ANALIZA Ce miza au Gabriela Firea si PSD cu cele 20 de firme ale primariei: ocolirea licitatiilor, transparenta scazuta, salarii necontrolabile pentru clientela de partid

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 28 februarie 2017, 15:03 Actualitate | Administratie Locala

Gabriela Vranceanu Firea
Foto: AGERPRES
Primaria Capitalei vrea sa infiinteze inca 19 companii de stat care vor gestiona aproape tot ce tine de oras - de la iluminatul stradal, asfaltari, intretinerea spatiilor verzi, producerea de energie termica si electrica, vanzarea de energie, promovare turistica, IT, dispecerizare taxi, primarul Gabriela Firea cerand marti acordul de principiul al Consiliului General. In aceste companii vor lucra circa 5.000 de oameni, asa cum spune chiar primarul general. Care este de fapt miza?

Dincolo de bunele intentii declarate ale primarului general si realitatea ca foarte multe contracte incheiate cu societati private sunt paguboase pentru primarie, iar serviciile sunt de proasta calitate (sigur, ramane intrebarea cum a incheiat primaria contracte cu aceste societati), exista insa cateva fapte care nu pot fi contestate, acestea fiind prevazute de lege:

  • o companie de stat poate cheltui mai usor banul public decat o primarie
  • nu toate companiile de stat sunt obligate sa faca achizitii publice
  • angajatii nu sunt functionari publici
  • sunt probleme legate de transparenta
  • sunt deseori conduse prost, iar multi dintre conducatori si chiar angajati de rand sunt numiti politic (vezi mai jos exemplul de la firma SC Ciclop SA)


In plus, este greu de crezut ca primaria va reusi sa faca performanta cu cele 20 companii proaspat infiintate fata de o firma care face acelasi lucru de 5-10-20 de ani.

Si mai grav este ca Primaria se avanta sa faca toate cele 20 de societati comerciale, fara sa fi experimentat inainte. Pentru a infiinta o societate este nevoie de dotari, de angajari, de personal calificat. Astfel, daca toate acestea vor merge prost, orasul va fi in colaps fara contracte pentru cele mai importante servicii: asfaltari, iluminat stradal, intretinere spatii verzi etc.

Cateva probleme pe care le ridica societatile comerciale de stat:

1. Cheltuirea mai usoara a banului public

Bogdan Puscas, presedintele Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, a declarat pentru HotNews.ro ca nu toate companiile de stat se supun Legii achizitiilor publice.

"Aici lucrurile trebuie privite de la caz la caz, in functie de statutul companiei respective. Noi dam pentru fiecare dintre companiile la care statul este actionar majoritar sau actionar unic un punct de vedere calificat cu privire la apartenenta sau nu in categoria autoritatilor contractante. Lamurim daca trebuie sa respecte legea achizitiilor publice sau legea achizitiilor sectoriale. In principiu, la aceasta solicitare ne pun in spate statutul companiei, hotararea organului - ordin de ministru, hotarare de consiliu local, hotarare de consiliu judetean -  si in functie de ce scrie in aceste documente, le dam un punct de vedere daca sunt sau nu autoritate contractanta. Daca sunt autoritate contractanta, respecta Legea 98 sau Legea 99, daca nu, cumpara ca orice alta companie. In legatura cu cele 19 companii, deocamdata sunt supuse unui aviz de principiu. Pana nu am un statut, pana nu am o hotarare de infiintare, nu am pe ce sa ma pronunt. Cand vor fi infiintate, atunci vom putea spune daca sunt sau nu autoritati contractante. Sunt niste criterii: daca primesc patrimoniu, daca primesc sume de bani direct de la actionarul majoritar, sunt mai multe elemente pe care le luam in calcul. Trebuie sa vedem daca sunt societati infiintate pentru a satisface o nevoie de interes general  sau sunt infiintate strict in aplicarea Legii 31/1990", a explicat acesta.


Potrivit Legii achizitiilor publice, legea 98/2016 (Art. 4):
(1) Au calitatea de autoritate contractanta in sensul prezentei legi:

a) autoritatile si institutiile publice centrale sau locale, precum si structurile din componenta acestora  care  au  delegata  calitatea  de  ordonator  de  credite  si  care  au  stabilite  competente  in domeniul achizitiilor publice;
b) organismele de drept public;
c) asocierile care cuprind cel putin o autoritate contractanta dintre cele prevazute la lit. a) sau b).

(2) Prin organisme de drept public in sensul alin. (1) lit. b) se intelege orice entitati, altele decat cele prevazute la alin. (1) lit. a) care, indiferent de forma de constituire sau organizare, indeplinesc in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt infiintate pentru a satisface nevoi de interes general, fara caracter comercial sau industrial;
b) au personalitate juridica;
c) sunt finantate, in majoritate, de catre entitati dintre cele prevazute la alin. (1) lit. a) sau de catre alte organisme de drept public ori se afla in subordinea, sub autoritatea sau in coordonarea ori controlul unei entitati dintre cele prevazute la alin. (1) lit. a) sau ale unui alt organism de drept public ori mai mult de jumatate din membrii consiliului de administratie/organului de conducere sau de supraveghere sunt numiti de catre o entitate dintre cele prevazute la alin. (1) lit. a) ori de catre un alt organism de drept public

Laura Stefan, specialist ExpertForum, este de parare ca societatile comerciale nu sunt autoritati contractante.

"Problema este cu Legea 98/2016, articolul 4, alin. 2, litera a: ca nu stiu cum am putea spune ca societatile comerciale nu au caracter ..... comercial. Asa ca, in opinia mea, este cel putin o conditie neindeplinita din cele care trebuie indeplinite cumulativ. Asadar, nu-s autoritati contractante", a explicat aceasta.

2. Angajatii nu sunt functionari publici

O alta problema este ca angajatii acestor societati nu sunt functionari publici.

Potrivit Legii nr. 176/2010 privind integritatea in exercitarea functiilor si demnitatilor publice
functionarii publici au urmatoarele obligatii:

- Functionarilor publici le este interzis sa ocupe functii de conducere in structurile sau organele de conducere, alese sau numite, ale partidelor politice, definite conform statutului acestora, ale organizatiilor carora le este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice sau ale fundatiilor ori asociatiilor care functioneaza pe langa partidele politice.

- Functionarii publici au obligatia ca, in exercitarea atributiilor ce le revin, sa se abtina de la exprimarea sau manifestarea publica a convingerilor si preferintelor lor politice, sa nu favorizeze vreun partid politic sau vreo organizatie careia ii este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice.

- Functionarul public are dreptul sa refuze, in scris si motivat, indeplinirea dispozitiilor primite de la superiorul ierarhic, daca le considera ilegale. Daca cel care a emis dispozitia o formuleaza in scris, functionarul public este obligat sa o execute, cu exceptia cazului in care aceasta este vadit ilegala. Functionarul public are indatorirea sa aduca la cunostinta superiorului ierarhic al persoanei care a emis dispozitia astfel de situatii.

- Functionarilor publici le este interzis sa solicite sau sa accepte, direct sau indirect, pentru ei sau pentru altii, in considerarea functiei lor publice, daruri sau alte avantaje.

- La numirea intr-o functie publica, precum si la incetarea raportului de serviciu, functionarii publici sunt obligati sa prezinte, in conditiile legii, conducatorului autoritatii sau institutiei publice declaratia de avere. Declaratia de avere se actualizeaza anual, potrivit legii.
 
- Functionarii publici au obligatia sa respecte intocmai regimul juridic al conflictului de interese si al incompatibilitatilor, stabilite potrivit legii.

Totusi, potrivit Legii 176/2010, au obligatia de a declara averea si interesele:

- membrii consiliilor de administratie, ai consiliilor de conducere sau ai consiliilor de supraveghere, precum si persoanele care detin functii de conducere in cadrul regiilor autonome de interes national sau local, companiilor si societatilor nationale sau, dupa caz, societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar sau semnificativ

Practic, Agentia Nationala de Integritate poate verifica doar personalul de conducere din aceste companii si consiliul de administratie. In plus, acestia pot raspunde penal, pentru fapte de coruptie.

Un exemplu relevant pentru angajarile in companiile de stat este Ciclop SA, firma ce apartine Consiliului General al Municipiului Bucuresti si cu care CGMB s-a asociat recent pentru a face firma de constructii a municipalitatii.

Potrivit declaratiei de avere pe anul 2016, directorul companiei, Simona Valentina Butacu, a avut in 2015 un salariu de circa 96.000 lei - circa 1.770 euro pe luna.

Aceasta este si membru PSD:
- presedintele organizatiei de tineret PSD Bucuresti;
- vicepresedinte PSD sector 6;
- presedinte organizatiei de tineret PSD sector 6.

Aceasta este si consilier local sector 6 din partea PSD.

Firma care are ca obiect de activitate intretinerea si repararea masinilor a avut in 2015 profit 0 si pierderi de 617.633 lei. Compania are un numar mediu de 90 de angajati.

Pe site-ul companiei nu se afla date financiare in derulare, achizitiile publice facute, contractele derulate.

La ultima sedinta de Consiliu General a fost schimbat consiliul de administratie. Noul consiliu a fost numit de majoritatea PSD din CGMB.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti si-a dat deja acordul ca Primaria Capitalei sa-si infiinteze o firma pentru constructia de locuinte.

Societatea de constructii a Primariei Capitalei se va numi Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti SA si va avea doi actionari: Consiliul General al municipiului Bucuresti (99,99%) si Service Ciclop (0,01%). Trustul de Cladiri Metropolitane Bucuresti SA va avea un capital de 12 milioane lei, potrivit proiectului de hotarare

3. Cum se fac angajarile

Legea nr. 111/2016 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanta corporativa specifica faptul ca numirea consiliului de Administratie a societatilor comerciale se face de Consiliul General al municipiului Bucuresti, deci politic, iar desemnarea directorului se face de catre CA. In AGA vor fi reprezentanti ai Consiliului General ai Municipiului Bucuresti.

In ceea ce priveste restul angajarilor, cel putin teoretic, acestea se fac prin concurs.

4. Transparenta

Consiliul Local Sector 3 are deja doua societati comerciale, un SA si un SRL, insa activitatea acestora e perfect opaca. Nu stim pe ce dau banii fiindca nu au contractele pe site, nu stim cum si-au selectat angajatii, plus ca ambele au fost implicate in mai multe scandaluri.

Citeste aici mai mult


5. Experienta

Este greu de crezut ca primaria va reusi sa faca performanta cu cele 19 companii proaspat infiintate fata de o firma care face acelasi lucru de 5-10-20 de ani.

6. Prost management

Cu foarte putine execeptii, cel putin pana acum, companiile de stat sunt echivalente cu prost management, numirile fiind politice.

Un exemplu de prost management este si la cele doua regii ale municipalitatii - RADET si RATB . RADET are datorii de 3,9 miliarde lei catre ELCEN si a cerut deja insolventa. RATB este si el intr-o situatie dezastruoasa, nu a investit aproape nimic in flota auto de mai bine de 8 ani, parcul auto este invechit, incasarile din bilete sunt mici, are datorii la stat.

Concluzii

Nu este din start un lucru rau ca primariile sa isi infiinteze societati comerciale sau sa faca anumite servicii in house. Exista exemple pozitive atat in tara cat si in mari capitale europene, insa aceste companii trebuie sa fie transparente, sa se respecte legea achizitiilor publice fiinca sunt finantate din bani publici, conducerea sa nu fie numita pe criterii politice, ci de competenta.























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

27816 vizualizari

  • +37 (37 voturi)    
    Astia chiar vor o plimbare cu Dacia 1310 (Marţi, 28 februarie 2017, 15:09)

    si_mort_va_vad [utilizator]

    ///

    Cancerul sa va manance ce ciumati cu ochii rosii de turbare !!!

    HUUUUOOOO !!!!
    • +4 (4 voturi)    
      A, da , uitasem ceva : (Miercuri, 1 martie 2017, 12:28)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

      Faaaahhh , ci-ti-ri-stooo ...

      zi-i sobolanului de drac viu de la butoane de iti scrie atata amar de " Planuri Marete Pentru Un Viitor GAUNOS " :

      JIGODIEEE !!!

      JOS LABELE DE PE BUCURESTI !!!

      HUUUUOOOO !!!!!!!!
  • +39 (39 voturi)    
    Suspendarea Duduii cu resedinta/domiciliu (Marţi, 28 februarie 2017, 15:09)

    un domn [utilizator]

    de Voluntari, Bucurestiul va fi Suburbia de Voluntari daca nu o Suspendam !
  • +35 (35 voturi)    
    Se mai idoieste cineva (Marţi, 28 februarie 2017, 15:11)

    Rescator [utilizator]

    Ca Firuta este o noua ANNA Pauker cu trasaturi
    Nord -Creene gata sa fure la greu pentru
    familia Pandele si pentru PSD/PCR.
  • +30 (30 voturi)    
    Hotia ne impresoara (Marţi, 28 februarie 2017, 15:12)

    lp [utilizator]

    Madam, Bucurestiul nu e proprietatea ta ! Ai impresia ca Oprescu nu ajunge si el unde trebuie ? Mai gandeste-te odata si ia aminte
  • +29 (29 voturi)    
    Inca un beneficiu (Marţi, 28 februarie 2017, 15:12)

    Pink Z [anonim]

    O sa fie inca 5000 de votanti psd
    • +4 (4 voturi)    
      Cei ce vor forma personalul salariat al (Miercuri, 1 martie 2017, 9:27)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Pink Z

      celor 19 companii oricum votau cu PSD

      PS. E o conditie de baza la angajare !
  • +29 (29 voturi)    
    si toate acestea pe cheltuiala noastra! (Marţi, 28 februarie 2017, 15:14)

    ..13 [utilizator]

    Pardon!
    Ma scuzati - NU SUNT DE ACORD!

    de aceea sunt furnizorii de servicii si de bunuri privati- ca sa faca o treaba mai buna decat o fac cei de la stat.

    Pe de o parte ne propune dansa sa faca mai multe firme si continua prin a spune ca este nevoie de un city manager!

    Conitza este TOTAL depasita de SITUATIE!
    SA NE LASE!!!!!
    Daca nu vrea sa o lasam noi!
    • +16 (16 voturi)    
      Filosofie dubioasa. (Marţi, 28 februarie 2017, 15:43)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Celor care le-ar fi pasat, nu ar fi votat o sluga de Securist. Dar multi au votat asa ca nu au a se plânge de pișidista Firova in nici un fel
      • -3 (3 voturi)    
        ai perfecta dreptate! (Miercuri, 1 martie 2017, 9:58)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Noi (adica majoritatea bucurestenilor, nu eu personal) de buna-voie si nesiliti de nimeni am pus-o la Primaria Capitalei pe strirista Varanului, asa ca acum nu avem niciun drept sa ne plangem!

        Noi am ales-o!
  • +29 (29 voturi)    
    Ce miza au G. Firea si PSD? (Marţi, 28 februarie 2017, 15:14)

    Andradda [utilizator]

    Pai este cat se poate de clar ca trebuie satisfacuta clientela politica (si nu numai) a celor din PSD.
    Din moment ce locurile din ministere si din companiile de stat s-au ocupat deja, acum este nevoie de o multime de functii banoase pt a-i satisface pe cei ramasi cu buza umflata.
    20 de companii de stat, 20 de directori generali, cate 3-4 directori adjuncti pt fiecare firma, apoi 100 de tiitoare pe post de secretare si purtatoare de acte si, nu in cele din urma, posturi de bagatori de seama pt vreo 4-5 mii de rude, (slugi) mai apropiate sau mai indepartate ale politrucilor care conduc Romania.
    Caracatita PSD isi intinde tentaculele, ca de fiecare data cand ajunge la putere.
  • +23 (23 voturi)    
    e ce miza?! (Marţi, 28 februarie 2017, 15:19)

    liviu_ [utilizator]

    bani... multi bani de furat...
  • -23 (25 voturi)    
    stupid (Marţi, 28 februarie 2017, 15:36)

    danete [utilizator]

    mare diferenta intre titlu si concluzii. proces de intentie, un articol impartial.
    de ce permiteti publicarea unor mesaje ale unor bolnavi cum e cel ce a scris primul mesaj. mai grav e ca are si 5 voturi pozitive, din 5.pe restul nu mai reusesc sa le citesc, ca fac ACV.
    • +17 (17 voturi)    
      danutza grecu, fahh (Marţi, 28 februarie 2017, 15:53)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui danete

      ce mai face Codrin ? ala care l ai scos afara din latrina ?
    • +4 (4 voturi)    
      ... Daca era asa de simplu ... (Marţi, 28 februarie 2017, 19:33)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui danete

      nu crezi ca imputinam de mult cu "Cuvinte Potrivite" votantii P$D ? care mai de mila... care mai de sila...

      "Un accident vascular cerebral (ACV) apare atunci cand un vas de sange (o artera) care furnizeaza sange la nivelul unei zone a creierului se sparge sau este blocat de un cheag sangvin. "
      • -4 (4 voturi)    
        eu nu sunt (Miercuri, 1 martie 2017, 10:15)

        danete [utilizator] i-a raspuns lui si_mort_va_vad

        votant psd. niciodata n-am fost. dar pe viitor, nu bag mana in foc ca n-a sa fiu.... cu ce prestatii au cei din asa-zisa noua clasa politica sau cei mai vechi dinspre dreapta...
    • +2 (2 voturi)    
      Miza e...furtul banului public (Miercuri, 1 martie 2017, 12:07)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui danete

      In proprietate comuna nimeni nu are grija de nimic, nimeni nu raspunde de nimic. Sistemul proprietatii comune, in devalmasie, nu a supravietuit nicaieri in lume iar noua ne-a dovedit comunismul pe care am incercat sa-l depasim, ca acest sistem "al tututror" si ''al nimanui'' nu este viabil. Magaria este cu atat mai mare cu cat aceasta proprietate comuna are drept capital impozitele si taxele platite de cetateni pentru dezvoltarea spitalelor, pentru infrastructura orasului, pentru curatenie, pentru scoli, gradinite, pentru trasport in comun civilizat... Nu numai ca nu vom nimic din astea dar vom plati cu varf si indesat beizadele infumurate pentru a taia frunza la caini si peste cativa ani, vom acoperi si gaurile acestor nenorociri de societati. Totul netransparent, totul politizat! Administratia de stat nu le mai ajunge. Noi nu vrem sa platim pentru privatizarea primariei. Te rog sa-mi spui ce s-a ales de...economatul lui vanghele???
  • +16 (16 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 28 februarie 2017, 15:40)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Bucurestenii au votat-o, asa ca acum sluga de securist poate face ce vrea muschii ei. Mai ales ca si consiliul e unul mafiot. Capitala are parte de ce si-a dorit!
  • +17 (17 voturi)    
    Banii ca banii (Marţi, 28 februarie 2017, 15:42)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    adr rezultatele de vor vedea curabnd. ervicii ca pe vremea lui Ceasca, scumpe, incompetenta si dispret fata de cetateni. Bucurestiul si-o merita cu prisosinta. Sluga de securist carierista au votat, asta au.
  • +12 (12 voturi)    
    da (Marţi, 28 februarie 2017, 16:10)

    puicaiotu421284528240537 [utilizator]

    intai sunt 5000 de salariati dar in curand vor fi 10000 care sa iasa la mitinguri , sa strige sus psd si aklte cele , cu tabele pentru plata orelor suplimentare ,prime de tipat ,de imbrancit etc si asta pe banii nostri . o armata pentru tinerea in frau a orcarei expreimari a nemultumirii noastre
  • +13 (13 voturi)    
    ne bucuram pentru bucuresteni (Marţi, 28 februarie 2017, 16:10)

    CRMS [utilizator]

    Dupa ce le-a rezolvat problema cu traficul acum o sa le rezolve si toate celelalte probleme cu cele 19 firme. unde mii de asistati PSD vor primi sinecure platite din banii bucurestenilor.
    Ma bufneste si rasul la cum si-au facut-o cu mana lor votand cu stomacul nu cu capul.
    • +11 (11 voturi)    
      mai bine (Marţi, 28 februarie 2017, 16:33)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      spus, nevotand.
      absenteismul naste monstri.
  • +18 (18 voturi)    
    Culmea tupeului... (Marţi, 28 februarie 2017, 16:14)

    reiand [utilizator]

    ... să reinstaurezi socialismul într-un oraș care a făcut o revoluție, în care oamenii și-au dat viața pentru a scăpa de socialiști. Li s-a urât cu binele.
    • 0 (4 voturi)    
      A fost de mult! (Miercuri, 1 martie 2017, 10:00)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      Revolutia, respectiv votatul cu Conventia, au fost de mult, intre timp Bucurestiul a devenit Marele Oras Rosu!
      Sa ne amintim ca inainte de prolifica Fierea, noi bucurestenii l-am ales de DOUA ori pe fiul generalului de Securitate, pe Oparescu!
  • +11 (11 voturi)    
    Guvernanta corporativa si pentru catei (Marţi, 28 februarie 2017, 17:00)

    benicio [utilizator]

    Daca Gabriela Firea, in calitate de administrator al domeniului public Bucuresti, unde am si eu cota parte, ca cetatean al orasului, vrea ca orasul sa fie administrat de 20 de societati, atunci vreau si eu:
    - dreptul de a concedia administratorul orasului si intreaga echipa de management (consilierii) daca sunt indeplinite anumite conditii (ex. 10 din cele 20 de societati inregistreaza o marja de profit operational de sub 5%)
    - dreptul de a alege anual administratorul societatii (deci alegeri o data pe an, nu la 4 ani)
    - dreptul de a conditiona remuneratia administratorilor orasului (primar plus consilieri) in functie de anumite criterii de performanta.

    Pai daca Gabriela Firea vrea guvernanta corporativa, atunci si eu vreau. Pentru ca eu sunt actionar, iar actionarul e cel mai tare intr-o corporatie, asa am invatat la scoala.
  • +8 (8 voturi)    
    ciuma rosie in actiune (Marţi, 28 februarie 2017, 17:08)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    adica un fel de OUG 13 in plan economic ...

    cu alte cuvinte impunitate in justitie si acces cat mai necontrolat la buget!

    asta e tot programul de guvernare explicat intr-o propozitie.
  • +7 (7 voturi)    
    Platiti bucuresteni (Marţi, 28 februarie 2017, 17:36)

    cladob [utilizator]

    Platiti si dormiti. La alegeri ati lasat scufita rosie sa preia conducerea capitalei
  • +6 (6 voturi)    
    In era outsourcingului ... (Marţi, 28 februarie 2017, 17:59)

    AEV [utilizator]

    In era outsourcingului si a liberei concurente, Firea creeaza un mamut ineficient si sifonator de fonduri publice. Asta am votat, din pacate!
  • +7 (7 voturi)    
    Transparenta e doar la bluza ... (Marţi, 28 februarie 2017, 18:06)

    za-k [utilizator]

    in rest n-au iei treaba, vor sa fure usor, simplificat, din pix cu legea de partea lor!
  • +5 (5 voturi)    
    da, da.... (Marţi, 28 februarie 2017, 18:13)

    manon [utilizator]

    s-o vedem si pe asta...analiza este facuta cu optimism, adica hai sa nu zicem de rau inainte sa vedem ce va face....dar usurinta cu care vor putea cheltui, fara sa gandeasca de doua ori daca e bine sau nu, ii va conduce inerent la dezastru. Vorba romaneasca spune ca frica pazeste bostanaria. Ori aici nu va mai fi nici o frica, nici un buget urmarit la sange si cerut explicatii pentru pierderi mai ales ca sefii vor fi pusi politic...asa ca este un proiect destinat din start esecului. As vrea mult sa ma insel...chiar as vrea...
  • +3 (5 voturi)    
    hmm...exemplu... (Marţi, 28 februarie 2017, 20:42)

    Cryptos [utilizator]

    Ce credeti ca se intampla acuma la CFR... ? Probabil trenurile noastre incete si goale vor fi umplute cu studenti care circula gratuit...iar biletele acestor studenti fictivi sunt incasate din banii de la stat...iar din acesti bani care au ajuns in minunantul nostru CFR...se servesc parasutele de alesi prin diferite firme care ofera servicii de genul...va sterg un geam cu 1000 ron pe zi...sau...va ung rotile la locomotiva cu ulei produs in curtea casei mele...super virgin si la super pret...1000 RON gramul...mai scump decat tratamentul de leucemie... Teorie sau realitate?
    • +4 (4 voturi)    
      E o idee geniala de fapt (Marţi, 28 februarie 2017, 21:19)

      Bobilu [utilizator] i-a raspuns lui Cryptos

      Știți când tipa a declarat zile fără școală la ultima zăpadă? Traficul a fost fluent, oamenii mulțumiți, compania de deszăpezire a luat banii și nu a făcut nimic.

      O mișcare genială.

      Acum face pe a doua, și nici măcar nu e originala. Va face 19 firme pe care le va folosi in paralel pentru a încasa spaga! Sistemul e deja folosit de ANAF S5.
  • +3 (3 voturi)    
    Concurenta neloiala (Marţi, 28 februarie 2017, 21:59)

    Cryptos [utilizator]

    Companiile de stat care isi desfasoara activitatea cu bni publici nu ar trebui sa fie incadrate in categoria concurenta neloiala? Cei din privat nu au un portofel asa de mare din care se pot servii de fiecare data cand au nevoie de modernizari sau doresc sa plateasca factura la gaz...Aceste companii de stat se pot servii din banii publici ...care pare a fi o sursa nelimitata...cat timp ei infiinteaza o taxa peste noapte si a doua zi si-au umplut contul...
  • +3 (3 voturi)    
    Sa vezi de acum incolo taxe noi, mariri de taxe, (Miercuri, 1 martie 2017, 9:48)

    Susufler0 [utilizator]

    preturi umflate pt servicii, servicii prestate mizerabil si toate astea fara ca Primarul sa raspunda !

    O sa ne iasa pe nas iar eu in chestiunea asta ma simt teribil de frustrat pt ca nu i-am votat dar voi fi furat si batjocorit si desconsiderat de ei, in vreme ce ei vor spune ca fac totul pt bunastarea si confortul meu !

    Daca la alegerile politice, asta-i jocul democratic, treaba se schimba atunci cand e vorba de bagat apa calda pe conducte si caldura pe teava si curent electric in casa, deopotriva si penelistului si pesedistului si useristului. Daca nu o faci. vor sari cu toti cu bata pe primar.

    Madam Firea zice ca o sa poata fura in liniste dar injuraturile pt furturi le va lua Administratorul General ?

    PS. Oooo ! nici nu stie cat se insala, dar va afla !
  • 0 (0 voturi)    
    Iresponsabilitate pe banii contribuabilului. (Joi, 27 aprilie 2017, 19:19)

    GBMihai [utilizator]

    Deci sunt folositi banii din impozitele si taxele cetatenilor pentru finantarea unor societati comerciale?!

    Este in regula sa se deturneze banii din din bugetul primariilor pentru finantarea unor activitati comerciale cu un risc economic inerent?

    De ce nu se duc direct sa joace la 6 din 49 cu banii primariei?

    Nu ar trebui sa fie intrebati cetatenii contribuabili daca sunt de acord sa se finanteze din taxele lor astfel de experimente socio-economice riscante si bizare?

    Eu as recomanda sa nu se mai keltuiasca bani publici cu infiintarea de noi firme. Sa se treaca direct la nationalizarea celor care exista deja!

    Construirea Societii socialiste multilateral dezvoltate redivivus!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri