Explicatii pentru traficul infernal din Bucuresti: Numarul masinilor din Bucuresti si Ilfov a crescut in ultimii cinci ani cu peste 150.000

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 18 octombrie 2016, 15:42 Actualitate | Administratie Locala

Trafic infernal
Foto: Cotidianul
Traficul infernal din Bucuresti are mai multe cauze: infrastructura depasita, starea deplorabila a parcului RATB, lipsa magistralelor de metrou. Dar datele oficiale arata si o crestere semnificativa a numarului de automobile: in ultimii cinci ani, numarul masinilor inmatriculate in Bucuresti si Ilfov a crescut cu peste 157.000.

Cifrele oficiale furnizate HotNews.ro de Prefectura Bucuresti si Prefectura ILfov arata ca, in ultimii cinci ani, numarul de automobile a crescut de la 1.224.816 la 1.382.122. Doar in Bucuresti, la finalul anului 2011 erau inmatriculate  1.131.807 automobile, iar la finalul lunii septembrie 2016 erau 1.237.302 masini, cu 105.495 mai multe.

In Ilfov, la finalul anului 2011 erau inmatriculate 93.009 masini, iar inceputul lunii octombrie 2016 - 144.820 autovehicule, numarul acestora crescand cu 51.811. In procente, cresterea la nivelul Ilfovului este de aproape 30%.

In lipsa unui transport in comun competitiv si a pistelor de biciclete, bucurestenii se orienteaza tot mai mult catre masina personala, iar traficul la orele de varf este infernal.

Potrivit unui studiu care arata indicele anual de trafic in 2015, realizat de TomTom Telematics, in 2015, Bucurestiul s-a aflat pe locul 6 in topul celor mai aglomerate orase din lume (din 174 orase), avand un indice de congestie de 43%. Indicele a crescut cu 2% fata de 2014. Acest indice arata cu cat timp petrec soferii mai mult in frafic, atunci cand exista blocaje, fata de o calatorie fara blocaje.

Mai aglomerate decat Bucurestiul sunt: Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro si Moscova. Totusi, populatia din aceste orase este mult mai numeroasa, comparat cu Bucurestiul: Rio de Janeiro - 6,5 milioane locuitori, Mexico City - 8,8 milioane locuitori; Bangkok - 9,6 milioane locuitori Istanbul - 14 milioane locuitori, Moscova - circa 12 milioane locuitori. Bucurestiul are potrivit datelor de la ultimul recensamant circa 1,8 milioane locuitori.

In 2011 indicele de congestie era de 39%, iar de atunci a crescut pana la 43%, in 2015.
Dimineata, cea mai aglomerata zi din saptamana este lunea, cand indicele de congestie ajunge la 91% intre ora 8 si 9 dimineata. Seara, cea mai aglomerata zi este vinerea, intre 17.00 si 18.00, cand indicele de congestie ajunge la 94%.

Cum am ajuns aici? In timp ce alte capitale europene au investit masiv in transportul public si transportul alternativ, in ultimii 8 ani, Primaria Capitalei a investit sume minuscule in RATB, autobuzele si tramvaiele sunt din ce in ce mai vechi si vin rar, nu s-au facut benzi unice si Bucurestiul nu are piste pentru biciclete. Singurele investitii au fost in drumuri si pasaje care la randul lor aduc mai mult trafic, daca il citam pe Jan Ghel, unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
11072 vizualizari
  • +31 (31 voturi)    
    Se adauga (Marţi, 18 octombrie 2016, 15:51)

    V. Veroiu [utilizator]

    Ci vi li za ti a. In timp ce parcarea de la Universitate sta goala barosanii parcheaza pe trotuare. Aici tot lipsa metrourilor si vechimea tramvaielor e de vina?

    Lipsa civilizatiei creeaza ineficienta chiar si pe strazi cand conduci. Deci pe langa infrastructura deficitara mai ai si cate un smecher care induce dezordine. Picatura din varf.
    • +11 (13 voturi)    
      Corect (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:29)

      Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      NU mai vorbim de lipsa de respect fata de pieton sau bicilist. Care nu mai au pe unde merge pentru ca pe spatiul destinat lor, stau masini. Masinile parcate pe trotuare nu se amendeaza, dar daca tu pieton mergi de nebun pe strada, ca n-ai pe unde, si te vede gargea iei amenda. Poate ne explica Godina de ce e normal sa fie asa.
      Toti se plang ca transportul in comun nu e o alternativa si nu vine la timp. Corect. Dar cum ar putea fara banda destinata? Adica una pe care sa nu circule SI masini. Sau mai rau, sa nu fie parcate masini. Dar despre ce vorbim aici?! Bucurestiul e orasul UE unde se parcheaza pe linia de tramvai. Deci ce asteptari sa avem?! Am vazut 24 din 28 de capitale UE. Nicaieri nu am vazut asa ceva ca aici.
      Imi pare rau sa o repet, dar e oglinda locuitorilor sai...
      • +4 (4 voturi)    
        nu se aplica legea (Miercuri, 19 octombrie 2016, 10:06)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Ana.Mihai

        daca s-ar aplica, in 2 saptamani s-ar reduce haosul (masini parcate ilegal, depasiri de coloana, mers pe linia de tramvai etc).

        orice om poate fi civilizat, cu amenzi. si retorica mai intai fa infrastructura si apoi da amenzi ma lasa rece. Nicaieri in lumea civilizata nu e asa... statul nu e obligat sa faca parcare la fiecare chios pt ca melteanul sa isi poata lua tigari.
        in plus, ca sa vezi ce infrastructura e necesara trebuie mai intai sa aplici legea pt ca e posibil sa nu ai nevoie de atat de multe benzi daca amendezi parcarea ilegala (multe masini vor ramane acasa daca proprietarul stie ca nu are unde sa o lase). Daca omul lasa masina acasa afli si de cate autobuze e nevoie. Deci mai intai trebuie scoase masinile de pe strada si apoi dezolvatata, in functie de nevoi, infrastructura de transp in comun.
        • +3 (3 voturi)    
          sa cumpere mai repede autobuze sau sa le repare (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:52)

          FFF T [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          Veniti sa faceti un reportaj pe linia autobuzului 104, de la piata Alba Iulia la piata Unirii. Este tot timpul full. Tot timpul. Uneori jumatate din pasageri raman in statie, nici n-au unde urca.
          Este buricul capitalei, nu vreau sa ma gandesc cum o fi pe alte linii, prin cartiere.
          Chiar nu se poate pune PRIORITATE ZERO pentru primarie sa faca ceva in urmatoarea perioada?
    • +2 (4 voturi)    
      si se mai adauga (Marţi, 18 octombrie 2016, 19:58)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      absolut orice pe lumea asta este de vina pentru calvarul din trafic însa niciodată se pare: prosta administrație, deciziile fără nicio analiza sau incompetenta autorităților din primărie.
      • +2 (8 voturi)    
        ? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 10:09)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

        eu nu inteleg cum cineva poate prefera statul in masina vs mijlocul de transport in comun.

        Am masina mare, confortabila, noua, puternica... tot ce vrei. Totusi prefer sa merg cu tramvaiul decat sa consum tone de motorina plus nervi intinsi la maxim. Citesc o carte, ma uit dupa fete, observ oamenii...

        Cred ca unii pur si simplu au uitat cum e cu autobuzul sau metroul. Nu ar fi rau sa mai incerce din cand in cand. Poate fi surprinzator de rapid si de relaxant.
        • -2 (4 voturi)    
          stai 10 minute sa vina un metrou (Miercuri, 19 octombrie 2016, 13:32)

          robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          apoi inca 10 daca schimbi magistrala
          rapid rau de tot :))
          • +3 (3 voturi)    
            sa nu generalizam (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:32)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

            vb de regula sau de exceptie ?

            si cu masina cat stai? sunt intersectii in bucuresti unde stai 20-30 min. in lujerului daca prinzi coada dimineata stai 40 min.

            chiar si 10 min daca astepti sa vina metroul, timp ca in care te uiti pe pereti si fluieri (e gratis) tot e mai ok - nervi si cheltuieli mai mici.

            personal prefer ratb si metrorex decat nervii si motorina consumate in trafic. poate ca nu e mai rapid dar cu siguranta e mai putin stresant
  • -9 (9 voturi)    
    RCA (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:02)

    xolv [utilizator]

    se cumpeste, petrolul se termina pentru serbii de sec XXI
    • -1 (11 voturi)    
      RCA nu e suficient de scump (Miercuri, 19 octombrie 2016, 11:07)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      as face RCA pt pers fizice foarte foarte scump si gratis pt cei care produc si aduc locuri de munca.

      masina nu e un drept prin constitutie.
  • +7 (19 voturi)    
    Explicatie tipica de imbecili (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:08)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Bai fratilor nu numarul de masini face traficul un cosmar. Masini multe sunt in toate capitale ale lumii. Dar noua ne lipseste ceva: TRANSPORTUL IN COMUN.
    Cand acesta va exista, si va functiona civilizat, adica orar respectat la secunda si mijloace de transport curate si functionale, atunci traficul nu va mai fi un cosmar.
    O sa spuneti: da, dar romanul vrea in masina. Corect, dar pentru asta exista parghii ale Primariei care sa limiteze dorul de masina cum ar fi taxa de parcare. La Viena parcarea la bordura (nu loc rezervat, nu exista asa ceva) costa 2 €/ora adica vreo 9 lei/ora. Si iti trece cheful de plimbat cu masina. Dar ai sistemul de transport in comun la care oricat de mult te-ai chinui, in afara conationalilor nostrii de canta prin el, nu poti sa ii gasesti cusur.

    In plus: o mare parte din masinile care vin in Bucuresti sunt din suburbii - Otopeni, Corbeanca, Balotesti, Popesti-Leordeni, etc.
    Pai faceti frate linie de tramvai expres (nu spun metrou de suprafata care apoi intra sub pamant) din suburbii in oras si nu mai vine lumea cu masina la oras.

    Voi in schimb repede cu motivul: prea multe masini. Dar de ce nu prea multi soferi? Specialistii lui peste...
    • +16 (16 voturi)    
      explicatie (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:58)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      Viena are 414 km patrati si 1,7 milioane locuitori.
      Bucurestiul are 220 km patrati si 2,2 milioane locuitori.
      Sunt date acolo cateva orase in care traficul e si mai inghesuit. Daca te uiti la densitatea populatiei...toate au o problema cu asta. Pur si simplu sunt construite prea inghesuit.
      Poti sa stai si in cap, cand inghesui 2,2 milioane de oameni pe 200 km patrati vei avea aglomeratie
      Sigur ca traficul se poate imbunatati, daca faci o centura, daca faci parcari, dar adevarul e ca orasul ala e construit fara sa viziune. Si continua sa se dezvolte asa.
      La Viena, ca tot ai adus-o in discutie, dezvoltatorii trebuie sa asigure in medie 1,5 locuri de parcare pt fiecare locuinta construita. Asta presupune mai mult spatiu alocat, si automat extinderea orasului, odata cu cresterea populatiei. La noi nu exista norme din astea.
      Toti vor aproape de metrou, de acelasi metrou de acum 40 ani. Pt ca altul nu s-a mai facut.
      Un oras de 2.2 milioane locuitori ar trebui sa aiba minim 500 km patrati. Adica un pic mai putin decat are Budapesta, acum. Dar care Budapesta nu are inca 2 milioane de locuitori. Asa-i ca traficul e mai bun in Budapesta? Si nu, nu tine doar de transport in comun sau piste de biciclete. Tine si de simplu fapt ca alte orase nu sunt asa inghesuite ca suprafata.
      Daca ai avea o curte de 1000 mp, si ar veni 5 prieteni cu masina te-ai descurca? Da. Dar daca ar veni 30? Si daca iti transfomi toata curtea in parcare, tot se vor misca mai greu cand vor vrea sa plece decat daca ar fi doar 5 pe suprafata aia.
      La fel e si cu traficul intr-un oras.
      • +7 (7 voturi)    
        SI AI PUTINTICA RABDARE... (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:33)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Ca se mai termina niste blocuri prin zona centrala!
      • 0 (2 voturi)    
        nu te cred (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:09)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        in Bucuresti asistam la o migratie a populatiei spre zonele invecinate, ca zone de locuit. Multi s-au mutat in Corbeanca, Ciolpani, afumati, sau in sud mai incolo de Prelungirea Ghencea. Urmarea? traficul s-a aglomerat si mai rau, pt ca toti acestia vin cu masinile la munca in Buc, si e nenorocire in trafic....
        Eu nu pot sa intru pe Bd Ghencea dimineata cu masina din cauza cozii de masini care se face de ,,navetistii'' ce vin dinspre Prelungirea Ghencea si soseaua de centura....
        degeaba se muta la tara, daca raman cu job-ul in Buc.
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Miercuri, 19 octombrie 2016, 13:22)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      principala chestie pe care trebuie sa o integeaga cei de la transportul in comun e punctualitatea. Mai treci peste faptul ca pute unul langa tine sau ii caraie avtobuzului ambreiajul la plecare de zici ca se desface in bucati dar cand pierzi semnarea condicii la serviciu pt, ca ai intarziat 10-15 min sau invers cand vii si stai ca Floricel asteptandu-l pe portar pt. ca te-ai temut sa nu mai pierzi semnarea condicii, nu mai este funny deloc. E inacceptabil sa pierzi 1-1.5 ore pe zi doar din cauza nepunctualitatii transportului in comun. Si atunci alegi raul cel mai mic...masina personala, mai scumpa dar te duce unde ai nevoie CAND ai nevoie.
      • +1 (3 voturi)    
        masinile personale (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:38)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

        dau peste cap orarul RATB. daca scoti masinile personale poti pune timpi ficsi de asteptare in statii. pana atunci o sa fie haos. Nici ratb nu o sa mearga bine si nici masinile personale.

        Si masina personala din pacate nu mai satisface nevoie. Pleci cand vrei dar ajungi cand o da Domnul.
  • +16 (16 voturi)    
    las' ca facem port (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:09)

    eu sunt [utilizator]

    si telegondole. plus autostrada zburdatoare.
  • +9 (11 voturi)    
    Bucurestiul este plin de masini ... (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:12)

    Johanis [utilizator]

    inmatriculate in provincie.
    BR, BZ, GJ, DJ, IS, BC, etc. Parcarile sunt pline de astfel de masini. Cu vize de flotant sau nu, chiriasi ori proprietari, realitatea este ca sunt foarte multi oameni veniti din alte localitati. Acestia nu sunt doar in tranzit. Aici locuiesc, muncesc sau invata.
    La numarul masinilor inmatriculate in bucuresti si Ilfov se adauga si cele, foarte multe, care tranziteaza orasul zilnic.
    Din cate stiu eu, numarul autovehiculelor inmatriculate in B si IF a depasit cifra de 1.000.000.
    Si acestea circula pe drumurile lasate de ceausescu!
    • -1 (3 voturi)    
      dar ne opunem construirii de noi strazi (Miercuri, 19 octombrie 2016, 13:36)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      vezi cazul strapungerii buzesti-berzei
      • -1 (3 voturi)    
        da. pt ca infrastructura noua (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:41)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        atrage trafic suplimentar... e simplu. poti face autostrazi unele peste altele tot blocat va fi pt ca numarul de masini va creste direct proportional cu infrastructura... solutia e transp public
        • 0 (2 voturi)    
          sau mersul pe jos (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:25)

          robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

          ca sa fie strazile libere sa mearga hipsterii cu bicla
    • +3 (3 voturi)    
      dar pe de alta (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:40)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      parte trebuie sa le scazi pe alea inregistrate pe leasing care sunt inmatriculate in B dar circula in tara... oricum e haos
    • +1 (1 vot)    
      sunt putini cei din provincie (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:10)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      nu mai inventa tu, ei sunt max 5%
  • +11 (11 voturi)    
    Transport Ilfov - Bucuresti (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:14)

    gigi123412341234 [utilizator]

    De exemplu eu as veni cu transportul in comun daca aceste AR EXSITA.
    Tamas - Bucuresti de exemplu: 449, a fost scos acum cativa ani iar o linie de microbus, probabil detinuta de vreun baron local functioneaza din an in paste sub acelas numar, 449.
    De ce nu s-a lasat 449 ? De ce un microbuz infect aglomerat care pleaca din Bucuresti doar cand se umple, ca sa fie si profitabil normal. Asta e hotie domnilor, iar noi discutam de normalizarea traficului ? Pana nu se termina cu JAFUL nu se va normaliza nimic.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:44)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui gigi123412341234

      Eu locuiesc in Pipera care, sub magistrala conducere a d-lui Pandele ne ofera microbuzul 445 care seamana izbitor cu maxi-taxi-ul cu care meregeam cand eram copil (adica acum 45 de ani). Cel putin un autobuz, daca nu metrou (care ar putea sa se extinda de pe platforma Pipera cu doua trei statii pana in Tunari) si atunci as lasa bucuros masina acasa.
      Alo! doamna Firea-Pandele, poate ca, inainte de megalomania cu portul la Dunare, reintroduceti liniile RATB si mai prelungiti metroul in suburbii. Si, daca chiar doriti un proiect mega(loman) - preluati si rezolvati Centura Bucuresti. Doamne, cum v-ati gasit voi manageri de orase.....
    • +2 (2 voturi)    
      iti zic eu de ce (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:14)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui gigi123412341234

      pt ca nu cumpara calatorii bilete. Asta a fost situatia si la Domnesti. S-au scos ca erau pe pierdere. Nimeni nu platea desi era 1.5 lei calatoria vs maxi taxi 3 lei.
      Asa ca au ramas o perioada doar cu optiunea maxi taxi.

      de ceva vreme le-au reintrodus... Face demersuri la ratb impreuna cu vecinii. Poate miscati ceva
  • +5 (15 voturi)    
    trebuie redus numarul de masini (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:21)

    Mihaitza_P [utilizator]

    altfel o sa o luam cu totii razna. Facem aerosoli cu noxe si ne mai miram de ce a crescut nr de cancere pulmonare.

    Pot fi luate un set de masuri, printre care:
    - cresterea nr de autobuze/troleibuze/tramvaie
    - benzi separate pt RATB
    - vigneta de Bucuresti (macar pt autoturisme personale)
    - implementarea de sisteme car-sharing cu masini electrice.
    • +2 (4 voturi)    
      Vorbesti ca Firea (Miercuri, 19 octombrie 2016, 7:40)

      dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

      Unde sa facem benzi speciale pentru transport in comun? Pe dna. Ghica, unde mai avem putin si mergem suprapusi?
      Cate parcari sunt in oras (nu vorbesc de centru sau de mall-uri)? In Pipera, de exemplu, unde nu vrei sa stii cat costa un loc de parcare inchiriat de la o cladire de birouri...
      Si sa nu-mi spuneti ca exista metrou si tramvai pana in Pipera, ca lesin instantaneu in pasaj la Unirii sau in statie la 36 (in cazul in care circula mai des de 20-30 minute).
      Asa ca de solutii din astea sunt satul.

      Succesuri in trafic!
      • +2 (2 voturi)    
        prioritatea banilor (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:56)

        FFF T [utilizator] i-a raspuns lui dealucaragiale

        Daca in urmatorii ani prioritatea va fi transportul in comun, nu noi pasaje, poduri si extinderi, atunci oamenii se vor reorienta spre autobuze, tramvaie, troleibuze si, mai ales metrou.
        Metroul daca ar fi extins in tot Bucurestiul ar fi o solutie de minune pentru transport.
        • +1 (3 voturi)    
          Stimate, (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:23)

          dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

          Incercati metroul de la piata Unirii in Pipera dimineata intre 7:30 si 9:30 si retur, seara, dupa 18:00. Va garantez ca e coada la intrarea in statia de la Pipera (coada sa se intre in statie), iar in pasaj la Unirii Doamne-fereste de vreun cutremur/incendiu, ca murim toti ca sobolanii.
          Nu mai vorbesc de disconfortul creat de dorinta fiecaruia de a avea un minim de spatiu in jur (de obicei, acest spatiu se creeaza cu ajutorul rucsacului cu laptop care NU se da jos din spate, iar miscarea posesorului este rotativa, astfel incat sa nimereasca cel putin 2-3 vecini).
          De autobuze nu mai vorbesc, dureaza cel putin 2 ore sa ajung din Pipera in Titan...
          Si da, cand mi se va oferi o alternativa CIVILIZATA, voi folosi transportul in comun. Pana atunci, dati-mi voie, pe nervii si pe cheltuiala mea, sa beneficiez de un minim de confort in masina pentru care platesc toate taxele posibile.
    • +2 (2 voturi)    
      mai bine ITP de calitate (Miercuri, 19 octombrie 2016, 15:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Mihaitza_P

      majoritatea celor din trafic sunt cu harburi de 20 ani aduse din Germania, sau cu Dacii si supenove...pe bune ar sta cu masina in garaj, fara drept de circulatie din cauza ITP-ului.
      • +2 (2 voturi)    
        Lasa Dacia in pace (Miercuri, 19 octombrie 2016, 16:24)

        2mai [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ok, e ideal sa avem toti masini eco. Dar acum daca tot am Loganul asta din 2005, ce sa ii fac? Cum sa iti spun, l-as arunca bucuros la gunoi ca sa-mi iau un Bugatti pe curent, dar nu prea ma intitulez Tiriac. Adica eu am o Dacie euro 3 si circul in oras cam o data - de doua ori pe saptamana (in rest cu metroul si cu pejosul). Daca matale ai masina bengoasa euro 6 si te duci cu ea si sa iei paine de la colt, ia zi care dintre noi este mai poluator?
  • +2 (2 voturi)    
    asa si ? (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:21)

    eu sunt [utilizator]

    nasol. facem ceva?
    • +6 (6 voturi)    
      sa le parcheze pe verticala... (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:40)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      ...sau rezemate pe dungă, de ziduri, ca skiurile...
  • +2 (8 voturi)    
    hmm (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:27)

    adrian_rolland [utilizator]

    Desfintarea parcarilor de pe marginea bulevardelor ar ajuta ? Sau semafoare corelate, politie in punctele nevralgice din Bucuresti, verificarea tehnica a masinilor sa fie pe bune (probabil peste 30% din ele nu trec ITP-ul)...

    Solutii sunt dar cine sa le implementeze..
  • +6 (10 voturi)    
    si alte explicatii.. (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:41)

    pehash [utilizator]

    1. Bucurestenii nu merg pe jos. Serios. Luni dimineata, cand e traficul ala infernal, uitati-va pe trotuare. Sunt goale! Cine a vizitat alte capitale europene in afara sezonului turistic poate confirma discrepanta.

    2. Bucurestenii nu inchiriaza apartamente. Ca urmare, toti isi cumpara o locuinta fix in coltul opus al orasului, fata de locul de munca.

    3. Bucurestenii nu sunt, de facto, bucuresteni... Daca nu ai copilarit in Bucuresti, "printre blocurile gri", este foarte greu sa accepti aglomeratia urbana, faptul ca abia vezi cerul cand mergi pe strada, zgomotele si, foarte important, distantele. Deci pentru multi dintre cei ~70% locuitori care au copilarit prin orase mai mici sau intr-o zona rurala, masina devine un rau necesar.

    4. Snobismul. Ride-sharing? Pai ce.. eu am masina mea!..
    • +3 (7 voturi)    
      Cum sa mergi pe jos?! (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:31)

      Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Nu e pacat de burta si ceafa lata?
      Daca nu mai conducem Zigfrizi si Audiuri A8 sau Renj Rovar cum mai stie lumea ce valoare avem?
      Sa fim seriosi, mersul pe jos e pentru saraci si pentru fraieri, iar bicicleta e doar pentru hipsteri...
      • -1 (1 vot)    
        Ce e aia zigfrizi ? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:08)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Ana.Mihai

        E pluralul de la Siegfried ? Ce masina e aia ? :-))
        • +1 (1 vot)    
          probabil bmw z3 (Miercuri, 19 octombrie 2016, 19:54)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          mi-a luat si mie ceva timp sa ma prind..
        • +1 (1 vot)    
          Masina de filosof (Luni, 24 octombrie 2016, 19:38)

          Ana.Mihai [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          Avem noi un filosof care si-a luat un SUV BMW si i-a dat nume de erou de epopee. Siegfried. De aici denumirea. Ca n-a fost singurul. Manelistii au toti.
    • 0 (2 voturi)    
      Referitor la punctul 3 (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:06)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Eu sint bucurestean la a 4-a generatie (bunicii mei sunt nascuti in Bucuresti, de exemplu bunica mea la maternitatea Polizu).

      Si tot ma scoate din sarite traficul, zgomotul, aglomeratia, badarania, etc.

      Am dat interviu telefonic cu cineva din strainatate. Locuiesc pe o strada mica, rezidentiala, cuminte, si cu toate astea uneori se aude puternic zgomotul orasului, sirenele, claxoanele, etc. Era vara si eram cu geamul deschis. Am fost intrebat, in gluma, desigur "Ce se aude acolo ? Sunteti intr-o zona de razboi ?" :-))
  • +3 (7 voturi)    
    Inel Centura 6 benzi... (Marţi, 18 octombrie 2016, 16:45)

    SorinConstantinoaia [anonim]

    Parcări lângă statiile de M, rețea de metrou dezvoltată , pasaje/pasarele in intersecțiile/bulevardele mari... apoi vigneta de centru..când ai toate acestea!
    • +4 (4 voturi)    
      pare simplu.. (Miercuri, 19 octombrie 2016, 5:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui SorinConstantinoaia

      daca te uiti la centura, vei descoperi ca are deja pe o parte o linie de cale ferata, deci inca 4 benzi ar trebui adaugate la exterior. asta inseamna exproprieri la greu si demolat mii de cladiri pe cei 72km ai centurii, plus alte costuri la podurile care au fost deja construite doar cu 1-2 benzi pe sens. si metroul nu circula inca pana acolo.
      solutii azi? simplu - cateva sute de autobuze si tramvaie in plus.
      • +1 (1 vot)    
        @pehash (Miercuri, 19 octombrie 2016, 17:09)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        O fi complicat, da, si ce ?

        Daca nu facem ceva, foarte curand nu va mai functiona orasul asta deloc.

        Deci oricat de complicat/scump ar fi, trebuie facuta.
        • 0 (0 voturi)    
          de ce? (Miercuri, 19 octombrie 2016, 20:04)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

          eu cred ca 2 benzi pe sens ajung. daca nu a fost din start gandita pentru regim de autostrada, deci nu are fundatia necesara pentru trafic de tonaj mare si viteze peste 100km/h, e mai ieftin sa faci de la zero un inel de autostrada la 1-2 km mai departe de aceasta "centura".
          ar fi mult mai ieftin sa se reconditioneze calea ferata de langa ea, pe care se pot deplasa cu 100km/h garnituri de tren mici (gen "sageata albastra"), in care intra sute de oameni. exemplu: de la Bucur Obor pana in Pipera sunt 10km pe calea ferata existenta... legatura se poate face un efort infim.
  • +4 (6 voturi)    
    Cu barca (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:07)

    gigi123412341234 [utilizator]

    Eu propun sa terminam canalul pana la Dunare si sa mai facem unul in loc de autostrada imprejurul orasului si sa punem barcuteeeeeee, cu steaguri colorateeeee.
    Deci, dragi tov, nu aveti (avem, din pacate) nici o sansa. Eu am zis asa, cu tov Fi rea, mai rau nu se poate, dar problema majora este ca nu am dat inca de "acel" cel mai RAU posibil. Se poate si mai rau, o sa vedeti la iarna.
    Deci, rabdare, rabdare si iar rabdare. Nu aveti rabdare plecati din oras si aia e.
  • +8 (8 voturi)    
    cmon ... (Marţi, 18 octombrie 2016, 17:41)

    Elfu [utilizator]

    Suntem tari la studii si alte balarii nerealiste.
    Sunt institutii care isi consuma bugetele pe asa ceva doar ca sa se faca ca muncesc. Sunt atat de multe chestii simple si de bun simt care pot face diferenta doar administratorii orasului nu sunt interesati . asta e tot.
  • -1 (3 voturi)    
    +++ (Miercuri, 19 octombrie 2016, 13:59)

    chiuaua [utilizator]

    Cu totii aveti dreptate cand va postati supararile, solutiile si sperantele.
    Dar voi realizati a toate acete solutii necesita BANI ?
    Administratia nu are acesti bani si dupa cum vad eu nici nu este interesata sa-i gaseasca.
    Timpul trece, iar in anii ce vor veni noi ne vom reintalni cu acelasi subiect dar avand tensiuni ceva mai mari.
    Eu nu mai cred in speranta .
    La mine speranta a murit si s-a instalat resemnarea .
    Este o chestiune de timp pana se va instala si la voi.
    • +2 (4 voturi)    
      ba are bani dar i-a investit prost (Miercuri, 19 octombrie 2016, 14:58)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      pe timpul lui Oprescu imi aduc aminte ca s-a inaugurat pasajul ala dintre Gara de Nord si Gara Basarab (in prezent nefunctional) care a costat...tine-te bine...1.000.000 de euro! E un fel de scara rulanta pe orizontala nimic altceva.
      Cam cate autobuze se puteau cumpara cu banii astia? Cat costa un autobuz?


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version