FOTOGALERIE ​Proiect urban inedit: Gara de Nord din Bucuresti - mutata cu 1,3 km, in locul ei s-ar construi un cartier cu mall, cladiri de birouri si un eco-cartier

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 8 septembrie 2016, 14:19 Actualitate | Administratie Locala

CEP - Proiect Gara de Nord (5)
Foto: Hotnews
Centrul de Excelenta in Urbanism "Ion Mincu" (CEP), o organizatie privata non-profit, a realizat un proiect de regenerare a Garii de Nord din Bucuresti si a zonei adiacente. Proiectul propune practic mutarea Garii de Nord la o distanta de circa 1.3 km, la nord de Podul Grant, iar aceasta ar urma sa fie legata printr-un tren de mare viteza de actuala gara.


  • Ce parere aveti: vi se pare mai oportun ca Gara de Nord sa ramana in centrul orasului sau sa fie mutata la periferie?

Pe spatiul eliberat de sinele de tren, dar si pe terenurile din jur, intre cele doua gari, proiectul propune construirea unui mall, cladiri de birouri, un centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement.

Potrivit initiatorilor, proiectul poate fi finalizat in minimum 10 ani si presupune o dezvoltare urbana cu o valoare de piata finala de aproximativ 2.4 miliarde de Euro.

Descarca de aici proiectul integral. (.pdf, ~14MB)


FOTOGALERIE - Proiect regenerare Gara de Nord/ Foto: CEP



















Ce propune proiectul?

"Proiectul presupune amenajarea unei eurogari cu doua terminale. Gara principala (Terminalul A) se propune a fi mutata la o distanta de circa 1.3 km, la nord de Podul Grant. Ea ar fi legata de mijloacele de transport in comun de pe Calea Grivitei si s-ar construi simultan cu un mall adiacent. Intregul ansamblu ar fi legat de Gara de Nord actuala (Terminalul B) printr-o spina urbana densa, cu cladiri de birouri, centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement. Solutia propune o legatura rapida de tip monorail (ca la aeroporturi) intre cele doua terminale. Conectivitatea cu orasul prin metrou, tramvaie, autobuze, troleibuze si taxiuri este realizata de-a lungul a doua cai adiacente zonei de regenerare urbana: Calea Grivitei si Bd. Dinicu Golescu. Suprafata desfasurata totala care poate fi construita pe cele 48 hectare se apropie de 1.5 milioane de metri patrati, iar valoarea de piata finala a intregii dezvoltari urbane se ridica la aproximativ 2.4 miliarde de euro", se arata intr-un comunicat de presa emis de initatorii proiectului.

documente
(8 Sept 2016) PDF, 14MB
Proiectul a incepul cu un studiu de fezabilitate realizat inca din 2014 care propunea coborarea liniilor de cale ferata si crearea unui spatiu care sa devina o esplanada verde. Partea dintre gara si pasajul Basarab urma sa devina un centru de afaceri, iar in zonele de triaje a fost prevazuta constructia a doua eco-cartiere. In 2016, proiectul a fost remodelat si eficientizat, astfel incat s-a ajuns la aceasta solutie tehnica.

CEP propune realizarea proiectului intr-un parteneriat public-privat in doua etape de dezvoltare. In aceasta formula investitia ar putea incepe sa fie amortizata inca din cel de-al treilea an de functionare a zonei de mall si birouri.

"Acest studiu de fezabilitate realizat de catre CEP este doar primul pas pentru modernizarea zonei Garii de nord, pentru implementarea proiectului fiind nevoie de deschiderea dialogului dintre administratia centrala (Ministerul Transporturilor si Compania CFR) si Primaria Municipiului Bucuresti, mai spun initiatorii proiectului.


Obiectivele proiectului sunt:
- construirea unei eurogari moderne ca nod de transport multi-modal cu trafic feroviar international, national si regional (de naveta) si cu un tren de mare viteza;
- repararea tesutului urban sectionat de liniile de cale ferata si triajele care pornesc din Gara de Nord;
- realizarea unor traversari auto si nemotorizate est-vest, care sa lege cele doua zone ale capitalei despartite de calea ferata;
- asigurarea conectivitatii cu orasul prin metrou, tram-tren, tramvai, autobuz, troleibuz si taxiuri;
- atragerea de investitii in Capitala si transformarea zonei intr-un motor al dezvoltarii economice si sociale;
- recuperarea si utilizarea la valoare maxima imobiliara a spatiilor in prezent ocupate de linii si instalatii feroviare;
- regenerarea urbana a zonei Gara de nord pe principiile de oras inteligent, creativ si verde.



CEP este o organizatie non-profit
ce se alatura planurilor de studii internationale si cercetare ale Universitatii de Arhitectura "Ion Mincu". Centrul este sustinut prin donatii, proiecte specifice si taxele aferente programei de studiu.


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
31038 vizualizari
  • +32 (38 voturi)    
    Frumos intr-adevar! (Joi, 8 septembrie 2016, 14:27)

    Martinezu [utilizator]

    Am sa il arat baiatului, si sper sa il tina minte sa le povesteasca copiiilor lui despre acest proiect minunat.
    • +2 (10 voturi)    
      era o solutie in locul noului pod (Joi, 8 septembrie 2016, 14:47)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      daca se facea inainte de noul pod de la basarab nu era un proiect rau, chiar s-a luat in calcul, dar acum e fezabil
      • +3 (3 voturi)    
        Era o solutie (Joi, 8 septembrie 2016, 17:32)

        tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        doar daca se facea dupa pasajul de la Sudului :D. Pana una alta pasajul ala a decongestionat acum piata Garii de Nord, ca era dezastru acolo.
        • 0 (6 voturi)    
          n-ai priceput dar te bagi in seama (Joi, 8 septembrie 2016, 23:43)

          robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

          daca faceau o gara mai spre grivita nu mai era nevoie de pasaj, are suficient sa faca sosea peste linii, ceea ce dura 2 luni maxim
        • +4 (10 voturi)    
          NU CATEGORIC! (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:23)

          FFF T [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

          Gara de Nord deserveste mii de oameni, nu poate fi mutata pentur ca asa vor ”investitorii strategici”. Se gasesc alte solutii pentru linii, se pot face linii subterane pana la iesirea din oras.
          Pe primul loc trebuie sa fie cetatenii, nu interesele unui constructor de mall!
          Sa-si faca mall-ul in alte spatii!
          • +1 (1 vot)    
            tupeistii imobiliari din ex-aeroportul Baneasa (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:00)

            LiviusAcris1 [anonim] i-a raspuns lui FFF T

            n-au reusit ceva similar ?
            Pur si simplu si-auu construit case in buza pistei.
      • +1 (1 vot)    
        Si partea cu ingropat sinele era ok la vremea aia (Joi, 8 septembrie 2016, 20:17)

        antrax [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        Ca in loc sa faca pod de cica 250+ milioane EUR faceau o sosea peste un tunel.
        • +5 (7 voturi)    
          nu era suficient (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:06)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui antrax

          "o sosea peste un tunel" ar fi legat Calea Grivitei de Dinicu Golescu, direct, cu nspe semafoare. podul traverseaza (si leaga) 4 artere mari, plus ca a permis continuarea liniei de tramvai. pe termen lung probabil ca nu vom putea rezolva toate problemele de trafic demoland cartiere intregi ca sa construim poduri, dar intotdeauna solutiile vor fi un compromis intre vechi si nou.

          eu nu inteleg insa rostul acestui proiect avand in vedere cat spatiu "mort" a ramas dupa ce Oprescu a ras zona din jurul pietei Matache. daca cineva doreste sa investeasca in mall si cladiri de birouri, o poate face lejer pe calea grivitei spre strada buzesti, sau in spate la ruina aia care trebuia sa fie casa radio.
          • +3 (3 voturi)    
            Uau, un nou mall! (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:38)

            SamJigga [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Fix un mall nou ne lipseste noua in Bucuresti. Chiar ma intrebam cand se va gandi cineva la un asemenea proiect. De ce sa avem gara asa aproape? Hai, s-o mutam la periferie, sa crestem aglomeratia de masini pana acolo. Bine, eu stiu ca insii aia care primesc bani de la uniune nefacand nimic trebuie din cand in cand sa mai iasa cu cate ceva, sa para ca lucreaza. Asa ca, hai, inapoi la lucru! Vreau sa veniti cu un proiect care sa mute casa poporului in Bulgaria si sa cream spatiu pentru 3 noi malluri si 10 helipaduri...
    • +8 (8 voturi)    
      da' ce (Joi, 8 septembrie 2016, 14:58)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      astia-s ca fulgerul de iuti? sa-l faca doar in doua generatii???
    • +10 (10 voturi)    
      Eu am sa-l arat nepotului (Joi, 8 septembrie 2016, 15:40)

      MarianPConstantin [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Eu am sa-l arat nepotului ca sa-l arate nepotilor lui :)
  • +18 (24 voturi)    
    aurolacii (Joi, 8 septembrie 2016, 14:32)

    the obvious [utilizator]

    ii lasa acolo ?
  • +19 (23 voturi)    
    da cum sa nu!!!! (Joi, 8 septembrie 2016, 14:33)

    eu sunt [utilizator]

    facem domnule de ce sa nu facem. pe hartie e si ieftin si rapid. in practica nu are rost ca "merge si ashea"
    • +1 (1 vot)    
      Se poate face (Vineri, 9 septembrie 2016, 22:26)

      Snitzelvienez [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Daca se da la cine trebuie..uitati-va la Iasi Palas s-a putut
  • +9 (13 voturi)    
    IN ACEASTA SEARA... (Joi, 8 septembrie 2016, 14:37)

    schroedinger [utilizator]

    As incepe! Si numai cu bani europeni cum si-au facut habsburgii la Viena la Sued bahnhof.
    • +13 (17 voturi)    
      În București trebuie loc și pentru nave spațiale (Joi, 8 septembrie 2016, 15:04)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      La Viena a fost ”the real thing”, nu merită luată în seamă. În București nu pot ei construi cât putem noi delira :)
    • +6 (8 voturi)    
      Si cum o sa-i dai inapoi (Joi, 8 septembrie 2016, 15:11)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Asa cum trebuie date inapoi fondurile UE ptr depasirea termenului de la eternul pasaj Piata Sudului.
  • +5 (15 voturi)    
    supertun immo... (Joi, 8 septembrie 2016, 14:37)

    demaGOGU [utilizator]

    ...chapeau ptr cei care au gandit miscarea.
    • +3 (3 voturi)    
      Normal! (Joi, 8 septembrie 2016, 22:54)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      N-am văzut să dărâme ceva și să se facă vreun parc, cum e necesar în București. În schimb văd că se retrocedează bucăți din parc, pt mobiliare și terase.
  • +18 (26 voturi)    
    Tarziu...tarziu (Joi, 8 septembrie 2016, 14:40)

    Yooo [utilizator]

    S-ar fi putut construi o noua gara inainte sa se fi construit pasajul Basarab. S-ar fi scurtatcalea ferata cu 1km, si asa nu s-ar mai fi cheltuit 250 mil euro pe pod.
    Acum hai sa o mutam, totusi, pentru Mall-ul ala.
    • +7 (9 voturi)    
      noooo (Joi, 8 septembrie 2016, 15:09)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      imposibil.
      pai inca nu au terminat autostrada suspendata si gondolele peste Herastrau si voi vreti si asta???
      tovarasi, daca nu ne implicam sa le facem in 4,5 ani in loc de un cincinal, geaba, vax cuca.
      pana la alegirili din decembrie, sa fie gata. am zis!!!
      au urmat vii aplauze in timp ce tovarasu dadea mana cu tovarasa. florile au fost oferite de pionierii patriei : ion iliescu, emil constantinescu, traian basescu, klaus johanis, adrian nastase, victor ponta, adriean videanu, vasile bleaga, alinuta ghe., dragnea teleormaneanul, soimul patriei sova dan, etc., etc., etc.
    • +5 (5 voturi)    
      Genial (Joi, 8 septembrie 2016, 17:26)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      S-ar fi scurtat calea ferata cu un km :D Ce realizare, tovarasi !!!
      • +3 (3 voturi)    
        și timpul de parcurgere (Joi, 8 septembrie 2016, 20:04)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

        a distanței respective, la viteza actuală a CFR, cu un minut, cred.
      • +3 (3 voturi)    
        nu e pentru tren (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:53)

        eek [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

        e pentru teren
      • +2 (2 voturi)    
        Domnule tanar_pensionar (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:39)

        Yooo [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

        Nu scurtarea caii ferate era o realizare in sine, ci faptul ca scurtarea aia ar fi eliminat necesitatea unui pasaj de 250 milioane, probabil mare parte pentru despagubiri.
        O noua gara, moderna, nu cred ca ar fi costat nici un sfert din podul ala.
    • +7 (9 voturi)    
      Se poate muta si mai spre nord, la Ploiesti (Joi, 8 septembrie 2016, 22:45)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Yooo

      Va dati seama cate mall-uri se pot construi pe locul sinelor ????
  • +14 (14 voturi)    
    ... (Joi, 8 septembrie 2016, 14:41)

    a.nonim [utilizator]

    Care inedita? Ideea exista inca dinainte de constructia pasajului, si era sustinuta intens de catre oamenii PSD (de ce oare?).
    Pe de alta parte, vreti sa spuneti ca am dat zeci de milioane pe minunatul pasaj si tunelul de subtraversare linii de pomana?
    • +2 (6 voturi)    
      ce "tunel de subtraversare"?? :O (Joi, 8 septembrie 2016, 15:14)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      N-am vazut / auzit de nici un tunel pe acolo...!! :O
      • +6 (6 voturi)    
        ... (Joi, 8 septembrie 2016, 17:03)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Exista un tunel la metrou, care subtraverseaza liniile si practic inlocuieste vechea pasarela pietonala. E mai vechi decat pasajul.
        • -5 (5 voturi)    
          Metroul insusi e un tunel pe sub sine (Joi, 8 septembrie 2016, 18:08)

          tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          Ce bati campii cu tunel de subtraversare, sunt iesiri la suprafata pur si simplu.
          • +5 (5 voturi)    
            ... (Joi, 8 septembrie 2016, 18:35)

            a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

            De ce s-ori baga unii in seama daca habar n-au? E vorba de tunelul pietonal care subtraverseaza liniile CF (pe intelesut tau iese de partea cealalta a liniilor). Tunelul de metrou este paralel cu calea ferata (si subtraverseaza liniile pe la podul Grand daca chiar vrei sa stii).
            Acesta este pasaj pietonal, nu doar acces la metrou (daca poti sa faci diferenta), ca si Piata Victoriei sau Universitate, . A fost construit special sa inlocuiasa pasarela.
            • 0 (2 voturi)    
              Deci iesirea aia la Gara Basarab (Joi, 8 septembrie 2016, 20:49)

              tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

              a fost o chestie inutila acu vreo douazeci si ceva de ani? Si nici macar nu stiam ca traseul metroului M1 si M4 era pe sub Calea Grivitei? Iar pasajul pietonal era bun si pentru masinile care blocau seara de seara Piata Garii de Nord?
              • +1 (1 vot)    
                ... (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:17)

                a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

                Ar fi bine daca ai incerca sa fii mai coerent, nu se intelege nimic. Ideea este urmatoarea: s-a cheltuit o gramada de bani pe doua lucrari foarte dificile dpv tehnic, cu durata mare de viata (in niciun caz 20 de ani), si care daca s-ar pune in practica acest proiect, ar deveni inutile. Deci bani aruncati. Asta e problema. Ca daca faci un plan pe termen lung, te tii de el. Nu te razgandesti peste noapte, si darami totul.
  • +20 (24 voturi)    
    cine mai vrea sa dea un tun? (Joi, 8 septembrie 2016, 14:43)

    tirolez [utilizator]

    INCA un mall? Nu sunt de acord. Ce smecheri au pus ochii pe zona aia ultracentrala? Mai lansase un ministru ideea asta, probabil pe aceeasi filiera. Gara e foarte bine unde e, oamenii cand vin in Bucuresti sunt lasati in centru, e mult mai practic asa. Asa, hai sa ii mai trambalam cu papornite prin nu stiu ce mijloace de transport, daca or exista. Daca nu, descurcati-va cu RATB sau pe jos pana la cea mai apropiata statie de metrou de pe M4 sau cum se cheama magistrala aia. Asta doar sa mai dea niste smecheri inca un tun.
    • +7 (11 voturi)    
      De acord! (Joi, 8 septembrie 2016, 17:48)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Ciudat entuziasmul cu privire la "frumosul proiect"! Pai nu mai stiu baietii astia unde sa faca mall-uri. Peste tot in lume se fac la marginea oraselor, la noi se fac in centru! Nu mai vorbesc de cladiri, aceleasi cuburi de sticla care nu atrag pe nimeni. Mergeti in Pipera si Aurel Vlaicu in weekend. E pustiu! Ce regenerare urbana!
      • -2 (4 voturi)    
        SA FACI PLICI! (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:48)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        La marginea oraselor, asa-i? Ia du-te pana la Berlin, dasteptule!
        Nu mai dati voi solutii, prima generatie incaltata....
  • +30 (34 voturi)    
    ce fumaț? (Joi, 8 septembrie 2016, 14:44)

    levierul [utilizator]

    faceti pod la Basarab de 400 mil euro, apoi mutati gara in Giulesti?
    nu mai bine faceti un baraj pe Dunare cat sa se uneasca cu delta Vacaresti ?
    Intre timp in Bucuresti ati distrus un aeroport, dar n-ati construit altul, metroul nu merge in dr. Taberei, centura Sud este un dezastru, podul de la Domnesti nu este nici in stadiu de proiect, pasajul de la Sudului avanseaza negativ, podul de pe Splai care ar face legatura cu A1 este in acelasi stadiu dinainte de Oprescu, iar voua va arde de porcarii dinastea.
    Prin coruptie, mutarea garii va cadea in sarcina ministerului Transporturilor, racordarea retelelor la primarie, si viitorul beneficiar sa primeasca cladirile la cheie. Zic asta pentru ca asa se face treaba in Romania. Daca stiti voi ca merge altfel, sa ma contraziceti
    • +16 (16 voturi)    
      Exact (Joi, 8 septembrie 2016, 15:13)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      Mai bine desenau naibii un lift care sa urce pana la Statia Spatiala Internationala sa stim naibii cu totii ca era vorba de un SF aici.
  • +17 (21 voturi)    
    Tren de mare viteza.... (Joi, 8 septembrie 2016, 14:45)

    gigiN [utilizator]

    .....pentru o distanta de 1,3 km ????!!!! Este cumva o gluma ? Un TGV ar face cam 15 secunde .Daca asa ceva prevede proiectul,inseamna ca este facut de...ponta !!!
    • +5 (5 voturi)    
      Pai e in spiritul soferilor romani (Joi, 8 septembrie 2016, 15:15)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Ca soferii de la RATB care inainte de statie accelereaza tare ca sa aibe de ce sa puna frana brusca in 2 metri.
    • +3 (5 voturi)    
      au gresit astia de la HN (Joi, 8 septembrie 2016, 17:53)

      Conservator [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      In ultima vreme nu se mai multumesc sa manince litere, sa impaneze articolul cu virgule ca pe iepure cu ustoroi sau sa-i dea clasa lu' Vanghelie.
      Acum au trecut la nivelul 2, mai frumos dar si mai periculos: interpretarea materialului.
      In corpul articolului (probabil copy-paste de la autorii studiului) scrie clar: "Solutia propune o legatura rapida de tip monorail (ca la aeroporturi) intre cele doua terminale."
      Dar in introducere scrie, cum zici si tu, de "tren de mare viteza".
      Acu' ei, daca n-or fi vazut nici in realitate vreun shuttle d-asta si nu s-au uitat nici pe pozele din proiect, au facut imediat conexiunea: monorail --> Tokyo Monorail ---> Japonia ---> Shinkansen, deci monorail = tren de mare viteza.
    • +3 (3 voturi)    
      Pe această distanță, (Joi, 8 septembrie 2016, 20:07)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      trebuie să frâneze înainte de a porni.
    • +1 (1 vot)    
      e vorba de un monorail rapid, va face 1 min (Vineri, 9 septembrie 2016, 15:14)

      leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      monorail.
  • +10 (18 voturi)    
    si cine ar fi beneficiarul? (Joi, 8 septembrie 2016, 14:45)

    goto [utilizator]

    in nici-un caz statul sau bucuresteanul de rand pentru ca:
    - toata mutarea si constructia noii gari s-ar face pe banii statului
    - vor trebuii modificate traseele ratb
    - majoritatea bucurestenilor vor face mai mult timp pina sa ajunga efectiv la tren, plus o mai mare aglomeratie (deoarece in zona respectiva nu ar fcircula asa multe mijloace de transport ca la gara de nord)
    - toate demolarile si constructiile vor bloca centrul pentru ani buni
    ar avea de beneficiat doar cei care vor pina mana pe acele terenuri si vor construii ce vor ei acolo. parteneriat public-privat in romania inseamna ca statul va plati cu varf si indesat multi bani la privati, iar acestia vor ramane si cu profitul.
    • +16 (16 voturi)    
      Escrocii imobiliari (Joi, 8 septembrie 2016, 15:34)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui goto

      De 15 ani le curg balele după terenul de sub gară precum căţelului maidanez când i se arată un os.
  • +9 (15 voturi)    
    Abia aștept (Joi, 8 septembrie 2016, 14:46)

    Nyk1 [utilizator]

    Să mă dau cu monorailul.
  • 0 (12 voturi)    
    pai s-o faca! (Joi, 8 septembrie 2016, 14:46)

    Codruta N [utilizator]

    Si ASA Gara de Nord este aproape imposibil de modernizat si de adus la standarde ok! ;)
    DAR!!
    Sa pastreze si sa puna in valoare Gara de Nord, inclusiv o parte de muzeu modernizata si accesibil!
    Sa aiba in vedere o dezvoltare ulterioara cu un "inel" de transport (eventual, chiar pe fostele cai ferate), cu intermodale, in jurul capitalei.
    Sa NU umple zona de blocuri inalte, ca si asa arata cam ca dracu'!

    Oricum, schema propusa pare a releva ca pasajul Basarab a fost cam inutil! Ceea ce, de fapt, era evident de la bun inceput! >:)
    • +9 (9 voturi)    
      Imposibil de modernizat ? (Joi, 8 septembrie 2016, 15:25)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

      Sunt cred ca cel putin vreo 30 de gari centrale in Europa care au fost modernizate. Toate liniile bagate in subteran , cladirea reabilitata, magazine civilizate, sali de asteptare civilizate. Si cred ca totul se poate face cu mai putin de 300 mil Euro. Dar nu vrea nimeni asa ceva pentru ca nu e nimeni care sa gandeasca un astfel de lucru. Decat daca apare vreunul destept sa unga mecanismul dar trebuie sa-i si iasa ceva.
      • +1 (1 vot)    
        ok, "aproape"... ;) (Vineri, 9 septembrie 2016, 12:40)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Tre' sa recunosti ca tot ce s-a proiectat si facut in jurul Garii de Nord e cam "fara viziune" si orice ai incerca sa faci nou se loveste de niste incalcite structuri vechi, imposibil de descalcit! :(
        In afara de asta, Gara de Nord este, din cate stiu, monument istoric - asa ca nu poti face modificari majore! Nu mai spun ca e si destul de veche cat sa nu prea suporte adaugiri. Cand spun "adaugiri"... mergi la Marsilia sau in Viena la Westbahnhof si vezi acolo "regenerare" (cu observatia ca, dupa ce au regenerat Westbahnhof, au FACUT totusi o alta gara principala, chiar SI mai moderna, la Sudbahnhof).
        Nu prea ai ce sa mai faci la Gara de Nord, decat sa o lasi sa se transforme intr-o gara din ce in ce mai veche si "prafuita", din ce in ce mai greu de utilizat... sau sa incerci o varianta cu alta gara, moderna, conectata BINE la trasee moderne de transport samd.! Iar Gara de Nord sa ramana "old fashion", NUMAI pentru trenurile internationale, ca "gara turistica" ;)
        Cat despre ce s-ar construi in jur, nu sunt adepta "mall-urilor" sau a falusurilor de sticla, otel si beton, asa ca pot sa gaseasca si alte variante ;)
  • +16 (18 voturi)    
    2013 (Joi, 8 septembrie 2016, 14:53)

    HP [utilizator]

    Ati uitat sa mentionati ca e vorba de un proiect facut acum ceva vreme, fara nicio sansa de a fi realizat.

    Hai sa facem articole. Apropo, poate faceti si un articol despre Marea Unire, de mare actualitate.

    http://cep-edu.eu/EN/bucharest-central-station/
  • +11 (13 voturi)    
    Caile ferate romane (Joi, 8 septembrie 2016, 14:56)

    Trojan.H [utilizator]

    Dupa o perioada mai lunga de timp am facut o calatorie cu trenul zilele trecute si m-am speriat. Privita de pe calea ferata Romania arata de parca am fi in Africa. Au furat astia de la PSD si prietenii lor TOT. Nicio investitie. Totusi, parca nimeni nu vede si nu intelege nimic.
    Ma intrebam mai demult ce-o fi vrut sa zica autorul imnului national cu "Desteapta-te romane din SOMNUL CEL DE MOARTE". Mi se parea ceva exagerat, nepotrivit, dar m-am gindit ca n-a avut alta rima. Din 2012, de la tentativa de lovitura de stat, am inteles in sfirsit ca nu rima a fost problema autorului.
    • +4 (4 voturi)    
      mall-uri (Joi, 8 septembrie 2016, 19:56)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Esti rau. Au facut mall-uri! Si inca n-au terminat, mai vor!
    • +4 (4 voturi)    
      Stii? (Joi, 8 septembrie 2016, 22:50)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Trojan.H

      Stii cine a fost primu care zise ca nu ne trebuie autostrazi CFR si vapoare? e..e..? Base!
  • +3 (7 voturi)    
    mai bine o desființează... (Joi, 8 septembrie 2016, 14:59)

    PavelAnton1 [anonim]

    de tot, oricum trenuri nu prea mai circulă.

    Ar putea să facă o autostradă în loc de șine, ca să meargă tot românașul cu mașina lui second-hand la munte și la mare direct de la fosta gară.

    Și o altă autostradă lată de un kilometru minim spre Unirea, ca să facă legătura cu HUB-ul de acolo.

    Că nimic nu e mai frumos la București ca autostradele...
  • -2 (12 voturi)    
    Democratii continua (Joi, 8 septembrie 2016, 15:12)

    Toni_Romania [utilizator]

    Democratii euroatlantici continua delirurile arhitectonice ale lui Ceau, big time. Cu o diferenta: In RSR se construiau la greu locuinte (investitii sociale) si nu se smangleau de cativa indivizi sute de milioane Usd, ca se facea parnaie pe bune pt. delapidare.
    • +6 (6 voturi)    
      E adevarat (Joi, 8 septembrie 2016, 21:12)

      Lucian_Mares [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      in comunism nu furau numai unii, fura toata lumea, democratic dom'le. Apartamentele alea nu aveau decat calitatea ca stateau in picioare. Zidurile. Usile si ferestrele erau fixate cu ziare, varul era dat direct pe beton, tamplaria era de obicei nevopsita sau vopsita nitel pe dinafara, obiectele sanitare erau gata stricate, samd. Cand te mutai in casa noua trebuia sa investesti o groaza de bani sa faci locuinta locuibila. Pe vremea aia isi facea casa si maistrul, si seful de santier, si arhitecul ... toata lumea.
  • +11 (11 voturi)    
    Haha (Joi, 8 septembrie 2016, 15:13)

    Adicj [utilizator]

    Sfert de Bucuresti nu va avea caldura in iarna si voi vorbiti de proiecte ... ECO
  • +4 (8 voturi)    
    gara (Joi, 8 septembrie 2016, 15:14)

    Adrian_Roman [anonim]

    Pai trebuia mutata Gara de Nord, nu construirea Pasajului Basarab. acum ce facem..demolam pasajele???
  • +3 (5 voturi)    
    Cand noi nu suntem in stare sa facem o centura (Joi, 8 septembrie 2016, 15:15)

    tanar_pensionar [utilizator]

    in Bucurestiului, lucru absolut necesar, veniti cu idei futuriste? Sa vina arhitectii aia la iesirea spre Pitesti ca din birou e foarte simplu.. .
    • +4 (4 voturi)    
      ce centura! (Joi, 8 septembrie 2016, 19:59)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

      au trecut 8 ani de cand cacarezele astea hoate n-au reusit sa termine de reabilitat 5 statii de tramvaio, pe B-dul L.Rebreanu.
  • +12 (12 voturi)    
    Distrugerea si mutarea cladirilor istorice (Joi, 8 septembrie 2016, 15:16)

    Zimbru [utilizator]

    Se poate regenera zona si fara demolari de claidiri istorice si fara stramutarea garii. Mi se pare un proiect extrem de scump si nerealist de tip megalomanic si comunist.
    • +1 (1 vot)    
      pai nu muta cladirea ;) (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:12)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Muta FUNCTIA, de "gara principala" - adica fac o cladire noua, cu functiuni noi, mai adecvat proiectate samd...
      Cladirea propriu-zis a Garii de Nord ramane unde este - numai ca acolo lucrurile se vor "petrece" altfel ;)
      • 0 (0 voturi)    
        Esti in eroare (Sâmbătă, 10 septembrie 2016, 13:52)

        Vintul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Tu ai citit articolul? Cum sa ramina cladirea? Si mall-ul, si toate cladirile alea pe care le vor, unde crezi ca le vor face?
  • +8 (8 voturi)    
    ok... interesant... (Joi, 8 septembrie 2016, 15:23)

    liviu_ [utilizator]

    aud cladiri, betoane etc... da un parc cand naiba mai contruim?! centura aia verde in juru bucurestiului?!
  • +2 (2 voturi)    
    PS: (Joi, 8 septembrie 2016, 15:23)

    liviu_ [utilizator]

    se subantelege sper ca este un proiect pur ipotetic... mai vb. peste 100 de ani...
  • +9 (9 voturi)    
    Care gara de nord ? (Joi, 8 septembrie 2016, 15:27)

    TheLionKing [anonim]

    Daca ne referim la sala de asteptare, si de unde se iau trenurile in niciun caz.

    Se pot muta depo-urile si alte lucruri in afara bucurestiului pentru a elibera o suprafata foarte mare din Bucuresti, si de a face posibil traversarea orasuluisi prin zona NORD-VEST (prin poduri peste calea ferata)

    Zona Gara de Nord- Basarab trebui sa fie un nod central de transport:
    - tramvai
    - trenuri regionale
    - trenuri pentru suburbii (Ilfov)
    - metrou
    - autobuze

    Totul integrat, nu sa cobor din tramvai si apoi sa traversez strada, etc.
  • +7 (7 voturi)    
    RO tzara marilor constructii pe hartie colorata (Joi, 8 septembrie 2016, 15:29)

    Plagarus [utilizator]

    Dupa " suspendatele " lui Oprescu, autostrada " plutitoare " a lui Ponta & Rus,povestea merge mai departe
  • +4 (6 voturi)    
    mda (Joi, 8 septembrie 2016, 15:32)

    SoulSearcher [utilizator]

    autostrada suspendata reloaded :D

    vise si desene incepute de dom doctor oprea, si continuate de colegii sai din PSD
  • +7 (9 voturi)    
    Inca un mall? (Joi, 8 septembrie 2016, 15:43)

    Miky60 [utilizator]

    E drept, acolo nu era niciun mall...
    • +1 (1 vot)    
      Sora (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:15)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Pai nici UNUL din TZEPARII astia care fac "moluri" nu ia cladirea Sora s-o renoveze! >:
      Asta, de plini de bani si "doritori de binele orasului" ce sunt! :P
  • +8 (10 voturi)    
    Propun salubrizarea zonei (Joi, 8 septembrie 2016, 15:48)

    Buonarroti [utilizator]

    Eu am un plan mult mai ieftin. Se reface Gara de Nord, se curata zona de aurolaci, se reface parcul din fata garii si...cam atat. Planuri fanteziste de miliarde de dolari nu pot fi facute intr-un oras profund corupt. Cel mult se vor fura cateva milioane de dolari pe studii de pre-fezabilitate si cam atat.
    • +1 (1 vot)    
      buna idee (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:25)

      Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui Buonarroti

      SI clar ca s-ar fura la fiecare pas cand e vorba de atata amar de banet nene.
  • +7 (9 voturi)    
    si ce metroul ce facem? (Joi, 8 septembrie 2016, 15:53)

    Doby [utilizator]

    Poate idea nu este rea dar acum, jaful ala de gara macar are o legatura cu orasul prin metrou si poate si cu aeroportul Otopeni, intr-un viitor foarte nesigur...
    O gara la 1.3 km, inseamna trambalare suplimentara cu monorailul pana la metrou sau pana la pod, la tramvai (o bataie de cap suplimentara si cu costuri).
    Nu cred ca este imposibil sa renovezi Gara de Nord complet. Asa cum mentiona si un alt comentariu, Viena a renovat atat Mitte cat Suedbahnhoff si le-au facut boboc (noi nu o reusim niciodata sa facem asa ceva). In plus, au cam scapat si ei de drojdierii lor care "atarnau" pe langa gara.
    La noi aurolacii fac parte din patrimoniu national si cred ca sunt deja trecuti ca mijloace fix/mobile ale RADET. Ca si mai vorbesc de faptul ca sunt atractii turistice, mai ceva ca ursii gunoieri din Brasov!
    Pe langa mana smecherilor imobiliari, cred ca este mana taximetristilor care astfel ar avea o gara fara metrou!
    Cat despre un alt mall, nu prea pot fi de accord. Avem o multime in imediata apropiere.
    • +1 (1 vot)    
      pai... (Vineri, 9 septembrie 2016, 13:16)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Doby

      "1,3 km" inseamna doar la vreo 2 pasi mai incolo de gara Basarab - deci va EXISTA "acces la metrou, tramvai" samd. ;)
  • +5 (7 voturi)    
    Pasaj Basarab (Joi, 8 septembrie 2016, 16:39)

    Angeliu [utilizator]

    Acum chiar ca suntem cretinii pamantului. Deci dupa ce am cheltuit 250 mil EUR ca sa construim Pasajul Basarab peste liniile ferate, acum renuntam la liniile ferate si le mutam 1,3 km mai incolo.

    Pai nu suntem noi prostii prostilor? De aia suntem saraci !
  • 0 (6 voturi)    
    exact ce lipsea (Joi, 8 septembrie 2016, 16:41)

    nlln [utilizator]

    Intr-un Bucuresti care sta sa se darame un asemenea proiect este exact ceea ce lipsea.
    Nu poti ridica privirea de la nivelul trotuarului ca te apuca ameteala, o MIZERIE ingrozitoare.
    Nu exista alta capitala europeana la fel de murdara si neingrijita.
    Bineinteles ca o gara civilizata nu strica dar tu nu ai nici parcare la aeroport civilizata.
    Nu ar fii mai practic sa se promoveze un proiect pentru " deparazitarea " strazilor si cladirilor in primul rand si apoi " trenuri de mare viteza" intre vechea si viitoarea gara?
    Gara moderna pentru ce? Trenurile arata ca si capitala.Nu mai vorbesc de statiile de metrou.
  • +4 (6 voturi)    
    Nu este un pic cam tarziu!? (Joi, 8 septembrie 2016, 17:21)

    Cristioan [utilizator]

    Ideea mutarii Garii mai spre nord si a eliberarii spatiului de sub pachetul de linii nu este noua. Daca se muta, de exemplu, la Gara Basarab, ramanea conectivitatea cu mijloacele de transport in comun.
    Si NU MAI ERA NECESAR PASAJUL BASARAB!
    Atat vreme cat peste liniile de cale ferata sse putea trece numai pe Podul Grant, traficul era mult stanjenit. Dar daca se deplaseaza gara inspre nord, nu mai era necesar Pasajul Basarab!
    nu stiu care solutie ar fi fost optima acolo: pasaj subteran, suprateran, cum s-a facut, sau mutarea Garii?!
    Insa din moment ce s-a realizat deja solutia pasajului, ce sens mai are mutarea Garii?
    Chiar daca nu ar fi vroba de costuri, nu ar arta ridicol un mare pod hobanat, care trece peste ... nimic, ca nu mai exista liniile?!
    • +2 (2 voturi)    
      No broblem! (Joi, 8 septembrie 2016, 20:26)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Cristioan

      Se darama podul peste 5-10-15-45 de ani cand se termina cu mutarea. Si asa pana atunci iese din garantie si sta sa cada. Daca totusi dureaza 45 de ani se mai baga o reabilitare peste 20-25 de ani, ca se mai scurg niste bani acolo, eventual impreuna cu niste "imbunatatiri" (banda pentru vehicule zburatoare, pe perna magnetica, vedem noi ce apare).

      Evident, va costa peste 100 milioane EUR operatia de demolare in sine, la cat moloz trebuie sa care...noroc ca la fier vechi o sa-i ajute neste preteni.
  • +4 (4 voturi)    
    dupa vreo 7 studii de fezabilitate si un Mall (Joi, 8 septembrie 2016, 17:34)

    MirceaCristian [anonim]

    mai intai trebuie vreo 10-20 de studii de fezabilitate care vor manca mare parte din fonduri, apoi se va face Mall-ul , caci nu-i asha ...ne mai trebuie un mall pe Grivita-Giulesti-Crangasi, timp in care se taie sinele de tren si dau la fier vechi pentru ca CFR se inchide, caci, dupa cum spunea un ministru "trenul e un lux"

    nu este aer conditionat in autobuze si tramvaie, ...dar mutam gari ! ...hai sa fim seriosi !
  • +3 (5 voturi)    
    ! (Joi, 8 septembrie 2016, 17:55)

    Kpriciu [utilizator]

    S-astepte, mai intai catedrala!
  • 0 (2 voturi)    
    Multe idei... (Joi, 8 septembrie 2016, 22:40)

    Boa [utilizator]

    Ideea vine un pic cam tarziu, dupa ce s- investit in pasaje supraterane peste calea ferata. Iar trenurile supraterane arata bine in proiecte, altfel in realitate de-a lungul liniei nu e deloc o zona sigura noaptea sau placuta ochiului.

    O idee ce mi se pare mai buna ar fi fost sa mute trenurile in subteran de la intrarea in Bucuresti (pe cei 1.3 km de ex) si sa nu mai construiasca podul Basarab. E o idee ce a fost pusa in practica in alte orase ale lumii.
    In felul asta era eliminata si investitia in pod si intr-un tren de mare viteza si intr-o gara noua.
    In plus castigi tot spatiul ocupat in prezent de calea ferata unde poti sa faci un pasaj verde cu terenuri de sport, cu pista de biciclisti, cu spatii de recreere, restaurante etc.
    Ar putea fi o zona care sa concureze parcul Herastrau si centrul vechi iar pe deasupra ar mai creste suprafata de spatii verzi intr-un oras si asa plin de betoane si asfalt.
    Si Gara de Nord, cladire istorica, ar ramane pe pozitii.

    O varianta mai ieftina de compromis ar fi ca in loc de trenul de mare viteza suprateran sa faca o linie de metrou care sa se uneasca cu cea existenta, de ex la Piata Chibrit.
    In felul asta tot spatiul ocupat de actuala cale ferata poate fi folosit in orice fel, inclusiv pentru constructii mari.
    Iar in ideea ca metroul s-ar prelungi catre aeroportul Henri Coanda si Gara Baneasa am avea o legatura rapida intre cele trei puncte de intrare in Bucuresti si s-ar crea niste noduri moderne si rapide de trafic atat de necesare zonei de nord a Bucurestiului.
  • 0 (2 voturi)    
    se pot muta liniile în subteran (Joi, 8 septembrie 2016, 23:51)

    FFF T [utilizator]

    Capi pătrați, nu trebuie mutată gara. Liniile se pot muta în subteran până la ieșirea din oraș, așa cum e în marile capitale!
    Cum să muți gara cu totul?
    • +1 (1 vot)    
      pai nu (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:29)

      Gicu_007 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

      e vorba sa mute cladirile care compun Gara de Nord actuala. e vorba sa construiasca o noua "Gara de Nord", moderna si pe asta veche s-o darame si sa faca altceva pe terenul ramas "curat", omule. Io asa inteleg din articol.
  • +4 (4 voturi)    
    Pina una alta, (mai) aveti apa calda? (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:28)

    quietguy58 [utilizator]

    Pina una alta, (mai) aveti apa calda?
  • +3 (3 voturi)    
    Eu zic sa (Vineri, 9 septembrie 2016, 0:49)

    eek [utilizator]

    ...sa nivelam tot si sa facem o padure.
  • +6 (6 voturi)    
    Vrem cât mai multe Mall-uri ! (Vineri, 9 septembrie 2016, 2:39)

    nelu_pirvu20051217289883408 [utilizator]

    Deci este o idee extraordinară. Asta pentru că în Bucureşti sunt prea puţine Mall-uri .Am şi eu câteva idei: Deci putem muta parcul Cişmigiu undeva în Giuleşti Sârbi de exemplu, că şi aşa ăia nu prea au parcuri pe acolo.În locul acestui parc, unde oricum numai câţiva boşorogi se plimbau, se poate construi un mega ultra super extra Mall, cel mai mare din Sistemul Solar. Sau putem muta Teatrul Naţional...ce dracu' ne mai trebuie nouă teatru...oricum nu se mai duce aproape nimeni...câţiva pensionari...Acolo putem face un Mall mai micuţ, dar de supersuperfiţe...Vă daţi seama cum ar fi? Sau am altă idee şi mai bună: Am putea muta cartierul Drumul Taberei în alt oraş de exemplu...şi aşa locuitorii sunt destul de izolaţi, chiar pierduţi din cauza metroului care nu cred că se va termina în secolul XXI, poate în secolul viitor. Deci ce sens mai are să aşteptăm să se termine metroul, hai să facem acolo un giga terra ultra super extra Mall, cel mai mare din Univers. De asta avem nevoie noi, cei mai fiţoşi şi mai snobi şi mai şmecheri dintre toţi Mi-e greaţă...mă duc să vomit !
  • +4 (4 voturi)    
    Ce tampenie (Vineri, 9 septembrie 2016, 3:58)

    StefanCaracas [anonim]

    Deci sa recapitulam :

    1. Se investesc 2.4 miliarde de euro sa mute o gara cand intercity urile circula cu 50kmh din cauza liniilor invechite , rusinea Europei. Ce investitii sa atragem??? Face trenul 12h de la unguri pana la noi , doar in lumea a 3 merg asa prost.

    2. Se demoleaza un monument istoric protejat prin lege , ca sa fie facuta alta gara la cativa km mai la nord , urmand ca oamenii sa ia un tramvai aerien ( si nu extinderea metroului existent ) : LOL

    3. Studiurile astea nu cumva sunt comandate de Firea executanta PSD si realizate de "baieti destepti" din banul public? Ia sa dam dosarul la DNA.
    • +3 (3 voturi)    
      + (Vineri, 9 septembrie 2016, 7:42)

      gear six [utilizator] i-a raspuns lui StefanCaracas

      comentariu bun.
      baba arde si tara se piaptana.... :)))) ( cu intentie, vorbesc de pieptanat , of course...:))) )
  • +1 (1 vot)    
    proiect frumos.. (Vineri, 9 septembrie 2016, 8:58)

    akillies [utilizator]

    ..aplicabilitatea lui, pentru generatiile viitoare (adica si electorat si politicieni).
    Am doua probleme:
    1. sa se pastreze actuala Gara si sa fie transformata in muzeu..eventual adusa la standardele secolului 19 cucateva trenuri de epoca renovata care sa faca si curse intre muzeu si noul terminal al garii de nord..
    2. de ce se comenteaza atat de mult un proiect atat de normal si nu se comenteaza mai mult situatia actuala a Bucurestiului, ELCEN, RADET si DISTRIGAZ SUD si datoriaile dintre aceste intreprinderi, mai ales cand locuitorii B se afla la 254h de frig si apa rece?!?!?

    Eu suspectez acest proiect ca o diversiune pentru o problema reala si tangibila in B.. (si deasemena iau in considerare si ca situatia din B cu datoriile ELCEN e provocata pentru a ascunde acest proiect...).
  • +4 (4 voturi)    
    Ați băut după Ceaușescu. (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:28)

    stos [utilizator]

    Distrugeți tot. Să nu mai existe nimic care să definească România, capitala ei, orașe, așezări, situri arheologice. Economia, oricum, a fost aproape integral distrusă, vîndută, cesionată.
    Ceaușescu, președintele împușcat, a vrut același lucru: să distrugă tot ce definise România pînă la conducerea sa. În privința Gării de Nord, vro
    ia să o restrîngă la clădirea de bază și să o facă muzeu și birouri CFR. Noua Gară de Nord, urma să fie construită la ieșirea di Bucureștii noi, spre Chitila. Noul nod feroviar era găndit să fie mult mai mare și modern. Nu avea de unde să știe că istoria va aduce în România un capitalism vulgar, de doi bani și va instaura zona sudest-europeană, a furtului.
  • +2 (2 voturi)    
    all about $ (Vineri, 9 septembrie 2016, 9:40)

    L8MA [utilizator]

    un proiect mai simplu(adica la costuri rezonabile) care sa transforme gara actuala,dezolanta si nefunctionala, intr-o gara moderna si bine organizata e suficient.
    E rusinos ca cea mai mare si importanta gara din Romania sa arate asa cum arata Gara de Nord...
  • +2 (2 voturi)    
    Totul se reduce la $ (Vineri, 9 septembrie 2016, 10:19)

    Palone [utilizator]

    E un mare afacerist bagat aici;
    ii vedeti reclama pe turnul pt lifturi cand treceti pe Podul Grant.
  • +1 (1 vot)    
    prioritatea NR ??? (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:18)

    nedumeritul [utilizator]

    indiferent daca proiectul e bun sau nu ,tara nu are resurse si pentru asa ceva.In ordinea prioritatilor ar trebui sa fie undeva la coada. De ceva timp am impresia ca romanii au un complex de inferioritate de care ar trebui sa scape. Vor sa faca cea mai mare catedrala a neamului, parlamentul care sa se vada de pe luna,de cate ori un roman traitor in strainatate performeaza ,media romaneasca are grija sa sublinieze ca e roman si o face in asa fel incat e sesizabil complexul de inferioritate.E adevarat ca daca a reusit in conditiile de emigrant sau minoritar e un om capabil dar in acelasi timp e un indiciu al nivelului democratiei in tara respectiva si a nivelului in care se practica statul de drept in tara respectiva ,adica daca respecta legea acel om nu poate fi "dat in gat" sau discriminat.....
  • 0 (2 voturi)    
    Trebuie facut (Vineri, 9 septembrie 2016, 11:35)

    shlomo_bernstein [utilizator]

    ca la gara Arad, cu pasarela supraterana care sa coboare scarile rulante direct pe peron. Nu ingroparea efectiva a liniilor, pt. ca asta ar presupune ca opresti complet traficul de trenuri in gara cat timp dureaza lucrarile, deci trenurile nu mai au cum sa circule efectiv pe toata durata lucrarilor, care la noi dureaza ani de zile, iar sa le redirectionezi pe toate in gara Basarab pur si simplu nu are capacitate.
    In plus, investita nu se justifica pt. ca traficul pe calea ferata a scazut cu 90% fata de 1989 si e in continua scadere, deci pt. cine? De ce ar cobori calatorii dincolo de podul Grant ca apoi sa se reintoarca tot la metroul din gara de nord sa-l ia, in ce directie doresc? Dincolo ai doar statia de metrou Grivita care duce in Bucurestii Noi. E fara logica pt. calatori, e doar in logica rechinilor imobiliari! Apoi, cu 2,4 miliarde de euro faci o linie de metrou nou-nouta, de la un cap la altul al Bucurestiului, din Alexandriei pana la aeroport si iti mai ramane si pt. Universitate-Pantelimon! Sa bagi bani in CFR unde oricum se dau liniile la fier vechi ca asa vrea UE, ar fi un sac fara fund! Nu mai zic ca noi nu stim sa pastram, in maxim 6 luni Eurogara va fi cu scaunele rupte si plina de aurolaci si urina!
  • +1 (1 vot)    
    da ma (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:19)

    Gicu_007 [utilizator]

    in loc sa se apuce sa refaca toata infrastructura feroviara ca sa permita viteze d-astea normale (200-300 km/h), ei fac porcarii de care nu are nimeni nevoie. Mall-uri. Acolo se sparg banii si nu se produce nimica. Sa se apuce toata lumea de imbunatatit cu adevarat ceva frate. Si dupa parerea mea infrastructura e fundamentala. Cale ferata si autostrazi, ca-n tarile calde. Mari companii pleaca din Ro si pentru ca nu au infrastructura... Pacat/Schade/it's a pitty.
  • +2 (2 voturi)    
    De la sosele suspendate la apa calda. (Vineri, 9 septembrie 2016, 14:38)

    quietguy58 [utilizator]

    Se vobeste de sosele suspendate, gari deplasate la dracu' in praznic intr-un oras de citeva milioane de locuitori unde in curind apa calda va deveni un lux si paltonul va deveni noua moda pentru pijama.

    Poate ar trebui sa incepeti sa rezolvati mai intii problemele esentiale (apa calda, caldura, electricitate) sa aveti un transport public demn de acest termen si dupa aceea sa va ginditi la tot felul de nazbitii.
  • +2 (2 voturi)    
    O parcare la gara n-au fost in stare sa faca... (Vineri, 9 septembrie 2016, 17:44)

    Sophie [utilizator]

    Si au trecut multi ani...
  • +1 (1 vot)    
    Proiectul este confuz si fantasmagoric (Vineri, 9 septembrie 2016, 17:55)

    popp [utilizator]

    Menirea unei gari centrale este de a lega principalele magistrale feroviare, de exemplu Ruse/Giurgiu-Bucuresti de directiile Brasov/Constanta/Craiova/Buzau.

    Ori din studiul realizat, eu inteleg ca omul care vrea sa mearga cu trenul de la Ruse la Brasov trebuie sa se dea jos la Terminalul B, sa ia de-aici un monorail pana la terminalul A, si de-acolo sa schimbe cu un alt tren tren pana la Brasov ? Sesizati ineptia ?

    Domnilor, in tarile civilizate liniile se ingroapa, orasul Bruxelles este traversat de cale ferata subterana de la nord la sud si are trei gari principale cu linii ingropate, asta trebuie sa facem si noi la Bucuresti !
    Iar statia centrala , principala a Bucurestiului trebuie construita in zona Parcului Izvor, ca acolo este loc pentru a contrui asa ceva si e chiar llanga centrul vechi, deci lasati balariile cu monorailuri si alte povesti si apucati-va de treaba asa cum trebuie, avem nevoie de gari principale conectate intre ele prin trenuri directe internationale sau interne care sa circule underground, tot acolo putem dezvolta o retea de trenuri suburbane care sa circule la interval scurt astfel incat nordul si sudul Bucurestiului sa fie parcurs cat mai rapid, mult mai repede decat cu metroul de exemplu!
  • 0 (0 voturi)    
    Demolam tot ce e solid (Sâmbătă, 10 septembrie 2016, 13:39)

    Vintul [utilizator]

    Acelasi obicei, aceleasi ordine executate: demolam tot ce este solid, de valoare, pentru a ridica alte si alte mall-uri. Cui mai folosesc?
    De ce nu se face acel mall si restul, acolo la 1,3 km distanta? Nici nu e asa departe. In schimb, curat romaneste, lucrarile la gara nu vor fi niciodata gata, gara se va autodemola (nu la primul cutremur) in scurt timp, trenul de legatura nu va fi facut niciodata din lipsa de fonduri (si de ce ar mai fi necesar?!!), dar proiectul, lucrarea in sine, este o buna sursa de a se fura alti si alti bani.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri