FOTO Cum arata Podul Constanta din Bucuresti, ajuns intr-o stare avansata de degradare. Cine trebuie sa-l reabiliteze si cand incep lucrarile

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 2 mai 2017, 12:10 Actualitate | Administratie Locala

Podul Constanta_4
Foto: Cristian Bulfon/Facebook
Podul Constanta, aflat in Sectorul 1, la intersectia dintre Calea Grivitei si Soseaua Chitilei, ramane nerefacut si in acest an, desi se afla in stare avensata de degradare. Podul este in administrarea CFR, insa strada si calea de rulare a tramvaiului tin de Primaria Capitalei, iar de cativa ani cele doua institutii nu reusesc sa se sincronizeze ca sa inceapa lucrarea. Bucurestenii din zona se plang ca podul un adevarat pericol public, iar imaginile o dovedesc.

Mai mult, intr-un raspuns trimis la solicitarea HotNews.ro, reprezentantii CFR spun ca Primaria nu a emis autorizatia pentru reabilitarea podului deoarece se doreste marirea numarului de benzi de circulatie. Acum, CFR va face o noua expertiza si un nou proiect tehnic care sa corespunda cerintelor municipalitati. Astfel, in aceste conditii, lucrarile de reabilitare ar putea incepe cel mai devreme in 2018.

"Podul Constanta (de la intersectia dintre Calea Grivitei si Soseaua Chitilei), fiind un pod de cale ferata, este in administrarea Ministerului Transporturilor. In aceasta situatie PMB va trebui sa se sincronizeze cu Ministerul Transporturilor ca in cazul in care acestia vor incepe lucrarile de modernizare a podului sa fie demarate si lucrarile de reabilitare a carosabilului si a caii de rulare a tramvaielor de pe Calea Grivitei", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.


CFR-ul spune ca a facut cateva lucrari de interventie, insa pentru reabilitarea podului nu a obtinut autorizatie de la Primaria Capitalei si trebuie refacut proiectul tehnic deoarece municipalitatea doreste cresterea numarului de benzi.

"In cadrul programului de reabilitare a tronsonului Bucuresti - Constanta s-au realizat si lucrari de interventie la suprastructura si infrastructura podului de la km 4+237 prin refacerea hidroizolatiei, a substratului caii si inlocuirea suprastructurii CF. Lucrarile prevazute prin proiect la elementele componente ale podului, nu s-au realizat deoarece nu s-a obtinut autorizatia din partea Primariei Municipiului Bucuresti, care solicita refacerea deschiderii podului si marirea numarului benzilor de circulatie rutiera. Proiectul fiind demarat nu a putut fi modificata (conform cererii reprezentantilor primariei) solutia de proiectare initiala. In acest context, mentionam faptul ca CFR SA, prin Sucursala Regionala CF Bucuresti va face demersuri pentru achizitia unui nou serviciu de expertiza si DALI (documentatie de avizare a lucrarilor interventie)", se arata in raspunsul trimis de CFR la solicitarea HotNews.ro.

Primarul sectorului 1, Dan Tudorache, spune ca isi doreste ca podul sa fie reabilitat deoarece primeste numeroase sesizari de la locuitori, insa nu are ce sa faca deoarece obiectivul nu este in administrarea Primariei.

"Reabilitarea podului Constanta se face de catre Primaria Capitalei si Ministerul Transporturilor. Avem discutii cu primarul general pentru ca este un nod foarte important de legatura intre centrul sectului si zona Bucurestii-Noi, Chitila. Este in planul nostru, dar nu tine de Primaria setor 1. Se afla in administrarea CFR si lucrarea trebuie facuta impreuna cu Primaria Capitalei, ca este artera lor. Interesul major este al meu, al sectorului, pentru ca lumea din sector pe mine ma atentioneaza. Este una dintre prioritatile noastre. Noi nu putem investi acolo, fiindca nu este al nostru", a declarat pentru HotNews.ro, Dan Tudorache, primarul sectorului 1.

Consilierii USR sector 1 au facut recent o petitie online prin care cer reabilitarea podului.

"Podul Constanta are nevoie urgenta de reabilitare si de marirea capacitatii de trafic, atat auto, cat si pietonal si velo. (...) In prezent, pasajul rutier de sub Podul Constanta are doua linii de tramvai (una pe sens) si o banda si jumatate pentru autovehicule. Prin pasaj circula de asemenea si o linie de troleibuz, iar traficul este extrem de intens, pasajul fiind folosit de toate categoriile de autovehicule. In acest trafic circulatia pietonilor este practic imposibila deoarece trotuarul este ingust de aproximativ 50-70 cm si nu ofera absolut niciun fel de siguranta, existand  pericolul permanent si real ca acestia sa fie acrosati de vehiculele din trafic. Acelasi pericol se extinde si asupra biciclistilor care trebuie sa se strecoare printre vehiculele aflate in miscare.  Nu exista nicio varianta de traversare a pasajului pe la suprafata. (...)Dimineata, intre orele 7.00 si 9.00 si seara intre orele 18.00-20.00, pasajul se aglomereaza foarte mult blocand practic circulatia in zona deoarece nu poate prelua fluent numarul mare de vehicule ce au nevoie sa-l traverseze.  Pe langa faptul ca, datorita subdimensionarii pentru conditiile actuale de trafic,  se creeaza constant blocaje de circulatie, exista si riscul de a se produce o catastrofa in zona, datorita starii avansate de degradare in care se afla pasajul. Dat in folosinta in 1938, Podul Constanta a fost reparat o singura data in anii 80, in rest fiind doar "carpit" din cand in cand, cu toate ca a fost extrem de afectat in perioada construirii magistralei 4 de metrou, care trece doar la cativa metri de el", se arata in petitia USR sector 1.

Petitia a fost semnata de circa 300 de persoane.

FOTOGALERIE Pasajul Constanta -Foto: Cristian Bulfon/Facebook









































Citeste mai multe despre   






















9759 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    Conform traditiei... (Marţi, 2 mai 2017, 12:33)

    Nautilus [utilizator]

    ...se va întâmpla ca după Colectiv.

    Adică vor începe lucrările când va cădea podul cu un tren de pasageri pe el, pe un autobuz plin cu oameni.
    • +5 (7 voturi)    
      La cum stiu PSD... (Marţi, 2 mai 2017, 14:23)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

      ... mortul e de vina!
      Apoi televiziunile slugilor vor incepe ca "Ciolos a fost la putere atata timp, de ce nu a facut nimic?"

      Apoi Firea va iesi salvatoare spunand ca se va ocupa personal sa rezolve tot. Poate avem noroc si va oferi bani victimelor (sau familiilor lor) fara sa aiba buget planificat.

      La ei totul tine de imagine. Daca mori, sigur ai gresit cu ceva. O fi adormit soferul, o fi fost masina grea, o fi furat masina etc. Nu e de la pod, nu e de la PSD. Asta e regula.
  • +5 (7 voturi)    
    Structura e periculos de degradata (Marţi, 2 mai 2017, 13:14)

    ovimunt [utilizator]

    Desi reporterii au facut o multime de poze cu starea a avansata de degradare a elementelor nestructurale, acestea nu sunt nici pe departe cele mai ingrijoratoare.

    Cea mai ingrijoratoare este pe departe fotografia a 4-a care arata starea avansata de degradare a structurii principale de rezistenta a podului, unde armatura coloanelor centrale este expusa si rugineste in voie. Nu cred ca exagerez daca spun ca in cazul unui cutremur, cu podul incarcat (sa zicem cate un tren pe fiecare sens) podul e in pericol IMINENT de prabusire.

    Inca o data ma socheaza lipsa totala de responsabilitate a soarecilor de birou, care majoritatea au fost angajati pe pile si habar nu au de inginerie, si care au lasat podul asta sa devina un pericol iminent.

    Eu sincer as evita sa mai trec pe acolo cu masina ori sa iau orice tren care trece pe acolo.
  • +1 (3 voturi)    
    I Love Rromania ! (Marţi, 2 mai 2017, 13:32)

    Zummm [utilizator]

    .
  • +3 (5 voturi)    
    Propunere (Marţi, 2 mai 2017, 13:54)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Hai ma, umblati cu copilarisme d-astea? Pai asta e PSD-ul care il stim noi? Iata aici ce ar trebui sa faceti:

    Propun ca doamna Firicica sa faca o firma de demolari cu care va contracta total netransparent demolarea podului.
    Apoi trebuie ca tot Firicica sa faca o firma de studii de fezabilitate pentru a verifica daca se poate reconstrui. Sa obtina contract tot netransparent.
    Apoi o firma de constructii pentru a proiecta noul pod tot condusa de catre ea.
    Dupa ce constructiile se vor amana, pentru ca sigur va fi asa, trebuie facuta o noua firma care sa investigheze si sa descopere ca totul a fost facut corect dar altcineva e de vina, probabil cetatenii. Si tot ei trebuie sa plateasca despagubiri.
    Apoi o noua firma care va coordona si se va asigura ca noul pod este construit cu noul plan amanat.
    Si desigur, nu in ultimul rand, o firma care, dupa finalizarea proiectului sa se ocupe de radierea celeorlalte firme. Apoi sa reluam ciclul.

    Pai nu? Sa fie treaba, treaba! Pai daca nu se sifoneaza corect, mai bine nu sifonam deloc, nu?

    Apropo, nu se lauda Firicica cu, printre altele, cate proiecte neterminate de altii va termina ea pana la sfarsit de 2017 daca o alegem? Mai ales pasajul sudului care a fost abandonat si deschis, asa, din orgoliu, desi ala nu trebuia deschis nici cu 2 sensuri de mers la faza in care e acum.

    Oare cand i se va face evaluarea in 2018, ce va avea la activ, in afara de fix lucrurile nedeclarate la campanie, cum ar fi cele 10 firme de sifon... scuze, de gestionat Bucurestiul. Plus cea de curatenie care spune ca vai, ce va face cu ea. Muta muntii.

    Cate a facut din ce a promis? Ce? Banda unica? E un proiect propus de nushtu-cati. Dar macar sa se intample pe toate rutele promise.

    Ah da, uitasem cea mai maer realizare: a protejat Bucurestiul impreuna cu Carmen Supergirl Dan de Balena Moby Albastra, teroarea ruseasca.

    E o arta sa muncesti facand nimic aproape un an. Adevarul e ca a avut de unde invata. Numai PSD poate asta. A reusit aproape30 de ani.
  • +2 (4 voturi)    
    mda (Marţi, 2 mai 2017, 13:55)

    SoulSearcher [utilizator]

    cand ?

    cand se va darama si va produce o tragedie nationala

    atunci cand
    • +1 (3 voturi)    
      lasati podul asa! (Marţi, 2 mai 2017, 15:07)

      mariusssss [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Lasati podul exact in starea in care se afla! Agentiile de turism pot promova acest obiectiv in tarile civilizate la categoria "sporturi extreme": un autocar incarcat cu turisti va trece pe sub pod cu 10 km/h, iar supravietuitorii vor primi o diploma de curaj! Succes garantat!!
  • +4 (4 voturi)    
    Se poate repara intr-o noapte (Marţi, 2 mai 2017, 16:07)

    Wanheda [utilizator]

    Cateva galeti cu var si o bidinea buna.....
  • 0 (0 voturi)    
    asteptam tragedia ca sa renoveze un pod din 1938 (Miercuri, 3 mai 2017, 16:58)

    dragosx [utilizator]

    E incredibil cum acest nod de circulatie extrem de important care leaga 4 cartiere de centrul orasului sa fie lasat in asa bataie de joc. Asteptam sa se intample tragedia ca apoi burtosii, incompetentii si pitipoancele din ministerul trasporturilor si din primaria generala sa dea vina unii pe altii. De cata ignoranta si bataie de joc dau dovada cei care administreaza acest pasaj? Problema pasajului e o chestiuine de siguranta a locuitorilor din nu zona! Cat sa se tergiverseze aceasta telenovela.
    Le trebuie 1 an doar ca sa refaca un plan si cand te gandesti ca acest pod a fost contruit in doar 5 luni in anul 1938!!!
  • 0 (0 voturi)    
    podul Constanta la fel de 50 de ani (Joi, 4 mai 2017, 12:49)

    CristianFagadar1 [anonim]

    Oprescu a erut reabilitarea pasajului Lujerului in lngime de 400 metri la 30 de ani de constructie.Eu zic ca s-a furat 1 million de euro la pasajul Lujerului pentru ca oricine vede ca in pasaj curge apa fara sa ploua iar panourile de pe pereti vor dispare pana la anul.Podul Contanta e ok probabil altfel ISC ar fi dat o hartie .Treaba e ca nu va fi niciodata reabilitat pentru ca e prea scurt sa se mai fure ceva.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri