Ce surpriza le pregateste Guvernul proprietarilor de automobile in locul timbrului de mediu? Iata cum sunt taxati poluatorii in Londra, Budapesta si Milano, date exemplu de ministrul Daniel Constantin​

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 27 februarie 2017, 14:17 Actualitate | Administratie Locala

Congestion Charge in London
Foto: Google Street View
Guvernul pregateste pentru proprietarii de masini, in locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub forma de vigneta, diferentiata ca valoare in functie de gradul de poluare al autoturismului, soferii urmand sa aiba acces in diferite zone ale marilor orase doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a declarat vineri ca s-a inspirat in elaborarea inlocuirii timbrului de mediu din sistemele unor orase precum Budapesta, Londra sau Milano, care permit accesul autovehiculelor in centrul acestor orase prin plata unei taxe. Ce se intampla in acele orase, cat costa taxa de acces in centru si cum se plateste?

Londra

Londra a introdus taxa de congestie in februarie 2003, pentru masinile care intra in centrul orasului. Initial, aceasta era de 5 lire pe zi, in 2005 a ajuns la 8 lire, in 2011 la 10 lire, iar in prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementata pentru a reduce poluarea si pentru a straange fonduri pentru investitii in transportul public.

La intrarea in zona centrala sunt indicatoare rutiere care arata ca te afli intr-o zona unde taxa de congestie trebuie platita.

Taxa de congestie se plateste in intervalul orar 07.00-18.00, in zile lucratoare. Plata se poate face online sau prin SMS, in ziua respectiva, sau in ziua urmatoare, dar creste la 14 lire. Exista si un sistem automat care, daca te inregistrezi, identifica automat cand ai fost in zona unde se plateste taxa, si se plateste la finalul lunii.

In weekend, de sarbatorile legale, intre Craciun si Anul Nou, aceasta taxa nu se plateste.

Autoritatile verfica daca soferii au platit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amenda. Aceasta este de 130 de lire, iar daca platesti in 14 zile se reduce la jumatate. Daca nu ai platit, dupa 28 de zile amenda ajunge la 195 lire, apoi se trece la executare.

Citeste aici mai mult.


In primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2.6 miliarde de lire, dintre care 1,2 miliarde s-au investit in dezvoltarea transportului public, potrivit Wikipedia.

Pe langa taxa de congestie, din luna aprilie a acestui an, in zona Westminster din centrul Londrei, autoritatile au decis ca parcarea sa fie mai scumpa cu 50% pentru masinile diesel, potrivit The Telegraph . Astfel, parcarea in zona va costa cu 2,45 lire/ora mai mult decat tariful standard de 4,90 lire. Primarul Londrei a declarat ca anual mor 10.000 de oameni din cauza poluarii in capitala, iar dieselul are si el o vina importanta.

Foarte multi dintre posesorii de masini diesel sunt suparati de noile masuri, dupa ce mai bine de un deceniu au fost incurajati sa cumpere masini pe motorina, spunandu-li-se ca sunt mai nepoluante decat cele pe benzina.

Intr-o alta zona a Londrei, Hackney, consiliul local a intarzis pe cateva strazi parcarea tuturor masinilor, cu exceptia celor electrice, urmand sa se aloce un milion de lire pentru a instala pe strazi statii de incarcare.

Citeste aici mai mult.





Budapesta


Primarul general al Budapestei a dispus, prin Hotararea Consiliului Local nr. 69/2008 (XII.10), ca, incepand din data de 23.01.2017, sa fie interzisa circulatia vehiculelor in Budapesta care sunt incadrate in clasa de poluare 0,1,2,3,4 sau nu sunt incadrate in nicio clasa de poluare, potrivit unui comunicat emis de Ministerul Afacerilor Externe la inceputul acestui an.

Decizia a fost luata din cauza unei alerte de smog si ramane in vigoare pana cand calitatea aerului se imbunatateste.

Aceste restrictii se aplica pe segmentele drumului expres M0 care tranziteaza zona administrativa a Budapestei, pe segmentul de drum dintre limita zonei administrative a Budapestei - Drumul Nagykovacsi - Drumul Szepjuhaszne - Drumul Budakeszi - limita zonei administrative a Budapestei, respectiv limita zonei administrative a Budapestei - Drumul Nagykovacsi - str. Nagyret - Drumul Mariaremete - Drumul Hidegkuti - limita zonei administrative a Budapestei.

In cazul incalcarii acestor reglementari, pentru conducatorul auto se considera ca a savarsit o contraventie. Politia verifica respectarea acestor masuri de restrictionare a circulatiei vehiculelor. In caz de incalcare a prevederilor legale, se poate aplica o amenda de pana la 150.000 Huf (aprox. 500 euro).

In Ungaria exista 16 clase de poluare, iar clasa de poluare 4 este echivalenta cu Euro 2. Citeste aici mai mult.

In plus, in Budapesta se discuta si introducerea unui taxe de congestie, insa nu s-a stabilit nimic concret.




Milano

Milano a introdus taxa de congestie pentru intrarea in zona centrala in ianuarie 2012. Taxa se plateste luni, marti, miercuri si vineri intre 7.30 - 19.30 si joi intre 7.30-18.00, valoarea acesteia fiind de 5 euro/zi.

Acccesul in zona centrala "Cerchia dei Bastioni' se face prin 43 de puncte, monitorizate prin camere video.

Tichetele pentru achitarea taxei de congestie pot fi achizitionate de la automatele de parcare, chioscuri de presa, magazinele de tutun, punctele ATM ale Milano Transport Company si Intesa Sanpaolo, on line pe www.areac.it sau pe mobil si pot fi activate telefonic, online sau prin sms.

Tichetul trebuie activat nu mai tarziu de miezul noptii, in ziua urmatoare intrarii in aceasta zona.

Motocicletele si scuterele, masinile electrice, masinile care transporta persoane cu dizabilitati si cele care acorda primul ajutor nu platesc aceasta taxa.

Si aici, soferii care nu platesc taxa sunt prinsi cu ajutorul camerelor de supraveghere si amendati.

In plus, in aceasta zona, in intervarul orar in care se plateste taxa de congestie, este interzis accesul in zona centrala a masinilor Euro 0 si a masinilor Euro 0, 1, 2, 3 pe disel care au o lungime mai mare de 7,5 metri.

Autoritatile au introdus aceasta taxa pentru a scadea congestia in centrul orasului, a imbunatati transportul public si a strange bani pentru a face piste pentru biciclete, spati pietonale.

Citeste aici mai mult. 

In plus, incepand cu 13 februarie, accesul vehiculelor disel  Euro 4 fara filtru antiparticule nu mai este permis in zona centrala a orasului "zona C".

Cele trei orase au introdus taxa de congestie si anumite limitari in principal pentru a reduce poluarea.

Directiva 2008/50/CE
  privind calitatea aerului inconjurator adata de Parlamentul european vizeaza reducerea poluarii atmosferice la niveluri care sa minimizeze efectele nocive asupra sanatatii umane si a mediului inconjurator. In acest scop, aceasta precizeaza masurile pentru definirea si stabilirea obiectivelor privind calitatea aerului inconjurator (si anume limitele care nu trebuie depasite pe teritoriul UE) in raport cu principalii poluanti atmosferici [dioxidul de sulf, oxidul de azot, oxizii de azot, particulele (fine) in suspensie, plumbul, benzenul, monoxidul de carbon si ozonul]. Statele membre au obligatia de a defini zone si aglomerari cu scopul de a evalua si gestiona calitatea aerului inconjurator, de a monitoriza tendintele pe termen lung si de a pune informatiile la dispozitia publicului. Atunci cand calitatea aerului este buna, aceasta este mentinuta; daca valorile-limita sunt depasite, trebuie luate masuri.

---

Pe 14 decembrie 2016, Parlamentul European si Consiliul au adoptat noua Directiva privind plafoanele nationale de emisie (PNE), pe baza unei propuneri a Comisiei care stabileste limite mai stricte pentru principalii cinci poluanti din Europa. Directiva a intrat in vigoare la data de 31 decembrie 2016.

"Atunci cand va fi pusa in aplicare pe deplin, directiva va reduce cu aproximativ 50 %, pana in 2030, efectele negative ale poluarii atmosferice asupra sanatatii, cum ar fi bolile respiratorii si decesele premature. Chiar daca poluantii atmosferici sunt "ucigasi invizibili", cetatenii sunt din ce in ce mai constienti si mai preocupati de calitatea aerului pe care il respira. Prin urmare, acordul privind stabilirea unor limite mai stricte in Directiva PNE reprezinta un pas important. Aceasta directiva va aduce, de asemenea, beneficii substantiale in ceea ce priveste calitatea apelor dulci, a solului si a ecosistemelor si va contribui la combaterea efectelor particulelor nocive care genereaza schimbari climatice, cum ar fi negrul de fum. Directiva este elementul central al unui program mai amplu al Comisiei, intitulat "Aer curat pentru Europa"", se arata intr-un comunicat de presa emis de Comisia Europeana.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

25036 vizualizari

  • +13 (27 voturi)    
    Dupa aiureala asta (Luni, 27 februarie 2017, 14:29)

    mopsu [utilizator]

    cei din provincie nu platesc nimic in județe ? Cel mai clar este taxa pusa pe carburant , cine merge , polueaza și plateste....
    • +23 (25 voturi)    
      mda (Luni, 27 februarie 2017, 15:31)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

      pai asa a fost si pana acum... accize peste accize la combustibil

      ce s-a facut cu banii ? nimic... s-au scurs in buzunarul baronilor
      • +8 (8 voturi)    
        Dar... (Luni, 27 februarie 2017, 19:08)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        ce se intampla cu cei ce au platit taxa de prima inmatriculare/taxa de mediu etc. si nu si -au recuperat banii ?
        • +2 (2 voturi)    
          mda (Marţi, 28 februarie 2017, 8:43)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          nimic.. si eu am platit taxa de poluare in 2009 cand mi-am adus masina din germania

          n-am recuperat-o, ca erau 1000 lei, am zis.. bine ma.. lasa sa fie acolo la stat

          vom plati cu totii alte taxe suplimentare evident

          pai guvernul zice ca vrea sa dea salarii si pensii la bugetari..

          de unde bani ?

          de la prostii care muncesc si isi platesc taxele
    • +28 (28 voturi)    
      in judete nu. (Luni, 27 februarie 2017, 15:42)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

      In Teleorman nu se polueaza.
      Normal ca jmecherii de la Bucuresti polueaza si trebuie sa plateasca si pentru masinile din Teleorman.
    • +13 (13 voturi)    
      Ba da (Luni, 27 februarie 2017, 16:20)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

      Mai ales pt dn 24c din Botosani. Singurul drum national NEASFALTAT.
    • +21 (27 voturi)    
      da, si ramane intrebarea (Luni, 27 februarie 2017, 17:11)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

      DE CE se ia ca exemplu Londra, Milano si Budapesta ?

      SUNT doar cinci orase in Europa care au luat asemenea masuri EXTRAORDINARE !!

      Sunt SUTE DE ORASE de peste 100.000 locuitori in Uniunea Europeana care NU au aceste masuri.

      Si deci ???? CUm sa aplicam asa ca vrem la Romania care este FOARTE SARACA !


      Suntem noi Londra ??? au PIB/cap locuitor DUBLU decat UK ???
      Sa zicem UK ce PIB/cap locuitor au fata de Romania ? (de peste 4 ori, deci Londra vine de vreo 8 ori, zic PIB nuuuu salariii !!! daca deschidem discutia cu salariile.... ehehehee)


      Si atunci ?

      S-a trezit asta de la ALDE ca vrea taxe pe spatele romanilor !!

      ORICE MASURA care nu are CETATEANUL in centrul ei, este o masura proasta !

      Numarul enorm de masini inmatriculate in Bulgaria DEMONSTREAZA ca legile AU FOST FACUT PROST si de INCOPETENTI !

      Guvernul nu trebuie sa priveasca cu ura proprii cetateni saraci ! (nu vorbesc de astia din IT care mai au timp sa scrie comentarii pe hotnews)
      cetateni saraci care nu au bani sa cumpere masini noi !

      Nu e vina lor ca nu isi permit masini noi !!!
      Daca aveau bani, crezi ca nu cumparau masini noi !?!?!?

      De ce atata ura ?
      Eu zic ca problema trebuie rezolvata CORECT si la REALITATEA ROMANIEI nu a nebunului de ministru de mediu ALDE care din bogatia lui enorma vine sa ne vorbeasca noua de 10 LIRE la LOndra !!!

      De ce nu vine sa vorbeasca de 1000 lei la negru din Vaslui ???


      Aaaa.... ii este rusine cu proprii conationali ?
      Demonstreaza ca politicul a lasat Romania in SUB DEZVOLTARE ?

      aaaa... . ar trbeui sa vorbeasca de ADEVARUL REALITATII CRUNTE ???

      aaa... aha!
      • +3 (3 voturi)    
        De acord (Luni, 27 februarie 2017, 22:53)

        mopsu [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        în totalitate...
  • +29 (31 voturi)    
    Sa i se explice (Luni, 27 februarie 2017, 14:32)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Sa i se explice acestui Nimeni, fostă slugă de securist si acutalmente argat in guvernul hotiei nationale Dracnea/Zgărdeanu, că prin orasele acele nu sunt administratii ALDE + PSD care FURA banii soferilor, ca in România.
    • +33 (33 voturi)    
      Si inca ceva (Luni, 27 februarie 2017, 15:17)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Aceste orase au centuri ocolitoare functionale si transport public eficient.
      Au de asemenea sistem parc and ride astfel incat cei din afara localitatii sa poata folosi transportul in comun.
      Au cetateni care respecta legislatia, platesc pentru folosirea mijloacelor de transport in comun, folosesc parcarile amenajate si nu trotuarele si inteleg ca a avea o masina nu presupune sa o lasi la 5m de destinatie
      Au de asemenea autoritati care aplica legea astfel incat in orsale respective nu domneste legea junglei iar smecherii sunt aspru sanctionati.

      De-alungul timpului autoritatile romane au demonstrat ca nu sunt doar hoate, ci si proaste, asa ca nu ma astept decat la si mai mult haos si frustrari.
  • +18 (22 voturi)    
    intrebari (Luni, 27 februarie 2017, 14:34)

    ManuSirbu [anonim]

    asa? as avea si eu cateva intrebari. 1. Cine a platit deja taxele astea le mai plateste odata? Sau masinile pentru care s-a platit sunt excluse? Cum? 2. Am avut celebra "aici sunt banii dumneavoastra" si multe alte asemenea incercari. Acum cine si cum imi garanteaza ca dupa ce platesc se intampla ca si in Londra unde banii colectati su fost investiti si au inbunatatit vizibil situatia transportului? 3. Care sunt masurile active de descurajare a masinilor poluante si incurajare a celor mai putin poluante? Adica in afara de taxe ce facem? Avem statii de incarcare electrica? AVem facilitati pentru motoarele cu hidrogen? Avem ajutor de la stat pentru achizitionarea unor astfel de masini? Avem un transport public bine pus la punct care sa inlocuiasca masinile poluante?

    Pana cand aceste intrebari vor avea raspuns nu este altceva decat o taxa care sa stranga bani pentru Dragnea si ai sai.
  • +28 (30 voturi)    
    mda (Luni, 27 februarie 2017, 14:35)

    moka [utilizator]

    doar cand va convine ne dati exemple Londra si Milano.
    Dar cand e vorba de stat de drept nu ne mai dati exemple de acolo ci practicati exemple mai din Est.
    Si vad ca acolo se cheama taxa de congestie, ceea ce este cu totul altceva decat taxa de poluare si tine de fiecare primarie in parte nu de Ministerul Mediului. fiindca, pur si simplu, nu ai loc in centrul Londrei si al Milano-ului.

    In plus, dom' ministru, matale ai vazut in cate feluri se pot achita acele taxe la Milano??? Cum sa cred eu ca acest lucru este posibil la noi cand in anul 2017 inca folosim in Bucuresti parcagii care-ti rup o foaie dintr-un carnetel (unii zic ca e prostie asta, eu zic ca e intentie). Pai daca in viitor d-na Firea va dori sa introduca si in Bucuresti taxa de congestie va fi peste asta de poluare?
    Mai e ceva: poluezi oriunde mergi cu masina, nu doar in centrul orasului.
    Si mai e ceva: v-ati laudat ca scoateti 102 taxe acuma de ce le bagati la loc? Sa nu auzim asa ceva.
  • +17 (17 voturi)    
    Stickerul (Luni, 27 februarie 2017, 14:43)

    Nautilus [utilizator]

    Sistemul german / austriac de vignete colorate e de fapt puțin mai altfel decât spune Ministerul Mediului:

    1 - fără vignetă:
    Diesel mai jos de Euro 1
    Benzină fără catalizator

    2 - vignetă roșie:
    Diesel Euro 2
    Diesel Euro 1 cu filtru de particule

    3 - vignetă galbenă:
    Diesel Euro 3
    Diesel Euro 2 cu filtru de particule

    4 - vignetă verde, practic acces nelimitat:
    Diesel Euro 4
    Diesel Euro 3 cu filtru de particule
    Benzină peste Euro 1

    Se discută introducerea după 2017 a vignetei albastre, cu acces în anumite zone care vor fi delimitate în interiorul celei verzi:
    Diesel Euro 6
    Benzină Euro 4, 5, 6

    Sursa: Sursa: https://www.ngk.de/uploads/tx_templavoila/ngk_umweltplaketten.jpg

    Ori asta nu prea se pupă cu taxa de poluare, mediu și cum se mai numea de până acum.

    Fiindcă la noi era pusă o barieră tocmai în calea mașinilor relativ moderne, cu Euro 3 și 4. Ele erau taxate hoțește, aproape cât valoarea mașinii în sine. Adevăratele cazane, mașini de peste 20 de ani în stare tehnică mizerabilă, nici nu intrau în discuție și nici măcar nu tentau clientul. Fiindcă oamenii căutau mașini ceva-ceva mai bune ca un Logan, nu epave.

    Așa încât, dacă reglementările germane ar fi copiate la noi fără modificări, orice mașină pe benzină de după 1996, cu catalizatorul intact, ar fi ”verde” cu acces aproape nelimitat. Indiferent că e Euro 1, 2, 3 sau 4.

    Side note: austriecii au un sistem împrumutat de la fraţii lor germani, dar care nu obligă decât camioanele să aibă vigneta în parbriz, reglementările nu impun zone interzise pentru autoturisme. Indiferent de catalizator.
    • +18 (18 voturi)    
      sa n-o mai dam in chestiuni tehnice (Luni, 27 februarie 2017, 14:56)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

      au zis ca scot 102 taxe (inclusiv asta de poluare) sa ramana scoase.
      • +16 (16 voturi)    
        Bancul cu Putin (Luni, 27 februarie 2017, 15:16)

        Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Obama: - D-le Președinte Putin, sunteți de acord să nu trimiteți rachete S-300 în Siria?

        Putin: - Chiar mai mult, d-le Președinte! Jur cu mâna pe Biblie că nu va trece granița Siriei nicio rachetă S-300!

        Putin, în gând: ”Despre rachete S-400 n-am promis nimic!” :-D
      • +19 (19 voturi)    
        mda (Luni, 27 februarie 2017, 15:36)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui moka

        vezi asta inseamna sa se puna botul la promisiunile electorale

        "scoatem taxe si impozite"

        dar trebuia specificat clar:

        "scoatem taxe si impozite si nu mai bagam nimic in locul lor"

        asta parca suna mai bine nu ? :))))))))

        dar asa s-au scos 102 taxe si impozite, foarte multe dintre ele nu aveau impact mare (taxe la buletin, pasapoarte, certificate de inmatriculare.. etc)

        si se baga 1-2 taxe inapoi care afecteaza tot poporul, si nu cu 5 lei cat e un timbru fiscal sau un cazier... ci cu sute de lei :))))

        vreau un postac PSD sa ma contrazica...

        va provoc ! i challenge you ! je te met au défi !
  • +10 (20 voturi)    
    Surpriza de la Londra în termeni reali (Luni, 27 februarie 2017, 14:44)

    Harald [utilizator]

    În Londra, 10-12% dintre mașini circulă cu numere false, tocmai ca să nu plătească taxa de congestie. Este cel mai bun exemplu de măsură administrativă obtuză care creează infracționalitate mai gravă.

    Cel mai distractiv e pentru proprietarul autoturismului real care deține acele numere de înmatriculare, se trezește acasă cu o amendă de 65 de lire pe care trebuie să o conteste etc.

    Uneori cei de la TfL sunt atât de nesimțiți încât trimit amenzile chiar dacă se vede chiar din poză că mașina e altă marcă și altă culoare decât datele obținute de la DVLA privind acel număr de înmatriculare.

    Iar cel mai mare infractor e ambasada Statelor Unite care a luat zeci de mii de amenzi și a refuzat să plătească vreuna. Și nici n-a plătit vreodată taxa, pentru nicio mașină :)

    Șmecherii din România or să-și pună și ei numere false cu CD și TC când circulă în București, iar după aceea va fi mai mult decât distractivă identificarea autorilor unor accidente.
    • +17 (17 voturi)    
      nu au nevoie de numere false (Luni, 27 februarie 2017, 14:55)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      au masina inmatriculata pe Bulgaria, lasa sa plateasca proprietarul de acolo....ca nu degeaba detine 50 masini o singura persoana.
      • +11 (13 voturi)    
        Taxa nu e cea mai gravă problemă (Luni, 27 februarie 2017, 15:11)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        creată de cei care circulă cu numere false. La urma urmei, cei care introduc taxa sunt niște hoți, iar cei care fentează taxa sunt niște hoți mai mici care fură de la niște hoți mai mari.

        Problema e când produc accidente, autorul rămâne neidentificat și nepedepsit, dar proprietarul mașinii reale are de răspuns la o mulțime de întrebări.
    • -1 (11 voturi)    
      ma indoiesc (Luni, 27 februarie 2017, 14:57)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      ca in Londra 10-12% din automobilisti au curaj sa circule cu numere false.!!!!
      • +10 (16 voturi)    
        Îndoiește-te liniștit, n-am făcut eu statistica (Luni, 27 februarie 2017, 15:07)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui moka

        Tot românismul din tine e reflectat în comentariul ăsta. Adică englezii fac niște statististici pentru ei, sunt publicate și discutate în revistele pentru automobilișți, dar vine românul care le știe pe toate: ”mă îndoiesc că au curajul” :)

        Au curajul să comită și jafuri armate, ziua în amiaza mare, cu cagule pe față, dacă te întreabă cineva. Tot cu numere false, nu cu mașina autentică. Tu ai impresia că în Anglia sunt hoarde de polițiști ca în România, care opresc mașini la întâmplare, doar ca să-ți ceară actele?
        • 0 (8 voturi)    
          poti sa te calmezi (Luni, 27 februarie 2017, 15:20)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          si sa dai sursa de unde ai luat datele cu 10-12%?
          Asa-i romanul. Dubitativ.
          Daca tu sustii ca sunt 300.000 de masini care umbla cu numere false in Londra... ma rog, n-are rost sa continuam discutia.
          • +3 (5 voturi)    
            Am scris eu "300.000 de mașini”? (Luni, 27 februarie 2017, 16:14)

            Harald [utilizator] i-a raspuns lui moka

            Dă-i înainte cu românismele, războiește-te cu omul de paie :)

            Era vorba de 10-12% dintre mașinile depistate circulând în Congestion Charge Zone fără să fi plătit taxa. Caută singur sursa, nu sunt la dispoziția ta (btw., ăsta e alt românism, să inventezi obligații pentru interlocutor).

            E incredibil câte discuții sterile se poartă, în loc ca oamenii să mai meargă pe la câte un psiholog din când în când.

            Acum sincer, ce legătură există în mintea ta între o mașină care circulă cu numere false în Londra și numărul mașinilor înmatriculate de proprietari cu adresa în Londra?!

            Nu există ”număr de Londra” pe mașini, în Anglia nu poți să-ți dai seama de unde e mașina, când te uiți la numărul de înmatriculare. Există o corelație cu data introducerii în circulație, dar nici aceea nu e întotdeauna valabilă.
            • +1 (5 voturi)    
              pai, omule de paie, fix asta ai scris (Luni, 27 februarie 2017, 17:16)

              moka [utilizator] i-a raspuns lui Harald

              citez: "În Londra, 10-12% dintre mașini circulă cu numere false, tocmai ca să nu plătească taxa de congestie. Este cel mai bun exemplu de măsură administrativă obtuză care creează infracționalitate mai gravă."

              Acuma spui altceva, cum ca 10-12% dintre cei prinsi ca nu au platit taxa, sunt cu numere false. Deci daca 100 nu au platit taxa, inseamna ca 10-12 insi au fost smecheri si si-au pus numere false.

              Asta e cu totul altceva decat ca 10% din masinile din Londra umbla cu numere false.
              • -1 (5 voturi)    
                Deci dacă îți desenez, pricepi și tu :) (Luni, 27 februarie 2017, 17:37)

                Harald [utilizator] i-a raspuns lui moka

                Congestion Charge se aplică într-o zonă restrânsă, în centrul centrului. Și chiar și acolo există un bulevard mare pe margine, ca să poți ajunge de la Marble Arch la podul Vauxhall fără să fie nevoie să plătești taxa.

                Acum, după mintea ta, ce nevoie ar avea să circule cu numere false unii care nu intră în acea zonă restrânsă din centrul Londrei? Cum s-ar putea face o statistică despre cei cu numere false, altfel decât pornind de la cei care nu au plătit taxa? Cum s-ar putea controla neplata taxei, altfel decât asupra celor filmați circulând?

                O persoană normală, care încearcă să înțeleagă ce citește, ar fi înțeles fără să bată apa în piuă cu o cifră de 300.000 de mașini, chiar dacă exprimarea mea nu a fost riguroasă.
                • +1 (3 voturi)    
                  chapeau (Luni, 27 februarie 2017, 22:37)

                  moka [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  esti dastept mancate-ar tata!!!!
                  am zis c-o fi din cauza rusilor de stau acolo!!!!!!!!!!!
                • 0 (0 voturi)    
                  Copoii au computer in masina (Marţi, 28 februarie 2017, 8:40)

                  Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                  Mereu verifica numere de masina, sa vada daca is reale, daca proprietarul si-a platit amenzile, daca e asigurata masina, etc. Tu crezi ca e ca in Romanica??? Auzi la el, 10-12%, hahahaha.
      • 0 (0 voturi)    
        poate sa fie adevarat (Marţi, 28 februarie 2017, 9:42)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui moka

        hotia si furtisagul nu s-au inventat la noi, hoti se gasesc peste tot. Daca un om poate eluda o taxa, o eludeaza, nu conteaza ca este roman, turc sau englez. Problema este ca, pe ei, daca si cand ii prinde, ii baga la puscarie. La noi se musamalizeaza.
  • +12 (14 voturi)    
    VA RUGAM NU NE MAI ABURITI.. (Luni, 27 februarie 2017, 14:45)

    schroedinger [utilizator]

    Cu tampeniile lu'ala micu!
    Va si ne pieredti timpul.
  • +15 (15 voturi)    
    intrebare intrebatoare (Luni, 27 februarie 2017, 14:47)

    Johnatan [utilizator]

    In virtutea echitatii - cei care au inmatriculat deja o masina si au platit "timbrul de mediu" vor mai plati o data si alta taxa pentru poluare, sub forma de vigneta, sau cele doua se compenseaza?
    imi vine sa si rad de ce am scris .... :(
    • +16 (16 voturi)    
      nu e de ras...asta ma intreb si eu (Luni, 27 februarie 2017, 14:56)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Johnatan

      am 2 masini, am platit taxa de prima inmatriculare pentru amandoua, si nu m-am deranjat sa o recuperez. Acum mai platesc vignieta de intrare in oras?
    • +7 (7 voturi)    
      Râsul ajută la sănătatea inimii și ficatului (Luni, 27 februarie 2017, 15:20)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Johnatan

      Sună Ivan al nostru la Radio Erevan:

      - E adevărat că timbrul de mediu era ilegal, l-am plătit degeaba, și acum trebuie să-l recuperez sau compensez?

      - În principiu da, era cât se poate de ilegal. Dar de recuperat îl veți recupera când va curge Volga invers, iar alte taxe pentru poluare le veți tot plăti, până o să vă iasă pe nas!
    • +1 (1 vot)    
      In principiu da (Luni, 27 februarie 2017, 17:41)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Johnatan

      Pentru ca UTI si firmele lui Ghita care obisnuiesc sa implementeze astfel de sisteme vor sa faca bani deci n-au timp sa integreze 2 baze de date.
  • +11 (13 voturi)    
    Pana atunci (Luni, 27 februarie 2017, 14:49)

    dealucaragiale [utilizator]

    Poate dl. Grindeanu ne ofera si conditii ca-n orasele pe care le mentioneaza. Sau n-avem nevoie?!
  • +12 (12 voturi)    
    intrebare... (Luni, 27 februarie 2017, 15:04)

    liviu_ [utilizator]

    si ce facem cu verificarea?!
    nu dealta da o sa trebuiasca bani de vreo 3 metrouri bagati in infrastructura pt verificarea vinietelor....

    asta trecat peste faptul ca legea e tampiata, inaplicabila etc
    • +4 (4 voturi)    
      bine spus (Luni, 27 februarie 2017, 19:45)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Asta in conditiile in care sistemul de semafoare sincronizate nu mai functioneaza in Bucuresti!
      Iar zmeii astia viseaza la sisteme de identificare automata a masinilor in trafic!
      As mai adauga ca toate exemplele din articol se refera la orase si sunt masuri punctuale. Deci discutia asta(presupunand ca ar trebui sa existe) ar trebui sa fie la Primaria Bucurestiului nu la Min. Mediului. Dar mai bine nu le dau idei ca vine vacuta Firea cu vreo propunere de o sa ajugem sa mergem cu calu' prin Capitala!
  • +8 (8 voturi)    
    Curat murdar, coane... (Luni, 27 februarie 2017, 15:09)

    Pierrotlefou [utilizator]

    Pai iarasi se vor visa cai verzi pe pereti.
    O astfel de decizie cere: infrastructura rutiera, infrastructura IT, infrasctura de plata la distanta.
    Iar apoi o STRATEGIE si o COERENTA in a investi acei bani in infrastructura rutiera si de transport in comun.
    Rezultatele se vor vedea dupa 5 ani, daca nu se schimba nimic pe parcurs.
    Ce se va intampla in realitate? Banii se vor duce la pusculita partidului si gata.
    Iar "tanti Firea" o sa ne spuna sec: "hai, ciocul mic ca faceti prea mare galagie" (ca atunci cand a intrat in sala de sedinte PSD de la Parlament pentru OUG13)
    • +4 (4 voturi)    
      Strategul Coerent (Luni, 27 februarie 2017, 15:26)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Pierrotlefou

      Cele mai aspre restricții fiscale erau aplicate mașinilor relativ moderne, cu Euro 3 și 4. Nu cazanelor.

      Astfel încât ajungeai în situația absurdă de a avea o mașină de 3-4 ani, cumpărată de nouă, pe care nu o mai puteai vinde. Inclusiv Logan, fiindcă versiunile de Logan din primii ani erau Euro 3, nici măcar Euro 4. Dar, dacă ai fi vrut o mașină cu Euro 4 din afară, ți se punea bariera în față.

      Sistemul nostru birocratic românesc verde îți spunea că poluezi dacă ai o mașină modernă, dar în același timp te presa prin metode financiare să poluezi la fel de mult cumpărând Euro 3.

      Cam așa cum mergea birocrația pe vremea viteazului ostaș Svejk. Și ăia se credeau mari strategi, dar coerenți nu erau câtuși de puțin.
      • +3 (3 voturi)    
        Era taxă vamală mascată, așa era coerentă (Luni, 27 februarie 2017, 16:18)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        Nu lua în serios pretextele oferite publicului, taxa de primă înmatriculare era stabilită în folosul APIA.
        • +2 (2 voturi)    
          Râdem, glumim, dar nu părăsim incinta RAR (Luni, 27 februarie 2017, 20:40)

          Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          E uşor să nu iei în serios pretextele oferite publicului în 2017.

          Treaba e că în 2006 lucrurile erau prea serioase. Fiindcă publicul civil era apucat de isterie. Şi ţipa cât îl ţinea gura: rable, cocalari, țigani, confiscarea maşinilor, poliţia să tragă cu armele după cine trece pe roşu, străzile să fie închise, maşinile interzise, rable, cazane, BMW, ţigani, ursuleţi, umflarea impozitelor să nu şi le permită nimeni, maşina ridicată şi dusă la REMAT etc

          Publicul civil, salariaţi obişnuiţi, automobilişti ei înşişi, unii din ei scriu şi acum, tot pe Hotnews. Doar că se prefac că au uitat. Nu politicieni, nu oameni de afaceri, nu moguli media, nici măcar angajaţi la Renault.

          Acum vine vigneta sau impozitul anual, care îi afectează tot pe ei, şi nu mai ştiu pe unde să scape.

          De, ce poţi să faci, acum culeg ce au semănat!
  • +7 (7 voturi)    
    la taxe fruntasi, la infrastructura codasi (Luni, 27 februarie 2017, 15:24)

    gnd [utilizator]

    In toate orasele date drept exemplu exista infrastructura de transport in comun inainte de a fi introduse taxele. Sau altfel spus, s-a oferit mai intai alternativa si apoi s-a introdus taxa care sa te incurajeze sa iei metroul. Toate marile metropole civilizate au trenuri si metrouri care ies mult in afara orasului ( a se vedea RER ca exemplu), iar la toate capetele de linie exista parcari imense unde sa-ti lasi masina.
    In Bucuresti metroul nu acopera corespunzator nici orasul, ce sa mai vorbim de suburbii, nici in 20 de ani nu o sa avem noi retea de metrou cum ar trebui.
    Au facut vre-un studiu sa vada de unde vin si unde se duc masinile in orasul asta ? O parte foarte mare din trafic e de la periferie si suburbii (dupa centura) spre centru si nord. Nefiind linii de metrou si introducand taxa, ce ar trebui sa faca acesti oameni ?
    • +3 (3 voturi)    
      Au făcut studiu la Spiru (Luni, 27 februarie 2017, 16:03)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui gnd

      Când a apărut taxa în 2006, sistemul propagandistic trompeta cât putea de tare că trebuie împiedicat accesul hârburilor, cazanelor, rablelor și troacelor. (Ceea ce nu era foarte logic dacă te gândești câte parale făcea Loganul proaspăt ieșit din fabrică.) Și populația civilă a început și ea să țipe că lumea umblă cu rable, că sunt cocalari, că sunt țigani, ș.a.m.d.

      Dar dacă stăteai strâmb și judecai drept, ideea hârburilor era împotriva oricărei reguli a economiei. Unul care era samsar voia să facă profit.

      Ori aducerea unei mașini presupunea, pe lângă banii necesari cumpărării ei, și vreo 400-500 EUR pentru transport și alte formalități. Plus efortul necesar, să o transporți 2000-3000 km și să umbli cu ea prin târguri.

      Astfel încât unul care ar fi fost samsar nu avea niciun interes să aducă o troacă ireparabilă, fiindcă trebuia s-o vândă cu prețul ei original + cîteva sute bune de EUR, ca să își scoată banii și să facă și profit. Și oamenii obișnuiți nu aveau niciun interes să dea pe o rablă toți banii ăștia, erau conștienți că nu face atât. Un om obișnuit, salariat, era interesat de o mașină relativ modernă, superioară calitativ Loganului, mai bine echipată, și care să îl servească măcar câțiva ani.

      Încât bariera taxelor a fost ridicată tocmai împotriva mașinilor moderne, Euro 3 / Euro 4. Adică mai moderne și mai puțin poluante decât Dacia Zâmbetul Lui Iliescu pe care ar fi trebuit s-o înlocuiască.
      • +2 (2 voturi)    
        Era concurență mare, câștiga 500 de euro (Luni, 27 februarie 2017, 23:58)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Nautilus

        cel care aducea mașina din Germania și pe drum făcea economie la orice.

        Am întâlnit câțiva din ăștia, eram în Germania pe vremea aceea și m-au păcălit câțiva să fac pe translatorul pentru ei. Cunoștința cunoștinței unui fost prieten din România, relații din astea :)

        Dormeau în mașini, cumpărau doar cea mai ieftină mâncare de pe la Norma sau de la Lidl și mâncau chiar în parcarea magazinului, iar dacă aveau ghinion se alegeau cu doar 350 de euro profit, la sfârșitul unei ”aventuri” de 5-6.000 de euro.

        În România, lumea îi trata cu o ostilitate de parcă erau milionari, dar mulți dintre ei erau săraci pe bune, numai că a aduce o mașină din Germania era la îndemâna oricui, de asta și era concurența atât de mare.
        • 0 (0 voturi)    
          da, dar am cunoscut si eu samsari (Marţi, 28 februarie 2017, 9:52)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Harald

          Pot sa spun ca erau de o smecherie fara scrupule, mai ales cand dadeau kilometrajul masinii inapoi.
          Un cumnat de-am meu a fost in aceasta breasla o perioada de timp, dar aducea masini numai pe la cunoscuti, prieteni si rude, la preturi putin mai mari decat samsarii obisnuiti. De la el am aflat ca masinile aduse de samsari au toate kilometrajul dat inapoi pentru ca in Germania masinile bune si putin rulate sunt mai scumpe decat la noi. In schimb cele hartanite si cu 400 000km sunt mult mai ieftine, Pe acestea le cumpara samsarii si apoi le dau kilometrajul inapoi la 150 000km si le vindeau in Romania ca si masini bune.
  • +9 (9 voturi)    
    Demisia Guvernului! (Luni, 27 februarie 2017, 15:25)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    In programul de guvernare nu zicea nimic de scumpirea electricitatii si de taxe la masini! Asadar, demisia! PSD nu respecta programul de guvernare! Pai iei 100 de taxe sa bagi 1000 de taxe? Sa plece de la manete si sa lase tehnocratii daca nu-is in stare sa respecte ce au promis!
  • +2 (2 voturi)    
    ma lamureste cineva??? (Luni, 27 februarie 2017, 16:15)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    Care este totusi legatura intre timbrul de mediu si noua taxa? Primul se aplica doar la prima inmatriculare, a doua se aplica permanent tuturor masinilor. Este adevarat sau nu?
    • 0 (0 voturi)    
      legatura este ca ambele sunt impozite. (Marţi, 28 februarie 2017, 9:52)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      Si sunt impozite pe masini.
  • +8 (8 voturi)    
    Fara alte taxe! (Luni, 27 februarie 2017, 16:22)

    Precup [utilizator]

    In Londra si Milano se numeste TAXA DE CONGESTIE, deci nu e de poluare. Asemanarile sunt deci false. In Budapesta restrictia de circulatie A FOST TEMPORARA si acum NU MAI ESTE NICIO RESTRICTIE. Articolul dezinformeaza.

    In Germania sistemul cu vinieta NU ESTE O TAXA.

    Nu exista tara care sa aiba SI IMPOZIT AUTO si TAXA DE POLUARE. Ori una ori alta. Exista in schimb tari civilizate care nici nu au impozit auto: Franta, SUA, Cehia. In Germania impozitul este mult mai mic decat in Romania (la motoarele mari).

    NU au ce sa se inspire de la doua orase din lumea asta care au pus o taxa. Acestia sunt exceptia si nu regula sau modelul de buna practica. NU trebuie sa acceptam nicio noua taxa. Trebuie sa ne aliniem la lumea civilizata, unde exista infrastructura si unde NU exista haiducie contra proprietarilor de masini.
    • 0 (0 voturi)    
      Ba e o taxa (Joi, 2 martie 2017, 19:38)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      Daca te referi la vigneta numita Umwelt Plakette?

      E o taxa ca sa ai acces in centrul oraselor. O platesti odata pentru o masina, din ce stiu. Si ce rezultat iese (in functie de ce poluezi), pai ala e accesul pe care-l vei avea, in orice oras care are zonele respective. Adica daca primesti stickerul galben, apoi ai voie in zonele rosii si galbene, dar nu in zonele verzi. Te prinde in zona verde...amenda e 40EUR parca. Si nu ai cum sa platesti ca sa intri o zi :(. Optiunile sunt sa schimbi masina cu una noua sau sa te duci in centru ca pieton.

      Detalii aici: https://www.umwelt-plakette.de/de/home.html

      PS: trebuie sa iei stickerul si pentru masini straine, ca sa fie totul politically correct.
  • +6 (6 voturi)    
    Merg la servici (Luni, 27 februarie 2017, 16:32)

    aniod [utilizator]

    merg de o viata la servici. Merg cu masina. Stau departe de statia de metrou, iar serviciul, evident, nu este in statia de metrou. Daca nu-mi pot achita din salariu costurile de transport cu masina, sa astept sa fiu dat afara sa primesc ajutor de somaj???
    Sa ies cat mai curand la pensie, pentru a fi sustinut de ceilalti? Cum ies socotelile cel mai bine, draga guvern?
  • +2 (2 voturi)    
    Nenea Daniel (Luni, 27 februarie 2017, 16:52)

    BibiAfricanul [utilizator]

    este un papagal, calator, care s-a trezit vorbind, ca sa nu taca. Adica sa fie bine, ca sa nu fie rau....
    Daca veunul ar avea macar un bob de minte, ar trebui sa sa gandeasca sa ceara DUPA ce au DAT - adica sa puna taxe dupa ce au investit masiv in infrastructura. Mai sus s-au expus aproape toate elementele necesare pentru asta dar, cine sa intelega??????
    Cu asemenea ministrii si primari (tanti Firea e, mai degraba, purtatoarea de cuvant a primariei) nu o sa avem niciodata ceva normal. Pe ei ii freca sa faca firme de stat, sa poata monopolize piata si fura cat mai mult si cat mai repede....Offff
  • +6 (6 voturi)    
    noua taxa (Luni, 27 februarie 2017, 17:13)

    XXXXL [anonim]

    eu zic sa-i amendeze pe toti posesorii de masini ca au masini.... sa vedem daca mai zice UE ceva...
  • +1 (1 vot)    
    mobilizarea! (Luni, 27 februarie 2017, 20:31)

    hot news [utilizator]

    soferii sa se mobilizeze cumva si sa dea statul in judecata .
    ceva ce trebuia facut demult..
    ca bani toti dam da strazi nu avem,transport in comun civilizat nu avem..etc..unde-s banii?
  • +1 (1 vot)    
    Disel ca Diesel (Luni, 27 februarie 2017, 21:15)

    was [utilizator]

    Credeam ca este gresala de tastare, dar dupa ce apare iarasi cateva randuri mai jos...
  • +4 (4 voturi)    
    Asa e cand ai guvern de hoti (Luni, 27 februarie 2017, 21:39)

    Wanheda [utilizator]

    Ati vazut cum stau cu executia bugetara? Jale. Plus ca trebuie bani, hotii is flamanzi si pomenile is multe.
    Btw, unde is postacii vajnici ai peseddlei? Ati mutit baietzai dragslasi?
  • +1 (1 vot)    
    Sunt de acord (Marţi, 28 februarie 2017, 10:30)

    Metec [utilizator]

    Chiar trebuie facut ceva, romanii sunt maniaci cu mersul cu masina peste tot. Oamenii au o perceptie falsa despre afisarea prosperitatii in acest fel. Iar orasele sunt sufocate de masini, care creeaza disconfort general, aglomeratie si poluare.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri