Primaria Capitalei nu doreste crearea unei societati care sa achizitioneze autoturisme pentru activitatea de taximetrie, nu doreste sa detina o firma care sa intre in competitie sau sa distorsioneze piata, dar vrea ca aceste servicii sa se desfasoare in conditii de legalitate si disciplina financiara, a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, intr-un interviu acordat Agerpres.

Gabriela FireaFoto: Agerpres

Edilul sef al Capitalei a facut referire la proiectul de hotarare care prevede crearea unei societati comerciale pe actiuni detinuta de Municipalitate, cu obiect de activitate dispecerizarea activitatii de transport local de persoane.

"S-a afirmat ca Primaria Capitalei doreste sa isi infiinteze propria firma de taxi, pentru ca a anuntat prin convocator ca 'infiintam un dispecerat pentru taxi si transport'. Vreau sa va spun ca nu este asa, nu intentionam sub nicio forma sa achizitionam autoturisme care s-ar preta activitatii de taxi. In schimb, venim in sprijinul solicitarii asociatiilor taximetristilor, cu care ne-am intalnit de mai multe ori, si care reclama faptul ca in Capitala actioneaza taxi-uri pirat - clone, practic - de asemenea, ca numarul taxiurilor care au primit avize, licente, aprobari in zonele limitrofe este mult mai mare decat permite legislatia si ca anumite controale care se fac din partea Brigazii Rutiere si a Politiei Locale nu sunt suficiente pentru a dezarma aceste fenomene. Iar reprezentantii taximetristilor mi-au spus ca sunt in pericol sa intre in faliment, pentru ca ei au facut credite, au luat in leasing masini, iar concurenta este neloiala, pentru ca in Bucuresti actioneaza taxiuri care nu sunt autorizate. De asemenea, tot asociatiile si cluburile taximetristilor mi-au semnalat un alt fenomen pe care il observam cu totii, anumite taxi-uri care nu s-au licentiat nici la Primaria Capitalei, si nici in judetul Ilfov, dar totusi actioneaza pe piata prin aplicatii proprii si nu platesc taxe si impozite, si atunci isi permit sa aiba un tarif mai mic, inducand ideea de concurenta neloiala. Am luat in analiza toate aceste sesizari facute si am considerat ca daca Primaria Generala a Capitalei infiinteaza aceasta dispecerizare la care, practic, va avea acces orice firma legal constituita si licentiata de taximetrie, vom elimina impreuna aceste fenomene nesanatoase", a spus edilul general, vineri.

Gabriela Firea a spus ca este deschisa discutiilor si negocierilor, dar nu in defavoarea legii, nici in defavoarea bugetului national sau a bugetului Capitalei.

"Deci, nu ne infiintam firma de taxi, dar vrem sa organizam mai bine transportul atat in comun - trebuie sa stim exact cate autobuze sunt la un anumit moment dat pe traseu, cate tramvaie, cate troleibuze, sa nu vina patru in statie, dupa care asteptam jumatate de ora si nu vine niciunul - si, de asemenea, in privinta taxiurilor si a microbuzelor care functioneaza - sa fie toate legale. Va dau un exemplu, daca un politist comunitar sau un politist de la Brigada Rutiera opreste un taxi, soferului i se cer toate documentele si vrea sa verifice daca are intr-adevar licenta. Pana in acest moment existau anumite dubii si subiectivisme, pentru ca nu exista o platforma transparenta, unde sa se poata afla in timp real daca exista sau nu licenta pentru un anumit taxi. Acum se suna direct la dispecerat si prin cateva apasari de tasta apare din calculatorul dispeceratului exact daca acea masina este sau nu licentiata in Bucuresti sau in judetul Ilfov", a precizat ea.

Edilul sef al Capitalei a subliniat ca prin crearea societatii comerciale care ar urma sa aiba ca obiect de activitate dispecerizarea activitatii de transport local de persoane nu se doreste o distorsionare a pietei de taximetrie.

"Un cetatean apeleaza telefonic sau online firma de taxi pe care doreste sa o foloseasca. Nu intervine Primaria Capitalei in aceasta actiune. Primaria Capitalei doreste, in schimb, legalitate, ordine, o disciplina financiara'', a precizat ea