FOTO Cauzele aglomeratiei infernale din metrou: trenurile nu mai fac fata intr-un oras paralizat si la suprafata si in subteran

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:28 Actualitate | Administratie Locala

Aglomeratie metrou Piata Victoriei
Foto: Facebook
"Lucrez in IT intr-o multinationala, merg zilnic intre Tineretului si Aurel Vlaicu. In ultimele saptamani, dar mai ales saptamana asta se merge horror", spune unul dintre sutele de mii de bucuresteni a caror viata a devenit un cosmar din cauza transportului in comun. In ultimele zile au aparut pe retelele de socializare zeci de imagini care ilustreaza aglomeratia infioratoare de la metrou la orele de varf. Mai mult, trei femei au lesinat luni din cauza aglomeratiei in trei trenuri aflate in statii diferite de metrou, respectiv Piata Romana, Piata Victoriei 1 si Aviatorilor. Nici RATB nu mai face fata nevoilor intr-un oras supra-populat, supra-aglomerat, inecat in poluare si cu o infrastructura complet depasita.

Tot mai multi calatori se plang ca niciodata nu a fost atat de rau.


Directorul general al Metrorex, Marin Aldea, a declarat pentru HotNews.ro ca la orele de varf capacitatea metroului bucurestean a atins maximul si va apela la RATB sa suplimenteze autobuzele si tramvaiele ca sa preia o parte din calatorii cu metroul. Posibile explicatii: venirea anotimpului rece, dar si faptul ca in anumite zone orasul este complet blocat la suprafata si acolo unde exista metrou,  tot mai multi bucuresteni se orienteaza spre acest mijloc de transport in comun.

"Odata cu venirea sezonului rece, e adevarat ca in metrou numarul de calatori creste foarte mult. Probabil ca traficul la suprafata e la fel de aglomerat si atunci se prefera metroul. Noi am luat deja niste masuri cu privire la suplimentarea numarului de trenuri, avem totusi o capacitate care la un moment dat ajunge la maxim si nu avem alta solutie la momentul asta, dar avem un proiect de modernizare in derulare, pentru magistrala a doua, de inlocuire a caii de rulare si a unor instalatii care ar permite un interval de circulatie mai mic decat acum. Am ajunge de la 2-3 minute la 1 minut si jumatate si atunci situatia ar fi alta. Proiectul de modernizare va dura cativa ani, doi trei ani, fiindca se inlocuieste calea de rulare, toate instalatiile, deja lucram la el", a declarat directorul Metrorex, Marin Aldea, pentru HotNews.ro.

Acesta spune ca a luat si masuri cu privire la circulatia actuala a trenurilor, in sensul ca in statiile nodale trenurile sa nu vina in acelasi timp, ca sa evite aglomeratia.

"Masurile organizatorice care au putut fi luate, le-am luat imediat. Noi o sa facem o solicitare la RATB sa caute solutii de a suplimenta numarul de vehicule de suprafata pentru asigurarea transportului in comun  pentru preluarea unei parti din calatorii care vin la metrou", a mai spus directorul general al Metrorex.

Metrorex functioneaza la capacitate maxima, se arata intr-un comunicat emis marti de societatea comerciala.

"Zilnic, la orele de varf de trafic, pe Magistralele 1, 2 si 3, sunt introduse in circulatie cate un tren suplimentar, avand in total 60 de trenuri in circulatie pe intreaga retea de metrou.Facem precizarea ca pe Magistrala 2, care in prezent transporta cel mai mare numar de calatori – peste 45 % din totalul calatorilor transportati, se asigura un interval de circulatie de 3 minute, maxim din punct de vedere tehnic. Aceasta inseamna ca sunt in circulatie un numar de 22 de trenuri la orele de varf de trafic pe aceasta magistrala. Pentru asigurarea transferului de calatori intre tren si peronul statiilor, cat si a evacuarii calatorilor de la peronul statiilor catre vestibule si / sau pasajele de legatura intre statii, in conditii de siguranta si confort, au fost dispuse cateva masuri organizatorice: evitarea in perioada de varf de trafic a sosirii simultane a trenurilor la peroanele statiilor unde se inregistreaza trafic mare de calatori, iar infrastructura si instalatiile aferente nu permit o defluire optima a calatorilor (Piata Unirii, Piata Victoriei, Dristor); suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micsorarea timpilor de intoarcere a trenurilor la capetele de magistrale prin preluarea rapida a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor. Totodata anuntam ca instalatia de ventilatie din tren functioneaza la capacitate maxima si rugam calatorii sa apeleze si la varianta deschiderii geamurilor rabatabile pentru o mai buna aerisire a vagoanelor", se arata in comunicatul de presa.

Reamintim ca pe 18 octombrie 2016, la orele 08:42, 08:57 si 09:10 trei femei au lesinat in trei trenuri aflate in statii diferite de metrou, respectiv Piata Romana, Piata Victoriei 1 si Aviatorilor. Circulatia trenurilor a fost blocata.

"In toate cele trei cazuri, a fost chemat SMURD-ul si s-a constatat ca a fost vorba despre lipotimie. Intarzierile au avut drept cauza faptul ca plecarea trenului din statie este conditionata de predarea calatorului catre echipa medicala, asa cum este stipulat in colaborarea Metrorex cu ISU, reglementata printr-un Ordin intern de serviciu. Orice intarziere pe Magistrala 2 de metrou (Pipera - Berceni) conduce rapid la supraaglomerarea trenurilor si a statiilor, aceasta magistrala fiind una foarte solicitata", se arata intr-un comunicat de presa emis luni de Metrorex.

Pentru a veni in sprijinul publicului calator, Metrorex a suplimentat numarul trenurilor aflate in circulatie, spun reprezentantii Metrorex: "Aceasta masura este aplicata ori de cate ori se constata o crestere a traficului de calatori, indiferent de intervalul orar sau conditiile meteo. Precizam ca la orele de varf, atunci cand vagoanele de metrou sunt aglomerate si este depasita incarcarea maxima a vagoanelor, instalatia de ventilatie fortata a salonului de calatori asigura un climat, dar cu valori ale temperaturii si umiditatii crescute, fapt resimtit de altfel si de calatori. De aceea, ventilatia fortata din salonul pasagerilor se poate compensa prin curentii de aer rezultati la deschiderea ferestrelor rabatabile care sunt la indemana calatorilor", se mai arata in comunicat.

Nici situatia de la RATB nu este insa una roz, deoarece flota RATB este din ce in ce mai micasi mai invechita, iar masinile care ies pe teren raman blocate in trafic din cauza faptului ca nu exista benzi unice pentru RATB. Astfel ca acestea vin rar, iar cand vin sunt pline. De exemplu, pe linia tramvaiului 21, incepand de la Doamna Ghica pana la Obor la orele de varf trebuie sa astepti si doua tramvaie ca sa poti urca.

Primarul General al CApitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca va cumpara 500 de autobuze noi pentru Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), insa licitatia si livrarea autobuzelor dureaza. Aceasta a anuntat ca va face si benzi unice pentru RATB insa deocamdata se studiaza pe unde se vor face.

Reamintim ca in cei 7 ani in care Oprescu a fost la carma Primariei Capitalei nu s-a cumparat niciun autobuz sau troleibuz si s-au facut doar acteva tramvaie in uzina RATB.

Primarul Capitalei a mai spus, in vara, dupa preluarea mandatului, ca in parcul RATB sunt 1.000 de autobuze, dar doar 648 sunt pe traseu, restul fiind nefunctionale, 485 de tramvaie, din care doar 245 sunt in traseu si 297 de troleibuze, 155 fiind pe traseu.

Aglomeratie metrou luni dimineata - Piata Victoriei/ Foto: Facebook










Ce spun calatorii despre aglomeratia din ultimele zile de la metrou


Vlad, 35 ani: "Fac de multi ani, dimineata si seara, drumul Gara de Nord-Universitate si retur. Din toamna aceasta este tot mai aglomerat si de cateva ori nu am putut urca in primul tren, lucru care s-a intamplat extrem de rar in sapte ani. Si la Piata Victoriei 2 este vizibil mai multa lume, iar peronul este neincapator. Nici dimineata (orele 8.30-9.00), dar nici seara (orele 18.00-18.30) trenurile nu vin la intervale mici pe magistrala Gara de Nord-Dristor 2 ( nu de putine ori trec 7-8 minute)".


Ioana, 31 ani : "Merg cu metroul dimineata, in jurul orei 7:30, de la Gorjului la Piata Unirii (Magistrala 3). Statia Gorjului este a treia de pe traseu, insa cand trenul ajunge aici este deja plin, iar oamenii sunt nevoiti sa se inghesuie. Situatia se inrautateste pe traseu, unde acelasi tren deja ticsit trebuie sa preia un numar mare de calatori, iar atmosfera devine irespirabila. Inevitabil metroul sta cateva minute in fiecare statie pentru ca usile nu se pot inchide. Situatia se mai rezolva la statia Eroilor, unde o parte din calatori schimba magistrala. Cand tragi linie, se adauga intarzieri de 5-7 minute la calatorie. Situatia s-a inrautatit treptat, dupa 1 octombrie. Si inainte de vacanta de vara metroul era aglomerat dimineata, insa nu atat de mult.  La suprafata nu e mai bine. O calatorie cu autobuzul pana in centru poate sa dureze pana la o ora si jumatate, fiind foarte aglomerat pe bucata de la Piata Gorjului pana dupa intersectia dintre bulevardele Iuliu Maniu si Geniului (statuia "Leul")".


Bianca, 27 ani: "Este clar mult mai aglomerat decat acum un an. Este full de la 8.15 pana la 9.10 aproximativ si tot timpul sta metroul intre statii pentru ca la Victoriei nu au cum sa urce toti oamenii de pe peron. Este nevoie de avertismentul conductorului, sa se dea la o parte ca vine urmatorul tren. Cel mai rau este seara, la plecarea din Pipera. Aseara am pierdut cateva minute numai sa intru in zona unde sunt aparatele. Ceea ce nu s-a intamplat pana acum doua saptamani aproximativ. De cei care trebuie sa urce la Aurel Vlaicu, imi este sincer mila".


Catalin, 32 ani:
"Folosesc metroul in fiecare zi lucratoare pentru a merge la birou. Plec de acasa in intervalul 9.30 - 10.30 si merg pe traseul Piata Muncii - Victoriei - Pipera. Cu cat plec mai tarziu, cu atat metroul e mai liber, ca sa vedem partea buna. Lucrez in Pipera de vreo 6 ani pot spune clar ca metroul s-a aglomerat, cel mai probabil pentru ca s-au construit multe cladiri de birouri in zona. Problema majora e ca sunt foarte multi oameni care trebuie sa ajunga la birou intr-un interval care de obiecei e 8-10 dimineata si  atunci e haos. Toti corporatistii din Pipera si Aurel Vlaicu merg la birou. Daca iti dai seama de chestia asta, te poti folosi de programul flexibil si sa eviti aglomeratia. Seara e la fel, in intervalul 17-18.30".

Andrei, 31 ani:
"Lucrez in IT intr-o multinationala. Merg zilnic intre Tineretului si Aurel Vlaicu. In ultimele saptamani, dar mai ales saptamana asta se merge horror. Am si un pic de fobie de aglomeratie si simt ca sunt o sardina urcand in metrou lipit de usa. Ieri, metrourile veneau cel mai devreme la 3 minute. Insa au avut stationare de minim 2 minute in fiecare statie de cand m-am urcat. Ieri am ajuns pe peron la 8:15 si m-am urcat in metrou la 8:37 dupa ce am mers o statie inapoi. Azi am ajuns pe peron la 7:50, metrourile veneau la 4 minute si era tot aglomerat. E clar legatura intre aglomeratie, terminarea oricarui concediu, inceperea anului universitar, scolar si infrastructura care nu face fata. De la noi de la geam, in jur, inca se vad cladiri de birouri in constructie. Insa tin minte ca in anii trecuti erau performanti cei de la Metrorex. Veneau la 1.5 minute sau chiar maxim 2 in perioadele de varf.  Speculatiile noastre intre colegi si pe FB sunt ca noile rame nu fac fata la aceleasi intervale, deoarece exista probleme de securitate".

Mihai, 41 ani: "Merg de la Univeritatate la Unirii si apoi Unirii - Costin Georgian (plec pe la 7.20 si ajung acolo la 7.50) pentru a-mi duce fetita la scoala. Apoi trebuie sa ma intorc la Universitate (plec de acolo pe la 8.05 si ajung la 8.30 la Unirii) apoi stau cite 3-4 trenuri sa pot sa ma urc de la Unirii la Universitate. La pranz reiau tura asta. Din cauza faptului ca metroul este cea mai rapida optiune tot ma multa lume merge cu el. Din punctul meu de vedere este mai aglomerat fata de anul trecut. Lipsa unei cartele comune metrou - ratb face ca cei care au abonanent la metrou sa nu mai fie dispusi sa cheltuie in plus pentru RATB. Traversarea intre Unirii 1 si 2, in momentul nefercit cind in ambele statii vin trenuri, este aproape imposibila. Culoarul este insuficient pentru orele de varf. La Piata Victoriei sunt doua variante de a traversa de la 1 la 2 ceea ce usureaza traversarea. O mare problema este cind se defecteaza scara rulanta pe sensul de la PU1 catre PU2. Dimineata, intre 8.30 si 9, metrourile vin la intervale intre 45s si 2 minute. Cu toate astea trebuie sa stai 3-4 trenuri sa poti sa te urci. Este un mare pericol faptul ca calatorii stau foarte ingesuiti si foarte aproape de marginea peronului. Trenurile stau foarte mult si din cauza celor ce forteaza urcarea si astfel se intarzie plecarea. Trenurile circula automat si asta face posibil chiar si succedarea la 1 minut (sau chiar 40s), dar faptul ca oamenii se inghesuie creaza decalaje de 2 minute. La Unirii, principala problema este pasajul de trecere. Ar trebui facuta o largire sau introduse benzi rulante, ca afara. In zilele reci sau ploioase sau cind ninge e si mai aglomerat
asta ca pentru ca RATB-ul este ineficient si pe distante scurte".

Andrei, 28 ani:
"Locuiesc in cartierul Drumul Taberei si lucrez in Voluntari. Ca sa ajung la serviciu, trebuie sa iau zilnic tramvaiul 41 pana la Crangasi, apoi metroul de la Crangasi la Piata Victoriei, dupa care schimb magistrala pentru a merge de la Piata Victoriei la Pipera. Repet, acesta traseu il parcurg zilnic. Circul pe aceste doua magistrale de multi ani, dar ce se intampla acum este de-a dreptul insuportabil. Conditiile de calatorie, in loc sa se imbunatateasca, s-au degradat. Aglomeratia a devenit o proba de foc pentru oricine circula cu metroul la orele de varf. In anii anteriori, trenurile circulau foarte des, mai ales pe magistrala Berceni-Pipera, la aproximativ 1-2 minute, acum niciodata nu vin mai repede de 4 minute, ceea ce este inadmisibil in contextul in care numarul calatorilor a crescut considerabil.  Si totusi pe aceasta magistrala situatia se prezinta cat de cat bine daca luam in calcul ca pe ruta Republica-Dristor 2 sunt trenuri care circula la un interval de succedare de pana la 10 minute. Vara trecuta am facut nenumarate reclamatii la Metrorex, care mi-a transmis ca trenurile circula conform orarului de vara. Vara a trecut si trenurile, in loc sa soseasca mai des in statii, sosesc tot mai rar. Si totusi, daca acum suntem nevoiti sa circulam in asemenea conditii, nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla cand va fi inaugurata noua magistrala Eroilor-Raul Doamnei, din Drumul Taberei sau cand se vor deschide noile cladiri de birouri din Pipera. Metrorex ne trateaza cu dispret, este revoltatoarea atitudinea acestei institutii care este un fel de «stat in stat  » si care profita ca nu avem solutii alternative"..


Citeste mai multe despre   









29186 vizualizari
  • +64 (66 voturi)    
    mda (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:45)

    SoulSearcher [utilizator]

    oare si astia au votat cu firea ?

    culmea, aia care au votat cu firea sunt pensionari si stau acasa bine mersi :))))))))

    asa va trebuie, stati acasa la fiecare votare, lasati pe altii sa va decida traiul si viitorul.
    • -10 (42 voturi)    
      te contrazic (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:16)

      Patrula10000 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      pensionarii au gratuitate pentru tansportul in comun din cate stiu. Si , crede-ma, nu stau acasa, umbla cu pungile goale prin inghesuiala.
      • +22 (30 voturi)    
        Lol (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:29)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui Patrula10000

        Se referea la "stat acasa" in ziua votului, nu in general.
        • +11 (15 voturi)    
          Lol - nu esti atent la ce citesti (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:43)

          radu_ [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Mai citeste odata: "aia care au votat cu firea sunt pensionarii care stau acasa bine mersi"

          In niciun caz nu se refera la stat acasa in ziua votului. (hint: au votat cu firea)
          • +2 (14 voturi)    
            lol (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:27)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui radu_

            Citeste bre tot postul, e vorba de context. Adica daca nu pricepi contextul, tot tu vii si critici, desi e clar.

            "asa va trebuie, stati acasa la fiecare votare, lasati pe altii sa va decida traiul si viitorul."
            • +2 (2 voturi)    
              asa e cu turcii (Joi, 20 octombrie 2016, 10:04)

              radu_ [utilizator] i-a raspuns lui HP

              Si tu ai impresia ca se refera la pensionari in fraza asta?

              Pana mea, trebuie sa invati limba romana?

              Nu-mi vine sa cred ca trebuie sa te invat lucrurile elementare.
      • +22 (22 voturi)    
        Pensionarii (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:58)

        deloc [utilizator] i-a raspuns lui Patrula10000

        au gratuitate pe RATB, nu pe metrou.
        Nu ca acolo ar fi mai bine, dar asa...
        • -11 (15 voturi)    
          Aglomerația e o minciuna! A fost o defecțiune! (Joi, 20 octombrie 2016, 5:06)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui deloc

          Am citit ca "aglomerația s-a produs din cauza unei defecțiuni la unu din trenurile de metrou". Ca urmare a fost un eveniment trecător. Nu este asa în fiecare zi.

          De fapt știrea cu puhoiul de oameni care nu mai încape în stații a apărut brusc pe internet, lucru suspect.

          Daca Bucureștiul ar fi zilnic sufocat de trafic în subteran atunci de multa vreme am fi tot citit prin ziare despre acest neajuns, lucru care nu s-a întâmplat.
          • +7 (9 voturi)    
            Bravo (Joi, 20 octombrie 2016, 11:18)

            Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Treci azi la noi la psd sa-ti dam subventia. Probabil nici nu locuiesti in Bucuresti de moment ce ai citit si nu ai vazut. Oamenii lesina de singuratea prin statii si intarzie la serviciu de plictiseala de a nu vedea un om. Primaria asigura fluenta zilnica atat la autobuze cat si la metrou, lucru pe care "il citim si noi zilnic". Singura problema e cu cei de pe internet ce organizeaza zilnic inghesuiala si trafic blocat
          • 0 (0 voturi)    
            Ai grija ce bei (Joi, 20 octombrie 2016, 19:59)

            Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Ca bati campii.
      • +3 (13 voturi)    
        Lasa ca le asigura Firea servicii funerare... (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:26)

        Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui Patrula10000

        ... direct din metrou. Ii ingroapa printre sine, sa stie pe cine au votat.
        Eu propun asa: astia de aveti cap si platiti taxe aiurea, plecati naibii din tara, lasati-i pe pomanagii sa se manance intre ei pana nu le va mai ramane carne pe os si apoi intorceti-va intr-o tara pe care sa o facem corect.
      • +4 (4 voturi)    
        Din cate stiu eu (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:01)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Patrula10000

        Pensionarii au gratuit doar transportul de suprafata, nu si la metrou.
        Deci, da, aia care au votat cu Firea stau acasa bine merci!
    • -21 (25 voturi)    
      Industria auto e in colaps in Rromanistan! (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:16)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Si autoritatile comuniste fac ceva in acest sens!
    • -26 (34 voturi)    
      si care e legatura cu firea? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:23)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      metroul nu e in bubordinea gabrielei firea
      • +16 (18 voturi)    
        RATB este in schimb (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:47)

        DSS [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        doar cucoana ta poate sa faca piste de biciclete si culoare unice pt RATB, singurele masuri care pot descongestiona traficul si elibera nitel si metroul
        acum ai inteles?
        • -20 (20 voturi)    
          bun, ii dai timp sa le faca ? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:29)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          Sau te astepti ca a doua zi dupa vot sunt facute ?
          • +13 (13 voturi)    
            ma astept (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:18)

            DSS [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            sa inceapa. Nu vad nimic, decat proiecte extrem de scump si inutile gen port la Dunare.
            1centura
            2. benzi unice pt RATB
            3 piste de biciclete deliminate
            4 investitii in RATB (autobuze noi)
            fa-le pe astea si vei reduce traficul si aglomeratia. In afara de 2 declaratii referitor la 500 de autobuz noi (unde o sa circule ele?) tu ai vazut ceva concret?
            • +1 (1 vot)    
              la centura se lucreaza (Joi, 20 octombrie 2016, 10:37)

              eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui DSS

              pe portiunea A1 - Chitila in ritm de melc.

              De partea de sud nu mai vorbim. aici nu e nici pe hartie gata.
          • +6 (8 voturi)    
            ii dam vreo 7 ani.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:24)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            cam cat a avut si ultimul primar venit de la acelasi partid, cu acelasi tip de discurs, votat de aceeasi imbecili... (desi cred ca mult mai imbecili sunt cei care nu au iesit la vot)
          • +1 (1 vot)    
            NU (Miercuri, 19 octombrie 2016, 23:39)

            dan63 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Pentru că psd-eaua a făcut ÎNTOTDEAUNA TOTUL pentru a sabota ceva - vezi acum lucrările neterminate la căile de rulare ale tramvaielor pe Pantelimon și în Titan!
            Acum vorbește de port la Dunăre, poate face asta cu VOLUNTARII din Voluntari unde primar este soțul!
          • 0 (0 voturi)    
            ii dam timp cum sa nu (Joi, 20 octombrie 2016, 9:09)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Pana atunci circulam pe autostrada suspendata a lui Oprescu.
        • -2 (4 voturi)    
          hmm (Miercuri, 19 octombrie 2016, 23:14)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui DSS

          Taaare sunt curios citi biciclisti vor fi pe pistele amenajate incepind cu noiembrie si terminind cu februarie -martie....

          Ca tot se anunta cea mai aspra iarna din istorie...
          • +2 (2 voturi)    
            hmm (Joi, 20 octombrie 2016, 10:42)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

            1. cea mai aspra iarna din istorie se anunta in fiecare toamna de cativa ani
            2. hai sa vedem intai pistele amenajate (chiar si pt cei 100 de biciclisti care le vor folosi initial - cum zici tu)
            3. hai sa vina la pachet pistele de bicicelete cu niste amenzi aplicate pt parcare ilegala (sa vezi ca o sa pedaleze lumea de nevoie)

            PS: la viena e mult mai frig oricand decat in romania si ploua mult mai des, totusi bicicleta este foarte folosita. Doar noi roamnii suntem destepti sau ce naiba ?!
            • -1 (1 vot)    
              @Eu sunt (Joi, 20 octombrie 2016, 16:37)

              adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

              Tot curiozitatea ma omoara... citi biciclisti sunt pe Calea Victoriei...??
    • +3 (3 voturi)    
      Bine zis! (Joi, 20 octombrie 2016, 9:02)

      Romania, tara pomanagiilor [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      La urmatoarea campanie vreau sa aud sloganul "absenta de la vot e un vot pentru mafia PSD!"
    • 0 (0 voturi)    
      n-au ajuns (Joi, 20 octombrie 2016, 15:40)

      cladob [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      nu vezi ca steptau trenurile :)
  • +32 (34 voturi)    
    cu regret o zic (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:50)

    un oarecare [utilizator]

    toti ce ce suntem blocati in aglomeratie ne meritam soarta. in urma votului la primarie a iesit PSD (firea).
    • -20 (24 voturi)    
      metroul e la minbisterul transporturilor (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:24)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      nu la primaria capitalei
      se pare ca cei care au iesit la vot stiu asta :))
      • +23 (23 voturi)    
        problema nu tine doar de METROREX (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:34)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        nu mai sustine cauza PSD ca devii si mai penibil.
        problema este infrastructura orasului, metroul e doar o parte din infrastructura publica.
        Unul din aspectele care le-a sustinut Firea in campanie a fost imbunatatirea trasportului in comun.
        • -15 (17 voturi)    
          nu sustine nimeni cauza psd (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:32)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

          dar nici nu putem sa aruncam cu laturi in ei doar asa, ca ne place noua. Da, unul din aspectele sustinute de Firea a fost legat de imbunatatirea transportului in comun. Se lucreaza la asta, nu se face peste noapte. Intrebarea este daca solutiile vor fi durabile, sau se vor face calcule pentru datele de acum, ca la Boc-Cluj , dar vor fi aplicate peste 2 ani, cand populatia va fi mult mai mare (deci vor fi ineficiente)
          • +2 (2 voturi)    
            se lucreaza? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 20:19)

            DSS [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            nu am vazut nici un studiu, nici o solutie indrazneata. Nu ai nevoie de cine stie ce bani sa faci benzi unice pt RATB pe toate bulevardele mari. Trebuie sa ai curaj sa dai peste cap la inceput traficul (pana se obisnuieste lumea sa lase masina acasa), ceea ma indoiesc ca va face Firea.
            masurile necesare sunt arhistiute, nu mai e nevoie sa le enumeram inca o data. Sunt solutii care se aplica in toate orasele mari din lumea civilizata.
            daca are curajul sa le puna in aplicare si o face cu cap promitem ca o votam de iese la pensie de la primarie. cu tot cu pesedeul ei de hoti
          • +2 (2 voturi)    
            Asta e și percepția mea (Miercuri, 19 octombrie 2016, 23:40)

            dan63 [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Că susții ped-eaua care a dus România unde este acum.
          • +2 (2 voturi)    
            Madam Firea e o mincinoasa cronica (Joi, 20 octombrie 2016, 9:12)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

            Ca si Ponta, il tii minte? ala care a oprit lucrul vreo 6 luni la metroul din Drmul Taberei in clipa cand a ajuns prim-ministru.
            PSD-ul a condus Buucrestiul prin Oprescu 8 ani si tu ne ceri sa ii mai dam o sansa?
            O sansa unei tate de mahala?
      • +14 (14 voturi)    
        dar sindicatul metrorex? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:09)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        ala unde e? nu e psd?
    • -12 (14 voturi)    
      Tot cu regret zic si eu (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:46)

      ictin [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

      Ca primaria nu are nici o legatura cu Metrorex. Metrorex este o companie care apartine de Ministerul Transporturilor. Firea is bate joc doar de RATB si RADET. De Metrorex se ocupa baiatul ala care a venit cu proiectul ala de Romanie la 100 de ani.
      Si inainte sa imi sariti toti in cap, verificati. Si apoi faceti comparatia cum s-a circulat vara 2015 cu Metrorex si cum s-a circulat vara 2016. Cum s-a circulat toamna 2015 si cum se circula acum. Si la ora 23:00 metroul e plin deoarece trenurile vin foarte rar. Au crescut timpii de asteptare inadmisibil in ultimul an.
      De cand au fost cei 2 incompetenti totali la transporturi nici ventilatia nu mai merge si se ajunge la ceea ce s-a intamplat: adica oameni sa lesine. Si sa va spun un secret: nu e prima oara cand cuiva i se face rau in metrou din cauza lipsei de aer. Doar ca acum s-a intamplat de 3 ori si au sunat si la urgente.
      Eu unul deja imi fac planuri cum sa ajung pe jos la birou, si o sa ma apuc incetisor sa incrementez cu cate o statie de metrou de mers pe jos macar la luna. Nu se stie cand in Bucuresti deplasarea va deveni imposibila in ritmul asta.
  • +35 (35 voturi)    
    Nepasare si coruptie (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:54)

    banel [utilizator]

    Nepasare pentru ca:

    -nu exista o viziune clara in privinta managementului traficului si al transportului public
    -se acorda autorizatii de construire fara a evalua impactul asupra comunitatii (crestere trafic, poluare etc.)
    -problemele sunt abordate reactiv, si nu proactiv; se carpeste si niciodata nu se previne
    -proiectele sunt gestionate cu picioarele...contractele, daca nu sunt facute cu cantec, sunt alcatuite in mod pagubos pentru autoritatea publica (vezi pasaj Piata Sudului)
    -primarii sunt preocupati de propria imagine si investesc in proiecte care dau bine, dar nu ofera solutii
    -aplicarea legislatiei rutiere in Bucuresti este optionala; agentii rutieri isi ocupa 90% din timp cu dirijarea traficului
    -nesimtirea si tupeul sunt la rang de lege; cetateanul din Bucuresti prefera sa lase masina in mijlocul drumului decat sa parcheze in parcarea goala si gratuita aflata la 100m mai departe

    Coruptie pentru ca:
    -se acorda autorizatii de construire pe spaga
    -se numesc oameni politici la carma regiilor cu scopul de a sifona bani catre partid
    -se incheie contracte cu dedicatie pentru firmele apropiate partidului

    Solutia:
    -inlocuirea clasei politice cu politicieni din import
    -inlocuirea populatiei cu germani, suedezi, danezi etc.
    -daramarea tuturor constructiilor si construirea unora noi dupa planuri bine gandite
    • +3 (3 voturi)    
      Videanu (Miercuri, 19 octombrie 2016, 23:44)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Singurul primar care a comandat și recepționat un studiu privind fluidizare traficului - psd l-a aruncat la coș - qed!
      Sub Videanu au început cele mai mari lucrări în București - cei de după nu au finalizat mai nimic, iar a3 ne arăta bordurile!
  • +18 (18 voturi)    
    hai ca e bine (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:56)

    eu sunt [utilizator]

    o sa lucram de acasa cu totii... sau nu mai lucram deloc : ))))
    • -3 (5 voturi)    
      sau ne mutam mai aproape de birou?.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      din toate povestile "corporatistilor" din articol reiese cam acelasi lucru - traverseaza zilnic orasul ca sa ajunga la munca. de ce nu se muta mai aproape? ultimul, care schimba 3 mijloace de transport, nu cred ca face mai putin de o ora nici daca ar fi singurul calator in ziua aia. 2 ore/zi irosite. trist.
      • +5 (5 voturi)    
        pentru ca (Joi, 20 octombrie 2016, 7:40)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        romanii sunt pusi pe japca in general. daca vrei sa te muti in blocurile alea de 4 etaje de langa barbu vacarescu probabil te costa cat o vila la periferie. Toata lumea stie ca multi care lucreaza in multinationale s-au mutat intai in sud rezidential, pentru ca e metroul fix pe drept berceni-pipera dar sunt multi care se si muta dupa locul de munca (am un prieten care lucreaza la Skanska si s-a mutat in peste strada de promenada mall, dar chiria e huge). Mai vine si meteahna romanului de a fi proprietar si sa plateasca 30 de ani prima casa apoi daca primeste un job la timisoara pe salariu dublu nu poate sa plece :))
        • +1 (3 voturi)    
          "probabil".. (Joi, 20 octombrie 2016, 13:25)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui toxx

          Chiria la un apartament cu 2 camere decent nu trece de 400 de euro in Floreasca si Aviatiei. Evident ca ar exploda daca toti "corporatistii" din Pipera ar decide maine sa se mute acolo, dar daca ar exista cerere, poate ca unii ar mai construi si locuinte prin Pipera, nu doar birouri.
      • +1 (1 vot)    
        corect, in aparenta (Joi, 20 octombrie 2016, 15:23)

        Crioan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Sigur, ar parea lipsit de sens sa pierzi in fiecare zi la dus si la intors, cate 45 de minute cu masina sau o ora cu RABT si metroul.
        Numai ca "mutat mai aproape de birou" nu este fezabil!
        1. Birourile sunt in imensa majoritate in Pipera-Floreasca- Aviatiei, unde NU prea exista apartamente disponibile!
        2. Pe vremea lui Pingelica era mai simplu, exista modalitatea "schimb de locuinta", acum trebuie sa vizni, respectiv sa cumperi apartamentul, este mai complicat si mai COSTISTOR - sa ne gandim numai la impozite!
        3. Tot pe vremea lui Pingelica (o sa ziceti ca sunt nostalgic!) joburile erau mult mai stabile. Acum, competenta si puterea de munca iti garanteaza ca gasesti de lucru, dar NIMENI nu poate sa iti garanteze ca si la anul vei lucra pt aceeasi corporatie cu sediul in Pipera. M-am mutat din Berceni in Pipera dupa job, la anul firma se muta in Ferentari, ce fac?!
        • +1 (1 vot)    
          aparentele lui Pingelica.. (Vineri, 21 octombrie 2016, 0:02)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

          "pe vremea lui Pingelica" eram toti chiriasi la ICRAL. nu faceai schimb de case, ci inchiriai alt apartament. cum insa toate locuintele erau ale ICRAL, care avea alte prioritati, nu gaseai pur si simplu o locuinta libera, deci acest lucru era posibil doar daca gaseai pe altcineva dispus sa faca schimb cu tine.

          natia asta de proprietari de cutii de chibrituri s-a nascut dupa "revolutie".

          deci poti sa vinzi apartamentul si sa inchiriezi altul mai aproape de munca. sau poti sa-l inchiriezi pe al tau la altcineva ca sa echilibrezi balanta. sau poti sa-ti irosesti viata in trafic..
  • +5 (15 voturi)    
    Metrou vs S-Bahn (tren sububan) (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:59)

    Harald [utilizator]

    Multe orașe germane și central-europene sunt pline de S-Bahn, trenuri suburbane care în zona centrală ajung uneori să circule și în subteran. O mulțime de căi ferate sub-utilizate pot fi transformate cu ușurință în S-Bahn.

    Însă bucureșteanul nu vrea să audă de așa ceva, pentru el metroul care costă 1 miliard de euro fiecare magistrală e singurul standard acceptabil. Un S-Bahn e cam 6 ori mai ieftin, deci se pot construi sau amenaja de 6 ori mai multe linii cu aceiași bani.
    • -4 (14 voturi)    
      Si terenul? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:19)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Te-ai gandit cat ar costa exproprierile?
      Studiaza putin cum sta treaba cu terenurile in Germania si apoi vei intelege ceva mai bine de ce la aia e altfel.
      • +5 (7 voturi)    
        exista si teren si linii deja (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:38)

        edx [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        exista fostele linii de cale ferata industriala care pot fi amenajate pentru asa ceva cu investitie minima. iar la limita centrului se schimba in metrou.
      • -3 (7 voturi)    
        Da, cam atât costă exproprierile (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:41)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        Exproprierile costă 50-60 de milioane de euro la o linie de S-Bahn de 300 de milioane sau 25-40 de milioane de euro la o magistrală de metrou de 1 miliard. Pentru un bucureștean adevărat, orice scuză e bună ca să revendice neapărat metrou.
    • +2 (4 voturi)    
      S-a facut vreun referendum (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:01)

      deloc [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      si bucurestenii au refuzat trenurile suburbane?
      Ca n-am auzit.
      • -3 (3 voturi)    
        Un bucureștean tipic, trăind cu impresia (Miercuri, 19 octombrie 2016, 20:28)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui deloc

        că toată țara trebuie spoliată ca să se plimbe el cu metroul. Uite că oamenii mai și pleacă din țară, nu sunt dispuși să-și facă un scop în viață din a-ți subvenționa ție gigacaloria și metroul.
    • +2 (6 voturi)    
      S-Bahn (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:22)

      A310 [utilizator] i-a raspuns lui Harald

      Eu am fost în Berlinul de Est înainte de 1989 , iar rețeaua respectiva era funcționala , iar după unificare rețelele de S-Bahn si U-Bahn au fost extinse si modernizate , în timp ce în Romania dupa 1989 s-a dat liber la JAF și DISTRUGERE
  • +14 (20 voturi)    
    Super (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:09)

    McChicken [utilizator]

    In acest timp, cele mai multe dintre blocurile noi ce se construiesc prin cartierele orasului au de la 10 etaje in sus. N-am invatat nimic din greseala cartierelor dormitor facute de Ceausescu, doar contribuim la sufocarea lor suplimentara. Ar trebui ca arhitectii si urbanistii primariei sa decida clar si definitiv sa nu se mai depaseasca regimul de inaltime de P+4 in perimetrul actual al orasului, cel putin pentru segmentul rezidential. Si mai ales, fortarea crearii de locuri de parcare suficiente la orice cladire noua, sa se respecte acel 1-2 locuri/apartament in functie de suprafata construita.
    • -6 (12 voturi)    
      Mai documnetaza-te (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:27)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui McChicken

      Ia cauta nitel pe nenea google cam cum arata arondismentul 19 din Paris si cam cate etaje au blocurile .
      Daca iti e prea lene iti spun eu 20-30 :)
      • +9 (11 voturi)    
        Daca (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:08)

        McChicken [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Daca tie iti place cu blocuri ca la New York, sa fii sanatos. Daca sunteti si o majoritate in sensul acesta, cu atat mai bine, sa se faca... Eu prefer Viena ca exemplu. Stiu ca exista si cazuri de genul Hong-Kong sau Singapore, unde totul se face pe verticala, dar aia n-au incotro, au spatiu limitat. La noi nu vad o problema sa ne intindem pe campurile din jurul Bucurestiului, dar sigur, e greu cu planificarea si cu infrastructura care precede dezvoltarea.
        • -7 (7 voturi)    
          Iarasi, (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:20)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui McChicken

          Vorbesti ca sa nu taci...

          Ai auzit de Donau City?

          Ia cauta tu pe google sa vezi bloc de locuinte de 150 de metri in mijlocul Vienei
          • +5 (5 voturi)    
            Artagosule (Miercuri, 19 octombrie 2016, 23:50)

            McChicken [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            In Donau City sunt 3 blocuri, mari ce-i drept, dar doar 3.
            • +4 (4 voturi)    
              lasa-l (Joi, 20 octombrie 2016, 7:44)

              toxx [utilizator] i-a raspuns lui McChicken

              ca a trecut prin Viena pe Dunare probabil si a vazut in dreapta centrul de business cu 3 blocuri mari si Donau Turn iar la stanga era Praterul si a confundat roata ferris cu un zgarie nori. In rest tot orasul este clasic, cladirile vechi renovate, maxim 4-5 etaje etc.
      • +4 (4 voturi)    
        parerologi.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:42)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        1. uita-te si tu un pic pe "nenea google" cate blocuri de 20-30 de etaje sunt de fapt si ce suprafata mica ocupa, cat de aerisite sunt. comparativ cu un "cartier-dormitor", construit de Ceausescu, cred ca stau mult mai bine.
        2. 28 de statii de metrou pe 6 magistrale... doar in cartierul ala.
  • +17 (21 voturi)    
    stai putin asa.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:15)

    CRMS [utilizator]

    Bucurestenii se plang de asta..?
    Nu sunt ei cei care vroiau sosele suspendate si de aia l-au votat pe Oprescu?
    Acum inteleg ca s-au razgandit..doresc un port la Dunare si de aia au votat-o pe Firea.
    Le urez mult succes !
    • +9 (9 voturi)    
      eu nu am vrut nici autostrada nici port.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:53)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui CRMS

      ..dar cei din jurul meu nu au inteles nimic din politica si din ce ii inconjoara!

      Ei zic: "Nu vreau sa fac politica!" sau "Nu fac politica!"
      Dar deciziile politice le da viata tuturor peste cap, si in loc sa se intereseze ce sa faca ca sa nu mai ajunga in aceeasi situatie, prefera sa investeasca timp in metode care sa le permita sa fuga de probleme!

      Asta a ajuns acest popor: un popor fudul!
  • +5 (7 voturi)    
    Refugiati in propria tara (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:18)

    Radius [utilizator]

    .
  • +18 (18 voturi)    
    stiti ce e prost? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:20)

    Martinezu [utilizator]

    Ca multimea care apare inghesuita in poze , nici macar nu a votat cu Firea. Altii, care nu se inghesuie la metrou, au votat-o!
    Prostii , lenesii hotii si putorile societatii aleg conducatorii, de obicei pe cei mai reprezentativi dintre ei.
    Cam asta ne e soarta!
    • +17 (17 voturi)    
      n-au votat-o pe Firea... (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:23)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Dar pun pariu ca jumatate dintre ei nici nu au fost la vot.
      Lipsa de simt civic face ca cei usor manipulabili sa-si impuna punctul de vedere: daca ieseau la vot cu totii si in plus de alta se implicau sa-si influenteze familiile si prietenii sa nu mai voteze "kilu' de ulei" atunci poate alta ar fi fost soarta primariei.
      As fi curios sa aflu cate semnaturi a strans USR-ul la cortul de la Aurel Vlaicu.Pun pariu ca "corporatistii" erau prea garbiti sa se inghesuie in metrouri ca sa-si mai piarda 5 minute pentru a se trece pe liste.
    • +4 (6 voturi)    
      Dap.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:50)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      ..si stii ce mai e prost: ca multimea aia, in marea ei majoritate nu paote vota in B (nu au mutatie, viza de flotant - mijloacele ca sa voteze in B).

      Si ghici ce: nici nu ii pasa - multimea aia s-a saturat de "politica" damboviteana si abia asteapta sa plece din B!
      • +1 (5 voturi)    
        pai (Joi, 20 octombrie 2016, 7:47)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        in acest caz, asta e flow-ul nu ?

        - venim din provincie
        - facem scoala la B
        - prindem experienta in B la multinationale
        - aglomeram orasul
        - plecam din tara

        corect ? adica orasul meu e doar tranzit pentru unii.
        ar trebui investit si in celelalte zone astfel incat centrele industriale si economice sa fie puternice si regional, nu toata lumea la B.
      • +1 (1 vot)    
        ..... (Joi, 20 octombrie 2016, 9:10)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Abia asteapta sa plece, dar isi mai aduc si neamurile, se casatoresc, fac copii pe care ... surpriza! ii dau la gradinita/scoala tot in Bucuresti. etc.
  • +3 (5 voturi)    
    Si companiile? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:20)

    Pac-pac [utilizator]

    De ce nu se dezvolta cladiri de birouri in sud?
    Nu se gasesc companii care sa-i spuna dezvoltatorului, vin la tine in sud daca imi faci o cladire atat de mare, la max. 10 minute distanta de metrou.
    Ikea face la Timpuri Noi si le va umple urgent incepand de anul viitor dar mai e loc...
    • +5 (5 voturi)    
      trafic (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:37)

      MihalachiRazvan1 [anonim] i-a raspuns lui Pac-pac

      ti se pare ca in sud e ok?
      • +4 (4 voturi)    
        e contra curentului (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:46)

        Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui MihalachiRazvan1

        Nu e nici in sud, nici in est, nici in vest. Dar ideea e ca in nord se buluceste toata lumea si in final vor pierde toti.

        Proprietarii cladirilor, nechibzuitii care-si iau acolo apartamente cu 30% mai mult decat valoarea reala, mediul, cei care locuiesc deja acolo (gandeste-te ce inseamna sa chemi salvarea la ora 18 in Aurel Vlaicu), etc.

        Ideea e sa apara o contrapondere reala. Fie chiar si una empirica, nu neaparat una organizata de autoritatile locale...
    • +3 (3 voturi)    
      In Est (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:44)

      IulianVacaru [anonim] i-a raspuns lui Pac-pac

      de exemplu sunt ceva Camputi pe langa statiile Nicolae Telcu si Anghel Saligni ce ar putea fi utilizate
  • -8 (16 voturi)    
    Bicicleta (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:34)

    MihalachiRazvan1 [anonim]

    Exista si alte mijloace alternatice de transport, cum ar fi bicicleta! Ar trebui interzis traficul in zona centrala si dupa 2 saptamani in care toata lumea o sa se planga , vor incepe sa ia biciclete!
    • +5 (9 voturi)    
      hai ma (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:46)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui MihalachiRazvan1

      nu zic nu..corect..faci si sport..te deplasezi si repede..da' mai alegeti si voi momentele potrivite sa va sustineti ''cauza'' ... MERGI TU CU BICICLETA LA 6 GRADE CELSIUS
      • 0 (14 voturi)    
        fudulie (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:03)

        nihilism [utilizator] i-a raspuns lui misunel

        draga roman,
        ai de facut urmatoarea alegere: a) stai 1-2 ore in trafic sau te imbulzesti ca un animal 2) mai mergi si pe 6 grade cu bicileta. Teleportarea inca nu exista.
        PS: locuiesc de 5 ani in olanda si am mers de la -5 grade pana la 30, pe ploaie, vant si ninsoare. Iti spun ca nu se moare. in schimb de sedentarism in trafic, nervi si poluare se moare ;) Dar tu stai linistit, mergi in masina unde e cald si bine....
        • +4 (4 voturi)    
          :)) (Joi, 20 octombrie 2016, 7:50)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui nihilism

          pai daca ai fumat 0.5 cand te-ai urcat pe bicicleta, normal ca nu ai mai simtit alea 6 grade din Amsterdam, unde toamna e al dracului de vantoasa si rece. eu am stat vreo 4 ore in Brugge (cam pe aceeasi linie cu AMS) in decembrie erau 8 grade si am crapat de frig cu geaca de iarna.
  • +10 (10 voturi)    
    ... (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:37)

    cartograful [utilizator]

    Ce-mi place mie la romanasi cum isi sar ei unul altuia la beregata. In timp ce adevaratii responsabili cum ar fi cei care se ocupa de urbanismul oraselor din Ro si al Capitalei in particular (nu ma refer la politicieni ca aia semneaza ce li se pune in fata ci la specialisti...sau "specialisti") isi vad linistiti de simpozioane, excursii "de documentare", samd. Ia cereti o parere la OAR (Ordinul Arhitectilor din Romania) si mai ales la RUR (Registrul Urbanistilor din Romania) sa vedeti ce parere si mai ales ce idei au? Cand au avut ultima oara luari de pozitie constructive? Nu ma refer la superioritatea impotenta "de la catedra" ci la idei concrete.
  • +5 (5 voturi)    
    metroul (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:39)

    IulianVacaru [anonim]

    nu are capacitate infinita; sub 2 minute nu pot intoarce trenurile la capat. e o nebunie ca 1/2 din oras sa lucreze intr-o singura zona. Credeti ca le pasa la companii de angajatii care se chinuie pe traseu? Din contra, multi destepti de directori se gandesc tot la relocalizari in Pipera-Aurel Vlaicu iar cladiri noi de birouri in zona se construiesc in continuare.
    Pana relativ de curand Ikea nu inchiriase nimic la Timpuri Noi ca toti "smecherii" vor Aviatiei-Pipera
    • +1 (7 voturi)    
      Aici e si vina angajatilor (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:49)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui IulianVacaru

      Ikea va inchiria fara probleme la Timpuri Noi. E doar o chestiune de chirie.
      Insa, da, directorii, majoritar expati, vor in nord pentru ca acolo au ei casele si se gandesc la confortul propriu.
      Dar daca 1000 de oameni s-ar asocia la inceput intr-o greva japoneza si ulterior intr-una cu diminuarea sau intreruperea lucrului, s-ar putea sa le dea peste cap confortul personal sau sa-si caute vile in alte parti ale orasului.
      • +1 (1 vot)    
        Nu sunt de acord cu tine.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:46)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        ..
        Se prefera Nordul pentru ca e mai aproape de iesirea din Oras spre aeroportul International Henri Coanda/Otopeni .

        Directorii(la multinationale multi sunt straini) ajung mai repede la Aeroport de la locul de munca si invers.

        Sunt curios cate firme au birouri in Sky Tower din Floreasca-Aviatiei-Vacarescu..
        • 0 (0 voturi)    
          partial (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:51)

          Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          Expatii nu vin zilnic cu avionul, cel mult de doua ori pe luna...
  • -1 (3 voturi)    
    Solutia petitie Primaria Capitalei (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:47)

    AndreiMihailescu [anonim]

    Putem pune presiune pe Primarie prin cat mai multe reclamatii aici: http://www.pmb.ro/contact/petitie/petitie.php
    • -2 (2 voturi)    
      ce rost (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:51)

      gigicel [utilizator] i-a raspuns lui AndreiMihailescu

      Firea doar va da vina pe ailalti, anteriorii sau opozitia actuala.
      • +2 (6 voturi)    
        Ai dreptate de data asta (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:06)

        tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui gigicel

        "Reamintim ca in cei 7 ani in care Oprescu a fost la carma Primariei Capitalei nu s-a cumparat niciun autobuz sau troleibuz"

        In schimb, Oprescu a avut grija ca finul lui Treroiu sa primeasca buget de 4 milioane de euro la ASPA de unde au furat cu ambele maini Oprescu, Treroiu si Bancescu.

        Amuzant este ca dupa zecile de mii de caini masacrati, bugetul ASPA in 2016 este mai mare, how about that !
        Cate poti face daca nu arunci cu milioane de euro in prieteni si rezolvi o problema apeland la organizatiile care s-au oferit sa te ajute gratis, asa cum au facut in Cluj, Oradea si Sibiu. Dar stai, alea sunt orase din Transilvania, nu tara romaneasca a dosului.
  • +1 (5 voturi)    
    Cand rezolvam problema (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:53)

    4Runner [utilizator]

    cu parcarile ilegale?
    Avocatul poporului a reclamat-o la CC si s-a stabilit ca guvernul trebuie sa dea o lege ca sa reglementeze unitar, la nivel national, ridicarile auto.
    Dl Ciolos, se aude?
    Daca prima banda de pe marile bulevarde ar fi libera si nu ar mai fi masini parcate in intersectii, s-ar fluidiza traficul de suprafata simtitor.
  • +6 (6 voturi)    
    Primesc si voturi negative (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:03)

    Ion2050 [anonim]

    cand spun ca este de vina supraaglomerarea orasului.
    Salvarea poate venii numai si numai de la dezvoltarea celorlalte regiuni ale tarii, de unde vin cei mai multi absolventii, care nu vor mai fi nevoiti sa se inghesuie prin Bucuresti si sa-si naruie castigurile platind chirii exorbitante.
    Unii dau vina pe posesorii de masini care nu folosesc transportul in comun, da iata ca nici el nu face fata.
    Metropole mari ca Londra nu au o asemenea densitate de populatie.
    Politicienii de tot felul o dau cu dezvoltarea capitalei, autostrada inelara, aeroport la sud, solutii de fluidizare care atrag si mai mult trafic, toate sunt cu 2 taisuri.
    Dezvoltarea urgenta cu orice sacrificii a infrastructurii rutiere nationale, asfel incat numeroasele parcuri industriale din tara sa fie populate de noile investitii, este singura solutie pentru salvarea Bucurestiului, restul sunt "nice to have" pe post de frectie la piciorul de lemn.
    Una din ele ar fi lucrul de acasa, care poate fi aplicat in multe locuri unde se face munca pe calculator, prezenta obligatorie in 2 zile pe saptamana, una din ele comuna pentru toti salariatii, si nu in aceasi pentru toate firmele care lucreaza in cladirea respectiva.
  • +13 (13 voturi)    
    Dati faliment, dati-va demisia, dati-va foc (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:07)

    JustinCase [utilizator]

    Eu am linie de autobuz directa de la mine de acasa pana la serviciu, insa nu pot sa merg cu el, deoarece in fiecare dimineata se face o congestie de autobuze pe Uverturii la intersectia cu Virtutii, unde pe o distanta de numai doua statii, pana la Teatrul Masca raman blocate chiar si 12 (douasprezece) autobuze in trafic.

    De aceea am ales sa merg de acasa doua statii pe jos pana la metrou, sa schimb la Eroilor, sa fac bucla prin oras, si de la statia destinatie de metrou sa mai merg inca vreo doua statii de autobuz pe jos deoarece NU POTI FOLOSI TRANSPORTUL DE SUPRAFATA IN RAHATUL ASTA DE CAPITALA "EUROPEANA"!

    Multumesc.
    • +6 (6 voturi)    
      Bine punctat!!! (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:47)

      be_real [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      Ma bucur ca scrie cineva si despre bulevardul iadului, respectiv Uverturii intre 7 si 9-30 dimineata.
      De la Masca pana se trece in Virtutii se pot face chiar si 40 de minute desi nu sunt mai mult de 3-400 de metri. Nu cred ca exista o sosea mai criminala decat Uverturii in tot Bucurestiul asta.
      La asta se adauga si toti meltenii care blocheaza intersectia Virturii sau cei care fac stanga pe interzis venind dinspre Ciurel. In felul asta se blocheaza si tramvaiul 41 care este poate unul dintre cele mai bune transporturi de suprafata din Bucuresti.
      Chiar si asa, aglomeratia se vede clar. Atat ieri cat si azi nu am reusit sa urc decat in al patrulea tramvai...
      Asta este.
      Parca spunea cineva mai sus. Trebuie taiat in carne vie si facute benzi dedicate pentru autobuze pe toate liniile. Politia locala/rutiera sa stea 2-3 ore in zonele problematice in fiecare dimineata timp de o luna in care sa nu faca altceva decat sa ia permise si sa imparta amenzi.
      Pe langa asta, trebuie facut un sistem de management al transportului in comun, cu noduri, legaturi si parcari care sa acoper si zona Ilfov. Extrem de multi oameni vin din Ilfov, de cele mai multe ori cu masina pentru ca nu au alternativa.
      Mergem mai departe si vorbim de scoli si gradinite decente cu program prelungit? Doar asta ar duce traficul de la periferie la jumatate.
      In fine, defilam cu ce avem si sperm la vremuri mai bune :)
  • +2 (4 voturi)    
    propun ca multinationalele.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:42)

    akillies [utilizator]

    ..sa isi modifice programul de lucru pentru a permite angajatilor sa vina in etape la munca si sa plece in etape la acasa. Sa modifice programul de lucru cu incepere intre 07:00 si 09:30 si terminarea programului intre 15:30 si 18:00..
    Iar primaria sa introduca regula cu numere pare si impare pentru autoturisme, cu ajutorul politiei.

    Din cauza ca toate multinationalele incep programul de lucru la 09:00 (sau cele mai multe) fluxul de calatori inspre acele zone unde au aceste corporatii birourile, creste pe masura ce ne apropiem de ora de incepere a programului.

    Eu stau acum in zona Teatrului Masca. Traseul meu este mers pe jos pana la 41 (Orsova -doar daca plec la 07:15 de acasa) sau Lujerului si mers la Crangasi de unde iau metroul spre locul de munca..
    Cea mai mare problema, traseul lui 41..
    Daca nu plec la 07:15 nu mai apuc sa urc in tramvaiele care ajung la statia de tramvai Orsova.
    Pe masura cene apropiem de ora 09:00, 41 este inaccesibil pentru cei care urca la Orsova.
    Deasemenea, 178 e blocat pe Uverturii si apoi pe soseaua virtutii, ca foarte multi soferi care vin dinspre Chiajna Militari Residence si a doua optiune pentru a ajunge la Crangasi din aceasta zona e aproape taiata!
    Orice 41 ajunge la Lujerului se umple pana la refuz, si intarzie maim ult decat trebuie in statie ca sa incerce cat mai multi oameni sa urce in tramvai(totul intre "") pentruca ar fi corect sa spun - sa se inghesuie in tramvai.
    In ultimele 2 saptamani coada de masini care se indreapta spre Plaza si Moghioros a ajuns, pe sensul opus, pana la Ciurel..pana acum de-abia ajungea la Apeductului..
    Imi este foarte clar ca Militariul este blocat, ca oamenii care stau aici si merg la munca ajung foarte repede la capatul rabdarilor si ajung la munca deja obositi si satui de orice!
    Cea mai mare prostie care s-a facut vreodata in aceasta zona a fost linia lui 41(in forma actuala) - e ca o cale ferata care izoleaza toata zona Uverturii-Ciurel de restul orasului!
    • +3 (3 voturi)    
      va contrazic (Miercuri, 19 octombrie 2016, 22:33)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui akillies

      41 nu e o prostie, e poate singurul lucru bun care s-a facut. prostie e ca nu exista inca metrou in dr. taberei.
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:04)

    B.Dan [utilizator]

    Nea Caisa asta, director la Metrorex, zice ca proiectul de modernizare va dura 2-3 ani. Pai cum e nene pana la urma, 2 sau 3 ani? Nu aveti si voi o viziune clara a proiectului? Un deadline, ceva, nu serviti? Pana si GPS-ul imi da un ETA cand il pun seara in drum spre casa (care apropo, e din ce in ce mai aproape de adevar pe Waze :) -> deci inainte sa va incumetati in trafic, puteti verifica)...
    • +1 (1 vot)    
      . (Miercuri, 19 octombrie 2016, 22:34)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

      e pe sistemul "in 3 ani aici va fi metroul dvs". cel putin cu asta au fost precisi.
  • +3 (3 voturi)    
    ? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:45)

    I [utilizator]

    oras supra-aglomerat?! de unde pana unde. Sunt doar 2 milioane de oameni. In Paris sunt 8, iar daca iei si imprejurimile, care sunt direct in continuarea orasului, sunt 13 milioane. Si totusi nu e asa de aglomerat cum te-ai astepta.

    Dar la ce sa te astepti cand pe bulevardul principal al Bucurestiului semafoarele nu mai merge la prima ploicica. Atatia primari nu au avut bani din bugetul ala de sute de milioane de euro al Bucurestiului sa inlocuiasca semafoarele pe un singur bulevard...
  • -3 (9 voturi)    
    Soluția este construcția de autostrăzi suspendate (Miercuri, 19 octombrie 2016, 18:49)

    Nyk1 [utilizator]

    Cu taxă, desigur.

    Pare incredibil, dar în megalopolisuri precum Tokyo, Osaka sau Hong Kong, de multe ori traficul poate părea chiar mai OK decât în orașe de lumea a 3-a, precum Bucureștiul. Până și decât Timișoara cu ai săi doar 300.000 locuitori.

    Chiar și în Rusia unde nu sunt autostrăzi suspendate, orașele au fost bine planificate pe vremea URSS, aerisite, cu multe spații verzi și cu cartiere legate prin bulevarde largi, chiar și cu 5 benzi pe sens de mers. Cum la noi niciodată nu s-a putut vorbi însă de „planificare urbană” și avem orașe îngrămădite, soluția suspendatelor și îngropatelor rămâne singura viabilă.
  • +8 (14 voturi)    
    Bicicleta salveaza Bucurestiul (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:01)

    Robert M [utilizator]

    1. Desfiintarea strazilor si transformarea lor in piste de biciclete.
    2. Program subventionat de achizitionare a bicicletelor.
    3. Scutiri de impozit pentru posesorii de biciclete.
    4. Marirea impozitelor auto.
    5. Taxe de acces pentru masinile care tranziteaza zonele centrale.
    6. Linii prioritare pentru autobuze.
    7. Noi linii de metrou usor peste care sa nu poata trece autoturismele.

    Astea sunt doar cateva dintre masurile care ar imbunatati calitatea vietii intr-un oras mare.
    Soferii trebuie permanent presati pentru a renunta la masini si pentru a trece la transport in comun sau la transport individual ecologic.
    Bucurestiul este blocat de bucurestenii rai care folosesc masinile si nu vor sa mearga pe jos sau cu transportul in comun.
  • -5 (7 voturi)    
    DE CE NU VA LUATI BICICLETE? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:15)

    schroedinger [utilizator]

    Ce va plangeti?
  • +2 (2 voturi)    
    da (Miercuri, 19 octombrie 2016, 22:07)

    xox [utilizator]

    Aceesi situatie este dimineata de dimineata cu linia de tramvai 41.

    Multumim Primarieri Capitalei pentru bataia de batjocora oferita zi de zi cand utilizam reteau de mijloace de transport in comun 'Metrorex'' "Ratb" sau masiniile personale.

    In loca sa se actioneze rapid si la sursa pimaria promite gratuitate la RATB (pe scurt nimic, folclor)

    in loca sa construiasca parcari supraetajaete se dau autorizatii in cartiere pentru a se constui blocuri fara locuri de parcare.

    nu se investeste in reteaua de tevi RADET se plateste o subventie, de aici si insolventa RADET ELCEN pe langa managementul acestor companii defectos.

    Centrura orasului, o poveste fara sfarsit.

    Oare se va schimba ceva in viitori 10 ani?

    Oare ar trebui monitorizate primariile si scris cate un raport lunar in mas media pentru a scoate la suprafata lipsa de activitate si perspectiva?
  • -6 (8 voturi)    
    dar voi (Joi, 20 octombrie 2016, 7:59)

    andrei1245 [utilizator]

    meltenilor sclavi corporatisti nu v ati gandit sa stati dracu la voi in comune si sa mai lasati bucurestiul asta in pace?
  • +1 (3 voturi)    
    2-3 ani inseamna 20-30 de ani (Joi, 20 octombrie 2016, 8:52)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Sa nu ne mintim ca se poate face in 2-3 ani, asta e Romania.
  • +1 (5 voturi)    
    Populația tînără este angajată preferențial (Joi, 20 octombrie 2016, 9:09)

    stos [utilizator]

    Bucureștiul a devenit capitala flotanților. Există o presiune mare din Republica Moldova, în special a tinerelor care fac și acceptă orice, pentru că la ei este sărăcie. O minciună! Sărăcia există și în România, ajungînd la cote alarmante.
  • -1 (3 voturi)    
    La cat mai multe realizari in acest (Joi, 20 octombrie 2016, 9:41)

    gigi123412341234 [utilizator]

    cincinal.
    Asa va trebuie, asa primat v-ati dorit asa viata o sa aveti. La mult mai rau !!!
  • +1 (3 voturi)    
    Asta e teapa: ce ati votat (Joi, 20 octombrie 2016, 11:13)

    Bogdan_100 [utilizator]

    asta ati primit. Si nu e tot, "blonda" mai are proiecte sa ne faca viata iad !


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă