​DEZBATERE PUBLICA Sunteti de acord cu folosirea animalelor la circ? Ce spun reprezentantii Circului Globus si ai societatii civile

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2017, 13:14 Actualitate | Administratie Locala

Animale la circ
Foto: AGERPRES
Doi tigri, patru pisici, doi porcusori vietnamezi si trei caini au murit joi intr-un incendiu izbucnit la un adapost al Circului Globus din Bucuresti. Evenimentul a adus in prin plan discutia despre folosirea animalelor la spectacole de circ. Pe de o parte, reprezentantii circurilor spun in dezbaterile publice ca este vorba de o traditie, iar oamenii cer astfel de spectacole. Pe de alta parte, unele ONG-uri spun ca este o cruzime, iar animalele salbatice trebuie sa ramana in libertate. Voi ce parere aveti despre acest subiect?

  • UPDATE Petitia online prin care se cere autoritatilor sa interzica folosirea animalelor la circ a fost semnata de peste 15.000 de oameni de dimineata pana la ora 17.00.

Managerul Circului Globus din Bucuresti, Victor Coman, declara intr-un interviu acordat Agerpres la finalul anului 2015, ca atunci cand legislatia o va impune va scoate animalele din spectacolele de circ.

"Este vorba in general de animalele salbatice, respectiv elefanti, tigri, lei, rinoceri, hipopotami, maimute de tot felul. Sigur, in masura in care legislatia europeana si, respectiv, internationala ne va impune lucrul acesta, o sa ne conformam si noi, fara niciun fel de indoiala. Pana atunci, insa, iata ca profitam inca posibilitatea de a le prezenta publicului si mai ales copiilor. Dupa aceea se vor retrage in rezervatii, sanctuare, gradini zoologice, lucru care de altfel intentionam si noi sa-l facem in perioada imediat urmatoare cu animalele asa-zis pensionare, care nu mai lucreaza in spectacol fie fiindca au imbatranit, fie ca nu mai exista dresorul care le-a pregatit, si atunci macar sa se bucure de spatii mai largi, de aer, de hrana corespunzatoare si asa mai departe", declara acesta.

HotNews.ro a incercat sa ia joi legatura cu acesta si am cerut un punct de vedere Primariei Capitalei, insa nu am primit niciun raspuns pana la data publicarii acestui articol.

Csibi Magor, director de program WWF, este de parere ca animalele trebuie sa traiasca in libertate, iar circurile de acest gen trebuie sa dispara.

"Avem aproximativ 3890 de tigri ramasi in libertate pe tot globul. Specia este grav amenintata de disparitie si totusi le gasim in captivitate peste tot in jurul nostru. Se estimeaza ca doar in SUA traiesc peste 5000 de tigri in captivitate si din pacate nici tara noastra nu este o exceptie. Am putut vedea tigru tinut ca pet la Arad, tigru tinut in cusca de interlopi si de gradini zoologice improvizate. Iar azi vine vestea ca doi tigri au murit intr-un incendiu la Circul Globus. Locul animalelor salbatice nu este in captivitate, ci in libertate. Ideea ca inca exista locuri unde exploatam suferinta animalelor in scopuri de distractie n-ar mai trebui sa fie acceptabila pentru nimeni. Abia cand vom invata sa tratam animalele din jurul nostru cu respect vom putea spune ca am facut pasi spre o societate civilizata. Circurile care exploataza animale trebuie sa dispara!", a postat joi  Csibi Magor pe pagina de Facebook.

Acesta a initiat si o petitie online pe platforma de-clic.ro, in doua ore aceasta fiind semnata de peste 5000 de persoane.


Kuki Barbuceanu, director de programe al Fundatiei Vier Pfoten, a declarat pentru HotNews.ro ca este impotriva folosirii animalelor la circ, fundatia avand o campanie in acest sens inca din 2008.

"Nu suntem de acord pentru ca locul lor nu este la circ. Cand vom vedea ursuletul ca merge prin padure cu trotineta, atunci putem sa spunem ca este natural, firesc si il ducem si la circ. Numai ca nu o sa vedem niciodata asa ceva. Animalale nu au ce sa caute la circ din cauza conditiilor in care sunt crescute, dresate, tensionate la toate circurile, nu doar cele din Romania, nici cele din afara nu respecta conditiile de bunastare pentru animale", a declarat acesta pentru HotNews.ro.

Kuki Barbuceanu a declarat ca au incercat sa discute cu fosta conducere a circului Globus, insa fara rezultat.

"Neoficial, am inceput campania prin 1998, cand erau doi ursi pensionati la circul Globus, nu mai aveau fonduri, si ii hraneam noi, am obtinut acceptul diroctorului din acea vreme sa-i luam noi si sa nu mai achizitioneze animale salbatice. In momentul in care trebuia sa semnam contractul si sa-i luam, pregatisem si custi si avion, sa-i ducem la un sanctuar din Turcia, s-a schimbat directiunea, a venit doamna Brandusa Novac care i-a dat afara pe colegii mei de la Viena care au venit sa semneze contractul si  sa ia ursii. Atunci s-a intrerupt orice dialog. Noul director, dl. Coman, se pare ca este mult mai uman si este posibil sa avem o intalnire chiar maine si sa vedem daca vom reusi cu Primaria Capitalei sa renuntam la aceste practici", a mai declarat Kuki Barbuceanu.


In noiembrie 2016, Consiliul local sector 1, la initiativa unui consilier USR, a interzis pe raza sectorului spectacole cu plata sau gratuite oferite de catre circuri ambulante, caravane si trupe de artisti ambulanti, care au in programul de divertisment dresuri de animale salbatice, domestice, de companie
, precum si cele care au expozitii de animale salbatice (tip zoo). Nerespectarea prevederilor hotararii se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 10.000 si 50.000 lei.

La Consiliul Local sector 6 este depus un document similar.
  Proiectul a fost initiat de un consilier USR, Camelia Fasie. "Este neindoielnic ca asigurarea numerelor de dresaj din cadrul spectacolelor de circ si expozitiilor cu animale salbatice are la baza practici si metode inacceptabile, neomologate sau recunoscute de vreun organism autorizat, practici care incalca atat normele etice cat si legislatia nationala  (Legea   205   din   2004,   modificata   si republicata)   si cea   europeana,   aplicabile   in   materie. In aceste conditii, este neindoielnic ca  adoptarea  de catre Consiliul Local a proiectului acestei hotarari, este pe deplin intemeiata", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Potrivit documentului, sunt mai multe tari in lume  care, prin legislatia nationala au interzis circurile sau folosirea animalelor salbatice  in circuri

- Bulgaria  - Interdictie generala a folosirii  animalelor salbatice in circuri, incepand cu 2015
- Danemarca - Interdictie generala a folosirii animalelor salbatice in circuri, cu unele exceptii
- Estonia - Inerdictie generala a folosirii animalelor salbatice in circuri
- Finlanda - Interdictia folosirii unor specii de animale salbatice in circuri
- Austria - Interdictie generala  a folosirii animalelor salbatice in circuri    
- Malta - Interdictie generala a folosirii a nimalelor din lista CITES
- Polonia - Interdictie generala  a folosirii animalelor nascute in salbaticie
- Slovacia - Interdictie generala a folosirii animalelor din lista CITES
- Cehia  - Interdictia folosirii unor animale salbatice in circuri
- Ungaria - Interdictia folosirii  unor animale salbatice in circuri
- Grecia - Interdictia folosirii unor animale salbatice in circuri
- Marea Britanie - Interzicerea folosirii in circuri a  tuturor speciilor de animale in peste 207 orase si departamente
- Croatia - Interzicerea folosirii in circuri  a animalelor salbatice in 29 de orase
- Olanda - Interzicerea folosirii in circuri  a animalelor salbatice in doua provincii
- Brazilia - Interzice folosirea  in circuri a animalelor salbatice in 11 orase (inclusiv Rio de Janeiro)
- Canada -Interzice folosirea a nimalelor salbatice in 36 de comunitati si 5 districte din Nova Scotia
- Statele Unite - 31 de state au decis sa nu mai foloseasca pentru divertisment in circuri, animalele  exotice;


Deputatul Remus Cernea a depus in 2015 la Parlament un proiect de lege privind interzicerea folosirii animalelor salbatice in circuri pe motiv ca animalele sunt infometate si supuse la electrosocuri. Proiectul a fost respins din Senat, si in comisia de Agricultura de la Camera Deputatilor, alesii motivand ca ca, astfel, s-ar neglija "partea educativa"  a copiilor, potrivit Mediafax.


Deputatul PNL Stelian Dolha a sustinut, la vremea respectiva ca foarte multi copii de la tara nu au alta posibilitate de a vedea animalele salbatice decat la circ.

"Sunt foarte multi copii de la tara care vad animalele salbatice doar acolo, pentru ca nu au alta posibilitate si abia asteapta sa vina circul la oras ca sa ajunga sa vada animalele, sa vada si lei, si tigri si elefanti. Eu ma intreb atunci ca si tara ca si neam ce punem in loc? Ar trebui sa facem poate, ca in alte tari accidentale civilizate, sa avem gradini zoologice in care acesti copii sa vada animalele respective. Copiii trebuie sa cunoasca aceste animale salbatice si trebuie sa punem ceva in loc. Luam si zambetele copiilor si asta este trist', a declarat Dolha, potrivit Mediafax.


Deputatul PSD Zisu Stanciu declara ca Cernea risca sa-si faca dusmani toti copiii si interzicerea animalelor in circuri ar fi o imensa greseala.

"Eu zic ca domnul Cernea risca sa intre intr-o zona extrem de sensibila si sa isi faca dusmani toti copiii Romaniei. Interzicerea animalelor in circuri eu zic ca este o imensa greseala. Eu zic ca poate mai important este sa ne aplecam asupra conditiilor de pastrare de detentie a acestor animale, sa le imbunatatim spatiul si hrana, metodele de dresaj", a declarat Stanciu, potrivit sursei citate.


Citeste mai multe despre   






















7770 vizualizari

  • -12 (60 voturi)    
    Societatea civilă??? (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:20)

    Un cititor [utilizator]

    Adică oznurile dlui Ș? Râsul galaxiei! Se adună câțiva hipsteri, pun de un ONG și apoi se declară reprezentanți ai societății civile. În realitate se reprezintă doar pe ei. Pe mine, de exemplu nu mă reprezintă nimeni. Sunt și eu societate civilă, nu?
    • -3 (21 voturi)    
      Definitia societatii civile (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:23)

      T1beriu [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      https://ro.wikipedia.org/wiki/Societate_civil%C4%83

      Ca sa stii despre ce vorbesti data viitoare.
      • -9 (23 voturi)    
        Wikipedia?? (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:17)

        Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui T1beriu

        lol. Cărți nu citești?
    • +1 (19 voturi)    
      "Cititorule"... (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:54)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Lasa ca te reprezinta partidul tau iubit.
    • +1 (15 voturi)    
      ba mai rau (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:02)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      De ani "societatea civilă" face propaganda pro-Putere, cel mai flagrant in vremea regimului Base (doamnele alea....).
  • -14 (64 voturi)    
    Daca animalele sunt tratate corect... (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:24)

    banel [utilizator]

    Nu sunt chinuite, sunt ingrijite si hranite corespunzator, atunci de ce nu?
    • +6 (38 voturi)    
      pentru ca (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:45)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui banel

      nu sunt ingrijite si hranite corespunzator, iar dresajul reprezinta un chin pt animal
      • -8 (30 voturi)    
        Am zis daca... (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:46)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

        Interzicerea trebuie sa fie ultima optiune.
        • +1 (29 voturi)    
          degeaba ii explici (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:01)

          un.om [utilizator] i-a raspuns lui banel

          lui gica, pardon tembelului... El STIE ca animalele sunt chinuite.
        • -2 (16 voturi)    
          NU, (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:30)

          Cosanzeana9 [utilizator] i-a raspuns lui banel

          interzicerea trebuie sa fie PRIMA optiune!
      • +3 (19 voturi)    
        Gimnastica sportiva (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:33)

        aniod [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

        Antrenamentele pentru sportivele de varf sunt un chin, poate si mai mare.
        Nimeni nu spune nimic.
        Antrenamentele sportivilor de performanta sunt chinuitoare, la meciurile de fotbal mor fotbalisti pe teren. Acest lucru este corect?
        sau doar sunt mai multi bani in joc?
        • -5 (17 voturi)    
          le obliga cineva? (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:47)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui aniod

          ?? tu gandesti??
          • +4 (12 voturi)    
            sunt copii (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:20)

            aniod [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

            da, le obliga: saracia, parintii, ambitia.
            • -7 (9 voturi)    
              nu mai spune! (Joi, 12 ianuarie 2017, 22:42)

              zaboo [utilizator] i-a raspuns lui aniod

              intr-o lume in care nu mai poti sa dai o palma la cur unui copil, tu apari cu din astea?? eu zic mai bine sa ceara direct ajutor de la stat, ce atata efort? ce atata ambitie? sa munceasca fraierii
        • -3 (11 voturi)    
          Pe teren (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:31)

          Cosanzeana9 [utilizator] i-a raspuns lui aniod

          mor fotbalisti cu afectiuni care nu au fost depistate sau au fost tratate cu superficialitate
        • +1 (13 voturi)    
          ... (Joi, 12 ianuarie 2017, 19:41)

          tonyzzz [utilizator] i-a raspuns lui aniod

          Cum sa compari animalele cu fotbalistii? Vezi oameni bagati in custi cu forta si obligati sa se antreneze la fotbal?
        • -2 (8 voturi)    
          Pai... (Vineri, 13 ianuarie 2017, 8:25)

          Popcorn [utilizator] i-a raspuns lui aniod

          analogia ta este subreda rau. Acei sportivi fac activitatile specifice cu buna stiinta, nu ii rapeste nimeni de acasa si obliga sa faca sport de performata sub amenitarea bastoanelor cu electrosocuri. Daca un sportiv incearca sa isi depaseasca limitele, este pentru ca asa vrea/simte el, nu pentru ca sta cineva cu tepusa la spatele lui.
    • +13 (35 voturi)    
      Tu ai impresia (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:47)

      Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui banel

      ca toate giumbuslucurile invatate de animale sa bazeaza doar pe recompensa? Nici o pedeapsa, durere, frica?

      Asta ca sa nu mai vorbim de lipsa de libertate in sine a unor animale nascute cu instinctul de a fi libere.
    • +2 (26 voturi)    
      Nu exista animale "nechinuite" (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:53)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Poate inafara de caini si foci.
      • +6 (24 voturi)    
        serios? (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:39)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

        Ia cauta sa vezi cum se face dresajul ursilor. Si oare de ce au dresorii un bici in mana? Sau un bici aplicat acateva minute nu e un chin, nu?
        • +1 (15 voturi)    
          me culpa (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:44)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

          acum am vazut ca ai scris "nechinuite", in graba citisem "chinuite"
      • -5 (11 voturi)    
        Mai sunt (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:18)

        SergiuCazan1 [anonim] i-a raspuns lui Toni_Romania

        As adauga pisicile si caii.
        • -4 (8 voturi)    
          ai vazut tu multe pisi la circ?? (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:02)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui SergiuCazan1

          -----
    • +8 (24 voturi)    
      zau? (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:54)

      gear six [utilizator] i-a raspuns lui banel

      mai bine sa le dam drumul si sa introducem politicieni la circ.

      se pricep.
      si vorba ta, sa nu fie chinuiti,sa fie ingrijiti si hraniti corespunzator.

      ce mi-ar place! - macar cativa in cusca si sa fie manati cu un bici de matase.
      as veni si la spectacole la matineu cu astia.

      n-ar fi mai bine?
    • +23 (41 voturi)    
      Tratament corect (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:05)

      Rntmpx [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Singurul tratament corect pentru un animal salbatic este LIBERTATEA. Captivitatea este un chin iar metodele de dresare sunt niste barbarii.
    • +16 (36 voturi)    
      Hai sa iti spun un mic secret (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:24)

      cato [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Toate animalele salbatice dresate au fost lovite la un moment dat. Niciun tigru din lumea asta nu o sa accepte de vorba buna sa isi anuleze instinctele.
      Ramane sa decizi daca asta se numeste tratament necorespunzator.
      • -1 (23 voturi)    
        desteptu' lu peste (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:50)

        un.om [utilizator] i-a raspuns lui cato

        Marea majoritate a animalelor tinute in captivitate traiesc mai bine si mai mult decat cele aflate in "libertate". Aici nu vorbim de exceptii (care bineinteles ca exista).

        Animalele salbatice au o viata scurta (majoritatea nici nu ajung la stadiul de adult) si terminata prin violenta. Dar hipsterii descreierati o tin mortis cu animalele chinuite de om. :)
        • -2 (10 voturi)    
          Esti paralel (Joi, 12 ianuarie 2017, 22:11)

          cato [utilizator] i-a raspuns lui un.om

          Discutia era daca animalele de circ pot fi domesticite si tinute in cusca fara sa sufere. Interventia ta nu are nicio legatura (si nici nu e corect ce spui, dar asta e altceva intrucat, momentan, conteaza ca nu are legatura cu subiectul) :-)))
    • +4 (24 voturi)    
      spune asta (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:59)

      spiridusa [utilizator] i-a raspuns lui banel

      si animalutelor care au murit astazi in incendiu, neformatatule!
      • 0 (14 voturi)    
        Nu vrei sa le spui tu? (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:29)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui spiridusa

        Pare ca vorbiti aceeasi limba.
    • -1 (29 voturi)    
      te chinui degeaba (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:07)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Te pocnesc eco-socialistii cu minusuri de nu te vezi.

      Cum sa inteleaga ei ca animalele crescute in captivitate, din n motive, trebuie sa stea si ele undeva fiindca nu se pot descurca in salbaticie.

      Fac ei rezervatie de tigri domestici pe facebook.
      • +6 (24 voturi)    
        serios? (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:20)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        pai daca tot le-am luat din salbaticie si le-am adus in captivitate, si zici ca nu se mai pot adapta (de fapt nu e chiar asa, au fost destule cazuri de introducere a acestora in mediul salbatic), asta inseamna si ca trebuie sa le chinuim? nu ajunge ca le fortam la o viata in captivitate pt vreun selfie la zoo, trebuie sa le si chinuie unii sa sara peste obstacole, pt amuzamentul tamp al altora?
      • +6 (24 voturi)    
        Eco-bla bla bla (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:23)

        cato [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Aici nu este vorba eco-socialism sau a pocni cu minusuri sau rezervatie pe facebook, ci a de avea bun-simt.
        Locul unui animal, in captivitate sau salbaticie, nu este intr-o cusca, incaltatule. Rugamintea este sa nu intri cu ghetele prin bunul-simt specific omului.
      • +5 (23 voturi)    
        tu, în schimb, te chinui să pari deștept (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:34)

        Ariadnaa [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Ăsta e marele tău argument? Că nu am avea unde să ducem animalele alea, deci e ok să le chinuim în continuare?
        Nu doar că nu rezistă la o analiză logică, dar nici nu e adevărat. Nu trebuie să ai rezervație în bătătură, animalele pot fi transportate în țări în care există astfel de rezervații.
        Dar e mai ușor să lipești etichete inventate de alții, te simți deștept fără să-ți mai bați capul...
    • 0 (0 voturi)    
      Banele, ai asistat vreodata la (Vineri, 13 ianuarie 2017, 13:23)

      gigelu21 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      vreun dresaj? daca nu, taci si da din craci!
  • +2 (16 voturi)    
    Doar daca sunt membre de partid parlamentar (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:43)

    Plagarus [utilizator]

    + mese la restaurantul Parlamentului, diurna de supra alimentatie, vacante lungi si dese,prezenta la spectacole de doar 3 zile / saptamana,puii angajati de la nastere,scolii de dresal dirijate de Abramburici.........
  • +2 (26 voturi)    
    atata timp (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:46)

    Altiro [utilizator]

    cat la circ sunt folositi oamenii, cred ca animalele nu se vor supara ca vor fi folosite si ele..
    • -2 (16 voturi)    
      Iti bubuie capul la un asa argument (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:59)

      T1beriu [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

      Iti bubuie capul la un asa argument.

      Omul e luat din casa, bagat intr-o cusca si batut/chinuit/obligat sa faca show pentru oameni?!
      • -1 (11 voturi)    
        e greu (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:02)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui T1beriu

        cand nici macar o ironie nu mai e sesizata..
  • -3 (15 voturi)    
    california interzice animalele in circ (Joi, 12 ianuarie 2017, 13:52)

    Toni_Romania [utilizator]

    http://www.reuters.com/article/us-usa-circus-california-idUSKBN0N62QK20150415
    • +5 (19 voturi)    
      :D (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:49)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      California e un circ in sine
      • -3 (11 voturi)    
        circ dorit de toti (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:24)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        ----
      • -2 (14 voturi)    
        I-ai zis-o (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:24)

        cato [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Ia sa plece California de aici, ne invata pe noi, bravii urmasi ai dacilor, cum sa purtam cu tigrii?! Huo!
    • -2 (8 voturi)    
      bai voi aveti pitici pe creier?? (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:25)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Am pus articol despre o lege contra circului cu animale din San Francisco !!
  • +4 (18 voturi)    
    Tratat (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:05)

    Booariglor [utilizator]

    Pai sa te trateze si pe tine CORECT, sa te tina legat dar sa-ti dea mancare si sa te spele. Si daca se poate, sa stai in curte dar sa-ti puna CORECT, o paturica. Foarte corecti sunteti cand e vorba de destinele si vietile altora.
  • +1 (19 voturi)    
    NU! E o barbarie! (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:06)

    valll [utilizator]

    Si un fariseism al celor ce sustin libertatea, egalitatea, democratia, dar sunt .discretionari cu speciile inferioare
  • +15 (17 voturi)    
    dar cu vanatoarea ca sport sunteti de acord? (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:06)

    jackalphonse [utilizator]

    Intrebarea asta de ce nu se pune?
    • -1 (13 voturi)    
      eu nu sunt de acord! (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      nu se pune ca e tiriac mare si tare... si ma rog niste parlamentari
    • -5 (7 voturi)    
      mai incolo (Joi, 12 ianuarie 2017, 23:49)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      le luam pe rand.
  • -1 (21 voturi)    
    categoric nu animale la circ (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:13)

    rz_ [utilizator]

    La zoo există o latură educativă, câtă vreme sunt ţinute animalele în condiţii bune mi se pare acceptabil. La circ nu există o asemenea latură, este distracţie pură iar dresura cu un animal sălbatic este cruzime pură.
  • +12 (20 voturi)    
    De ce omoram animalele? (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:13)

    marius_and [utilizator]

    Daca omul trateaza "cu cruzime" animalele atunci cand face circ, atunci de ce le omoara ca sa le manance? Atunci cum le trateaza?!
    • -6 (18 voturi)    
      pentru ca e nevoie (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:47)

      Humbert [utilizator] i-a raspuns lui marius_and

      De asta omoara omul cele mai multe animale: pentru ca e nevoie sa le manance.

      Asta este o nevoie reala, nu avem cum sa ne descurcam fara carne. Si nu este obligatoriu ca animalele omorate pentru a fi mancate sa sufere.

      Insa fara circ si fara vanatoarea asa zis sportiva (o alta mare porcarie) putem trai bine mersi.

      Faptul ca le omoram nu poate fi cruzime, sau daca este atunci natura e ea insasi cruda, pentru ca toate animalele omoara alte animale sau alte plante ca sa le manance.

      Cruzime poate fi felul in care le tratam inainte sa le omoram. Dar nu e obligatoriu.

      Circul insa e intotdeauna cruzime, pentru ca chinuim niste animale pentru placerea noastra.

      Sper ca acum e mai clar.
      • +8 (8 voturi)    
        Ești off topic. (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:48)

        hidroxid [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

        Unu: oamenii nu au nevoie să omoare animale ca să trăiască. Există în lumea asta sute de milioane de oameni care nu mănîncă carne. Cumva trăiesc. Sau sînt altă specie? (Populația Indiei, de exemplu, este pe la un sfert vegetariană.)
        Doi: Cruzimea e la fel de mare pentru animalele din ferme (puii din cuști de metal, incapabili să se miște; porcii care stau în carcase de metal, la fel, incapabili să se miște; vițeii, omorîți în primele zile de viață, cu mamele lor „însămînțate” în continuu și lăsate fără pui!, pentru că, vezi doamne, OMUL n-are ce mînca.) Rezolvi simplu să te informezi: un google search cu - livestock living conditions.
        Trei: Faptul că nu vezi animalele abuzate zi de zi pentru papilele gustative umane (și nu din imposibilitatea de a trăi fără carne) nu înseamnă că nu sînt crescute și tratate cu multă cruzime. Doar nu le vezi și te scuzi cu aceste argumente facile și puerile: trebuie, e nevoie, așa am făcut mereu.
        • -4 (6 voturi)    
          carnea (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:41)

          Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui hidroxid

          Adultul daca vrea poate trai doar cu urzici si paine. Copiii nu, au nevoie de carne pt. dezvoltare fizica si intelectuala. Noi toti de aici am crescut si cu snitele. De rahitism ai auzit?
          Ia intreaba pe ai tai ce ti au dat sa mananci. Nu cred ca numai ciuperci.
          • 0 (0 voturi)    
            de ce au nevoie OAMENII (Joi, 19 ianuarie 2017, 20:50)

            hidroxid [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

            Adult sau copil, omul are nevoie de nutrienți. Nu de carne, nu de portocale, nu de mămăligă. Ci de nutrienții din ele.
            Nutrienții din carne despre care spui că ar fi indispensabili sînt proteinele (mai exact amino-acizii esențiali).
            Ei, acei amino-acizi esențiali (esențiali, pentru că nu pot fi sintetizați de organism; adică nu pot fi creați de organism din alți nutrienți) există și-n alte alimente.
            Repet, nu ai nevoie de CARNE, ci de NUTRIENȚII corespunzători nevoilor tale.
            P.S.: Pun pariu că habar nu ai despre ce vorbești, dar să presupunem că dispui de un fel de înțelepciune populară, i.e. tehnica zvonului și-a popularizării mesajelor relativ corecte fără să citești în profunzime și să te informezi corect, fără să înțelegi și să poți explica/argumenta altora.
        • 0 (2 voturi)    
          prostii (Vineri, 13 ianuarie 2017, 11:28)

          Humbert [utilizator] i-a raspuns lui hidroxid

          omul e un animal omnivor, nu mai vorbi prostii.
          adica TREBUIE sa manance carne.

          tu poti sa mananci ce vrei tu, eu vorbesc de om ca specie.

          daca se putea sa evoluam sa fim ierbivori, am fi evoluat sa fim ierbivori.
          insa am evoluat sa fim omnivori.

          nu inteleg insa de ce e mai ok sa omori plante decat animale. Ia explica-mi.
          • 0 (0 voturi)    
            Argument stupid (Joi, 19 ianuarie 2017, 20:51)

            hidroxid [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

            Argumentul: „am evoluat așa, deci e bine și corect” este stupid.
    • +9 (15 voturi)    
      eh... (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:52)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui marius_and

      As interzice incaltamintea si posetele de piele la oengistii din bransa. Eventual si la prietenii lor ziaristi, care le canta in struna suav. Ar merge si o pedeapsa penala in cazul lor, pentru ipocrizie.
      • +5 (7 voturi)    
        ca o mica paranteza (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:30)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        De ce protesteaza "ecologistii" impotriva femeilor care poarta haine de blana si nu si impotriva motociclistilor care poarta haine din piele?
    • -6 (8 voturi)    
      tot asa le trateaza (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:03)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui marius_and

      dar nu sunt salbatice si le creste special in scopul ăsta. iar astea salbatice mai sunt si pe cale de disparitie (foarte multe dintre ele).
  • +3 (21 voturi)    
    desfiintati circurile ! (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:14)

    keiser_soze [utilizator]

    exista filme documentare, exista Animal Planet, National Geographic etc.
    Se pot organiza in muzee vizionari ale acestor documentare si se invata mai mult despre animalele salbatice decat se face la un spectacol de circ.
    Faptul ca un astfel de eveniment tragic a avut loc si luand in considerare starea precara in care animalele salbatice au fost tinute in Romania nu lasa loc de alternativa decat desfiintarea acestor .... stabilimente.
  • +1 (17 voturi)    
    Libertate animalelor! (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:17)

    ipolitic [utilizator]

    Apariția tigrilor comunitari pe străzile capitalei ar dinamiza viata urbei și ar atrage multi turiști dornici de un safari. Îmi și închipui pe Gabi Firea călărind un tigru, fluidizând traficul pietonilor.
  • +8 (10 voturi)    
    Animale? (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:17)

    IoanPopescu2 [anonim]

    Pai eu nu as fi de accord nici cu folosirea oamenilor in parlament. E o adevarata cruzime sa-i pui sa faca asa o munca degradanta.
  • -1 (15 voturi)    
    ca la noi la nimeni (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:19)

    vax-albina [utilizator]

    De ce trebuie să moară niște animale nevinovate ca să ne deșteptăm? Bravo Cernea, dar n-ați avut cu cine. :(
  • -3 (19 voturi)    
    Interzise si ZOO sau parcuri zoo! (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:20)

    Miky60 [utilizator]

    De peste tot ar trebui interzise animalele sa fie aduse pentru a fi vazute de oameni! Sa traiasca doar in salbaticie!
    • +4 (6 voturi)    
      Vorbești prostii (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:49)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Dresajul este o tâmpenie inutilă, deci e clar că, până la urmă, nu vor mai exista animale chinuite prin circuri. Dar grădinile zoologice, alea adevărate, nu pușcăria din beton și fier din Băneasa sau altele de prin țară, s-au transformat în centre de conservare educative prin lumea bună. Captivitatea nu este o problemă pentru animalele îngrijite corespunzător (în ciuda atitudinii recente a hipsterimii, animalele nu-s oameni, n-au aceleași nevoi) și publicul este educat.
      • +5 (11 voturi)    
        bravo (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:11)

        un.om [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Chiar esti o raritate printre postacii astia descreierati care efectiv nu pot sa priceapa
        - ca animalele nu sunt oameni si nu gandesc si nu simt ce simt oamenii
        - ce inseamna de obicei o viata de animal in salbaticie (scurta, plina de privatiuni si terminata prin violenta)
      • -5 (7 voturi)    
        gradini zoologice adevarate (Joi, 12 ianuarie 2017, 22:07)

        blueraven [utilizator] i-a raspuns lui CosminMaricari

        Da un exemplu de gradina zoologica adevarata.

        Am vizitat cateva gradini zoo de la noi si din alte tari si trebuie sa zic ca dupa a doua vizita la Baneasa m-am hotarat sa nu mai calc la zoo fix pentru ca mare parte din animalele de acolo stau la inchisoare - la pasarile si maimutele/primatele cu precadere se observa ca-s deprimate.

        Rezervatiile, parcurile mari in care se poate face turism sau safari sunt OK, suficiente pentru educatie. Dar ai dreptate, cum s-ar putea imbogati varietatea? Un exemplu relativ OK mi se pare Monkey Forest in UK https://en.wikipedia.org/wiki/Trentham_Estate
    • -6 (8 voturi)    
      Da, sunt organizatii (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:52)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Da, sunt organizatii care cer guvernelor inchiderea gradinilor zoologice.
    • -6 (6 voturi)    
      google "pros cons zoos" (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:53)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ----
  • -2 (14 voturi)    
    Nu (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:21)

    ac [utilizator]

    Animale chinuite. De ce sa nu isi traiasca viata libere?
  • -1 (15 voturi)    
    Daca oamenii ar vedea.. (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:22)

    Lucian P. [utilizator]

    cum sunt tratate acele animale in unele circuri, nici n-ar mai avea rost dezbaterea
  • +2 (16 voturi)    
    sunt dresate - asta spune tot- tehnicile de (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:28)

    ilex2013 [utilizator]

    dresaj sunt dure in general,si nu stiu de ce sunt triste toate animalele din circuri. Sincer nu mi-au placut niciodata spectacolele de dresaj si nici copii nu i-am dus la circ.
  • -8 (24 voturi)    
    Dezbatere publica despre ce?!... (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:35)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    Despre animalele de circ?! Când o sa avem parte de o dezbatere publica despre ceea ce este important in România la ora actuala? De exemplu inoportunitatea construirii unei megamoschei in România indiferent de locație. Sau pericolul migraționist musulman in România și cum poate el afecta negativ societatea românească. Despre acordarea cu ușurintă a cetățeniei romane unor arabi musulmani și punerea lor in înalte funcții de stat. Etc...ce zice așa zisa societate civila despre aceste subiecte? ONG-urili, se aude?
  • +7 (23 voturi)    
    pt cei sadici (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:39)

    sleepy_seven [utilizator]

    Am vazut in articol ca domnul Zisu Stanciu afirma ca si-ar face dusmani copiii daca ar interzice animalele. Mi se pare ca e o lipsa totala de moralitate sa implici copiii intr-o nevoie sadica a unui adult de a vedea animale chinuite sub orice forma, fie ca sunt la circ sau la gradina zoologica. Astfel de manifestari de entertainment nu sunt naturale si nici prietenoase cu copiii. Cum citeam mai sus, ursul nu se plimba cu bicicleta in mod normal, deci nu ar trebui oamenii sa se considere stapani peste animale in niciun fel si nici sa creda ei exista o normalitate a circului. E o distractie ieftina, sadica, disfunctionala. Poate ar trebui sa evoluam si sa protejam mediul si animalele, nu sa credem ca ele sunt un entertainment pentru oameni ca domnul Zisu Stanciu. Daca vreti distractie, ar trebui sa va duceti la un bar, domnule !!!
    • 0 (14 voturi)    
      nici cu dolha nu mi-e rusine (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:08)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui sleepy_seven

      Pe langa ca sigur alearga copiii de la tara sa vada animale salbatice la circ la oras, se mai si lamenteaza ca ramanem hadicapati daca nu punem ceva in loc. Puneti, fratilor, biblioteci si mediateci, sa vezi acolo materiale cu toate speciile care iti trec prin cap. Nu te bucura pe spatele unor animale chinuite si cel mai adesea jigarite. idem pentru zoo.
    • -5 (7 voturi)    
      la fel si clovnii (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:52)

      blueraven [utilizator] i-a raspuns lui sleepy_seven

      tot asa cred adulti ca le-ar face placere copiilor sa mearga la circ sa vada clovni. de fapt statisticile arata ca, copiilor nu le plac clovnii. sick twisted adult pleasures.
  • +3 (9 voturi)    
    Care credeti ca va fi soarta lor? (Joi, 12 ianuarie 2017, 14:51)

    fdaniel [utilizator]

    Fără a răspunde la întrebare, ma gândesc acum:

    Care va fi soarta lor dacă vor fi eliberate?

    Vă dați seama că nu vor fi duse undeva în junglă unde se vor simți minunat după ce s-au născut în captivitate. La zoo vor fi tratate mai bine dar vor fi tot în captivitate.
    • -4 (10 voturi)    
      Soarta lor? (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:29)

      T1beriu [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Dar soarta celor cateva mii care vor continua sa intre in acest sistem inuman?
    • -6 (10 voturi)    
      Există adăposturi speciale (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:46)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      Dacă au deja o anumită vârstă, nu vor mai avea şansa de a fi reintroduse în natură, însă nici nu vor mai fi abuzate. Pe deasupra, există programe de împerechere, care ar veni în sprijinul re-stabilizării populaţiei sălbatice.
  • -4 (18 voturi)    
    din fericire (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:00)

    Toni_Romania [utilizator]

    din fericire in lume sunt si multi dresori/ingrijitor ucisi sau schiloditi de animale
    • +9 (15 voturi)    
      Esti psihopat?! (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:27)

      T1beriu [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Esti psihopat?! Cum poti sa spui ca te bucuri ca mor sau sunt schiloditi oameni de catre animale?

      Fa un bine si tie si noua si interneaza-te la primul spital psihiatric.
      • -4 (16 voturi)    
        dar ei (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:51)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui T1beriu

        Da' ei sunt normali cand chinuie animalele cu biciul si tepusa de fier?
      • -4 (12 voturi)    
        Dresorul nu-i om. (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:51)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui T1beriu

        -----
        • +8 (14 voturi)    
          dar psihopatul e om? (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:44)

          T1beriu [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

          Dar psihopatul care se bucura de moartea si schingiurea altul om, e om?
          • -5 (5 voturi)    
            ma bucur pa naiba (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:43)

            Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui T1beriu

            era un mod de a vorbi - dar cert e ca o merita
      • -5 (9 voturi)    
        "omul" (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:04)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui T1beriu

        http://s650.photobucket.com/user/lizzard_012/media/CIRCUS2.jpg.html
    • +7 (7 voturi)    
      ai exprimat (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:27)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      exact ceea ce gandesc probabil toti cei care pun viata animalelor inaintea vietii omului. Si sunt din pacate cam multi.
      • -4 (6 voturi)    
        ce??? (Vineri, 13 ianuarie 2017, 9:44)

        Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui dj

        adica tigrul cel chinuit e vinovat ca l rupe pe dresor???
  • -1 (13 voturi)    
    Circ (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:02)

    Bazil [utilizator]

    Am fost si eu copil (multi, multi ani in urma), am fost la circ, dar partea de dresura a animalelor (mai ales cele salbatice) nu mi-a placut. Sunt de acord sa se aplice legislatia din UK.
  • -4 (16 voturi)    
    educatie (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:13)

    Mos Andrei [utilizator]

    Pe langa cruzimea fata de animale, circurile au si o componenta de educatie pentru copii. Ce vrem sa invete copiii nostri? Controlul total al omului asupra naturii sau respect fata de natura si salbaticiunile ei?
    • -2 (14 voturi)    
      oau, ce mai educatie! (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:27)

      Humbert [utilizator] i-a raspuns lui Mos Andrei

      da, e mare educatie sa vezi la circ un animal salbatic care face lucruri pe care nu le-ar face niciodata in natura!

      sau tu ai impresia ca animalele cand se plictisesc se apuca sa faca jonglerii sau sa sara prin cercuri de foc, nu?

      circul este anti-educatie, nu educatie. Circul ii invata pe copii ca animalele exista ca sa ne distreze pe noi.

      Vrei sa-i faci educatie, du-l la gradina zoologica nu la circ. Cu conditia sa fie un zoo care reproduce cat mai mult posibil mediul si comportamentul natural al animalului, nu sa fie un loc in care sunt tinute in cusca niste animale.

      Sunt multe astfel de gradini zoologice in lume, dar nu la noi. Alternativa sunt cartile, atlasurile si eventual documentarele de la tv.
      • -5 (7 voturi)    
        ooops (Joi, 12 ianuarie 2017, 19:45)

        Mos Andrei [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

        M-ati inteles gresit. Eu ziceam ca e o educatie proasta sa-i duci pe copii la circ.
    • -4 (10 voturi)    
      educatie (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:44)

      Humbert [utilizator] i-a raspuns lui Mos Andrei

      de fapt, inainte de televizor, ca sa faci educatie copiilor in legatura cu animalele ai putea sa:

      - sa nu omori absolut fiecare insecta care vine langa tine, fie ca e un paianjen sau gandac, de parca ar fi diavolul in persoana; insectele au si ele valoare educativa, sa stii

      - sa ii duci la tara undeva sa vada cum arata o gaina, un cal, o vaca, din astea, ca sunt multi copii care nu stiu care e diferenta dintre rata si gasca sau nu au vazut niciodata un porc

      - sa ii duci in parc sa vada veverite si sa urmareasca pasarile

      - sa il duci pe lacul vacaresti, acolo e un loc plin de animale

      iata cateva idei simple ca sa faci educatie copiilor in legatura cu animalele

      nu la circ.
      • -6 (6 voturi)    
        exact (Joi, 12 ianuarie 2017, 19:47)

        Mos Andrei [utilizator] i-a raspuns lui Humbert

        eu asta vroiam sa zic, ca ducand copilul la circ il inveti ca e normal ca animalele sa fie subugate de om. cred ca nu am fost suficient de clar :)
  • +10 (14 voturi)    
    NU (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:17)

    mike_the_hunter [utilizator]

    De ce sa se foloseasca animale dresate la circ? Sa vina ministrii PSD si cativa parlamentari de ai lor. Dragnea -dresor, Sevil Shhaideh pe posta de foca, Grindeanu -sarpe, doamna Dan pe post de pisica, dna Vasilescu pe post de vulpe, iar domnul acela Codrin Stefanescu pe post de grajdar,randas, ca asa arata. Am uitat, deh, madam Andronescu pe post de hiena.
    Avem menajeria completa, ce ne mai trebuie animalele...lasati tigrii si elefantii in padurile ecuatoriale, nu ducem lispa de circ.
    • +9 (9 voturi)    
      Nu toți tigrii (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:11)

      hohoho [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      trebuie lăsați în pădurile ecuatoriale. Față de tigrii siberieni asta ar fi chiar cruzime.
      Elefanții s-ar simți și ei cam stâmtorați în luxurianta și deasa pădure ecuatorială :)
  • -3 (9 voturi)    
    Si claunii (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:23)

    Toni_Romania [utilizator]

    sa fie interzisi si claunii, sunt oribili - pe bune
    • -1 (9 voturi)    
      Claunii (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:49)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      Ar trebui să fie de asemenea reintroduşi în sălbăticie, şi nu ţinuţi în cuşti şi hrăniţi cu plăcinte şi sifon.
  • -3 (15 voturi)    
    "Culegi ceea ce semeni" (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:42)

    RajaV [utilizator]

    "Culegi ceea ce semeni":

    Nu vom fi niciodata liberi, fericiti si respectati atat timp cat nu putem oferi libertate si respect celorlalti pamanteni din alte specii. De la noi porneste totul. Mergem la circ, la gradina zoologica, cumparam articole din piele, lana, produse lactate, oua, carne (inclusiv peste) etc. - atunci ce se intampla cu aceste animale este fapta noastra. Noi cream aceasta lume a suferintei si a exploatarii: prin directionarea banilor din buzunar. Fiind asa patati de sange pe maini, ca niste criminali care angajeaza asasini - nu putem avea pretentia ca guvernele si corporatiile sa ne trateze corect. Ne trateaza ca pe niste gunoaie pentru ca asta suntem; pentru ca tot ca pe niste gunoaie tratam si noi animalele. Cat de penibil sa fim - sa profitam de cei lipsiti de aparare si inocenti?! Asta inseamna "superioritatea omului"?!

    „Măreţia unei naţiuni şi progresul ei moral pot fi judecate după modul cum tratează animalele.”
    (Mahatma Gandhi)

    „Atata timp cat oamenii masacreaza animale, se vor omori si unii pe altii. Cu siguranta, cel care sadeste samanta omorului nu poate culege bucurie si dragoste.”
    (Pitagora)

    „Nimic nu va fi atât de benefic pentru sănătatea oamenilor şi nu le va mări şansele de supravieţuire pe Terra ca evoluţia la o dietă vegetariană.”
    (Albert Einstein)

    „Atata timp cat vor exista abatoare vor exista rãzboaie.„
    (Lev Tolstoi)
    • -6 (6 voturi)    
      ai uitat (Vineri, 13 ianuarie 2017, 0:54)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui RajaV

      sa mentionezi si plantele - si ele tot fiinte sunt...daca nu tipa, sau nu sangera cand le taiem, nu inseamna ca nu sufera.

      Suntem parte dintr-o retea de creaturi, care dintr-o anumita perspectiva seamana cu o piramida - si sa zicem ca omul e in varf... Pana si bobului de grau ii poti gasi bacterii pe suprafata... As zice ca ideea principala e echilibrul si armonia cu ce-i in jur ... numai ca la gradul de dezmat din prezent... e cam greu de obtinut
  • +2 (18 voturi)    
    Circ.... (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:53)

    strelka [utilizator]

    Ma cutremur cind vad cita lipsa de empatie au unii care apreciaza in multiplelele sale forme cruzimea: corida, circ cu animale, lupte de caini etc.....Sintem mult mai primitivi decit sintem in stare sa recunoastem
    • -6 (6 voturi)    
      re (Joi, 12 ianuarie 2017, 19:56)

      JaxSoaSoa [anonim] i-a raspuns lui strelka

      pune si vanatoarea pe lista..
  • +4 (10 voturi)    
    Grija pentru animale (Joi, 12 ianuarie 2017, 15:57)

    Irina25 [utilizator]

    Le pasa astora de animale, cum le pasa si de oameni, celor care predtind asta. Probabil vor sa puna mana pe domeniul Circului.
  • -2 (12 voturi)    
    categoric impotriva! (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:12)

    liviu_ [utilizator]

    circul cu animale e o tampenie!
  • -7 (13 voturi)    
    DEDUCTIE (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:16)

    Toni_Romania [utilizator]

    Din comentarii rezulta ca multor romani le place sa vada animale torturate care fac tumbe.
  • -5 (11 voturi)    
    Cimpanzeii (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:18)

    Toni_Romania [utilizator]

    Aia cu cimpanzei in zonele turistice ar trebui si ei impuscati - le scot caninii, sa nu muste, si ii pun sa fumeze.
  • -4 (10 voturi)    
    Absurd (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:58)

    anton_carpati [utilizator]

    Nu cred să mai existe vreun om normal la cap care, odată informat, să tolereze genul ăsta de abuz.

    Din păcate însă atitudinea faţă de status-quo este atât de radicalizată, încât multora, chiar dacă noţiunea de tortură li se pare respingătoare, li se pornesc mecanismele defensive şi ajung să facă asocieri ridicole: "Ce, mă, cum adică drepturi pentru animale??? Şi copiii cum or să se mai distreze??? Du-te şi culcă-te, hipstere, adică eu n-am drepturi dar să aibă animalul!! Şi dacă nu mai sunt la circ, ce-or să facă animalele?? Fericite tot n-o să fie!! etc. etc."
  • -2 (10 voturi)    
    respect (Joi, 12 ianuarie 2017, 16:58)

    traiang [utilizator]

    Nu stiu cand vom ajunge sa respectam tot ce in jurul nostru Numai cand te uit la emisiunile tv si vezi cate minunatii sunt fiecare vietuitoare aparent nesemnificativa sau nu i-ai dat atentie pur si simplu ca nu stii nimic despre ea numai atunci vei ajunge sa le respecti si tot atunci ne vom respecta mai mult si unii pe altii Si acum credem ca gradinile zoologice sunt numai niste expozitii dar cata munca este acolo sa prezerve niste specii si numai atunci afli spre exemplu ca tigri sunt pe cale de disparitie ca sa numai spun ca altele le vedem numai in poze
  • +3 (13 voturi)    
    alternativa? (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:00)

    echos [utilizator]

    Ok... să zicem că le interzicem. Care ar fi alternativa la animalele din Circuri? Zoo? Păi și alea-s cu probleme... Deci să le interzicem si pe alea...
    Și cu ce rămânem? Tăbărâm cu toții pe puținele rezervații dn lume unde mai există animale în libertate, ca să vedem un leu, o panteră, un elefant?
    De ce ați avea impresia că într-o rezervație de dimensiuni medii, un număr de 200.000, 300.000 de vizitatori pe an ar face ca animalele să fie ... mai în largul lor, mai puțin stresate... mai "zen"!? (Rezervația va cere infrastructură - spatii de cazare, restaurante, etc... )

    Nu vă plac circurile? Nu mergeți la spectacol...
    Nu vă place la Zoo? Nu intrați acolo...
    Pentru că ambele oferă una din supapele de a scădea presiunea "turistică" de pe rezervațiile de aiurea și de peste tot...
    • -4 (8 voturi)    
      uau... (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:40)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Nu-ţi place lagărul de concentrare? Păi nu te duce în lagărul de concentrare!
    • -4 (8 voturi)    
      Nu pot să cred. (Joi, 12 ianuarie 2017, 21:52)

      anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui echos

      Tot mă gândesc la ce-ai scris şi încă nu pot decide dacă există cu adevărat persoane ca tine sau pur şi simplu vânezi reacţii. Dacă pentru tine argumentul "circurile fac bine animalelor, fiindcă ţin turiştii departe de rezervaţiile naturale" are noimă, atunci îţi regret nespus de mult condiţia.
    • -4 (8 voturi)    
      alternative sunt (Vineri, 13 ianuarie 2017, 1:27)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui echos

      la muzeu
      ( acolo poti sa si stai langa un urs, ca sa iti faci o idee cat e de mare, fara sa trezesti cu el in spate... si nu e nevoie sa-l vezi ruland pe o bila ca sa-ti dai seama cum se misca - apropo, asta ar induce si o falsa idee de securitate unui copil; si chiar unui adult)

      documentarele de la tv
      ( chiar si pachetele de baza de la distribuitorii de la noi ofera macar un canal decent unde se pot vedea tot felul de animalute )

      traseele turistice cu ghizi
      ( nu iti garanteaza ca vei vedea un animal anume, dar e o experienta aparte)

      parcurile de care vorbeai, intr-adevar sunt o problema, mai ales daca sunt sub presiunea de a-si acoperi cheltuielile din ce aduc vizitatorii.

      pe viitor - poate - alternativa hologramelor :)
  • -2 (12 voturi)    
    Sunteti de acord cu folosirea animalelor la circ? (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:19)

    14q [utilizator]

    NU.
  • -3 (9 voturi)    
    HM (Joi, 12 ianuarie 2017, 17:29)

    Cosanzeana9 [utilizator]

    "Sunt foarte multi copii de la tara care vad animalele salbatice doar acolo".... I-auzi, dar la tv, in carti sau pe calculator (cei care au) nu le pot vedea, trebuie musai sa le vada in carne si oase?
    • -5 (7 voturi)    
      se percepe altfel (Vineri, 13 ianuarie 2017, 0:33)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui Cosanzeana9

      cand vezi un animal in marime naturala - dar asta se poate face intr-un muzeu.

      ...sau cei care au pensiuni, ar putea incerca in loc sa puna doar coarnele de cerb, sa-l impaieze si sa-l pastreze intr-o camera speciala - e costisitor (taxidermia de calitate) , dar garantat va avea o sumedenie de clienti, si va fi si educational...
      Asta nu inseamna ca sprijin uciderea animalelor salbatice in scopul crearii de publicitate (mai ales daca animalul e si prost impaiat, chiar si-a batut joc de viata lui..)
  • +2 (12 voturi)    
    Unul dintre subiectele... (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:17)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    Preferate pentru dezbateri și discuții inutile ale libtarzilor. Vad că vă simțiți ca pestele in apa...
  • +7 (13 voturi)    
    Fundația Vier Pfoten? (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:25)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    De unde îmi sună cunoscut numele oare?

    Să fie cumva cei care insistau în urmă cu câțiva ani să fiu mâncat de câinii sălbatici în drum spre casă? Mă mir că nu au sugerat să dăm drumul tigrilor prin București.
  • -3 (11 voturi)    
    Mihail, câine de circ (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:39)

    Olivian Breda [utilizator]

    De văzut și cartea "Mihail, câine de circ", de Jack London.

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Mihail,_c%C3%AEine_de_circ_(film)

    Sunt total împotriva folosirea animalelor în circuri.

    Cel mai mare circ din lume, Cirque du Soleil nu le folosește.

    Its theatrical, character-driven approach and the absence of performing animals helped define Cirque du Soleil as the contemporary circus ("nouveau cirque") that it remains today.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cirque_du_Soleil
  • +5 (7 voturi)    
    pro circ (Joi, 12 ianuarie 2017, 18:47)

    Coco2013 [utilizator]

    Sansa de supravietuire in salbaticie ar scadea dramatic la aceste animale dar nimeni nu va ma stii acest lucru ca sa faca petitii, si nu neaparat din cauze naturale cat si din braconaj. Stiti macar cum a scazut numarul tigrilor din salbaticie in ultimii 50 de ani ? DRAMATIC.

    Dresajul in sine nu l-a vazut nimeni dintre atot-stiutorii de aici, mai ales daca aceste animale s-au nascut in captivitate atunci probabil ca nu a fost nimic crud.

    E adevarat ca aceste animale nu pot decide daca vor la circ sau in jungla dar la fel nu pot nici cainii sau nici porcii cand ii tai.
  • -2 (12 voturi)    
    20.000 (Joi, 12 ianuarie 2017, 19:06)

    JaxSoaSoa [anonim]

    numarul de 15.000 a fost de mult depasit....sunt aproape 20.000 de semnaturi in cateva ore....spune enorm de mult acest lucru.....
  • -4 (8 voturi)    
    Nu in custi (Vineri, 13 ianuarie 2017, 0:46)

    muma_padurii [utilizator]

    Imi pare rau ca nu-i pot sustine pe dresori , chiar daca - in felul lor - depun o munca enorma (sa fii si dresor bun , si showman in acelasi timp) ...dar ar fi timpul sa incerce sa se reprofileze ; faptul ca mai sunt cativa care au nostalgia elefantilor suiti pe tambur, si isi aduc si copiii sa ii vada , nu inseamna ca nostalgia e pentru ce vad acolo - e pentru zilele copilariei . Si nu justifica stresul animalelor ...sau la polul opus - ciudatii care se simt bine cand vad un tigru dominat ; sunt si din astia. Deci, mai bine, nu


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version