De ce protesteaza taximetristii: Despre problemele taximetriei din Bucuresti si solutii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 26 aprilie 2017, 10:59 Actualitate | Administratie Locala

Taxiuri
Foto: Hotnews
Sa gasesti un taxi in Bucuresti este o adevarata aventura.  Daca iesi "in strada", in mod aproape inevitabil taximetristul te intreaba unde mergi si daca nu ii convine, refuza cursa, pe motiv ca se retrage in alta zona. Sunt si cazuri in care se cere din start o suma mai mare decat pretul normal al cursei, fara sa porneasca aparatul de taxat, in special in weekend si noaptea, in zona centrala a orasului. Multi bucuresteni apeleaza la Uber, dar si aici e o problema: Uber nu are licenta de transport, asa cum cere legea, ceea ce ii face pe taximetristi sa acuze compania de evaziune fiscala si sa ceara interzicerea ei.

Inapoi la conditiile taximetriei: Daca faci comanda pe aplicatiile mobile sunt zile in care cauti si 20 de minute un taxi si nu gasesti nimic. Daca totusi reusesti sa gasesti o masina, sunt dese cazurile in care conditiile de calatorie sunt inadecvate: masina veche, mirosuri grele, sofer nepoliticos, lipsa de bon fiscal.

Situatia este atat de rea incat ajungi sa te simti norocos daca ai gasit rapid un taxi, masina este curata, iar soferul este civilizat, ceea ce ar trebui sa fie de fapt normal intr-un oras capitala europeana.

Povestea asta mi s-a intamplat mie de zeci de ori, cunoscutilor mei, sunt zeci de astfel de intamplari postate pe Facebook.

Companiile de taxi dau vina pentru aceasta situatie pe lista reglementarilor, pe tariful foarte mic si "pirateria de pe piata", acuzand in special platforma Uber.

Sute de taximetristi din Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) protesteaza miercuri  in fata sediului Guvernului cerand rezolvarea acestor probleme.

"Pe 10 martie, domnul ministru al Transporturilor, Razvan Cuc, ne-a promis ca va promova OUG pentru modificarea a doua articole din Legea 38/2003, in asa fel incat activitatea neautorizata de transport sa fie sanctionata, iar aplicatiile de tip UBER sa fie obligate sa se autorizeze, astfel incat sa functioneze legal, daca vor sa-si desfasoare activitataea in Romania. Cat timp exista o legislatie clara, nu este posibil ca unii transportatori sa se supuna legilor si altii sa functioneze sfidand aceeasi legislatie, fara a fi sanctionati", au aratat reprezentantii COTAR.

Lucrurile insa sunt nuantate si vina impartita intre autoritati si proprietarii companiilor de taxi.

Majoritatea companiilor de taxi functioneaza cu tariful minimal, 1,4 lei/km, insa il pot majora fara problema pana la 3,5 lei/km.   Nu fac acest lucru deoarece se tem ca isi vor pierde clientii deoarece concurenta nu va majora si ea preturile; atunci, cer Primariei Capitalei sa majoreze ea tariful minimal.

In mod clar, tariful este mic pentru un oras cu puterea economica a Bucurestiului si poate fi majorat la 2 lei, asa cum cer taximetristii, insa atunci ceea ce ofera clientilor trebuie sa fie pe masura.
Aceasta situatie care treneaza de cel putin 5 ani a dus la scaderea numarului de masini si lipsa de atractivitate pentru taximetristii profesionisti. Astfel s-a ajuns ca multe masini sa fie vechi, murdare, multi soferi de taxi sa fie dezinteresati de practicarea corectat a meseriei.

Numarul de taximetre autorizate in Bucuresti a scazut in ultimii 5 ani de la circa 10.200 la 7.000 in 2016, la o populatie de peste 2,1 milioane de locuitori.

In ceea ce priveste refuzarea cursei, vechimea masinii, curatenia, comportamentul taximetristilor, aceste lucruri sunt reglementate prin lege si prinj actualul regulament de taxi, insa nu sunt intotdeauna respectate.
In urma cu cateva luni, primarul Gabriela Firea promitea ca va face ordine in acest domeniu, insa nu s-a intamplat nimic.

"E imperios necesar sa venim cat mai rapid  cu solutii concrete pentru ca transportul in regim de taxi sa se desfasoare la cele mai inalte standarde de calitate si siguranta, in Capitala. Solicit directiilor de specialitate din cadrul Primariei ca, in cel mult 30 de zile, sa analizeze propunerile venite din partea  operatorilor si sa armonizeze noile prevederi ale regulamentului cu  legislatia de specialitate actuala, astfel incat atat cetatenii care utilizeaza serviciile de taxi, cat si cei care presteaza sa fie multumiti. Astfel, politistii locali impreuna cu Politia Rutiera vor face controale, atat la intrarile si iesirile din Capitala, cat si in zonele aglomerate", a declarat primarul Firea in februarie 2017.
Nici proprietarii companiilor de taxi nu sunt foarte interesati sa se schimbe ceva fiindca depinde in primul rand de ei sa-si faca ordine in propria gradina: sa ofere masini bune si curate, sa angajeze soferi profi, sa iiu sanctioneze pe taximetristii care au un comportament inadecvat. Acest lucru s-a indreptat impotriva lor, iar faptul ca tot mai multi bucuresteni folosesc Uber este o consecinta a serviciilor proate oferite de companiile de taximetrie.

O alta problema este legata de taximetristii din Ilfov care vin in Bucuresti. Legal, acestea au voie sa vina in Bucuresti doar ca sa aduca clientii din Ilfov, insa realitatea ne arata ca de multe ori raman in Capitala si iau clienti. Se estimeaza ca ar fi circa 3.000 de taximetre din Ilfov care vin In Bucuresti. Consiliul general al Municipiului Bucuresti trebuia sa semneze un protocol cu Judetul Ilfov ca taximetristii ilfoveni sa isi poata desfasura activitea in Capitala, insa acest lucru nu s-a intamplat. Daca este prins ca stationeaza in statia de taxi, soferul este sanctionat contraventional fiindca asta inseamna o permanentizare si o incalcare a legii, spun reprezentantii Politiei Capitalei, insa Bucurestiul este plin de taxiuri din Ilfov.

La randul sau Uber respinge acuzatiile ca serviciile oferite de ei sunt  "o activitate neautorizata, nelegala si care incalca legea taximetriei". Cei de la Uber au spus in mai multe randuri ca atat compania, cat si soferii, platesc taxe si impozite. Compania mai spune ca, din tariful unei curse, intre 75 si 80% ramane la soferul-partener, care colaboreaza cu Uber printr-un PFA sau SRL. 

Ce obligatii au taximetristii fata de clienti?

Potrivit Legii taximetriei, principalele obligatii ale taximetristilor fata de clienti sunt:

- sa aiba tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica, conform prevederilor Standardului ocupational al taximetristului;

- sa nu refuze clientul in efectuarea unei curse in interiorul localitatii si sa respecte solicitarile legale ale acestuia;

-  sa opreasca pe traseu la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare "Liber", cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau cand conditiile de trafic nu permit aceasta manevra;

-  sa elibereze bonul clientului la finalul cursei, pe baza caruia va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;

- sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;

- sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate;

- sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta;

-  sa transporte bagajele clientilor, in cazul transportului de persoane, in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare;

- sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul in care ii atentioneaza in prealabil ca au obligatia sa poarte centura de siguranta;

- sa nu fumeze si sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului.

Pentru aceste incalcari ale legii, amenda este intre 200 si 500 lei.

In plus, este interzisa efectuarea unui transport in regim de taxi cu aparatul de taxat defect, cu lampa taxi scoasa din functiune sau fara a elibera bonul la finalul cursei. Pe langa amenzi, se dispun si masuri administrative privind retinerea, suspendarea, retragerea sau anularea, dupa caz, a unor autorizatii, copii conforme, atestate profesionale sau contracte.

Institutiile care pot verifica respectarea legii taximetriei sunt: Politia Rutiera, administratia locala, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organele fiscale locale si judetene, organele de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, precum si din unitatile sale teritoriale, Autoritatea Rutiera Romana - ARR, prin reprezentantele teritoriale, Biroul Roman de Metrologie Legala, Regia Autonoma "Registrul Auto Roman". Controlul in trafic se poate face doar impreuna cu Politia Rutiera.


Citeste mai multe despre   






















13413 vizualizari

  • -28 (32 voturi)    
    eh (Miercuri, 26 aprilie 2017, 11:04)

    Mazeta [utilizator]

    Șoferii Uber sunt cunoscuți ca evazioniști și ilegaliști în toată lumea. Nu e o problemă doar a Bucureștiului.
    • +12 (14 voturi)    
      te inseli (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:11)

      Apocrif [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      marea problema e ca dr pandele nu poate tine pasul cu tehnologia si este in buda cu veniturile din taximetrie.... uuuuups corporatia lui pandele si-a obligat angajatii sa iasa in strada la meeting.... si au blocat TOATA ZIUA strada.....
    • +6 (6 voturi)    
      Sa vezi soferii rusi! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:20)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Ce natarai sunt!
    • +11 (13 voturi)    
      mai... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:31)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      macar pana acum soferii uber nu au omorat pe nimeni... taximetristii da
    • +9 (9 voturi)    
      minti mazeto, dar nu e nimic nou (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:49)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      soferii de Uber nu vand nimic. Nu iau bani de la soferi. Ei sunt platiti de Uber.
      Clientul plateste compania nu soferul. Compania (Uber) plateste taxele, soferul nu are ce sa plateasca ca el nu ia nici un ban de la tranzactia directa a clientului.
      Stai tu calm ca nu e evaziune fiscala la mijloc,
      Panimaiesi mazeto?
      PS: Esti taximetrist ? :)
    • +2 (2 voturi)    
      mda (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:00)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      "Potrivit Legii taximetriei, principalele obligatii ale taximetristilor fata de clienti sunt:

      - sa aiba tinuta corespunzatoare, un comportament civilizat si preventiv in relatia cu clientul, respectand conduita de buna practica, conform prevederilor Standardului ocupational al taximetristului; - taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa nu refuze clientul in efectuarea unei curse in interiorul localitatii si sa respecte solicitarile legale ale acestuia;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa opreasca pe traseu la semnul clientului, cand se afla in pozitia de operare "Liber", cu exceptia cazului cand se deplaseaza sa preia un client la comanda dispecerului sau cand conditiile de trafic nu permit aceasta manevra; - taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa elibereze bonul clientului la finalul cursei, pe baza caruia va incasa contravaloarea prestatiei efectuate;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa nu pretinda ca plata pentru prestatia efectuata decat suma prevazuta pe bonul client;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa nu angajeze transportul unui client aflat in stare avansata de ebrietate;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa transporte clientul la destinatie pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa transporte bagajele clientilor, in cazul transportului de persoane, in limitele spatiului destinat pentru acestea, fara perceperea de tarife suplimentare;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa nu transporte clienti pe bancheta din fata decat in cazul in care ii atentioneaza in prealabil ca au obligatia sa poarte centura de siguranta;- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      - sa nu fumeze si sa nu utilizeze mijloacele audio/video fara acordul clientului"- taxi "legal" nu ai sa vezi - Uber ok

      Se pare ca iN FIECARE ZI, firmele de taximetrie asa zis legale si licentiate ar trebui sa-si ia amenda pentru cel putin 30-40% din masinile aflate pe traseu... ce zici de asta ?
  • +13 (17 voturi)    
    De ce trebuie reglementata taximetria? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 11:35)

    Pac-pac [utilizator]

    Exceptand aspectele fiscale, nu cumva pentru societate si cetateni ar fi mai bine in zilele noastre daca taximetria pur si simplu nu ar fi reglementata?

    Uber si internetul mobil deschid cai moderne de a rezolva nevoia omului de a se deplasa cu masina altuia. Nu e nevoie de ideea de taximetrist!

    De ce sa reglementezi ceva cand in practica, produsul legislativ nu ajuta la atingerea scopurilor initiale?!?
    • -10 (14 voturi)    
      Ca să nu iasă violatorii cu taxiul la stradă (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:08)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Pe o piață complet nereglementată chiar nu știi în ce mașină te urci și cine o conduce.
      • +13 (13 voturi)    
        O da, super argument (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:41)

        alexpro [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Ca de taximetriști violatori sau criminali n-am auzit niciodată.
      • +9 (9 voturi)    
        .. pe studenta din Japonia.. (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:58)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        .. violată și omorâtă de un taximetrist român psihopat o încălzește foarte tare acolo, în mormânt, că domeniul e suprareglementat :(
      • +4 (4 voturi)    
        Esti taximetrist (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:49)

        Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Numai un taximetrist (pirat) putea sa vina cu un astfel de argument.
      • +1 (1 vot)    
        mda (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:01)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        De ala care a violat si ucis turista japoneza, ce spui ?? Era reglementat ?
    • -4 (10 voturi)    
      reglementarea (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:25)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Este necesara din punct de vedere al sigurantei in primul rand. Cum ajunge clientul la serviciu, prin telefon, internet sau din strada trebuie sa fie clar liber. Dar in a cui masina te urci si in ce conditii de siguranta, trebuie reglementat.

      Pentru a fi o concurenta loiala, si soferii de Uber ar trebui sa fie supusi aceleiasi autorizari si verificari regulate a masinilor ca si taximetristii. In rest piata si calitatea serviciilor sa decida.
      • +1 (1 vot)    
        Cine si cum ii verifica si autorizeaza pe (Joi, 27 aprilie 2017, 13:57)

        bdbd [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        taximetristii romani si mai ales la ce anume ii verifica? Taximetristii, ca sa ia licenta de transport taxi, au de depus un dosar gros care cuprinde un numar de hartii emise de diverse institutii ale statului, care se gasesc la institutiile alea deja, cateva declaratii pe propria raspundere mai mult sau mai putin formale, ca nu le verifica de fapt nimeni plus avizul psihologic eliberat de un medic de specialitate, care face un examen psihologic cel putin formal, cum se face si pentru dosarul necesar obtinerii carnetului de conducere, pentru ca este extrem de lapidar si n-are nicio relevanta reala, nu mai spun ca de multe ori se obtine hartia necesara fara nicio examinare, pe spaga. Cine verifica masinile taximetristilor? cam nimeni, pentru ca in cazul asta ar fi trebuit, logic, sa arate altfel. Refuz sa cred ca taximetristul care are vizibilitatea prin parbriz acoperita de iconite, cruciulite si cd-uri atarnate de oglinda retrovizoare i-a fost inspectata masina de cineva care a urmarit vreun criteriu de calitate a aspectului si functionalitatii si ca soferul respectiv a luat pe bune avizul psihologic.
    • +10 (10 voturi)    
      nu trebuie limitat numarul licentelor Taxi (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:54)

      tropotaru [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Pentru siguranta cetateanului si pentru accesul liber la servicii (nu toata lumea este capabila sa faca o comanda pe uber, in special oamenii in varsta) e bine ca taximetria sa fie reglementata (ITP anual, masina inscriptionata, licenta de transport, parcari speciale pentru taxi, etc.)

      Dar limitarea numarului maxim de licente pentru o localitate este o aberatie, n-are nicio logica.

      Care e logica sistemului legal din Romania care-mi permite sa deschid 100 de frizerii una langa alta dar nu-mi da voie sa solicit o licenta taxi in plus fata de numarul stabilit de un functionar şpăgar?
    • -3 (5 voturi)    
      Ba da! (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:21)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Dar da-le voie si alora romani si particulari care vor sa transporte fara sa fie parte a UBER sau fara sa detina autorizatie de taximetrie sa transporte persoane. De ce au voie sa fie nereglementati doar aia din strainatate? De ce eu daca vreau sa transport persoane prin chemare cu cod morse, sau prin fluieraturi nu pot?
      Nu ma deranjeaza ca UBER concureaza taximetristii, ma deranjeaza ca legea nu exista doar in fata UBER, eu daca am masina si vreau sa transport in continuare nu am voie!
      Asta nu inteleg hipsterii sustinatori ai UBER. Sau o fac pe prostii pe aici!
  • +14 (14 voturi)    
    problema taximetriei in bucuresti... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 11:39)

    bogdan1477 [utilizator]

    Problema e ca nu se vrea sa se rezolve situatia. In Iasi pretul e fix, 2 leu/km si 90% din masini sunt decente, curate, au aparut deja cu Skoda Rapid, Seat Toledo, etc, dar majoritatea sunt Logan. Nu exista taxiuri pirat, toate au fost vinate si scoase de pe piata. Clever functioneaza decent, mai putin dimineata (7-9) si seara (5-6) cind cu greu gasesti taxi si in statie.

    Oricum, nu vezi in Iasi Dacia 1300, Dacia Solenta sau Logan distrus, scaunul din dreapta se misca singur la curbe. Cu un 2 lei/km si cu scos de pe piata taxiurile pirat, s-ar rezolva multe probleme, doar ca taximetristii pirat au devenit o mafie in sine, cu protectie de la politicieni si de la politie.

    Parerea mea e ca situatia din taximetria bucurestiului e generata de fix aceeasi dezorganizare si degringolada cum vedem si la televizor in politica nationala. Este exact diferenta dintre arena nationala, cu costuri de 270 mil eur si cu gazonul aratura la primul meci, versus Cluj Arena sau stadionul CFR-ului, cu costuri de 10 ori mai mici si aproximativ tot timpul cu gazon impecabil.
  • -6 (12 voturi)    
    cum adica? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 11:43)

    Humbert [utilizator]

    vreti sa spuneti ca in taxi nu e obligatoriu sa porti centura daca stai in spate?

    adica nu se aplica prevederile codului rutier daca esti intr-un taxi? mai precis, in masina personala esti obligat sa porti centura si in spate, dar in taxi nu?

    foarte tare.
  • +4 (10 voturi)    
    Piața nu iartă pe nimeni (Miercuri, 26 aprilie 2017, 11:43)

    Harald [utilizator]

    Din articol rezultă clar că există un deficit de taxiuri în București. Însă obiectiv vorbind, taximetria reprezintă cel mai de jos nivel în transportul de persoane.

    De ce ar sta un șofer civilizat pe taxi în București, când poate livra pizza în Anglia pentru 250 de lire pe săptămână, având și mâncarea asigurată în cele mai multe zile?

    Nu discutăm de șoferul de TIR sau de autocar, care obțin și 800 de lire pe săptămână, discutăm de cel mai neajutorat șofer, ultimul păcălici care are doar B-ul și livrează pizza, nu știe engleză nici cât să lucreze pe o dubă la o firmă de curierat, dar tot obține 250 de lire pe săptămână. Le poate obține și ca taximetrist în București? Greu de crezut.

    Taximetria e una dintre cele mai murdare activități, șoferul are de-a face cu tot felul de oameni, dintre care unii nici n-ar trebui să umble liberi pe stradă. O persoană civilizată nu se face taximetrist, chiar dacă ar fi să lucreze pe mai mulți bani decât obține în mod obișnuit.

    Soluția va fi aceeași ca în marile orașe din vest: imigranții. Iar Uber ar trebui lăsat să funcțiioneze, găsind eventual o modalitate de a licenția șoferii, care oricum sunt mult mai civilizați decât taximetriștii.
    • +5 (5 voturi)    
      Soluția sunt mașinile-taxi fără șofer (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:24)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      iei mașina din parcare, te duci unde ai nevoie, o lași în parcare și plătești contravaloarea cursei.
      • +3 (3 voturi)    
        Așa e, dar mai durează până atunci (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:43)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Mașinile fără șofer vor rezolva o mulțime de probleme peste 5 sau 10 ani, dar nouă ne trebuie taxiuri astăzi.
        • +6 (6 voturi)    
          getpony.ro (Miercuri, 26 aprilie 2017, 14:24)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Există astăzi în Cluj, getpony, costă de la un leu și ceva minutul, o găsești pe cea mai apropiată cu aplicația de pe telefon, o rezervi, te duci la ea, o descui și o pornești cu smartfonul, conduci tu personal mașina acolo unde ai nevoie, o lași într-o parcare legală. Banii sunt luați de pe card din aplicație. Nu plătești absolut nimic altceva decât taxa de folosire (nu plătești carburant, taxe de parcare etc), deci este exact ca un taxi. Poate exprimarea comentatorului a fost puțin ambiguă, mașină de taxi fără șofer în sensul că o conduci tu, nu mașină care se auto conduce singură :)
          • +3 (3 voturi)    
            Oricare dintre variante (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:00)

            hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui zet

            În momentul de față există mașini pe care le conduce persoana care le închiriază, însă în viitorul apropiat vor putea fi unele fără șofer.
          • +1 (1 vot)    
            Nu e taxi, e mașnă închiriată ce descrii tu (Miercuri, 26 aprilie 2017, 16:22)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui zet

            Și nu e genul de serviciu care să aibă viață lungă, firmele de închirieri mașini au procedurile pe care le au din motive justificate.

            Taximetria e altceva.
            • +1 (1 vot)    
              Dacă vei citi definiția pe care o dă DEX (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:12)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              taximetriei, îți vei schimba părerea.
              • 0 (0 voturi)    
                Primului judecător pe care-l vezi (Miercuri, 26 aprilie 2017, 18:27)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                așa să-i explici, că pe tine nu te interesează ce scrie în lege, tu funcționezi după DEX.
                • 0 (0 voturi)    
                  Când vorbim despre soluții (Joi, 27 aprilie 2017, 11:35)

                  hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  a ne raporta la o lege care poate fi schimbată înseamnă a ne limita opțiunile.
                  Înțelesul pe care îl are în lege taximetria a plecat de la înțelesul dat de limba română și tot limba este cea care face ca noțiunile (inclusiv cele juridice) să evolueze.
                  De exemplu, violul - în înțelesul dat de legea penală de până recent - nu se referea la actul sexual fără consimțământ care avea loc între soți; începând cu NCP, termenul include și actul sexual săvârșit de unul din soți.

                  La fel se poate întâmpla cu orice termen.
            • +1 (1 vot)    
              de fapt numele serviciului e car sharing (Joi, 27 aprilie 2017, 10:54)

              zet [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              Nu înțeleg chestia ”nu e genul care să aibă viață lungă”, există car sharing de zeci de ani în țările cu tradiție în apa caldă, în cluj există de vreo 3 ani și le merge prea bine, au început cu vreo 5 smart-uri, acum au 50 de mașini și tocmai au anunțat că își dublează flota și cumpără bmw i3.
              dacă ar fi în bucurești le-ar cam închide gura taximetriștilor clasici, nu ar putea spune ca în cazul uber că e serviciu pirat de taximetrie, și pentru client e fabulos: dacă trebuie să mergi la aeroport iei un pony curat și nou și îl conduci singur, și te costă mai puțin decât un logan slinos condus de un cocalar în șlapi și maieu.
              în general oamenii nu prea cred până nu văd cu ochii lor, așa că te invit în cluj să vezi ce mișto e serviciul
      • +3 (3 voturi)    
        Exista si asa ceva (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:54)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        In Cluj, daca nu ma insel, a lansat BMW un astfel de serviciu pilot care are deja succes in alte orase europene.
  • +8 (8 voturi)    
    Taximetrie (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:00)

    Magazino [utilizator]

    Uber practica tarife egale sau chiar mai mici decat majoritatea taximetristilor.Serviciile sunt civilizate si chiar peste standarde internationale.Intr-o economie de piata ar trebui sa conteze competitia bazata pe satisfactia clientului nu legi arbitrare sau impuse care sa elimine un produs bun cum este Uber si de care eu sunt foarte multumit. Personal cred ca taximetria trebuie regandita in totalitate si,doar in acel moment ar trebui sa aiba dreptul sa protesteze impotriva Uber (e ca si cum unii din satul X ar iesi sa protesteze impotriva comunicarii prin strigate si flegme versus telefonul mobil fiindca ei ragusesc de cat striga...). N.B Cu siguranta exista si pro si contra (am prieteni Taximetristi) ,imi pare rau ca nu se gaseste o solutie si pentru acesti oameni si un inceput ar putea fi supravegherea stricta in locurile importante-spitale,gari,aeroporturi, insttutii in general
    • 0 (4 voturi)    
      Regulile jocului trebuie sa fie aceleasi (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:50)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Magazino

      Adica fie dereglementam taximetria si toti functioneaza precum Uber (adica fara licenta si alte nebunii), fie reglmentam pe toti, adica si Uber aplica pentru licenta si toata nebunia cu autorizarea.

      Eu pledez pentru prima varianta.

      Cand concurenta va fi egala, cei care ofera servicii proaste vor disparea in timp. Deja aplicatiile de taximetrie au inceput sa mai cearna din cei care ofera servicii proaste.
  • 0 (0 voturi)    
    Taximetrie de Bucuresti (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:01)

    gaesseki [utilizator]

    Recent, am fost obligat sa umbu cam o luna prin Bucuresti fara masina. In tot a
  • +2 (4 voturi)    
    despre crestere tarif (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:21)

    Angeliu [utilizator]

    Parerea mea este ca si de s-ar face tariful 5ron/km problemele ar ramane fix aceleasi: masini hingherite, soferi mojici, aparate masluite.

    Piata din Bucuresti duce tariful de 1,39 ron/km. N-am auzit inca de sofer de taxi care sa tipe de foame, toti traiesc bine-mersi. Impunerea unui tarif minimal chiar mi se pare o problema iar piata trebuie lasata sa se cearna singura.
    • 0 (2 voturi)    
      Dar de șoferi care au plecat ai auzit? (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:47)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Angeliu

      Trăiesc din taximetrie cei care au rămas, la standardele de confort pe care le asigură ei și la veniturile pe care le consideră ei satisfăcătoare.

      Acum sincer, tu ai scoate 10 taxiuri la stradă pe firma ta? Eu n-aș face-o, e o lume mult prea murdară.
      • 0 (2 voturi)    
        taxiuri Bucuresti (Miercuri, 26 aprilie 2017, 15:51)

        Angeliu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Cresterea tarifelor nu ar rezolva oricum problemele mentionate de tine. Hai sa lasam piata in pace.
        • +3 (3 voturi)    
          Piața funcționează, chiar dacă nu-ți place ție (Miercuri, 26 aprilie 2017, 17:16)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui Angeliu

          În Anglia există taxiuri ”privat hire” care nu au dreptul să stea în stații sau să te ia de pe stradă, vin numai la comandă.

          Prețul ți-l spune dispecera la telefon, fără aparat de taxare, fără bon fiscal și altele de genul ăsta. Șoferul care vrea să producă mai mulți bani alege să lucreze noaptea, fiindcă tariful e pe distanță, iar noaptea traficul e mai liber.

          Dar tu vrei să mergi la 1,39 lei/km.
        • +2 (2 voturi)    
          păi hai s-o lăsăm! (Joi, 27 aprilie 2017, 11:06)

          zet [utilizator] i-a raspuns lui Angeliu

          Tocmai asta e marea problemă a taximetriei, că este o piață închisă, în care oferta nu e liberă!
          Piața liberă este magică, echilibrează perfect oferta cu cererea pe fiecare palier de preț. Cu o singură condiție: libertatea ofertei și libertatea cererii să fie absolut neîngrădite.
          În secunda în care strangulezi oferta (impunând fiecărui prestator să se înscrie la un dispecerat de taxi ca să aibă licență), păi în secunda aia ai creat un monopol. Nu mai e piață liberă, e monopolul firmelor de taxi care au dispecerate, și care formează o mafie. Dacă un nene cu BMW seria 5 model 2017 ar vrea să facă taxi, este obligat să se înscrie la firma X, că altfel legea nu îi permite să facă taxi. Dacă s-a înscris la firma X, atunci este OBLIGAT să respecte tariful de 1,39 lei, că așa îi impune contractul de dispecerat. Păi nenea cu bmw-ul vroia să facă o mică afacere, să câștige niște bani, ceea ce la tariful impus practic de lege, este imposibil.
          Dacă strangulezi oferta prin lege atunci ai făcut un pas hotărât spre socialism, și dacă nu vrei să ai taxiuri jegoase și analfabeți retardați ca șofer, atunci mărește tot prin lege tarifele
          Nu trebuie să mă crezi sau să înțelegi teoria economică, vezi cu ochii tăi, vino în cluj și vezi cum arată serviciul de taximetrie la tarife de 2,4 lei pe km - mașini noi (vw, renault, opel, ford), curate, șoferi curați și respectuoși, restul dat la bănuț, nu există noțiunea de refuzat cursă, etc etc
  • +5 (7 voturi)    
    mda... (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:32)

    liviu_ [utilizator]

    conditiile, masinile, itpu pe bani, refuzul cursei NU tin de uber! aia au o marja de profit chiar mai mica asa ca hai sa nu ne cacam pe noi

    adevaru e ca taximetristii au o problema cu concurenta!
    pana la urma se plangeau si de RATB asa ca sa nu mai manance.... miere
  • +11 (11 voturi)    
    în bucurești o .. pățești (Miercuri, 26 aprilie 2017, 12:35)

    zet [utilizator]

    De vreo 20 de ani auzim aceeași poveste: pur și simplu nu se poate, domnule, să iei un taxi curat, frumos, să miroasă a lăcrămioare.. nu se poate, domnule! Im-po-si-bil! Ceea ce cerem noi, consumatorii, este o imposibilitate fizică, ar trebui predat în școli, să înțelegem de când suntem mici copii: un taxi curat, stare tehnică excepțională, șofer spilcuit, plată cu bon fiscal nu o să existe niciodată, pentru că încalcă legea a doua a termodinamicii, sau a treia a lui Newton!
    Și totuși, uite, vine Uber, care oferă așa ceva. Hooo, stai așea! Ca Uber nu respectă legea! Nu, nu legea termodinamicii sau a lui Newton, pe alea le respectă, nu respectă legea făcută de niște borfași, în vreo noapte, ca hoții. Borfași care spun că taxiuri pot fi doar unele, alea împuțite. Și vedem cum borfașii de legiuitori fac acum protest în piața victoriei contra .. concurenței (sper că nu își imaginează cineva că taximetriștilor chiar le pasă de Uber, pentru ei e fix pix perpendicular și dacă e Uber, și dacă nu e.. protestul e organizat de mafia taximetriștilor, care duce inexorabil către centrul tuturor mafiilor, mlaștina politicii). Râsul curcilor.
    Păi mă, legiuitorule, schimbă mă dracului legea aia! Ce mă interesează pe mine legea voastră de tâlhari borfași mafioți nesimțiți? Că doar de la gălbiori murdărei își primește doamna primar general taxele de protecție? Păi cum să spun fără să vă înjur, pe mine nu mă ajută cu nimic șpaga asta! Eu vreau o mașină în stare tehnică perfectă, să fie și perfect curată, cu șofer la cravată și costum, și să pot plăti cu smartfonul DUPĂ ce m-am dat jos din mașină. Șpaga către PG nu intră la năzuințele mele.. Ah, da, revenim la ipoteză, o asemenea ofertă nu este posibilă în Universul actual.. încalcă Marea teoremă a lui Fermat
  • +4 (4 voturi)    
    corectare text (Miercuri, 26 aprilie 2017, 13:50)

    MihaiMese [utilizator]

    Corectați vă rog textul articolului, pentru că are o mică dezinformare, la paragraful:

    "In ceea ce priveste refuzarea cursei, vechimea masinii, curatenia, comportamentul taximetristilor, aceste lucruri sunt reglementate prin lege si prinj actualul regulament de taxi, insa nu sunt intotdeauna respectate."

    Cuvintele care să redea situația reală sunt:
    "... lucruri sunt reglementate prin lege... însă sunt FOARTE RAR respectate"

    Când scrieți "nu sunt întotdeauna" dă impresia că se întâmplă asta doar ocazional, ori problema e mult mai gravă


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version