Gabriela Firea despre ridicarea masinilor parcate neregulamentar: Ar trebui sa oferim alternativa, mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, in zonele rezidentiale, in zonele aglomerate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:15 Actualitate | Administratie Locala

Gabriela Firea
Foto: Agerpres
Gabriela Firea, primarul general al Capitalei, a declarat miercuri, in cadrul unei declaratii de presa, ca administratia locala trebuie sa ofere mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, in zonele rezidentiale, in zonele aglomerate, inainte de a sanctiona soferii care parcheaza ilegal, fie ca este vorba despre amenzi sau ridicarea masinilor.


"Am avut mai multe intalniri cu Brigada Rutiera si Politia Capitalei. Legislatia este foarte clara, dar am avut discutii cu asociatiile de proprietari precum si reprezentantii unor firme care detin imobile si mai parcheaza angajatii lor si in zone in care ar trebui, legislatia ar trebui sa fie aplicata, dar aceste masuri sunt destul de dure fiindca ar trebui sa oferim alternativa, mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, mai multe parcari rezidentiale, mai multe parcari in zonele aglomerate. Daca doar va veni Politia si va da amenzi usuratoare pentru cei care au parcat pe banda intai sau pe loc nepermis, dar nu incepi sa creezi alternativa, nu stiu daca reactia bucurestenilor va fi una favorabila. Din toate consultarile publice pe care le-am avut, cetatenii spun sa procedam in ordine, sa cream mai multe parcari atat in cartiere si in zona centrala si abia apoi sa nu mai permitem blocarea benzii intai", a declarat primarul Gabriela Firea.

Intrebata cand se vor aplica aceste masuri in Bucuresti, Gabriela FIrea a declarat ca din primavara, cand se vor aplica mai multe masuri pentru fluidizarea traficului.

"Imi doresc din primavara cand vor veni autobuzele troleibuzele si tramvaiele, vom corela cu instituirea benzilor unice care exista pe hartie, dar nu si in realitate. Acestea au fost stabilite de specialisti, dar nu puteau fi folosite fiindca nu exista suficiente masini la RATB ca sa foloseasca banda unica. Nu era normal sa se instituie banda unica si sa treaca din 40 in 40 de minute cate un autobuz. Ar fi un nonsens. Trebuie sa circule foarte des si la intervale regulate de timp. Este un ansamblu de masuri pe care o sa le aplicam din primavara pentru fluidizarea traficului din capitala si ele au legatura intre ele", a explicat primarul general.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

2628 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    E rost de furat (Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:40)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Si cine sa faca parcarile daca nu clientela rosie a lui Pandelica, dottore? Ca doar asa au puit tot felul de firma ale primariei prin care se șmenuiesc paraii dupa cum vrea ciocoimea si sluga Securistului Voiculescu - aia votata de bucuresteni.
  • +2 (2 voturi)    
    "Ar trebui sa" (Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:48)

    rakkone [utilizator]

    Pai sa vb cu niste martieni, dna primar, poate vin ei sa ne faca niste parcari, niste amenajari, ceva. Ce naiba, se face abia un an de cand sunteti aleasa, nimeni nu se asteapta sa puteti face ceva intr-un timp atat de scurt, sunteti si Dvs doar un om, o mama, aveti atatea altele pe cap.
  • +5 (7 voturi)    
    De ce esti PRIMAR? fa parcari (Miercuri, 28 decembrie 2016, 15:49)

    Gryphus [utilizator]

    PSD are majoritatea in parlament, are primariile de sector, primaria generala, consiliul general etc

    faceti parcari
    • -3 (9 voturi)    
      Cine plateste? (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:17)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Eu nu am masina, dar platesc taxe in Bucuresti. Nu vreau sa platesc taxe pentru parcarile altora.
      • -4 (8 voturi)    
        :)) (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:56)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Banuiesc ca esti un biciclist convins sau folosesti intensiv autobuzele. Nici eu nu vreau sa platesc pt piste de biciclete aiurea, sau pentru transport in comun subventionat, pentru ca nu folosesc. Dar iete ca platesc, desi merg cu preponderent masina sau pe jos. Asa e la comun, nene, platim toti pentru beneficii comune, nu se pot customiza la nivel individual beneficiile si platile pt un oras de 2 milioane de oameni.
        • 0 (2 voturi)    
          Nu am cerut subventii (Miercuri, 28 decembrie 2016, 17:09)

          AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui rakkone

          Nici cu subventiile pentru transportul in comun nu sunt de acord, ci vreau sa platesc atat cat costa. Ca sa nu platesti tu pentru mine si eu pentru tine, ca nu suntem nici frati si nici altceva. Se pot evita platile la comun pentru diverse chestii care nu sunt universale, ca nu suntem nici kibutz si nici Coreea de Nord.
      • +3 (3 voturi)    
        n-a inteles sensul a ceea ce am spus eu (Miercuri, 28 decembrie 2016, 17:27)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Ea se plange ca nu sunt parcari desi PSD are primaria, are guvernul, are parlamentul


        PSD se plange ca nu sunt parcari dar nici nu fac
  • +2 (2 voturi)    
    totusi (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:00)

    goto [utilizator]

    ar trebuii aplicata legea macar pentru masinile parcate/stationate pe prima banda si/sau care blocheaza circulatia, cele din intersectii sau in apropierea intersectiilor si trecerilor de pietoni. sau macar acolo unde exista alternativa. de exemplu in fiecare weekend (si chiar si in timpul saptamanii) in jurul mall-ului afi cotroceni prima banda este blocata de masinile parcate, desi mall-ul are parcare cu locuri mai mult decat suficiente.

    alternative exista, doar ca oamenii ar trebuii sa doreasca sa fie un pic mai civilizati si dispusi sa mearga un pic si pe jos sau cu ratb. nu trebuie sa blocheze prima banda ca sa mearga la magazin.
  • +2 (2 voturi)    
    Primaria amaratilor (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:07)

    termopan [utilizator]

    Printesa primar! Devine comic, cand atragi mai multe autovehicule in oras cum poti sa spui ca fluidizezi?

    Taxa de oras mai mama zmeilor, sa vezi fludizare...

    Aia cu banda unica e de pomina, barosanii o sa fie tot pe avarii la saorma sau bancomat, ca stau si ei 5 minute. Dar trebuie sa suferim, sa ne aminteasca ca a fost aleasa de 20% din electorat.
  • +3 (3 voturi)    
    ce sa intelegem (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:24)

    martel55 [utilizator]

    ca vor primi amenzi doar friaerii care se nimeresc parcati, la vreo actiune heirupista a politiei rutiere,acolo unde oprirea este interzisa, in timp ce jmecherii acre incalca legea nu patesc nimic? asta da echitate...ca sa nu mai zic ca nu cred o iota din minciunile pe care le toarna, cu ce spun cetatenii, toti pe care ii stiu si au masina sunt perfect de acord cu amenzi drastice si ridicarea masinii aprcate aiurea pe trotuar/iarba/in loc interzis...paracrea aiurea nu e un drept, vrei confort sa te misti toata ziua cu masina, ok. dar plateste...sunt parcari goale (universitate, eroilor), in timp ce trotuarele sau prima banda sunt pline d emaisni,, asta pentru ca primaria nu aplica legea pentru toti, asa ca nesimtitii s-au prins si parcheaza pe unde vor stiind ca nu patesc nimic....daca tot sustine ca aplicarea legii e facultativa, nu ar fi mai corect ca primaria sa socata toate semnele de interdicite acolo unde oricum legea se aplica din an in paste? asa macar sut tratati toti la fel,
  • +7 (7 voturi)    
    Afirmatia dovedeste INCOMPETENTA (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:27)

    neagoe [utilizator]

    ... "ar trebui sa oferim alternativa, mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, mai multe parcari rezidentiale, mai multe parcari in zonele aglomerate"

    Bla, Bla PSD-Haznaua3

    AR TREBUI !!! Spui "ar trebui" cand e vorba de o problema foarte recenta, de care abia ai aflat si iti spui parerea...

    Nu cucoana, nu "ar trebui", nici macar varianta cu "trebuie" nu mai e valabila dupa UN AN de mandat.
    Acum TREBUIE sa arati ce AI PUS IN PRACTICA !!!
  • +7 (7 voturi)    
    Inadmisibil (Miercuri, 28 decembrie 2016, 16:48)

    HP [utilizator]

    Fa Fireo, mi se rupe de parcarile tale, da ??!!!

    Lasa vrajeala si ridica masinile, elibereaza trotuarele si du-le rablele prin Calarasi.

    "administratia locala trebuie sa ofere mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, in zonele rezidentiale, in zonele aglomerate, INAINTE de a sanctiona soferii"

    Serios ?!?!! Pai daca va fi nevoie de parcari INAINTE de a sanctiona soferii, nu se va mai aplica nicio sanctiune niciodata.

    De ce ? Pentru ca voi sunteti incapabili sa rezolvati problema parcarilor. In plus, e aproape imposibil sa o faci, Bucurestiul n-a fost creat pentru 3 milioane de masini.

    Asa ca ciocul mic si incepe sa ridici masinile. Cei afectati sa le vanda prin Vaslui, nu ma intereseaza, treaba lor.

    Sa mearga cu RATB.
  • +1 (1 vot)    
    bis! (Vineri, 30 decembrie 2016, 4:49)

    omugri [utilizator]

    bine zis, dau si io un copy/paste la comentu asta poate vede mai bine, da' o doare firea

    ... "ar trebui sa oferim alternativa, mai multe locuri de parcare langa statiile de metrou, mai multe parcari rezidentiale, mai multe parcari in zonele aglomerate"

    Bla, Bla PSD-Haznaua3

    AR TREBUI !!! Spui "ar trebui" cand e vorba de o problema foarte recenta, de care abia ai aflat si iti spui parerea...

    Nu cucoana, nu "ar trebui", nici macar varianta cu "trebuie" nu mai e valabila dupa UN AN de mandat.
    Acum TREBUIE sa arati ce AI PUS IN PRACTICA !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Taxa de imobilizare spatiu publi = Parcare Privata (Vineri, 30 decembrie 2016, 9:34)

    asocdezvoltareurbana [utilizator]

    Primaria Trebuie sa se ocupe de serviciile publice (salvare, pompieri, politie, taxi, ratb) Parcarea/depozitarea proprietatilor private (masina) si fizic imobilizarea unui spatiu public este o problema privata care trebuie rezolvata de privati. Acum parcarea in Bucuresti este un disconfort, cand primaria va face o problema din asta, oamenii vor gasi solutii, vor inchiria. Doar cand va fi mai scump sa parchezi pe strada (taxe , amenzi, ridicari, lege) decat intr-o parcare privata, doar atunci se va rezolva problema parcarii. SOLUTIA = Taxa pe Imobilizarea Spatiului Public. Normal ca parcam oriunde, normal ca blocam un tramvai cu 300 de oameni, doar e gratis. Masina nu e cetatean, primaria nu trebuie sa-i faca parcare. Masina este o proprietate privata, iar responsabilitatile cad pe umeri proprietarilor. In oras Primaria iti pune 10 mijloace la standarde civilizate de a ajunge acasa, intr-un oras functional, nu ca bucurestiul al carui transport in comun este ineficient, masina este un confort pentru care trebuie sa platesti. Primaria trebuie sa prioritizeze serviciile publice pentru ca indiferent cine estei, cati bani ai, daca politia, salvarea, pompieri nu ajung la timp la tine...mori. DECI cea mai simple, rapida, eficienta solutie este taxa pe imobilizarea spatiului public. Asta va genera organic parcari (oameni vor construi parcari nu blocuri) si vom avea un transport public eficient si acces la servicii publice (organic mai putine masini, mai putina poluare, tranzit mai eficient). Pana acum Primarii si-au batut joc de acest oras si au lasat oameni sa isi rezolve singuri problemele de tranzit (si-au luat masina), acum e momentul sa isi asume responsabilitate Primaria sa aplice solutii Urbanistice, solutii dovedit functionale si viabile. Avem sansa ca in 2017, singurul an ne-electoral sa se intample asta, sa vedem ce face Primari, isi asuma responsabilitatea sau o ....face ca ceilalti. CURAJ Doamna Firea, Bucuresteni isi doresc un oras EUROPEAN


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă