De cand incepe ridicarea masinilor parcate neregulamentar, ce spune Politia, ce spun primarii, cine le ridica

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 20 decembrie 2016, 11:30 Actualitate | Administratie Locala

Ridicare masini
Foto: Primaria sector 6
Autoritatile locale vor putea ridica masinile parcate neregulamentar pe carosabil, dupa 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial a Hotararii de Guvern adoptate saptamana trecuta, deci undeva dupa 20 ianuarie, potrivit actului normativ. Totusi, primarii spun ca au nevoie de mai mult timp pentru aplicare, cel mai optimist termen fiind luna februarie, unul mai relaxat - luna aprilie, iar unul mai general, anul 2017 - nu se stie cand, depinde de fiecare primarie. In plus, sunt administratii locale care nu doresc sa ridice masinile parcate neregulamentar pe carosabil. Reprezentantii Politiei spun ca ridicarea masinilor se va face cand fiecare Primarie va avea un serviciu de ridicari.

In plus, administratiile locale trebuie sa stabileasca in ce conditii se va parca pe trotuar, cel mai optimist termen pentru adoptarea unui regulament fiind luna ianuarie.

Fata de anii trecuti, marea noutate este ca ridicarea masinilor va fi solicitata de Politia Rutiera, care va chema firma care ridica masinile sa puna in practica decizia. Masinile vor fi ridicate fie de o firma a Primariei, fie se va organiza o licitatie pentru un operator privat, decizia urmand sa fie luata de fiecare primarie in parte, dupa posibilitati.


Ce spune Politia Rutiera


Florentin Bracea, director al Directiei Rutiere, a declarat marti, intr-o conferinta de presa ca Hotararea de Guvern intra in vigoare in 30 de zile de la publicarea in Monitorul Oficial, dar, practic, ridicarea masinilor se va face cand primariile vor avea un serviciu de ridicari.

"Ridicarea va fi dispusa de Politia Rutiera si Politia Locala. (...) Noi am reglementat tehnic procedura care nu era acoperita de Hotararea de Guvern. Ce face fiecare primarie in parte, vom vedea. Noi o sa avem discutii cu fiecare la nivel local, prin serviciile rutiere si dansii isi vor emite actele necesare. Haideti sa asteptam sa intre textul de lege in vigoare, vom avea consultari, discutii, dupa care vom ajunge si la un consens, cu siguranta ca se va gasi o solutie. (...) Se vor ridica masinile cand fiecare autoritate locala va avea acest serviciu", a declarat Florentin Bracea.

Acesta a explicat ca, in situatia in care primariile au serviciu de ridicare, Politia nu va dispune direct ridicarea ci se vor da intai sanctiuni, aceasta masura fiind luata in ultima instanta.

"Ne dorim ca aceasta activitate sa se desfasoare in zonele si in locurile unde chiar avem o problema reala. In zonele centrale, in zonele aglomerate, in zonele cu probleme, nu in alte parti. (...) Masura ridicarii ar trebui sa fie una suplimentara. In primul rand, avem oprire si stationare neregulamentara. Nu trebuie sa aplicam direct masura ridicarii. Aplicarea legii se va face gradual. Intai se plica sanctiuni in zona respectiva. Daca este o problema acare nu se poate rezolva, se vine cu masura ridicarii", a explicat Bracea.

In situatiile in care in masina este un animal de companie, cel mai probabil masina nu va fi ridicata.

"Probabil nu o sa o ridicam. O sa cautam proprietarul, avem metode politienesti prin care sa-l identificam. Nu este o problema", a mai explicat Bracea.



Ce spun primariile

Bucuresti - sectorul 1


Primarul sectorului 1, Dan Tudorache, a declarat pentru HotNews.ro ca nu poate spune cand va incepe ridicarea masinilor parcate neregulamentar pe carosabil, dar ca va fi undeva in 2017. Acesta spune ca va infiinta o firma a primariei care sa presteze aceasta activitate, va face locuri de parcare, apoi va incepe ridicarea masinilor.

"Vreau sa infiintez o societate a primariei care ridica aceste masini, dupa care construiesc parcari si in a treia faza ridic masinile. Cand am parcari, atunci le ridic. In 2017 cred ca oricum o  sa o fac, dar nu pot sa va spun luna. Deci intai infiintez firma de ridicat maisni, apoi fac parcari, si cand am parcari si oamenii nu parcheaza in locurile special amenajate, atunc le ridic. Am facut demersuri la Primaria Capitalei sa ne dea terenuri pe care le are in administare, sa ridicam aceste paracari supraterane. Cate terenuri ne dau, atatea parcari facem", a declarat Dan Tudorache, primarul sectorului1 pentru HotNews.ro.


Bucuresti - sectorul 6

Primarul sectorului 6, Gabriel Mutu, spune ca nu este interesat sa aplice aceasta decizie.

"Nu am vazut Hotararea de Guvern si nici nu pot sa comentez in acest mometnt. Probabil se va lua o decizie la nivelul Capitalei. Punctul meu de vedere este ca nu suntem interesati noi sa aplicam aceasta decizie. Sa o aplice Politia Rutiera nu primaria de sector. Avem situatii de acest gen, in care circulatia este blocata de masini parcate neregulamentar, dar avem reglementari legale pe care le putem aplica in astfel de cazuri. Suplimentar, sa se ridice masina, nu noi am promovat aceasta modificare si daca cineva doreste sa o implementeze, sa o implementeze, dar nu prin primarii", a declarat Gabriel Mutu pentru HotNews.ro.

Oradea

Primarul orasului Oradea, Ilie Bolojan, a declarat ca va aplica aceasta hotarare, cel mai probabil din luna martie. Acesta spune ca nu doreste sa fie permisa parcarea pe trotuar.

"Neaparand inca in Monitorul Oficial, trebuie sa vad exact continutul Hotararii de Guvern, pentru ca, dupa toate probabilitatile, intrucat noi avem o libertate de stabili anumite reglementari locale, va trebui sa adoptam la nivelul fiecarui oras un regulament care sa puna in aplicare HG-ul. Trebuie sa avem un regulament local care va stabili cum se poate parca pe trotuar. In anumite orase, unii vor spune ca nu se poate parca deloc, altii pot sa spuna sa fie un metru - 1,5 metri, deci niste norme locale. Primaria Oradea, din punctul meu de vedere, va adopta niste norme ferme, nu poti parca pe trotuar. Prin urmare va trebui sa parcurgem procedura de adoptare a acestui regulament printr-o hotarare de Consiliu Local. Fiind un act cu caracter normativ, este nevoie de o dezbatere publica pe tema asta si exista o procedura de dezbatere, deci vom putea adopta hotararea cam peste doua luni. La finalul lunii februarie, cine vrea sa aplice aceasta hotarare va avea regulamentul local in fata consiliilor sa fie votat. Cel mai probabil din luna martie-aprilie se va putea aplica", a declarat ILie Bolojan pentru HotNews.ro.

Primarul spune ca ridicarea masinilor va fi facuta de o firma a primariei, iar banii stransi din amenzi si taxa de recuperare a masinii vor fi folositi pentru amenajarea de noi parcari.

"Noi avem o entitate a noastra, cu trei masini de ridicat, proprietate a municipiului Oradea, si noi ridicam. Ridicarea de masini nu trebuie externalizata, in primul rand ca nu exista legitimitate. Daca ramane la Primarie,  cetateanul stie cand i se ridica masina ca banii se duc la bugetul local. Altfel reactioneaza si altfel respecta decat atunci cand se duc la un privat. Din pacate, multe orase au fost practic niste afaceri, s-au cedat unor firme de casa, iar banii nu s-au intors la primarii. Noi, banii din taxe de parcare si amenzi de parcare ii introducem intr-un cont separat si se reinvestesc in parcari. Vom ridica masinile in Oradea, iar banii din aceste ridicari vor fi redirectionati pentru amenajarea de parcari", a explicat Bolojan.

Acesta spune ca nu se vor face mai multe parcari, mai ales in zona centrala, pentru a atrage traficul, dar se vor face in cartierele de blocuri si vor fi eliberate trotuarele de masini, amenajandu-se acelasi numar de locuri noi de parcare.


Timisoara

Nicolae Robu, primarul orasului Timisoara, spune ca in 30 de zile va fi pregatit pentru aplicarea hotararii si de preferat ar fi ca acest serviciu sa fie prestat de primarie.

"Vom ridica masinile parcate neregulamentar cu atat mai mult cu cat s-a intamplat in Timisoara, in ultimii 2 ani, sa avem cateva situatii in care indivizi fara respect fata de ceilalti au parcat intr-o sfidare, complet aiurea, inclusiv incaurcand mijloacele de transport in comun. Evident ca trebuie sa fin intransigenti cu astfel de indivizi, trebuie sa instituim pedepse exemplare, care sa descurajeze astfel de practici. Pe de alta parte, in zonele in care nu exista posibilitati de stationare regulamentar, desigur si conduita pe care noi o vom adopta va fi una mai indulgenta. Nu as putea sa va spun daca avem mijloacele necesare in numar suficient pentru a putea ridica noi masinile. Optiunea numarul unu este sa facem noi insine ridicarea, prin firma primariei. In 30 zile ne vom putea pregati sa plicam hotararea. Nu mai poate intra in discutie in decembrie, la sedinrtele de Consiliu Local pe care le avem. In luna ianuarie vom avea in dezbatere si adoptare hotararea de Consiliu local care sa ne permita sa aplicam noile reglementari, ceea ce inseamna ca din februarie probabil ca vom putea sa le si aplicam", a declarat Nicolae Robu pentru HotNews.ro.

Acesta spune ca in ceea ce priveste parcarea pe trotuar se va proceda nuantat.


"Si in privinta parcarii pe trotuar trebuie sa procedam nuantat. Sunt zone in care este absolut inadmisibil sa vezi masini pe trotuar si noi am fost nevoiti sa implantam stalpisori pentru a-i opri pe unii care nu respecta orasul, oricate avertisemnte le-am dat, ca noua nu ne place sa amendam oamenii. Nu s-au conformat. Pana la urma a fost nevoie sa trecem la restrictii de natura fizica, cum spuneam, cu stalpisor, si daca avem posibilitatea sa dam amenzi, le vom da. Dar iarasi, sunt zone in care trotuarul este suficient de larg si nu se produc inconveniente pentru pietoni, pentru cetateni si nici nu se afecteaza negativ aspectul zonei. Acolo putem sa toleram", a explicat Robu.




  • Ce prevede Hotararea adoptata de Guvern in ceea ce priveste ridicarea masinilor paarcate neregulamentar pe carosabil:




Guvernul a aprobat joi o hotarare privind unele proceduri pentru ridicarea vehiculelor stationate neregulamentar. In acest sens, Executivul a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, astfel incat sa fie rezolvate problemele create de vidul procedural al aplicarii acestei masuri tehnico-administrative.


Principala noutate este ca  ridicarea vehiculului este dispusa de Politia Rutiera, nu de firma care ridica masini sau de politia locala.

Politistul rutier o poate dispune ridicarea masinii in una din situatiile prevazute de art. 143 din Regulament, cand vehiculul stationeaza neregulamentar pe partea carosabila, respectiv:

- in toate cazurile in care este interzisa oprirea voluntara;
- in zona de actiune a indicatorului cu semnificatia "Stationarea interzisa" si a marcajului cu semnificatia de interzicere a stationarii;
- pe drumurile publice cu o latime mai mica de 6m;
- in dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;
- in pante si in rampe;
- in locul unde este instalat indicatorul cu semnificatia "Stationare alternanta", in alta zi sau perioada decat cea permisa, ori indicatorul "Zona de stationare cu durata limitata" peste durata stabilita.

Masura nu va fi dispusa sau, daca a fost dispusa, executarea ei va inceta daca in vehicul este vizibila prezenta unor persoane. Conducatorul vehiculului este direct raspunzator in situatia in care prezenta unor persoane in vehicul nu este vizibila cu ocazia dispunerii sau punerii in executare a masurii tehnico-administrative.

De asemenea, aplicarea masurii nu se justifica in situatia unui vehicul care realizeaza actiuni de interventie sau misiuni care au caracter de urgenta.

Dispozitia de ridicare a vehiculului va cuprinde o serie de informatii relevante care pot proba prezenta vehiculului in locul din care a fost ridicat, necesitatea aplicarii masurii, dar si starea vehiculului inainte de ridicarea acestuia.

Actul normativ stabileste explicit operatiunile si regulile masurii tehnico-administrative:

- transportul la locul de depozitare se realizeaza in conditii care exclud deplasarea pe propriile roti a vehiculului ridicat;

- transportul la locul de depozitare nu se mai executa daca, pana la initierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezinta la locul ridicarii si este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. In acest caz, se suporta doar contravaloarea operatiunii de ridicare;

- depozitarea se face numai in spatii corespunzatoare, special amenajate de catre administratorul drumului public sau, dupa caz, de catre administratia publica locala;

- pe perioada depozitarii, vehiculele ridicate se afla in paza administratorului drumului public sau, dupa caz, a administratiei publice locale;

- administratorul drumului public sau, dupa caz, administratia publica locala raspunde pentru eventualele avarii cauzate vehiculului ca urmare a efectuarii operatiunilor de ridicare, transport si depozitare.

Vehiculul ridicat se restituie dupa ce se face dovada achitarii tarifului aferent operatiunii/operatiunilor efectuate, in baza documentelor care atesta proprietatea sau detinerea legala a acestuia.

Programul de restituire a vehiculelor depozitate in spatiile special amenajate se asigura prin serviciu continuu, pe durata a 24 de ore.

Hotararea adoptatade Guvern aduce si o serie de modificari Regulamentului in privinta parcarii pe trotuar, astfel ca stationarea vehiculului este posibila numai daca acel trotuar este amenajat in acest scop, prin marcaje si semnalizare corespunzatoare.

Amenajarea parcarii pe trotuar va fi posibila numai daca:

- se respecta culoarul destinat circulatiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor in vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m latime;

- accesul vehiculelor in parcare se realizeaza din partea carosabila;

- pozitionarea vehiculelor in parcare nu stanjeneste circulatia pe prima banda sau pe pistele amenajate.

Nu se pot amenaja parcari pentru autovehicule, pe trotuar, la mai putin de 10 m de intersectii, statii ale mijloacelor de transport in comun sau treceri pentru pietoni.

Forma postata in dezbatere publica poaate fi consultata aici.


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

24226 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    SECTOR 1 (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:46)

    nick24 [utilizator]

    exista un loc ( Bucuresti, str Turda 108-110) pt o parcare mare, pt toate masinile care nu au loc de parcare in zona str Turda/Ion Mihalache. Se stie de ani de zile ca e un spatiu suficient de mare pt ceva si subteran si supraetajat - acum e folosit ca parcare prost amenajata.

    Exista si propunerea ca daca nu sunt bani de la primarie, sa se faca o parcare privata, care sa se vanda celor interesati, iar primaria oricum nu va pierde nimic, pt ca vor incasa impozit pe proprietate.
    • +2 (12 voturi)    
      Acela a fost un parc (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:23)

      tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Acolo a fost parc și l-au măcelărit locatarii cu mașinile. Nu m-ar mira să fie încă spațiu verde în acte.

      Ca să faci parcare pentru toți, pentru fiecare bloc îți trebuie încă un bloc pentru mașini. Nu mai bine ne civilizăm și noi și acceptăm faptul că într-un oraș mega-aglomerat nu toată lumea trebuie să aibă mașină? Dacă se face cale liberă pentru autobuze și tramvaie, o să fim surprinși să aflăm că cel puțin un sfert din populație nu ține neapărat să aibă mașină, când știe că ajunge rapid și la timp cu transportul în comun. Iar procentul ăsta contează enorm la decongestionarea și modernizarea traficului.

      Dacă cine nu are nevoie de mașină are opțiuni viabile, atunci cine chiar are nevoie de mașină o să aibă loc să și-o țină și să circule cu ea civilizat și repede, fără să fie nevoie de mastodonți de fier între blocuri.
      • +2 (2 voturi)    
        intrebarea (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:28)

        IulianVacaru [anonim] i-a raspuns lui tiberiu4

        e cine decide cine trebuie si cine nu sa aiba masina. toata lumea vrea si nimeni nu vrea sa renunte el.
        • +2 (6 voturi)    
          raspunsul (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:39)

          tiberiu4 [utilizator] i-a raspuns lui IulianVacaru

          e fiecare decide pentru el însuși, după ce autoritățile pun la dispoziție toate variantele viabile. Iar locul de parcare rezervat e un sistem depășit, în Europa civilizată nu se închiriază locuri ci se oferă abonamente pentru anumite zone, și parchezi unde găsești. Locurile rezervate crează discriminare.
          • 0 (0 voturi)    
            aici (Miercuri, 21 decembrie 2016, 10:41)

            IulianVacaru [anonim] i-a raspuns lui tiberiu4

            ai dreptate, locurile de parcare se dau pe pile si spaga de la primarie in proportie de 90%. Astfel desi sunt proprietari in acelasi bloc, unii locatari au locuri de parcare bine mersii taxa anuala e simbolica) in timp ce altii nu vor avea niciodata si nu au unde sa parcheze. Sistemul de abonament ar fi o solutie primul venit primul servit, acum stau o gramada de locuri goale, ocupantii fiind in vacante, la plimbare, etc...
      • +1 (3 voturi)    
        Bine (Miercuri, 21 decembrie 2016, 2:11)

        Heruvim [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

        Incepi tu. Da-mi mie masina ta
      • 0 (0 voturi)    
        Si totusi (Miercuri, 21 decembrie 2016, 7:35)

        Ed_Flo [utilizator] i-a raspuns lui tiberiu4

        Problema parcarilor nu se rezolva, se rezolva un pic problema traficului. In Bucuresti problema parcarilor se transfera dintr-o parte in alta a orasului.
    • -1 (7 voturi)    
      care este interesul HotNews?! (Marţi, 20 decembrie 2016, 18:57)

      alizee [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      de face o campanie pro ridicat masini atat de intensa?
      De ce nu face campanie pentru amenajarea de parcari?
      Oare cine de la HotNews castiga prin firmele ce ridica masinile?
      • -1 (1 vot)    
        carul inaintea boilor (Miercuri, 21 decembrie 2016, 10:06)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui alizee

        normal ar fi ca primariile sa amenajeze mai intai locuri de parcare suficiente, si pe urma sa se treaca la ridicat masini.
    • 0 (0 voturi)    
      Turda (Miercuri, 21 decembrie 2016, 17:05)

      cristian11 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Terenul de pe Turda 110 (cel despre care vorbiti) nu apartine primariei si este in litigiu de mai multi ani. In consecinta, nu se poate face o parcare acolo, iar in momentul in care situatia juridica va fi definitivata, cu siguranta ca acolo va fi orice altceva, dar nu parcare.
  • +1 (21 voturi)    
    Ridicari fara parcari (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:50)

    Robert M [utilizator]

    Cea mai buna metoda de facut bani este taxarea permanenta a proprietarilor de autoturisme.
    Pentru a putea da amenzi este necesar sa nu ai locuri de parcare.
    Sunt cartiere intregi in care nu exista locuri de parcare iar soferii vor fi nevoiti sa plateasca amenzi consistente.
    • +10 (20 voturi)    
      corect (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:26)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      autoturismul ocupa un spatiu. daca nu ai garajul propriu si vrei sa ocupi un spatiu public, trebuie sa platesti.
      sunt cartiere intregi unde nu este suficient spatiu public pentru toate masinile. cine e de vina? nimeni... asa a fost construit, asa a fost dat in folosinta. in momentul in care ai ales sa locuiesti acolo si sa ai o masina, ai acceptat aceasta realitate.

      solutii exista, dar toate costa. cea mai eleganta este constructia de parcari subterane, dar sunt scumpe si majoritatea nu vor sa plateasca, altfel s-ar fi gasit de mult investitori privati sa o faca.
  • -2 (14 voturi)    
    zizi politia rutiera si tragi apa (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:50)

    martel55 [utilizator]

    e clar, daca se lasa pe mana incomptentilor de la politia rutiera aceasta decizie, va fi un mare esesc....acestim incompetenti nu sunt in stare sa isi faca treaba si sa dea amenzi chiar cand cetatenii le atrg atentia la maisnile care de fata cu ei trec peste linia continua si circula pe linia de tramvai (nenorocitii ridica din umeri si se uita in alta parte), si noi avem pretentia ca vor aplica oa semenea lege? poate daca se va intampla ca in georgia, sa fie dati toti afara si angajati oameni noi care chiar vor sa aplice legea
  • +2 (6 voturi)    
    Confuzie (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:58)

    Tescovin [utilizator]

    "Amenajarea parcarii pe trotuar va fi posibila numai daca:

    - se respecta culoarul destinat circulatiei pietonilor, stabilit potrivit normativelor in vigoare, care nu poate fi mai mic de 1 m latime;"

    --------------------------------------------

    În altă serie de articole de pe Hotnews se anunța cu surle și trâmbițe că chestia asta cu parcatul legal pe trotuar dacă se lasă 1 m pentru pietoni e doar un mit, că a fost desființat de nu știu ce tribunal. Acum văd că e din nou „în vigoare”. Cum e de fapt ?
    • +8 (8 voturi)    
      Te lamuresc eu (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:53)

      gg002 [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Parcarea poate fi AMENAJATA (de catre primarie) pe trotuar doar daca ramane suficient spatiu pe trotuar (adica 1 metru) pentru pietoni. dar daca nu este amenajata si semnalizata ca atare, atunci trotuarul poate sa aiba si 20 de metri latime, tu nu ai voie sa parchezi acolo. Codul rutier zice clar ca se poate parca doar in locurile amenajate si semnalizate ca atare.
    • +3 (5 voturi)    
      "amenajarea" (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:15)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Mesajul este clar, dar tu nu ai fost atent la detalii:
      1. Parcarea pe trotuare este permisa doar in locurile special amenajate/semnalizate de catre primarii. Daca trotuarul are 3 metri latime, dar nu ai semnalizare ca ai voie sa parchezi, o faci pe riscul tau.
      2. Codul rutier interzice parcarea daca nu lasi cel putin 1 metru pentru pietoni. Deci chiar si in cazurile in care primaria a amenajat locuri de parcare pe trotuar, daca nu respecta legea, parcarea respectiva este ilegala si e datoria soferului sa respecte legea atunci cand primaria nu o face.

      Problema evidenta este aplicarea legii in astfel de cazuri. Politia rutiera nu are nici un interes sa piarda vremea verificand trotuarele, iar politia locala tine de primarie...
    • 0 (0 voturi)    
      1 m trotuar (Miercuri, 21 decembrie 2016, 13:40)

      Vintul [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

      Este un mit!
      Arata-mi tu mie legea unde scrie asa ceva. Cu numar si litera, nu din folclor.
  • +14 (14 voturi)    
    primarii au nevoie de timp (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:03)

    tropotaru [utilizator]

    ca sa readuca la viata SRL-urile desfiintate atunci cand s-au interzis ridicarile masinilor. Cel mai mult timp necesita reorganizarea fluxului tehnologic, prioritara fiind elaborarea unei proceduri de disimulare a şpăgii.
  • +7 (23 voturi)    
    masinile NU au ce cauta pe trotuar! (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:13)

    EUROPA*EUROPA*EUROPA [utilizator]

    iata ca aceste legi anti-nesimtire(respectarea nefumatorilor in spatii publice,respectarea biciclistilor in trafic, respectarea pietonilor pe trotuare, interzicerea junglei de cablaraie pe stalpi cu obligativitatea de a le trece in retele subterane, interzicerea chioschiurilor montate aiurea, respectarea monumentelor istorice etc ) incep sa fie acceptate si de noi ca fiind normale si de bun simt.

    mentalitatile primitive cu radacini in trecut trebuie evacuatre din mentalul colectiv.
    cu cat vom face asta mai repede cu atat mai mica va deveni distanta dintre orasele noastre si orasele europene pe care ne place sa le vizitam tocmai datorita organizarii si respectarii unor reguli simple de civilizatie...
  • -5 (17 voturi)    
    sa inceapa cat mai grabnic (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:20)

    mmmircea [utilizator]

    de asemenea sa se implementeze rca obligatoriu si pentru biciclete.
    • +3 (5 voturi)    
      Esti sofer rau intentionat (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:37)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      De ce vrei ca sa plateasca biciclistii asigurari, ai ceva impotriva aceastei categorii de oameni ?
      Doar soferii au obligatia de a plati asigurari pentru masini, atat.
  • +11 (13 voturi)    
    ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:44)

    a.nonim [utilizator]

    Am si eu o intebare. De ce trebuie sa se ridice masinile atata timp cat nu blocheaza circulatia? O ridicare dureaza doua ore, asta inseamna ca un echipaj de doua persoane poate face patru ridicari pe zi, 16 in doua ture. La cate masini parcate ilegal sunt in Bucuresti este absolut nesemnificativ.
    In acelasi timp un singur om cu un telefon inteligent poate completa chiar si 30 de amenzi pe ora. E suficient sa fotografieze numarul de inmatriculare si automat se printeaza nota de constatatre si se trimite scrisoarea. E o diferenta de doua ordine de marime, de la 4 pe om/zi la sute de constatari. Nu mai vorbim de costuri.
    Ridicarea trebuie sa ramana doar pentru urgente, cand e blocata circulatia. In rest important e volumul. Mai exact probabilitatea de a primi amenda daca parchezi ilegal. Daca aceasta ar creste de la 0.00... cat e acum, la 40%, in cateva lui n-ar mai fi masina parcata ilegal in oras.
    • +4 (6 voturi)    
      Asta spun de ani de zile (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:48)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      E ceea ce se intampla in toata lumea civilizata.
      E un politist local arondat unei zone care nu face decat poze si pune amenzile in parbriz.
      E asa de simplu si usor incat nu se doreste pentru a nu-l supara pe Maria Sa Soferul care voteaza din 4 in 4 ani.
      In 2 luni de aplicarea a legii se va circula in orice oras aglomerat ca acum 15 ani!
      E ca la asigurarea obligatorie pentru case: Primaria trebuie sa dea amenzi si nu le de pentru ca nu mai va fi ales primarul care incepe sa aplice legea.
    • +4 (4 voturi)    
      Trebuia reglementata (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:35)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Trebuia reglementata clar ridicarea pentru situatiile urgente: linii de tramvai ocupate, pe si inaintea trecerilor de pietoni, in dreptul semnelor de circulatie, blocarea trotuarelor, etc.

      In rest sunt de acord ca masura amenzii e mult mai eficienta, decat 10 masini ridicate mai bine 100 amendate. Acolo Insa trebuie depus un efort sustinut de catre Politia Locala si Rutiera si nu stiu ultima data cand astia m-au surprins placut.

      In ambele cazuri Primaria va trebui sa regandeasca multe dintre strazi pentru otimizarea spatiului.
    • 0 (6 voturi)    
      trebuie (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:39)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      ridicate cit mai multe, chiar daca nu incurca pe nimeni, spre satisfactia pensionarilor ceausisti si a hipsterilor neomarxisti, intre care diferentele tin doar de virsta si de utilizarea diverselor divaisuri, in rest fiind perfect asemanatori.
  • +4 (8 voturi)    
    Amenzi acum (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:48)

    Bogdan31415 [anonim]

    1. Si acum se pot da amenzi. De ce nu le aplica Politia Rutiera si Locala? Daca ar face-o, in 2 luni nu mai parcheaza nimeni ilegal.

    2. S-a dat drumul iar la abuzuri. Amenda 180 lei, recuperarea masinii 700-1000 lei.

    3. Solutia: tico de 2oo eur. Ti-l ridica, il lasi lor, iti iei altul. Cate pot sa depoziteze?
    • +2 (2 voturi)    
      eu (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:42)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      am tico si nu vreau sa mi-l ia. Si pot sa depoziteze multe, ca tico e mic, si daca le inchid pe toate, de unde mai luam altele?
  • -1 (13 voturi)    
    furaciune din nou (Marţi, 20 decembrie 2016, 12:58)

    airbus [utilizator]

    De ce sa mi ridici masina HOTULE de primar al sectorului 1 daca aici locuiesc si convietuiesc . Aveti iar nevoie de bani??? Daca da mai bine facem o cheta sa ajutam primaria in mod onest. Unde vreti sa mergem sa le parcam?? Cate parcari ati facut in 27 de ani ??? V-ati gandit ce pensie are un nene care face poate 2 plinuri pe an pentru nevoi urgente??? Veniti voi HOTILOR si le luati pensia cu acest ridicat de masini( adica dreptul la o viata linistita si asa de amarata) Cate parcari supraetajate a-ti facut in Bd. ion mihalache??? Nici una!!! Ca de altfel in toate sectoarele.. Lupati contra oamenilor de bina credinta. RUSINE MIZERABILILOR. Nu mai aveti un pic de omenie in voi. Gandul numai la BANI NEGRII. Ar fi multe de spus fara a face politica.!!!
    • +1 (9 voturi)    
      Muta-te din Bucuresti (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:07)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui airbus

      Tineretul nu are nevoie de oameni varstnici care se deplaseaza cu autoturisme.
      Acum este la moda bicicleta iar tu trebuie sa te conformezi sau sa pleci, orasul nu are nevoie de tine.
  • +7 (7 voturi)    
    e bun articolul e buna fotografia (Marţi, 20 decembrie 2016, 13:11)

    arthur_l [utilizator]

    e buna fotografia.

    se stie ca doar fraierii platesc amenda si la fel ca in fotografie doar la fraieri li se vor ridica masinile.

    masinile care parcheaza pe liniile de tramvai, masinile care parcheaza in centru pe trotuar alea vor fi scutite si de amenzi si nici nu se vor ridica.

    fraierul care are o amarata de masina cu care sa faca naveta la locul de munca si sa isi duca copiii la scoala, aceluia daca parcheaza atentie la el in cartier pe trotuar, lui i se va da amenda sau i se va ridica masina.

    vai de ei. aaa si daaa. locuri de parcare subterana se pot face dar acolo se va face cand vrea primarita sa se faca si cu firmele pe care le vrea ea. pana atunci puteti sa asteptati anul 2050.
  • +3 (9 voturi)    
    Abuzuri (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:32)

    Pac-pac [utilizator]

    Primarii isi freaca mainile de fericire pentru ca au cadru legal pentru abuzuri. Mai ramane de gasit "solutiile" prin care sa monetizeze in interesul proriei gasti ceea ce le-a dat Ciolos, cel mai slab premier dar cu cea mai buna imagine.
  • +3 (11 voturi)    
    Iar incepem cu 1 metru de trotuar? (Marţi, 20 decembrie 2016, 14:49)

    bigbrother [utilizator]

    Daca soferii vor aprecia ca femeile acel metru de trotuar, mi-e ca nu va ramane loc sa treaca nimic pe acolo.

    E musai ca trotuarul sa ramana strict pentru ce a fost gandit, pentru circulatia pietonilor. Acolo unde se poate, sa micsoreze trotuarul + bolarzi a.i sa existe o demarcare clara intre sosea si trotuar. Iar masinile sa parcheze la bordura, pe partea carosabila, nu pe trotuar.

    Unde nu se poate reduce marimea trotuarului, sa NU se permita parcarea pe trotuar ci sa se amenajeze parcari supraterane sau alte solutii fara a ocupa trotuarul, chiar daca asta implica locuri de parcare mai departe de intrarea in bloc.

    Pe scurt, sa nu existe deloc in lege permisiunea de a parca pe trotuar, fara exceptii, pentru ca se va ajunge din nou la excese.
  • +3 (5 voturi)    
    ridicarea masinilor parcate neregulamentar (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:05)

    misa2002_2006 [utilizator]

    Uneori imi e foarte greu sa imi dau seama.. simpaticii astia care ne guverneaza sunt atat de inapoiati mintal incat, intai sa dea o lege si apoi sa incerce sa rezolve cadrul ei legal?
    Pai de ce nu incep prin a construi atatea locuri de parcare cate autoturisme sunt declarate pt plata impozitului.. si apoi sa dea lege pt ridicarea masinilor parcate neregulamentar?? Pai bai gguvernantule sau parlamentarule..tu esti asigurat.. ca ti-ai luat vila cu teren, deci ai unde parca linistit, iar la guvern sau la parlament aveti locuri de parcare mai multe decat aveti masini.. si oricum prezenta voastra la sedinte este sub asteptari.. ca sunteti niste prea ocupati ca sa veniti si sa dezbateti in plen.. adevaratele probleme ale romanilor . ..nu va e rusine sa veniti cu legi din astea idioate, cand romanii sunt pusi in situatia sa se ia la bataie pt acelasi loc de parcare care sunt pusi sa il plateasca, deopotriva?? Fi-v-ar creierii ai dracu' sa va fie!
    • -1 (5 voturi)    
      tu asa ai face? (Marţi, 20 decembrie 2016, 23:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui misa2002_2006

      impozitul este 100-200 de lei / an si din el vrei sosele fara gropi, semafoare in intersectii, masini de deszapezire iarna, locuri de parcare pentru toti?
      iti dau eu 200x24 de lei / an si imi faci tu o parcare pentru o scara de bloc? dar sa fie la mine in cartier, nu la Pungesti.
      • 0 (0 voturi)    
        mai pehas, baietas (Marţi, 11 aprilie 2017, 20:57)

        misa2002_2006 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Vreau conditii decente in orasul in care locuiesc,
        pt taxele care le platesc! Dar cred ca tu nu ai cum sa intelegi ca acestea sunt niste drepturi cetatenesti elementare care trebuiesc respectate de catre cei ce ne conduc.. pt ca pehas-ul tau e mic.. mic de tot!!!
  • +2 (6 voturi)    
    ... (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:21)

    hot news [utilizator]

    Bine ca fiecare pe la partier si-a facut gradini private,beciuri,boxe si ceilalti plang dupa parcari..pentru spatiu verde exista foarte multe solutii ,nu vad rostul la bocete gen nu desfiintati spatiile verzi..spatiile verzi nu trebuiesc desfiintate pentru a construi ceva,ci pur si simplu relocate,sub alta forma .
    O alta porcarie sunt garajele private. da . O mare porcarie.
    in locul a 6 garaje unde incap 6 masini se poate face un acoperis si parcheaza cel putin 11 masini..
    etc
    etc
    etc
    • +1 (1 vot)    
      sub geam (Miercuri, 21 decembrie 2016, 13:55)

      Observatii [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Daca ai locui la "partier", nu ti-ar conveni sa ai gazele de la esapament si zgomotul motoarelor sub fereastra ta. Mai gindeste-te!
      Cit priveste gradinile private, ai dreptate.
  • +4 (4 voturi)    
    Propuneri .. (Marţi, 20 decembrie 2016, 15:35)

    freeware4all [anonim]

    Nu inteleg de ce nimeni din cei platiti sa gandeasca nu gandesc o solutie pentru a face locuri de parcare pt toti in zonele unde exista spatii verzi si locurile de joaca pt copii.
    Evident, sub acestea, a.i. spatiile verzi si locurile de joaca sa ramana la locul lor, insa, spatiul de dedesupt, poate fi utilizat ca parcari subterane, pe 2, 3, 5 nivele, iar Primaria sa inchirieze acele spatii pe aceleasi sume pe care le incaseaza acum de la parcarile de pe trotuare.
    In felul asta, ingropi masinile, decongestionezi mare parte din prima banda si totuare, ai si spatii verzi / locuri de joaca.
    Dupa aceea, liber la hingherii de masini, cu conditia ca orice masina, indiferent a carui bastan sau institutii sa fie tratate.
    Imi cer scuze daca deranjez cu aceasta idee ...
    • 0 (2 voturi)    
      e o idee excelenta (Miercuri, 21 decembrie 2016, 0:13)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui freeware4all

      fa tu o parcare subterana si vezi cati clienti o sa ai.

      din cate am inteles, o parcare subterana costa ~1000 euro/m3. aia de la universitate a fost 13 milioane pentru 400 de locuri (32500 euro/loc..). hai sa zicem ca a fost umflat.. de 2 ori.. de 3 ori.. desi e foarte putin probabil. si mai vrei sa refaci si spatiul verde de deasupra? copacii aia au nevoie de o gramada de pamant sa creasca. sau pui doar gazon ca aia de la Ploiesti?
      de unde ia o primarie banii pentru astfel de investitii? sigur nu din impozitul pe masini, care este 30-40 de euro/an. in 90% din cazuri o sa coste locul ala de parcare de cateva ori mai mult decat masina.
      • 0 (0 voturi)    
        Locuri de parcare sub copaci (Miercuri, 21 decembrie 2016, 9:19)

        Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Trebuie făcute locuri de parcare sub copaci. Simplu.

        Spațiul verde de valoare este format de copaci. Iarba dacă nu are lumină nu crește. La fel dacă nu are apă iarba nu crește.

        Există o vorbă:
        La umbra marilor copaci nici iarba nu crește.

        Iarbă este puțin de tot primăvara de cănd dă un pic căldura până infrunzesc zdravan copacii. Atât.

        Omul trebuie să trăiască în armonie cu natura, nu separat.

        Nu e nimic bun dacă botezăm un pământ maro cu numele de spațiu verde, dar sub copaci nu e nimic nimic, doar pământ gol, dar noi punem garduri să nu parcheze nimeni.

        Ba să se facă locuri de parcare sub copaci.

        Acum copacii nu au frunze că este iarnă. Ia uitați-vă pe geam să vedeți câte locuri de parcare s-ar putea face!

        Și ar trebui organizați copacii și locurile de parcare. Puși (plantați) copaci ordonat.

        De exemplu: O mașină, un copac, o mașină, un copac. Nu crescuți haotic.
        Sau un copac la două mașini....

        Iar supermarketurile să fie obligate SĂ PUNĂ ÎN PARCĂRILE LOR COPACI! CÂTE UN COPAC LA FIECARE DOUĂ LOCURI DE PARCARE.

        Aproape toate parcările de supermarketuri sunt chele, nu au copaci deloc sau aproape deloc.
        De ce?

        E un Lidl prin Baicului, nu au nici un copac în parcare.
        DE CE?
  • 0 (10 voturi)    
    Să facă primăriile parcări suficiente (Marţi, 20 decembrie 2016, 16:26)

    Mediteranean [utilizator]

    Cum spunea cineva mai sus:

    Mai întâi să facă primăriile locuri de parcare PENTRU TOATE MAȘINILE CARE PLĂTESC IMPOZIT în București, și abia după aceea să ridice mașini.

    Îmi spunea cineva că înainte să se suspende ridicatul mașinilor, firma Supercom ridica mașini de la primele ore ale dimineții și lucrau ca albinele.

    Ridicau mașini și alergau cu ele ca disperații.

    Pe Șoseaua Colentina LA SEMAFOARE NU MERGEAU ÎN COLOANĂ!

    O luau pe șina de tramvai!

    Ca să se întoarcă cât mai repede să ridice altă mașină!

    Și culmea este că tot orașul este PLIN DE SEMNE CU OPRIREA INTERZISĂ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Străzi mari sau mici, nu contează, PRIMĂRIILE AU TOT MONTAT AN DE AN SEMNE CU OPRIREA INTERZISĂ!!!!!!!!!!!!!!!

    MULȚUMIM DACIAN CIOLOȘ!

    Cu acestă dispoziție ai lăsat imaginea de final a mandatului tău!

    Trebuia o lege să se RIDICE DOAR MAȘINILE CARE BLOCHEAZĂ CIRCULAȚIA!

    Și TREBUIE FĂCUTE LOCURI DE PARCARE SUFICIENTE!
    • +3 (3 voturi)    
      Ok, spune-ne ce faci in privinta asta (Marţi, 20 decembrie 2016, 16:43)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Mediteranean

      Ca tot citesc ca primariile sa faca, primariile sa dreaga. Cumva ai impresia ca primarii citesc comentariile de pe Hotnews? Sau ca daca printr-o minune le-ar citi, i-ar interesa parerea ta scrisa aici?

      Tot o dati in sus si jos sa vi se faca parcari, dar cati dintre cei care spuneti asta v-ati dus si i-ati "daramat" usa primarului solicitand asta? Cati dintre voi au facut scandal la primarie a.i primarul ala sa fie nevoit sa faca ceva? Cati ati blocat strazile in semn de protest a.i primarul sa iasa din turnul de fildes si sa faca ceva pentru voi?

      Cat timp soferii isi rezolva singuri problemele ocupand trotuarul sau parcand pe spatiul verde sau care pe unde apuca, niciun primar nu-si va bate capul sa faca locuri de parcare, banii aia pot fi furati, bagati in alte magarii. Primarii nu vor face niciodata ceva pentru cetateni decat daca sunt fortati sa faca asta sau daca le iese ceva la afacere.

      Asa ca inainte sa mai dati din tastatura ca n-aveti parcari si cate impozite platiti (sa-ti spun cat impozit platesc eu si nici macar n-am masina?) iesiti in strada si cereti-va drepturile, nu le luati cu japca. Doar asa veti face primarii sa-si faca treaba pentru care au fost alesi.
      • -1 (1 vot)    
        Eu de ieșit în stradă ies,cine organizează ieșirea (Marţi, 20 decembrie 2016, 17:10)

        Mediteranean [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

        Eu de ieșit în stradă ies, cine organizează ieșirea?

        Presupun că dacă este un singur cetățean nemulțumit în fața primăriei, nu se vor sinchisi prea tare șmecherii....

        Dar dacă vor fi presați de mii sau zeci de mii de cetățeni se vor schimba lucrurile.

        Așadar, e vreo organizație dispusă să organizeze mitiguri pe tema asta?

        Că dacă da, eu unul particip!
  • +2 (4 voturi)    
    Și tot la capitolul locuri de parcare (Marţi, 20 decembrie 2016, 16:37)

    Mediteranean [utilizator]

    Și tot la capitolul locuri de parcare: SUNT MII ȘI MII DE MAȘINI EPAVE INTRATE ÎN ASFALT, DISTRUSE, CU ROȚILE TERMINATE.

    De ce primăriile NU RIDICĂ EPAVELE????????????????????

    Atunci s-ar elibera MII ȘI MII DE LOCURI UNDE CEI CARE AU MAȘINI AR PUTEA PARCA!

    Uneori (rar, rar de tot) mai trece câte unul de la ADP, îi pune unei mașini abandonate o hârtie în parbriz, dar de ridicat nu o ridică nimeni, ani de zile după aceea tot acolo e epava.

    Mai mult, unele buticuri mici de cartier își aduc lângă butic câte o dubă epavă, și apoi o folosesc să depoziteze în ea ambalaje și alte lucruri. Zici că ei sunt proprietari pe spațiul public!

    RIDICAȚI MAȘINILE ABANDONATE ȘI ASTFEL VOR FI LOCURI DE PARCARE MAI MULTE PENTRU MAȘINILE CARE CHIAR SUNT FOLOSITE DE CETĂȚENI!

    Și orașul va fi mai frumos, că tot își doreau unii mai sus un oraș frumos ca în occident.
  • 0 (2 voturi)    
    parca (Marţi, 20 decembrie 2016, 21:47)

    vi_escu [utilizator]

    exista o hotarare judecatoreasca care stipula ca ridicarile de masini sunt ilegale? nu mai este valabila?
  • 0 (0 voturi)    
    inteligenta la genunchiul broastei (Miercuri, 21 decembrie 2016, 8:25)

    nedumeritul [utilizator]

    cei care cred ca se rezolva sau se imbunatateste circulatia in Bucuresti cu ridicari de masini in acest fel se inseala amarnic.
    Cu toate ca exista atatea bancuri cu politisti eu cred ca de data aceasta ar trebui ceruta si parerea politistilor despre primii pasi necesari pentru imbunatatirea situatiei.
    Bunul simt primar pe care acestia il au a disparut la decidenti.
    Ar fi trei pasi de facut pe termen lung:
    1. toata populatia Bucurestiului sa contribuie la intocmirea "temei de proiectare " pentru un sistem de functionare al orasului
    2. parerea decidentilor care optimizeaza pentru populatie si nu pentru o anumita categorie sociala sa fie ascultata si ea.
    3.aceasta tema sa fie data unor persoane cu un inalt nivel de cultura si coeficient de inteligenta pentru a concepe un sistem de functionare al orasului
    Din pacate situatia de acum este de criza si necesita rezolvare pompieristica ....mare pacat....
  • 0 (0 voturi)    
    solutia (Miercuri, 21 decembrie 2016, 9:18)

    toxx [utilizator]

    este simpla, dar nu se vrea: contract cu un operator de telefonie, comandat un private APN pe reteaua mobila (un fel de retea gsm privata) , o platforma de cloud legata la institutiile de stat unde se duc banii de amenzi si oameni pe teren cu telefoane/pda-uri smart cu aplicatie care scaneaza nr de inmatriculare sau omul il adauga manual si se verifica daca a platit parcarea (asta daca vor exista parcari cu self-payment sau zonele vor fi numerotate gen 1A, 2B, 3D unde A este in centru, B este la marginea strazii, D sunt parcari mari amenajate) sau ii da amenda direct daca e parcat neregulamentar).

    Eu am luat una in Dubai pt ca am uitat sa platesc 10 lei, si platesc acum 170 lei... si mi-a venit un sms care m-a anuntat chestia asta. e un om in uniforma care sa plimba prin parcare cu un pda, introduce numerele de inmatriculare si sistemul ii spune daca e platit sau nu .. da cine sa faca in romania asa ceva? Ciolos tocmai ce pleaca si vine PSD . Chestia asta ca sa mearga, trebuie data directiva de la centru, sa fie in toata tara la fel, nu varza cum e la noi, in fiecare oras primarul face cum il taie capul
  • +2 (2 voturi)    
    numar locuri parcare (Miercuri, 21 decembrie 2016, 13:37)

    Vintul [utilizator]

    Toti se pling ca sint putine locuri de parcare. Nu cumva sint prea multe masini?
    In plus, pentru fieare masina ar trebui sa fie cel putin trei locuri permanente: unul acasa, unul la locul de munca, unul la piata/magazine/scoala. Ocazional la medic, prieteni, etc.
    Cite locuri de parcare ar trebui sa fie in fiecare oras, raportat la numarul de masini? Nu mai cautati nod in papura!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă