Primaria Capitalei va cumpara 400 de autobuze, 100 de troleibuze si 100 de tramvaie noi in urmatorii 4 ani. Firea: Acesta este doar primul pas pentru fluidizarea traficului. Vom continua cu benzi unice RATB si parcari park&ride

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 21 decembrie 2016, 17:39 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz RATB
Foto: RATB
Primaria Capitalei va cumpara 400 de autobuze, 100 de troleibuze si 100 de tramvaie noi, potrivit unui proiect adoptat miercuri de Consiliul General al Municipiului Bucuresti.  Mijloacele de transport in comun vor fi achizitionate esaloat, in urmatorii 4 ani, incepand din 2017. Proiectul de hotarare nu esttimeaza cati bani trebuie alocati pentru acest proiect, pretul urmand sa se stabileasca in urma unei licitatii.

Potrivit cifrelor din piata, un autobuz si un troleibuz costa intre 200.000 si 250.000 de euro, iar un tramvai undeva intre 1,4 si doua milioane de euro, deci investitia s-ar ridica undeva la circa 320 milioane de euro.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca aceasta este o masura pentru fluidizarea traficului din Bucuresti, acesta fiind doar primul pas, urmand sa se faca si benzi unice pentru RATB si parcari park&ride.

"Cu totii suntem de acord cu faptul ca parcul auto al RATB este imbatranit, depasit ca uzura. (...) Toti cetatenii care folosesc acum transportul public in comun reclama faptul ca nu se mai poate continua cu aceasta situatie, ca avem nevoie de autobuze noi, performante, de troleibuze, de tramvaie. Achizititia pe care o vom face in urmatoarea perioada inseamna un prim pas, nu rezolvarea in totalitate a problemei, dar de undeva trebuie sa incepem. Trebuie sa continuam cu innoirea parcului auto. Mai este nevoie si de investitii la uzina, fiindca si propria uzina RATB poate construi tramvaie, dar nu are capacitatea tehnica sa o faca.  (...) Vom continua si cu achizitiile pana vom putea sa afirmam ca ne-am realizat mandatul fata bucuresteni si intr-adevar transportul public este o alternativa viabila pentru bucuresteni, una dintre masurile pentru combaterea traficului sufocant din capitala. Aceasta masura trebuie sa mearga in paralel cu prioritizarea si cu abordarea cu foarte mult profesionalism a problemei benzilor unice, construirea de parcari la intrarea in capitala si langa statiile de metrou, o colaborare eficienta si mult mai buna ca pana acum cu Brigada Rutiera si Politia locala pentru fluidizarea traficului. Sunt masuri care s-au luat in toate capitalele europene si au dat rezultate. Noi nu trebuie sa inventam alte tipuri de solutii fiindca ele exista. Trebuie sa avem grija la transparanetizarea acestor proceduri, la achizitiile care se vor realiza doar electronic, fara interventie umana", a declarat Gabriela Firea.

Desi nu au fost multumiti de felul cum Primaria Capitalei a fundamentat decizia de a cumpara autobuze, troleibuze si tramvaie, consilierii PNL au votat proiectul.

"Consilierii PNL vor vota achizitia de autobuze, troleibuze si tramvaie, nu pentru ca ar fi bine fundamentata, clar explicata prin nota de fundamentare ci pentru ca situatia parcului auto si de tramvaie a RATB este intr-o stare deplorabila, si-a depasit durata normala de viata, costurile de  intretinere sunt uriase si, in general, se prezinta intr-o situatie deplorabila. In acest moment parcul auto este insuficient, o parte consistenta a acestuia fiind scoasa din uz. Numarul de 400 de autobuze, 100 de troilebuze si 100 de tramvaie, propus astazi spre votarea Consiliului General  in vederea achizitionarii, nu este insotit de vreo estimare bugetara si de nici de o fundamentare care sa faca referire la volumul si fluxul de calatori, trasee si frecventa autobuzelor, indicatori de performanta, o descriere a parametrilor actuali in care este livrat serviciul de transport in comun populatiei si o descriere a efectelor pozitive anticipate in urma imbogatirii parcului auto al RATB", se arata intr-un raport facut de consilierii PNL.

In plus, acestia au declarat ca primaria ar trebuie sa se orienteze si catre alte mijloace de transport mai putin poluante.


Gabriela Firea a declarat initial ca va cumpara 250 de autobuze second-hand, apoi a declarat ca va cumpara 300 de autobuze noi, apoi 500 de autobuze noi.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel

FOTOGALERIE Israel pe repede inainte: kit de informatii pentru o calatorie reusita

De la nord la sud, Israelul are putin peste 400 de kilometri, iar de la est la vest, putin peste 100. E printre putinele tari ale lumii in care, in aceeasi zi, poti face si baie in mare si ski la munte. E taramul miracolelor si al sperantelor, tara sfanta a pelerinilor, teritoriu complet liber si dezinhibat pentru hedonistii de pretutindeni. Ca vrei sa te regasesti spiritual sau ca vrei sa gasesti energia unor petreceri fantastice, mergi in Israel. O sa capeti ce cauti si, uneori, chiar mai mult decat atat.

3068 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    INTREBARE... (Miercuri, 21 decembrie 2016, 17:57)

    schroedinger [utilizator]

    Finantarea a fost propusa de tzatza firea prin exportul de tramvaie!!!
    Cate tramvaie a exportat Primaria Bucuresti-ului pana acum?! A trecut mai mult de juma de an si am vrea sa stim si noi....
  • +2 (4 voturi)    
    ok (Miercuri, 21 decembrie 2016, 17:58)

    Xorciser [utilizator]

    Foarte bine, sa vedem ce autobuze cumpara.

    Sa nu fie ca alea din Voluntari.
    • 0 (4 voturi)    
      ●▬๑۩۩๑▬● (Miercuri, 21 decembrie 2016, 18:48)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      As pune un pariu ca vor fi din cele fara aer conditionat.
      • 0 (0 voturi)    
        depinde (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:22)

        SebastianDecianu1 [anonim] i-a raspuns lui chiuaua

        Depinde de licitatii. La noi de obicei se aplica principiul de pret cel mai mic, deci este posibil sa faca acest compromis de aer conditionat ca sa reduca pretul.
  • +2 (6 voturi)    
    fii rea (Miercuri, 21 decembrie 2016, 18:11)

    Durlida [utilizator]

    daca asa a spus atunci e ilogic -- cum crede ea ca adaugand/inlocuind 400 de autobuze se va reduce traficul nu inteleg, poate confortul pasagerilor atat timp cat stau in autobuz -- sa faca benzile unice si sa elibereze bulevardele de masinile parcate ilegal ca e gratis si chiar ar aduce bani la buget si apoi sau in paralel sa schimbe autobuzele
    • -1 (5 voturi)    
      pentru ca (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:20)

      SebastianDecianu1 [anonim] i-a raspuns lui Durlida

      Pentru ca daca ridici numarul de autobuze de pe strada si ele sunt de calitate mai buna, va fi un numar mai mare de oameni care merg cu autobuzul in loc de masini personale sau taxi-uri, deci numarul total de masini de pe strada scade. Asa s-a intamplat in mai toate orasele mari din Europa.

      Nu ai unde sa eliberezi bulevardele de masini parcate pentru ca ele trebuie sa stea undeva, si nu ai unde sa parchezi. Daca pui oamenii sa parcheze la o distanta prea mare raportat la destinatia lor, o sa piarda foarte mult timp pe drumul pe jos pana la destinatie (ceea ce inseamna costuri globale in plus pentru oras) sau vor merge cu taxiuri (ceea ce nu reduce numarul de masini si traficul tot blocat ramane). Daca cresti numarul de autobuze, o sa fie mai multi care merg cu autobuzul si ii lasa mai aproape de destinatie.

      Probabil trebuie scumpit si taxiul ca sa convinga oamenii sa mearga cu autobuzele, in momentul in care vor aparea cele noi.
  • -2 (2 voturi)    
    cool (Miercuri, 21 decembrie 2016, 18:17)

    cladob [utilizator]

    sunt firme romanesti care le produc ? PSD, ALDE se bateau cu pumnii in piept ca trebuie favorizatre firme cu capital romanesc.
    • 0 (0 voturi)    
      probabil ca nu (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:24)

      SebastianDecianu1 [anonim] i-a raspuns lui cladob

      Cel mult sa fie producatori care folosesc piese ce provin din Romania. Asta e mai greu de gasit.

      Oricum la noi la licitatii se aplica de obicei principiul de pret cel mai mic (sau, uneori, cine da spaga mai mare ca sa forteze un pret foarte mic sa castige pe acest proces).
  • +1 (3 voturi)    
    Plan (Miercuri, 21 decembrie 2016, 18:20)

    vlad.pe [utilizator]

    Vad ca planul primăriței e sa cumpere autobuze, asteptam pana ajung in capitala apoi mai asteptam un an pana ne hotaram unde facem benzi unice pentru RATB si peste vreo 2 ani introducem Afisaje electronice sa stim in cât timp vin autobuzele.

    Un lucru bun ar fi ca toti calatorii sa urce pe usa din fata si sa prezinte biletul sau abonamentul, biletul sa poata fi cumparat de la sofer, asa renuntam la cutiile comuniste unde sta o mamaie care vinde bilete.

    Doar cu masuri care functioneaza in Europa occidentala vom reusi sa avem transport public adevarat.
    • 0 (0 voturi)    
      Circuli cu RATB-ul (Miercuri, 21 decembrie 2016, 22:02)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      sau vorbesti sa te afli in treaba? Pâna urca prin fata vreo 20-30 de calatori ai idee cat dureaza? Si biletele sau abonamentele de unde apar, nu trebuie si ele cumparate de undeva?
    • 0 (0 voturi)    
      Iar faza cu banda unica (Miercuri, 21 decembrie 2016, 22:13)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      pentru RATB cred ca e strict de domeniul SF. Nici macar tramvaiul, care are ici-colo banda unica in teorie, nu beneficiaza de asa ceva. Sumedenie de masini o iau pe linia tramvaiului, depasind coada, iar in dreptul statiilor se baga cu tupeu in rând si daca nu reusesc asta, merg mai departe pe linie.
    • 0 (0 voturi)    
      Confort (Joi, 22 decembrie 2016, 12:15)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Pentru multi calatori nu conteaza daca ajung cu 10-15 minute mai tarziu, daca se verifica biletele inseamna ca se vor elimina blatistii care aglomereaza autobuzul, creste disconfortul iar RATB-ul va avea incasari mai mari.

      O alta solutie ar fi privatizarea asa cum este in alte orase, astfel nu vor mai exista blatisti.
  • +1 (3 voturi)    
    "Mai este nevoie si de investitii la uzina, (Miercuri, 21 decembrie 2016, 18:32)

    Stapanu [utilizator]

    fiindca si propria uzina RATB poate construi tramvaie, dar nu are capacitatea tehnica sa o faca." Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? Si asta-i Primar in functie al Bucurestiului! offf
  • +3 (5 voturi)    
    . (Miercuri, 21 decembrie 2016, 18:58)

    Evq [utilizator]

    Hai că la câte declarații a făcut până acum s-a umplut Bucureștiul de autobuze proaspăt cumpărate.
    • 0 (0 voturi)    
      dureaza (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:25)

      SebastianDecianu1 [anonim] i-a raspuns lui Evq

      Procesul de licitatie dureaza destul de mult. Abia s-a aprobat proiectul la CGMB.
  • +3 (7 voturi)    
    Poate sa cumpere si 10000 (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:08)

    Ord [utilizator]

    ca tot la fel vor sta in trafic.
    Alta este problema doamna primar.
    • 0 (0 voturi)    
      care (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:26)

      SebastianDecianu1 [anonim] i-a raspuns lui Ord

      Care e problema reala?
  • +3 (3 voturi)    
    Intrebare... (Miercuri, 21 decembrie 2016, 19:50)

    taticutu [utilizator]

    Tramvaiele alea noi vor apuca vremea sa mearga si pe linia tramvaiului 19 din cartierul Titan, linie care este in "modernizare" de peste 7 ani ? Poate era mai bine sa ne faca un metrou, care cred ca se putea finaliza in acesti ani care au trecut !
  • 0 (0 voturi)    
    inainte de asta (Miercuri, 21 decembrie 2016, 20:47)

    martel55 [utilizator]

    se pot achizitiona sute de mijloace de transport, daca nus e schimba actuala politica princ are este favorizat transportul individual sunt doar bani aurncati pe fereastra, pentru ca nu vor face decat sa tea pierdute in ambuteiaje....cu abni mult mai putini, si mai repede, se poate schimba dezastruoasa politica aplicata de municipalitate prin intermediul politiei rutiere si locale, aceea de a pune politisti in intersectii ca sa incurce si mai mult traficul in loc sa ii puna sa sanctioneze drastic soferii care parcheaza ilegal sau incalca linia continua si merg pe linia de tramvai, uneori chiar pe linia de pe contrasens, batandu-si joc de sute de oameni blocati in mijloacele de transport...iar cand le atragi atebtia unor astfeld e agenti pusi pe post de smeafor care mai rau incurca , cel putin circulatia tramvaielor in intersectiile unde sunt postati, ridica din umeri si li se pare normal sa favorizeze autoturismele in defavoarea transportului public....primaria ar trbeui sa ii educe in primul rand pe acesti bugetari sa nu mai rate atata dispret fata de cetatenii care folosesc transportul public si sa aplice legea sanctionandu-i dur pe cei care cirula pe linia de trmavi sau pe culoarele , putine, dedicate autobuzelor


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică