UPDATE Biciclistii nu vor fi obligati sa poarte casca de protectie cand circula pe drumurile publice

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 decembrie 2016, 16:37 Actualitate | Administratie Locala

Biciclisti in Bucuresti
Foto: Hotnews
Biciclistii nu vor fi obligati sa poarte casca de protectie cand circula pe drumurile publice, potrivit unei Hotarari de Guvern adoptate la finalul saptamanii trecute si care a modificat si completat Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Initial, in proiectul de hotarare, exista propunerea ca biciclistii sa fie obligati sa poarte casca, dar a fost scoasa dupa discutiile cu organizatiile de biciclisti. Hotararea nu a fost publicata inca in Monitorul Oficial, dar oficiali guvernamentali au declarat pentru HotNews.ro ca documentul a fost adoptat de executiv fara modificari.

  • UPDATE Ministerul Afacerilor Interne confirma ca a scos din textul final al HG-ul  prevederea care obliga biciclistii sa poarte casca.


"La ultima intalnire intre specialisti si asociatiile implicate direct, MAI a anutat ca renunta la propunerea introducerii obligativitatii purtarii castii de catre biciclisti deoarece nu exista un studiu privind impactul acestei modificari legislative. La acea intalnire au fost prezenti reprezentanti ai asociatiei Romania fara gropi, cei care au propus si sustinut  aceasta initiativa. Din partea biciclistilor au fost prezenti reprezentanti ai asociatiei OPTAR si ai Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti. Acestia s-au opus, argumentat, luarii unei astfel de decizii", a declarat pentru HotNews.ro Marian Ivan, reprezentant OPTAR.


Ce alte prevederi mai vizeaza biciclistii:

- distanta laterala recomandata la depasirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m, in loc de o "distanta laterala suficienta", cum era pana acum;

- este  obligatoriu ca,  in  circulatia  pe  drumurile  publice,  biciclistul  sa  poarte  casca  de protectie.

- biciclistul nu are voie sa transporte o alta persoana, cu exceptia situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

- biciclistul nu are voie sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista acostament practicabil.

 - biciclistul nu are voie sa circule in interiorul localitatilor in care nu funtioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

- copilul in varsta de pana la 7 ani poate fi transportat pe bicicleta, de catre un adult, numai daca vehiculul este prevazut din constructie cu un suport special sau daca are montat un dispozitiv  omologat.























​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

9274 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    Sincer mi se par chestii de bun-simt (Luni, 19 decembrie 2016, 16:58)

    Cuca [utilizator]

    in afara poate de treaba cu minim 1.5m, ceea ce in Buc este greu de aplicat pe majoritatea strazilor.
    • -3 (9 voturi)    
      De bun simt? (Luni, 19 decembrie 2016, 17:11)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      De cand e bun simt pe cineva sa poate casca pe bicicleta, manusi la ski sau prezervativ? O sa le spunem si ce au voie sa manance, ce culoare sa aibe camasa in functie de ziua saptamanii si ... mai ce?

      Vrem transport ecologic si punem bariere si restrictii: nu ai voie fara casca, nu ai bani de casca nu mergi pe bicicleta - la ce ajuta casca, aparatoare de soare?

      Cum e definit acostamentul practicabil? Daca e notoi de o palma e practicabil sau nu? Dar doar de 2 centimetri?
    • +2 (4 voturi)    
      In buc (Luni, 19 decembrie 2016, 17:42)

      _sandu_ [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      cred ca e mai usor de aplicat decat in restul tarii pt ca viteza medie e foarte mica sub viteza care o poate prinde o bicicleta. Deci daca nu poti sa depasesti la 1.5m , nu depastesti deloc ca oricat nu o sa ajungi mai repede. Pe bulevardele mari doar schimbi banda si automat ai 1.5m.
    • 0 (4 voturi)    
      1.5 m (Luni, 19 decembrie 2016, 17:56)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Pt că până acum la depășiri, te cam șterg mașinile cu roata din spate sau îți luau fața în curbă sau în intersecții. Acm va fi mai greu dacă vor fi 1.5 m.
  • +8 (10 voturi)    
    Ce inseamna acostament practicabil? (Luni, 19 decembrie 2016, 16:58)

    ionutionut [utilizator]

    Se refera strict la o pista de bicicleta? In cazul asta, orice trotuar mazgalit cu doua dungi si cu masini parcate pe el este considerat pista de bicicleta? Sau orice trotuar plin de pietoni este acostament si obliga biciclistul sa nu mearga pe sosea? Asta ar fi mai grav.
    • +3 (5 voturi)    
      in niciun caz.... (Luni, 19 decembrie 2016, 17:08)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui ionutionut

      ...acostament nu inseamna trotuar. De altfel este interzisa circulatia biciclistilor pe trotuare.
    • +5 (9 voturi)    
      Biciclistul (Luni, 19 decembrie 2016, 17:44)

      Ursuletul de Plus [utilizator] i-a raspuns lui ionutionut

      nu are voie pe bicicleta, pe trotuar. Asa cum nu are voie pe bicicleta, pe trecerea de pietoni. E vehicul.
      • -1 (3 voturi)    
        ai dreptate, am omis asta (Luni, 19 decembrie 2016, 17:55)

        ionutionut [utilizator] i-a raspuns lui Ursuletul de Plus

        deci ramane prima varianta?
  • +4 (4 voturi)    
    deci ... (Luni, 19 decembrie 2016, 17:05)

    samuraijack [utilizator]

    "distanta laterala recomandata la depasirea unei bicicleteva fi de minimum 1,5 m", doar recomandată. Deci nu vor fi sanctiuni pentru asta.
  • -4 (4 voturi)    
    O porcarie (Luni, 19 decembrie 2016, 17:13)

    placintacubranza [utilizator]

    La dezbaterea publica li s-au adus argumente legate de ineficienta masurii de purtarea obliagotorie a castii. Sunt studii care dovedesc ca nu aduce niciun beneficiu real in trafic si simplul fapt ca o prevedere similara nu exista (aproape) nicaieri in lume. Din pacate vad ca se ignora parerea ONG-urilor si se singura realizare va fi ca mersul pe bicicleta va fi descurajat. Oricum era descurajat, acum practic e interzis pentru marea masa. Ganditi-va cat de folosita este bicicleta la tara, cati din oamenii aia isi permit macar o casca? A da, mai e un beneficiu, cativa polititsti frustrati vor da amenzi ridicol de mari pentru aceasta prevedere.
  • +4 (8 voturi)    
    distanta laterala recomandata la depasirea unei bi (Luni, 19 decembrie 2016, 17:18)

    suckthepen!!!!! [utilizator]

    sunteti batuti in cap, incompetentilor.
    o semenea reglementare este imposibil de aplicat, idiotilor.

    imaginati-va un biciclist care circula pe un drum public cu o latime minima de 7 m (rarisime in Romania) exact langa axul drumului pe sensul sau de mers, explicati-mi cum il poate depasi un autovehicul respectand distanta laterala de 1,5m fata de biciclist.
    am parcurs miii de Km. pe bicicleta (echipat corespunzator, inclusiv casa omologata) si cateva milioane de Km.cu autoturismul, ati observat voi acostamente practicabile pe DN-urile, DJ-urile sau pe drumuile publice inter comunale, satesti etc. ?
    • 0 (0 voturi)    
      nu depasesti (Marţi, 20 decembrie 2016, 11:33)

      cosvaTIM [utilizator] i-a raspuns lui suckthepen!!!!!

      Legea deja existenta spune ca vehicolele "trebuie conduse pe partea din dreapta a drumului public, in sensul de circulatie, cat mai aproape de marginea partii carosabile" asta inseamna ca legal o bicicleta nu are ce cauta pe axul drumului deci chiar si pe un drum de 7 m aceste depasiri se pot face. Oricum reglementarea se refera la distanta "recomandata" ceea ce inseamna ca daca nu respecti asta nu -ti poate face nimeni nimic. Tine cont de faptul ca un biciclist se poate dezechilira usor si poate ajunge sub rotile masinii deci este o masura binevenita pentru soferii ce nu inteleg pericolul unei depasiri prea aproape de biciclist.
  • +4 (16 voturi)    
    My 2 cents (Luni, 19 decembrie 2016, 17:26)

    Stefan85 [utilizator]

    Vad ca in ultima vreme se pune accent pe drepturile si obligatiile pe care le au biciclistii, ei pana acum pozand intr-o categorie defavorizata.

    Nu stiu cat de des circulati cu masina insa eu o fac zilnic si am vazut nenumarate cazuri de biciclisti care nu au nici cea mai mica consideratie pentru semafor, treceri de pietoni, intersectii si asa mai departe. Stiu doar da ceara drepturi si sa pozeze in victime.

    Au cumva impresia ca daca sunt pe bicicleta culoarea rosie nu li se aplica, ca nu trebuie sa opreasca la trecere si evident ca pot merge pe DN1 cu 20km pe ora pe prima banda, evident 2 insi unu langa altul.

    Degeaba se incearca reglementarea acestui tip de transport atata timp cat bunul simt este scazut spre deloc.

    Prin biciclisti ma refer la cei cu bicle peste 3000 lei si cu tot ce inseamna accesorii aferente din aceeasi clasa, nu la oamenii de la tara care de se deplaseaza din nevoie cu bicicleta.
    • -3 (9 voturi)    
      revolta (Luni, 19 decembrie 2016, 18:14)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      De cate ori te-au incurcat biciclistii care au pornit pe rosu, sau au mers pe trecerea de pietoni? De cate accidente grave provocate de biciclisti ai auzit?
      Concret cam ce ai propune? Sa se depaseasca razant? Vrei, nu vrei, esti mai in siguranta in masina decat pe biciclete.
      In rarele ocazii cand merg cu bicicleta nu am tupeul sa ma bag in sensurile giratorii, pentru ca nu am idee peste ce bou, la volan, dau. Cu masina nu am astfel de temeri, pentru ca daca vreun bou intra in mine, sunt cat de cat protejat.
    • +5 (7 voturi)    
      confirm (Luni, 19 decembrie 2016, 19:22)

      of of [utilizator] i-a raspuns lui Stefan85

      Ca pieton, cand am verde la semafor doar soferii opresc, biciclistii nu (unii imi trec razant prin fata, trebuie sa ma feresc eu, desi am verde).
  • +8 (10 voturi)    
    Din proprie experienta. (Luni, 19 decembrie 2016, 17:58)

    Kevi [utilizator]

    Nu ati fi citit acest comentariu daca nu as fi purtat casca de protectie intr-o iesire pe un drum national.

    Daca drumurile ar fi ca in vest, treaca mearga.. dar in Romania, unde nu stii cum sa eviti gropile si denivelarile de pe marginea drumurilor, sa nu porti casca de protectie mi se pare sport extrem.

    Dar e responsabilitatea fiecaruia pana la urma. Eu nu ma mai duc fara casca nici dupa paine. :)
    • -2 (4 voturi)    
      FOARTE BINE! (Luni, 19 decembrie 2016, 18:15)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Kevi

      Idiotul de ministru n-are studiu de impact!
  • +6 (6 voturi)    
    NISTE CRETINI! (Luni, 19 decembrie 2016, 18:07)

    schroedinger [utilizator]

    Inclusiv ministru'ala! Exact ceea ce am mentionat de mai multe ori se aplica din nou cu brio!
    Romania nu-si respecta cetatenii si nu da 2 bani pe ei.
    Pai cretinilor, daca biciclistul isi prinde roata in sina de tramvai (cum l-am vazut pe un amarat!) si cade, iar in cazatura isi sparge capatana sau este lovit de un vehicul, cine raspunde? Ii reparam capatana pe banii tuturor, ca i-a dat voie ministru ploilor sa umble cu capu' gol!
    Idiotilor!
    Iar aia de la tara sa nu se mai planga! Sa-si cumpere echipament daca vor pe carosabil!
  • +2 (6 voturi)    
    Acum, cu casca, depinde (Luni, 19 decembrie 2016, 18:19)

    Maica Reteza [utilizator]

    Cred că se impun niște reguli diferite în funcție de stradă, cartier... Uite, de exemplu pentru bicicliștii de pe Calea Floreasca, dimineața spre Pipera...
    Dacă e un hipster pe-un single-speed, barba din dotare asigură ceva protecție, i-ar mai trebui doar o șapcă de stofă, neapărat în carouri, și aia e.
    Dacă e unul pe MTB, atunci clar e băiatul de la IT și nu trebuie lăsat fără fes că-i îngheață scăfârlia și nu vrem să moară rețeaua la multinațională.
    Dacă e însă unul la costum pe o biclă d-aia fițoasă, cu manșoane de piele și schimbător în butuc, eh, ăla e project manager și deja nu mai contează dacă are sau nu are cască, nu e vreo pierdere dacă nu ajunge la serviciu în dimineața aia.
    • +2 (2 voturi)    
      Casca (Luni, 19 decembrie 2016, 20:28)

      Lukis [utilizator] i-a raspuns lui Maica Reteza

      Consider ca trebuie casca. Cunosc cateva exemple din Cluj in care s-a murit fara casca si cateva in care au scapat avand casca. Sunt biciclist ocazional si sofer cu f. multi km la activ.
  • +1 (1 vot)    
    acostament practicabil?! (Luni, 19 decembrie 2016, 20:23)

    RedCard [anonim]

    Păcat că, după ce elimină unele ambiguităţi, HG introduce o alta, care se va dovedi foarte gravă: la punctul 8, “i) [interzis] să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există acostament practicabil.”!!!
    Ce înseamnă “acostament practicabil”?! Ce lăţime trebuie să aibă acostamentul pt a fi “practicabil”, apoi cîte cioburi, pietre, gunoaie, maşini parcate şa pot exista pe el, pt a fi... practicabil? Şi cînd e practicabil doar... din cînd în cînd, biciclistul ce face?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version