FOTOGALERIE Consiliul General decide miercuri daca este de acord cu cheltuirea a circa 925 milioane lei pentru amenajarea unor spatii publice din centrul orasului, piste de biciclete si parcari

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 19 septembrie 2016, 11:29 Actualitate | Administratie Locala

Colaj articol PIDU
Foto: Hotnews
Consiliul General al Municipiului Bucuresti decide miercuri daca aproba indicatorii tehnico-economici (cat costa) pentru 19 proiecte care vizeaza amenajarea mai multor parcari subterane, piatete si bulevarde din centrul Capitalei si amenajarea a doua muzee. Proiectele fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, o strategie care ar urma sa dea o nou fata centrului orasului, iar valoarea estimata a celor 19 proiecte se ridica la circa 925 milioane lei (205 milioane de euro). Dupa aprobarea indicatorilor tehnico-economici, proiectele pot fi incluse in bugetul Primariei si se pot accesa fonduri europene pentru realizarea lor.


Proiectele urmeaza a fi depuse pentru accesarea de fonduri europene, spun elaboratorii PIDU,  deoarece din bugetul Primariei Capitalei, circa 1 miliard de euro pe an, este greu de crezut ca se vor realiza. Chiar si cu finantare europeana, cofinantarea municipalitatii este de 10%, circa 20 milioane de euro.


Printre proiectele ce se vor discuta se numara: amenajarea Pietei Constitutiei si a unui parcaj subteran pe trei niveluri, amenajarea unui pod pietonal peste Dambovita in dreptul strazii Lipscani si doua parcaje subterane, reamenajarea Parcului Izvor, reamenajarea spatiului verde de la Sala Paltului si construirea a doua parcaje subterane, un traseu de piste de biciclete in centrul orasului, un muzeu al multiculturalismului pe str Franceza, etc.

Proiectele ce vor fi discutate miercuri sunt urmatoarele:


1. Pod Mihai Voda

Proiectul prevede amenajarea unui pod pietonal si pentru biciclisti peste Dambovita, in dreptul strazii Lipscani si parcaje subterane cu 227 locuri parcare. Valoarea proiectului se ridica la 142 milioane lei.

"Se propune realizarea unui pod pietonal si pentru biciclisti, care traverseaza Dambovita si Splaiul independentei in dreptul strazii Lipscani. Podul este conceput sub forma unei camere urbane incluzand functii publice: spatii de intalnire, platforme de observatie si odihna. La nivel cultural, podul este un simbol al memoriei colective a omunitatii, trasand in mod simbolic vechiul Pod Mihai Voda, distrus in anii 80. In legatura cu acest pod se vor amenaja si doua spatii urbane de tip piata. De asemenea se propune realizarea a doua parcaje subterane, unul in coltul de este al Parcului Izvor Hasdeu si unul pe Splaiul independentei, in zona scuarului Lipscani", se arata in proiectul de hotarare.



2. Podul Calicilor - ansamblul Domnita Balasa, parcaj subteran, amenajare urbana Palatul de Justitie



Proiectul propune in principal reconstruirea fostului pod al Calicilor peste Dambovita si conectarea centrului vechi al orasului cu zona din spatele Palatului de Justitie. In plus, se propune reamenajarea parcului Sf. Apostoli, construirea unui parcaj de circa 300 de locuri sub o parte din parc, si regandirea circulatiei auto din zona. Valoarea proiectului este de 103,5 milioane lei si se estimeaza ca va fi gata in 35 de luni de la inceperea lucrarilor.



3. Amenajarea Pietei  Constitutiei si a unui  parcaj subteran


Proiectul propune construirea unui parcaj subteran sub piata de circa 1000 de locuri si reamenjararea spatiului de la suprafata. Valoarea estimata a proiectului este de  circa 206 milioane lei si se estimeaza ca va fi gata in  30 luni de la inceperea lucrarilor.


4. Reconditionare si crearea structurii de sprijinire a afacerilor la Curtea Mestesugarilor

Proiectul propune revitalizarea Curtii mestesugarilor din Centrul Istori, iar valoarea sa este de 6,6 milioane lei. Se estimeaza ca va fi gata in 9 luni.

"Imobilul din Covaci 13 are subsol, parter si etaj. Acesta se afla intr-un stadiu avansat de degradare, atat datorita vechimii cat si datorita modificarilor realizate in timp. Constructia din inceputul secolului 20 nu
mai respecta cerintele de siguranta contemporane, iar riscul unui seism care sa o afecteze este foarte mare. Constructia are un impact negativ asupra calitatii Centrului istoric al Bucurestiului, atat din punct de vedere social, cultural cat si economic. Constructia in prezent fara functiune, va fi conservata, consolidata, protejata si redata circuitului turistic - economic. Necesitatea valorificarii acestei constructii din Centrul vechi vine din doua directii. Pe de-o parte, Centrul Vechi are o valoare culturala deosebita, iar prin readucerea acestui imobil in circuitul turistic si economic, completam atmosfera acestuia intr-o maniera de siguranta si eleganta. Pe de alta parte, Centrului vechi ii lipsesc elemente care i-au dat caracterul de cartier comercial, de spatii pentru negustori si mestesugari, imobilele fiind preponderent ocupate de baruri si cafenele. Micii mestesugari, printre care bijutieri, cizmari, olari, tind sa dispara", se arata in proiectul de hotarare.

5. Modernizare spatiu urban public Sala Palatului cu parcaj subteran (Sud)


Proiectul presupune amenajarea unui parcaj subteran pe 3 niveluri, cu 552 locuri parcare. Valoarea proiectului este de 80,8 milioane lei  si se estimeaza ca lucrarea va fi gata in 30 de luni.


6. Modernizare spatiu urban public Sala Palatului cu parcaj subteran (Nord)


Proiectul presupune amenajarea unui parcaj subteran pe 3 niveluri, cu 536 locuri parcare. Valoarea proiectului este de 75,5 milioane lei  si se estimeaza ca lucrarea va fi gata in 17 de luni.


7. Parcaj subteran  Uranus - Piata Rahova

Proiectul presupune amenajarea unui parcaj subteran pe un niveluri, cu 130 locuri parcare. Valoarea proiectului este de 23,6 milioane lei  si se estimeaza ca lucrarea va fi gata in 18 de luni.


8. Traseu prioritar pietonal si de biciclisti


Proiectul presupune realizarea unui traseu pietonal si pentru biciclisti pe mai multe strazi din Centrul orasului. Valoarea proiectului este de 755.000 lei, iar timpul de executie 4 luni.

Traseul este urmatorul:

- str. Smardan intre str. Lipscani si str. Selari
- str Lipscani intre str. Eugen Carada si str. Smardan
- str. Eugen Carada
- strada Academiei intre str. Doamnei si Piata Revolutiei
- Calea Victoriei intre Piata Amzei si str. Gen Berthelot
- str. Episcopiei intre str. Constantin Esarcu si str. Arthur Verona.
- str. Pictor Arhur Verona intre bd. Magheru si str. Xenopol
- str. Xenopol intre str. Eremia Grigorescu si str. Deonisie Lupu
- str. Eremia Grigorescu intre Piata ALexandru Cantacuzino si Piata Lahovary

- str. Tache Ionescu intre Piata Lahovary si str. Mendeleev;
- str. Piata Amzei  intre Piata Amzei si Calea Victoriei;
- str. gen. Berthelot intre str. Lutherana si Calea Victoriei
- str. Lutherana intre str. Stirbei Voda si str. gen. Berthelot
- str. Ion Campineanu intre str. Stirbei Voda si Ion Brezoianu
- str. Ion Brezoianu  intre str. Ion Campineanu si str. Lipscani
- str. Uranus intre Calea 13 Septembrie si Calea Rahovei
- Calea Rahovei intre str. Uranus si bd. Libertatii
- bd. Libertatii- traversare str George Georgescu
- str. George Georgescu intre bd. Libertatii si bd. Unirii


9. Modernizare spatiu public zona Manastirii Antim, inclusiv parcaje


Proiectul presupune amenajarea spatiului public din jurul Manastirii Antim si reorganizarea circulatiei si a parcarilor ce implica reducerea numarului de locuri de parcare de la 182 la 55.
Valoarea proiectului este de 11,5 milioane lei, iar durata de executie de 14 luni.


10. Proiect Cheiul Dambovitei Unirii - Izvor, Splaiul Independentei, Pod Unirii - Pod Izvor

Proiectul presupune amenajarea trotuarelor si a spatiilor publice din zona, valoare proiectului fiind de 27,5 milioane lei, iar durata de executie 18 luni.


11. Nod Intermodal de transport Piata Romana

Proiectul presupune amenajarea trotuarelor de la Piata Romana in zona statiilor RATB si a gurilor de metrou. Valoarea proiectului este de 10,8 milioane lei, iar durata de executie 14 luni.

"La ora actuala, statiile diverselor mijloace de transport in comun sunt raspandite pe o suprafata larga ce se intinde de la Piata Romana la intersectia bulevardului Magheru cu str. Tache Ionescu. Legatura dintre aceste statii este dificila si stanjenita in mod suplimentar de lipsa de coordonare a interventiilor asupra spatiului public.Proiectul propune crearea de spatii diferentiate functional dar integrate ambiental in aceeasi amenajare: cel de asteptare aferent statiilor de autobuz si cel de intalnire si odihna. Statiile de autobuz sunt unificate sub o singura copertina statement si impreuna cu gradenele, care protejeaza iesirile de la statia de metrou, delimiteaza spatiul urban, creand o zona de asteptare si intalnire aparte.Pavajul acestei zone se continua, ca design si culoare, pe cele trei elemente nou construite (2 gradene si copertina statiei), imaginea unitara fiind elementul identitar al spatiului nou creat. Spatiul public adiacent este subordonat acestui ansamblu", se arata in proiect.


12. Reabilitare Bd. Unirii de la Piata Constitutiei la Piata Unirii cu traversare la str. George Georgescu

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran de la Piata Constitutiei pentru decongestionarea traficului si eliminarea parcajelor supraterane din aceasta zona, masura esentiala pentru redarea spatiului suprateran pietonului. A doua etapa presupune ridicarea la acelasi nivel a partii carosabile cu trotuarul si tratarea unitara a pavimentului din Piata Constitutiei, zona Manastirii Antim si a Bd-ului Unirii, precum si realizarea amenajarilor peisagistice si urbanistice in zona de interventie conform PUZ-ului.



Etapa a treia se realizeaza pentru restructurarea circulatiei pe Bd. Unirii prin reducerea suprafetei carosabile la doua benzi pe sens si eliminarea parcajelor laterale, precum si diminuarea numarului de parcari din zona Antim. Restructurarea partii carosabile se va realiza prin delimitarea fata de pietonal prin bolarzi si largirea zonei pietonale aferente fantanilor.

In etapa a patra se propune restructurarea circulatiei auto si pietonale de la nivelul Bd-ului Unirii prin reducerea traficului la un fir pe sens si concentrarea acestuia pe zona de nord fata de axul central, extinderea pietonalului in partea de sud pentru realizarea unei zone deschise pietonale si accesarea spatiului din jurul fantanilor, realizarea pistelor de biciclete, dar si amenajarea peisagistica si urbanistica a spatiilor publice din zona de interventie. Prin aceasta propunere se doreste crearea unei promenade generoase, compusa din spatii publice si o alternare de spatii verzi.

"Datorita latimii mari a bulevardului si a promenadei nou create, pistele duble de biciclete amplasate pe ambele laturi ale bulevardului vor activa trotuarele din proximitatea magazinelor si a pavilioanelor. Acestea nu vor mai fi piste de tranzit, ci pentru plimbare. De asemenea, amplasarea pistelor intre aliniamentele de copaci ar separa spatiul promenadei in doua", spun proiectantii.

Valoarea proiectului este de 68,4 milioane lei, iar timpul de executie 18 luni.


13 Reconfigurare Calea Grivitei intre Gara de Nord si Calea Victoriei

Proiectul presupune reamenjarea arterei, aducerea trotuarelor la nivel cu carosabilul, desfiintarea parcarilor de pe o parte a strazii, amenajarea de trotuare mai late si piste pentru biciclete. Valoarea proiectului este de 30 milioane lei, iar timpul de executie 12 luni.

"Circulatia actuala se realizeaza preponderent in sens unic, avand o mica portiune cu dublu sens (intre Bdul. Dacia si Str. Constantin Budisteanu). Latimea strazii este variabila si se folosesc, in general, 2 benzi de circulatie de-a lungul tronsonului, restul profilului stradal fiind utilizat ca spatiu de parcare. Propunerea prezentata prin studiul de fezabilitate urmareste cresterea potentialului de promenada prioritizand pietonii si biciclistii, printr-o serie de interventii ce pastreaza si intaresc caracterul secvential al tronsoanelor strazii", se arata in proiectul de hotarare.



14. Reconfigurare Calea Mosilor intre Strada Baratiei si Bulevardul Carol I


Proiectul presupune reamenjarea arterei, coborarea trotuarelor la nivel cu trotuarul, eliminarea parcarilor ad-hoc si amenjarea de spatii pietonale si piste pentru biciclete. Se va ajunge de la 60 de parcari la 30.
Valoarea proiectului este de 24,3 milioane lei, iar timpul de executie a lucrarii 12 luni.



15.  Proiect amenajare si modernizare Parc Izvor Hasdeu

Proiectul propune reamenajarea parcului Izvor, valoarea sa fiind de 63 milioane lei, iar durata de executie 18 luni.

"Se propune transformarea lui dintr-un maidan plantat intr-un parc urban reprezentativ pentru centrul Bucurestiului, o anticamera cu doua intrari: spre Muzeul National de Arta Contemporana si, opus, spre centrul istoric al Bucurestiului. Aleiile pietonale ale parcului vor fi trasate pe locul vechilor strazi ale cartierului Uranus si se va reface simbolic topografia zonei, cum era ea inaintea demolarilor din anii '80. Se va reface partial si dealul Manastirii Mihai Voda si se va construi un memorial/ spatiu expozitional ingropat in zona fostei Manastiri Mihai Voda", explica arhitectii.

 16. Punerea in valoare a monumentelor de for public

Proiectul presupune punerea in valoare a statuilor de pe traseul cultural prin amenajarea spatiilor din jurul acestora. Valoarea sa este de 11,7 milioane lei, iar timpul de executie 12 luni.

Statuile incluse sunt:
- Ansamblul Monumentul luliu Maniu
- Monumentul si fantana Luigi Cazzavilan
- Monumentul Mihail Kogalniceanu
- Monumentul lui C.A. Rosetti
- Monumentul Kilometrul 0
- Monumentul Constantin Brancoveanu
- Monumentul Barbu Catargiu
- Monumentul Lupoaica Romei
- Monumentul Alexandru Lahovary
- Ansamblul monumental Rondul Roman
- Monumentul Ion I.C.Bratianu
- Monumentul Alergatorii
- Statuia lui M. Eminescu
- Statuia lui I.L. Caragiale
- Monumentul Gh.Gr.Cantacuzino
- Monumentul lui Corneliu Coposu


 17. Modernizare spatiu public urban Piata de Flori George Cosbuc

Proiectul presupune reamenajarea spatiului public de la Piata de Flori. Valoarea sa este de 17, 3 milioane lei, iar timpul de executie 12 luni.


"La Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.

18. Proiect restaurarea catacombe Hanul Stavropoleos si amenajarea spatiului public adiacent

Proiectul presupune restaurarea catacombelor de la Hanul Stavropoleos, acum ingropate si amenajarea unui mic muzeu. Valoarea proiectului este de circa 13 milioane lei, iar durata de executie 24 luni.


19. Construirea Muzeului multiculturalismului
Proiectul prevede amenajarea unui muzeu in cladirea de pe strda Franceza nr. 68. Proiectul presupune consolidarea si restaurarea imobilul, valoarea acestuia fiind de 9 milioane lei, iar durata de executie 9 luni.


"Scopul principal al muzeului este cresterea tolerantei si incluziunii sociale, demontarea prejudecatilor si formarea prin educatie a unui public capabil sa evalueze ceilalti membri ai societatii pe baza unui set de princpii si nu pe baza apartenetelor la o cultura sau alta. Pentru turisti, un muzeu de mici dimensiuni care poate fi parcurs cu usurinta in timpul vizitarii Centrului vechi si care ofera expozitii si evenimente variate este un element valoros de viata urbana care indica gradul de cultura al orasului pe care il viziteaza", se arata in proiectul de hotarare.


Citeste mai multe despre   









2824 vizualizari
  • +1 (1 vot)    
    sa le faca... (Luni, 19 septembrie 2016, 11:44)

    Almi [utilizator]

    Pai sa le faca, abia asteapta domnii cu terasele sa aiba spatii noi. Centrul vechi este sufocat.
    Sunt curioasa cum vor impaca pistele de biciclete cu mesele, scaunele, reclamele si hartuitorii din Centrul Vechi.
    • -1 (1 vot)    
      Căldura au rezolvat-o? (Luni, 19 septembrie 2016, 13:57)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Almi

      Veniți cu noi probleme,dar nu știm ce a rezolvat Firea cu căldura.Vin iarna și vorbele ei nu țin de cald.Din contra,madam Firea este glacială în exprimare și insensibilă la problemele oamenilor.A venit primar să-și rezolve problemele ei și ale PSD.Problemele lor?Hoția.
  • +4 (4 voturi)    
    Uitati un proiect : Largire Prelungirea Ghencea (Luni, 19 septembrie 2016, 12:30)

    Comentatorul-x [utilizator]

    Incompetentilor de la PMB, avem un mesaj pentru voi, inainte sa va lansati in proiecte fantasmagorice de sute de milioane, mai bine rezolvati situatii urgente si grave cum sunt cele din bld Prelungirea Ghencea-Domnesti.
    Nu sunteti in stare de 25 de ani sa largiti un bulevard, sa construiti trotuare si sa aduceti un metro in zona.
    Bucurestiul, in ansamblul sau, insemna si Ghencea, Militari, Crangasi, Rahova, Berceni etc nu doar centru si sectorul 1.
    Incercati sa dezvoltati armonios acest oras si nu creati enclave pline de mizerie si saracie. Lasati proiectele faronice, oricum nu sunteti in stare nici sa le desenati, ce sa mai executati ?!
    Metroul din Drmul taberei inainteaza in ritm de melc, abia va miscati.
  • +3 (5 voturi)    
    Mai bine bombardati Bucurestiul (Luni, 19 septembrie 2016, 13:01)

    Cheie primara [utilizator]

    Se realizeaza mai rapid. Un raid intr-o zi si gata.

    Pentru descongestionarea circulatiei trebuie facute parcari la marginea orasului, langa statiile de metrou si interzicerea circulatiei auto in zona centrala a orasului prin taxe prohibitive concomitent cu dezvoltarea transportului in comun si a celui alternativ (bicickete),

    Pistele de biciclete ar trebui doar sa fie marcate pe strazi.

    Trotuarele din jurul Casei Poporului sunt degradate si pline de gauri. Un cub de beton cu latura de 1,5 m zace in mijlocul trotuarului de pe vremea impuscatului. Daca alesii isi plimba fundurile numa cu auto fireste ca n-au habar.

    Iar intre durata estimata a lucrarilor si cea reala va dau un simplu exemplu: sediul Primariei Mun Buc, de vis-a-vis de Cismigiu. Parca lucrarile au inceput in 2004 si trebuiau sa dureze 2 ani. Suntem in 2016. Lucrarile s-au terminat cumva?

    Votati proiectele ca nu dati din banii vostri !
  • +4 (6 voturi)    
    BETON, (Luni, 19 septembrie 2016, 13:44)

    rutger [utilizator]

    Beton si iarasi beton ! Plus stalpisori din beton antiparcare ! Da' ceva verde, nimic ?? Bashca de prea multe proiecte si n-o sa le apuce-n firea lor libera ! Dacat parcari in centru, mai bine scoatem masinile de tot si cat mai la periferie !! Da' asta inseamna ca facem transport public extra !! Pentru asta trebuie cativa neuroni si santulete in plus !!
  • +1 (1 vot)    
    risipa interes politic (Luni, 19 septembrie 2016, 14:26)

    CristiChristian [anonim]

    observ ca se cheltuie bani muulti dar nimik in sprijinul zonal, acolo unde se coboara trotuar se diminueaza parcari in conditiile in care avem deficit de 1000% locuri de parcare de zona.
    RISIPA PSD.
  • +2 (2 voturi)    
    Parcari si iar parcari! (Luni, 19 septembrie 2016, 16:51)

    Chiar Eu [utilizator]

    Parcarile alea se fac in locul spatiilor vrezi. Astfel parcul din spatele Palatului de Justitie, o bucata din parcul Izvor, parcul din jurul Salii Palatului, scuarul de la intersectia Splaiului Independentei si bd. Libertatii vor fi betonate pentru a se realiza parcari subterane, si de fapt asta este si scopul acestor proiecte. Parcari in centru pentru a... descuraja (?!) mersul cu masina in aceste zone?!?!
    Nu mai vorbesc de pasarela aia peste Dambovita (Mihai Voda), ce inseamna asta?
    Dar facem traseu pentru biciclete prin centrul vechi unde ori este o mare parcare ori nu ai loc sa mergi printre terase.
    Bani aruncati pe geam si spatii verzi betonate.
  • +2 (2 voturi)    
    inutile si aberante (Luni, 19 septembrie 2016, 17:20)

    Bogdan31415 [anonim]

    1. daca faci parcari in centru, chemi masini acolo => congestie

    2. Exista 2 parcari deja in centru si sunt nefolosite: inter si cea noua de la univ.

    3. Majoritatea strazilor listate tocmai s-au terminat de refacut (eg Piata Romana sau str Grivita)

    Numai proiecte aberante si inutile:
    1. Exista 1 pod la 300m
    2. Exista 2 poduri (Natiuni si Unirii) in 500m
    3. Singura solutie este transformarea in spatiu verde intre curtea casei poporului inclusiv, izvor si unirii. Traficul auto se poate devia usor.
    4. Inutil (probabil e privata si se face cu bani publici, buna afacere)
    5,6,7,8,9 Parcari inutile
    10. Vezi 3.
    11. Aberant. Cum unesti statia lui 86 cu 301 in Romana?
    12. Vezi 3
    13, 14. Tocmai s-au terminat de refacut.
    15. Este ok parcul daca scoateti chioscurile. Maidan l-a facut primaria (cu concerte, cai si alte targuri), dar trebuie lasati copacii sa creasca
    16. 2Mil euro pentru 500 mp de spatiu verde?
    17. De curand s-a terminat renovarea.
    18. Inutil tinand cont de rezultatele slabe ale celorlate excavari.
    19. Cam miroase afacerea.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică