Trafic de cosmar in Bucuresti in ultimele zile. Cum explica Politia Rutiera si Primaria ambuteiajele care ii exaspereaza pe soferi

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 20 septembrie 2016, 15:27 Actualitate | Administratie Locala

Traficul pe Soseaua Colentina, Bucuresti
Foto: Hotnews
In ultimele zile, dupa inceperea anului scolar dar si din cauza ploii, traficul din Bucuresti pune la grea incercare nervii soferilor. La orele de varf, pe marile bulevarde din capitala ajungi sa faci si jumatate de ora pe cateva sute de metri, autobuzele si troleibuzele sunt si ele blocate in trafic, fiindca nu exista benzi unice, iar soferii blocheaza liniile de tramvai, incercand sa fenteze coada. Politia Rutiera spune ca numarul masinilor a crescut semnificativ in ultimii 3 ani, iar oamenii nu folosesc mijloacele de transport in comun. Acestora se adauga traficul de tranzit, in lipsa unei sosele de centura functionale.

Pe de alta parte, parcul RATB este invechit, mijloacele de transport nu acopera toata capitala si nu sunt conectate cu Ilfovul, vin greu fiindca raman blocate in trafic. O retea de piste pentru biciclete nu avem, deci bucurestenii din zone unde exista metrou sau care fac naveta nu au alternativa.


Cateva explicatii de la Politia Rutiera de ce s-a aglomerat orasul



"De obicei, cand avem vreme urata cu ploaie, pe timpul iernii, lumea refuza sa foloseasca mijloacele de transport in comun, le este mult mai usor sa se urce in masina. Dupa care, suntem la inceputul scolii, foarte multi copii sunt dusi la scoli si gradinite de parinti, cu autoturismele personale,  deci se evita folosirea mijloacelor de transport in comun. Aglomeratia este in anumite intervale orare, intre orele 7.30 si 10.00, dimineata, iar seara intre 16.00 si 20.00. Nu exista o crestere fata de anul trecut, sunt valori normale. Ele tin si de tranzitul bucurestean. Sunt foarte multe masini care tranziteaza Bucurestiul, plus cresterea traficului auto. Daca in urma cu 3 ani aveam 900.000 de masini, acum avem 1,1 milioane inmatriculate in Bucuresti. DIn acest motiv cresc valorile de trafic. APoi, la marginea Bucurestiului au fost facute mai multe sedii de corporatii. Marea majoritate a angajatilor au masini de serviciu, omul circula cu masina. Apoi sunt familii care au si cate doua masini. Infrastructura in Bucuresti este asa cum este. Nu avem bulevarde mari, nu avem centura, daca este sa cautati sunt foarte multe motive.
In perioadele de vara traficul este lejer. Acum doua saptamani traversai Bucurestiul in 20 de minute", a declarat pentru HOtNews.ro, Ovidiu MUnteanu, purtatorul de cuvant al Politiei Rutiere Bucuresti.

Intrebat daca sistemul de management al traficului functioneaza, acesta spune ca da, iar in intersectiile unde sunt semafoare defecte, sunt trimisi politisti.


"Sistemul de managemnt functioneaza. El este administrat de Primaria Municipiului Bucuresti. Noi, politistii de la Brigada Rutiera putem sa-i anuntam daca exista o defectiune in trafic, la un semafor, ca ei sa intervina. Acum, faptul cum masoara ei valorile de trafic, asta nu o stiu eu.
Cand avem valori de trafic ridicate avem 60-70 de politisti pe zi in trafic. Daca se impune, se suplimenteaza", a explicat Ovidiu Munteanu.

Ce face Gabriela Firea pentru rezolvarea problemelor

Contactata de HotNews.ro, Gabriela Firea a declarat ca vrea sa cumpere 500 de autobuze noi pentru a imbunatati transportul in comun si sa faca piste pentru biciclete.


"Da, a fost foarte aglomerat azi. A si plouat, s-au intors bucurestenii din vacanta. Ca tanara administratie, impulsionam transportul public in comun prin achizitionarea a 500 de autobuze noi, finalizarea si construirea pistelor de biciclisti, amplasarea de statio bike sharing, construirea de parcari, semaforizare inteligenta", a declarat Gabriela Firea pentrru HotNews.ro.


Oricum, pana se vor cumpara cele 500 de autobuze, pentru care nici macar nu s-a demarat licitatia si pana se vor face pistele pentru biciclete si benzile unice pentru RATB mai dureaza.


Aceasta a declarat recent ca a solicitat demararea in regim de urgenta a licitatiei pentru studiul de fezabilitate necesar acestui proiect

"In ceea ce priveste pistele de biciclete, am solicitat demararea in regim de urgenta a licitatiei pentru studiul de fezabilitate necesar acestui proiect. Dupa demararea acestei proceduri si acceptarea de catre ANAP a documentatiei, vom putea anunta si calendarul desfasurarii proiectului. Pana in present, au avut loc 4 sedinte ale Unitatii de Implementare a Proiectului. Au existat de asemenea o serie de informatii privind faptul ca Primaria Generala nu a cheltuit nici un ban din suma de 10 milioane euro alocata de ministerul Mediului in 2014 pentru realizarea pistelor de biciclete. Dar, abia in luna noiembrie 2015 a fost semnata Conventia intre PMB si Ministerul Mediului privind finantarea proiectului. Bugetul Municipiului Bucuresti pe anul 2016 a fost votat in februarie, iar Planul Anual de achizitii publice in aprilie 2016. In perioada mai-iulie nu s-a facut nici un demers, un motiv obiectiv fiind si acela ca legislatia achizitiilor publice a fost modificata", a declarat Gabriela Firea, luni, intr-o conferinta de presa.

In luna august, Gabriela Firea a declarat ca Primaria Capitalei in parteneriat cu RATB va amenaja benzi unice pentru RATB pe 12 artere, insa deocamdata se discuta care vor fi acestea.

Toate aceste proiecte au fost promise si de fostul primar Sorin Oprescu, insa acesta nu a facut nimic.


Citeste mai multe despre   









23913 vizualizari
  • +29 (45 voturi)    
    HOTII (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:34)

    falcoind [utilizator]

    care în loc sa facă infrastructura își fac palate, în frunte cu Oprea și CO terminând cu PSD-ul și CO , pe parcurs PNL-ul și CO și lista poate continua.
    • +16 (66 voturi)    
      prea multe masini (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:54)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Toate marile capitale incearca sa reduca utilizarea masinilor personale, numai la noi ar vrea toti sa incapa in oras.
      Nu sa ”facem infrastructura” e solutia. Sa ne dam jos fundurile din masini, sa luam metroul, autobuzul si celelalte mijloace de transp in comun.
      Atunci vom circula TOTI bine! Cine s-a plimbat prin Vest stie ce zic.
      • +34 (52 voturi)    
        Te invit în Drumul Taberei (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:07)

        OzzyO [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Dar să vii cu metroul.
        • +17 (19 voturi)    
          il aduce (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:21)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

          tonta, ca si asta e un alt pariu de-al lui, terminat la fel ca si autostrada aia, de la Comarnic la Brasov.
        • +9 (9 voturi)    
          ! (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:10)

          chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui OzzyO

          Dimineata l-as invita sa plece din Dr Taberei utilizand tramvaiul.
          Dupa cateva zile se va crede gladiator .
          • -1 (5 voturi)    
            ? (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:30)

            eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

            zilnic folosesc 41 din drumul taberei.. de ani de zile. si nu am murit. sa fim seriosi ca daca te urci in 41 in Drumul taberei e ok. poate la plaza e ceva mai dificil dar in rest e parfum.

            cred ca e vorba de comoditate si cred cu toata taria ca bucuresteanul trebuie ars la buzunar daca foloseste masina. e singura solutie sa se gandeasca la alte alternative.

            in primul rand trebuie sa scoti masinile de pe strazi si apoi sa dezvolti RATBul. Degeaba cumperi autobuze daca nu au pe unde sa cricule.
      • +40 (46 voturi)    
        esti pe langa (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:38)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Tu ai impresia ca infrastructura inseamna doar sosele si poduri ?
        Toata reteaua de transport in comun in frunte cu metroul face parte tot din infrastructura.
        Vrei sa-mi dau jos fundul din masina? Atunci ofera-mi o alternativa decenta. Ce investitii s-au facut in dezvoltarea retelei de metrou in Bucuresti ? In 25 de ani nici o linie noua si abia se chinuie sa le termine pe cele incepute. Vrei sa scapi de trafic in Bucuresti ? Pune mana si investeste cateva miliarde bune de euro si fa o retea de metrou care sa iasa din oras catre suburbii, sa fie metrou pana la 10-20km dupa centura Bucurestiului.La capetele de linie si la fiecare statie pana la centura sa fie parcari imense supraetajate cu tarife sau abonamente foarte mici. Apoi pune mana si dezvolta centura existenta la regim de autostrada 130km/h. Asa arata metropolele si zonele metropolitane din lumea dezvoltata. Abia apoi sa te gandesti sa pui taxe mari, dupa ce oferi alternative. Si abia apoi voi accepta sa-mi reprosezi ca nu vreau sa-mi dau jos fundu din masina, cand voi avea ce alege.
        • +9 (11 voturi)    
          Imi pare rau (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:41)

          CNBC [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          Ca nu pot sa-ti dau mai mult de 1 like. Transant si la subiect.
        • +10 (10 voturi)    
          solutii trebuie sa gasim toti (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:12)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          da, ar fi frumos sa ai o centura gen M25 si metrou pana in suburbii, dar nu ai.
          momentan varianta cea mai simpla este sa te muti aproape de locul de munca si/sau sa nu-ti cauti de lucru sau sa-ti dai dai copilul la scoala in celalt colt al orasului.
          din pacate multi nu realizeaza ca o ora pe zi pierduta in trafic inseamna in timp ani de zile irositi din propria viata. poti sa dai vina pe oricine, politicieni, ploaie, trafic... timpul pierdut nu-l mai primesti inapoi
          • +2 (2 voturi)    
            Asta cu mutatul... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:24)

            BiancaMatache [anonim] i-a raspuns lui pehash

            Pornesti de la premisa gresita ca o sa ai f mult timp acelasi loc de munca.
            Si daca lucrez de exemplu in Voluntari, ce fac, ma mut in Voluntari, unde nu sunt drumuri asfaltate, canalizare, si sunt la mama naibii fata de orice? Nu, multumesc.
            Platesc la taxe de imi vine sa plang cand ma gandesc, si totusi nu vad nimic inapoi.
            • 0 (0 voturi)    
              EXACT! EXACT! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:41)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui BiancaMatache

              Ai raspuns deja in locul meu: inainte de 1989, locul de munca avea o mare stabilitate, deci ai fi putut sa te muti pentru a fi aproape.
              Acum, insa, nu!
              Si pt ca ai mentionat Voluntari: fabrica noastra este in Voluntari, se ajungea greu.
              Firma s-a extins, conducerea si-a dat seama ca multi tineri sunt nemultumiti de drumul lung la servici, de anul trecut cercetarea si adminsitratia s-au mutat in Bucuresti, linga metrou. Sectiile de productie au ramas in Voluntari, dar numarul pesonalui din dezvolatare s-a dublat intr-un an jumate, acum ca accesul este mai usor (relativ usor, cu mteroul, trebuie sa infrunti redutabilul pasaj de la Unirii, dimineata!).
            • +1 (1 vot)    
              premise.. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:51)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui BiancaMatache

              cred ca tu ai pornit de la premisa gresita ca nu poti inchiria o locuinta si e obligatoriu sa o cumperi. schimbi locul de munca in celalalt colt al orasului? da, te muti. desigur, poti sa refuzi stresul mutarii si al statului in chirie si sa te bucuri zi de zi, an de an, de traficul si poluarea din Bucuresti. este o alegere dificila, cu atat mai mult daca esti nascut in Bucuresti si ai ramas in cartierul in care ai copilarit.
        • +3 (9 voturi)    
          iti dau dreptate partial (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:37)

          eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          ai dreptate cu infrastructura de transport in comun. Trebuie dezvoltata. Totusi ea se face dupa ce iti dai tu fundul jos din masina. Adica cum poti face program fix la ratb cu timpi afisati in statie daca autobuzele stau blocate?

          Daca as fi primar ti-as da fundul jos din masina foarte repede, tie si multora. Impozit la masina 2000 euro / an, loc de parcare 1000 euro / an, ridicat tot ce inseamna masina parcata ilegal, parcari cu preturi modice la intrarile in oras, taxa de tranzitare a centrului de cateva sute de lei pe luna. Sa vezi cum se elibereaza orasul in maxim o luna.

          Apoi bagate autobuze si tramvaie. E extrem de simplu dar nu se vrea pt ca nu e o masura populara. Se va vedea din minusurile pe care le va lua comentariul meu

          PS: impozitele la locuinte in B sunt f mici. Daca impozitele ar fi la nivelul celor din vest (1-2-3% din valoare imobilului/an) atunci s-ar mai tria un pic populatia acestui oras. Vrem infrastructura ca afara dar sa platim taxe la nivel de africa.. nu prea e realist.
        • 0 (0 voturi)    
          Lucrez la o multinationala (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:46)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          ...foarte mare (mii de angajati - este o banca) si iti pot spune ca seful, cetatean strain, vine in fiecare zi la serviciu cu metroul.

          Subalternii romani, insa, vin aproape toti cu masina personala, si apoi fac 10 minute pe jos de unde au reusit sa lase masina (ca spatiul de parcare nu e suficient) pana la usa bancii.

          Seful, care banuiesc ca are o leafa de minim 20.000 de euro pe luna, vine totusi cu metroul - ocazional ma intalnesc cu el si uneori mai si stam de vorba, agatati de manerele alea, in picioare. Si nu-I cade rangul !
      • +13 (17 voturi)    
        e adevarat si ce spui tu dar (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:49)

        vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Bucurestiul are nevoie de un inel median fara niciun semafor. Si este si simplu de facut. Ia mihai bravu stefan cel mare, fa pasaj la fiecare intersectie cu banda de retragere la dreapta astfel asa incat inainte sa nu trebuiasca niciodata sa te opresti, Si uneste-l cu podul basarab sau grant samd..

        Si pune taxa de acces in centru, nu mult, e de ajuns 60-70 ron pe luna.
        • +1 (7 voturi)    
          la felsi cu tramvaiele.. (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:45)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

          ..sa inchizi vreo 3-4 artere posibile din militari in soseaua virtutii cu linia 41 a fost una din cele mai mari crime in domeniul ingineriei de trafic in bucuresti: nu numai ca 41 nu mai face fata, dar nu exista nicio alternativa pentru ceilalti participanti la trafic.. Soseaua virtutii trebuia sa aiba zone cu pasaje supra- /sub- terane pentr linia lui 41 si transport auto (adica cel putin liniile RATB)..
        • +5 (5 voturi)    
          nu numai, si dupa aceea (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:00)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

          Indelul median este necesar, dar nu reprezinta solutia pentru tiate problemele de trafic!
          Si Centrua este stric necesara.
          Iar taxa de acces in Centru nu poate fi pusa decat DUPA ce exista inelul, centura, si linii / statii suplimentare de metrou!
          • +1 (1 vot)    
            taxa centru (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:04)

            vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

            as pune-o de maine. Sunt de parere ca decat sa nu mearga nimeni si sa fie un blocaj permanent, mai bine sa mearga cativa. Te vei putea deplasa cu taxiul mult mai usor de exemplu sau cu orice alt mijloc de transport public.

            Ca sa nu mai zic ca ai rezolva intro buna masurta problema poluarii. Pentru ca vei scapa de vechituri.
            • 0 (0 voturi)    
              Numai vechituri (Miercuri, 21 septembrie 2016, 15:16)

              PungutaCu2Bani [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

              Ai scapat de vechituri ? Flota de taxiuri e jalnica in bucuresti, la fel si autobuzele, TOATE sunt vechituri.
              • 0 (0 voturi)    
                taxiurile (Miercuri, 21 septembrie 2016, 19:10)

                vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui PungutaCu2Bani

                sunt in general loganuri pe gpl, Or fi mai vechi, dar polueaza mult mai putin decat cele pe benzina si mai ales diesel
            • 0 (0 voturi)    
              Cam radical! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 17:51)

              Crioan [utilizator] i-a raspuns lui vindicomvs

              Suna bine "decat sa nu mearga nimeni si sa fie un blocaj permanent, mai bine sa mearga cativa".
              Si este evident ca strazile existente au o capacitate LIMITATA.
              Insa ar fi incalcat unprincipiu, al dreptului de a alege!
              Dupa ce exista Centura, dupa ce exista transport public utilizabil, eventual piste pentru bicle, dupa aceea poti pune taxe mari pe accesul in interiorul Centrului ...
      • +19 (23 voturi)    
        mda... (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:56)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        vorbim de metrou ala care nu prea exista, de ratbu care vine ba la 2 minute ba la 40, care e plin ochi, murdar , si fara aer conditionat/caldura?!
        de alea vorbim, nu?!

        intai le dai oamenilor alternative si apoi ai pretentii, nu invers!

        si pe langa asta... alternativele nu inseamna ca nu ar trebui sa investesti in infrastructura! nu isneamna ca pasajul de la piata sudului il termini in 2050!

        in Bucuresti daca s-ar rezolva problema parcarilor (si implicit masinile parcate aiurea pe acrosabil) si s-ar construi cateva poduri/pasaje dine gandite... s-ar rezolva in mare parte problema traficului...
        daca am avea si metrou si ratb calumea nici nu mai vorbesc!
      • -6 (24 voturi)    
        . (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:03)

        gleznix [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Complet de acord. Dar lumea n-o sa-si dea fundul jos din masina atata timp cat mentalitatea romanului e ca doar saracii merg cu transportul in comun. Sau prostii cu bicicleta.
        • -3 (11 voturi)    
          problema ta e.. (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:46)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui gleznix

          ..ca habar nu ai despre ce vorbesti.. si te mai si complaci in lozinci stupide..!
          • +2 (6 voturi)    
            . (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:02)

            gleznix [utilizator] i-a raspuns lui akillies

            Nu te ambala. Am exprimat o parere. Eu consider ca in mintea romanului (nu toti, desigur, dar o mare parte), masina este mai mult decat un mijloc de transport. Este un simbol al statutului social si pentru ei a avea masina inseamna "emancipare".
            • +6 (6 voturi)    
              Total de acord (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:07)

              Cuca [utilizator] i-a raspuns lui gleznix

              Cunosc personal oameni care ar putea foarte bine sa vina cu metroul la munca (stau langa o statie de metrou, si lucreaza tot asa, langa o statie de metrou), dar nu ar veni cu metroul in ruptul capului, pe ideea (citez): "Dar ce, am dat atatia bani pe masina asta, ca sa merg cu metroul" sau (iarasi citez): "Numai loserii merg cu transportul in comun". Si tot ei blestemau traficul si faptul ca nu gasesc loc de parcare si trebuie astfel sa mearga pana la masina o gramada pe jos, eventual prin ploaie, in timp de drumul pe jos pana la statia de metrou ar fi mult mai scurt pentru ei. Dar deh, ei sunt "domni", si mersul cu transportul in comun le-ar stirbi in mod iremediabil prestanta.
        • 0 (6 voturi)    
          Dar de ce sunt prosti (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:27)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui gleznix

          cei ce merg cu bicicleta ?
      • +22 (22 voturi)    
        La metrou (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:08)

        silmix [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Te invit eu la metrou la Unirii dimineata
        Lasam invitatia coleglui cu Drumul Taberei.

        Metroul azi era la capacitate maxima dimineata era jale in pasajul de la Unirii am rasuflat usurat de parca am trecut prin purgatoriu cand am iesit d-acolo.

        Cata lume crezi ca mai incape in el?
        • +21 (21 voturi)    
          acolo la (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:24)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui silmix

          Unirii, in pasajul ala dintre M1 si M2 poti sa te si sufoci si, mai ales, fereasca Dumnezeu de vreun incendiu. daca se strica singurele cai de acces, scarile rulante, se lasa cu omor.
          • +14 (14 voturi)    
            adevar graiesti (Marţi, 20 septembrie 2016, 21:24)

            gear six [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            oare cine o fi dat avizul ISU acolo?
            sau nu are asa ceva?
          • +3 (3 voturi)    
            Corect (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:20)

            Vaka [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            Nodul de la Unirii a fost proiectat acum 30 si mai bine de ani si desi foarte mare la vremea lui, nu a fost proiectat sa preia traficul de acum.

            Sa te fereasca sfantu' sa ai treaba pe acolo, dimineata cu in copil....

            Acum o mare de oameni tranziteaza pe acolo in fiecare dimineata catre Pipera si in fiecare seara inapoi. Acest lucru at trebui regandit din temelii astfel incat din diferite locuri din Bucuresti sa existe rute alternative si directe astfel incat sa se distribuie incarcarea.
        • +10 (10 voturi)    
          ala e un pasaj de maxim pericol.. (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:47)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui silmix

          ..si autoritatile romane stau cu mana in c.r de fiecare data cand se depasesc cotele de siguranta al fluxului de calatori prin pasaj..

          e vorba de viziune acolo...dar cu cine sa faci ceva, cu niste fosile comuniste care sunt disperate dupa bani?!?!?
        • +1 (3 voturi)    
          Buna dimineata! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:05)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui silmix

          Ma bucur ca a murit si capra vecinului, ca au vezut si altiui cum este cu acest pasaj dimineata. Linia de Pipera este oricum aglomerata, dar pasajul intre cele doua magistrale este cumplit.
          Am "experimentat" aceasta ast-vara ...
          De atunci am gasit solutii:
          - merg cu colegul, cu mult-hulitul autoturism. Ruta este exterioara, ocolitoare, nu prin aglomeratie
          - evit intervalul de varf! Daca nu am reusit sa ies din bloc inainte de ora 8, astept pina dupa ora 9:30. Ajung tarziu la servici, dar am scapat de "dopul" dela Unirii!
          - iau tramaviaiul, si cobor la metrou la Tineretului. Este aglomerat, desigur, dar nu chiar ca la Unirii!
        • +1 (1 vot)    
          pai (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:23)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui silmix

          La unirea pasajul intre magistrale a fost putin mai lat si mai inalt. Cineva a avut idea sa il ingusteze. Cam de pe atunci se respira si mai greu pe acolo. De acord ca este un pericol...
          • 0 (0 voturi)    
            Buna dimneata! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:43)

            Crioan [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            Am observat "reabilitarea"!
            Nu, pasdajul era oricum insuficient de lat, si unul singru, dar am remarcat ca dupa reparatii, arat mai frumos dar este mai ingust, chiar si tavanul este mai jos!!
      • +11 (15 voturi)    
        RTAB-ul nu este neaparat o solutie (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:17)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        il evit pe cat pot....as lasa oricand masina acasa, mai ales ca benzina e scumpa, daca as avea conditii in RATB. Locuiesc pe calea 13 sept, de acolo nu pot merge decat cu 385...care vine f rar, si ramane ancorat in trafic.
        Eu zic ca solutia este in primul rand extinderea liniilor de metrou in toate zonele (inclusiv spre 13 Septembrie-Sebastian, spre Colentina etc). Apoi crearea de benzi speciale pt RATB, si apoi taxe mai mari pentru masinile vechi, poluante si ITP luat pe bune.
        • +2 (8 voturi)    
          sa nu uitam (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:29)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          un "amanunt" muuult mai important decat treaba cu taxele alea pentru masini poluante (taxe care oricum numai unde trebuie nu se duc) : arterele. strazile, soselele pe care se desfasoara circulatia sunt tot alea din epoca lui ceasca. nimeni nu a facut ceva, de 27 ani incoace, pentru largirea si inmultirea acestora. pe ce sa se desfasoare circulatia? unde sa faci benzi unice pt. transportul in comun? unde sa faci piste de biciclete? sa iei din ce exista la ora actuala, nu e o solutie.
          • +5 (9 voturi)    
            n-ai inteles (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:59)

            FFF T [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            tu tot masinilor vrei sa le faci loc.
          • +5 (5 voturi)    
            pai tocmai zisese! (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:13)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            In subteran! Metrou!
          • +4 (8 voturi)    
            ba este o solutie (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:17)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            daca sunt 2 benzi, una o rezervi pt ratb. un autobuz care ocupa locul a 2 masini in trafic poate duce lejer 50-60 de persoane. in rest, banda va fi ocupata de taximetristi, care nu vor bloca locurile de parcare din centru.

            "largirea si inmultirea" asfaltului nu este o solutie. orasul este pentru oameni, nu pentru masini.
            • +3 (3 voturi)    
              mica erata (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:08)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              ai spus ca ,,. in rest, banda va fi ocupata de taximetristi, care nu vor bloca locurile de parcare din centru''.
              Din pacate taximetristii ocupa toate locurile disponibile, indiferent daca sunt ale lor sau nu, sau daca sunt ale RATB-ului sau ale troleului sau ale persoanelor private.
              • +2 (2 voturi)    
                tot e mai bine.. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:32)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                taximetristii nu pot sa faca doar 2 curse pe zi si sa stea toata ziua parcati in centru.. ar falimenta rapid. e adevarat ca au prostul obicei sa stationeze in intersectii si o gramada de alte locuri nepermise, dar asta e treaba politiei.
          • +3 (5 voturi)    
            ba s-a mai facut cate ceva (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:05)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui nahir

            s-a facut podul cel mare de la Grozavesti-str Turda, s-a facut cel de pe Aviatorilor, s-a facut pod pe Calea Vacaresti, s-a facut pasaj la Baneasa la iesirea pe DN1, se face pasaj subteran la Piata Sudului, se face metrou in Drumul Taberei (se inaugureaza la anul), s-a facut strapungerea de pe Calea Buzesti-Berzei-Vasile Parvan, s-a facut o strapungere intre Colentina-Pantelimon.....deci in materie de infrastructura Buc nu mai arata ca in anii 1990...Diferenta e ca s-au inmultit masinile, si de aici traficul de cosmar.
            Eu as mai face strapungeri, poduri si pasaje pentru a mai elibera traficul.
            Cat despre RATB, nu mai dati vina pe masini pentru faptul ca nu vine RATB-ul la timp. El nu vine pt ca nu sunt suficiente masini in trafic....stau in staie la 385, si nu vine niciun 385....inteleg ca nu se circula, dar daca as vedea un 385 din 100 in 100 de metri, as zice ca da, sunt ancorate in trafic....dar nu le vad....stau in statie, ma bate soarele, ma ploua, trec masinile, mai vine un politist in intersectie si mai elibereaza din trafic....dar 385 tot nu da sa apara...si cand apare, imi folosesc toti muschii ca sa ma sui in el.
            Asa ca mi-am bagat picioarele in RATB, si vin cu masina. Ma costa benzina cam 500 ron/luna +10,5 ron/zi intr-o parcare a primariei (ca eu nu parchez ilegal), dar stau linistit in masina, nu ma mai bate soarele in statii.
            as renunta maine la masina (pt ca ma costa benzina si parcarea) dar sa am conditii in RATB, si mai ales sa vina la timp.
      • +6 (10 voturi)    
        nene..mai schimba placa.. (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:41)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        ..habar nu ai ce inseamna sa lase 1 milion de oameni masinile acasa si sa foloseasca RATB...

        Daca vrei un preview incearca urmatoarele linii intre 07:15 si 09:00 :

        41, 21, 336, 178, 136, 221, 25, 8, M2 335, 101, 311, etc.. sunt atatea exemple de management defectuos al traficului si de suprasolicitare a retelei de transport public in bucuresti acum, cand inca nu a inceput lumea "sa renunte" la masina..
        • +1 (1 vot)    
          limite (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:14)

          Crioan [utilizator] i-a raspuns lui akillies

          Cand merg cu 41 pe la ora 7:30-8, vad ca s-a atins limita sistemului: tramvaiele vin la intervalul minim posibil, dar cum ies din zona liniei "protejate", se blocheaza in trafic.
          Intervalul de succedare este cel minim posibil, uneori chiar vad ca vin doua tramvaie la 300m unul de altul, al doilea trebuie sa asteote la semafor pin ce primiul ia pasagerii si pleca mai departe, ca nu incap doua in dreptul refugiului!
          Daca nu se intriduc tramvaie cu teja, nu au cum sa preia un numar mai amre de calatori ...
          La fel la metrou, dimineata pe directia Pipera: trebuie sa astepti 3-4 metrouri ca sa te poti urca, dar nu poti reprosa lui Metrorex ca nu "baga" destul trenuir, am observat si intervale de succedare mai mici de un minut!
  • +25 (27 voturi)    
    Nu exista freeway-uri (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:37)

    Locke Lamora [utilizator]

    si semafoare inteligente.
    • +1 (9 voturi)    
      Freeway = autostrada (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:15)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      esti sigur ca la asta te-ai referit?
      • +5 (7 voturi)    
        http://www.ponderweasel.com/differences-freeways-h (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:31)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        DA. La americani si canadieni mai sunt numite si express ways, is mai multe intr-un oras si il traverseaza in toate directiile, viteza maxima intalnita de mine 80-90km/h. 3-4 benzi pe sens, poduri si pasaje, merge si exist lanes, etc. Fara pietoni, fara biciclete, pt toti sunt pedestrian bridges sau tunel.
      • +4 (4 voturi)    
        la asta (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:30)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        se referea : o centura a capitalei in regim de autostrada si poate chiar si tacaneala lui oprescu cu autostrada suspinata.
        • +6 (6 voturi)    
          Poti da un search pt Calgary LRT west (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:03)

          Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          E C-train, corespondentul metroului de la noi, partea de inceput catre Aspen Woods e suspendata, are si portiuni subterane si la zi. Are chiar o statie suspendata.
          In privinta centurii, search for Stoney Trail, 100km/ora si in regim de autostrada, cu median chiar. 3-4 benzi pe sens.
          • +1 (1 vot)    
            eu am fost in SUA (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:10)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

            si aoclo sunt drumuri, chiar in regim de autostrada, unde nu ai voie sa intri daca nu eti min 3 in masina.
    • +6 (6 voturi)    
      sosea de centura... (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:57)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      bine exista... dar e o aventura sa mergi pe ea :D
    • +4 (8 voturi)    
      Pana si.. (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:00)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      Belgradul are freeway(daca prin asta intelegi autostrada care trece prin oras). Nu stiu daca se(mai) poate face la noi. Anii 60-70-80 ar fi fost epoca in care se putea face, fara multe comentarii (ong-uri, societate civila, etc)
    • +4 (4 voturi)    
      semafoare retarde (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:00)

      UglyKidJoe [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      in sectorul 6 pe Iuliu Maniu prinzi toate semafoarele chiar daca e liber, odata erau sincronizate in 50km/h, acum iti creste consumul daca opresti/pornesti din 100 in 100 metrii
      • +1 (3 voturi)    
        Unii mai au si senzori de presiune (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:47)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

        In asfalt. La fel vezi niste cabluri pe sosea care contorizeaza masinile pe zile, ore sau vezi niste dubite in care o persoana nunara masinile. Rezultatele is bagate in programe conplexe si se creaza niste algorithm pt semafoare. Au elicoptere care monitorizeaza sau filmeaza, dupa care se analizeaza problemele si se vine cu solutii. Se mai adauga o banda, se aloca 3 benzi de ex pt iesire din downtown la rush hour si doar una pt intrare in bottle neck-uri, se strica pod cu 4 benzi si se face altul cu 6 si merge/exit lanes duble.
        Dar altii au oameni capabili, unii au mitici.
      • 0 (0 voturi)    
        si pe strapungerea Buzesti-Berzei- (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui UglyKidJoe

        vasile Parvan e la fel...sunt semafoare din 100 in 100m, dar nici noaptea nu le-am prins corelate.
  • +43 (49 voturi)    
    politia lu' peste (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:37)

    martel55 [utilizator]

    sunt adevarate explicatiile date de Garcea, daqr lipseste una esentiala, si anume incompetenta si reaua vointa apolitiei (rutiere si locale)...zilnic vad politisti care fac pe semaforul in intersectii unde acestea functioneaza, in loc sa lase semafoarele sa funcitoneze si ei sa ii sanctioneze pe cei care merg pe linia de tramvai, trec pe rosu, blocheaza intersectia sau parcheaza aiurea chiar sub semnulc are interzice stationarea....daca si-ar face datoria,s-ar circula mult mai bine si in plus multi ar renunta la maisna daca ar lua zilnic amenda pentur parcare ilegala
    • +1 (5 voturi)    
      INTERESANT ! (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:26)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Sînteți singurul comentator care pune degetul pe rană. Se pare că și după un sfert de secol tot ne e frică de milițieni.
    • +4 (6 voturi)    
      politia lu peste (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:32)

      marcelp55 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Păi ei sunt acolo pe unde trec șefii lor să le faca calea liberă ...
    • +3 (3 voturi)    
      azi dimineata (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:34)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      la ora 7:10 in intersectia Mihai Bravu-Dristor-Baba Novac nu era nici parfum de politist de la rutiera sa dirijeze circulatia blocata prin nefunctionarea (inca de ieri cand s-au defectat in timpul ploii) semafoarelor "inteligente" de acolo.
    • +1 (1 vot)    
      da si nu (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:14)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      Politistii sunt acolo tocmai pentru ca semafoarele nu mai sunt suficiente...trebuie sa ii opreasca pe cei de pe un sens, ca sa ii lase sa treaca pe ceilalti (mult mai multi).
      Cat despre trecerea pe linia de tramvai, sunt zone in care chiar politia te pune sa te sui pe linie, ca sa degivreze traficul.
      cat despre amenzi, comite tu o contraventie in trafi, cand agentul direjeaza, sa vezi cum te opreste si iti da amenda (adica lasa dirijatul si se pune pe amenzi)
      • 0 (0 voturi)    
        mentalitea e de vina (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:12)

        martel55 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        pai tocmai asta e problema, mentalitatea militienilor, incepand cu sefii lor, ca traficul trebui fluidizat pentru cei cu maisna personala, batandu-si astfel joc de cei care folosesc RATB...nu exista nici o justificare sa ii lase sa treaca pe linia de tramvai, din cotra, trebuie sanctiionati dur, daca vrei sa mergi cu masina ok, dar asuma-ti faptul ca trebuie sa stai in blocaje, nu sa incalci regulile de circulatie si apoi sa ii faci fraieri pe ceipe care ii poluezi inutil....cat despre faptul ca nu fac fata semafoarele, pai s-au investit atatia bani in tot felul de sisteme, de ce nu fucntioenaza? parca ziceau ca sunt inteligente, ar trebui ca atunci cand vad ca se blocheaza intersectia sa schimbe automat timpii de semaforizare ...oricum solutii sunt, si oamenii s-ar adapta, ar renunta multi la masini , problema principala e mentalitatea celor d ela primarie si de la politie care considera ca trebuie facut totul pentru a da prioritate si a incuraja transportul cu amsina personala...abia cand nu vom mai vota asemenea incompetenti se va schimba ceva ini bucuresti
  • +24 (30 voturi)    
    Piste de biciclete și benzi unice pt RATB (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:39)

    nick24 [utilizator]

    De 20 de ani se discută și nu s-a făcut nimic.
    Din nou un studiu de fezabilitate,mcare va expira repede,mfără nimic concret pe teren.
    • +10 (24 voturi)    
      Daca ai avea loc pt benzi unice (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:57)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      dar nu ai. Cat despre piste de biciclete, si pt alea iti trebuie loc si nu ai si oricum, nu o sa vezi sute de mii de biciclisti.
      • +5 (11 voturi)    
        Benzi pentru biciclete (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:07)

        laurix [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Sute de mii nu (cel putin nu in deceniul asta), dar zeci de mii cu siguranta. Trebuie sa construiesti infrastructura pentru biciclete pentru a convinge oamenii sa devina biciclisti, asa a fost in mai toate orasele din vest.
      • +8 (8 voturi)    
        Daca am avea o centura (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:17)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

        Ar mai prelua din traficul de tranzit. Eu lucrez in nord si locuiesc in sud...as merge bucuros pe centura daca nu as face de doua ori mai mult.
        • -4 (6 voturi)    
          daca ai lucra in nord.. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:20)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui banel

          de curiozitate, chiar crezi ca merita sa traversezi tot orasul in fiecare zi?
    • +6 (6 voturi)    
      rolul (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:39)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      studiilor de fezabilitate este unul foarte important si mai ales benefic pentru cine conduce primaria, tocmai pt. ca nu s-a facut nimic altceva.
      dupa modelul oprescu care a facut vreo 2 studii de fezabilitate pt. autostrada lui suspendata, madam fierea face studii de fezabilitate pt. benzi unice de transport in comun si piste de biciclete. si nu cred ca n-a facut si oprescu aceleasi studii.
      daca e cineva curios, costurile unui studiu de fezabilitate se ridica cam la 15% din valoarea estimata a unui proiect.
    • -1 (1 vot)    
      s-a facut, unde s-a putut. (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:15)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      dar nu peste tot se poate.
    • -2 (4 voturi)    
      Piste...pentru ce? (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:39)

      ecou [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Un studiu de fezabilitate facut pe bune va arata ca biciclistii merg pe bicicleta cand vremea e frumoasa. Cand ploua, bate vantul, ninge si alte cataclisme si biciclistii se urca in autoturism/metrou/autobuz/tramvai ca muritorii de rand. Pentru ca nu poti sa ajungi la unul din cele 50000 de locuri de munca planificate in Aviatiei cu noroiul atarnandu-ti pe pantaloni. Ca Bucurestiul asta e un santier de cand m-am nascut si o sa fie tot asa si cand vor ajunge nepotii mei la pensie.
      PMB n-are bani de autobuze, n-are bani de piese pentru parcul auto existent din care jumatate e tinut pentru piese pentru cealalta jumatate, n-are bani sa termine pasajul de la Sudului care e in intarziere de 2 ani, plateste din doi in doi mentenanta faimosului sistem inteligent de semaforizare care merge, ghici, tot din noi in doi, insa ingroapa camioane de bani in Catedrala neamului.....
      Politia e si mai si: in orele de varf cand nu iti mai auzi gandurile de claxoane, in loc sa fluidizeze traficul, stau la panda cu radarele. Pentru cei care nu cred ii poftesc sa incerce sa ajunga pe Chirigiu sau Kiseleff pe la ora 18 (cred ca singurele strazi libere la ora aia) si sa vada cum pandesc organele la nici 300m de intersectiile care gem de masini. Azi dimineata in fata cimitirului Bellu blocasera o banda intreaga cu masini oprite. Asta in timp ce coada de masini era de la metrou Brancoveanu, pe 3 randuri.
  • +11 (35 voturi)    
    Prea multe mașini (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:41)

    mr_mojo [utilizator]

    Cine nu vrea să înțeleagă realitatea va fi lovit de ea până o să doară. Spun toți experții că Bucureștiul e sufocat și toți cumpără mașini.
    Dacă faci un survey cu șoferii care stau în trafic toți ar mai vrea o mașină.
    • -1 (13 voturi)    
      nu... (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:59)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      sunt prea multe masini. cu o infrastructura ok bucurestiul suporta cate masini sunt acum!

      nu sunt locuri de parcare... ceea ce duce la masini care blocheaza benzi, si se lucreaza la un pasaj cate 5 ani (si la maxim 2 odata).

      e adevarat sunt si alte solutii, dar nu efectiv numarul de masini e problema!
      • +4 (6 voturi)    
        Sunt 2 mil. de mașini (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:03)

        mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Orașul are o dimensiune fixă. E clar că nu direcția asta e cea normală.
        Dacă doar ne-am uita în jur nici n-ar trebui să gândim prea mult (nu că am fi în stare); soluțiile sunt simple, dar trebuie să ne schimbăm stilul de viață și asta nu e la îndemână.
        Aud că se vrea includerea timpului necesar navetei în orele de lucru; cred că vom avea în premieră oameni plătiți să stea în trafic. Probabil cu salariu de șoferi.
        • 0 (2 voturi)    
          mda... (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:26)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

          inafara de faptul ca jignesti niste oameni aiurea... probabil sport national....

          eu iti zic ca in bucuresti cu niste investitii inteligente se rezolva problema traficului (la numarul de masini actual, evident)
          daca e sa o luam cu stilul de viata... pai ce sa zic..
          intai rezolvi problema transportului in comun si APOI ai pretentii ca oamenii sa vina cu masinile la servici...
          sa stii ca e mai comod sa citesti in ratb o carte decat sa stai in trafic cu masina... pe de alta parte masina nu o astepti 30-40 de minute, nu e frig/cald in ea, nu e nici un cersetor nespalat de 2 saptamani, nu e aglomerata si, spre deosebire de metroul de la drumul taberii... chiar exista!
    • +2 (4 voturi)    
      asta-i (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:43)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      un pic de gandire a strutului cu capul in nisip.
      va da @banel mai sus un raspuns foarte valabil.
      daca ai o centura ok, nu o mai iei dintr-o parte in cealalta a Bucurestiului prin oras. o iei pe centura. cred ca 1/2 din masinile care traverseaza capitala zilnic pt. a se duce de acasa la locul de munca, nu le-ai mai vedea.
  • +3 (39 voturi)    
    :))))) (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:42)

    Nevermind [utilizator]

    Deci aia care se urca in masina cand ploua sau e frig afara, vor folosi bicla daca se fac piste. Aha.

    E plin de biciclisti pe afara fix in momentul asta.
    • +6 (12 voturi)    
      N-are legatura cu vremea (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:12)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Vrei sa-ti spun eu de ce nu vezi biciclisti afara cand ploua? N-are legatura cu frigul, multi pedaleaza la -10 grade pe soare fara probleme. Alta e problema, mizeria de pe strazi, ajungi cu hainele si bicicleta la servici sau acasa innamolite. Masinile te stropesc pentru ca nu exista un sistem de canalizare eficient, iar strazile sunt asfaltate fara a se crea pante catre gurile de canal astfel ca marginile drumurilor devin mici lacuri... Dar daca ar exista piste sau benzi pentru biciclete facute cum trebuie, iar spalarea strazilor sa nu se mai faca cu apa maloasa din Dambovita, crede-ma ca ai fi surprins de numarul biciclistilor pe vreme ploioasa...
      • -2 (10 voturi)    
        are fix legatura (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:25)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        Este vorba de atitudinea "holier than thou". Chestii misto de clamat, tipate de catre putini dar foooaaarte vocali, detinatori ai adevarului absolut.

        Poate tu esti fan bicla si mergi pe orice vreme, ok. Esti unul dintre putinii adevarati si daca te uiti cine mai pedaleaza cand ploua sau e frig, vei intelege ca restul fanilor guralivi de fatada stau in masina la semafor. Pana la piste de bicle pentru 3 insi, adica trosnit si mai rau traficul, mai degraba ar fi de rezolvat problema cu spalatul pe jos de care aminteai. Merg pe si 2 roti si stiu despre ce e vorba. Ca sa nu mai amintesc de instalatiile noi de irigat care bat aiurea.

        Intrebare... daca vreau cu trotineta sau cu rolele, facem tot Bucurestiul cu piste dedicate ca-n palma, care sa permita mersul cu roti mici? QED
    • +6 (14 voturi)    
      Eu sunt cu bicla (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:10)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      Cine intelege cu adevarat avantajele mersului cu bicicleta trece peste vreme.
      Oricum, nu in fiecare zi ploua; e o problema ce nu are legatura cu vremea. Dupa cum spuneam, cine nu vrea sa inteleaga realitatea va fi in cele din urma lovit de ea. Deci continua cu masina; scrii de la volan in timp ce stai la semafor?
      • 0 (8 voturi)    
        da da da (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:31)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

        Trece peste vreme, peste lege, peste orice, nu? Una peste alta, aveti drepturi si obligatii ca orice alt conducator, auto/moto.

        http://www.freerider.ro/legislatie-pentru-biciclisti

        Habar n-ai nici de 1/10 din ele, pun pariu.

        Se pare ca vreti numai drepturi, cum ar fi sa nu opriti la rosu, sa nu dati trecere, sa mergeti pe trotuar, pe trecere, etc. Daca ati respecta macar statul la semafor, ca-n Amsterdamul cel laudat, ati face la fel de mult ca si cu masina. Poate te loveste unul care nu-ti intelege "dreptul" de a trece pe trecere calare in viteza. Mai stii cum facem cunostinta :D

        Da, scumpule, scriu si la semafor. Mai raspund la mailuri sau unor inteligenti. Zic totusi ca e mai bine s-o fac asa in loc sa merg fara maini si fara sa fiu atent la nimic, pentru ca biciclist.
  • +37 (39 voturi)    
    Amendati nesimtitii! (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:43)

    Andy500 [utilizator]

    In fiecare zi toti politistii de la rutiera trebuie scosi in intersectii intre orele de varf, si sa-i amendeze pe toti nesimtitii care vin pe linia de tramvai si/sau pe contrasens si pe cei care blocheaza intersectiile!
    Cei care fenteaza coada pe linia de tramvai trec de intersectii si fraierii care stau civilizat la coada stau mult mai mult timp din cauza lor!
    Pana nu le luati permisele si banii, nu se rezolva problemele astea!
    Civilizatie se poate face doar cu parul!
    • +21 (21 voturi)    
      43 de amenzi in 8 luni de zile (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:07)

      Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      Le-am scris eu anul trecut, despre o intersectie marcata imbecil (dupa ce am facut prostia sa-mi tin banda, si era sa ma aleg cu unul infipt in mine de-a latul).

      Mi-au raspuns ca au verificat la fata locului, si ca e ok, pentru ca marcajele au fost aprobate de nu stiu ce comisie (le-am raspuns inapoi ca atunci si comisia e imbecila daca a aprobat asa ceva).

      Si le-am zis si de treaba cu depasitul pe linia de tramvai, si mi-au raspuns ca au dat fix 43 de amenzi in primele 8 luni din 2015 (pe sectorul 2). Ce sa le mai spun, ca probabil cam 43 de amenzi ar fi putut sa dea in 15 minute, in jur de 8:30, in orice intersectie de pe stefan cel mare? Stiau si ei. Mi s-a parut de prost gust sa mentioneze asta, mai bine se faceau ca ploua...
    • +14 (16 voturi)    
      Nu sunt de acord ca civilizatie se face (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:09)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      doar cu parul, dar acolo unde bunul simt este incalcat trebuie luate intr-adevar masuri drastice. Nu este normal ca din cauza unor bizoni care au invatat ca le merge cu nesimtirea sa sufere atatia oameni care se grabesc sa mearga la servici pentru a plati taxe din care traieste si Politia Rutiera, si Primaria si chiar bizonu' care, de obicei nu e vreun mare contribuitor, ca si in trafic, el stie sa se strecoare printre legi...

      O intersectie care se blocheaza fecvent este la Sfanta Vineri, in buricul targului, in spate la mag. Unirii, unde din ce am vazut eu politia lipseste cu desarvarsire.

      Sunt multe strazi care ar trebui sa fie cu sens unic. De ex Batistei, in buricul targului, e supraincarcata de masini parcate, prea ingusta pentru 2 benzi.

      Sistemul de semaforizare inteligent numai inteligent nu e. Se intampla ca in centrul Bucurestiului sa ai verde si apoi imediat rosu desi mergi cu 50.

      Dimineata si seara, cand sunt pattern-uri clare de trafic, semafoarele par sa nu tina cont de asta semn ca fie sistemul a fost facut la misto fie cei care il opereaza sunt incompetenti.
      • +12 (12 voturi)    
        Pai si masinile parcate ilegal pe acolo? (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:39)

        Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Tot cu parul trebuie indepartati acei soferi care ocupa banda. Amenzi in fiecare zi.
        Din pacate in centru nu prea ai unde parca masina, dar asta nu-ti da dreptul sa parchezi pe unde ai chef si sa blochezi mii de masini.
        • +5 (5 voturi)    
          Ca in multe alte locuri (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:42)

          clint [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

          nu e clar daca sunt parcate legal sau nu, dar cred ca ar trebui sa fie simplu: e parcata ilegal, o "arzi". Daca nici in centrul orasului nu faci ordine cu parcarile, ce pretentii sa mai ai pe alei, in spatele blocurilor din D. Taberei ?
    • -3 (15 voturi)    
      frustrare (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:44)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      Ai dreptate cu civilizatia dar traficul din bucuresti nu are nici o legatura cu nesimtirea. In afara de frustrarea ta nu vei rezolva absolut nimic daca vei amenda pe cei care merg pe linia de tramvai. Se pare ca pe tine te roade mai tare ca ti se baga unu in fata decat ca nu ai o solutie ca sa nu mai stai in trafic. Daca sta toata lumea cu tine la coada si mai pui inca 20 de masini la coada aia cu siguranta nu vei circula mai repede. Solutia este sa avem retea de metrou pentru ZONA METROPOLITANA Bucuresti, asa cum are orice metropola, metrou care sa iasa din oras cate 10-20km dupa centura, pe sub fiecare artera principala care paraseste orasul. Abia atunci vei putea rezolva problema traficului.
      • +9 (9 voturi)    
        ... (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:48)

        Pardel007 [utilizator] i-a raspuns lui gnd

        Inteleg ce vrei sa spui, dar felul in care o zici pare ca le iei apararea nesimtitilor. Incerci sa ma convingi ca la carrefour, daca ii lasi pe altii sa se bage in fata, tu nu vei intarzia?

        Da, traficul ar fi mizerabil acum, chiar daca nu ar fi nesimtitii care se baga in fata. Dar sa nu-mi spui ca mizerabilul care depaseste coloana pe linia de tramvai, si apoi face dreapta, nu ii intarzie pe toti ceilalti. Multiplica cu cati nesimtiti fac asta la fiecare intersectie.

        Si pana la urma, indiferent de timp, tot nesimtire se numeste; nu are nevoie de nici o scuza.

        Revenind la zona metropolitana - da, sunt perfect de acord. Centura functionala + park&ride (se pot face relativ repede, daca se vrea). Apoi pe rand statii noi de metrou, parcari noi (in cartierele periferice, nu in centru, daca vrem sa eliberam strazile sugrumate, si sa fie loc pentru piste de biciclete) + amenzi pentru parcare anapoda + taxa de centru, etc
    • +2 (2 voturi)    
      Corect! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:53)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      Azi erau multe echipaje de politie la intersectia Sos. Giurgiului cu Sos. Oltenitei si Calea Serban Voda (la City Mall, in Bucuresti) si luau permise celor care depaseau refugiul de tramvai prin stanga, bagandu-se in fata la semafor. Ar trebui amplasate camere acolo si trimisa somatia de a preda permisul in 48h la politie, ca sa nu stea politia in fiecare zi doar acolo. Si se mergea bine la semafor. Altfel, e dezastru.
      • +1 (1 vot)    
        la semafor da (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:48)

        ecou [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

        La semafor da, se misca bine coloana. Dar doua statii mai in spate nu aveai cum sa te incadrezi pe benzile alea legale. recunosc ca am trecut prin stanga unui refugiu, nu ca imi place mie pe acolo ci pentru ca intre cele doua statii nu am reusit sa gasesc si eu un loc in coloana. Mdeh, greseala mea sa intru de pe ulita Brancoveanu pe Bd. Oltenitei...
  • +27 (29 voturi)    
    Asadar, (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:44)

    Martinezu [utilizator]

    Azi cand ploua si e cosmar in Bucuresti dna pandele a hotarat ca nu mai cumpara 250 de autobuze vechi ci 500 noi. Dupa 1 Oct cand incep si studentii activitatea si se va face 2 ore intre piata Unirii si Romana, Firea va anunta ca a renuntat la ideea cu 500 si va lua 1000 de autobuze noi.
    Are de asemenea in proiect achizitia de piste de biciclete , second hand de la olandeji. Si daca prinde ideea va lua si cateva noi.
    • -8 (18 voturi)    
      sa ia si 10.000 de autobuze daca trebuie! (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:57)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Asa si? Din partea mea, sa achizitioneze Primaria si 10.000 de autobuze! Apoi sa interzica accesul cu masina in centru (ca-n Londra) si s-a rezolvat si cu traficul, si cu zgomotul si cu poluarea aerului.
      • +3 (7 voturi)    
        Hmmm (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:46)

        dealucaragiale [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Stimate,
        Inteleg ca sunteti un adevarat sustinator al transportului in comun.
        Tare ar vrea sa stiu cum si la ce ore circulati dvs. civilizat cu metroul, tramvaiul, bicicleta prin oras si cum ati descoperit cel mai rapid si convenabil traseu pentru dvs. Asta in cazul in care nu locuiti la doua statii de birou.
        Si da, inteleg ca va doriti un centru fara masini (ca in Londra, ziceti dvs.), dar autoritatile nu ofera alternative CIVILIZATE circulatiei cu masina proprie. Si ma refer la confortul din mijloacele de transport (includ si confortul termic), bunul-simt al oamenilor, bunul-simt al soferului de autobuz care e stapanul universului cand iti inchide usa-n nas, etc.
        Si da, traficul din Bucuresti este de cosmar in ultimele zile, atat din cauza politiei romane care mai mult incurca circulatia, cat si din cauza toparlanismului soferului bucurestean care se crede buricul pamantului.
        Cu respect, un sofer de zi de zi care nu are acces la transportul in comun si, chiar daca ar avea, nu l-ar folosi in conditiile actuale
      • +9 (11 voturi)    
        si tu esti pe langa (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:56)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        In Londra te poti urca in tren sau metrou cu mult in afara orasului, iar acolo unde faci asta iti poti parca masina. In Bucuresti reteaua de metrou acopera destul de putin, nu exista prelungiri a liniilor de metrou in afara orasului si acolo unde sunt statii mai spre margine (gen IMGB) nu exista parcari. Asadar, inainte sa vii cu solutii comunistoide de a interzice cate una si alta, gandeste-te ca trebuie facute investitii intr-o retea vasta de metrou si abia apoi te poti gandi la restrictii.
      • +2 (8 voturi)    
        intrebare. (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:02)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        daca interzici accesul prin centru... cam cum crezi tu ca se va rezolva "zgomotul si poluarea"
        lumea o sa ocoleasca, o sa faca ambuteiaje in alte locuri... cu la fel de mult zgomot si poluare...
    • +4 (6 voturi)    
      si in decembrie... (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      vin alegerile si tovarasa o sa zica
      "bai prostilor... m-ati votat... ati/n-ati votat psd.... ideea ce ac de acum incolo pe mine 3 ani de zile ma doare in dos de voi so.... o sa fur in continuare si prin 2020 ma gandesc si eu sa termin pasaju de la piata sudulu si, poate, daca sunteti cuminti 1-2 benzi de biciclisit si 3 autobuze luate la pret de 20 ca doar tre sa mai fur si eu ceva!"
    • +1 (1 vot)    
      autobuzele noi sunt necesare (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:21)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Pentru a le inlocui pe cele vechi!
      Evident ca daca ai introduce brusc in trafic 500 de autobuze in plus, ai obtine doar BLOCAJE, nu o capacitate de transproir mai mare.
      Dar inlocuirea vehiculelor uzate era necesara, de mult!
  • +9 (23 voturi)    
    O adevarata blonda (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:45)

    AdiSto [utilizator]

    Deci pistele de biciclete vor descongestiona traficul cand ploua? Sau dimineata cand lumea merge la scoala / servici si dupa-masa cand se intorc? Gata, ma mut in Bucuresti. Primarita voastra e mai dusa decat primarul nostru. Noua ne-a promis metrou in Timisoara.
    • +4 (4 voturi)    
      hehe (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:03)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AdiSto

      eu ma mut in locu tau in timisoada daca face metrou...
      ca noi il asteptam de multi ani :D
  • +16 (26 voturi)    
    in loc sa ia umbrela (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:48)

    mmmircea [utilizator]

    multi iau masina, chit ca stiu ce ambuteiaj ii asteapta.
    Copiii din ziua de azi nu se mai duc la scoala pe jos sau cu transportul in comun. Nu, nu, ei nu pot fi decat escortati cu masina de parinti pana-n curtea scolii, altfel nu se poate. Uite, de-aia se-aglomereaza, ca au treaba, n-au treaba, multi isi fac de treaba. Cate masini merg goale in Bucuresti, doar cu soferul la bord ? Majoritatea, nu, e uite, de-aia toamna nu-i ca vara.
    • +18 (24 voturi)    
      Problemele nu se rezolva varsand frustrari. (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:19)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Nu e chiar asa de simplu. Sistemul de transport in comun nu e stralucit. Unde merg eu, fac 15 min cu masina proprie sau cu bicicleta in timp ce in transportul in comun as face peste 40 daca totul ar veni conform graficului.
      In Bucuresti transportul in comun este OK atat timp cat acesta se numeste metrou si este direct. Orice combinatie de metrou + autobuz sau metrou + metrou sau si mai rau, autobuz + autobuz, ridica timpul oricarei calatorii la peste 40 minute.

      La ore de varf esti inghesuit ca o vita, stai ca prostul in statie si nu stii daca vine, cand vine si daca ai loc sa te sui, nu stii la coborare daca mai ai portofel, samd.

      De-aia oamenii prefera masinile. Sunt de acord ca nu e normal sa mergem toti cu masini, dar pentru a le cere oamenilor sa renunte la ele, trebuie sa le dai o alternativa viabila.

      La mine, alternativa e bicicleta, insa si aceasta presupune elemente de cascadorie si un risc asumat destul de important, parte din imbecilitatea soferilor, parte din indolenta celor cu drumurile, trotuarele si bordurile ( de piste nu mai vorbesc ) care le-au facut parca sa te descurajeze sa mergi cu asa ceva prin Bucuresti.

      Sunt convins ca multi ar merge cu bicicletele dar nu se incumeta in traficul dement si spoiala de piste din Bucuresti. Nu mai zic, ca asa cum sunt facute nu numai drumurile dar si blocurile comuniste, lifturile, samd, trebuie sa ai o ambitie de fier ca sa folosesti bicicleta in Bucuresti.
      • +4 (4 voturi)    
        nu mai spun ca... (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:43)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui clint

        ... n-am vazut NICAIERI in zonele "de interes" rasteluri, unde sa poti sa-ti lasi bicicleta sau chiar parcari pt. biciclete (cum este, d.ex., cea de sub gara din Strasbourg)!
        Ok! mergi cu bicicleta! Si? Ajungi acolo unde te intereseza, cu ea. Si descaleci ca sa intri undeva (la tine in firma, in magazin, in vreo institutie samd.). Si? UNDE o lasi??!!
        • +1 (1 vot)    
          nu o lasi (Miercuri, 21 septembrie 2016, 7:40)

          toxx [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          ti-o fura vreun colorat
  • +14 (18 voturi)    
    Niste incompetenti (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:53)

    qweasdzxc [utilizator]

    Nu ai cum sa faci un oras sa functioneze cu o primarita fosta prezentatoare tv, iar sotul ei cel mai mare hot din imprejurimi (.. noua sosea pipera, proaspat asfaltata ...).

    Din pacate ne meritam soarta. Acum e bine, stati sa vina zapada sa vedeti atunci traffic de cosmar in oras.

    Nu ai cum sa faci performanta cu niste incepatori. Le urez numai fericire si bucurii celor care au stat acasa si acum se plang. Varsta a 3-a si asistatii sociali (care oricum nu au masina) au votat si au zis: total distruction !! Hai sa vedem pana unde se poate ajunge.
    • -1 (1 vot)    
      DAR NOI AM VOTAT-O!!! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:50)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui qweasdzxc

      Chiar si penalul Vanghelie "care este" ar fi fost mai bun la primarie, macar are cat de cat experienta in administratia publica!
      Gabitza nu are absolut de loc!
      Insa noi, majoritatea bucurestenilor prezenti la urne, am decis ca dumneaiei este cea mai buna, si am ales-o!
  • +18 (22 voturi)    
    Nu fiti rai... (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:57)

    Observator roman [utilizator]

    ...m-a induiosat pana la lacrimi (de ras!) declaratia d-nei primar Fierea: " Ca tanara administratie..."

    Pai lucrurile nu mai sunt demult asa: d-na Fierea e cosgogea cocoana, imbatranita (in rele) adica, iar "colaboratorii" principali de la primarii sunt aceleasi "old hands"...

    Pashli na turbinka, vidma!
    • +2 (2 voturi)    
      gura pacatosului adevar graieste! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:24)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Observator roman

      Este perfect adevarat ca Fierea este nu doar babatie, ci, asa cum spui, imbatranita in rele.

      Insa are perfecta dreptate cu un amanunt: TANAR ADMINISTRATIE inseamna ca stirista Varanului are zero experienta in adminsitratie, sub acest aspect este extrem de tanara!!!
  • +13 (17 voturi)    
    Fireaua a gasit solutia (Marţi, 20 septembrie 2016, 15:57)

    tropotaru [utilizator]

    Va monta oglinzi uriase paralele cu ea si cu drumul, soferii se uita la ele, vad mai multe benzi si ... conduc mai relaxati.
  • +18 (20 voturi)    
    Daca am face o retea de metrou (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:01)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Pai cand tu faci cateva statii de metrou in 7 ani, la ce sa te mai astepti ?
    Ai la dispozitie tehnologie moderna, care permite o dezvoltare rapida a metroului si tu o faci cam in acelasi timp ca Ceausescu, cu minerii la tarnacop acum 40 de ani.
    Uitati, statia de metroul Raul Doamnei are stadiu fizic de executie de 24%, asta in 5 ani. Cum mama ma-sii nu suntem in stare sa facem in 5 ani o statie amarata ? Degeaba ai 100% executie in rest daca tu ai o statie cu 24%.
    Ministerul Transporturilor doarme.
    Primaria Generala doarme.
    Somn usor si vise placute in trafic.
    Ne meritam soarta.
    • +8 (12 voturi)    
      metroul nu e in subordinea Primariei (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:21)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Metroul e in subordinea Min Transporturilor. Da, aberant, platesc toti pentru el, si ardelenii si moldovenii.
      Ar trebui trecut in administrarea Primariei.
      • +5 (9 voturi)    
        nu chiar (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:05)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Bucurestiul este contributor net la bugetul tarii cu mult peste orice alta localitate. Nu plateste nici un ardelean si nici un moldovean pentru metroul din bucuresti, care oricum nu se face.
        • +2 (4 voturi)    
          eh (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:54)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui gnd

          Sa-l intrebam cum de Cluuujul are centura inca de pe vremea cand nu era contributor net relevant la buget? Exemplul este dat ca si contra-exemplu pentru comentatorii provinciali in gandire, pentru ca este ok sa dezvolti zone/orase cu bani de la bugetul general, chiar daca ele nu au.

          Ca Bucurestiul trebuia sa aiba centura decenta de mult timp la cat contribuie, inclusiv sau mai ales pentru cei ce sunt nevoiti sa-l strabata, este alta discutie.
      • +7 (7 voturi)    
        Iar (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:02)

        Rdu [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        primaria (indiferent daca-i PNL, PSD,...) arunca resursele pe borduri, panselute, bancute, chiosculete, etc. Si cei care se tarasc prin traficul infernal, ii voteaza ca le-a pus bancuta noua in parc (nu conteaza ca acostat cat un autobuz!). Halal descentralizare!
    • +1 (1 vot)    
      Ar fi fost bine! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:25)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Comentatorul-x

      Da, tehnologia a evoluat mult in 30 de ani!
      Insa ar fi fost excelent daca statiile de metrou se faceau in acelasi ritm ca pe vremea lui Pingelica,a cum se lucreaza mult mai lent ...
  • +8 (12 voturi)    
    No...cu transport gratuit am terminat... (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:05)

    Io1234 [utilizator]

    ...la fel vom cumpara si 500 de autobuze...
  • +11 (27 voturi)    
    Sunteti platiti ca sa gasiti solutii, (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:06)

    robinet4x4 [utilizator]

    nu ca sa-mi enumerati motivele pentru care nu se poate circula decent intr-o capitala europeana, politrucilor si garcicilor! E fix dreptul meu sa ma plimb singur cu Hummerul prin Bucuresti daca am chef, ca doar d'aia va platesc taxe aberante de vreo 25-30 de ani, nu ca sa-si umple niste incompetenti buzunarele din munca mea. Sictir!
    • -1 (15 voturi)    
      ce gherțoi ești (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:32)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui robinet4x4

      Și n-ai vrea să-ți facem toți loc, să treci tu cu Hummerul pe stradă ?
      • +5 (9 voturi)    
        gnd (Marţi, 20 septembrie 2016, 18:50)

        gnd [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Nu inteleg de ce il faceti ghertoi. Domnul explica un principiu al libertatii si neinterferentei guvernului in vietile private. Dvs va place sa va dicteze guvernantii si politicienii corupti cum sa va traiti viata si ce aveti voie sa faceti si ce nu ? Iar in tot acest timp sa nu va ofere solutii la problemele existente si sa va taxeze din munca Dvs ? Daca omul isi plateste taxe si impozite de ii ies si pe nas, ce problema ai tu cu el ca vrea sa mearga cu Hummer-ul ?
      • +3 (3 voturi)    
        ahaha (Miercuri, 21 septembrie 2016, 7:38)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        ghertoi e cine spune. stii cat costa impozitul la o masina cu motor de 2996 cm3 (chiar daca e euro6)? 1800 de lei pe an. Si peste capacitatea asta e 4000 de lei, adica aproape 1000E . De banii astia nu primesti decat strazi sparte, ambuteiaje, si asta doar in trafic. sa te fereasca sfantul sa ai nevoie de spital sau altceva.
      • +3 (3 voturi)    
        Sunteti obraznic, (Miercuri, 21 septembrie 2016, 13:23)

        trollinezu [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        nu a cerut omul sa-i faceti loc, cu o mentalitate ca asta chiar meritati bataia de joc a politicienilor ca Oprea & Co, carora nu le pasa de trafic pt ca oricum merg cu coloana oficiala si la WC. eu, spre exemplu, am o masina mare de teren, nu prea circul cu ea prin oras, dar la cate taxe si impozite castiga statul asta mafiot de pe urma mea, ar trebui sa pot face asta, daca as avea chef. platesc impozite pentru o masina de teren de 4.4L si una mai mica de oras, sunt la zi cu toate celelalte taxe si impozite pana la ultimul leu, inclusiv pentru cei 47 de angajati carora EU (nu statul) le-am creat locuri de munca. aduc lunar la bugetul statului, prin munca mea, mai mult decat 100 de romani cu salariul mediu pe economie. si in conditiile astea, la singura problema mai serioasa de sanatate am fost nevoit sa ma tratez in strainatate la o clinica privata. Iar doamna Firea vine si imi spune DE CE NU SE POATE uitand, la fel ca toti ceilalti dinaintea ei, ca ea este acolo CA SA FACA SA SE POATA. si dragii nostri concetateni, care teoretic trag la aceeasi caruta cu mine, dupa posibilitati, o aplauda si imi spun mie ca sunt ghertoi, ca de ce vreau eu sa circul prin orasul meu cu o masina mai mare (pentru care oricum platesc taxe de 10 ori mai mari). de parca RATB-ul imputit si mai imprevizibil decat vremea este o solutie viabila, sau avem cu totii joburi care ne permit sa mergem cu bicicleta (care oricum e sinucidere curata in Bucuresti). oameni buni, este simplu: chiar daca as avea 100 de masini, nu as putea sa circul cu mai mult de una odata, desi as plati taxe de 100 de ori mai mari decat o persoana cu o singura masina. Asta inseamna mai multi bani la buget, care ar trebui sa se traduca in sosele mai bune, parcari mai multe etc. dar e ok, voi suneti-le oamenilor ca mine ca sunt ghertoi pt ca isi permit masini mai scumpe si votati in continuare primari fara nici o pregatire in administratie, care sa-si bata joc de banii vostri.
  • +5 (7 voturi)    
    Din dragoste pentru bucuresteni (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:26)

    Alethea [utilizator]

    Cine pune pariu cu mine ca cele mai multe din cele 500 nu vor avea aer conditionat si iar ne vom asfixia in masini de lux care s-au luat pe comisioane?
    • +2 (2 voturi)    
      nimeni!! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:28)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui Alethea

      Nimeni nu pune pariu, deoarce toti sunt siguri ca exact asa se va intampla!
      Exista o sansa infima ca eu sa castig la 6 din 49, dar sa faca Fierea o investitie buna si corecta - nu, acolo sansele sunt categoric nule!
      Nimeni nu pune pariu, stim exact ce se va intampla!
  • +3 (5 voturi)    
    Trafic (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:30)

    marcelp55 [utilizator]

    Să înțeleg că de vină e oricine în afară de Primărie și Poliție !!!!!!!11 Trăiască Româniaaaaaaa !!!
  • +6 (6 voturi)    
    Multe mașini (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:33)

    Emgy [utilizator]

    Numai pe strada unde locuies eu sunt câteva sute de mașini care stau pe marginea drumul sau pe trotuar. Eu cred ca sunt mult mai multe masini in București. Nu știu cum le număra poliția. Altfel, mai e o problema, mașinile parcate sau care staționează pe marginea drumului, eu zic ca încurca rău circulația. Poliția trebuie sa amendeze șoferul care încalcă regulile de circulație, chiar si de mai multe ori pe zi, pana se disciplinează. Nu sa treacă cu vederea.
    • +1 (1 vot)    
      politia (Miercuri, 21 septembrie 2016, 7:36)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Emgy

      numara inmatricularile din Bucuresti, adica alea cu B-XXX-YYY . Nu numara nimeni tranzitul din VN, CT, BV, PH si o gramada care stau prin Buc si muncesc aici cu masina adusa de acasa. masinile sunt mult mai multe.
  • +6 (6 voturi)    
    Greaua mostenire a regimului trecut (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:48)

    tropotaru [utilizator]

    Firea a declarat ca ambuteiajele sunt create de masini fabricate in perioada mandatelor la primarie a lui Videanu sau Basescu, deci ei sunt vinovati
  • +6 (8 voturi)    
    e simplu (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:49)

    gigi1 [utilizator]

    Daca se aloca o banda exclusiv ratb se rezolva problema transportului, cine vrea sa ajunga la destinatie ia ratb cine vrea sa se bucure ca are masina poate sa stea cu ia parcata in ambuteiaje sa se bucure.
  • +2 (8 voturi)    
    clar... (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:53)

    liviu_ [utilizator]

    soferii sunt de vina pentru ca nu vor sa stea in autobuzele care vin cand vor ele, sunt pline, miros e frig/calr (in fc de sezon) etc....

    faptul ca lucrarile se amana luni/ani nu are nici o legatura!!!

    de ce nu se construiesc parcari?! parcarile ar face ca sa se elibereze benzi de circulatie, oamenii sa nu se mai invarta disperati ca sa gaseasca un loc sa opreasca etc...

    si ca tot veni vorba... poate politia in loc sa stea la ciupeala, ar fi util sa aiba grija ca intersectiile sa nu fie blocate de masini parcate aiurea, soferii sa nu depaseasca pe linia de tramvai si contrasens si sa o ia inaintea "prostilor" celorlalti care asteapta cuminti la semafoc...
  • +6 (6 voturi)    
    PS: (Marţi, 20 septembrie 2016, 16:54)

    liviu_ [utilizator]

    `de tronsonu de metrou de la drumu taberii ce se mai aude?! il terminam si noi pana in 2030?!
  • +8 (8 voturi)    
    Sistem inteligent (poate pentru bunica) (Marţi, 20 septembrie 2016, 17:03)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Luați Buzești-Berzei de la Victoriei până la intersecția cu Știrbei Vodă. Hai să numărăm semafoarele: 1. Sevastopol, 2.McDonalds la polizu 3. Calea Griviței 4 Popa Tatu 5 Mircea Vulcănescu 6 Berthelot 7Dinicu Golescu.

    Semafoarele între Calea Griviței și Popa tatu sunt complet desincronizate (50 de metri între ele), pleci pe verde la Griviței, se face roșu în secunda următoare la Popa Tatu. Pentru cine? pentru cei care fac stânga de pe Popa Tatu, dar ghici ce... și ăia au roșu. Au verde doar 10 sec, dar semaforul pe Buzești stă roșu. Astfel încât, se blochează intersecția cu Griviței.

    Desființat semaforul la Dinicu Golescu/Berthelot, făcut verde intermitent pentru cei de pe Golescu (oricum nu pot face decât dreapta).

    Încercat un sens giratoriu la Vulcănescu, că oricum așa pare făcut.

    Și asta e o singură stradă unde "managementul inteligent" e pentru bunica.
  • +8 (8 voturi)    
    nu e deloc imposibil (Marţi, 20 septembrie 2016, 19:40)

    b0g [utilizator]

    Ii recomand Doamnei Firea sa faca un drum cu masina personala prin toata Europa catre vest sa vada cum stau lucrurile la altii unde se plateste pana la 2.6 euro pe ora (in fct de zona) la automat sau cu abonament pe zone (fara loc personal si pe luna nu pe an), sau in parcari cu plata (clasice sau cladiri intregi, insa chiar si un spital poate oferi parcare cu plata), unde transportul in comun are banda lui, unde pista de bicicleta nu e pe trotuar, unde nimeni nu parcheaza pe trotuar, unde autobuzele (hibride) vin la timp si circula repede, unde traficul se muta din oras pe centura cu 3-5 benzi pe sens si traficul este gestionat cu limitari pe panouri cu informatii in timp real despre trafic, unde aerul este curat chiar si in orasele mari, si unde exista foarte multa vegetatie in oras, pe autostrada, pe centura, pe strazi etc. Chiar si acele double deckers din Londra, sunt un exemplu demn de urmat. Exista si trenuri pentru cei de la periferie. Iar tot transportul in comun este informatizat ...cu automate de plata unde merge platit cu cardul bancar unde alegi destinatia si platesti pentru mai multe mijloace de pe parcurs si defalcat pe zone, ore de varf etc. Se poate! Ca sa nu mai zic la nemti unde mereu se construieste cate ceva si nu se blocheaza de tot traficul, dar se construieste. Nu mai vorbesc de marcaje sau elemente reflectorizante care la noi lipsesc cu desavarsire. Si da lucrarile sunt semnalizate si separate bine.
  • +5 (9 voturi)    
    cum asa (Marţi, 20 septembrie 2016, 20:01)

    gopo2016 [utilizator]

    sa nu isi arate bucuresteanul masina in trafic ce plateste 20 de ani degeaba pt ea, decit sa ia autobuzul mai bine petrece doua ore in trafic sa faca un km, ca asa e el fudul
  • +3 (5 voturi)    
    Hai cu mall-u'!!!! (Marţi, 20 septembrie 2016, 22:05)

    kerr [utilizator]

    Locuiesc in Dristor, vis-a-vis de recent deschisul Park Lake. Pe strada Liviu Rebreanu circula autobuzul 330, care vine in joi in Paste iar tramvai nu mai avem de 8 ani. Soseaua are doua benzi pe sensul de mers iar liniile de tramvai nu pot fi incalecate, in genul celor de pa linia 32.Piste de biciclisti exista doar cu numele. In ultimele zile se circula... iinfernal e putin spus. Hai ca poate mai deschidem cateva mall-uri in buricul targului (in genul astuia sau ca cel de la Piata Obor).
    Era sa uit: Nu circula rotita de tramvai pe L.Rebreanu, dar sunt aspersoare care uda, poate vor creste liniile mai mari!
    • +2 (2 voturi)    
      hehe (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:29)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui kerr

      ai uitat sa mentionezi ca nu sunt treceri de pietori deloc si lumea trece pe unde apuca

      si ca parcarea de la mallu ala e "Gandita" de unu care vrea sa incurce de tot circulatia pe strada aia
    • +1 (3 voturi)    
      Oare cine o fi de vina?! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:35)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui kerr

      Sunt convins ca este asa cum spui, de doi ani nu mai merg spre servici [e Liviu Rebreanu. Am vazut si eu aspersoarele ce uda "linia verde", fara tramvai!
      Dar dumneata cine crezi ca e de vina?
      Dezvoltatorul acela, DE CE a facut mega-Mall in parc? Numai pentru a face rau locanicilor si pentru a bloca traficul?!
      NU! A rdicat Mall-ul deorce are CERTITUDINEA ca va face profit, ca zeci si zeci de mii de bucuresteni se vor napusti sa faca cumparaturi acolo!
      Eu cred in legea cererii si ofertei, in cauzalitate: daca apar asa de multe Mall-uri in parcuri si in zone aglomerate, este pentru ca exista cerere. Asa vrea poporul!
      La fel, EXISTA solutii pentru descongestionarea traficului, dar nu se aplica, deoarce poprul nu doreste asta. Daca ar fi vrut, NU o vata pe Fierea!
      Dar au ales-o!
      Ce putem face?
      Vox populi, vox Dei!
  • +3 (5 voturi)    
    Soluție simplă care nu ne convine (Marţi, 20 septembrie 2016, 23:58)

    reiand [utilizator]

    Soluția e simplă, dar nu ne convine: parcare cu plată peste tot în centru care să usture la buzunar, permise de parcare pentru locuitorii din zonă plătite și ridicarea mașinilor parcate aiurea. Să ne gândim de 10 ori dacă chiar avem nevoie de mașină în centru. Imediat se va elibera.
    • +1 (1 vot)    
      nu ne convine (Miercuri, 21 septembrie 2016, 9:53)

      gnd [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      Nu ne convine pentru ca nu gandesti in perspectiva, tu vezi doar efectul nu si cauza. Bucurestiul este o metropola care trebuie sa se dezvolte si s-a dezvoltat chiar si fara sa vrea unii. Pentru ca nu putem sa incapem cu totii in interiorul orasului deja sufocat si supraevaluat la proprietati si pentru a nu plati sute de mii de euro pe apartamente jegoase vechi de 50 de ani, este nevoie sa ne dezvoltam orasul, spre inafara. Unii deja au facut asta si s-au mutat la case la periferia orasului. Numai ca acolo nu exista metrou, tren, si mai nimic care sa te aduca civilizat la munca in oras, asa ca se recurge la masina. Pui degeaba taxe imense pe prezenta in centru daca nu oferi mai intai solutii care sa tina cont de realitate. As fi de acord cu astfel de taxe doar dupa ce s-ar investi cateva miliarde de euro bune intr-o retea vasta de metrou care sa acopere tot orasul existent + 10-20km dupa centura in afara orasului, cu parcari imense la periferie. Pentru ca nu putem incapea cu totii in actualul oras sufocat, si pentru ca e de dorit sa ai preturi decente la proprietati, asta e singura solutie de dezvoltare. Ce propui tu este o solutie egoista de tipul "nu ma intereseaza de ceilalti, eu stau in centru restul pot sa crape"
  • +5 (5 voturi)    
    discutam discutii si vorbim vorbe (Miercuri, 21 septembrie 2016, 0:58)

    Watcherss [utilizator]

    ne dam cu parerea despre acest subiect de ani de zile si nimic nu se intampla. tot timpul aceleasi discutii / replici gen: "solutia e <aia> / <ailalta> / <ba cealalta>". parerea mea e ca nu exista solutie, sau cel putin nu exista solutie simpla. cateva exemple si / sau contra argumente

    1) folosirea transportului in comun. de acord daca ar fi nu civilizat ci macar punctual si foarte multe autobuze. multi zic de londra si de alte orase, dar au vazut cam cate autobuze circula pe acolo? daca mergi 5 minute pe strada in londra vezi lejer 40 - 50 de autobuze. de exemplu, din tei pana in pipera cu masina faceam 20 - 30 de minute, iar cu ratb, 40-50 (asteptat, ajuns in statie, asteptat van-ul pana la birou).

    2) centura bucurestiului. buna, se preia din masinile care tranziteaza si sau cei care trebuie sa se deplaseze in zone diametral opuse. dar degeaba ai centura daca la intrarile si iesirile nu sunt in stare sa preia fluxul de masini ...

    3) piste de biciclisti - corect, dar cati oameni ar putea folosi bicicleta pt a merge la munca? bucurestiul e un oras mare (20 - 30 km diametru). ce te faci daca locuiesti in drumul taberei si lucrezi in pipera?! indiferent cat de civilizat ar fi traficul si cate piste ar fi, nu cred ca lumea le-ar folosi prea mult pt mers la serviciu (indiferent de vreme).

    4) lipsa parcarilor - aici e marea problema. daca ti-ai cumparat masina (si haideti sa incetam cu nu ai parcare nu-ti cumperi masina), unde o parchezi? au locuiam in tei si as fi fost dispus sa platesc cateva sute de lei pe luna abonament la o parcare. nu e niciuna in zona (ok, la obor, dar cam departe). nu am inteles de ce supermarketurile nu inchiriaza parcarile lor pe timp de noapte.

    5) lucrarile facute anapoda si semafoarele tampite ... nu am vazut in UK ca masinile si pietonii sa aiba verde in acelasi timp. la noi vrei sa faci dreapta, astepti sa treaca pietonii ... normal ca se face coada in spate.

    din pacate, singura rezolvare e vointa autoritatilor ... D-zeu cu mila ..
    • +2 (2 voturi)    
      Nu sunt de acord cu pct. 3 si 4 (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:41)

      laurix [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      3) - 10km se fac lejer cu bicicleta in 30-40 min. (Dr. Taberei - Pipera). Legat de vreme, nu frigul e problema la dat la pedale, ci ploaia, nu pentru ca te uda, ci pentru ca ajungi la destinatie murdar. In plus, exista in tari mai dezvoltate conceptul de park&ride pentru biciclete - mergi cu bicicleta pana la o statie de metrou, legi bicicleta acolo si continui drumul cu metroul.

      4) - nu e normal sa-ti cumperi masina daca nu ai loc s-o parchezi sau nu esti dispus sa platesti pentru parcare. Bineinteles ca poti merge pe premiza "lasa ca gasesc eu loc", insa acesta e un rationament total gresit. Orasul nu poate fi transformat intr-o parcare imensa, pur si simplu nu exista spatiu pentru toti,. Deja avem o masina la 2 locuitori in bucuresti, iar tendinta e sa ajungem la 1:1. Solutia este descurajarea detinerii unui autoturism propriu prin taxe mari, costuri mari de parcare etc. (cum se intampla in vestul Europei) si dezvoltarea prioritara a transportului in comun si a mijloacelor alternative de deplasare. Trebuie ca administratia locala sa se uite un pic la practicile altor administratii din vest, nu trebuie sa reinventeze roata...
      • +1 (1 vot)    
        nici pct2 nu suna stralucit (Miercuri, 21 septembrie 2016, 16:43)

        Kromat [utilizator] i-a raspuns lui laurix

        Daca scoti capul din urbea noastra si te uiti la Bruxelles o sa vezi ca ei au autostrada pe post de centura si este arhiplina in orele de varf, mai mult se sta decat se circula. Nu rezolvi problema construind noi sosele si noi locuri de parcare. Trebuie incurajat transportul alternativ (bicicleta, trasport comun)
  • +2 (2 voturi)    
    Asta am dorit! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 8:56)

    Crioan [utilizator]

    Sa fim un pic seriosi, asta am dorit, noi, majoritatea votantilor bucuresteni!
    Oparescu macar a PROMIS autostrazi suspendate si strapungeri, dar de la stirista Varanului, ce asteptari puteau fi?!|
    Nu zic ca matamaticianul ar fi putut face minuni, mai ales intr-un timp asa de scurt, dar macar exista umbra unei sanse.
    Dar cu Fierea la Primarie, avem certitudinea ca nu exista absolut nicio sansa sa se remedieze ceva!
    Atentie, nu zic de construit metrou sau infrastructura, ci strict de INTRETINUT cea existenta!
    Nici daca ar vrea, prolifica nevasta a lui Pandele nu are competentele necesare in acest sens ...
  • +1 (1 vot)    
    sunt mai multe cauze (Miercuri, 21 septembrie 2016, 10:45)

    vodatepes [utilizator]

    1) Masinile de gunoi strang gunoiul incepnad cu ora 7 blocand circulatia. In timpul nopti nu vezi masina de gunoi pe traseu.
    2) Acum se apuca de lucrari gen sapat gropi pe un sens.
    3) masinile de scoala acum ies pe traseu. Oricum nu invata nimic decat stau blocate in trafic.
    • +1 (1 vot)    
      Confirm! (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:55)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Numai una din cauze, si de departe nu cea mai importanta, insa da, asa este cu gunoierii.
      Pe Abrud este sens unic, INPSRE bulevard.
      Doua masini ar outea trece una pe linga alta, insa utilitarea gunoierilor blocheaza strada, imposibil sa treci. De trei ori pe spatamana, cam la 7:30-8, vin gunorierii si blocheza!
  • +1 (1 vot)    
    sistem de management operational (Miercuri, 21 septembrie 2016, 12:57)

    manon [utilizator]

    Ce vorbesc astia despre buna functionare a sistemeului de management al semnafoarelor? Mergeti domniolor pe Buzesti si Berzei. Sa acolo pe mama sistemului de management. Din 5 in 5 stalpi de iluminat gasesti cate un semafor. Cand pleci d ela unul pe verde indata ce ajungi la urmatorul se pune rosu. Ai primit de la asta verde la urmatorul se pune iar rosu. Si tot asa pana o tii de la Intersectia Plevnei pana in Piata Victoriei. Iti mananci unghiile nu alta si faci carcei la picioare.
  • 0 (0 voturi)    
    Politistii sa iasa pe traseu (Miercuri, 21 septembrie 2016, 14:57)

    MisuG [utilizator]

    Politistii mai nou stau in birouri iar numai cei fara pile ajung pe strada!
    Daca ar exista politisti CARE SA ACTIONEZE pe strazile din Bucuresti, adica sa dea amenzi, sa suspende permise, samd am putea avea o sansa la un trafic civilizat si in Bucuresti!
    Cand vezi ghertoi care depasesc pe linia de tramvai coloana ce asteapta la semafor, care ocolesc refugii prin partea stanga si apoi trec inaintea tuturor cu intentia sa vireze la dreapta (!?), ghertoi care nu sunt penalizati, ne putem astepta la trafic de cosmar.
    Aproape in fiecare intersectie exista o camera de supraveghere, trebuie schimbata legea ca imaginile respective sa poata fi luate in seama in caz de proces si problema va fi rezolvata! Ghertoii sa plateasca!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă