Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat planul urbanistic zonal care bate in cuie traseul magistralei de metrou M6 - 1 Mai - Otopeni, tronson 1 - respectiv partea aflata pe teritoriul Bucurestiului. Aceasta are in total o lungime de 14 km si 12 statii, pornind de la Statia 1 Mai, Pajura, Expozitiei, apoi pe DN1 pana la Aeroportul Otopeni cu statii la Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, Zona Comerciala Baneasa, Ambasada SUA, Scoala Franceza, la Soseaua de centura, Primaria Opopeni, Aqua Parcul din Otopeni si Aeroportul Otopeni.

Aglomeratie la metrouFoto: Hotnews

Ionel Oprea, director tehnic Metrorex, a declarat ca lucrarile vor incepe cel mai devreme peste un an si un termen realist pentru finalizare este 2022. Magistrala Drumul Taberei va fi gata la jumatatea anului viitor, a mai declarat acesta.

"In mod realist lucrarea (n.r. la M6) nu poate incepe mai devreme de 1 an deoarece se vor lansa in licitatie structura de rezistenta si proiectarea. Noi am obtinut cele 4 meciuri pt campionatul european acum 2 ani. Cu mari eforturi se mai poate atinge 2020, insa este foarte putin probabil sa se ajunga pana la aeroport cu linia. Noi avem 2021 ca an estimativ de punere in functiune", a explicat directorul tehnic Metrorex.

M6 are o lungime de 14 km si 12 statii.

"Linia de metrou are 14 km si 12 statii dintre care 9 in Bucuresti si 3 in judetul Ilfov. Traseul se desfasoara exclusiv in subteran. Pleaca din statia existenta 1 Mai, are peron comun cu Magistrala 4, dupa care se dezvolta catre cartierul Pajura, deservind zona Expozitiei, zona de la Gara Baneasa, Aeroport Baneasa, zona comerciala Baneasa cu o statie care se numeste Tokyo, in cinstea unui dintre finantatorii acestui proiect. Alte statii sunt la ambasada Americii - Washington, statia Paris la Scoala Franceza, Statia Bruxelles la linia de centura si aici se incheie teritoriul administrativ al municipiului Bucuresti. Pe Ilfov avem 3 statii: la Primarie - Otopeni Centru, in zona Aqua Park - Statia IC Bratianu si ultima statie- Aeroportul Otopeni", a declarat Ionel Oprea, director tehnic Metrorex:

Acesta a declarat ca proiectul costa circa 1 miliard de euro fara TVA.

"Magistrala 6 se va finanta: o treime din creditul japonez, iar din cele doua treimi ramase, 75% din fonduri europene si 25% de la bugetul de stat. Exproprierile vor fi demarate dupa aprobarea Hotararii de Guvern care acum se afla in dezbatere publica. Vor fi expropriate 55 de proprietati private si costurile se ridica la 15 milioane de euro", a mai declarat directorul Tehnic Metrorex.

UPDATE Catalin Drula, consilier al premierului Ciolos pe domeniul infrastructurii, scrie pe pagina de Facebook ca un termen realist pentru finalizarea metroului din Drumul Taberei este finalul anului 2017.

"Un domn citat ca "director Metrorex" a declarat ca va fi gata metroul din Dr. Taberei in iunie 2017. Prima observatie este ca domnul nu este de la Metrorex (compania statului care opereaza metroul din Bucuresti), ci de la Metroul S.A., o companie privata care asigura consultanta pe proiectul din Drumul Taberei. Apoi, legat de termen, o spun din capul locului, ca nu este realist. Si aici fac o paranteza legate de termene si de realism. Exista o lunga traditie de pompierism in comunicarea pe transporturi si de anuntat tinte si termene despre care cei care cunosc proiectele zimbesc ironic inca din ziua anuntului. (...) Un termen realist este sfirsitul anului viitor.

Un termen care ar fi fost si el mult depasit, cu poate un an de zile, pentru ca si pe acest proiect era un mare blocaj, vechi de citiva ani. Relocarile neprevazute initial de utilitati, in special iluminatul public, blocau santierele din Dr. Taberei pe o mare parte din lungime. De aici, lucrarile care stagnau si pareau abandonate pe alocuri. De ani de zile trena aceasta problema din lipsa asumarii unei decizii. Acum s-a deblocat si se lucreaza in plin", a scris Catalin Drula pe pagina de Facebook.