LISTA Primaria Capitalei a finalizat lista bulevardelor pe care ar urma sa implementeze benzi unice RATB. Urmeaza sa obtina aprobarile de la Politia Rutiera
Pe benzile unice pot circula doar mijloacele de transport in comun, taxiurile si echipajele de interventie. Aceasta masura a fost implementate de majoritatea capitalelor europene pentru a imbunatati transportul public. Astfel, tramvaiele, troleibuzele si autobuzele nu mai stau blocate intrafic, ci au prioritate.
Primaria Capitalei vrea sa implementeze banda unica pentru autobuz si troleibuz pe urmatoarele artere:
- Sos. Bucuresti-Ploiesti intre Bd. Aerogarii - Piata Presei LibereBd. Aerogarii - Piata Presei Libere
- Sos. Kiseleff intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan
- Bd. Gh. Magheru intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti
- Str. N. Balcescu intre Str. C.A.Rosetti - Piata Universitatii
- Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil
- Str. N. Caramfil intre Bd. Aerogarii - Sos. Pipera
- Bd. Aviatorilor intre Str. N. Caramfil - Piata Charles de Gaulle
- Sos. Colentina intre Bucur Obor- Str. Sportului
- Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I
- Sos. Iancului intre Sos. Mihai Bravu - Sos. Pantelimon
- Bd. Chisinau intre Sos. Pantelimon - Bd. N. Grigorescu
- Bd. N. Grigorescu intre Bd. Basarabia - Bd. Th. Pallady
- Bd. Unirii - Str. Traian - Piata Alba Iulia
- Bd. Decebal intre Piata Alba Iulia - Sos. Mihai Bravu
- Str. Baba Novac intre Sos. Mihai Bravu - Str. C-tin Brancusi
- Str. C-tin Brancusi intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu
- Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi - Bd Basarabia
- Splaiul Independentei intre Piata Unirii -Pod Eroilor
- Bd. D. Cantemir intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda
- Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda - Cal. Vacarestilor
- Cal. Vacarestilor intre Bd. Tineretului - Piata Sudului
- Str. Nitu Vasile intre Piata Sudului - Bd. Al. Obregia
- Bd. AL Obregia intre Str. Nitu Vasile - Str. Tumu Magurele
- Drumul Taberei (ramura de nord) intre Str. Valea Ialomitei - Drumul Sarii
- Drumul Taberei (ramura de sud) intre Str. Valea Argesului - Str. Brasov
- Bd. luliu Maniu intre Grup Scolar Auto- Piata Leul
- Cal. Grivitei intre Bd. Ion Mihalache - Gara de Nord
- Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei
- Bd. C-tin Prezan - intre Sos. Kiseleff - bd. Aviatorilor
Primaria Capitalei vrea sa implementeze cale unica de rulare pentru tramvai pe urmatoarele artere:
- Sos. Oltenitei intre Romprim - Piata Eroii Revolutiei - 4,5 km
- Sos. Viilor intre Piata Eroii Revolutiei-Str. Dr. Istrate - 1,0 km
- Str. Dr. Istrate intre Sos. Viilor-Sos. Progresului - 0,3 km
- Bd. Timisoara intre Sos. Progresului-Bd. Vasile Milea - 0,5 km
- Bd. Vasile Milea intre Bd. Timisoara-Pasajul Basarab - 1,8 km
- Bd. Iancu de Hunedoara intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare - 0,7 km
- Sos. Stefan cel Mare intre Bd. lancu de Hunedoara-Sos. Mihai Bravu - 2,1 km
- Sos. Mihai Bravu intre Sos. Stefan cel Mare-Cal. Vacaresti -5,6 km
- Cal. Vacaresti intre Sos. Mihai Bravu-Sos Oltenitei - 1,5 km
- Sos. Colentina intre Pasaj Colentina (cap linie 21)-Bucur Obor - 4,5 km
- Cal. Mosilor intre Bucur Obor-Bd. Carol I - 1,5 - km
Despre amenajarea de benzi unice pentru RATB se discuta de cel putin zece ani la nivelul Primariei Capitalei, insa pana acum s-au facut doar 7 km si acestia sunt de multe ori blocati de masinile parcate neregulamentar.
Un exemplu de proiect de succes este linia unica pentru tramvaiul 41: un proiect criticat la inceput, dar care in timp si-a dovedit utilitatea. Tramvaiele vin in statie la cateva minute, circula rapid, nu sunt blocate de masini si reprezinta sigura modalitate decenta de transport din zona. In perioada respectiva s-a facut si banda unica RATB de pe bd. Elisabeta din centrul Capitalei.
In timpul celor doua mandate ale lui Sorin Oprescu s-a discutat foarte des despre implementarea de benzi unice pentru RATB, insa s-a facut putin: banda unica de pe Calea Dobobanti, de pe bd. Unirii, pe Splaiul Independentei, pe Calea Dorobanti si pe bd. Dacia.
Arterele din Bucuresti pe care s-au implementat benzi unice in ultimii ani sunt:
- Splaiul independentei, intre sos. Cotroceni si bd. Eroilor si in dreptul Centrului Istoric;
- Calea Dorobantilor si str.Polona, intre bd.Dacia si sos.Stefan cel Mare;
- Bd. Dacia, intre Calea Dorobantilor si str.Icoanei;
- Bd.Regina Elisabeta sib d.Mihail Kogalniceanu, intre Calea Victoriei si Piata Operei;
- Bd. Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia.

Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Autobuzul ajunge primul la semafor si nu mai asteapta 3-4 schimbari de culoare.
Ar trebui si motocicletele sa aiba voie, asa am vazut in strainatate.
Acum se va mai degreva situatia.
Si vine intrebarea de baraj...pentru banda unica inseamna desfintarea parcarilor (legale / ilegale) de pe banda 1 (de la Apaca pina la Pacii).
Unde vor fi duse cele cite sute de masini?
Si probabil ca situatia este identica pe toate arterele importante.
E treaba lor unde le vor duce , prioritatea in Bucuresti e Ratb. Daca Ratb se intoarce la parametri din ani 2000-2005 sa zic jumate din masinile personale pot fi duse la casat :)
mai mult... unele dintre ele au si linie de tramvai! o sa fie 2 benzi dedicate ratb si una soferilor?!
nu am nimic impotriva benzilord e ratb... dar trebuie facute sa decongestioneze traficul... nu sa-l strice de tot!
mai mult... nu sunt parcari, lumea o sa parcheze pe linia de ratb.... sau iarna nici macar nu o sa se deszapezeasca linia de ratb decat pe jumate!
sunt de asemenea de acord si chiar sustin ideea sa nu se mai parcheze masinile ilegal... da intervine o problema: unde dracu le parchezi?! blocurile au parcari (Daca au) pentru un sfert din cat ar trebui!
solutiile astea trebuie gandite in ansamplu... cu carpeli ca sa te lauzi la tv!
nu-mi vine sa cred ca zic asta ,dar daca chiar se face, chiar se implementeaza, chiar se protejeaza prin amenzi, bravo firea, bravo primaria.
Asta ar trebui sa rezolve primaria initial... ofera locuri de parcare (cu plata) si dupa aia rupe-i cu amenzi pe aia de parcheaza pe banda 1.
Asa, fara o alternativa, absolut nimeni nu va respecta ce spune primaria.
Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil
Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I
Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi - Bd Basarabia
Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda - Cal. Vacarestilor
Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei
Ei se fac ca lucreaza sau au venit din varful muntelui si habar nu au cum functioneaza un trafic. Daca ar permite asa ceva, s-ar face cozi monstru pe toate aceste bulevarde si de fapt banda e practic inaplicabila. Mai mult, prin b-dul Aerogarii e iesirea din oras spre DN1. Cu ce scop sa pui limitare intr-un loc unde evident nu ai cum sa iei autobuzul RATB ca sa ajungi la Ploiesti?!
Intradevar, la orele de varf se circula f f greu pe aerogarii, venind trafic dimineata dinspre otopeni si dinspre Chitila-Mogosoaia catre multinationale. Din trei benzi pe sens una sta degeaba pentru tramvai si alta pentru transportul public. Se va face jam deasupra pasajului Baneasa.
In prezent sunt parcate masini pe banda 1 non stop. Masinile celor care locuiesc in blocurile de pe bulevard. Iar in zona pietii 1 mai si magazinului megaimage de acolo avem masini parcate pe 32 benzi si se circula pe linia de tramvai.
Sunt curios cum o sa puna ei banda ratb acolo si ce o sa se intample cu masinile parcate. Si le pun oamenii in casa sau ce fac cu ele?
Nu zic ca nu e bine sa se faca, dar poate cu niste solutii pentru cei care in prezent parcheaza acolo. Asa cum arata e la stilul "descurcati-va".
1. e nevoie de aplicarea unor masuri ferme impotriva celor ce circula / isi parcheaza masinile pe aceste benzi
2. curatenie si control strict al accesului in mijloacele de transport; cei ce folosesc acum masinile o fac mai ales pentru ca ratb-ul este murdar, orarul este haotic, iar mijloacele de transport sunt pline de calatori clandestini, cersetori si oameni ai strazii;
3. modernizarea parcului auto. cred ca multi dintre noi ar fi dispusi sa plateasca ceva mai mult pe bilete dar sa se urce in tramvaie moderne in conditii decente;
4. campanii de incurajare a folosirii ratb
5. reactia prompta a calatorilor in cazul neregulilor, dar si raspunsul prompt al ratb.
Fara astea...e cam cam degeaba.
Chiar ma mir ca au inceput sa implementeze o astfel de masura avangardista. Acum mai ramane sa mai si mareasca numarul de autobuze.
Dupa atatea prostii facute in Bucuresti de cand a iesit Firea primar, in sfarsit o veste buna.
Pe o banda de circulatie in oras trec in medie pe ora 700 de vehicule (cifra standard de lucru). 700 inmultit cu 1.5 pasageri pe masina, avem 1050 de calatori in automobilele personale pe ora; care trebuie sa-si schimbe comportamentul si sa ia RATB.
Daca un autobuz RATB full ar transporta 50 de persoane asta inseamna ca 1050:50=21 de autobuze trebuie sa circule pe ora, adica unul la 3 minute. Ma indoiesc ca PMB are capacitatea asta de transport pentru toate rutele puse in discutie. Probabil nici pentru jumatate, si asta dupa ce cumpara ce si-a propus sa cumpere.
Spre comparatie, orasul NY are benzi unice pt autobuze deservite la orele de varf de unul la fiecare 7 secunde, iar Hong Kong de un autobuz la fiecare 5 secunde.
Chiar daca PMB ar dispune de aceasta flota, cu toate ca nu dispune, se pune problema daca oamenii sunt dispusi sa-si schimbe comportamentul de transport. Unii da, altii nu. Degeaba ai un autobuz care vine la 3' daca e gol, si langa, banda pt masini nu se misca. Se intampla asta in multe orase europene si nu numai.
Parerea mea umila e ca dna Firea s-a uitat pe waze, a vazut care sunt cele mai aglomerate strazi in rush hour si a zis: "pe acolo sa trageti cu vopsea baieti! Ca sa fim si noi europeni si civilizati!".
Partea buna in cazul asta e ca traim in Romania, si primariile nu aloca fonduri suplimentare si pentru "law enforcement", asa ca din nou, se va da legea, dar nu se va respecta.