Primaria Bucuresti vrea sa preia Metroul de la Ministerul Transporturilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 24 martie 2017, 11:20 Actualitate | Administratie Locala

Metroul din Bucuresti
Foto: HotNews / DP
Primaria Capitalei vrea sa solicite transmiterea Metrorex de la Guvernul Romaniei-Ministerul Transporturilor la administratia locala, potrivit unui proiect aflat pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General din 29 martie. Deocamdata proiectul de hotarare nu este postat pe site-ul municipalitatii pentru a vedea argumentele care stau in spatele acestei decizii si impactul bugetar.

Bugetul Metrorex pe anul 2016 a fost de 775 milioane lei, dintre care subventii de la Guvern 360 milioane lei. Bugetul Primariei Capitalei este de circa un miliard de euro, iar municipalitatea gestioneaza RATB-ul.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

4859 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Alti bani (Vineri, 24 martie 2017, 11:53)

    Soljenitin [utilizator]

    Pe langa preluarea soselei de centura, mai preluam si Metrorex. Va merge mai prost, vor fi conditii mai neplacute, dar hei! vine banu' la partid!
    • +12 (16 voturi)    
      foarte bine (Vineri, 24 martie 2017, 14:12)

      facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      de ce sa subventioneze locuitorii de restul tarii calatoriile bucurestenilor?
      p.s. sunt bucurestean
      • +2 (2 voturi)    
        corect (Vineri, 24 martie 2017, 15:46)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

        Dar centura trebuie sa ramana la MT. Lasa ca trebuia facuta inaintea multor altor centuri facute pe bani directionati ardeleneste. Cei care o folosesc cel mai mult sunt cei care nu sunt din Bucuresti.

        Ce ar fi greu de diferentiat si ar fi un fel de argument pentru ca metroul sa ramana la MT, ar fi faptul ca este folosit de catre oricine ajunge aici. Daca se continua cu subventia, ar merge poate cumparat abonament/bilet subventionat pe baza de rezidenta in Bucuresti, caz in care nu ar mai exista problema. Oricum, subventiile ar trebui sa dispara. Sunt un fel de ajutoare sociale, ca sa stea lumea linistita si sa nu vada totodata marimea furturilor/salariilor din domeniu. Valabil si pentru radet.
        • +1 (1 vot)    
          Depinde... (Vineri, 24 martie 2017, 17:18)

          ACP [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          daca sunt bani suficienti in bugetul orasului de ce sa nu se faca lucrarea si sa nu se mai astepte ani de zile dupa MT. Asta sau sa-i dea la Negoita ca gaseste el ceva panselute exotice pe care sa-i cheltuie.
          • +1 (1 vot)    
            pt ca nu sunt (Vineri, 24 martie 2017, 21:18)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ACP

            Banii aia nu ar fi suficienti pentru mini-autostrada, cum ar trebui sa fie centura pentru cei ce ocolesc capitala. Ar fi insuficienti si pentru metrou, lasa ca strazile si ratb-ul sunt intr-o stare jalnica. Asta ca sa ma refer partial doar la subiect si sa nu amintesc ca scolile si spitalele sunt prinse in acelasi buget ;)
  • +6 (8 voturi)    
    te-a dreaq fifirica ... (Vineri, 24 martie 2017, 11:54)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    acu' vrea si metroul ei ...
    • +3 (3 voturi)    
      macar acum (Vineri, 24 martie 2017, 16:10)

      mariusssss [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      Macar acum vor sti si calatorii pe cine sa injure...
  • +9 (11 voturi)    
    Deci bucurestenii din Drumul Taberei (Vineri, 24 martie 2017, 12:00)

    Susufler0 [utilizator]

    isi iau adio de la metrou pt urmatorii 10 ani !
    • +1 (1 vot)    
      Pandele (Vineri, 24 martie 2017, 22:36)

      anonimicus [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Dar se va prelungi M1 pana in Voluntari.
  • +12 (14 voturi)    
    Firea preia tot (Vineri, 24 martie 2017, 12:41)

    Hans Metter [utilizator]

    dupa Centura Bucuresti si Metrorex, mare atentie ca si Prahova e in pericol... maine poimaine vrea Valea Prahovei in administrare.
  • 0 (8 voturi)    
    O mare greseala (Vineri, 24 martie 2017, 12:47)

    michael22 [utilizator]

    Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) trebuie sa inteleaga faptul ca pentru a mentine metroul in stare de functionalitate sunt necesare cheltuieli permanente cu intretinerea si reparatia acestuia, sume care depasesc incasarile din bilete. Fara aceste lucrari, (acoperite de Ministerul Transporturilor) datorita normelor de siguranta specifice cailor ferate, metroul ar deveni destul de rapid nefunctional. In momentul de fata parcul de vehicule al RATB este depasit fizic si moral, cele mai noi autobuze avand peste 10 ani de exploatare. Cu toate acestea sumele alocate in ultimi ani pentru dezvoltarea transportul public de suprafata sunt insuficiente in raport cu cererea de transport. A adauga la capitolul cheltuieli si transportul subteran este prea mult pt bugetul actual primariei fiind automat necesara cresterea taxelor locale.
    • +5 (11 voturi)    
      nu e normal sa cheltuie un minister pt un oras (Vineri, 24 martie 2017, 14:14)

      facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui michael22

      nu e normal sa cheltuie bani un minister, deci bani de la bugetul de stat pentru infrastructura unui oras.
      pe buna dreptate locuitorii clujului sau brasovului pot cere si ei metrou de la minister la fel ca cei din drumul taberei.
      • -2 (8 voturi)    
        la fel si pt soseaua de centura (Vineri, 24 martie 2017, 15:15)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui facebook.com/rodica.crihan

        a clujului... corect? ce treaba am eu care stau in bucuresti cu centura clujului ?
        • +2 (8 voturi)    
          nu ai treaba (Vineri, 24 martie 2017, 15:37)

          CosminGeorge [anonim] i-a raspuns lui Hans Metter

          pt ca se face din fonduri europene
        • +1 (1 vot)    
          este fix pe dos (Sâmbătă, 25 martie 2017, 15:57)

          facebook.com/rodica.crihan [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          soseaua de centura nu se adreseaza celor care vor sa tranziteze cluj-napoca nu localnicilor.
          e drept ca le decongestioneaza orasul, dar scopul este transportul mai rapid al celor care vor sa tranziteze un oras
  • +7 (9 voturi)    
    a facut RATBul boboc (Vineri, 24 martie 2017, 13:59)

    Hans Metter [utilizator]

    si acum vrea si metroul

    Toata infrastructura din oras e pusa la punct si acum vrea si centura...

    Bravo duoamna!
  • +4 (8 voturi)    
    Pupaza roz (Vineri, 24 martie 2017, 14:05)

    plumbix [utilizator]

    Face o treaba atat de buna in gestionarea RATB incat trebuie neaparat sa aiba si metroul. Hai ca il face si pe asta gratuit!
  • +7 (7 voturi)    
    Intr-un fel e corect (Vineri, 24 martie 2017, 14:56)

    laurix [utilizator]

    Pe de-o parte sunt sigur ca Primaria nu stie (inca) sa gestioneze un serviciu de asemenea importanta si complexitate si e posibil sa vada Metrorex ca inca o vaca de muls, insa pe de alta parte nu este ok ca intr-un oras metroul sa fie administrat separat de transportul de suprafata. Inteleg ca Timisoara si Cluj se gandesc sa construiasca metrou - poate Min. Transporturilor sa sustina financiar metroul in mai multe orase? In plus, prin administrarea separata a metroului si a RATB nu s-a reusit (de fapt nu s-a vrut) implementarea unui sistem unic de taxare.
  • +1 (5 voturi)    
    Nu persoanele contează (Vineri, 24 martie 2017, 15:24)

    Tescovin [utilizator]

    Să încercăm să raționăm gândindu-ne la instituții, nu la oameni, că PSD-ul nu e veșnic. E firesc ca metroul să fie administrat de Primărie și nu de un minister finanțat din bugetul de stat de către toți cetățenii țării. OK, nu ne place Firea, și e firesc :D , dar:
    - Firea stă 4 ani și pleacă; metroul rămâne
    - ăla de la Transporturi, pesedist și el (nici nu știu cum îl cheamă), sunteți siguri că e mai breaz ?
  • +3 (3 voturi)    
    preluare ostila (Vineri, 24 martie 2017, 15:56)

    splinty [utilizator]

    cat mai multe servicii de catre o primarie, ce gandire minunata! ... cam centralizatoare, dar vintage :)
  • 0 (0 voturi)    
    Sa preia... (Vineri, 24 martie 2017, 21:09)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Ca pana acum s-a descurcat de minune cu tot ce si-a propus, nu ? O treaba exceptionala! Doar evenimente si festivaluri. Iar cele care nu i-au dat spaga au fost inchise pe motiv ca blocau traficul.

    Cate pasaje, autostrazi, strazi si alte lucruri de infrastructura a promis ca termina in 2016 si cate a temrinat? O intrebare mai simpla: cate a amanat? Cati bani a pierdut statul?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă