 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Poate pentru ca asa functioneaza o societate libera?
          Pentru ca o persoana care lucreaza in IT (sau un medic/inginer/architect etc. bun) castiga pe merit 10,000 EUR/luna nu inseamna ca trebuie sa vii tu sa spui: "Bai gata, maxim 3,000 EUR ca iti ajunge, ce atata destrabalare?".
          Fix de-aia nu trebuie sa fie limita de 100 ha pe care o amintesti.

          Poate ca acei "chiaburi" au avut pentru ca au muncit, au economisit, au cumparat cate 1 ha pe an timp de 2-3 generatii.

          Exista o teorie in macroeconomie care spune ca e bine sa ai oameni bogati, cat mai bogati, pentru ca:
          - acestia au bani sa investeasca in inovatie si dau de munca si altora
          - ii inspira/motiveaza si pe altii sa depuna eforturi pentru un trai mai bun.

          Nu s-au retrocedat niciodata terenuri care au constructii, acolo sunt prevazute despagubiri.

          Cum sa faci astfel diferentierea intre cei care primesc inapoi si cei care nu?
          - daca s-a construit ceva pe teren ghinion, nimic inapoi.
          - daca fix terenul de langa a ramas liber se retrocedeaza?
          Pe principiul: ghinion, esti la litera T, nu iei salariul luna asta!
          • 0 (0 voturi)    
            Andy, esti la litera T ? :) (Marţi, 9 mai 2017, 23:42)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Andy15

            Tot respectul, as bea o bere cu tine

            Ca am timp dupa ora 18, ca lucrez in fabrica, nu ca taica-meu care la 12 ani iesea cu tractorul in camp - ca acum nu mai avem camp, ca "chiaburi" si "blocuri si stadioane"
    • -1 (3 voturi)    
      De ce nu se retrocedeaza in extravilan, (Marţi, 9 mai 2017, 16:08)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

      pai acolo este altul proprietar!
  • +14 (22 voturi)    
    Ce mizerie! (Luni, 8 mai 2017, 14:34)

    Metec [utilizator]

    Prin actiunile "Mafiei Retrocedarilor", sustinute inclusiv in Parlament cu legi dedicate, spatiile verzi dispar unul cate unul din Bucuresti. Aceasta mafie include politicieni, avocati, notari si judecatori, care contrafac documente si cumpara drepturi litigioase pe mai nimic. A se vedea dosarul Padurii Baneasa (Paul de Romania, Dinu Pescariu, Tariceanu, etc.), dosarul in care apare ginerele lui Basescu si multe altele, pe care nu le stim. Cred ca si aici este ceva putred la mijloc, ar trebui sa aflam mai multe. Nu este normal sa se retrocedeze parcuri si stadioane! Nu se pot da despagubiri banesti, in astfel de cazuri???!
    • -1 (3 voturi)    
      Ai dovezi ca si aici e vorba de mafie? (Marţi, 9 mai 2017, 11:13)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Daca nu, asta e, "Fiat justitia, pereat mundus!".
      • +2 (2 voturi)    
        Banii miliardarilor din vest (Marţi, 9 mai 2017, 12:31)

        Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        Pot corupe si pe astia din DNA - la astfel de retrocedari trebuie verificat procesul retrocedarii de cel putin 3 ori cu procurori diferiti si apoi ajuns la o concluzie unanima. toti procurotii trebuiesc 24 h monitorizati.
    • +2 (2 voturi)    
      Romanca get beget (Marţi, 9 mai 2017, 11:36)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Totusi 24ha este putin daca e sa comparam tunul incercat de Steinmetz impreuna cu Basescu, Tariceanu, Truica, Andronic , acolo vorbeam de 40 000 ha
  • +6 (8 voturi)    
    Sunt curios (Luni, 8 mai 2017, 14:50)

    Zummm [utilizator]

    De cand se judeca Dna sau iar sunt fantome la mijloc. S-a vazut cam,cum a retrocedat ANRP-ul pana acum
    • -1 (1 vot)    
      au disparut jurnalistii de investigatie ca deranja (Marţi, 9 mai 2017, 11:24)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      deranjau rau de tot.

      Aici sunt implicati mostenitori falsi, milionari de carton care cumpara litigiile ca au relatii sus, judecatori corupti, primari si functionari de primarii corupti.
      Sunt afaceri si spagi de milioane de euro. Au distrus Bucurestiul pt spaga. Unicul criteriu spaga.
  • +8 (10 voturi)    
    parca nu mai erau terenuri... (Luni, 8 mai 2017, 15:58)

    Alka10 [utilizator]

    ...sau cel putin asa a raspuns PS2 cand i s-a cerut teren la schimb in locul unei case nationalizate si demolate (str. Inginerilor).

    Acum se face erstitutio in integrum...
    • 0 (2 voturi)    
      pai... (Marţi, 9 mai 2017, 12:19)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Alka10

      Pai daca exista cerere de restituire pe un teren/litigiu in desfasurare- se blocheaza restituirile pe terenul respectiv pentru alte nationalizari. E logic. Nu o sa primeasca altcineva terenul acela doar pentru ca a primit inainte o decizie de restituire.

      Bine, ca nu are primaria teren de dat, asta e alta discutie...
  • +8 (10 voturi)    
    trist oraș (Luni, 8 mai 2017, 22:25)

    of of [utilizator]

    Și din ce în ce mai irespirabil. De-asta ne spunea Firea să ne facem grădină pe balcon.
    Voluntariul o fi având vreun parc?
    • +3 (3 voturi)    
      Asa e dar pare ca majoritatea o apreciaza (Marţi, 9 mai 2017, 10:28)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui of of

      deci nu e nimic de facut in urmatorii ... 12 ani. Oprescu a stat aproape 8 si mai statea daca nu era prea lacom. Firea banuiesc ca nu fura ( a furat barba-su iar ei i-a dat
      Voiculescu destui bani) dar executa ordinele de la partid si toaca banii contribuabililor pe sclipici, lucruri inutile astfel incat va fi votata fara probleme. Mi se pare fascinant ca la 1 an de la alegeri nici macar curatenia nu s-a imbunatatit dar nah, oamenii de rand o apreciaza ca vorbeste frumos la TV . Oare mai face si altceva ?
    • +1 (1 vot)    
      Padure (Marţi, 9 mai 2017, 11:15)

      Pep1 [utilizator] i-a raspuns lui of of

      Voluntariul are Padurea Andronache aproape.
  • -9 (19 voturi)    
    se restituie (Luni, 8 mai 2017, 22:52)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    stadionul si poligonul auto, nu si parcul, dragi tovarasi pensionari ceausisti, ma scuzati, hipsteri.
    • +1 (7 voturi)    
      Despăgubiri, nu restituiri (Marţi, 9 mai 2017, 10:01)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Trebuie despăgubit, nu restituit.
      De ce să plătim noi și copiii noștri pentru greșelile comuniștilor de acum 70 de ani?
      Mai ales că actele sunt ilizibile.
      Ca un făcut, se retrocedează doar spațiile verzi. Pentru restul se găsesc soluții bănești.
      • 0 (2 voturi)    
        Daca erai tu proprietarul, aveai alta parere (Marţi, 9 mai 2017, 11:15)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui of of

        sau? Poate ca primaria a preferat restituirea in locul despagubirii. Nu esti tu parte in proces, asa ca nu vad de ce te plangi.
        • -1 (3 voturi)    
          domeniul PUBLIC (Marţi, 9 mai 2017, 12:41)

          of of [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          E vorba de domeniul public, de spații verzi, stadion etc., deci da, sunt parte în proces (nu în termeni strict legali...). Primăria e instituția cetățenilor, nu o chestie abstractă, dacă pierde primăria un parc, noi pierdem.
          Cine consideră că nu ne privește pe toți probabil se plimbă doar prin mall în weekend.
          În curând să mergem cu masca albă la nas prin oraș ca chinezii!!!
          • +1 (3 voturi)    
            acel domeniu public (Marţi, 9 mai 2017, 16:40)

            miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui of of

            cum s-a nascut?
            publicul asta communist-oid a avut el domeniu de la mamicuta lui sau l-a luat cu japca de la niste oameni?
            ca sa pierzi ceva trebuie mai intai sa-l detii!
            sa-l detii legal,sa poti dovedi ca l-ai cumparat,mostenit sau l-ai primit ca donatie!
            • -1 (3 voturi)    
              greșit (Marţi, 9 mai 2017, 21:31)

              of of [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

              Comuniștii au greșit, ei să plătească.
              Statul din prezent nu e tot una cu statul abuziv din trecut.
              Nu suntem public, suntem cetățeni.
              Cum spunea cineva mai sus, o să retrocedeze blocurile de locuințe dacă se descoperă că au fost făcute pe terenuri naționalizate? Mai țineți minte acel sat revendicat de o singură persoană?
              Iar pentru Univ. Lumina, o instituție privată TURCEASCĂ, de ce să plătească primăria din banii NOȘTRI?
              • +2 (2 voturi)    
                comunistii au gresit (Marţi, 9 mai 2017, 22:44)

                miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui of of

                iar tu ai beneficiat!
                asa ca baga mana-n buzunar si plateste!
                public se referea la domeniul public!
                nu mai vrei stat de drept?
                • -1 (1 vot)    
                  nu am beneficiat (Miercuri, 10 mai 2017, 16:51)

                  of of [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

                  Poporul român nu a beneficiat de pe urma comuniștilor, despre ce vorbești.
      • +1 (3 voturi)    
        "Mai ales că actele sunt ilizibile" (Marţi, 9 mai 2017, 12:22)

        natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui of of

        - contact de vanzare/cumparare
        - carte funciara
        - hartii la administratia financiara
        - etc

        TOATE sunt ilizibile.....ma leshi ?!
        • -1 (3 voturi)    
          citeste articolul (Marţi, 9 mai 2017, 12:37)

          of of [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

          Primăria sector 2 spune că sunt ilizibile, doar nu m-am întâlnit eu cu tanti asta să ne uităm peste ele :)
          • +1 (3 voturi)    
            pai.... (Marţi, 9 mai 2017, 14:54)

            Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui of of

            Si tu crezi asta? Chiar asa toate actele sunt ilizibile? Asta e scuza primariilor corupte, sa publice actele sa se vada cat de ilizibile sunt. Daca faci cerere o sa zica ca sunt ilizibile dar nu ti le pot arata, astia sunt profesionisti in smecherii....

            Ar trebui sa ne scoatem din cap chestia asta cu "de ce sa platim noi greselile comunistilor de acum 70 de ani".

            Noi nu platim nimic, terenul e al omului si el a platit timp de 70 de ani uitandu-se cum altii ii folosesc proprietatea...gratuit.
            • -1 (1 vot)    
              despăgubiri (Marţi, 9 mai 2017, 21:35)

              of of [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

              Despăgubiri pentru parcuri, nu restituiri. Nu a zis nimeni să nu-i dăm nimic urmașului respectiv, dar nu parcurile noastre, câte mai sunt. Ce poate face o persoană privată cu un parc? Nimic, așteaptă să prindă momentul să poată construi pe el.
  • +4 (10 voturi)    
    mai... (Marţi, 9 mai 2017, 9:14)

    liviu_ [utilizator]

    sunt 2 probleme

    1 - probabil lucrurile care nu mai apartin statului au fost cumparate... deci aia sunt tot despagubiti... sau aia inghit si gata ca ei nu conteaza?!
    2 - la 30 de ani de la revolutie inca mai avem problema retrocedarilor?!
    3 - verifica cineva retrocedarile astea?! ma indoiesc ca eu pot obtine o retrocedare fara sa am spate... cu atat mai mult una de genul asta. mai mult sunt multe retrocedari in care litigiul a fost vandut! adica eu cumpar de la x dreptul la un teren pe care nu-l am si ma bat eu in justitie si daca am castigat imi ramane mie... wtf?!
    4 - stiam o psiholoaga de la s3 de la recrutare.... cladirea era o darapanatura plina de mucegai... (nu exagerez). cu 3-6 luni inainte sa piarda procesul si sa retrocedeze cladirea ... au renovat-o (desi erau deja in proces... logic)... fiecare trage ce concluzie vrea din asta...

    retrocedarile au fost si o sa fie o mare manarie... marea majoritatea care isi recastiga "Dreptul" sunt niste jepcari si nu oamenii care chiar au fost furati de regimul comunist!
    • +2 (4 voturi)    
      ntz,ntz... (Marţi, 9 mai 2017, 16:46)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      "4 - stiam o psiholoaga de la s3 de la recrutare.... cladirea era o darapanatura plina de mucegai... (nu exagerez). cu 3-6 luni inainte sa piarda procesul si sa retrocedeze cladirea ... au renovat-o (desi erau deja in proces... logic)... fiecare trage ce concluzie vrea din asta..."
      -cand au jepcuit-o comunistii,cladirea respectiva cum arata?era o darapanatura,plina de mucegai?
      mostenitorii au primit si chiria pe perioada cat a fost detinuta de stat,cu majorarile de rigoare?
  • +5 (7 voturi)    
    valoarea despagubirilor (Marţi, 9 mai 2017, 9:35)

    jescu [utilizator]

    Daca drepturile au fost vandute de proprietari de drept altora, si aceia au castigat procesul, atunci statul sa nationalizeze si sa despagubeasca fix cat au platit cei care au cumparat drepturile plus costul procesului.
  • +1 (3 voturi)    
    blocuri.... (Marţi, 9 mai 2017, 9:58)

    MamboNoFaiv [utilizator]

    pe principiul "sa moara si capra vecinului" cei cu vedere la bulevard vor avea brusc mai multa lumina decit cei de pe partea ailalta dupa ce se vor inalta mindre macarale si blocuri
  • +4 (8 voturi)    
    Unde a fost si este SRI ? (Marţi, 9 mai 2017, 10:18)

    marsur [utilizator]

    Aici SRI trebuia sa verifice aceste tranzactii ! Sunt 2 variante
    - SRI si-a facut traaba dar politicienii au blocat documentele primite - probabilitate mare , dar atunci cand politicienii fac asta SRI are un instrument puternic , trimiti informatiile catre presa iar reactia romanilor va fi rapida - nu e decent si legal dar cand te lupti cu naparcile numai conteaza
    - SRI nu si-a facut treaba si atunci trebuie reformat din temelii - probabilitate mica
  • +9 (11 voturi)    
    Va dati seama ca nu femeia a castigat (Marţi, 9 mai 2017, 11:04)

    Frankie [utilizator]

    Ci ca in spatele ei exista o mafie intreaga.
    • +2 (6 voturi)    
      evident (Marţi, 9 mai 2017, 11:15)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      cine stie ce ruda de pesedist o fi si tanti asta?!...
      • +2 (4 voturi)    
        indiferent... (Marţi, 9 mai 2017, 14:55)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui pardalian

        Asta nu e un motiv sa nu se restituie oamenilor proprietatilor.
        • -1 (5 voturi)    
          Restituire proprietarilor nu samsarilor ! (Marţi, 9 mai 2017, 15:56)

          marsur [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

          Restituirea trebuia facuta proprietarilor . Samsarii ar fi trebuit sa primeasca exact valoare declarata cand au cumparat drepturile litigioase .Asa s-a deschis usa coruptie cu mite de milioane de euro , supraevaluari , falsuri si hotarari judecatoaresti sub presiunea mitei !! Deci nu e " indiferent " cand din banii mei s-au facut atatea marsavii .


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version