Al zecelea mars al biciclistilor din Bucuresti va avea loc azi, sambata, 22 aprilie, pe un traseu intre Parcul Herastrau si Parcul Tineretului. Organizatorii cer "un oras pentru oameni"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 20 aprilie 2017, 13:10 Actualitate | Administratie Locala

Marsul biciclistilor 24 sept 2016
Foto: Facebook/Sergiu Nicolae Brega
Al zecelea mars al biciclistilor din Bucuresti va avea loc sambata, 22 aprilie, au anuntat organizatorii, asociatia OPTAR. Desfasurat sub sloganul "Vrem un oras pentru oameni!", evenimentul reprezeninta o forma de protest fata de modul in care  autoritatile locale administreaza orasul si a faptului ca nu exista piste pentru biciclete. Adunarea participantilor va incepe la ora 14:30 in parcul Herastrau, intrarea Charles de Gaulle.

Plecarea in mars va fi la ora 15:30 pe traseul Bdul Maresal Constantin Prezan - Arcul de Triumf - Sos Pavel Dimitrievici Kiseleff - Pta Victoriei - Sos Nicolae Titulescu - Pasajul Basarab - Sos Grozavesti - Intoarcere la Intrarea Grozavesti - Sos Grozavesti - Pasajul Basarab - Sos Nicolae Titulescu - P-ta Victoriei - Calea Victoriei - Bdul Regina Elisabeta - Bdul Schitu Magureanu - Pod Izvor - Splaiul Independentei - Bdul Libertatii - Bdul Natiunile Unite - Strada Izvor - Calea 13 Sepembrie - Bdul Libertatii - Bdul Unirii - Bdul Dimitrie Cantemir - Parcul Tineretului. Traseul poate fi vizualizat aici.

In acest an, odata cu mutarea Primariei Capitalei in sediul din Bulevardul Regina Elisabeta, coloana va opri pentru aproximativ 15 minute in fata institutiei.

Potrivit organizatorilor, motivele de protest sunt urmatoarele si nu s-au schimbat din iulie 2013:

-       incurajarea transportului motorizat in timp ce orasul este cea mai poluata capitala europeana;

-       neaplicarea masurilor de siguranta rutiera;

-       lipsa unei viziuni a administratiei orasului pentru cresterea calitatii vietii:

-       mentinerea in functii a persoanelor vinovate de pagubele de milioane de euro provocate de receptia ilegala a pistelor pentru biciclete;

-       neaplicarea masurilor de eficientizare a transportului public prin asigurarea de benzi dedicate.

 Marsul biciclistilor se organizeaza de doua ori pe an, incepand din 2012, si aduna mii de participanti.

"Primaria n-a organizat nicio intalnire de informare a cetatenilor despre planificarea mobilitatii urbane durabile. Nici nu ar putea, pentru ca nu intelege acest tip de planificare! Numai in primele 2 luni ale anului 2017 s-au inregistrat 11.000 de masini in Bucuresti, estimandu-se ca pana la sfarsitul anului se vor inregistra inca 60.000 de masini. Primaria Capitalei nu are buget nici macar pentru realizarea de 2000 de locuri de parcare noi, fiind evident ca la sfarsitul anului situatia va fi mai grava decat anul trecut. Expertii care au lucrat la Planul de Mobilitate Urbana Durabila au constatat ca in Bucuresti nu exista nicio strada accesibilizata la nevoile persoanelor cu dizabilitati! In loc sa ofere solutii pentru ca persoanele cu mobilitate redusa sa poata accesa spatiul public, functionarii au sters din document referirile la amploarea dezastrului! Un oras accesibilizat asigura accesul persoanelor cu dizabilitati la institutiile de invatamant, la piata muncii, sanatate, cultura, centre comerciale si de divertisment. Un oras accesibilizat este atractiv pentru toti locuitorii sai!  In aprilie 2014, Primaria Capitalei primea din partea Guvernului, prin Ministerul Mediului, 10 milioane de Euro pentru a construi infrastructura pentru biciclete in Bucuresti. In cei 3 ani care au trecut, niciunul dintre cei 4 primari nu a inceput procedurile pentru realizarea unui proiect de realizare a infrastructurii pentru biciclete. Niciunul dintre cei 4 primari n-a incercat sa afle din partea comunitatii ce solutii s-ar putea aplica in Bucuresti. Primaria Capitalei este probabil cea mai incompetenta administratie din lume: 4 primari, avand 10 milioane de Euro la dispozitie, n-au reusit in 3 ani sa construiasca macar 1 metru de pista pentru biciclete",
se arata in comunicatul emis de organizatori.

Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) este o asociatie care sustine dezvoltarea mobilitatii urbane prin oferirea de alternative viabile de deplasare pentru cetateni, indiferent cum aleg sa se deplaseze: pe jos, cu bicicleta, cu transportul public sau cu autoturismul.


Citeste mai multe despre   






















3256 vizualizari

  • -2 (10 voturi)    
    Un lucru este cert (Joi, 20 aprilie 2017, 13:22)

    Snitzelvienez [utilizator]

    Cazurile de deces pulmonar vor creste de 5 ori. Tiruri burdusite cu rable pe motorina intra in Romania la foc continuu , asta in timp ce toate tarile vestice incep sa taxeze masinile care polueaza
    • -1 (1 vot)    
      VW SH nu polueaza! (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 11:51)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Doar cele noi....
    • +2 (2 voturi)    
      Sa nu uitam (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 12:26)

      Victor Ciormanca [utilizator] i-a raspuns lui Snitzelvienez

      Ca in vest au fost oamenii incurajati ani si ani sa ia Diesel pt ca acum sa fie interzis. Oare asta e moral?
  • 0 (8 voturi)    
    Din păcate (Joi, 20 aprilie 2017, 14:41)

    Cheie primara [utilizator]

    organizatorul de la Optar este și prost și impertinent.

    Să argumentez chiar cu textul prezentat de dvs. "Primaria n-a organizat nicio intalnire de informare a cetatenilor despre planificarea mobilitatii urbane durabile. Nici nu ar putea, pentru ca nu intelege acest tip de planificare!”
    În comisia tehnică de urbanism sunt profesori de la Universitatea Ion Mincu. Adică știe neica nimeni ăsta de la Optar ce și cum cu urbanismul și profesorii de la arhitectură nici n-ar putea înțelege???

    La următorul link se găsește informația care chiar dacă nu e dovadă sunt date ce ar putea fi considerate credibile: http://www.domnuleprimar.ro/Gabriela-Firea-nominalizat-arhitectii-care-vor-face-parte-din-noua-Comisie-Tehnica-Urbanism-Cine-sunt-oamenii-care-iau-prima-decizie-privind-soarta-marilor-proiecte-imobiliare-din-BUCURESTI-Gabriela-F-dpe-s-1-a22993.htm
    • -2 (4 voturi)    
      mda (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 11:20)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      postacul psdist la datorie...

      primaria capitalei si primariile de sector sunt doar pentru furtul PSD din banii statului.
    • +5 (7 voturi)    
      Am făcut prostia... (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 11:40)

      cititoare [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      Sa merg și eu la un marș al bicicliștilor acu' citiva ani. Credeam ca o sa fie ceva pașnic și cu spirit civic. Cind colo m-am simțit ca intr-o turma de oi condusa de acest organizator care scotea o grămadă de înjurături catre primarul general al capitalei. Un adevărat activist, spălător de creiere, incapabil sa lucreze în mod constructiv cu primăria pentru a ajunge la o soluție. Aviz amatorilor.
  • -2 (12 voturi)    
    10.000 de biciclisti vs.1 Milion de automobilisti (Joi, 20 aprilie 2017, 15:15)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Eterna poveste: sa se desfiinteze o banda de masini pentru a creea o banda pentru biciclete.

    Deci sa alocam 25% din suprafata carosabila pentru 1% dintre participantii la trafic.

    Cand se vor face parcari noi sub blocurile vechi atunci si aceasta cerere va avea fundament. Pina atunci primaria poate (dar NU face!) sa oblige dezvoltatorii ca in noile cartiere sa prevada atat banda pentru biciclete cat si parcari.

    Scandal!
    • 0 (4 voturi)    
      mda... (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 11:21)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      nu esti in stare sa intelegi.

      ti-ai cumparat un harb la mana a 7-a si te mandresti ca ai masina... esti de ras.
      • +2 (2 voturi)    
        Ceea ce a spus (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 12:25)

        Victor Ciormanca [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Sunt lucruri adevarate si nu e nevoie sa aiba un harb la mana a 7-a. Eu am o masina la mana a 5-a (pe bune) si nu am nevoie de mai mult. Vin dintr-o comuna adiacenta 10 km pana la prima statie de metrou si apoi circul cu transportul in comun. Asta doar martea si joia. In rest merg cu ea 3 km pana la autobuz care ma aduce in oras. Pt asta nu am nevoie de Audi A7 iar in plus Audiul tau A7 sa stii ca a poluat la construirea sa poate mai mult decat poluezi tu acum cu el.

        Eu in transportul in comun pot lucra ceva, gandi la ceva ce imi necesita atentie sau citi - nici una dintre acestea nefiind compatibile cu condusul masinii, deci pur si simplu incerc sa imi reduc condusul la minim ca de fapt sa pot beneficia de acel timp.

        Asa cum tu sustii ca dintre soferi multi ar lua bicicleta si ai avea dreptate asa spun si eu ca multi ar lua transportul in comun (mult mai multi) daca acesta ar fi decent si ar circula cu orar.
  • +4 (6 voturi)    
    Bucuresti (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 11:47)

    Victor Ciormanca [utilizator]

    Fara un transport in comun decent si mai ales cu ORAR restul e frectie la picior de lemn. Transport in comun inseamna UN SISTEM de transport in comun in care o calatorie inseamna de la A la B indiferent cu ceea ce te deplasezi: metrou, troleibuz, autobuz. Biletul sa fie taxat in functie de distanta nu de faptul ca schimbi 3 autobuze.

    Cat despre biciclete, de indata ce sistemul integrat de transport va functiona, bicicletele sunt prioritatea numarul 2. DAR pentru ca un biciclist sa circule pe partea carosabila el trebuie sa treaca de un examen minim de cunostinte ale semnelor de circulatie si regulilor de trafic: adica motoreta si bicicleta sunt vehicule si nu au voie sa treaca pe rosu la semafor si, eventual, asigurare de raspundere civila obligatorie.

    Daca nu ai aceste doua documente, esti liber sa mergi cu bicicleta prin parc sau pe cai de acces care nu sunt publice si pe langa ea pe trotuar.

    In plus la trecerea de pietoni pietonul are PRIORITATE fata de masini insa biciclistul daca trece calare pe bicicleta NU ARE PRIORITATE intrucat nu este pieton.

    Sunt de acord ca orice biciclist care are permis de conducere sa nu fie nevoit sa sustina nici o astfel de proba.

    Cat timp si unii si altii sunt nesimtiti, nu dau doi bani pe faptul ca unii sunt nesimtiti ECO. Traficul din Bucuresti este un razboi al nervilor si in care omenia este rara avis. Faptul ca tai o banda nu influenteaza cu nimic ceea ce am spus mai sus.
    • +2 (2 voturi)    
      100% de acord (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 15:05)

      Dragos2 [utilizator] i-a raspuns lui Victor Ciormanca

      Oricine circula pe carosabil trebuie sa cunoasca si sa respecte legislatia rutiera.
      • +2 (2 voturi)    
        Baut la "volan" (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 16:26)

        Victor Ciormanca [utilizator] i-a raspuns lui Dragos2

        Cand te urci baut la volan e grav. Pe bicicleta insa propun sa nu existe aceasta regula. Daca faci accident cu bicicleta (pe strada) si se constata ca esti baut, cum nu exista "permis" nu ai cum sa il ai suspendat si puncte. Se poate rezolva insa altfel:

        1. Asigurarea ii plateste instantaneu paguba celui accidentat apoi se judeca cu tine pt recuperarea sumei + dobanda.

        2. O amenda de 2000 Euro.

        3. Nimic altceva. Daca vrei din secunda doi poti bea si sa te urci din nou pe bicicleta si merge pe strada cu ea. Daca mai faci un accident, se repeta faza.
      • +2 (2 voturi)    
        eh (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 16:31)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Dragos2

        Spune-le asta biciclistilor eco fengshui cu gura mare si creierul mic. Astia si rrrrromii, vesnic discriminati, uitand ca au aceleasi drepturi si obligatii ca toata lumea in societate, inclusiv pe carosabil.
        • 0 (0 voturi)    
          Ciream deunazi (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 19:28)

          Victor Ciormanca [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Ca instanta suprema a decis ca un tractor care circula pe un drum public nu e vehicul deci nu ai nevoie de permis pt el. Cu alte cuvinte pe tractor te poti urca beat si poti taia calea unei masini pt ca in caz de accident nu are ce sa ti se intample. Lege facuta aiurea, in loc sa fie simpla: orice circula pe un drum public este vehicul si trebuie sa respecte legislatia rutiera in vigoare la data la care circula. Si uite asa un accident cu caruta e treaba ta intrucat aia nu e vehicul, ce daca era in oras si e semn cu caruta in cerc rosu? Pai carutasul nu trebuie sa stie semnul.
          • 0 (0 voturi)    
            mda (Duminică, 23 aprilie 2017, 16:38)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Victor Ciormanca

            Aia cu tractorul e maxima. Numai la noi. Chiar ma uitam sa vad cat costa un tractor mai micut :))))))) :D:D:D
    • +2 (2 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 15:48)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Victor Ciormanca

      Si daca tot e sa alegem eco si benzi speciale, atunci de ce nu ar fi pentru scutere electrice sau asimilate? Ca sa am si viteza decenta de pornire/deplasare.

      Mai au un pic si o sa ceara banda speciala pentru alergatori, uitand ca sportul se poate face in alte locuri si daca vor sa nu se mai minta si sa si slabeasca, ar trebui sa o lase mai usurel cu mancarea in primul rand :D
      • 0 (0 voturi)    
        Banda pt biciclete (Sâmbătă, 22 aprilie 2017, 16:22)

        Victor Ciormanca [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Poate fi folosita si pt scutere electrice, Segway, etc. Alergatori nu pentru ca te duci la serviciu ca sa muncesti, nu ca sa faci pe branza albastra: adica sa stai intr-un colt si sa duhnesti.
        • 0 (0 voturi)    
          eh (Duminică, 23 aprilie 2017, 16:37)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Victor Ciormanca

          Banda pentru biciclete este o tampenie in Bucuresti. Calea Victoriei este sugrumata de o banda aproape goala vara, exceptand weekendul sau parade de "frumosi si inteligenti", si goala iarna.

          Argumentul lor este ca ocupa mai putin loc, fara sa ia in calcul multe alte chestii, mergand de la viteza de plecare/deplasare si pana la drumurile care nu permit ingustarea pentru a face loc unora insignifianti ca numar, doar ca au gura mare si se mangaie singuri ca sunt altfel.

          Daca tot e sa facem banda speciala, hai s-o facem pentru scutere electrice, nu pentru bicle. Deci avem si viteza de deplasare si bifam si partea eco sau pers/mp. Daca vor sa se dea cu bicla, pot s-o faca si acum, respectand legislatia, fara drepturi/benzi speciale. Cum si rrromii pot sa munceasca, fara fonduri/conditii speciale.


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version