In ultimele zile, dupa inceperea anului scolar dar si din cauza ploii, traficul din Bucuresti pune la grea incercare nervii soferilor. La orele de varf, pe marile bulevarde din capitala ajungi sa faci si jumatate de ora pe cateva sute de metri, autobuzele si troleibuzele sunt si ele blocate in trafic, fiindca nu exista benzi unice, iar soferii blocheaza liniile de tramvai, incercand sa fenteze coada. Politia Rutiera spune ca numarul masinilor a crescut semnificativ in ultimii 3 ani, iar oamenii nu folosesc mijloacele de transport in comun. Acestora se adauga traficul de tranzit, in lipsa unei sosele de centura functionale.

Trafic sufocant in BucurestiFoto: Hotnews

Pe de alta parte, parcul RATB este invechit, mijloacele de transport nu acopera toata capitala si nu sunt conectate cu Ilfovul, vin greu fiindca raman blocate in trafic. O retea de piste pentru biciclete nu avem, deci bucurestenii din zone unde exista metrou sau care fac naveta nu au alternativa.

Cateva explicatii de la Politia Rutiera de ce s-a aglomerat orasul

"De obicei, cand avem vreme urata cu ploaie, pe timpul iernii, lumea refuza sa foloseasca mijloacele de transport in comun, le este mult mai usor sa se urce in masina. Dupa care, suntem la inceputul scolii, foarte multi copii sunt dusi la scoli si gradinite de parinti, cu autoturismele personale, deci se evita folosirea mijloacelor de transport in comun. Aglomeratia este in anumite intervale orare, intre orele 7.30 si 10.00, dimineata, iar seara intre 16.00 si 20.00. Nu exista o crestere fata de anul trecut, sunt valori normale. Ele tin si de tranzitul bucurestean. Sunt foarte multe masini care tranziteaza Bucurestiul, plus cresterea traficului auto. Daca in urma cu 3 ani aveam 900.000 de masini, acum avem 1,1 milioane inmatriculate in Bucuresti. DIn acest motiv cresc valorile de trafic. APoi, la marginea Bucurestiului au fost facute mai multe sedii de corporatii. Marea majoritate a angajatilor au masini de serviciu, omul circula cu masina. Apoi sunt familii care au si cate doua masini. Infrastructura in Bucuresti este asa cum este. Nu avem bulevarde mari, nu avem centura, daca este sa cautati sunt foarte multe motive.

In perioadele de vara traficul este lejer. Acum doua saptamani traversai Bucurestiul in 20 de minute", a declarat pentru HOtNews.ro, Ovidiu MUnteanu, purtatorul de cuvant al Politiei Rutiere Bucuresti.

Intrebat daca sistemul de management al traficului functioneaza, acesta spune ca da, iar in intersectiile unde sunt semafoare defecte, sunt trimisi politisti.

"Sistemul de managemnt functioneaza. El este administrat de Primaria Municipiului Bucuresti. Noi, politistii de la Brigada Rutiera putem sa-i anuntam daca exista o defectiune in trafic, la un semafor, ca ei sa intervina. Acum, faptul cum masoara ei valorile de trafic, asta nu o stiu eu.

Cand avem valori de trafic ridicate avem 60-70 de politisti pe zi in trafic. Daca se impune, se suplimenteaza", a explicat Ovidiu Munteanu.

Ce face Gabriela Firea pentru rezolvarea problemelor

Contactata de HotNews.ro, Gabriela Firea a declarat ca vrea sa cumpere 500 de autobuze noi pentru a imbunatati transportul in comun si sa faca piste pentru biciclete.

"Da, a fost foarte aglomerat azi. A si plouat, s-au intors bucurestenii din vacanta. Ca tanara administratie, impulsionam transportul public in comun prin achizitionarea a 500 de autobuze noi, finalizarea si construirea pistelor de biciclisti, amplasarea de statio bike sharing, construirea de parcari, semaforizare inteligenta", a declarat Gabriela Firea pentrru HotNews.ro.

Oricum, pana se vor cumpara cele 500 de autobuze, pentru care nici macar nu s-a demarat licitatia si pana se vor face pistele pentru biciclete si benzile unice pentru RATB mai dureaza.

Aceasta a declarat recent ca a solicitat demararea in regim de urgenta a licitatiei pentru studiul de fezabilitate necesar acestui proiect

"In ceea ce priveste pistele de biciclete, am solicitat demararea in regim de urgenta a licitatiei pentru studiul de fezabilitate necesar acestui proiect. Dupa demararea acestei proceduri si acceptarea de catre ANAP a documentatiei, vom putea anunta si calendarul desfasurarii proiectului. Pana in present, au avut loc 4 sedinte ale Unitatii de Implementare a Proiectului. Au existat de asemenea o serie de informatii privind faptul ca Primaria Generala nu a cheltuit nici un ban din suma de 10 milioane euro alocata de ministerul Mediului in 2014 pentru realizarea pistelor de biciclete. Dar, abia in luna noiembrie 2015 a fost semnata Conventia intre PMB si Ministerul Mediului privind finantarea proiectului. Bugetul Municipiului Bucuresti pe anul 2016 a fost votat in februarie, iar Planul Anual de achizitii publice in aprilie 2016. In perioada mai-iulie nu s-a facut nici un demers, un motiv obiectiv fiind si acela ca legislatia achizitiilor publice a fost modificata", a declarat Gabriela Firea, luni, intr-o conferinta de presa.

In luna august, Gabriela Firea a declarat ca Primaria Capitalei in parteneriat cu RATB va amenaja benzi unice pentru RATB pe 12 artere, insa deocamdata se discuta care vor fi acestea.

Toate aceste proiecte au fost promise si de fostul primar Sorin Oprescu, insa acesta nu a facut nimic.