Primaria Bucuresti a descoperit "secretul" aglomeratiei din Bucuresti: sistemul inteligent de management al traficului nu functioneaza in 56 de intersectii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 18 noiembrie 2016, 17:49 Actualitate | Administratie Locala

Centrul de management al traficului Bucuresti
Foto: Hotnews
Din cele 176 de intersectii introduse in sistemul inteligent de management al traficului, in acest moment functioneaza doar 120, au anuntat vineri reprezentantii Primariei Capitalei. HotNews.ro si alte institutii de presa scriu de peste un an despre proasta functionare a acestui sistem, fara ca situatia sa se imbunatateasca. Primarul general, Gabriela Firea, a declarat vineri ca nu poate da un termen pentru remedierea situatiei care ii scoate din minti pe soferii prinsi in traficul infernal din Bucuresti.

Situatia nu s-a imbunatatit din luna mai a acestui an, cand din cele 171 de intersectii introduse in sistem la vremea respectiva, functionau doar 124, potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei la vremea respectiva, la solicitarea HotNews.ro. Reamintim ca din vara lui 2015, timp de mai bine de jumatate de an, sistemul nu a functionat deloc, dupa aceasta perioada fiind repus in functiune treptat.

"In Bucuresti sunt 434 de intersectii. Sunt inrolate in centrul de management al traficului 176 de intersectii . Din 176 - functioneaza 120 de intersectii. Din cele 1.103 bucle inductive la nivel de Bucuresti, ieri erau nefunctionale 450, aproape jumatate. Monitorizate video sunt doar 60 de intersectii si pot afisa imagini pe monitoarele din centru doar 20. Pentru restul trebuie sa intram pe calculatorul care utilizeaza softul sa vedem imaginile", a declarat Cristian Stroe, consilierul primarului general Gabriela Firea pe aceasta problema, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc vineri la centrul de management al traficului.

La conferinta de presa au participat: primarul Gabriela Firea, directorul Administratiei Strazilor, Alin Vieru si directorul UTI, compania care opereaza sistemul, Claudiu Balan.

Intersectiile cu semafoare inteligente in Bucuresti:





Claudiu Balan, director UTI, compania care se ocupa de mentenanta sistemului, a declarat ca defectiunile au aparut din cauza lucrarilor la retelele edilitare, in timpul interventiilor taindu-se buclele de inductie care transmit date catre centrul de comanda. In plus, acesta spune ca desi exista un contract cadru pentru mentenanta sistemului, nu s-au semnat contracte subsecvente, astfel ca practic nu exista in acest moment niciun contract de mentenanta.

Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat ca s-a ajuns in aceasta situatie deoarece la Administratia Strazilor Bucuresti, institutie din subordinea Primariei Capitalei care se ocupa de sistemul inteligent de management al traficului, nu exista o persoana specializata pe aceasta probleme care sa evalueze daca banii ceruti de UTI pentru mentenanta se justifica sau nu.

"Din punctul meu de vedere, cred ca lucrurile pot sa fie imbunatatite si vrem sa facem acest lucru prin faptul ca in bugetul de anul viitor vom asigura o sursa de finantare mai importanta pentru monitorizarea traficului. Asa cum stiti, din 434 de intersectii, doar 176 sunt conectate, dar nici macar acestea nu functioneaza, ci un numar mult mai mic. Aceasta este una dintre explicatiile pentru care traficul in Capitala este sufocat, dincolo de celelalte aspecte care tin de realizarea parcarilor, de autobuzele RATB care trebuie sa fie intr-un numar mai mare si banda unica pentru RATB. Contractul de mentenanta a fost semnat initial la sfarsitul anului 2010, dar a devenit functional la inceputul anului 2011. In 2014, dupa finalizarea primei parti a contractului, care a fost in jur de 17 milioane lei plus TVA, s-a aditionat contractul-cadru pentru inca 3 ani, urmand sa se finalizeze la sfarsitul anului 2017, valoarea fiind de circa 57 milioane lei. Pe luna, Primaria Capitalei plateste 90-100.000 de euro pentru functionarea acestui centru de management al traficului. Mi-as dori ca de anul viitor si vom face acest lucru posibil, sa fie o suma mai mare, dar ea sa se vada si intr-o performanta a acestei activitati. Ce am aflat si m-a surprins este ca la Administratia Strazilor nu este o persoana sau persoane care sa se priceapa la acest tip de activitate si sa tina o legatura corecta cu reprezentantii companiei pentru a face solicitarile necesare derularii in bune conditii a acestui contract", a explicat Gabriela Firea.


Intrebata cand va remedia situatia, Gabriela Firea a declarat ca nu poate avansa un termen, dar ca va avea o sedinta saptamana viitoare, cu cei implicati, pentru a stabili un calendar. Aceasta a spus ca inca nu a gasit un specialist la Administratia Strazilor sa se ocupe de aceasta problerma.

"Vom avea o sedinta saptamana viitoare si vom vedea in ce masura, intr-un timp scurt, sa se poata corela toate aceste intersectii si daca mai este nevoie de anumite aspecte care trebuie prevazute in contractul de menenanta care teoretic este, dar practic nu s-a aplicat. Nefiind specialisti la Administartia Strazilor, cu aceasta specializare, intotdeauna si-au pus intrebarea daca sunt necesare acele lucrari sau nu. Deocamdata il am pe dl consilier, este din noua echipa, a descoperit si toate aceste probleme, scopul fiind de a remedia. (...) Cred ca in urmatoarea perioada trebuie sa discutam cu reprezentantii companiei, cu contractul in fata", a declarat Gabriela Firea.

Edilul spune ca trebuie facuta o anliza a situatiei, un necesar ce trebuie inlocuit, dar ca este mai simplu sa cumperi echipamente noi, decat sa le modernizezi pe cele vechi.

"Este nevoie de o sala mai mare, peretele mai generos, sa vedem in timp real toate intersectiile pe monitoare. Trebuie corelat softul si hardul, iar aceasta aparatura este uzata in acest moment. Ce m-au informat specialistii, este mai scump acum sa repari aceasta aparatura decat sa iei una noua. In primul rand terebuie sa stim exact care este necesarul, el trebuie sa se refere la toate intersectiile din capitala. Vom previziona in bugetul pe anul viitor o suma care sa acopere aceasta necesitate, iar centrul de management al traficului sa fie cu adevarat un centru care sa fluidizeze traficl din capitala si nu doar sa existe la parametrii de acum 10 ani de zile, cu aparatura invechita si cu monitoarele pe care le vedeti ca nu mai sunt de ultima generatie si nu sunt corelate cu toate calculatoarele. Vom discuta si negocia cu reprezentantii companiei care deruleaza acest contarct si care este in vigoare pana la finalul anului viitor", a mai spus Firea.

Directorul Administratiei Strazilor Bucuresti, Alin Vieru,  spune ca exista totusi un contract pentru interventii punctuale, pentru toate intersectiile semaforizate din Bucuresti.

"In decursul acestui an, am avut un contract de servicii de mentenanta pentru cele 434 de intersectii, UTI a intervenit si le-a verificat. S-au dat niste rapoarte cu deficientele constatate, dar din cauza ca nu avem o persoana specializata care sa si verifice cele raportate de UTI, ele au fost date intr-un contract de reparatii in masura in care colegii nostri ne-au putut aduce la cunostinta ca acele echipamente sunt defecte. A mai fost si un contract de reparatii, derulat  in paralel cu cel de service care s-a desfasurat in prima jumatate a anului, iar in momembntul de fata, avand un contract de service incheiat, in a doua jumatate am mers pe un program de interventii punctuale, in momentul in care s-a stricat ceva, UTI vine, constata si ne aduce la cunostinta care este defectiunea", a explicat acesta.



Despre sistemul de management al traficului si problemele pe care le are

Sistemul de management al traficului nu functioneaza din vara anului 2015.  Realizarea Sistemului de Management al Traficului din Bucuresti a facut parte din programul multisector pentru Bucuresti, program finantat printr-un imprumut de la BERD, si a costat circa 20 milioane de euro. Sistemul din Trafic a fost instalat in perioada 2007 - 2009.

Fluxurile de trafic sunt coordonate prin intermediul Centrului de Control a municipalitatii care dispune de echipamente de cea mai inalta tehnicitate, fiind unul dintre cele mai performante din Europa.

Zona initiala de implementare pentru acest proiect a fost inelul principal de circulatie si axa Nord-Sud a orasului, cu un total de 100 intersectii. Ulterior, printr-o extensie a proiectului, s-au mai integrat pana la 171 de intersectii.


Intr-un raport intermediar al Planului Mobilitate Urbana Durabila Regiunea Bucuresti-Ilfov finantat de BERD sunt dezvaluite mai multe probleme legate de sistemul de management al traficului. Cea mai importanta este ca din cele 271 de intersectii echipate cu senzori pentru monitorizarea traficului, doar 170 sunt legate la sistem.

" Sistemul de management al traficului din Bucuresti (SMTB) a fost implementat de compania romaneasca UTI intre 2007 si 2009. Initial, sistemul acoperea 96 intersectii, dar a fost extins pe parcursul ultimilor ani, pentru a acoperi astazi aproximativ 271 intersectii din cele 450 de intersectii semaforizate din oras. Dintre aceste 270 intersectii, aproximativ 170 sunt conectate la Centrul de Control, in vreme ce restul nu sunt conectate.  Cele 170 de intersectii care sunt conectate la sistem (printr-o retea de fibra optica) au antene si sistem de detectare video, iar sistemul are capacitatea de a adapta timpii de semaforizare. Cele 100 de intersectii neconectate au doar detectori de trafic, iar putine dintre ele au planuri pentru modificarea fazelor de trafic. Planurile pentru modificarea fazelor de semaforizare pot fi schimbate numai cu aprobare de la Primarie. Datele inregistrate pot fi descarcate de la intersectiile neconectate, dar nu exista informatii in timp real despre avariile de sistem", se arata in raport.

O alta problema este ca "nu exista interventie live in program", neexistand ingineri de trafic care sa poata face acest lucru, iar contractul de mentenanta a sistemului a expirat.

"In timp ce sistemul a fost proiectat pentru interventia in timp real, implementarea limitata si lipsa intretinerii au condus la utilizarea sistemului pentru gestionarea punctuala a incidentelor. Desi este o companie privata si, prin urmare, nu se afla intr-o pozitie decizionala cu privire la sistemul de transport, compania are o pozitie foarte puternica in gestionarea traficului (...) In prezent, contractul de intretinere este expirat, si astfel SMTB nu ofera serviciile pe care trebuie sa le furnizeze. (...) Informatiile de mai sus implica faptul ca prezentul SMTB poate fi "prea sofisticat" si mare pentru capacitatea profesionala a orasului. Chiar daca nu exista nici o indoiala ca, operat cu resurse profesionale adecvate, acest sistem poate fi utilizat pentru a reduce congestiile de trafic tot mai mari, este necesar sa exploram care este cea mai buna optiune pentru a obtine un centru de control al traficului in Bucuresti", se arata in raport.

In ceea ce priveste managementul vehiculelor pentru transportului public, numai ~ 300 autobuze au capabilitate de a solicita prioritate la intersectii, dar este neclar in ce masura acest lucru este folosit, este alta problema sesizata in document.
Esecul  sistemului de management al traficului de a funtiona la potentialul sau complet poate fi in principal atribuit urmatoarelor institutii, se arata in raport:

- Departamentului de transport al orasului ii lipseste un numar potrivit de angajati. Exista doar trei angajati in departament si ei trebuie sa se confrunte cu toate problemele de trafic din oras. Ei nu interactioneaza zilnic sau in mod obisnuit cu operatorii de la centrul de control. In plus, personalului departamentului ii lipseste capacitatea profesionala de a administra corespunzator un astfel de centru de control atat de sofisticat.

- SMTB insusi este gazduit la sediul UTI iar personalul care lucreaza acolo este alcatuit numai din operatori care monitorizeaza starea traficului. Nu exista un inginer de trafic la centrul de control si nici personal cu o capacitate profesionala suficienta pentru a utiliza acest sistem la intregul sau potential.

- In plus, contractul de intretinere a SMTB a expirat si nu a fost innoit din cauza lipsei resurselor financiare.

- Numai 300 autobuze sunt echipate cu tehnologia necesara pentru a solicita prioritate, dar deoarece acestea nu sunt alocate pe aceleasi rute, nu exista posibilitatea oferirii de benzi de prioritate pentru autobuzele aflate in intarziere

- Fondurile pentru intretinere lipsesc si mare parte a infrastructurii este deteriorata.


Raportul prezinta si optiuni de extindere a sistemului:

a. Conectarea tuturor intersectiilor semaforizate la SMTB

b. Actualizarea programelor de semnalizare de la SMTB

c. Echiparea tuturor vehiculelor de transport public cu emitatori ce le vor permite sa aiba prioritate in intersectii

d. Instalarea de VMS (semnale cu mesaj variabil) combinate cu detectoare ce vor oferi informatii in timp real despre evenimentele speciale, timpii de calatorie si optiunile de ruta

e. Capacitate de amendare, inclusiv trecerea pe rosu la semafor, utilizarea benzii pentru transport public de catre traficul general, incalcarea limitei de viteza.


Citeste mai multe despre   









17347 vizualizari
  • +19 (23 voturi)    
    poluati si sufocati (Vineri, 18 noiembrie 2016, 18:06)

    FFF T [utilizator]

    Nu ni se spune cat de poluat este Bucurestiul din cauza masinilor. Statiile de monitorizare a calitatii aerului in zona centrala nu mai functioneaza de ani buni (intentionat?).
    Daca tot ne intoxicam zilnic cu gaze de esapament ar bine macar sa ni se spuna sa stim si noi ce respiram. Ca pe pachetele de tigari.
  • +22 (24 voturi)    
    secret: sistemul inteligent nu functioneaza la noi (Vineri, 18 noiembrie 2016, 18:11)

    LiviusAcris1 [anonim]

    Suntem batuti de soarta. Iar soarta ne-a batut exact in cap.
    • +8 (8 voturi)    
      Bucureștenii au ales inteligent. (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 9:54)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui LiviusAcris1

      O primăriță care stă cu nasul în oglindă și urechile atente la șoaptele lui Dragnea.
      • +3 (3 voturi)    
        1000 de bugetari au descoperit minunea (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 16:08)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        pe care un copil de clasa 5-a o vedea din prima...
        • +1 (1 vot)    
          totul se reduce la asta (Luni, 21 noiembrie 2016, 10:53)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui rov

          "m-au informat specialistii, este mai scump acum sa repari aceasta aparatura decat sa iei una noua"

          ;) pam pam... deci o sa faca o licitatie dna Firea.. si noi o sa stam mult si bine cu ochii in parbriz
  • +19 (23 voturi)    
    Daca era inteligent sistemul se dadea batut (Vineri, 18 noiembrie 2016, 18:32)

    serbanTeodor [utilizator]

    Nu poate un sistem oricat de inteligent sa rezolve nesimtirea oamenilor. Tebuie sa te pui cu biciul pe ei sa le arzi niste amenzi. Cand vezi cate un animal care in ultima clipa inainte sa i se puna rosu trece si ramane ca vita in intersectie iti dai seama ca o fi sistemul inteligent, dar vorba aia inteligentul se retrage primul cand vede ca are de-a face cu-n prost notoriu.
    Omule daca vezi ca intersectia a fost blocata de un dobitoc care a trecut pe galben sau rosu, iar in ultima secunda inainte sa ti se puna rosu reuseste si dobitocul sa treaca, nu-i lua tu locul pe motivul ca ai asteptat pe verdele tau. Fii om nu dobitoc si nu bloca intersectia. Doar asa reusesti sa deblochezi ceva.
    Dar cum la roman n-o sa vezi asa ceva, politia ar trebui sa nu mai stea la panda de spaga si sa dea niste anemzi ptr blocare de intersectie.
    • +13 (13 voturi)    
      Sistem inteligent, da (Vineri, 18 noiembrie 2016, 21:55)

      @dummy [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

      Un sistem 'inteligent' si COMPLEX trebuie operat de personal INTELIGENT.

      PMB, dupa cum recunoaste, nu are macar un om care sa inteleaga sistemul.

      Nu are un om/echipa care sa coreleze autorizatiile de lucrari in zonele/suprafetele care contin elemente ale sistemului si sa predea si receptioneze amplasamentul in starea initiala (vine Dorel, rupe fibra, bucla, etc., toarna un bitum si se cara. Nu verifica nimeni ce nu a mai ramas in urma lui)

      Un sistem de 20 mil. euro nu-l mentii cu 2 lei in functiune
  • +19 (19 voturi)    
    ... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:04)

    The Great Cornholio [utilizator]

    cine e responsabil?
    cine a facut contractul?
    cine a negociat mentenanta?
    care sunt caile de spraveghere a calitatii serviciului?
    cine plateste?
    • +11 (13 voturi)    
      Who cares?! (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:40)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      Atata timp cat vor fi votati inca o data?!
      • +1 (1 vot)    
        + (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 11:00)

        The Great Cornholio [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        in plus, 20.000.000 pentru un sistem de genul asta, chiar la nivel de oras mi se pare putin cam scump.
        same old UTI cu patronul la DNA, probabil alta masina de spalat bani si finantat partide vechi si noi.
    • +1 (1 vot)    
      va luati de Dl Oprescu ??! (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 15:30)

      silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      "dom'le", indrazniti sa va luati de cel mai iubit primar al Bucurestiului ? nu e vina PSD-ului pt dezastrul asta, e de pe vremea lui Nea Nicu / PSD face tot ce e posibil, D-na Primar se ocupa de problema acus-acus, ca vine Craciunul si tot orasul devine un mare "traffic jam" - ea trebuie sa-si protejeze procentele de incredere obtinute pe baza de mutrita draguta si zambitoare

      iar UTI ... sunt tipii care administreaza plata in parcarile de la Aerop Otopeni ! cu aparatele tip Minitehnicus, care nu iti dadeau rest (!) ci un bon cu care trebuia sa te duci la casa pt ca sa-ti iei restul; si mai au o mare "realizare" legata de Otopeni: erau sa provoace o catastrofa aviatica - au mentenanta sistemelor de pe piste si au uitat o masina de interventie pe pista de pe care decola un avion ... s-a incheiat din fericire doar cu un avion complet distrus dar fara victime

      blocajele din trafic sunt o chestie minora pe langa aia cu avionul distrus - bucurati-va ca scapati cu viata dupa 2-3 ore in trafic ... si votati inca odata PSD la Parlamentare, sa moara si capra vecinului (din provincie si de la tara)
  • +19 (19 voturi)    
    DECI ACUM SE DAU: (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:13)

    nick24 [utilizator]

    "Pe luna, Primaria Capitalei plateste 90-100.000 de euro pentru functionarea acestui centru de management al traficului. Mi-as dori ca de anul viitor si vom face acest lucru posibil, sa fie o suma mai mare..."

    Ăștia sunt nebuni? Pt ce se dau banii? Pt ceva ce nu funcționează?
    Și vor chiar să dea mai mulți bani - cotizație la UTI?
  • +13 (13 voturi)    
    uti, acest siveco mai vechi. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:16)

    ouyang [utilizator]

    .
    • +1 (5 voturi)    
      CA SA FIE MAI BINE.... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 23:29)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Si sa economisim o caruta de bani, aceasta caracatita nenorocita numita UTI, ar trebui dizolvata!
      Dar Kovesi are alte treburi, nu se poate amesteca in treburile serviciilor, nu-i asa?!
  • +14 (14 voturi)    
    Firea (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:43)

    gigifisiune [utilizator]

    a avut grija sa nu se faca publice contractele de achizitii, ce treaba are ea cu traficul?

    Bai, baieti, nu mai vociferati pe aici ca oricum nu va baga nimeni in seama.

    Ciocu' mic, acum ei sunt la putere. Data viitoare poate iesiti sa votati.
  • +4 (6 voturi)    
    Sistemul inteligent nu tine cont de cocalari (Vineri, 18 noiembrie 2016, 19:48)

    Locke Lamora [utilizator]

    Pt care semnele de circulatie is facultative.
  • +6 (6 voturi)    
    asd (Vineri, 18 noiembrie 2016, 20:38)

    akio [utilizator]

    Ati uitat dna Firea cand promiteati in campanie, ca in jumatate de an rezolvati traficul in București?
    TIC TAC
    https://www.youtube.com/watch?v=QL0XHKFEfpE&sns=em
    • +5 (5 voturi)    
      asta este f tare (Vineri, 18 noiembrie 2016, 21:39)

      MinimaMoralia [utilizator] i-a raspuns lui akio

      trebuie sa vada toata lumea emisiunea la 6 luni. Dar observ cu cata nonsalanta si siguranta avanseaza dna Firea acest termen. Trebuie sa fi batut in cap sa crezi ca poti rezolva la modul real problema traficului in Bucuresti. E o problema care implica: ADP-ul, politia locala, politia rutiera, Administratia parcarilor, RATB. Asta pana sa ajungi la trafic inteligent. Arata ori cat esti de prost ori cat de mult are sula cu prefectura!
  • +7 (7 voturi)    
    Frumos (Vineri, 18 noiembrie 2016, 20:49)

    Melinte [utilizator]

    Sa vina doamna primar prin intersectia de la Razoare sa vada ce e acolo din cauza devierilor si modificarilor facute de primarie de mai bine de 5ani
  • +4 (6 voturi)    
    Va mai trece muuuult timp..... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 20:56)

    gigiN [utilizator]

    ...pana ce /// firea va descoperi si apa calda care,in acel moment va deveni rece ca gheata.
  • +5 (5 voturi)    
    parca se lauda madame ca va colabora cu waze (Vineri, 18 noiembrie 2016, 21:19)

    N.S. [utilizator]

    ca sa fluidizeze traficul si sa astupe gropile!
    pe de alta parte, autobuzele RATB circula destul de haotic si nu de putine ori se tin lant blocand destul de mult traficul.
    Inca o problema mare este la statiile ITP care 99% masluiesc testul de noxe, in special la masinile de taxi si diesel!
  • +6 (10 voturi)    
    Adevarul (Vineri, 18 noiembrie 2016, 21:19)

    Azra [utilizator]

    Nimeni nu poate da un termen pentru remedierera situatiei traficului in Capitala , ca si a altor situatii la fel de complicate si in primul rand a urbanismului si dezvoltarii urbane, deoarece Bucurestiul este un oras supraaglomerat, care are o infrastructura si capacitati de a oferi conditii normale de trai doar pentru o populatie de maximum 55-60% din cea pe care o are in prezent. Ca sa fie un oras de locuit in conditii civilizate, Bucurestiul ar trebui sa arate intr-o zi de, sa zicem, miercuri sau joi, asa cum arata in prezent duminica-in privinta traficului si nu numai. Pacatele suprapopularii Capitalei vin din urma, de acum peste 50 de ani, cand hotararile celebrului congres al II-lea al partidului comunist roman si cele care au urmat acest congres prevedeau ca Bucurestiul trebuia sa devina cel mai important centru industrial al tarii! Si a devenit in cateva planuri cincinale ale epocii "de aur". Aceleasi rapooarte ale acelorasi congrese aratau an de an cum Bucurestiul ajunsese sa dea aproape 30% din productia industriala a tarii, prin construirea si concentrarea in Bucuresti a zeci si sute de fabrici si unitati industriale, inclusiv ale industriei grele, si stramutarea in capitala intr-un timp istoriceste scurt a zeci si sute de mii de oameni adusi din mediul rural pentru a lucra in acele mari unitati industriale si pentru care s-au construit rapid de jur imprejurul vechiului Bucuresti, cartierele de blocuri strict pentru a oferi adapost acestui val imigrationist si care nu aveau absolut nimic in comun cu o arhitectura moderna a unei capitale si cu integrarea ei in echilibrul urbanistic al Bucurestiului.Sigur, Bucurestiul trebuia modernizat, dar trebuia sa ramana doar orasul capitala, prin construire de noi cartiere gen Cotroceni, Dorobanti si mentinerea lui in limitele asigurarii unei vieti civilizate pentru locuitorii sai.Acum, raul a fost facut si nimeni nu poate da solutii pentru a schimba radical, in bine, situatia. Este un oras al kitchurilor.
    • +3 (3 voturi)    
      Bravo mai Azra! :) (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 0:23)

      MihaiNicolita [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Azra, ai postat ceva pertinent, ceva ce politicienii refuza sa spuna si ne arunca minciuni cu diverse solutii, doar-doar mai justifica ceva cheltuieli publice. Oare cand vom vedea o statistica cu cifre reale... cati locuitori are in realitate de fapt Bucurestiul? La oficial, in 1989 avea cam 2 milioane iar in 2016... tot 2 milioane! :) Evident, o minciuna grosolana! Pe langa cei 2 milioane de posesori de ID de Bucuresti, mai sunt cred ca sute de mii de migranti de locuiesc fara forme legale. Nasol e ca mai toate satele si comunele din jurul Bucurestiului s-au umplut si ele cu romani veniti de prin toate colturile tarii iar zilnic curg in Bucuresti, pe toate intrarile, alte cateva sute de mii de suflete, cei mai multi intrand cu masina personala (omul si masina). Cel mai usor se observa pe DN1, unde pe toate benzile se formeaza in fiecare dimineata o coloana compacta de masini dincolo de Otopeni. Asta e de fapt adevaratul motiv al aglomeratiei din Bucuresti - migratia concentrata in zona Ilfov. Degeaba bagi bani in semafoare inteligente, faci poduri si alte bazaconii, daca anual vin in Ilfov alte cateva zeci de mii de suflete.
  • 0 (2 voturi)    
    ha ha ha (Vineri, 18 noiembrie 2016, 21:24)

    Casargoz [utilizator]

    Basescu tramvai:41: promite in timpul manadatului de primar ca 41 va merge sincronizat cu semaforul
    altii eminina din proiectul de metrou M5 pasajul de la razoare trafic greu si cel de la parc drumul taberei.
    Pasaj lujerului: semaforizat complet si inclus in managementul traficului.
    Va invit dimineata de la ora 6.
  • +5 (5 voturi)    
    Absolut cretine explicatiile (Vineri, 18 noiembrie 2016, 21:55)

    Alfabetix [utilizator]

    si le auzim a nu-stiu-cata oara!
    Imbecilii astia inventeaza roata pe banii si nervii nostri! Nu avem specialisti?! A disparut specia de ingineri de trafic, nu se mai gasesc de import daca invatamantul romanesc nu a fost in stare sa creasca unii?!
    Moor!!
  • +6 (12 voturi)    
    Vi se arunca subiecte de comentat. (Vineri, 18 noiembrie 2016, 22:08)

    Ion2050 [anonim]

    Pot sa functioneze 1000 din cele 176 intersectii inteligente, ca tot nu se rezolva nimic.
    Stiu ca nu va convine adevarul, dar sunteti prea multi in Bucuresti si din zonele limitrofe care lucrati in Bucuresti. Orasul asta nu poate oferi un trai comod pentru 4 milioane, in curand 5 - daca tot se mai fac zgarie nori si zecile de mii de absolventi anual nu-si pot gasi loc de munca de unde au plecat.
    Asta e problema, ca unii nu respecta regulile, ca transportul public e defectuos, ca sunt intarzieri in modernizarea arterelor, astea sunt probleme reale, dar minore in comparatie cu suprapopularea capitalei.
    • +1 (5 voturi)    
      Corect! (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 0:28)

      MihaiNicolita [utilizator] i-a raspuns lui Ion2050

      Bravo Ioane, ca si Azra mai sus ai punctat corect! Aglomerarea capitalei e de fapt cauza majora a traficului infernal. In Bucuresti, cred ca au mai ramas doar vreo 30% aborigeni, restul sunt migranti.
      • 0 (0 voturi)    
        Clar aborigeni! (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 7:37)

        Lespezi [utilizator] i-a raspuns lui MihaiNicolita

        ii bagam si in rezervatie?
  • +3 (3 voturi)    
    vai ... (Vineri, 18 noiembrie 2016, 22:57)

    liviu_ [utilizator]

    s-a trezit primaria... si cati bani ati dat sa aflati un lucru care il puteati afla gratis de la cam orice sofer din bucuresti?!

    oricum nu numai semafoarele sunt problema...
    lipsa locurilor de parcare (Si parcarea pe carosabil), lipsa infrastucturii (pasaju de la piata sudului are vreo 2 ani intarziere si sunt si altele), lipsa unui transport in comun decent, lipsa metroului....
    dar na dam si noi rapid o explicatie poate mai castigam 3 voturi ca vine 11 decembrie...
    evident ca practic nu o sa se faca nimic...
    • +1 (1 vot)    
      NTz! (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 7:18)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu s-a trezit. N-are cum. Ca sa se trezeasca nici macar nu trebuie sa aiba 2 neuroni functionali. Cu unu s-ar descurca. Ce trebui sa aiba e BUN SIMT!. si la super market nu se da nici macar pe bani. Indolenta - numele tau e "administratia locala" (primari, consilii si functionari)! Zeci de exemple le am pe o raza de 500m in jurul meu. Si pentru multe din ele marlanii (enumerati mai sus) at trebui sa stea la parnaie- pun viata cetateanului in pericol sau sunt risipiri de fonduri (in cazul bun).
  • +1 (11 voturi)    
    Prea multi tarusi (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 0:44)

    Melinte [utilizator]

    E plin de tarani mutati la Bucharest,daia e aglomeratia asta si atata agitatie dupa bani. Prea multi corporatosti de la sate !
    • 0 (2 voturi)    
      si analfabeti pe net (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 7:37)

      Lespezi [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

      dar deh, de o tara libera.
    • +2 (4 voturi)    
      Asta-i realitatea! :) (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 9:55)

      MihaiNicolita [utilizator] i-a raspuns lui Melinte

      Firea e de la Bacau, Iohannis - Sibiu, Ciolos - Salaj, Dragnea - de prin Teleorman, Gorghiu - Tecuci s.a.m.d. Nu cred ca o sa vezi o schimbare in politica migrationista prea curand! :) Asta-i realitatea, Bucurestiul a ajuns o imensa Gara de Nord, vine cine si cand vrea, parca-i tabara de refugiati de la Calais.
  • +2 (2 voturi)    
    "In primul rand terebuie sa stim exact (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 8:12)

    Stapanu [utilizator]

    care este necesarul, (...)"/ pai daca nici asta nu stiti, ce rost mai are restul discutiei? D-na Firea ca de obicei, geniala; in pr**tie!
  • +1 (1 vot)    
    Minunat (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 9:18)

    Tore [utilizator]

    Una dintre cele mai aglomerate cai din orasul asta nu are nici un semafor inteligent. E vorba de drumul prin care masini din cele mai aglomerate cartiere (Dr. Taberei si Militari) merg spre zona cu cele mai multe birouri (Aurel Vlaicu, Pipera). Avand in vedere ca alte cai nu prea sunt, toata lumea se inghesuie prin Crangasi.
    Iar inteligentii astia de la primarie n-au nici o treaba. In fiecare zi drumurile sunt o mare parcare si ei dau sute de mii de euro lunar pe ceva care nu functioneaza.
    Mai bine ar pune niste camere in intersectiile cu probleme si niste oameni care sa comute semafoarele manual in functie de trafic. Un om ar putea controla mai multe intersectii.
    Si, bineinteles, o armata de politisti care sa dea amenzi la foc automat pentru: blocarea intersectiei, viraje pe interzis etc.
  • +4 (4 voturi)    
    tipic PSD (Sâmbătă, 19 noiembrie 2016, 9:36)

    CRMS [utilizator]

    Au observat dupa un an de zile ca nu merge sistemul asa cum au observat dupa 25 de ani ca au pus prea multe taxe si vor sa le scoata.
    Actiuni tipice pentru electoratul lor tipic: uitandu-te la ce fac iti dai seama cam cine-i voteaza!
  • 0 (0 voturi)    
    tzeapa cu sistemul (Luni, 28 noiembrie 2016, 14:32)

    Bogdan31415 [anonim]

    Sistemul de management al traficului e tzeapa.
    Noi suntem in epoca de piatra, iar sistemul e o chestie de finete.

    Dar o baga pentru ca noi sa acceptam suma imensa pentru suport fara sa strigam.

    Noi nu avem chestia de baza care se face de zeci de ani: 2 semafoare consecutive sa fie pe verde aproape simultan. Ii pui un timer adaptat intersectiei si gata.

    Rezolva 90 % din probleme.
    Dupa aceea, daca mai e necesar gen Londra, pui sistemul cu fineturi.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version