Traficul infernal din Bucuresti are mai multe cauze: infrastructura depasita, starea deplorabila a parcului RATB, lipsa magistralelor de metrou. Dar datele oficiale arata si o crestere semnificativa a numarului de automobile: in ultimii cinci ani, numarul masinilor inmatriculate in Bucuresti si Ilfov a crescut cu peste 157.000.

Trafic infernalFoto: Cotidianul

Cifrele oficiale furnizate HotNews.ro de Prefectura Bucuresti si Prefectura ILfov arata ca, in ultimii cinci ani, numarul de automobile a crescut de la 1.224.816 la 1.382.122. Doar in Bucuresti, la finalul anului 2011 erau inmatriculate 1.131.807 automobile, iar la finalul lunii septembrie 2016 erau 1.237.302 masini, cu 105.495 mai multe.

In Ilfov, la finalul anului 2011 erau inmatriculate 93.009 masini, iar inceputul lunii octombrie 2016 - 144.820 autovehicule, numarul acestora crescand cu 51.811. In procente, cresterea la nivelul Ilfovului este de aproape 30%.

In lipsa unui transport in comun competitiv si a pistelor de biciclete, bucurestenii se orienteaza tot mai mult catre masina personala, iar traficul la orele de varf este infernal.

Potrivit unui studiu care arata indicele anual de trafic in 2015, realizat de TomTom Telematics, in 2015, Bucurestiul s-a aflat pe locul 6 in topul celor mai aglomerate orase din lume (din 174 orase), avand un indice de congestie de 43%. Indicele a crescut cu 2% fata de 2014. Acest indice arata cu cat timp petrec soferii mai mult in frafic, atunci cand exista blocaje, fata de o calatorie fara blocaje.

Mai aglomerate decat Bucurestiul sunt: Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro si Moscova. Totusi, populatia din aceste orase este mult mai numeroasa, comparat cu Bucurestiul: Rio de Janeiro - 6,5 milioane locuitori, Mexico City - 8,8 milioane locuitori; Bangkok - 9,6 milioane locuitori Istanbul - 14 milioane locuitori, Moscova - circa 12 milioane locuitori. Bucurestiul are potrivit datelor de la ultimul recensamant circa 1,8 milioane locuitori.

In 2011 indicele de congestie era de 39%, iar de atunci a crescut pana la 43%, in 2015.

Dimineata, cea mai aglomerata zi din saptamana este lunea, cand indicele de congestie ajunge la 91% intre ora 8 si 9 dimineata. Seara, cea mai aglomerata zi este vinerea, intre 17.00 si 18.00, cand indicele de congestie ajunge la 94%.

Cum am ajuns aici? In timp ce alte capitale europene au investit masiv in transportul public si transportul alternativ, in ultimii 8 ani, Primaria Capitalei a investit sume minuscule in RATB, autobuzele si tramvaiele sunt din ce in ce mai vechi si vin rar, nu s-au facut benzi unice si Bucurestiul nu are piste pentru biciclete. Singurele investitii au fost in drumuri si pasaje care la randul lor aduc mai mult trafic, daca il citam pe Jan Ghel, unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume.