​VIDEO Biciclete pe benzile pentru autobuze? Cerere a cetatenilor catre Primaria Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 20 februarie 2017, 10:54 Actualitate | Administratie Locala

Banda RATB Dorobanti 5
Foto: Hotnews
Marian Ivan, membru fondator al Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania, a initiat o petitie online prin care cere Primariei Capitalei ca pe toate benzile rezervate transportului public de persoane, aflate pe prima banda de circulatie, realizate sau in curs de avizare sau realizare, sa fie permisa circulatia bicicletelor, pana cand pe strazile respective se vor amenaja trasee pentru biciclete separate de traficul general.



"Aceasta solicitare este sustinuta de obligativitatea Primariei si Politiei, in calitate de administrator al drumului public, respectiv autoritate competenta in avizarea lucrarilor executate in zona drumului public, de a asigura conditii de siguranta pentru toti participantii la trafic, ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public, precum si protectia drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor respective", se arata in petitia online.

Petitia poate fi semnata aici.



Primaria Capitalei vrea sa instituie banda unica pentru RATB pe traseul care leaga Piata Presei Libere de Piata Dorobanti: b-dul Kiseleff- b-dul Maresal Prezan-Calea Dorobanti, potrivit unui comunicat emis de municipalitate. Proiectul urmeaza sa fie supus aprobarii Comisiei Tehnice de Circulatie.

La nivelul Municipiului Bucuresti sunt in analiza alte 29 de trasee pe care ar putea fi trasate benzi unice pentru autobuz si troleibuz si 11 trasee pe care s-ar putea implementa cale unica de rulare pentru tramvai.  HotNews.ro a scris despre acest subiect aici.

 
Trasee propuse pentru instituirea de banda  unica pentru autobuz si troleibuz :

- Sos. Bucuresti-Ploiesti intre Bd. Aerogarii - Piata Presei LibereBd. Aerogarii - Piata Presei Libere

- Sos. Kiseleff intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan

- Bd. Gh. Magheru intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti

- Str. N. Balcescu intre Str. C.A.Rosetti - Piata Universitatii

- Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil

- Str. N. Caramfil intre Bd. Aerogarii - Sos. Pipera

- Bd. Aviatorilor intre Str. N. Caramfil - Piata Charles de Gaulle

- Sos. Colentina intre Bucur Obor- Str. Sportului

- Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I

- Sos. Iancului intre Sos. Mihai Bravu - Sos. Pantelimon

- Bd. Chisinau intre Sos. Pantelimon - Bd. N. Grigorescu

- Bd. N. Grigorescu intre Bd. Basarabia - Bd. Th. Pallady

- Bd. Unirii - Str. Traian - Piata Alba Iulia

- Bd. Decebal intre Piata Alba Iulia - Sos. Mihai Bravu

- Str. Baba Novac intre Sos. Mihai Bravu - Str. C-tin Brancusi

- Str. C-tin Brancusi intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu

- Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi - Bd Basarabia

- Splaiul Independentei intre Piata Unirii -Pod Eroilor

- Bd. D. Cantemir intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda

- Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda - Cal. Vacarestilor

- Cal. Vacarestilor intre Bd. Tineretului - Piata Sudului

- Str. Nitu Vasile intre Piata Sudului - Bd. Al. Obregia

- Bd. AL Obregia intre Str. Nitu Vasile - Str. Tumu Magurele

- Drumul Taberei (ramura de nord) intre Str. Valea Ialomitei - Drumul Sarii

- Drumul Taberei (ramura de sud) intre Str. Valea Argesului - Str. Brasov

- Bd. luliu Maniu intre Grup Scolar Auto- Piata Leul

- Cal. Grivitei intre Bd. Ion Mihalache - Gara de Nord

- Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei

- Bd. C-tin Prezan - intre Sos. Kiseleff - bd. Aviatorilor

 

Trasee propuse pentru instituirea de cale unica de rulare pentru tramvai:

- Sos. Oltenitei  intre Romprim - Piata Eroii Revolutiei

- Sos. Viilor intre  Piata Eroii Revolutiei-Str. Dr. Istrate

- Str. Dr. Istrate intre Sos. Viilor-Sos. Progresului

- Bd. Timisoara intre Sos. Progresului-Bd. Vasile Milea

- Bd. Vasile Milea intre Bd. Timisoara-Pasajul Basarab

- Bd. Iancu de Hunedoara intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare

- Sos. Stefan cel Mare intre Bd. lancu de Hunedoara-Sos. Mihai Bravu

- Sos. Mihai Bravu intre Sos. Stefan cel Mare-Cal. Vacaresti

- Cal. Vacaresti intre Sos. Mihai Bravu-Sos Oltenitei

- Sos. Colentina intre Pasaj Colentina (cap linie 21)-Bucur Obor

- Cal. Mosilor intre Bucur Obor-Bd. Carol I.



Reamintim ca in acest moment, in Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere:

- B-dul Mihail Kogalniceanu - b-dul Regina Elisabeta,

- Splaiul Independentei, portiunile dintre sos. Cotroceni si bd.Eroilor si din dreptul Centrului Istoric,

- B-dul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia,

- Calea  Dorobanti, intre b-dul Dacia si Sos. Stefan cel Mare,

- B-dul Dacia, intre calea Dorobanti si Str. Icoanei,

- Calea Grivitei, intre Piata Mures si str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,

- B-dul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si piata Charles de Gaulle.



In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete. Si asta desi in perioada 2008 si 2010 Primaria Capitalei a platit 11 milioane de euro pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. Acestea au fost amenajate pe trotuar, prin vopsirea asfaltului, insa fara ca bordurile sa fie aduse la nivel si avand tot felul de obstacole pe traseu (chioscuri de ziare, florarii, stalpi, pomi, tomberoane), iar Politia Rutiera le-a inchis pentru ca nu erau sigure.

Ministerul Mediului a dat inca din 2014 suma de 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 de km de piste noi pentru biciclete, insa Primaria nu a facut nimic pana acum.

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.

Citeste aici Rezolutia PE.

In plus, inca din 2014 la Parlamentul European se afla o propunere de rezolutie referitoare la promovarea retelelor de piste pentru biciclete.

In aceasta este invitata Comisia Europeana sa defineasca o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei inlocuind automobilul, de exemplu prin investitii in infrastructuri pentru biciclete si in servicii de inchiriere a bicicletelor.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

9619 vizualizari

  • +12 (20 voturi)    
    Hm (Luni, 20 februarie 2017, 11:00)

    The_Dude [utilizator]

    Sa nu fiu inteles gresit, dar in acest caz autobuzul ar trebui, in momentul depasirii, sa lase 1 metru intre el si biciclist... m-as mira ca respectiva banda sa permita aceasta manevra.
    • +13 (21 voturi)    
      Stai linistit (Luni, 20 februarie 2017, 11:21)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      biciclistul merge mai repede decat autobuzul RATB
      • +4 (16 voturi)    
        ... (Luni, 20 februarie 2017, 13:15)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Hai sa nu exageram. Una e viteza medie si alta e viteza maxima. Poate ca viteza medie e aceeasi, dar autobuzul opreste si in statii. E fizica de clasa a cincea.
        Daca autobuzul trebuie sa mearga cu viteza maxima a biciclistului sau sa astepte sa poata depasi degeaba mai avem banda dedicata.
        • +2 (14 voturi)    
          Fizica de-a cincea (Luni, 20 februarie 2017, 14:41)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Eu n-am făcut fizică într-a cincea (my bad !), așa că poate n-am prins informația: cam cât e viteza maximă a autobuzului ? Dacă e undeva pe la 50-60, s-ar putea să aveți dreptate. Dar din câte autobuze RATB am vizitat eu, e mai degrabă pe la 40. Un biciclist cu o condiție fizică medie poate prinde o maximă de 30 fără să-și scuipe plămânii. Nu prea-i rămâne timp autobuzului să-l prindă între stații și să-l depășească. Poate doar dacă-i expresul de aeroport, dar deja ne pierdem în cazuri particulare.
          • -1 (5 voturi)    
            Legile nu se refera la biciclistul mediu (Luni, 20 februarie 2017, 16:15)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

            Daca biciclistul trece pe langa autobuzul oprit in statie (destul de greu daca n-are alveola), iar apoi autobuzul se chinuie sa-l depaseasca - tot scopul benzilor dedicate pentru autobuz este anulat.
            De aceea pe autostrada sau drumuri express nu se permite mersul pe bicicleta, pentru ca sunt greu de vazut si se deplaseaza mult sub viteza medie a celorlalti participanti la trafic si i-ar incurca pe acestia. Plus ca sunt putini biciclisti capabili sa obtina viteza medie de 50+.
          • +3 (9 voturi)    
            ... (Luni, 20 februarie 2017, 16:39)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

            Vorbim discutii. Daca banda e libera autobuzul merge cu viteza maxima legala. Cati biciclisti pot merge cu 40-50 km/h? Poate 1%?
      • +6 (6 voturi)    
        sigur (Luni, 20 februarie 2017, 15:37)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        Si e si mai frumos ca media locuitorilor, si e si mai destept, si o are si mai lunga in medie cu cativa cm, si castiga si mai multi bani etc. Problema e ca nu chiar toti biciclistii sunt asa, ca nu ne adresam doar biciclistilor de elita, mai sunt si adolescenti, si femei, si oameni mai in varsta, si parinti cu copii care vor sa mearga cu bicicletele, mai sunt oameni care merg si de placere, nu toti sunt atat de reusiti genetic si de antrenati si minunati ca Dvs.
        • +5 (9 voturi)    
          Poate aveti dreptate (Luni, 20 februarie 2017, 16:13)

          Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

          In vestul Europei , chiar si in nord dar si sud bicicleta e folosita de absolut toate categoriile sociale.
          La noi probabil ca nu functioneaza ca suntem romani. La noi ploua, e frig, e cald, bate vantul, ninge, ba e zi ba e noapte.....
          Va invit sa mergeti in orice tara sanatoasa la cap sa vedeti.
          Mai e o chestiune: pe masura ce va creste numarul biciclistilor va scadea numarul masinilor. Asadar , si soferii se vor bucura de masuri pentu biciclisti. Nu sunt clase antagoniste.
          Eu de exemplu, mi-as lasa masina la intrarea in oras si as folosi bicicleta.
          E greu sa intelegeti, stiu. Traim in Romania si trebuie sa ne invatam cu asta. Bine ca nu ne-am nascut in Siria.
          • +6 (8 voturi)    
            problema... (Luni, 20 februarie 2017, 16:25)

            rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

            ... este ca daca se va permite mersul bicicletelor pe banda de autobuze, nu va mai face nici Dzeu banda speciala pt biciclete. Cand o sa se mai ceara benzi pt biciclete, raspunsul o sa fie "mergeti pe aia de autobuz, nu mai cheltuim alti bani". Or eu as prefera benzi specializate, nu vreau sa risc sa merg cu copiii pe banda pe unde mai circula vehicule de 15 tone, 80% din ele cu probleme tehnice. Si cand merg, vreau sa ajung netranspirat ca un porc la serviciu, adica cu maxim 15km pe ora vara. Ca nu am unde sa fac dus.
            • +1 (1 vot)    
              cititi petitia cu atentie! (Luni, 20 februarie 2017, 21:14)

              MarianIvan [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Petitia explica foarte clar ca in cazul in care nu s-ar da curs cererii, biciclistii ar trebui sa circule (legal) pe banda a 2-a. Ceea ce este un pericol imens, pentru toate categoriile de biciclisti.
              • +1 (1 vot)    
                @marianIvan (Marţi, 21 februarie 2017, 16:08)

                adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui MarianIvan

                Petitia este o gluma... NU este instrument de constringere al autoritatilor pentru a le obliga sa faca ceva.

                Asa ca vorbim vorbe...
    • +8 (14 voturi)    
      Sau invers (Luni, 20 februarie 2017, 11:31)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      Mă tem că, la viteza cu care circulă autobuzele RATB, bicicliștii sunt cei care vor trebui să lase un spațiu lateral la depășirea hardughiei.
      • -6 (16 voturi)    
        Fara biciclisti, banda libera este a RATB (Luni, 20 februarie 2017, 14:40)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Fara biciclisti, banda libera este a RATB, nu a transportului de pasageri!
        • +3 (9 voturi)    
          Cine a hotărât ? (Luni, 20 februarie 2017, 15:50)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          Există vreun paragraf de lege, de Cod Rutier sau de hotărâre CCR care stipulează astfel ?
          Dealtfel, dacă ați citit conținutul articolului, propunerea de utilizare a benzii RATB de către bicicliști ar fi o soluție temporară, până la amenajarea unor piste de biciclete la standarde civilizate. Chiar nu înțeleg înverșunarea dvs.
          Ca să vă mai ostoiți nervii, vă recomand o vizită într-o capitală europeană care aplică deja această metodă - spre exemplu Londra. Dacă ajungeți la concluzia onestă că eficiența sistemului de transport londonez e sub cea bucureșteană, reluăm discuția.
        • 0 (6 voturi)    
          Atentie cum cititi, reformulez: (Luni, 20 februarie 2017, 15:54)

          pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

          1, Sustin obtinerea de drepturi sporite pentru biciclisti pentru ca orasele au devenit foarte agglomerate din cauza masinilor iar bicicletele sunt o solutie buna pentru decongestionarea traficului!

          2. Fara a se permite accesul biciclistilor pe banda rezervata, banda devine mai mult banda rezervata Societatii Comerciale RATB, decat banda rezervata BUS.

          3. Macar daca s-ar spala autobuzele si troleibuzele ca sunt mai murdare decat trotuarul strazii!
          Luati autobuzle de Gara de Nord sa vedeti ca arata ca masinile de gunoi!
    • +4 (8 voturi)    
      corect (Luni, 20 februarie 2017, 11:45)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      chiar mai mult de 1 metru.

      in principiu o banda de circulatie nu se delimiteaza fix la latimea maxima a vehiculelor care circula pe ea. cred ca exista si niste normative tehnice care stabilesc detaliile. ar fi culmea sa limitezi parcul RATB in functie de latimea benzilor de circulatie.
      in plus, depasirile astea ar fi necesare doar in zonele in care autobuzele au suficient spatiu sa accelereze, caz, deci nu in zona statiilor sau a intersectiilor. in aceste cazuri ar fi destul de simplu sa depaseasca intrand cativa centimetri pe urmatoarea banda.
    • +10 (10 voturi)    
      rar (Luni, 20 februarie 2017, 11:47)

      _sandu_ [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      se ajunge la situatia asta.
      Eu prefer sa merg in spatele autobuzului si sa nu depasesc chiar daca opreste in statie. In caz ca vin din spate prefer sa incetinesc si sa ma apropi de borduta. Nu am avut caz in care autobuzul sa vina la mai putin de un metru de mine cand m-a depasit.

      Daca circulatia autobuzelor o sa fie fluida pe aceste bezi o sa fie si mai rare aceste cazuri mai ales daca biciclisti nu vor avea voie sa depaseasca autobuzele.

      P.S. : merg pe bicicleta doar la ore si in zile cand e putin trafic.
    • +13 (13 voturi)    
      N-ar fi o problema (Luni, 20 februarie 2017, 11:51)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      In multe orase din vestul Europei se permite circulatia bicicletelor pe benzile pentru autobuze si nu am vazut sa fie probleme, autobuzul depaseste cand are loc. Oricum ar circula mai repede decat o face acum...
    • -11 (19 voturi)    
      hei (Luni, 20 februarie 2017, 14:13)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      Eu am cateva propuneri in sprijinul biciclistilor:
      - Biciclistii sa aiba voie sa treaca pe rosu.
      - Biciclistii sa aiba voie sa circule pe contrasens.
      - Introducerea unei TVA de 90% pentru bicicletele pentru adulti.

      Si in final, un apel catre toti oamenii de bine: Puneti pioneze pe pistele de biciclete.
      • 0 (6 voturi)    
        ... (Luni, 20 februarie 2017, 16:28)

        Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui john70

        de acord cu primele doua..
        As modifica usor a treia optiune: tva-ul de 90% sa se alplice la toate auto personale. Din taxa obtinuta sa se subventioneze achizitionarea de biciclete pentru toata populatia. (daca mai raman bani, sa se infiinteze o scoala specialia pentru cei care fac comentarii ca al tau, reeducare tzac pac= se rezolva)
    • +1 (5 voturi)    
      Iar minte Firea.Nu sunt benzi unice. (Luni, 20 februarie 2017, 15:42)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      Ca să fie benzi unice,trebuie refugii pentru oprirea în stație,încât să permită circulația altor mijloace de transport în comun aflate în mișcare,altfel se crează situații de conflict și încurcarea circulației pe celelalte benzi.Iar a desenat Firea niște coli de hârtie și le consideră capodoperă.De cheltuit banii(citește furat).
  • 0 (16 voturi)    
    Prioritate (Luni, 20 februarie 2017, 11:25)

    Raju [utilizator]

    In acest caz de fapt cine are prioritate pe banda speciala: un biciclist cu un singur calatoar sau un autobuz cu 40 de calatori?
    • +1 (13 voturi)    
      Biciclistul (Luni, 20 februarie 2017, 14:42)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Raju

      Biciclistul are prioritate, pentru că vehiculul său e încărcat la 100& din capacitate :)
    • +1 (7 voturi)    
      prioritate? (Luni, 20 februarie 2017, 16:53)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Raju

      vorbim de o intersectie de "benzi speciale"?

      daca vorbim de incarcare, s-ar putea sa descoperi ca biciclistul este aproape la fel de eficient in utilizarea carosabilului ca un autobuz. motive? ocupa mult mai putin spatiu, nu polueaza deloc, uzura asfaltului este practic zero...
  • -7 (17 voturi)    
    n-am inteles (Luni, 20 februarie 2017, 14:41)

    Xorciser [utilizator]

    Eu tot nu am inteles: benzile astea pentru autobuze vor fi 24/24 sau trebuie eliberate doar la orele de varf? De exemplu eu nu vad rostul sa tii o banda libera pentru autobuze la ora 10 seara.

    Si inca ceva: taxiurile au voie pe banda de autobuz sper.
    • +3 (5 voturi)    
      Da (Luni, 20 februarie 2017, 15:51)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Cel puțin în alte părți așa e - taxiurile sunt considerate transport public și circulă pe banda BUS.
    • -2 (4 voturi)    
      Din cate stiu eu, da (Luni, 20 februarie 2017, 16:30)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Oricum ar fi stupid sa ai 2 benzi: una plina ochi si una goala pusca.
      • +1 (3 voturi)    
        de ce ar fi stupid? (Luni, 20 februarie 2017, 16:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        la ora de varf chiar asa va fi - banda de autobuze va fi uneori goala. scopul ei este sa fluidizeze transportul in comun. daca se umple de autoturisme, autobuzul va circula mai incet, deci se pierde avantajul.

        oricum, in afara orelor de varf devine irelevant daca este "dedicata" sau nu.
  • -5 (17 voturi)    
    eu sunt de acord! (Luni, 20 februarie 2017, 14:58)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Asa va creste semnificativ numarul donatorilor de organe la spitalele Fundeni, Floreasca , Universitar.
  • +3 (19 voturi)    
    Incetati cu comparatiile (Luni, 20 februarie 2017, 15:03)

    radu_cel_frumos [utilizator]

    Alte orase europene au parcari
    Alte orase europene au semafoare sincronizate
    Alte orase europene au sosele
    Alte orase europene au transport in comun adecvat

    Chiar si asa: alte orase europene au o rata mare a accidentelor mortale in care sunt implicati biciclistii.

    Inainte de banda speciala pentru 10.000 de biciclisti vreau banda speciala pentru salvarea si pompierii care ajuta doua milioane de bucuresteni!
    • 0 (12 voturi)    
      Exemple ? (Luni, 20 februarie 2017, 15:52)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Îmi puteți da un exemplu de oraș european cu o rată alarmantă a accidentelor cu bicicliști ? Precizând și sursa informației, vă rog mult. Mulțumesc.
      • +7 (7 voturi)    
        Citim si noi putin sau mai bine facem galagie? (Luni, 20 februarie 2017, 18:27)

        radu_cel_frumos [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        Raportul Comisiei de specialitate din Belgia e bun?

        Concluzia asta e clara?:

        "The risk for cyclists per kilometre is more than 20 times that for a motorist. The relative risk per minute is still 8 times higher. The fatal risk per minute for cyclists is not that much higher than for motorists
        and is “only” four times greater."

        Link-ul asta merge?

        http://www.bivv.be/publications/@%20Risk/@%20Risk.Analysis%20of%20the%20risk%20of%20serious%20or%20fatal%20injuries%20in%20traffic%20according%20to%20age%20and%20mode%20of%20transport.pdf

        Cautati.... e o bogata literatura stiintifica care va asteapta.
        • -1 (3 voturi)    
          bun argumentul! (Luni, 20 februarie 2017, 21:19)

          MarianIvan [anonim] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

          Tocmai pentru ca riscul este mare pentru biciclisti, este necesar ca ei sa circule pe prima banda, alaturi de autobuzele RATb; in niciun caz pe banda a doua. :)
        • -1 (3 voturi)    
          Îmi pare rău, sunteți pe lângă subiect (Marţi, 21 februarie 2017, 9:11)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

          Dacă tot e vorba de „citim și noi puțin sau mai bine facem gălăgie”, ați fi putut începe prin a citi cu mai multă atenție ce v-am solicitat eu: v-am cerut respectuos exemple de orașe cu rată alarmantă a ACCIDENTELOR cu bicicliști. În schimb, dvs. ați venit cu o analiză de RISC. N-avem mere, dar poftiți niște ouă...
          După ce vă mai aprofundați studiile de semantică și învățați să stăpâniți cu mai mult succes tehnica înțelegerii unui text citit, vă aștept din nou la discuție.
          Cu stimă.
          • +1 (3 voturi)    
            Bla bla bla (Marţi, 21 februarie 2017, 14:08)

            radu_cel_frumos [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

            Citeste matale raportul. Este despre cei morti! Pe baza lor se calculeaza riscul nu pe baza oaselor de miel aruncate in sus.

            Daca ai intelege si olandeza ti-as da linkul catre autoritatea lor. Rata deceselor in Olanda, patria pistelor de bicicleta este de 25% pentru biciclisti raportat la total decese rutiere.

            Dam frumos din gura dar nu citim. Asta parca ar putea sa aduca mortii din groapa.

            Si, btw: mai intrebati si pe cei care locuiesc efectiv in tarile de mai sus nu numai turistii ambetati de frumos.
    • +3 (7 voturi)    
      ... (Luni, 20 februarie 2017, 16:29)

      Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      pai vrei sa platesti 3euro pe ora?? Daca da, atunci comentariul tau este valid.
      • +1 (5 voturi)    
        Toate comentariile sunt valide (Luni, 20 februarie 2017, 19:56)

        radu_cel_frumos [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Bucuresti

        Numai ca unii confunda vehementa cu adevarul.
    • +1 (1 vot)    
      hehehehehe (Luni, 20 februarie 2017, 22:26)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui radu_cel_frumos

      Alte orase europene au o rata mare a incidentelor mortale in care sunt implicati musulmanii.
  • 0 (6 voturi)    
    Si motociclistii (Luni, 20 februarie 2017, 15:27)

    Ion2050 [anonim]

    Asa am vazut in strainatate.
  • +2 (12 voturi)    
    In Cluj-Napoca (Luni, 20 februarie 2017, 15:37)

    Manodragon [utilizator]

    Chestia asta e normala in Cluj de atat timp.
    Dar nu ma surprinde faptul ca in Bucuresti trebuie sa faci petite la Firea pentru un lucru de genul
  • -1 (3 voturi)    
    de ce?! (Luni, 20 februarie 2017, 17:04)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    De ce trebuie mereu sa fie totul la gramada?

    Sunt strazi unde se preteaza asa ceva, de exemplu Bld Regina Elisabeta. Evident cu conditia ca bicicleta sa astepte in spatele troleului oprit in statie.

    Dar Pe Bld Prezan de exemplu, intre Arc si Aviatorilor, ar fi foarte foarte periculos sa se circule cu bicicleta pe banda de autobuz.
    • +1 (3 voturi)    
      what?!? (Luni, 20 februarie 2017, 19:29)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Biciclistul sa astepte? NEVER!
      Mai era unul, pe alta stire. care-mi zicea ca sunt invidios pe lipsa lor de civilizatie sau macar cultura rutiera. Mda... tot amsterdamul e invidios pe taranii barati care trec pe rosu, in timp ce la ei se sta la rosu pe pista de bicla fara sa treaca nimeni.
  • -1 (3 voturi)    
    struto-camila (Luni, 20 februarie 2017, 19:11)

    kong [utilizator]

    O mare tampenie!
    Ori una ori alta!
    De ce sa nu bagam pista de biciclete intre trotuar si banda unica pentru traficul in comun, iar restul benzilor micsorate, caci oricum multe sunt trasate cu curul nu cu capul!
    • +1 (1 vot)    
      este o solutie (Luni, 20 februarie 2017, 21:22)

      MarianIvan [anonim] i-a raspuns lui kong

      Se poate face si acea pista, dar dupa ce se face proiect. Asa cum spune petitia, este o solutie temporara, pana cand traficul o sa mai scada si o sa ramana mai mult spatiu liber pe carosabil.
      O pista pentru biciclete nu inseamna doar o dunga pe carosabil. Ea trebuie sa aiba sistem de canalizare, sa ai echipament de curatare si deszapezire. Doar nu te apuci sa faci piste iar iarna te apuci sa dai zapada cu lopata, asa cum a facut PMB?
  • +3 (3 voturi)    
    intentie buna dar... (Luni, 20 februarie 2017, 22:56)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    sa ne intelegem,sunt biciclist si imi doresc un Bucuresti muuuult mai bicycle friendly!
    dar dupa discutii serioase si consultari intre biciclisti ,experti si cei care au o perceptire de ansamblu a traficului .

    decat sa venim cu solutii inedite in fiecare an si dupa cateva luni/ ani constatam ca nu sunt sigure sau ca am aruncat zeci de milioane de euro pentru ''piste'' pe trotuar mai bine un plan strategic pilot realist care sa poata fi extins.

    si apoi sunt orase care fac asta in Europa de zeci de ani, am putea angaja niste consultanti de acolo,de ce incercam sa carpim mereu pentru a recarpi dupa o perioada in care realizam ca nu merge ?
  • +1 (1 vot)    
    benzi biciclete+autobuz (Marţi, 21 februarie 2017, 6:32)

    XXXXL [anonim]

    problema a fost indelung dezbatuta si concluziile aplicate in olanda,unde bicicletele circula la lejer:
    sub 20 km pe ora, nu se impune separatia bicicletelor de alt trafic auto.
    peste 20 km pe ora, separatia bicicletelor este necesara.

    comentariile sunt de prisos, urmariti tema pe internet si veti vezvolta aceleasi concluzii.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică