Legatura directa intre lipsa parcarilor si traficul de cosmar din Bucuresti: cum ignora primarii Capitalei o problema majora a orasului

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 16 martie 2017, 16:31 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
Parcari sau festivaluri de muzica? Trafic fluid sau targ de martisoare? Pentru primarii din Bucuresti, alegerea e clara: in timp ce orasul se sufoca din cauza lipsei parcarilor, cresterii numarului de automobile si transportului public subfinantat, edilii din Capitala se intrec in manifestari cultural-artistico-festiviste si ignora una din problemele care fac Bucurestiul tot mai greu suportabil.

Primaria Capitalei a anuntat ca in aceasta primavara va face benzile unice pentru RATB, o masura luata de toate marile capitale europene pentru fluidizarea traficului si reducerea poluarii. Tot la inceputul acestui an a intrat in vigoare Ordonanta de Urgenta care da posibilitatea primariilor sa ridice masinile parcate neregulamentar pe carosabil, Sectorul 4 avand deja in intentie acest lucru. Aceste decizii, desi sunt normale si necesare, aduc insa in discutie lipsa parcarilor de resedinta, o problema pe care primarii de sector trebuiau sa o rezolve inca de acum 10 ani, dar nu au facut mare lucru in acest sens. In schimb, edilii sunt foarte preocupati de organizarea de concerte si festivaluri care, pe langa bani, necesita si timp alocat din partea acestora.

Pentru amenajarea benzilor unice pentru RATB, Primaria Capitalei trebuie sa elibereze prima banda de circulatie, ocupata acum de masinile parcate neregulamentar chiar sub semnele de oprirea interzisa. Daca nu elibereaza prima banda de masinile parcate, va fi imposibil sa o transforme in banda dedicata RATB pentru ca bulevardele nu sunt suficient de largi. Chiar si pe arterele rutiere unde nu se fac benzi unice RATB, prima banda a marilor bulevarde trebuie eliberata pentru fluidizarea circulatiei.

In plus, este nevoie de spatiu si pentru trasarea pistelor pentru biciclete si incet-incet, Primaria Capitalei trebuie sa inceapa sa elibereze trotuarele de masini daca vrea ca oamenii sa mearga pe jos, iar orasul sa devina "prietenos pentru oameni".

Masinile luate de pe trotuare si de pe prima banda a bulevardelor trebuie insa parcate undeva. In acest moment nu exista un astfel de loc si nici solutii pentru rezolvarea problemei, iar Primaria Capitalei nu poate rezolva singura aceasta problema.

Inca de acum zece ani, de cand a inceput criza locurilor de parcare in cartierele de blocuri, fiecare primar de sector trebuia sa amenajeze parcari subterane, supraterane, sa faca sensuri unice, sa sistematizeze circulatia pentru a amenaja noi locuri de parcare. Insa acest lucru nu s-a intamplat, iar constructia de parcari nu a tinut nici pe departe ritmul cu achizitia de autoturisme.  Asta desi in fiecare campanie electorala candidatii deveniti primari au promis ca se va rezolva problema.

Treaba Primariei Capitalei este sa faca parcari in zona centrala. Inca din 2005 se discuta despre amenajarea unor parcari subterane in zone aglomerate ale orasului si eliberarea trotuarelor de masini, insa pana acum s-a facut doar parcarea subterana de la Universitate, in parteneriat public - privat. Municipalitatea avea in plan sa amenajeze urmatoarele parcari subterane: Piata Constitutiei, Piata Walter Maracineanu, in zona Dorobanti si sub Piata Charles de Gaulle. In plus, municipalitatea a anuntat si construirea a trei parcari park&ride la intrarea in Bucuresti: capatul Sos. Pantelimon, una la capatul Bd. Aerogarii si una in sectorul 3, la intersectia bd. Liviu Rebreanu cu bd. 1 Decembrie. Insa pana acum nu s-a facut nimic.

HotNews.ro a solicitat celor 6 primari de sector din Bucuresti informatii despre ce au facut in primele 6 luni de mandat si ce planuri au pentru a rezolva aceasta problema care se acutizeaza in fiecare zi, mai ales dupa eliminarea timbrului de mediu si introducerea unui val urias de masini second-hand in Capitala.

Raspunsurile arata o lipsa totala de proiecte.

Primaria sector 1

"La nivelul Sectorului 1 sunt amenajate un numar de 8200 de locuri de parcare de resedinta. Din luna iunie 2016 pana in prezent pe raza Sectorului 1 nu s-au amenajat noi locuri de parcare de resedinta. Pe ansamblul Sectorului 1 se inregistreaza un deficit de locuri de parcare de resedinta, estimat, in urma cererilor scrise si telefonice primite de la cetateni, la peste 1000 de locuri. Acest deficit se inregistreaza in special in zonele Ion Mihalache, Nicolae Titulescu, Banu Manta, Calea Grivitei, Aviatiei si Baneasa. Insa, Primaria Sectorului 1 va raspunde cu solutii concrete la problemele reale ale cetatenilor din aceasta zona administrativa. De aceea, administratia locala a Sectorului 1 are in desfasurare proiecte si studii de fezabilitate pentru amenajarea de noi parcari de resedinta in zonele unde este cea mai mare nevoie de ele", se arata in raspunsul  trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro.

Primaria sector 3

"Pe raza Sectorului 3 sunt amenajate aproximativ 80.000 de locuri de parcare, dintre care circa 58.000 sunt de resedinta. Facem precizarea ca in 2015 si 2016 reprezentantii Primariei Sectorului 3 au retrasat, din totalul celor 58.000 de parcari de resedinta, aproximativ 25.000, rezultand 2.000 de noi locuri de parcare. Pentru 2017, Directia Investitii si Achizitii din cadrul Primariei Sectorului 3 analizeaza posibilitatea de crestere a numarului de locuri de parcare, in functie de bugetul ce urmeaza sa fie aprobat si de spatiile disponibile in sector", se arata in raspunsul  trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro.


Primaria sector 4

"La data prezentei, in evidentele Directiei Generale de Impozite si Taxe Locale Sector 4 sunt inregistrate 39026 de locuri de parcare de resedinta. Pentru anul in curs, Autoritatea Locala are in plan construirea de noi parcari in zonele aglomerate din sector. In momentul de fata, un numar exact de locuri de parcare ce urmeaza a fi amenajate nu poate fi estimat, intrucat bugetul pentru 2017 nu a fost adoptat", se arata in raspunsul  trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro.

Primaria sector 6

"In anul 2016, in Sectorul 6, au fost amenajate 270 de noi locuri de parcare, astfel incat totalul actual este de 36.800 de locuri. Cele mai multe lucrari de amenajare s-au derulat in Cartierul Militari (str. Murguta, str. Dezrobirii), in Cartierul Crangasi (bd. Constructorilor, in zona Liceului Marin Preda) si in Cartierul Drumul Taberei (str. Zvoristea, str. Valea Oltului). Numarul de locuri de parcare necesare in acest moment este dificil de estimat pentru ca, pe langa autoturismele proprietate personala, mai sunt si autoturisme ale firmelor utilizate de rezidentii Sectorului 6, cele aflate in tranzit etc. Totusi, cresterea numarului locurilor de parcare se poate face actionand pe mai multe planuri: printr-o mai buna utilizare a locurilor existente, prin cresterea ofertei locurilor de parcare pe strada, dar si in afara ei, dar si prin restrictionarea accesului la anumite ore pentru diverse categorii de autoutiliare", se arata in raspunsul trimis de institutie la solicitarea HotNews.ro.

Ce solutii are Primaria sectorului 6 pentru a rezolva problema?

"Introducerea sensurilor unice pe strazile secundare ofera, pe langa alternative de fluidizare a traficului, si posibilitatea parcarii pe ambele laturi ale strazii, fara obstructionarea traficului. Exemple aplicate in alte sectoare au demonstrat eficienta acestei masuri si imbunatatirea substantiala a numarului locurilor de parcare. De asemenea, masurile de ridicare a masinilor abandonate pe domeniul public si interventiile prompte ale politistilor asupra obstructionarii circulatiei de catre soferii mijloacelor de transport particulare contribuie la fluidizarea traficului, la folosirea corecta a parcarilor de resedinta si la cresterea gradului de siguranta, iar retrasarea parcarilor si incurajarea folosirii parcarilor de proximitate (ale supermarketurilor, de exemplu) sunt solutii de viitor. Precizam ca amenajarea de noi locuri de parcare de resedinta este conditionata de legislatia restrictiva ce interzice constructia pe suprafete incadrate ca spatii verzi, iar HCGMB 124/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, nu mai permite obtinerea de avize de extindere a parcajelor pe carosabil si pe trotuare", se mai arata in raspunsul institutiei.

Primaria sector 2 si Primaria sector 5 nu au raspuns la solicitarea HotNews.ro, desi aceasta a fost trimisa in urma cu aproximativ doua luni.

In schimb, de cand au preluat mandatele, edilii au fost foarte preocupati sa organizeze spectacole, targuri si festivaluri pentru care s-au cheltuit sume impresionante de bani.

Spre exemplu, Primaria sector 3 a platit pentru organizarea manifestarilor cultural-artistice dedicate Zilei Nationale, Craciunului si Revelionului suma de 388.620 lei fara TVA Asociatiei MEDIA 4 FUN. Aceasta este singura care a participat la licitatie si castigatoarea.

Pentru  servicii de pirotehnie pentru Revelion, institutia a mai platit firmei SC TEMEXSON SRL inca  40.172 lei fara TVA, potrivit site-ului de licitatii publice.

Primaria sector 6 a organizat in perioada 24 februarie-8 martie din acest an targuri de Martisor in cartierele Crangasi si Drumul Taberei din Sectorul 6. La intrarile din principalele parcuri au fost amplasate instalatii in forma de inimi, iar in parcarile din Piata Moghioros si cea de langa statia de metrou Crangasi au fost amplasate standuri pentru comercializarea martisoarelor si cate o scena pe care seara intre orele 18:00-20:00 au cantat interpreti de muzica populara. pentru organizarea acestor evenimente institutia a cheltuit aproximativ 77.000 de euro.



Concert organizat de Primaria sectorului 3 in IOR - Foto: Facebook


Concert Primaria sector 6  - primarul sectorului 6 - Gabriel Mutu a fost prezent - Foto: Facebook


Primarul sectorului 2 Toader Mugur la Targul de paine - Foto: Facebook


Primarul sectorului 5, Daniel Florea, la Zilele Recoltei - Foto Primaria sector 5


Concert organizat de Primaria sector 5 - Foto Primaria sector 5

Ce s-a intamplat in ultimii ani?

Pana acum, singurul sector care a investit in parcari etajate este sectorul 6. Primaria sectorului 6 a construit SMART PARKING - uri - parcari automate, etajate.
Pana acum institutia a construit 528 de astfel de locuri de parcare in urmatoarele locatii:

Cartierul Drumul Taberei
 1.Al. Bursucani  4 cladiri x 24 locuri
2. Str. Cara Anghel 1 cladire x 24 locuri
3. Bd 1 Mai ( Hanul Drumetul) 1 cladire x 24 locuri
4. Al. Ramnicel x Prel Ghencea 2 cladiri x 24 locuri
5. Str. Bozieni ( Spate Hipermarket BILLA) 2 cladiri x 24 locuri
6. Str. Sibiu vis-a-vis benzinarie Petrom   3  module x 12 locuri
7. Cinema Favorit ( str. Pravat) 3 module x 12 locuri
8  Al. Baiut ( Piata Valea Ialomitei) 3 cladiri x 24 locuri

Cartier Militari
1. Drumul Timonierului (str. Reveriei) 1 cladire x 24 locuri
2. Str. Dreptatii ( la dispensar) 1 cladire x 24 locuri
3. Str. Dreptatii ( la biserica) 1 cladire x 24 locuri
4. Str. Dezrobirii bl.M25 1 cladire x 24 locuri
5.  Str. Dreptatii, bl. O3 (72 locuri)

O cladire de parcare este formata de obicei din doua module de 12 locuri, iar un modul costa circa 1 milion de lei.

O solutie mai ieftina a gasit sectorul 1 al Capitalei, unde pe strazile cu deficit de locuri de parcare au fost create sensuri unice, iar pe spatiul ramas liber s-au amenajat parcari.

"Introducerea sensurilor unice pe strazile secundare ofera, pe langa alternative de fluidizare a traficului, solutii pentru locuri de parcare, intrucat se poate parca pe ambele laturi ale strazii, fara ca circulatia rutiera sa fie obstructionata. Pana in prezent, prin introducerea sensurilor unice, Primaria Sectorului 1 a creat peste 100.000 de noi locuri de parcare. Programul de introducere a sensurilor unice pe strazile secundare din Sectorul 1 a fost demarat la sfarsitul anului 2007. Pana in acest moment, Primaria Sectorului 1 a introdus sensuri unice pe o treime din strazile secundare din zonele Nicolae Titulescu, Calea Grivitei, Bulevardul Ion Mihalache, Buzesti, Aviatiei, Bulevardul Expozitiei, Cartierul Baneasa, Dorobanti, Floreasca si Romana", spun reprezentantii Primariei sector 1.

Cate masini sunt in Bucuresti

Cifrele oficiale furnizate HotNews.ro de Prefectura Bucuresti si Prefectura ILfov arata ca, in ultimii cinci ani, numarul de automobile a crescut de la 1.224.816 la 1.382.122. Doar in Bucuresti, la finalul anului 2011 erau inmatriculate  1.131.807 automobile, iar la finalul lunii septembrie 2016 erau 1.237.302 masini, cu 105.495 mai multe.

In Ilfov, la finalul anului 2011 erau inmatriculate 93.009 masini, iar inceputul lunii octombrie 2016 - 144.820 autovehicule, numarul acestora crescand cu 51.811.


Concerte si targuri organizate de primariile de sector in ultimii ani











































Citeste mai multe despre   






















15961 vizualizari

  • +18 (26 voturi)    
    Ii doare undeva de noi. (Joi, 16 martie 2017, 17:00)

    dandra [utilizator]

    Dragilor, ce pretentii aveti voi de la niste politicieni dubiosi, urmariti penal, care au tablouri in casa cu ei insisi, de parca ar fi niste baroni din secolul 17.

    Pentru ca asta se cred ei, cu mult peste clasa muncitoare, niste burghezi care conduc pe altii, high class mon cher.

    Singurul lor scop este sa aduna avutie, cat mai multa si in cel mai scurt timp posibil, atat pentru ei cat si pentru acoliti si rude.

    Traim intr-un oras sufocat de poluare, in care iti strici masina si iti tocesti nervii, dar pe ei nu ii interseaza asta. Nu sunt bani de astfaltare sau locuri de parcare, dar uitati-va ce frumos se inalta catedrala prostimii neamului. Trec in fiecare zi prin fata acestei monstruozitati, macaralale se misca fara incetare, locul este un furnicar.

    Acolo sunt banii dumneavoastra, fie ca esti cedincios, musulman, evreu sau ateu.

    Vom avea festivaluri si luminite care vor face orasul asta si mai congestionat, caci strazile vor fi inchise si traficul deviat si tot taranul va sta in trafic mai mult ca sa admire spectacolul.

    Ii doare in fund de noi - singura sansa pentru o viata mai buna in tara asta: intri in politica si furi cat poti de mult sau pleci in alta tara.
    • +10 (12 voturi)    
      Ma intreb (Joi, 16 martie 2017, 18:37)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Oare primarii nu stau si ei in trafic si in poluare? Ca nu au dreptul la coloana oficiala. Ma gandesc ca trebuie sa se deplaseze cumva prin oras... Oare ei nu vad mizeria, gropile, haosul din oras? Daca vad si nu le pasa, atunci este grav. Sau poate pur si simplu nu inteleg ca poluarea ii afecteaza si pe ei la un moment dat...
      • +2 (6 voturi)    
        ii doare pe politicieni undeva de poluare (Vineri, 17 martie 2017, 10:08)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        cea mai mare problema a Bucurestiului (ca si a TUTUROR MARILOR ORASE exclus Transilvania) sunt CLADIRILE DE DUPA 1989 autorizate a fi construite FARA PARCARI si fara STRAZI DE ACCES corespunzatoare !!

        (nu cai de acces, nu alei de acces, strazi !!)


        Stim cu totii mastodontii de cate 7-9-13-17 etaje !! numite pompos cu nume englezesti de dezvoltatori care au acces o cale de o singura banda pe sens !

        Sau cladiri de 10 etaje ridicate in cartier de case in buza strazii cu ZERO locuri de parcare !

        VINOVATI SUNT TOTI: de la primarii (principalii !) la "dezvoltatori" (tepari mai bine spus, marea majoritate), la ... CUMPARATORI care se arunca la asemena "rezidence" care de fapt sunt niste apartamente amarate la niste preturi piperate care poate sunt ceva mai mari decat cele vechi, dar nu iti dau nici-o satisfactie din momentul cand iesi pe usa apartamentului afara.
        • +1 (1 vot)    
          voi astia cu voturi negative (Vineri, 17 martie 2017, 11:34)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          accept democratia, dar totusi voi astia cu voturi negative - demonstreaza ca mai bine traiti in ghetouri la preturi umlfate decat in adevarate zone rezidentiale care presupune case cu un singur nivel, maxim mansarda joasa...

          dar pana ajungem la nivelul UK, SUA, Australia mai avem mult, fooooarte mult, poate niciodata


          PS: sunt anumite sate limitrofe anumitor localitati foarte mari, care au gestionat foarte bine extinderea lor astfel incat este o placere sa locuiesti in ele fata de orasul in sine dezvoltat in dezordine

          as da cazurile, dar creez polemici inutile cu persoane care nu merita
    • +7 (9 voturi)    
      Alții sunt de vină ... (Vineri, 17 martie 2017, 9:22)

      Adrian Calin [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Avem niște primari proști, hoți sau ambele, dar avem și niște cetățeni "model" pe care, dacă-i rogi să încerce să nu mai parcheze fix unde au treabă, să facă un minim efort să caute în alt loc nu pe trotuarul din fața școlii, al spitalului, etc. încep, foarte nervoși, să îți solicite să-i lași în pace, că nu e treaba ta și că, în definitiv, știu ei că nu au unde parca așa că nu se mai obosesc să caute. Ce mi se pare interesant este că s-au înmulțit mașinile, dar s-au înmulțit pentru că și-a cumpărat lumea mașină înainte să se gândească la faptul că nu au unde parca. Veți spune că e dreptul lor să își cumpere mașină, corect, dar este și dreptul meu să merg pe un trotuar unde sunt ferit de pericolele străzii. De ce nu și-au luat elicopter? Este dreptul lor să-și ia și elicopter. A, nu se poate pentru că nu au unde ateriza cu el? Păi așa este și la mașini. Să încerce cu bicicletele. Cel mai simplu este să-i arătăm pe alții cu degetul, da, primarii sunt niște nemernici, dar și marea majoritate a cetățenilor. Țara asta arată așa cum arată nu pentru că au aruncat politicienii gunoaie pe stradă, în pădure, etc. ci pentru că oamenii de rând participă din plin la dezastru pentru că, nu-i așa, ei au pe cine da vina.
      • +3 (3 voturi)    
        cam asa e.. (Vineri, 17 martie 2017, 10:33)

        eladiade [utilizator] i-a raspuns lui Adrian Calin

        De acord cu tine, mai ales cu parcaul fix acolo unde ai treaba. Culmea mi se par cei care ii dubleaza pe cei parcati deja aiurea pe trotuare cu deja clasicul pus pe avarii oriunde si oricum ca, nu-i asa, sta doar 5 min..
        Dar ce te faci cand stai intr-un cartier unde nu ai metrou, in zona nu ai decat 2 linii de autobuze care trec din an in paste. Si, chiar de ai noroc sa nu stai mult in statie, oricum trebuie sa schimbi cel putin o data + sa mai mergi pe jos ca sa ajungi unde trebuie. Iar de dimineata, ce sa vezi?! Trebuie sa duci si copilul la gradinita si sa mai si ajungi la o ora decenta la birou. Pe mijloacele de transport nu te poti baza cand e vorba de punctualitate,asa ca trebuie sa pleci cu vreo ora si jumatate mai devreme. Iar seara o iei de la capat. Si cu copilul mic dupa tine.
        Am incercat si cu mijloacele de transport in comun, si cu bicicleta (mai ales vara), insa tot cu masina ajungi mai repede.
        Nu te poti astepta ca oameni sa-si lase masinile acasa si sa petreaca 3 ore on trafic in fiecare zi. Daca transportul public devine o alternativa, atunci sunt convins ca multi o sa renunte benevol la masina.
        • +1 (1 vot)    
          Stai în cartierul nepotrivit ... (Vineri, 17 martie 2017, 17:15)

          Adrian Calin [utilizator] i-a raspuns lui eladiade

          Cum ai ajuns să stai în cartierul ăla? Ai cumpărat, ai moștenit, ești legat cu lanțuri de un cartier care-ți produce doar probleme? Eu nu înțeleg această "miorlăială" că n-am loc de parcare și fac 5 ore până la școală și la birou. Faceți ceva, oameni buni, mutați-vă în alt cartier sau din București, strângeți-vă în cartier și faceți o acțiune prin care să găsiți voi soluții, etc. Ce perdaf mi-am luat de la prieteni când am ales să plătesc niște bani în plus ca să nu mai fiu sclavul cartierelor, dar în același timp să fiu în oraș... și mi-am recuperat banii. Ei au rate mai mici, dar se plâng în fiecare zi și petrec minim 2 ore în mașină, zilnic. Eu nu mut mașina din loc pe timpul săptămânii. Când am luat decizi asta cei mai mulți mi-au spus că sunt nebun, argumentul meu că eu ies mai câștigat dacă nu pierd atâta timp și bani în mașină nu i-a convins. Aveți variante doar că, în buna tradiție românească, nimeni nu face nimic. D-aia și suntem unde suntem, ne plângem și atât, în rest, rămânem în suc propriu.
    • +4 (4 voturi)    
      ce ar trebui sa faca? (Vineri, 17 martie 2017, 9:52)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      eu nu prea inteleg care este mesajul acestui articol. lipsa parcarilor este evidenta, dar solutia discutata, si anume parcarile subterane, este mult prea scumpa pentru Bucuresti. dovada clara este faptul ca nici un privat nu s-a apucat pana acum sa faca asa ceva.

      cei 10-12 metri patrati necesari (minim) pentru a parca o masina in Bucuresti costa foarte mult. in zonele de birouri, terenurile se vand si cu 2-3000 de euro/mp, in centru pot ajunge la 5-6000 de euro/mp. deci o parcare "de cartier" va costa invariabil mai mult decat masina parcata pe ea. cine plateste? sau suntem chiar atat de bine ancorati in comunism incat ne asteptam ca statul sa cumpere spatii de la privati ca sa faca parcari gratuite? mai rau, suntem atat de idioti incat sa cerem primarilor sa distruga in continuare spatiile verzi pentru parcari, cum a facut robert negoita pe bulevarul unirii?

      problema Bucurestiului nu este lipsa parcarilor, ci faptul ca locuitorii isi cumpara masini desi nu au un loc de parcare. probabil ca o parte din posesorii de masini si-ar permite sa plateasca un loc de parcare intr-un garaj, o curte sau chiar intr-o parcare supraetajata/subterana, dar ce facem cu restul? nu mi se pare corect ca eu sa platesc o chirie lunara pentru parcare si vecinul nu. cu atat mai putin agreez imbecilitatea actuala cu locuri de parcare de cartier super ieftine pe sistemul primul venit - primul servit. unde este egalitatea in drepturi?
  • +16 (18 voturi)    
    Paine si circ. (Joi, 16 martie 2017, 17:04)

    Al_de_sus_Et_III [utilizator]

    Mai mult circ decat paine, deoarece de acolo mai ies niste bani.
  • +9 (17 voturi)    
    dar de dimineata ce faceau in Piata Constitutiei? (Joi, 16 martie 2017, 17:11)

    bancher [utilizator]

    Am vrut sa parchez, nu m-a lasat politia: imprejmuisera jumatate din piata, dar nu stiu ce eveniment este...
    vai de mine pana am gasit un loc de parcare, noroc ca a plecat unul, ca nu aveam unde sa ma duc.
    Personal m-am saturat de targuri si evenimente care blocheaza drumuri si inchid parcari.
  • +14 (24 voturi)    
    Sincer cred ca nu exista solutie (Joi, 16 martie 2017, 17:18)

    Cuca [utilizator]

    Cunoastem "marfa" - majoritatea romanilor nu ar folosi parcarile nici daca ar costa 5 leu pe zi. De ce ?

    a) De ce sa dau bani, e dreptul meu sa parchez, ca de-aia platesc taxe catre oras ! (asa spun marea majoritate, dupa care urca masina pe trotuar).

    b) De ce sa merg eu pe jos 200 de metri, de la locul de parcare pana acasa ? Am copii, sau am treaba, sau am sacose, sau ploua, sau e frig, sau pur si simplu pentru ca nu vreau ! (asa spun marea majoritate, toti incercand sa parcheze masina chiar sub geam, daca ar putea)...

    Am atatea exemple de a) si b) incat nu mi-ar ajunge "pagina". Pur si simplu asa sunt romanii. Ei cer, solicita, considera ca "au dreptul", asa, de-aia, "ca pot".

    Intrucat idiotii de comunisti au construit orasele ca pe niste cutii de chibrituri, neimaginandu-si niciodata ca viermii (adica proletarii) vor avea masina in numar semnificativ - incredibil de inghesuite, si fara nici o viziune.

    Singura scapare ar fi rarirea blocurilor - dar asta este, desigur, imposibil.

    Asa ca eu sunt extrem de pesimist. Trebuie schimbata intreaga paradigma a masinii personale. Numai atunci..... poate.....
    • +15 (15 voturi)    
      Well (Joi, 16 martie 2017, 18:18)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Nu e vina bizonului ca e bizon, atat il duce neuronul ! Vina este a astora care tocmai acum fac mititng de protest ca au salarii mici, astia care nu isi justifica salariul oricum, stiti despre cine vorbesc ? Exact, Politia Romana !

      Strada care duce in Parcarea de la Univ e ticsita cu masini parcate si pe stanga si pe dreapta, politia trece pe acolo si nimic, nu e treaba lor sa dea amenzi celor parcheaza ca bizonii.
    • +7 (7 voturi)    
      sunt corecte cele afirmate (Joi, 16 martie 2017, 19:06)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Insa schimbarea mentalității vine prin educare, iar educarea melteanului de multe ori cere măsuri nu tocmai plăcute. Asta este comuniștii au construit blocuri cu 10 etaje si mai tot omul are câte o mașină, dar asta nu înseamnă ca trebuie sa ai mașina la scara blocului, poți sa o tii si la 10 minute de mers pe jos într-o parcare. Pai dacă s-ar face parcări, s-ar cumpăra autobuze si troleibuze noi cărora sa le fie alocata banda separata, s-ar face parcări mari la intrările in oraș cu puncte de conexiune metrou si tren care sa înconjoare orașul paralel cu o centura funcțională cu doua benzi pe sens, s-ar circula un pui mai decent in Bucuresti. Dupa ce faci toate cele expuse mai sus pai atunci poți sa si aplici legea la sânge, ridici mașini, monitorizezi traficul video si dai amenzi. Il educi pe om sa mai meargă si cu transportul in comun, sa mai dea si la pedale pe bicicleta...
      • +2 (2 voturi)    
        Aveti dreptate (Vineri, 17 martie 2017, 9:53)

        Rescator [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

        Dar melteanul geto-dac si baietii veniti candva din
        India nu pot fi educati in urmatorii 200 de ani.
    • +2 (2 voturi)    
      nu as prea crede ca nu dau romanii (Vineri, 17 martie 2017, 10:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      5 ron/zi ca sa parcheze o zi intreaga, mai ales daca o fac legal.
      5 ron/zi cer parcagiii, si romaniii dau acesti bani....la parcarile legale ale primariei se dau 12 ron/zi, dar te poti intelege la 10 ron/zi cu angajatul primariei....daca angajatul are program pana la ora 16 atunci te intelegi cu el la 8ron/zi.
      asa ca termina cu ineptia ca nu dam 5 ron/zi la paarcare
  • +6 (18 voturi)    
    Cata prostie (Joi, 16 martie 2017, 17:19)

    all23 [utilizator]

    Se stie ca prostia are intotdeauna urmasi ! Nu stiu de unde scot unii ineptiile cu parcarile de resedinta pe care trebuie sa le asigure Primaria! cine are bani sa isi ia apartament si vrea si loc de parcare , sa isi cumpere! La preturile zonelor din Bucuresti, nimeni nu ar mai da peste 15 000 euro cat ar costa terenul aferent mai aproape de centru si in jur de 5000 mai la periferie . Deci , de ce trebuie sa le dea primaria cadou aceste locuri de parcare ?
    Singurul lucru corect pe care trebuie sa il faca primaria , este sa taxeze orice masina care nu are garaj sau loc de parcare platit , cu cel putin 100 lei pe an . Pentru parcarile de resedinta ar trebui organizate licitatii anuale , cu strigare , iar cine are bani , ia loc de parcare , cine nu , dispare! De asemenea locurile care sunt acum la liber pe bulevarde , ar trebui sa fie taxate pentru cei care lasa mai mult de 2 zile consecutiv masina in acelasi loc ( cu exceptia weekend-ului) la fel ca un loc patit din zona respectiva ( numai ca va plati pentru 2 zile cat altii pentru o luna, ca sa nu mai creada ca daca e gratis e al lui , este al lui pentru 48 de ore ....)
    Sper sa vad si jurnalisti cu cap , care sa nu mai arate cu degetul la primarie , " SA NE DEA !"
    Oricate locuri de parcare se vor face , unii vor vrea mai multe , si daca ar fi destule , se vor bate pe cele care sunt mai aproape de scara blocului , etc ...
    Cu o plata corecta , se rezolva totul ! Si nu 45-55 lei pe an cat e acum, fiindca la banii astia , imi convine si mie sa imi dea 2000 mp si imi fac casa , chiar cu riscul de a plati "chirie" urmatoarea 100 de ani .
    Parcarile noi construite stau goale ! Vezi City mall unde parcarea de la Billa e goala , iar pe Giurgiului se parcheaza din intersectie pana la Mega Image ....
    • +5 (5 voturi)    
      De ce nu se fac parcări private? (Joi, 16 martie 2017, 18:28)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui all23

      Plătești un loc 10 000 de euro și ai loc de parcare privată, făcută pe locurile mai mari de parcare dintre blocuri, dar etajată și chiar cu mai multe nivele și la subsol.
      Prmăria le poate contrui pe aceste terenuri și apoi să le vândă, având și venituri în plus din impozitarea lor.
      Un loc mare există pe strada Turda 108-110.
      În aceastâ zonă nu se parchează pe stradă și sunt cel puțin 1000 de locuri lipsă azi, dar care cu liberul la aducerea mașinilor second hand, s-ar putea dubla cererea.
      • -2 (4 voturi)    
        FALS (Vineri, 17 martie 2017, 9:12)

        all23 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Nici o parcare construita ( privat sau nu ) care are costuri de inchiriere mai mari de 50 lei / an nu a reusit sa ii faca pe romani sa isi ia locuri si sa o ocupe intr-un procent de peste 60%
    • +2 (2 voturi)    
      nu e chiar asa (Vineri, 17 martie 2017, 11:02)

      eladiade [utilizator] i-a raspuns lui all23

      partial adevarat. Parcarile de resedinta sunt doar jumatate din problema.
      In realitate, aceeasi masina ajunge sa ocupe 2 locuri: cel de resedinta si cel de la locul de munca/pe unde mai avem treaba prin oras.
    • +1 (1 vot)    
      Sper să nu candidezi pe undeva (Vineri, 17 martie 2017, 19:14)

      marius v [utilizator] i-a raspuns lui all23

      sau să ai putere de decizie în indiferent ce domeniu. Dacă ai fi trăit în peșteră până acum și tot vedeai soluții mai raționale. Din păcate, România este condusă de oameni ca tine.

      Hai să-ți dau două exemple, ca să nu spui că te „atac“ fără argumente.

      - Se fac licitații pe locurile de parcare existente. Cine oferă mai mult are loc de parcare, cine nu, „dispare“! Dispare, adică... este împușcat? I se confiscă mașina? Îi este dezmembrată?

      - Locuri de parcare la liber pe bulevarde?! Ideea articolului (de bun simț) era tomai asta - să nu mai ai voie să parchezi pe bulevard. Nicăieri în Europa (indiferent că vorbim despre capitale sau orașe de provincie) n-ai să vezi mașinile parcate pe bulevarde, pentru că există parcări.
  • +8 (8 voturi)    
    nu se intrezareste nimic (Joi, 16 martie 2017, 17:34)

    Claudiu-N [utilizator]

    in acest sens , nici un primar nu a avut tupeu macar sa incerce sa rezolve partial aceasta problema din cauza ca exista riscul sa piarda electorat ( de parca l-ar mai vota cineva dupa) ...
  • +5 (17 voturi)    
    marea provocare nu e constructia... (Joi, 16 martie 2017, 17:38)

    gimini [utilizator]

    ...de parcari, ci sa-l convinga pe bizonachele bucurestean sa le utilizeze.

    Cel putin in anumite cartiere populate ca un musuroi de furnici (Militari, Dr. Taberei, Rahova etc.) va fi o provocare reala sa ii convingi pe oameni sa-si lase masina la locul de parcare, care va fi 2-3 strazi mai incolo, si nu sub fereastra apartamentului - daca s-ar putea, chiar si in buza balconului - cum se practica azi.

    Sa vezi atunci burtosi in maieu luandu-se de gat cu politia in fata scarii. Si posete in capul politistilor veniti sa dea amenda.
  • +2 (8 voturi)    
    Rectificare: s-au desfiintat, nu s-au inffintat (Joi, 16 martie 2017, 17:47)

    poatedapoateba [utilizator]

    In sectorul 6, dupa terminarea lucrarilor la metrou, fara alta justificare decat praduirea banului public, nu s-au mai refacut parcarile in spic ce erau amenajate (tot de primarie, tot de banii nostri) de-a lungul bulevardului Drumul Taberei.

    Ca sa fiu mai precis: cand s-au inceput lucrarile la metrou existau parcari in spic, iar cand s-au terminat avem din nou pamant, pe care bineinteles ca oamenii au inceput sa parcheze.

    De ce? Am platit o data aceste parcari. De ce s-a revenit la vechea configuratie, de dinainte de existenta parcarilor? E evident ca este nevoie de ele.

    Cum sa scada poluarea si mizeria din Bucuresti daca soferii sunt nevoiti (da, nu exista alternativa) sa parcheze masinile pe pamant?

    Ah, si in plus s-au montat si stalpi care nu mai permit accesul masinilor pe trotuarul pe care inca de la inceputurile cartierului se parcheaza (si chiar nu impiedica pietonii). De ce? Tot ca soferii sa ajunga pe trotuar ocolind stalpii si facand niste sleauri ca la tara.

    E in interesul cuiva ca cetatenii sa fie stresati si sa fie imbolnaviti prin poluare sistematica?
    • +6 (10 voturi)    
      Flotarea logică păgubeşte buzunarul (Joi, 16 martie 2017, 22:29)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui poatedapoateba

      Zicea unul: hai să radem parcările, şi atunci lumea nu o să mai aibă maşini şi o să meargă numai cu RATB. Aplauze, tovarăşi, suntem eco! I-am bătut pe poluatori!

      Exerciţiu de logică:

      În ianuarie, datorită înzăpezirii, oamenii nu au mai mers cu maşinile, ci cu Metroul şi RATBul. Bulucul de la Metrou şi din RATB l-a simţit fiecare pasager. Unora, mai ghinionişti, li s-a făcut rău şi au ajuns şi pe la doctor. De prea multă ecologie.

      Contraexemplu:

      Zicea Răposatul Ceaşcă: nu mai asfaltăm, că facem economii. Până prin anii 2000, mii de străzi erau pavate cu piatră rotundă, şi alte câteva sute cu piatră cubică.

      Ce se întâmplă când se asfaltează un cartier?

      Transportul în comun vine mai repede şi mai regulat - publicul ajunge mai repede la muncă;
      Se circulă mai rapid - poluarea produsă de un vehicul pe unitate de timp e mai redusă;
      Se consumă mai puţin carburant de către autobuz, camion etc
      Hainele se murdăresc mai puţin sau deloc - se consumă mai puţin curent cu maşina de spălat. Sau mai puţin gaz pentru încălzirea apei, pentru cine spală de mână.

      Asfaltând, consumul naţional de energie se reduce... chiar dacă s-au cheltuit nişte bani cu lucrările.

      Radem, distrugem, rupem - dar uite că de fiecare dată de când e omul pe lume, civilizaţia a apărut când CONSTRUIEŞTI ceva. Cu miliardele care se strâng din impozite.

      Nu când razi, rupi, distrugi şi interzici. În acest caz, apar cel mult RATB cu lume pe scări, accidente, spitalizări, banii din impozite pierduţi.
  • +9 (21 voturi)    
    edilii ignora (Joi, 16 martie 2017, 17:47)

    Mawrkuss [anonim]

    oare asta e problema?

    Sau de fapt cetatenii ignora problema?
    - va plangeti de parcari/traffic, dar contunuati sa luati masini cat mai multe
    - stati in traffic cu ceasurile, dar sa luati metroul sau o bibicleta nu, desi distanta e cateodata destul de mica.
    - cand votati, va ganditit ca aveti problema parcarilor.

    In fiecare saptamana vedem stiri cat de chinuiti is bucurestenii pe valea trafficului. In fiecare saptamana! ... si in fiecare saptamana se inbulzesc din nou la poiana, si se plang la stiri iarasi.

    Daca ne plangem pe urma e cam degeaba.
  • +4 (16 voturi)    
    In orasul asta traiesc oameni sau masini? (Joi, 16 martie 2017, 20:07)

    bigbrother [utilizator]

    La peste 1 milion de masini inregistrate si cateva zeci de mii care tranziteaza orasul, traficul va fi intotdeauna de cosmar. Parcarile de resedinta nu vor face decat sa creasca numarul masinilor in loc sa-l reduca, a.i sa a se ajunga la un oras dedicat oamenilor, nu masinilor. Soferul este in primul rand pieton -statistic masina este folosita max.10% din zi- este omul care se strecoara printre masinile parcate absolut oriunde, este PARINTELE care isi vede copilul mergand pe strada pentru ca masinile ocupa trotuarele.

    Bucurestiul este un oras vechi, lasat in paragina de zeci de primari, cu constructii aiurea si bani aruncati pe prostii. Chiar daca maine se vor face parcari pentru toate masinile, acele sute de mii de masini tot nu vor avea pe unde sa circule, nu exista suficient loc in orasul asta. Si sa ne bucuram ca nu exista loc pentru toate masinile in trafic, probabil n-am mai putea respira deloc si am ramane surzi in timp.

    Ganditi-va ca o masina personala ocupa in medie un sfert din spatiul unui autobuz dar in cazuri rarisime vedem mai mult de un ocupant in masina. 4 oameni in 4 masini ocupa spatiul unui autobuz care poate duce in conditii decente 50 de oameni (sa nu zic peste 100 cat scrie ca incap in autobuzele Mercedes)

    Solutii exista si sunt aplicate cu succes de zeci de ani in alte tari, nu trebuie sa reinventam roata. Insa cat timp multi dintre soferi considera masina ca o extensie a personalitatii lor (a se vedea situatiile din trafic) si pe post de umbrela cand ploua, nu se va schimba mare lucru daca ei nu incep sa inteleaga ca in orasul asta sunt peste 1 milion de masini dar mai important, traiesc peste 2 milioane de oameni.
    • +3 (3 voturi)    
      la teorie stam bine (Vineri, 17 martie 2017, 10:49)

      eladiade [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      asa e. si ce te faci cand, in zona unde stai, nu ai decat 2 linii de autobuz care trec din an in paste si nu ai metrou? Iar bicicleta nu este un mijloc sigur de transport in coditiile de trafic din Bucuresti, mai ales cand mai ai de dus/ de luat si copil de la gradinita?
      Teoria e buna, practica ne omoara.

      In primul rand, Bucurestiul este singura capitala din Europa ca nu are centura, nici nu mai pomenim de capitale care au chiar si 3 centuri.. undeva la 20% din trafic este numai tranzitul.

      Apoi, s-a vazut in iarna cand bucurestenii au fost rugati sa-si lase masinile acasa, n-am conformat. Si ce sa vezi? Transportul public este departe de a putea constitui o solutie.

      Asadar, pana nu oferim alternative viabile, nu este rezonabil sa te astepti ca omul sa-si lase masina. pana nu rezolvam centura, transportul public pus la punct (fie macar si ca numar efectiv de mijloace, ca acum mai bine de jumate zac in depouri fiind nefunctionale) park&ride-urile de la intrarile in oras, traficul nu o sa devina mai bun.
      • +2 (2 voturi)    
        Problema exista de zeci de ani (Vineri, 17 martie 2017, 14:49)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui eladiade

        Si oamenii din acele zone nu iau masuri pentru a rezolva ceva. Fara suparare, dar daca stati in casa si asteptati ca primaria sa faca ceva in interesul vostru, o sa asteptati mult si bine si situatia se va agrava de la an la an.

        Niciun primar nu e dispus sa faca ceva pentru cetateni decat daca ii iese si lui ceva sau daca sunt alegeri, chiar si atunci odata ce castiga uita de promisiuni. Nu cred ca vreti sa asteptati alti 4 ani in speranta ca veti avea transport in comun decent, v-ati lamurit cat de mult le pasa guvernantilor de oameni de cand promit benzi unice, autobuze noi, tramvaie noi etc. Ce sa mai spun de metroul amanat de ani de zile desi este cap de afis in fiecare promisiune electorala...
  • -4 (8 voturi)    
    Si inca o legatura (Joi, 16 martie 2017, 22:26)

    KostasP [utilizator]

    Intre traficul de cosmar din Bucuresti si...mitocania si nesimtirea multor conducatori auto. Pai la asa soferi, asa trafic. Eu propun sa mai aloce primaria cateva meleoane sa-i educe pe toti dobitocii din trafic. Si pe aia cu sapca si pe aia cu cravata.
  • +1 (13 voturi)    
    usurel (Joi, 16 martie 2017, 22:29)

    srpc [utilizator]

    adica orasul sa devina o mare si unica sosea, ca sa poata melteanul sa-si mute popoul doar cu masina proprie? ia d-aci! metrou, autobuz, inghesuiala, ca nu va pica steaua, fii de slugi!
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 17 martie 2017, 7:12)

    cartograful [utilizator]

    Nu-i vorba doar de primari, Romania nu are specialisti in urbanism/arhitectura care sa proiecteze asa ceva la nivelul contemporan de exigente. Primarul e politician si semneaza ce i se da sa semneze. Politicieni cazuti in cap au toate natiile: un Wilders, o Le Pen, un Berlusconi, Trump, you name it.
    Diferenta o fac specialistii. Pe care noi nu-i avem. Asa cum n-avem nici forta aia de munca hipercalificata cu care ne tot laudam.
    • +2 (2 voturi)    
      zici? (Vineri, 17 martie 2017, 10:58)

      eladiade [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

      O sa te surprinda, dar avem specialisti urbanisti buni.
      Si, chiar si daca nu am avea, am putea lua specialisti din afara, ca doar nu trebuie de fiecare data sa reinventam roata. Prolema nu e insa asta.

      Problema este ca nimeni nu-i intreaba pe acesti specialisti. Facem studii de fezabilitate fara numar, la asta suntem campioni. Insa le incredintam unor firme obscure, fara nicio calitate alta decat "baieti destepti".

      Cand vine insa vorba de aplicat ceva din studiile astea, nu se vad decat panselutele si bordurile schimbate. Si activitatile artistico-culturale.

      Si ce sa vezi?! Oamenii ii voteaza fericiti in continuare.
      • +2 (2 voturi)    
        ... (Vineri, 17 martie 2017, 13:08)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui eladiade

        Nu prea e adevarat. Noi avem mitul specialistilor buni. In realitate am avut un contingent de specialisti de calitate sa-i zicem buna care au plecat in exterior (si pleaca in continuare).
        Stiu ce vorbesc despre domeniul urbanismului:
        - de peste 25 de ani Romania se screme (ca alt cuvant nu am) sa elaboreze un PATN (Plan de Amenajare a Teritoriului National) fara aproape nici un rezultat palpabil. Urmarea? Teritoriu irosit, lipsa coerentei in dezv. retelelor de transport, gestiomarea apelor, samd
        - toate marile orase Romanesti au PUG-urile expirate si fac urbanism "de derogare"
        - legislatia in domeniul urbanismului si constructiilor se modifica tot la vreo 5-6 luni. Ce fac "specialistii?"
        - cu mici exceptii, fix "marii specialisti" in multe cazuri si universitari "de prestigiu" nashesc proiectele de P+fara numar prin parcuri si peste monumente istorice
  • +5 (7 voturi)    
    Vai de steaua noastra cand se vor aplica legile in Bucuresti (Vineri, 17 martie 2017, 7:21)

    IoanPaul [utilizator]

    Gandeste-te daca nu o sa mai poti parca pe trotuare sau pe prima banda ce o sa faci. O sa vina sa iti dai singur un sut in fund.
    Iata totusi cateva solutii (dar votantii Psd nu or sa fie de acord cu ele):
    1) locul de parcare la Primarie sa coste nu 60lei ci 600lei
    2)taxe de congestie, 20lei ca sa treci pe Magheru
    3)culoare prioritare pentru autobuze, tramvaie, taxi uri
    4)amenizi aplicate, vreau sa vad politistul local pe bicicleta, inarmat cu smartphonul, facand poze si taind amenzi
    5)interzicirea parcarii furgonetelor pe locuri de parcare de resedinta
    6)extinderea metroului, mai multe autobuze noi
    7) mai mult creier la cel care merge la vot
  • +1 (3 voturi)    
    Trotuarele ce sunt? (Vineri, 17 martie 2017, 7:51)

    termopan [utilizator]

    Pai cum nu avem parcari?

    Avem trotuare, banda 1, banda 2. Degeaba le face daca vor fi pe bani, barosanii tot pe trotuar sau exact unde au treaba vor parca. Asta e norma in romania, poate facem si educatie ca de acolo le suferim pe toate.
  • 0 (2 voturi)    
    Bineînțeles că primarii fac totul pt imaginea lor (Vineri, 17 martie 2017, 8:04)

    nick24 [utilizator]

    "Parcari sau festivaluri de muzica? Trafic fluid sau targ de martisoare? Pentru primarii din Bucuresti, alegerea e clara"

    Să nu uităm că primăria a interzis totuși sâmbăta și duminica pietonală pe Kisseleff, pt a fluidiza circulația beizadelelor fără bac cu motocicletele.
  • +2 (4 voturi)    
    ultima grija a lui Firea- bucurestenii! (Vineri, 17 martie 2017, 8:34)

    elenap2009 [utilizator]

    Cand ma gandesc ca dna Firea vrea sa inchida Piata Constitutiei , unde parcheaza zilnic circa 2000 de masini, ma ia groaza. VRea sa faca targ de PAste. Sunt institutii importante (parchet, ministere, sri, plus banci etc) ai caror angajati sunt pur si simplu ignorati. Se inchide piata si atat... isi pune cineva intrebarea unde vor parca cele 2000 de masini??? Nici gand. e ultima lor grija...mai nou politia locala a mun Bucuresti a inceput amendarea celor care parcheaza pe trotuare. daca trotuarul are 7 metri latime, nu mai bine se gandeau sa-l amenajeze cumva si pt parcari? Piata Constitutiei a fost amenajata ca parcare, era cat de cat ceva. De ce nu ne lasa doamna Firea in pace????AJutooorr!! vine targul de paste!!! eu stau in afara bucurestiului si nu pot veni fara masina,,,
  • +1 (1 vot)    
    Dar de panselute (Vineri, 17 martie 2017, 9:47)

    Rescator [utilizator]

    Ce ziceti?Ele saracele si gingasele nu trebuie sa
    traiasca?
  • +3 (3 voturi)    
    Sector 2 (Vineri, 17 martie 2017, 10:04)

    benicio [utilizator]

    Ce sa raspunda primaria sectorului 2? Sectorul 2 nu are primar, doar o marioneta. Sectorul 2 e condus de o gasca de baietasi destepti, pe principiile Camorrei italiene, iar de fatada e pus un primar care sa le faca jocurile. Cred ca e cel mai praf sector din tot orasul.
  • +3 (5 voturi)    
    si transportul in comun? (Vineri, 17 martie 2017, 10:54)

    alternativxax [utilizator]

    titlul ar trebui reformulat in "legatura directa intre traficul de cosmar, folosirea excesiva a masinii personale in defavoarea transportului in comun".
    nu exista locuri de parcare in centru? foarte bine! din punctul meu de vedere ar trebui toate transformate in parcari cu plata, iar rezidentii sa primeasca un permis de parcare valabil doar in zona unde locuiesc. banii ar trebui redirectionati in programe de dezvoltare a transportului public, cum ar fi zonarea bucurestiului in inele tarifare, bilete valabile pe orice mijloc de transport in limita a X ore/minute etc. asa se descongestioneaza orasul. masina personala trebuie sa ramana alegerea porivita pt. calatorii sau transporturi mai mari. cum il educam pe roman sa mearga 1km cu bicicleta sau tramvaiul sau pe jos?
    • +2 (2 voturi)    
      Asa ar trebui (Vineri, 17 martie 2017, 11:24)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui alternativxax

      si .. poate ca se va intampla atunci cand intreg orasul va fi complet blocat, si nu se va misca nimic, si nici un santier nu va mai putea rezolva problema.

      Si cred, sincer, ca momentul asta este mai apropie decat credem noi. In ritmul in care se aglomereaza orasul, cred ca in 10 ani Bucurestiul va fi un oras care nu va mai functiona.

      PS. Pe o straduta de langa mine, cu case frumoase de prin anii 1920....1930, case construite de oameni cu stare, gen negustori, avocati, doctori, etc, au aparut 4-5 spatii minuscule, si, desigur, pe acele parcele micute pe care se poate construi ceva de genul un cotet de caine se vor construi, desigur, ati ghicit, BLOCURI de 4 etaje. Blocuri scumpe de tot, (desi sunt incredibil de inghesuite in cladirile din jur) de genul "deluxe", cu apartamente de 400.000 de euro. Dar oricum, straduta aia amarata, care inca are pavaj cu piatra cubica, NU poate sustine traficul unor blocuri chiar daca developerul construieste garaje subterane. Apropo, nu are loc sa faca nici macar o rampa - va trebui sa faca garaj cu lift de o masina.

      De ce ne inghesuim in halul asta ? De ce se dau astfel de autorizatii ???
    • +2 (2 voturi)    
      as veni cu bicicleta, dar mi-e frica... (Vineri, 17 martie 2017, 11:35)

      elenap2009 [utilizator] i-a raspuns lui alternativxax

      Da, o idee buna!!!!. Cu bicicleta in Bucuresti e sinucidere curata, iar cu transportul in comun - cosmar....eu stau in afara Bucurestiului. Cum sugerati sa ajung in centru si eventual unde sa imi las masina???ca pareri au multi, dar idei nimeni...
      • +2 (2 voturi)    
        sugestii (Vineri, 17 martie 2017, 11:53)

        alternativxax [utilizator] i-a raspuns lui elenap2009

        pai aici trebuie rezolvata treaba, si anume (dupa cum ziceam) prin ne-promovarea transportului persononal. spre exemplu, autobuzele care circula pe banda lor dedicata vor strabate traficul mai rapid, in timp ce autoturismele n-au decat sa stea in aglomeratie ore in sir. bineinteles este nevoie si de asistenta politiei rutiere care sa-i sanctioneze prompt pe bagaciosi. solutii sunt!


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică