UPDATE Primarul sectorului 3, Robert Negoita, vrea sa mute o parte din intretinerea spatiilor verzi la un SRL cu 4 angajati si datorii de circa 50 milioane lei in 2015. Compania a fost implicata si intr-un scandal imobiliar

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 11 octombrie 2016, 14:58 Actualitate | Administratie Locala

Panselele, o miza mare la Primaria Sector 3
Foto: Adrian Ilincescu/ HotNews.ro
Primarul Sectorului 3, Robert Negoita, vrea sa mute intretinerea intretinerea unei parti din spatiile verzi din sector de la ADPB.SA, firma Consiliului local Sector 3 care s-a ocupat in ultimii 10 ani de aceasta activitate,  la ADMINISTRARE ACTIVE S.R.L, o alta firma a primariei, potrivit unui proiect ce va fi discutat marti de Consiliul Local Sector 3. ADMINISTRARE ACTIVE S.R.L are 4 angajati si datorii de datorii de 48.081.266 lei in 2015.

"Se imputerniceste Primarul Sectorului 3 sa demareze procedurile legale in vederea desfasurarii in gestiune directa de catre S.C. ADMINISTRARE ACTIVE S.R.L. a activitatii serviciului de amenajare si intretinere a spatiilor verzi din Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti - zona I, precum si a activitatii serviciului de intretinere a Parcului Pantelimon", se arata in proiectul de hotarare.

In expunerea de motive se arata ca actualul contract de delegare a gestiunii  din zona I a sectorului, ( sectorul 3 fiind impartit in trei mari zone), incheiat inca din 2005 cu ADPB SA,  expira pe 05 aprilie 2017 si "se impune gasirea unei solutii eficiente si totodata economicoase pentru realizarea acestui serviciu de la data mentionata".

documente
(11 Oct 2016) PDF, 92KB
"De asemenea, intrucat in prezent activitatea de intretinere a Parcului Pantelimon se realizeaza de catre aparatul de specialitate, acesta neavand capacitatea de a asigura functionarea in conditii optime a acestor activitati, se impune gasirea unei solutii eficiente si totodata economicoase pentru realizarea acestui serviciu. Desfasurarea in gestiune directa de catre S.C. ADMINISTRARE ACTIVE S.R.L. societate comerciala detinuta si administrata integral de Consiliul Local al Sectorului 3. a activitatii serviciului de amenajare si intretinere a spatiilor verzi din Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti - zona I, precum si a activitatii serviciului de intretinere a Parcului Pantelimon este o solutie care va reduce costurile realizarii acestor servicii si comporta multiple avantaje. In primul rand principalul avantaj al mentinerii tuturor activitatilor, inclusiv pe cele secundare, in interiorul societatii comerciale este acela ca angajatii vor cunoaste dinamica interna, iar acestia pot fi, prin urmare, mai implicati decat prestatorii externi. Astfel societatea comerciala nu depinde de acesti prestatori externi ci doar de proprii angajati, avand asadar controlul total asupra activitatilor desfasurate. Un alt avantaj important vine ca urmare a unui management eficient si are ca rezultat o reducere a cheltuielilor intrucat profitul obtinut revine numai S.C. ADMINISTRARE ACTIVES.R.L. In al treilea rand, prin delegarea gestiunii acestor servicii catre o societate comerciala detinuta de Consiliul Local al Sectorului 3, interesul public va fi mai bine reprezentat, profitul devenind doar o componenta necesara si nu determinanta in desfasurarea activitatii", se arata in expunerea de motive a proiectului de hotarare.

Ce stim despre  S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L.


S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. este o societate detinuta si administrata integral de Consiliul Local al Sectorului 3, infiintata in 2012. Potrivit datelor de la Ministerul de Finante, compania are 4 angajati si un consiliu de administratie format din trei persoane.

In 2015, aceasta avea active imobilizate de 36.941.667 lei; datorii de 48.081.266 lei; o cifra de afaceri de 485.817 lei si pierderi de 433.224 lei.

"Misiunea S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. este aceea de a creste calitatea vietii in sectorul 3, prin atragerea de noi investitori, care, la randul lor, vor crea locuri de munca si vor relansa economia locala.  Principalul proiect al S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. este, la ora actuala, crearea Parcului stiintific si tehnologic Republica, care va genera noi locuri de munca  si va transforma Sectorul 3 intr-o zona mult mai atractiva pentru investitori", se arata pe site-ul companiei.

In realitate insa nu prea stim cu ce se ocupa, fiindca datele esentiale despre administrarea acesteia lipsesc de pe site: nu stim ce achizitii a facut, ce buget are, cum a fost angajat personalul, ce chirie plateste pentru sediul din B-dul Basarabia nr. 256G, in Centrul de Afaceri D CENTER .

Singurele date disponibile sunt membri Consiliului de Administratie si declaratiile de avere si interese ale acestora. De acolo aflam ca presedintele CA, care este si administrator, este platit cu 48.000 lei anual, iar ceilalti doi membri ai CA  - 12.000 lei anual.

Seful CA si administratorul companiei, incepand cu 2013, este Ionut Ciprian Grosu, angajat si la RING Media Group, potrivit declaratiei de interese. RING Media Group este controlata de familia primarului Negoita.

Singurele informatii comunicate de Primaria sector 3 despre aceasta companie sunt ca in luna  decembrie a anului 2013, S.C. Administrare Active Sector 3 S.R.L. a achizitionat 13 ha de teren , parte a fostei platforme industriale Republica, cu scopul de a crea cel mai mare parc stiintific si tehnologic din Romania. Pretul platit a fost de 48 EUR/mp.

"Prin crearea Parcului stiintific si tehnologic Republica, S.C.  Administrare Active Sector 3 S.R.L. doreste demarerea unui proces mai amplu de relansare al economiei locale si de revitalizare a intregii zone. Realizarea proiectului va atrage dupa sine, interventii de reabilitare a infrastructurii urbane (rutiere si de echipare edilitara), renovarii fondului construit, restructurarii tesutului industrial, ,dezvoltarii serviciilor (birouri, comert, alimentatie publica etc.). Totodata, dezvoltarea acestui proiect  va creste nivelul de constientizare asupra potentialului fostelor platforme industriale in randul investitorilor in domeniul cercetarii si inovarii", se anunta atunci.

In 2015, HotNews.ro, compania a venit insa cu un proiect de urbanism, pentru aprobare la Primaria Capitalei, intentionand sa construiasca in incinta fostelor uzine Republica un cartier de turnuri cu 25 de etaje inaltime. Proiectul propunea ca o parte dintre blocuri sa fie construite in interiorul Halei Laminor, realizata dupa planurile arhitectulu Horia Creanga, si care este monument istoric de categorie A.  HotNews.ro a scris despre acest subiect, iar societatea civila si o parte dintre arhitecti s-au opus public proiectului pe motiv ca monumentul istoric va fi distrus. De atunci nu a mai aparuit public nicio informatie despre acest proiect.



In 2016, potrivit Hotararii Consiliului local nr. 98/2016 compania are cheltuieli de circa 3 milioane lei. Nu sunt date afisate pe site-ul companiei sau a Primariei sector 3 cum vor fi cheltuiti acesti bani.

In luna aprilie 2016, intrebat de consilierii locali de ce compania merge pe pierdere, Ionut Grosu, administatorul societatii, a declarat ca scopul acestei societati nu este sa faca profit.

"Asa cum ati observat din bilant noi avem 600.030 de mii venituri. Daca, prin absurd, dam afara cei patru angajati si dizolvam Consiliul de Administratie, probabil am putea sa scoatem si profit, dar nu asta este sensul, sensul a fost acolo o asumare din partea acestui consiliu de dezvoltare a zonei.  Va reamintesc, s-a aprobat aici cumpararea, s-a aprobat aicea studiul de oportunitate cu acel pol urban, s-a aprobat aicea reconversia. Asa cum arata si bilantul, avem niste pierderi, dar ganditi-va ca daca acest proiect va fii manageriat cu intelepciune, calm si depolitizat, poate sa fie un exemplu nu pentru Bucuresti, as spune chiar pentru Romania", a declarat IOnut Grosu, citat in procesul verbal al sedintei COnsiliului Local Sector 3 din data de 25 aprilie 2016.

Si Robert Negoita, primarul sectorului 3, a venit cu o explicatie pentru pierderi.

"O investitie de genul asta nu produce profit de pe o zi pe alta, mai ales cand discutam totusi de o cladire care e monument istoric, cladire de patrimoniu, aici lucrurile dureaza si e un proces foarte anevoios. In consecinta am vazut si eu bilantul, e acolo o pierdere nesemnificativa, iar in mare parte din pierderea care e provocata acolo e din faptul ca trebuiesc platite taxele la Consiliul Local Sector 3, ca de cand terenul s-a transferat de la AVAS in societatea noastra. Societatea noastra procedeaza corect fata de Primaria Sector 3 si isi plateste taxele", a declarat Negoita le vremea respectiva.


Ce stim despre S.C. Administrarea Domeniului Public - Bucuresti S.A



S.C. Administrarea Domeniului Public - Bucuresti S.A. s-a infiintat in martie 1999. S.C. ADPB S.A.  Sector 3 este o societate pe actiuni in care pricipalul actionar este Primaria sectorului 3 cu cca 96% aport in actiuni si alti doi investitori privati care detin cca 4%.

Potrivit informatiilor de pe site, societatea desfasoara urmatoarele activitati: amenajarea si intretinerea spatiilor verzi, producerea si comercializarea de seminte si material dendrofloricol, confectii metalice si mobilier urban, defrisari, toaletari vegetatie de orice fel, curatarea si transportul zapezii de pe caile publice si mentinerea acestora in functionare pe timp de polei si inghet, prestari servicii cu utilaje si mijloace de transport din dotare, precum si alte activitati solicitate de Primaria Sectorului 3. De asemenea, executa lucrari de salubrizare in miniparcuri si locuri de joaca. Toate lucrarile se desfasoara in baza contractului de delegare a gestiunii serviciilor de amenajare si intretinere a spatiilor verzi de pe raza sectorului 3 , incheiat cu principalul beneficiar - Primaria sector 3.

Pe scurt, societatea se ocupa in buna parte de intretinerea spatiilor verzi din sectorul 3. In 2015, Consiliul Local sector 3 a atribuit contractul de delegare de gestiune a serviciului de amenajare si intretinere pentru majoritatea spatiilor verzi din sector catre ADPB SA, ca urmare a finalizarii licitatiei.

Potrivit anuntului de demarare a licitatiei, valoarea estimata a contractului este de 243.315.007,00 lei fara TVA. In contractul aprobat de alesii locali nu este trecuta valoarea estimata a acestuia ci doar preturile la care se vor efectua aceste servicii, detaliate pe fiecare operatiune in parte. Primaria comanda in functie de necesitati serviciile de care are nevoie, deci valoarea contractului poate varia foarte mult.

Potrivit caietului de sarcini aprobat de consilierii locali, se concesioneaza activitatea  de intretinere si amenajare a spatiilor verzi din urmatoarele locatii:

- zona delimitata de str. Campia Libertatii, bd. Basarabia, str. Dudesti-Pantelimon, Sos. Garii Catelu, Str. Drumul intre Tarlale, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918 - str. Liviu Rebreanu
- zona delimitata de b-dul Camil Ressu, str. Fizicienilor, bd. Energeticienilor, str. Releului, str. Splaiul Dudesti, str. Nicolae Teclu, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918, str. Liviu Rebreanu.


In 2015, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor Publice, societatea avea datorii de 24.773.515, o cifra de afaceri de 69.514.825 lei, un profit de  667.626 lei si 38 angajati.

Problema este ca societatea functioneaza ca un intermediar, cumparand banci, cosuri de gunoei, plante de la diverse firme pe care apoi le vinde Primariei Sector 3. In plus, subcontracteaza lucrari de amenajare a spatiilor verzi catre diverse firme. Aceste contracte nu se afla pe site-ul PRimariei sector 3 sau a societatii comerciale, pe SEAP, nu au fost comunicate catre presa sau catre consilierii locali sector 3. S-a ajuns chiar in situatia in care consilierii USB sector 3 au anuntat ca vor cere in instanta aceste contracte deoarece primarul Negoita refuza sa le dea. Acestia au venit si cu executor judecatoresc la Primarie, dar nu au obtinut nimic.

Asta in conditiile in care aceasta societate deruleaza fonduri de milioane de euro din bani publici.

"Mentionam ca valoarea contractelor atribuite de Sectorul 3 catre SC ADPB SA in  perioada  2011-2014  insumeaza  227.900.000  lei,  din  care  95.200.000  lei  au  fost achitati numai in anul 2014, an in care lucrarile si achizitiile au fost subcontractate in proportie de peste 90%.  Comparativ  cu  aceeasi  perioada  personalul  societatii  a  scazut  de  la  222 persoane  angajate  in  anul  2011  la  86  in  anul  2014  (din  care  35  de  salariati  sunt detasati la Sectorul 3)", se arata intr-un audit al Curtii de Conturi publicat in 2015.

Raportul releva principalele probleme gasite la aceasta societate comerciala.

"De  regula  societatea  a  actionat ca o  veriga  intermediara  intre beneficiar (Sectorul  3  al  Municipiului  Bucuresti) si  furnizori,  preturile  achitate  de  Sector  fiind mult  majorate  prin  adaugarea  cotei  de  profit  de  catre  intermediar  la  preturile  de achizitie, (adaosul practicat de SC ADPB SA fiind cuprins in general intre 31-38%). Mai   mult,   nici   furnizorii   SC   ADPB   SA   nu   au   de   regula   calitatea   de producatori, asa cum s-a retinut din verificarile ANAF", se arata in Audit.

De exemplu, in 2012, SC ADPB SA a cumparat  300 de banci cu 1520 lei bucata  de la diverse firme si le-a vandut Primariei sector 3 cu 1600 lei, realizand profit de 24.000 lei. La fel a facut si in 2013 cu alte 1.111 banci si in 2014 cu 734 banci. In 2013 a cumparat de la furnizori 537 de cosuri de gunoi cu 760 lei bucata si le-a vandut cu 800 lei bucata.


O alta constatare a Curtii de Conturi este ca o parte dintre arborii plantati de ADPB SA s-au uscat sau au fost furati, imediat dupa plantare, risipindu-se zeci de milioane de lei. Doar la sectorul 3, in 2012 (an in care primari au fost Liviu Negoita - PDL si Robert Negoita - PSD), s-au cheltuit circa 4,5 milioane de lei pentru arbori care s-au uscat sau au fost furati.

"In Sectorul 3, urmare a verificarilor si inspectiilor pe teren, au fost intocmite mai multe procese verbale de catre inspectorii responsabili de zona, prin care s-a constatat uscarea sau degradarea  materialului dendrologic plantat sau furtul acestuia. Astfel, in cursul anului 2012 a fost semnalata degradarea unui numar de 89.158  arbusti,  in  valoare  de 4.4 milioane lei si furtul a 11.522 plante in valoare de aproximativ 962.000 lei. In  fapt, Sectorul 3 a plantat in anul 2012, printre altele, arbusti taxus baccata, arbusti ligustrum si arbusti hibiscus (in cantitati de ordinul zecilor de mii si chiar a sutelor de mii de bucati) in conditiile in care in anii anteriori acestia s-au uscat in foarte mare parte", se arata in Auditul Curtii de Conturi.

In 2013, din arbustii Taxus Baccata plantati pe bd. Theodor Pallady nu a ramas nici macar unul. Paguba: 1,5 milioane lei. Primaria nu avea garantie pentru arbusti.

"Urmare verificarii efectuate pe teren, cu ocazia auditului financiar efectuat in anul 2013, s-a constat faptul ca pe aliniamentul Theodor Pallady nu mai exista niciun arbust Taxus Baccata. Valoarea  arbustilor uscati la nici 3 luni de la plantare pe aliniamentul  Theodor Pallady si care la data auditului  nu  mai  erau  pe  aliniament insumeaza 1.545.000 lei. De  asemenea,  s-a  constatat  din  verificarile  efectuate  pe  teren  faptul  ca   foarte multi  din  acesti  arbusti,  in  special  taxus  baccata si  hibiscus  plantati  in  anii  2011 si 2012  sunt  uscati  sau  lipsa  din  aliniamente,  fiind  observati  ca  fiind  lipsa,  degradati vizibil sau uscati un numar de aproximativ 5.000 bucati arbusti taxus baccata (in plus fata de cei constatati lipsa pe aliniament Tehodor Pallady) si cel putin 78.800 bucati arbusti hibiscus. Mai mult, si arbustii plantati in anul 2013 s-au uscat in proportie foarte mare si nu  au  fost  inlocuiti  pe  cheltuiala  furnizorului, neexistand  in  contractele  incheiate intre  Sectorul  3 si  SC  ADPB  SA  clauze  care  sa  prevada  o  perioada  de  garantie pentru  materialul  dendrofloricol  plantat.  Pentru  niciuna  din  plantele  contractate, Sectorul 3 nu  a  primit garantie de la furnizor, astfel ca, desi s-au uscat cu zecile de mii, nicio planta uscata sau  degradata vizibil nu a fost inlocuita pe cheltuiala furnizorului SC ADPB SA", se arata in raport.

"Suma platita, doar pentru achizitionarea de flori, arbori si arbusti (fara cheltuielile de ingrijire a materialului dendrofloricol), de catre Sectorul 3 in anii 2011 si 2012 (cand primar era Liviu Negoita, PDL) a insumat 39.514.000 lei, rezultand astfel ca Sectorul 3 a dovedit o vadita lipsa de responsabilitate si dezinteres fata de banii contribuabililor", potrivit documentului.


La Sectorul  3  al  Municipiului  Bucuresti, Directia  Parcurilor  Sector  3, si SC  Administrarea  Domeniului  Public  Bucuresti  SA   s-a  constatat  efectuarea  unor plati nelegale in suma totala
de 7.845.000 lei. Dintre acestea, suma de 3.064.000 lei, a fost constata in urma controlului efectuat in anul 2013 la SC ADPB SA si se refera in principal la decontarea  unor lucrari de gazonare pe suprafete mai  mari  decat cele pe care s-au realizat lucrarile, plantarea unui numar mai mic de arbusti sau trandafiri fata de cantitatile facturate si decontate sau decontarea aceleiasi lucrari de doua  ori. Cea  mai  mare  parte  a  platilor  nelegale  la  acest  Sector,  a  fost  constatata  cu ocazia auditurilor financiare din anul 2013 la Sectorului 3, in valoare de 4.515.000 lei si se refera  in  principal  la  decontarea  in cadrul lucrarilor de intretinere spatii verzi a unor  operatiunii  care  se  suprapun,  rezultand  plata  dubla  pentru  aceeasi  prestatie,
material   dendrologic   nelivrat,   dar   facturat si   decontat   integral,   precum si supradimensionarea  lucrarilor  de  decolmatare si  intarirea  malurilor  lacurilor  din
Parcurile A.I. Cuza si Titan", se mai arata in document.

Un alt exemplu, in 2014, la ADP Sectorul 2, pretul bancilor variaza de la 415 lei (banca cu spatar de lemn si schelet metalic) la 1.432 lei (banca cu spatar, material plastic reciclat). La polul opus se afla ADPB din Sectorul 3 (primar Robert Negoita), la care pretul de achizitie al bancilor a fost de 3.890 lei, de 9 ori mai mare decat cel achitat de ADP Sector 2 si dublu fata de celelalte sectoare.


Cine intretine restul spatiilor verzi din sector (zonele II si III)

Pentru zonele II si III, Consiliul Local sector 3 a atribuit in 2015 contractul de delegare de gestiune a serviciului de amenajare si intretinere a spatiilor verzi (zonele II si III) din sector catre ADPB SA, ca urmare a finalizarii licitatiei. Firma se ocupa de aceasta activitate inca din 2005.

Potrivit anuntului de demarare a licitatiei, valoarea estimata a contractului este de 243.315.007,00 lei fara TVA.

Potrivit caietului de sarcini zonele II si III cuprind:
- zona delimitata de str. Campia Libertatii, bd. Basarabia, str. Dudesti-Pantelimon, Sos. Garii Catelu, Str. Drumul intre Tarlale, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918 - str. Liviu Rebreanu
- zona delimitata de b-dul Camil Ressu, str. Fizicienilor, bd. Energeticienilor, str. Releului, str. Splaiul Dudesti, str. Nicolae Teclu, bd. Th. Pallady, bd. 1 Decembrie 1918, str. Liviu Rebreanu.

Delegarea de gestiune prin concesiune a serviciului de amenajare si intretinere a spatiilor verzi din Sectorul 3 al Municipiului Bucuresti presupune urmatoarele lucrari: toaletari si defrisari, cosit, taieri de corectie la arbusti, tuns garduri vii, intretinere si amenajare spatii verzi existente, scuaruri, alveole, fasii plantate, intretinere, reparatii si amenajare de locuri de joaca si miniparcuri, mobilier urban, intretinere, reparatii, amenajare, conservare si punere in functiune a sistemelor de irigatii, de ecologizare si igienizare spatii verzi, precum si orice alte activitati in legatura cu operatiunile enumerate. 

Lucrarile efectuate de ADPB sunt decontate lunar de primarie. Pretul serviciilor de amenajare si reamenajare se va deconta pe baza tarifelor cu care operatorul economic a castigat licitatia.

Concesionarul are obligatia sa realizeze din surse proprii investitii de 1,8 milioane lei in primul an, apoi 5% din valoarea serviciilor prestate in anul trecut. In plus, trebuie sa plateasca primariei o redeventa de 200.000 lei/an plus TVA.

S.C. ADPB S.A.  Sector 3 este o societate pe actiuni in care pricipalul actionar este Primaria sectorului 3 cu cca 96% aport in actiuni si alti doi investitori privati care detin cca 4%.

La inceputul anului 2014, Primaria sectorului 3 a concesionat intretinerea celor patru mari parcuri din sector - Titan, Alexandru Ioan Cuza, Titanii si Gheorghe Petrascu - pe o perioada de 8 ani firmei Cris Garden. Pentru intretinerea spatiilor verzi, plantat panselute, copacei, pus bancute, locuri de joaca, cosuri de gunoi si arteziene, primaria estimeaza sa plateasca peste 200 milioane lei (circa 50 milioane de euro). Pe langa banii primiti de la Primarie, firma primeste dreptul de a exploata aceste parcuri, urmand sa dea institutiei o redeventa anuala minima de circa 30.000 lei (circa 6.500 de euro).










3983 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    Lasa ca e bine :) (Marţi, 11 octombrie 2016, 15:05)

    MarianCapraru [anonim]

    Abia au fost alegerile...urmeaza inca 4 ani cu rezultate...
  • -2 (2 voturi)    
    . (Marţi, 11 octombrie 2016, 15:07)

    theo667 [utilizator]

    pentru ca se poate. pentru ca nu este ilegal. pentru ca primarul ales reprezinta oamenii. pentru ca e mai bine sa fii milionar decat sarac
  • +1 (1 vot)    
    Cu panseluțele de 100 de euro firul (Marţi, 11 octombrie 2016, 15:14)

    nick24 [utilizator]

    se fac bani buni. 30% o fi cota?
  • +2 (2 voturi)    
    Plus inca ceva (Marţi, 11 octombrie 2016, 15:35)

    Pac-pac [utilizator]

    Si mai puneti la socoteala si faptul ca noul sef de la ADP din cadrul primariei sector 3 se numeste Cotiga Bogdan Constantin, un alt baiat de la Ring Media, cu sotia la Ring Media si apartament cumparat de la Negoita conform declaratiei de avere, rezulta ca nenea primarul are mana libera sa faca ce-si doreste pe acea zona.

    DNA citeste pe aici?

    Pentru verificarea celor spuse, intrati pe site-ul primariei la sectiunea utile->concursuri->rezultate finale concurs din 27.09.2016 Taraaa!
  • +1 (1 vot)    
    care spatii verzi ? (Marţi, 11 octombrie 2016, 17:16)

    VaseaV [utilizator]

    sectorul asta s-a schimbat fundamental de cand s-a schimbat primarul, parcuri care erau irigate automat si constant au fost betonate, copacii s-au uscat, praf este peste tot, garduri rupte deasemenea, kitch-ul omniprezent, mizeria este la ea acasa, parcuri pline de terase, rahati de caini peste tot, masini care spala asfaltul, ioc... nu inteleg cum doar eu observ toate lucrurile astea !


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică