LISTA Primaria Capitalei a finalizat lista bulevardelor pe care ar urma sa implementeze benzi unice RATB. Urmeaza sa obtina aprobarile de la Politia Rutiera

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:15 Actualitate | Administratie Locala

Banda RATB Dorobanti 5
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a finalizat lista bulevardelor pe care ar urma sa se implementeze benzi unice pentru tramvaie si autobuze, a declarat primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, pentru HotNews.ro. Aceasta spune ca proiectul urmeaza sa fie discutat cu Brigada de Politie Rutiera pentru aprobare. Printre bulevardele pe care Primaria Capitalei intentioneaza sa faca benzi unice pentru RATB se numara: bd. Aviatorilor, Sos. Kiseleff, bd. Magheru, Sos. Colentina bd. Decebal, bd. Tineretului si Drumul Taberei.

Pe benzile unice pot circula doar mijloacele de transport in comun, taxiurile si echipajele de interventie. Aceasta masura a fost implementate de majoritatea capitalelor europene pentru a imbunatati transportul public. Astfel, tramvaiele, troleibuzele si autobuzele nu mai stau blocate intrafic, ci au prioritate.

Primaria Capitalei vrea sa implementeze banda  unica pentru autobuz si troleibuz pe urmatoarele artere:

- Sos. Bucuresti-Ploiesti intre Bd. Aerogarii - Piata Presei LibereBd. Aerogarii - Piata Presei Libere

- Sos. Kiseleff intre Piata Presei Libere-Bd. C-tin Prezan

- Bd. Gh. Magheru intre Piata Romana- Str. C.A .Rosetti

- Str. N. Balcescu intre Str. C.A.Rosetti - Piata Universitatii

- Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil

- Str. N. Caramfil intre Bd. Aerogarii - Sos. Pipera

- Bd. Aviatorilor intre Str. N. Caramfil - Piata Charles de Gaulle

- Sos. Colentina intre Bucur Obor- Str. Sportului

- Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I

- Sos. Iancului intre Sos. Mihai Bravu - Sos. Pantelimon

- Bd. Chisinau intre Sos. Pantelimon - Bd. N. Grigorescu

- Bd. N. Grigorescu intre Bd. Basarabia - Bd. Th. Pallady

- Bd. Unirii - Str. Traian - Piata Alba Iulia

- Bd. Decebal intre Piata Alba Iulia - Sos. Mihai Bravu

- Str. Baba Novac intre Sos. Mihai Bravu - Str. C-tin Brancusi

- Str. C-tin Brancusi intre Str. Baba Novac- Str. Lucretiu Patrascanu

- Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi - Bd Basarabia

- Splaiul Independentei intre Piata Unirii -Pod Eroilor

- Bd. D. Cantemir intre Piata Unirii- Cal. Serban Voda

- Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda - Cal. Vacarestilor

- Cal. Vacarestilor intre Bd. Tineretului - Piata Sudului

- Str. Nitu Vasile intre Piata Sudului - Bd. Al. Obregia

- Bd. AL Obregia intre Str. Nitu Vasile - Str. Tumu Magurele

- Drumul Taberei (ramura de nord) intre Str. Valea Ialomitei - Drumul Sarii

- Drumul Taberei (ramura de sud) intre Str. Valea Argesului - Str. Brasov

- Bd. luliu Maniu intre Grup Scolar Auto- Piata Leul

- Cal. Grivitei intre Bd. Ion Mihalache - Gara de Nord

- Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei

- Bd. C-tin Prezan - intre Sos. Kiseleff - bd. Aviatorilor


Primaria Capitalei vrea sa implementeze cale unica de rulare pentru tramvai pe urmatoarele artere:


- Sos. Oltenitei  intre Romprim - Piata Eroii Revolutiei - 4,5 km

- Sos. Viilor intre  Piata Eroii Revolutiei-Str. Dr. Istrate - 1,0 km

- Str. Dr. Istrate intre Sos. Viilor-Sos. Progresului - 0,3 km

- Bd. Timisoara intre Sos. Progresului-Bd. Vasile Milea - 0,5 km

- Bd. Vasile Milea intre Bd. Timisoara-Pasajul Basarab - 1,8 km

- Bd. Iancu de Hunedoara intre Pasaj Victoria-Sos. Stefan cel Mare - 0,7 km

- Sos. Stefan cel Mare intre Bd. lancu de Hunedoara-Sos. Mihai Bravu - 2,1 km

- Sos. Mihai Bravu intre Sos. Stefan cel Mare-Cal. Vacaresti -5,6 km

- Cal. Vacaresti intre Sos. Mihai Bravu-Sos Oltenitei - 1,5 km

- Sos. Colentina intre Pasaj Colentina (cap linie 21)-Bucur Obor - 4,5 km

- Cal. Mosilor intre Bucur Obor-Bd. Carol I - 1,5 - km


Despre amenajarea de benzi unice pentru RATB se discuta de cel putin zece ani la nivelul Primariei Capitalei, insa pana acum s-au facut doar 7 km si acestia sunt de multe ori blocati de masinile parcate neregulamentar.

Un exemplu de proiect de succes este linia unica pentru tramvaiul 41: un proiect criticat la inceput, dar care in timp si-a dovedit utilitatea. Tramvaiele vin in statie la cateva minute, circula rapid, nu sunt blocate de masini si reprezinta sigura modalitate decenta de transport din zona. In perioada respectiva s-a facut si banda unica RATB de pe bd. Elisabeta din centrul Capitalei.

In timpul celor doua mandate ale lui Sorin Oprescu s-a discutat foarte des despre implementarea de benzi unice pentru RATB, insa s-a facut putin: banda unica de pe Calea Dobobanti, de pe bd. Unirii, pe Splaiul Independentei, pe Calea Dorobanti si pe bd. Dacia.


Arterele din Bucuresti pe care s-au implementat benzi unice in ultimii ani sunt:

-          Splaiul independentei, intre sos. Cotroceni si bd. Eroilor si in dreptul Centrului Istoric;
-          Calea Dorobantilor si str.Polona, intre bd.Dacia si sos.Stefan cel Mare;
-          Bd. Dacia, intre Calea Dorobantilor si str.Icoanei;
-          Bd.Regina Elisabeta sib d.Mihail Kogalniceanu, intre Calea Victoriei si Piata Operei;
-          Bd. Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

10425 vizualizari

  • -2 (24 voturi)    
    Asa da (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:31)

    benicio [utilizator]

    Asa mai venim de-acasa. Bun, cand e de bine, laudam. Numai sa se tina de treaba si chiar sa fie benzi unice, adica sa-i taxeze pe soferii care calca pe-acolo si pe taximetristii care opresc.
  • +8 (12 voturi)    
    Decebal (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:31)

    OvidiuȘerban1 [anonim]

    Păi pe Decebal deja sunt benzi unice RATB, dar sunt folosite pe post de locuri de parcare pentru mașini
  • +8 (10 voturi)    
    Se laudă. (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:31)

    asavreau [utilizator]

    Nu au făcut nimic.Au întocmit o listă.Ca să obțină avizul Poliției rutiere trebuie ducumentație de trafic,corelare semnalizare,semaforizare.Nu am înțeles că lucrează la asta și când va fi gata documentația.Așa că mai lăsați laudele la adresa lui Firea.De actualitate ar fi cum se salubrizează Bucureștiul.Se încălzește și pute peste tot.
  • +5 (11 voturi)    
    Si ce inseama practic aceasta banda? (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:33)

    transalpinarum [utilizator]

    Cum este delimitata de restul benzilor? prin ceva obstacole (preferabil de beton) sau prin bidinea pe jos + scris BUS? Daca este prin bidinea, atunci sunt sanse minime de reusita.
    • +1 (1 vot)    
      Merge si cu bidinea (Marţi, 31 ianuarie 2017, 20:31)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui transalpinarum

      daca autobuzul sa taximetru are o camera si trimite poza la politie. Soferul de autobuz are tot interesul daca i se impune orar mai des.
      Autobuzul ajunge primul la semafor si nu mai asteapta 3-4 schimbari de culoare.
      Ar trebui si motocicletele sa aiba voie, asa am vazut in strainatate.
  • -4 (10 voturi)    
    super (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:39)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Mi se parea putin anormal ca nu erau linii de tramvai pe toate strazile ca sa poata smecherii si taximetristi ocoli coloanele pentru a se baga in fata.
    Acum se va mai degreva situatia.
  • +9 (13 voturi)    
    hahahaa (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:46)

    adrian_rolland [utilizator]

    - Bd. luliu Maniu intre Grup Scolar Auto- Piata Leul

    Si vine intrebarea de baraj...pentru banda unica inseamna desfintarea parcarilor (legale / ilegale) de pe banda 1 (de la Apaca pina la Pacii).

    Unde vor fi duse cele cite sute de masini?

    Si probabil ca situatia este identica pe toate arterele importante.
    • +2 (10 voturi)    
      cred ca e vorba banda 2 acolo (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:56)

      _sandu_ [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      banda 1 e marca corect si doar o parte din masini sunt parcate si/sau opresc ilegal.

      E treaba lor unde le vor duce , prioritatea in Bucuresti e Ratb. Daca Ratb se intoarce la parametri din ani 2000-2005 sa zic jumate din masinile personale pot fi duse la casat :)
    • +3 (5 voturi)    
      banda luminii (Marţi, 31 ianuarie 2017, 18:34)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      exact de același lucru ma întrebam si eu, dar stai liniștit ca nu se va întâmpla nimic. va apărea o linie continua trasata in dreptul primei benzi si va scrie bus si...cam atât, mașini parcate, șoferii vor circula pe ea ca si când nu ar fi pentru transport in comun, politia va închide ochii ca deh e aglomerație si toată lumea stie cum se circula pe iului maniu, civilizația si educarea meleanului astea doua se implementează mai greu in bucuresti.
  • +3 (9 voturi)    
    totusi... (Marţi, 31 ianuarie 2017, 17:54)

    liviu_ [utilizator]

    multe din bulevardele astea au in prezent 2 benzi... o sa ramana cu o banda. cum se va circula in aceste conditii?!
    mai mult... unele dintre ele au si linie de tramvai! o sa fie 2 benzi dedicate ratb si una soferilor?!

    nu am nimic impotriva benzilord e ratb... dar trebuie facute sa decongestioneze traficul... nu sa-l strice de tot!

    mai mult... nu sunt parcari, lumea o sa parcheze pe linia de ratb.... sau iarna nici macar nu o sa se deszapezeasca linia de ratb decat pe jumate!

    sunt de asemenea de acord si chiar sustin ideea sa nu se mai parcheze masinile ilegal... da intervine o problema: unde dracu le parchezi?! blocurile au parcari (Daca au) pentru un sfert din cat ar trebui!

    solutiile astea trebuie gandite in ansamplu... cu carpeli ca sa te lauzi la tv!
    • 0 (8 voturi)    
      ... (Marţi, 31 ianuarie 2017, 18:53)

      Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      decongestionarea se face crescand transportul public, si scazand transportul motorizat individual.

      nu-mi vine sa cred ca zic asta ,dar daca chiar se face, chiar se implementeaza, chiar se protejeaza prin amenzi, bravo firea, bravo primaria.
      • +1 (1 vot)    
        @Andrei_Bucuresti (Marţi, 31 ianuarie 2017, 21:04)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Bucuresti

        Nu am o problema cu descongestionarea Bucurestiului.. treaba este laudabila, dar tot nu stiu unde vor fi parcate sutele de masini care in acest moment ocupa banda 1 pe 90% din strazile / bulevardele mentionate.

        Asta ar trebui sa rezolve primaria initial... ofera locuri de parcare (cu plata) si dupa aia rupe-i cu amenzi pe aia de parcheaza pe banda 1.

        Asa, fara o alternativa, absolut nimeni nu va respecta ce spune primaria.
  • +5 (11 voturi)    
    Dusi cu capul... (Marţi, 31 ianuarie 2017, 18:09)

    Precup [utilizator]

    Astia sunt dusi cu capul. Pe urmatoarele bulevarde exista in prezent doar doua benzi pe sens:

    Bd. Aerogarii intre Sos. Bucuresti-Ploiesti - Str. N. Caramfil
    Cal. Mosilor intre Bucur Obor- Bd. Carol I
    Str. Lucretiu Patrascanu intre Str. C-tin Brancusi - Bd Basarabia
    Bd. Tineretului intre Cal. Serban Voda - Cal. Vacarestilor
    Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei

    Ei se fac ca lucreaza sau au venit din varful muntelui si habar nu au cum functioneaza un trafic. Daca ar permite asa ceva, s-ar face cozi monstru pe toate aceste bulevarde si de fapt banda e practic inaplicabila. Mai mult, prin b-dul Aerogarii e iesirea din oras spre DN1. Cu ce scop sa pui limitare intr-un loc unde evident nu ai cum sa iei autobuzul RATB ca sa ajungi la Ploiesti?!
    • +2 (2 voturi)    
      Pe unele bulevarde exista deja! (Marţi, 31 ianuarie 2017, 20:02)

      Precup [utilizator] i-a raspuns lui Precup

      Pe unele dintre bulevardele de mai sus (ex.: Calea Mosilor, Aerogarii, Mihalache), dar si pe altele din lista completa exista deja o forma unica de banda RATB! Este linia de tramvai. Pai cate benzi unice vor sa faca, una pe mijloc si inca una pe margine?! Este excesiv. Unde exista linie de tramvai practicabila (adica mai peste tot), pe acolo trebuie facuta si circulatia autobuzelor. In nicio tara nu se fac ambele, in dispretul locuitorilor din oras, ori una, ori alta. Unde e sina, pe acolo are liber si autobuzul. Altfel ar fi deja lipsa de respect fata de contribuabilii care subventioneaza transportul in comun.
    • +1 (1 vot)    
      Pe aerogarii e simplu (Marţi, 31 ianuarie 2017, 20:41)

      Ion2050 [anonim] i-a raspuns lui Precup

      daca desfiinteaza porcaria de tramvai 5 si baga autobuz in loc. Cine nu e de acord sa mearga cu 5 de la Stefan cel Mare la Baneasa si sa spuna daca-i mai raman dinti in gura.
      Intradevar, la orele de varf se circula f f greu pe aerogarii, venind trafic dimineata dinspre otopeni si dinspre Chitila-Mogosoaia catre multinationale. Din trei benzi pe sens una sta degeaba pentru tramvai si alta pentru transportul public. Se va face jam deasupra pasajului Baneasa.
  • +3 (5 voturi)    
    Mult noroc cu mihalache (Marţi, 31 ianuarie 2017, 18:37)

    pustiul [utilizator]

    Bd. Ion Mihalache intre Cal. Grivitei -Piata Victoriei

    In prezent sunt parcate masini pe banda 1 non stop. Masinile celor care locuiesc in blocurile de pe bulevard. Iar in zona pietii 1 mai si magazinului megaimage de acolo avem masini parcate pe 32 benzi si se circula pe linia de tramvai.

    Sunt curios cum o sa puna ei banda ratb acolo si ce o sa se intample cu masinile parcate. Si le pun oamenii in casa sau ce fac cu ele?

    Nu zic ca nu e bine sa se faca, dar poate cu niste solutii pentru cei care in prezent parcheaza acolo. Asa cum arata e la stilul "descurcati-va".
    • 0 (0 voturi)    
      lipsa de respect (Luni, 6 februarie 2017, 19:08)

      airbus [utilizator] i-a raspuns lui pustiul

      banda unica pe ION MIHALACHE ? Si cetatenii care locuiesc in multele blocuri unde se vor duce cu masina??? Chiar trebuie sa emigram cu totii??? De parcari nu scoate o vorbulita madam FIREA. Intentia probabil va fi sa poata aplica cat mai multe amenzi pentru a creste bugetul primariei. Hotie la drumul mare va fi cu siguranta. Unde este grija fata de cetateni??? VREM PARCARI !!!!!!! Dupa aceea de acord cu restul.
  • -1 (3 voturi)    
    -obregia (Marţi, 31 ianuarie 2017, 18:51)

    AurelianIon1 [anonim]

    Bulevardul Obregia are 3 benzi din care una este ocupată cu mașini parcate deci mai rămân două.
    • -1 (1 vot)    
      Mutati masinile parcate (Marţi, 31 ianuarie 2017, 20:06)

      SorinPostelnicu [anonim] i-a raspuns lui AurelianIon1

      Solutia pentru masinile parcat pe benzile de circulatia este simpla: interziceti parcarea in acele locuri!
  • +1 (1 vot)    
    Interesant dar greu de aplicat (Marţi, 31 ianuarie 2017, 19:57)

    intz [utilizator]

    Initiativa este laudabila, dar are nevoie de cateva conditii fara de care vom avea doar niste benzi trase pe asfalt si ineficiente:
    1. e nevoie de aplicarea unor masuri ferme impotriva celor ce circula / isi parcheaza masinile pe aceste benzi
    2. curatenie si control strict al accesului in mijloacele de transport; cei ce folosesc acum masinile o fac mai ales pentru ca ratb-ul este murdar, orarul este haotic, iar mijloacele de transport sunt pline de calatori clandestini, cersetori si oameni ai strazii;
    3. modernizarea parcului auto. cred ca multi dintre noi ar fi dispusi sa plateasca ceva mai mult pe bilete dar sa se urce in tramvaie moderne in conditii decente;
    4. campanii de incurajare a folosirii ratb
    5. reactia prompta a calatorilor in cazul neregulilor, dar si raspunsul prompt al ratb.
    Fara astea...e cam cam degeaba.
  • -2 (2 voturi)    
    Ma mir ca in sfarsit a facut si Firea ceva bun (Marţi, 31 ianuarie 2017, 20:09)

    SorinPostelnicu [anonim]

    Sincer eu ma asteptam ca o se elimine transportul public din Bucuresti.
    Chiar ma mir ca au inceput sa implementeze o astfel de masura avangardista. Acum mai ramane sa mai si mareasca numarul de autobuze.
    Dupa atatea prostii facute in Bucuresti de cand a iesit Firea primar, in sfarsit o veste buna.
  • 0 (0 voturi)    
    Toate traseele de tramvai există (Marţi, 31 ianuarie 2017, 20:38)

    tiberiu4 [utilizator]

    Absolut toate traseele de tramvai din listă sunt în prezent interzise circulației auto, fie cu linie continuă, gard, sau linie întreruptă deasă care nu permite circulația ci doar întoarcerea/virajul.
  • +1 (1 vot)    
    Din ciclul "Sa-i copiem pe occidentali" (Marţi, 31 ianuarie 2017, 21:17)

    4Runner [utilizator]

    dar fara sa-i intelegem.
    Pe o banda de circulatie in oras trec in medie pe ora 700 de vehicule (cifra standard de lucru). 700 inmultit cu 1.5 pasageri pe masina, avem 1050 de calatori in automobilele personale pe ora; care trebuie sa-si schimbe comportamentul si sa ia RATB.
    Daca un autobuz RATB full ar transporta 50 de persoane asta inseamna ca 1050:50=21 de autobuze trebuie sa circule pe ora, adica unul la 3 minute. Ma indoiesc ca PMB are capacitatea asta de transport pentru toate rutele puse in discutie. Probabil nici pentru jumatate, si asta dupa ce cumpara ce si-a propus sa cumpere.
    Spre comparatie, orasul NY are benzi unice pt autobuze deservite la orele de varf de unul la fiecare 7 secunde, iar Hong Kong de un autobuz la fiecare 5 secunde.
    Chiar daca PMB ar dispune de aceasta flota, cu toate ca nu dispune, se pune problema daca oamenii sunt dispusi sa-si schimbe comportamentul de transport. Unii da, altii nu. Degeaba ai un autobuz care vine la 3' daca e gol, si langa, banda pt masini nu se misca. Se intampla asta in multe orase europene si nu numai.
    Parerea mea umila e ca dna Firea s-a uitat pe waze, a vazut care sunt cele mai aglomerate strazi in rush hour si a zis: "pe acolo sa trageti cu vopsea baieti! Ca sa fim si noi europeni si civilizati!".
    Partea buna in cazul asta e ca traim in Romania, si primariile nu aloca fonduri suplimentare si pentru "law enforcement", asa ca din nou, se va da legea, dar nu se va respecta.
  • 0 (0 voturi)    
    Benzi unice (Sâmbătă, 18 februarie 2017, 20:43)

    CaLin1 [anonim]

    Bravo, dar n-ati uitat nimic?! Pentru incurajarea transportului alternativ, reducerea poluarii si incurajarea oamenilor sa faca miscare, in tarile in care se fac asemenea benzi speciale, se specifica si accesul prioritar al bicicletelor! Astfel se rezolva gratis si optim, problema pistelor dedicate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version