Actualizat

UPDATE DOCUMENTE PSD a vrut sa dea 10 milioane lei Catedralei Mantuirii Neamului din banii Primariei Sectorului 1/ Proiectul nu a trecut de votul consilierilor - USB a insistat sa se organizeze o dezbatere publica/ PNL a votat impotriva

de Iulia Rosca     HotNews.ro
Joi, 28 iulie 2016, 16:06 Actualitate | Administratie Locala

Catedrala Mantuirii Neamului
Foto: USER UPLOADED
Primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, a cerut introducerea suplimentara pe ordinea de azi a sedintei de joi aConsiliului Local a unui proiect de hotarare prin care se acorda 10 milioane lei pentru Catedrala Mantuirii Neamului din bugetul primariei. Acest proiect a fost introdus ca prim punct dupa ordinea de zi initiala si ar urma sa intre in dezbatere joi seara.

Pe de alta parte, acest proiect nu a primit un aviz din partea comisiei de buget, ceea ce este obligatoriu procedural, a precizat pentru HotNews.ro Cristian Seidler, consilier USB membru in Comisia de buget.

ORA 17.45 Proiectul nu a intrunit numarul necesar de votui "pentru", in ciuda discursului sustinut de reprezentantul Patriarhiei care a afirmat ca, in lipsa ajutorului, santierul se va inchide intrucat se afla in incapacitate de plata. Clotilde Armand si consilierii USB au insistat sa se organizeze o dezbatere publica avand in vedere importanta proiectului si suma foarte mare.

Au fost 11 voturi "pentru" de la majoritatea PSD-ALDE,7 abtineri de la USB (acestea se contorizeaza ca voturi impotriva) si 6 voturi "impotriva" de la PNL.

Dezbaterea in sedinta a fost cu scantei, Armand repetand faptul ca trebuie sa fie intrebati cetatenii, sa fie invitati reprezentanti ai societatii civile si ale unor organizatii crestine, moment in care o consiliera PSD a afirmat "si noi suntem crestini". Replica lui Armand a fost "Dezbatere publica nu inseamna dezbatere intre noi, ci cu publicul!"

"Credeti ca locuitorii sectorului 1 s-ar supara daca s-ar aloca bani pentur Catedrala mantuirii neamului? a mai fost intrebata Armand. "Eu cred ca face parte din promisiunea noastra sa facem o dezbatere publica, suntem aici de putin timp, este normal sa facem aceasta dezbatere publica" a raspuns aceasta.

"Daca nu ne ajutati acum, blocati proiectul," a intervenit din nou reprezentantul BOR.

Alti consilieri USB au atras atentia asupra faptului ca lipseste avizul comisiei de buget si o anexa.

Primarul Tudorache s-a abtinut in mare parte a timpului, afirmand doar ca "primaria Sectorului 1 are fonduri si pentru constructia unui spital, si pentru gradinitie, si pentru Catedrala."

17.15 Clotilde Armand: "De ce nu am fost informati mai devreme de acest proiect? A venit in ultimul moment nu a fost dezbatere publica. Eu personal sustin foarte mult acest proiect. Noi reprezentam o populatie, tinem foarte mult la faptul ca suntem un partid democratic. Am insistat asupra unei dezbateri publice. Aici nici noi nu am putut sa dezbatem pentru ca a venit la ultimul moment, este cel mai important punct. Sper ca sustineti ideea de dezbatere publica de ce nu avem timp pentru asa ceva. Noi avem acum impresia ca se ia o decizie pe un punct suplimentar comunicat astazi. Era timp sa ne informati."

Lui Armand ii raspunde reprezentantul Patriarhiei, afirmand ca a depus prima solicitare de finantare pe 4 ianuarie si ca acum a cerut consililui sa se grabeasca.

Tudorache: "Cu reprezentantul Patriarhiei am vorbit acum sapte zile. A fost in comisie. Este un proiect propus de grupul de consilieri. S-a incadrat in prevederile legii. In comisie s-a discutat, a avut loc acum trei zile."

Armand insista ca "e normal sa nu fie asa 5 minute intr-un consiliu. Eu fac asta ca sa fie totul luat in serios, sa nu fie o decizie rapida care nu va fi apreciata de cetateni."

Preotul explica faptul ca se afla "intr-o situatie disperata". "Noi am avea nevoie de 80-100 mil lei pana la sfarsitul anului, altfel inchidem santierul".

17.05 Pentru a promova acest sprijin a venit la sedinta un preot care a precizat ca s-a reusit constructia a 75% din edificiu: "Traiesc in sectorul 1, slujesc in sectorul 1 si sunt consilier la patriarhie de 25 de ani cu diverse insarcinari. Acum in ultimul timp Preaferifictul Parinte Daniel mi-a incredintat acesasta raspudnere, sa ma ocup de constructia Catedralei/ Daca nu primim ajutorul celor care pot sa ni-l dea, (Catedrala) se va transforma intr-un simbol al esecului pentru ca Biserica nu mai poate sa o termine singura. Toti oamenii de cultura, politici ai statului roman s-au preocupat de aceasta catedrala. Va rog sa il vedeti ca pe un proiect de suflet. Catedrala Mantuirii Neamului inseamna un simbol al izbavirii neamului. Va trbeui sa inchidem santierul, suntem deja in incapacitate de plata."

17.00 Vicepresedintele USB Clotilde Armand a declarat pentru HotNews.ro ca ar fi fost normala o dezbatere publica pentru o suma atat de mare. "Noi, USB, am fi vrut o dezbatere publica, justificata prin faptul ca este o suma mare. Totusi, acest tip de decizie nu se ia asa pe ascuns fara ca nici consilierii sa nu aiba timp sa studieze un pic. Este ca si cum ar fi mai important cine este in comisia de valorificare vehiculelor abandonate decat ce se intampla cu o investitie pe 2016 de 10 milioane RON" a declarat ea.

Nu este insa clar daca primaria poate acorda sprijin financiar unui edificiu care se afla in alt sector. In expunerea de motive semnata de Tudorache se precizeaza astfel:

"prin art.3 alin.(3) din Ordonanta Guvernului Romaniei nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de sprijin financiar pentru unitatile de cult apartinand cultelor religioase recunoscute din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca de la bugetele locale se pot aloca fonduri pentru completarea fondurilor proprii, necesare pentru intretinerea si functionarea unitatilor de cult fara venituri sau cu venituri reduse, pentru construirea ori repararea lacasurilor de cult si pentru conservarea si intretinerea bunurilor apartinand cultelor si care fac parte din patrimoniul cultural national mobil, precum si pentru activitatile de asistenta sociala sustinute de acestea."

Fragmente din expunerea de motive semnata de primarul Dan Tudorache:
  • "De asemenea, nu trebuie neglijata nici contributia pe care lacasurile de cult o au asupra aspectului cultural si social. In decembrie 2010 Patriarhia Romana a inceput edificarea Catedralei Mantuirii Neamului, numita in prezent Catedrala Nationala, si a reusit ca, in aceasta perioada de 5 ani si jumatate, sa execute corpul principal al bisericii pe o inaltime de 58 m.
  • Cadrul legal pentru edificarea Ansamblului arhitectural Catedrala Mantuirii Neamului este reprezentat de prevederile legale speciale pentru acest monument national: Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei nr.19/2005 privind realizarea Ansamblului arhitectural Catedrala Mantuirii Neamului, aprobata prin Legea nr.261/ 2005 si completata prin Legea nr. 376/2007.
  • Mentionam ca sprijinul financiar se va acorda din bugetul Consiliului Local al Sectorului 1, iar verificarea deconturilor justificative  ale lucrarilor de executie se va face de catre Directia Investitii si Directia Management Economic din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti, potrivit competentelor."

"Consideram oportuna si pe deplin justificata masura privind acordarea unui sprijin financiar Patriarhiei Romane in valoare de 10.000.000 lei pentru finantarea unor lucrari la Catedrala Mantuirii Neamului (Catedrala Nationala)" precizeaza directorul executiv al Directiei de Investitii, Diana Beatrice Pauliuc.

Anexat acestui proiect de hotarare este un protocol intre Consiliul local al Sectorului 1 si Patriarhie, in care se prevede ca suma de 10 milioane lei se va acorda esalonat.

Acest protocol prevede, la obligatiile partilor, ca "Biserica va mentiona public si consecvent numele Sectorului 1 al Municipiului Bucuresti si al Consiliului Local al Sectorului 1 ca partener principal in fata celorlalti finantatori publici din Romania si nu numai. Aceasta mentionare va continua si dupa darea in functiune a obiectivului."

Protocolul se incheie pe perioada de un an, putand fi prelungit, cu acordul ambelor parti, in functie durata lucrarilor finantate.

Vezi aici proiectul de hotarare cu expunerea de motive inclusa
Vezi aici protocolul de colaborare intre Consiliul Sectorului 1 si Patriarhie

Vom reveni cu amanunte


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
13595 vizualizari
  • -29 (45 voturi)    
    daca platesc EXACT aceeasi suma la Catolici (Joi, 28 iulie 2016, 16:11)

    un domn [utilizator]

    atunci exista echilibru iar C.A de la usr va fi multumita !
    • +41 (45 voturi)    
      sa-i dea la spitalele unde umbla viermi (Joi, 28 iulie 2016, 16:35)

      searcher8206 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      sa-i dea la spitale, nu sarirati de cur in sus ca da statul bani pe-o piatra?
      • +26 (30 voturi)    
        tudorache! (Joi, 28 iulie 2016, 17:17)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui searcher8206

        oportun era sa nu furi alegerile peste noapte. nu ne mai trezeam cu asa pomeni oportune, strecurate pe furis pe ordinea de zi. nu va mai satura...
          #showComment() #showComment()
      • -37 (39 voturi)    
        cand vine vorba de dat bani la Biserici... (Joi, 28 iulie 2016, 17:29)

        press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui searcher8206

        de la bugetul local sau national, toti crestinofobii o baga pe aia cu spitalele, la fel ca atunci cand de fiecare data cand apare cate un atentat terorist musulman o scalda cu cruciadele....

        Pe bune, bai ........?!...

        Dar cand se aloca bani de la buget (in paranteza fie zis, cu mult mai mari decat acesta de 10 mil.) pentru tot felul de "investiti" dubioase si paguboase pentru cetateni, pe principii clientelare, atunci nu mai caraiti nimic de spitale?!...

        A-ti facut un calcul cat vine 10m mil. din bugetul primariei, ca sa vedeti cat s-a alocat pentru catedrala si cati pt sistemul de sanatate?!...

        Cauza dezastrului din sanatate nu e din cauza ca se aloca prea multi bani de la buget pentru Biserici ci din cu totul altor cauze pe care nu are rost sa le mai dezbatem aici ca ele se stiu foarte bine de unde vin....
          #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment() #showComment()
      • -9 (15 voturi)    
        sa dea dar (Joi, 28 iulie 2016, 17:39)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui searcher8206

        Sa stii ca nu din cauza banilor sunt viermi in spitale. Nu iti trebuie catralioane ca sa speli sau sa pui o plasa de tantari.
          #showComment() #showComment()
    • +11 (17 voturi)    
      Mai exista si cativa musulmani ... (Joi, 28 iulie 2016, 16:35)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Mai exista si cativa musulmani, cred ca si vreo doi budisti....trebuie sa primeasca toti aceiasi suma, nu-i asa?
    • +38 (40 voturi)    
      In principiu (Joi, 28 iulie 2016, 17:05)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Desi ma consider "religios" in principiu cred ca cel mai bine este ca nici un ban de la stat sa fie dat la Culte sau ONG-uri. Banii statului trebuie cheltuiti pentru functiile statului iar acestea trebuie sa fie minimale. Statul nu trebuie sa se ocupe de religie asa cum religia nu trebuie sa se ocupe de stat.
      Enoriasii isi pot finanta din banii proprii orice fle de proiecte. Iar daca nu ai enoriasi/asociati voitori sa ajute, inseamna ca nu iti faci treaba bine ca cult/ong.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai, cum??? (Joi, 28 iulie 2016, 23:45)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Acum n-o mai platesc rusii ortodocsi, cum sustineati infocat deunazi???
      Altfel, tare simpatici mai sunteti voi, trolii... cum reusiti voi intotdeauna sa fiti primii la comentat...
      Mai sa-ti vina sa crezi ca alta treaba n-aveti si ca asta-i munca voastra, de fapt.
      Altfel, e bine ca sunteti atat de inversunat impotriva USR si a Clotildei - macar e clar alaturi de cine combateti.
      Mare om, mare caracter sunteti!
  • +45 (49 voturi)    
    Dati, bomboneilor, dati fara numar (Joi, 28 iulie 2016, 16:13)

    mitg [utilizator]

    Pana intr-o zi cand veti ajunge la concluzia ca nici dracu nu mai contribuie la buget, deoarece toti cei care aveau capacitatea sa contribuie si-au luat talpasita de mult.
    • +14 (14 voturi)    
      Nosocomiale (Joi, 28 iulie 2016, 18:04)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Sau au crapat din cauza infectiilor din spitale, pentru ca, nu-i asa, nu sunt bani.
      Huuooo, animalelor! (sa ma scuze animalele ;))
  • +42 (48 voturi)    
    hmm (Joi, 28 iulie 2016, 16:14)

    adrian_rolland [utilizator]

    A venit nota de plata de la prea nefericitu' ??
  • +28 (34 voturi)    
    Sa se dea (Joi, 28 iulie 2016, 16:20)

    /./ [utilizator]

    ca trebuie si popi sa aiba o paine de mancat de pe urma celor care mor cu zile in spitale, nu??Pai ce, in spitalele din sectorul 1 oameni sunt mancati de vi de viermi, una alta grupa de sange si hopa a mai murit unul, catedrala asteapta bucuroasa rudele decedatului cu cele cuvenite si uite asa sistemul functioneaza perfect.Toata lumea are de castigat de pe urma unui mort ce mai, de vis pt afaceristii din spitale si biserici.Nu degeaba romanii au cel mai mic IQ din Europa si asta demonstrat.Cand ii vezi cum se bat la pupat moaste asta demosntreaza multe.....
  • +24 (24 voturi)    
    Putin (Joi, 28 iulie 2016, 16:21)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Din cit a furat P$D (=FSN) pina acum, putea sa dea mai mult.
  • +32 (38 voturi)    
    asa, asa (Joi, 28 iulie 2016, 16:25)

    costinescu [utilizator]

    cat mai multi bani pentru Business-ul Ortodox Roman si pentru CEO Ciobotea. Cred ca au bani cat sa plateasca toata datoria externa a Romaniei si sa cumpere vreo 3-4 banci, dar statul roman le mai da...
    uite aici extremism religios, nu isis....
  • +44 (46 voturi)    
    Parca pentru spital nu se puteau aloca bani (Joi, 28 iulie 2016, 16:29)

    Adri4n [utilizator]

    pentru ca nu erau ingrijiti doar cei din sectorul 1.
    Sa inteleg ca la CMN vor avea acces doar cei din sectorul 1?
    • +20 (22 voturi)    
      Dar pentru scolile din sector (Joi, 28 iulie 2016, 16:39)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Adri4n

      unde se invata in 3 schimburi ? Bravo Tudorache , mare om , mare caracter.
  • +31 (33 voturi)    
    Spitalul de Arsi? (Joi, 28 iulie 2016, 16:30)

    Pac-pac [utilizator]

    Deci pentru Catedrala Mantuirii Neamului se gasesc 10 mil. lei (vreo 2 mil. de euro) desi e un obiectiv religios national, amplasat in alt sector iar pentru Spitalul de Arsi abia s-au gasit 250.000 euro si asta dupa ce a aparut Clotilde in media...

    Deci pentru BOR dam de aproape zece ori mai mult decat pentru cei care se zbat intre viata si moarte.
  • +20 (22 voturi)    
    NU (Joi, 28 iulie 2016, 16:33)

    nocomment [utilizator]

    Sunt banii nostri si eu nu vreau sa-i dau!
  • +25 (27 voturi)    
    Frumos (Joi, 28 iulie 2016, 16:34)

    Adicj [utilizator]

    Pentru spital nu au vrut sa aloce fonduri, dar o vor face pentru catedrala. Catedrala nu e Catedrala Mantuirii neamului, ci Catedrala Ingroparii Neamului.
  • +8 (12 voturi)    
    sa-i dea la spitale, nu? (Joi, 28 iulie 2016, 16:34)

    searcher8206 [utilizator]

    Unde sunt cei care critica pe privati ca doneaza pentru operele lui Brancusi in loc sa dea la spitale? E mai bine sa dea statul bani la biserici decat privatii pe o piatra?
  • +21 (23 voturi)    
    Exceptional comentariul (Joi, 28 iulie 2016, 16:35)

    Cuca [utilizator]

    Exact asa este: nu au avut bani pentru spital, au (mai multi chiar) pentru biserica.

    Si, va dati seama, asta nu are de-a face in nici un fel cu credinta membrilor CA de la primarie - ci numai cu ce cred ei ca da bine la populatie - e pur si simplu cumpararea unei parti a populatiei cu proprii ei bani, ca intotdeauna. Si populatia va pune botul, ca intotdeauna.
  • +14 (16 voturi)    
    De banii astia pochii or sa cante despre (Joi, 28 iulie 2016, 16:35)

    Locke Lamora [utilizator]

    mantuire in biserici, care vine de la Pinguinul Dofttor si tata Moroilor.
  • +19 (23 voturi)    
    sa nu mai dea bisericii niciun ban (Joi, 28 iulie 2016, 16:36)

    tropotaru [utilizator]

    si sa se construiasca o catedrala a mantuirii partiale a neamului
  • +16 (22 voturi)    
    dar nu e la noi in sector ! (Joi, 28 iulie 2016, 16:36)

    mmmircea [utilizator]

    de cand e catedrala lui ciobotea in sectorul 1 ?
  • +25 (29 voturi)    
    Pentru spital NU, pentru bor DA (Joi, 28 iulie 2016, 16:43)

    sorinfl [utilizator]

    IN-CRE-DI-BIL, citez ce spunea dl primar acum 2 zile referitor la alocarea de fonduri de la primarie pentru reconstruirea spitalului de arsi : 'Primarul Dan Tudorache a declarat intr-un interviu pentru Mediafax ca nu ar fi corect ca spitalul sa se reconstruiasca din banii locuitorilor sectorului 1, in conditiile in care e “un spital national, pentru toata Romania'. Clasic PSD.
  • +33 (35 voturi)    
    Nu inteleg, cat de inuman sa fii?1 (Joi, 28 iulie 2016, 16:47)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    sa afirmi ca nu poti da bani la Spitalul de Arsi, desi e pe raza S1, pe motiv ca s-ar trata si altii din afara S1 acolo si dupa scandal public sa dai 250.000 euro, adica putin peste 1 mil lei si sa dai 10 mil lei pt o constructie care nu 'arde", ca nu moare nimeni daca nu e gata maine, nu e pericol de sanatate publica, nici nu e in S1!
    Cat de inuman si ipocrit poti sa fii oare? Asta e alt exemplu clasic de "crestinopat" de care tot pomenesc, e cu "Dumnezeu" in gura si gesturi dar real e mai rau decat un ateu sau satanist!
    • +20 (22 voturi)    
      Ba "arde" (Joi, 28 iulie 2016, 17:30)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Urgenta rezida in faptul ca vin alegerile. Si BOR baga o vorba buna celor slabi de minte celor care ii dau bani de la buget. Iar S1 e cel mai bogat sector, asa ca trebuie sa se sacrifice pentru propasirea spirituala din toamna a PSD-ului.
  • +17 (19 voturi)    
    Biserica se mentioneze sectorul 1 !? (Joi, 28 iulie 2016, 16:50)

    Idealistu [utilizator]

    Adica se vor da acatiste pentru unitati administrative ?!!!
    Hi, hi, hi. Nu numai ca sunt hoti sunt si niste idioti !
    • +13 (15 voturi)    
      Exact (Joi, 28 iulie 2016, 17:26)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Sunt niste idihoti.

      Oricum, hahaha, imi inchipui cum ar suna "Si pentru iertarea pacatelor sectorului I al Bucurestilor Domnului sa ne rugaaaaaaaam !" :-)))
  • +15 (17 voturi)    
    :0 (Joi, 28 iulie 2016, 16:56)

    The_Dude [utilizator]

    Primarul pupa poala popii,
    Popa pupa PSD. Asa era?
  • +12 (14 voturi)    
    Incep sa " dea " din ce-au furat si din ce vor mai (Joi, 28 iulie 2016, 16:56)

    Plagarus [utilizator]

    .......FURA ?!
    PSDerbedei ati votat,cu astia defilati,ca-s buni romani si crestini electorali cat cuprinde.
  • +15 (19 voturi)    
    neconstitutional intr-o tara civilizata (Joi, 28 iulie 2016, 17:00)

    gica pantalon [utilizator]

    dar de ce nu cotizeaza direct hetero-ortodocsii care se dau rotunzi cat sunt ei de credinciosi? ca in numele clubului lor se ridica mall-ul asta.
    libertatea religioasa poate exista doar intr-un stat neutru din acest punct de vedere, unde nimeni nu este favorizat.
  • +11 (11 voturi)    
    curat murdar (Joi, 28 iulie 2016, 17:03)

    gemart [utilizator]

    Daca persoana care va verifica deconturile iese la rampa si zice ca e o idee excelenta va dati seama cat de scrupulos va verifica cum se cheltuiesc banii. E clar ca nu e decat un tun cu dedicatie ca multe altele.
  • +17 (23 voturi)    
    inca o chestie (Joi, 28 iulie 2016, 17:09)

    gica pantalon [utilizator]

    s-au strans 3000 000 de semnaturi impotriva casatoriilor intre persoane de acelasi sex, dar de ce nu se strang tot atatea semnaturi pentru un proiect de lege de genul "bor este scarbita de homosexuali si atei si nuvrea bani de la ei nici macar indirect". sau cand vine vorba de bani bor nu mai face diferenta?
    • 0 (0 voturi)    
      pai cu banii de la gay si atei... (Vineri, 29 iulie 2016, 20:37)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

      nu s-ar strange destui bani nici pentru zece lumanari, la cat de multi sunteti.

      Acum, nu stiu exact din ce categorie faci tu parte; a homosexualilor sau a ateilor?
  • +16 (20 voturi)    
    nu sunt de acord (Joi, 28 iulie 2016, 17:15)

    andreeaandreea [utilizator]

    Eu nu sunt de acord sa se arunce acesti bani intr-un imobil total inutil.
    Va rog sa faceti ceva ca sa nu se iroseasca acesti bani in conditiile in care scolile sunt infecte, spitalele sunt morgi, soselele sunt locuri ale crimei, etc...
    • -18 (20 voturi)    
      inutile sunt "ideile" geniale... (Joi, 28 iulie 2016, 17:55)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui andreeaandreea

      pe care le emani cu atata seninatate....
  • +15 (15 voturi)    
    Asta-i prima mare realizare a noului Primar (Joi, 28 iulie 2016, 17:17)

    Susufler0 [utilizator]

    PSD, Dan Futorache !

    Da, dar cine va fi mentionat la loc de cinste , inaintea altor finantatori ?

    Basca faptul ca poate reuseste Prea Fericitul sa puna si o vorba buna acolo SUS pt dom Primar ! Ce-i de colea ?
    • 0 (0 voturi)    
      Vrea sa fie pictat (Vineri, 29 iulie 2016, 10:55)

      Coddy [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Poate vrea sa fie pictat pe peretele catedralei. Pe bune. Se picteaza finantatorii alaturi de patriarh si episcop.
  • +12 (16 voturi)    
    e clar (Joi, 28 iulie 2016, 17:29)

    Stapanu [utilizator]

    traim intr-o lume ... medievala (!)
  • +25 (29 voturi)    
    Referendum (Joi, 28 iulie 2016, 17:31)

    extrapolat [utilizator]

    Vreau referendum pentru scoaterea bisericilor si cultelor de la bugetul de stat. Sa se autofinanteze!!! Nu mai dati bani pentru Catedrala Prostirii Neamului!!
    • +13 (17 voturi)    
      idee excelenta (Joi, 28 iulie 2016, 17:52)

      gica pantalon [utilizator] i-a raspuns lui extrapolat

      subscriu
      • +14 (16 voturi)    
        eh... (Joi, 28 iulie 2016, 18:40)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui gica pantalon

        s-ar putea sa ai o surpriza, din pacate...

        Niciun ban pentru nicio biserica, asa ar trebui. As face sustinerea cultelor directa si deductibila. Apartii de cultul x si vrei sa-l sustii? Simplu. Dai cu subsemnatul in care esti de acord sa ti se retina y% din salariu, pensie, AJUTOR SOCIAL si banii sa fie directionati catre cultul respectiv. Sunt convins ca vor avea parte de muuulti bani, doar 86% ortodocsi practicanti conform sondaje pe care se bazeaza cerseala si santajul la stat, nu? :D
          #showComment()
  • +12 (12 voturi)    
    sa nu ne plangem (Joi, 28 iulie 2016, 17:40)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    L-au votat Bucurestenii din S1 pe sinistrul Tudorache.
    Acum urmeaza surprizele placute pe banii lor.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu l-au votat (Joi, 28 iulie 2016, 23:07)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      A castigat cu 30% din voturi datorita porcariei cu alegerile intr-un singur tur. Deci a castigat doar cu voturile electoratului PSD care in sectorul 1 nu poate obtine mai mult de 30% orice-ar face.
  • +21 (21 voturi)    
    dar pt Spitalul de Arsi nu a vrut sa dea (Joi, 28 iulie 2016, 17:56)

    Rumpelstilstikin [utilizator]

    mare hotoman si Tudorache, ii doresc din suflet sa ajunga sa fie tratat acolo
    • +3 (3 voturi)    
      Tudorache cica reface 5 saloane din acel spital ! (Joi, 28 iulie 2016, 19:09)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

      Cica cu pereti din inox , climatizare etc !! In focarul ala de infectie !!
      Alt ambuscat, tot psd-ist zice ca reface 5 stadioane pentru Euro 2020, desi UEFA a zis ca vor juca aici si daca avem metrou de la aeroport si autostrada de acces din vest la Bucuresti !
      Banii nu trebuie sa se duca -cu folos-decat in sanatate pentru reconstruirea, dotarea si salarii ! Si ce avem noi si ce poate veni de la UE !! Nimic pentru biserica sau fotbal !!!!!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      la catedrala te referi (Joi, 28 iulie 2016, 20:22)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Rumpelstilstikin

      sa-l trateze in subteran....
  • +15 (17 voturi)    
    Preoti foarte bogati , enoriasii saraci (Joi, 28 iulie 2016, 18:11)

    bran [utilizator]

    Preotii, preafericitii ortodocsi pot sa-si vanda limuzinele mercedes clasa s , audi s8 , bmw seria 5 acelea primite "din donatii " la licitatie si vor scoate cateva milioane de euro! Nu trebuie sa mai fie atat de fuduli intr-o tara in care se moare de foame , scolile se prabusesc , spitalele sunt mizerabile , administratia este de 2 ori mai multa decat pe timpul lui Ceausescu !
    • +2 (2 voturi)    
      au multe proprietati imobiliare.. (Joi, 28 iulie 2016, 20:16)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui bran

      ..si sunt scutiti de taxe si mai primesc si o renumeratie de la stat(asta cu primitul bani de la stat nu o mai stiu sigur).. cum sa nu aiba bani cu toptanul?!!??
      De acord cu tine, dar de acord sa contribuie si toti preotii cu ani la aceasta catedrala...
    • +2 (2 voturi)    
      cam da, (Joi, 28 iulie 2016, 22:00)

      srah [utilizator] i-a raspuns lui bran

      biserica ar trebui sa-si cunoasca enoriasii.. sa stie care familie din ro inca sta pe lampa cu gaz(stiu caz real..si copiii aia imi spuneau ca ei se mai duc la o vecina uneori sa fac lectii la bec), deci Biserica nu mai este ce a fost.
      In alta ordine de idei, exista langa Buc o biserica construita in mijlocul padurii, fara stiinta comunistilor, din alte ratiuni decat cele de astazi. Azi nu-ti mai vine sa sustii biserica nici prin cumparatul de lumanari, pentru ca fix ei au generat asta, prin modul ostentativ de a veni la slujba cu masinile alea la care faceti referire, cu care au aparut prin presa.La biserica din RO se potriveste fix zicala ”cu o floare nu se face primavara” pentru ca mai sunt pe ici pe colo si oameni de bine printre ei... insa increderea in BOR e zero. Tara arde si baba se piaptana=BOR.
  • +3 (3 voturi)    
    Investim in spalarea de creiere (Joi, 28 iulie 2016, 18:59)

    tiberius_p [utilizator]

    PSD(a.k.a PCR 4.0) are o vasta experienta in folosirea bisericii ortodoxe ca paravan pentru manipularea prostimii. Amintiti-va doar celebra gafa a preotului care se lauda la Ponta in fata camerei cum munceste el de zor "ca sa iasa domnul primar cu majoritate" sau cum a transferat Ponta milioane din fondurile de rezerva ale bugetului catre cultele religioase chiar in timpul campaniei electorale pentru prezidentiale sau cum ameninta un lider local PSD preotii ca daca nu scot oamenii la vot nu-si vor mai primi banii...etc. etc. etc.
  • +3 (3 voturi)    
    usb (Joi, 28 iulie 2016, 20:13)

    Nevermind [utilizator]

    Clotilde Armand: "Eu personal sustin foarte mult acest proiect."

    amin
  • +5 (7 voturi)    
    MULTUMESC CA EXISTI USB !! (Joi, 28 iulie 2016, 20:35)

    deval [utilizator]

    A dat deja mult mai mult decat putea Romania -de fapt Boc inghesuit la guvernare de infractorul oprea si apoi , plagiatorul-pentru visul de marire (fix invers proportional cu aplecarea cetatenilor catre biserica din zilele noastre) ca sa nu mai comentez si denumirea care seamana cu cumpararea de indulgente din timpul Inchizitiei : cu cat catedrala e mai mare, cu atat mantuirea e mai completa !
  • +4 (6 voturi)    
    ce draguuuuuutz.... (Joi, 28 iulie 2016, 22:38)

    liviu_ [utilizator]

    in 4 ni o sa ajungem de la unirii la universitate in 3 ore cu masina, dar o sa ne putem opri la fiecare stop ca sa aprindem cate o lumanare la biserici .
    evident pentru a facilita aprinsul de lumanari cand e culoarea rosie a semaforului firea o sa faca 2-3 biserici una langa alta in apropierea oricarui semafor
  • +1 (5 voturi)    
    mda... (Joi, 28 iulie 2016, 22:39)

    liviu_ [utilizator]

    furam voturi de la usb... si apoi dam bani la biserici...
    la spitale normal ca nu... ca doar viermi, aparate care ranesc oameni, lipsa de materiale si multe altele sunt normale...
    eu zic sa desfiintam toate spitalele ca sa avem mai multi bani pt biserici
    • 0 (4 voturi)    
      :))) (Vineri, 29 iulie 2016, 2:20)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      vezi pozitia usb-ului tau cel furat si dupa aia vezi cine a votat clar contra.

      clotilde te iubi, nicu la fel. esti chintesenta electoratului lor. Sa continui sa-i votezi si sa-i adori
      • 0 (2 voturi)    
        deci... (Vineri, 29 iulie 2016, 21:08)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        1 - nu e Clotilde "a mea" eu nici macar nu-s din sectorul 1
        2 - usbul a fost furat atunci... si cum au votat acum nu schimba acest fapt!
        3 - o sa votez cu cine o sa consider eu... si fie vorba intre noi... realizezi ca alternativa e psd, nu?! cam cati crezi ca-s mai rai ca psd?!
          #showComment()
  • -2 (6 voturi)    
    e adevarat ca am avut ceva... (Joi, 28 iulie 2016, 23:56)

    press_to_reset_the_world [utilizator]

    banuieli si inainte cu privire la "impartialitatea" si cenzura de pe HN, dar acum sunt convins pe deplin de acest lucru...

    Apropo, cred ca nu este deontologic ca cineva din redactia HN sa aibe posibilitatea de a insulta prin comentariile sale alti comentatori iar dupa aceea sa nu acorde dreptul la replica.

    De asemeni, vad si orientarea "politica corecta" a redactiei care incearca arbitrar a inclina balanta catre o anumita parte a opiniei publice romanesti, dealtfel insignifianta, dar atat de vocala...

    Desigur ca nu ma astept nici de data aceasta in a-mi vedea opinea mea personala postata aici
    • -2 (2 voturi)    
      Corect (Vineri, 29 iulie 2016, 7:03)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

      HN este anti-PSD orice ar fi, chiar si atunci cand se intampla sa aibe initiative bune ori realizari si lucrul asta imi repugna si mie pentru ca-i vorba despre blogging aici decat despre jurnalism dar de data asta PSD-ul a bulit-o rau de tot...
  • +2 (2 voturi)    
    asfalt (Vineri, 29 iulie 2016, 9:23)

    gdragos [utilizator]

    Pentru catedrala are si pentru asfalt in sectorul 1 nu are? sa puna mana sa traga apa, canal si sa asfalteze strazile ...
  • +3 (3 voturi)    
    psd (Vineri, 29 iulie 2016, 10:17)

    LiviuBerdila [anonim]

    PSD si mafia BOR au legaturi vechi. BOR au facut campanie electorala fara nici o rusine, pentru PSD si altii care le-au dat bani publici.

    Monstruozitatea aia de catedrala nu trebuie sa existe, Ea este un simbol al puterii BOR asupra tuturor iar o astfel de putere este periculoasa pentru statul de drept.
    De asemenea, ar trebui ca mafia BOR sa nu mai primeasca bani publici, ba chiar sa inceapa sa plateasca impozite.
  • +1 (1 vot)    
    pretul a 25 de masini de lux ale patriarhiei (Vineri, 29 iulie 2016, 13:45)

    Razvan_M [utilizator]

    Dupa cum se observa in numeroase poze, patriarhul si alti calugari (caci acesti capi ai Bisericii trebuie sa fie niste calugari smeriti) se plimba din punctul A in punctul B folosind masini de peste 400.000 lei bucata.

    Extrasul de milioane de lei suplimentare de la autoritatile publice mi se pare o jegmaneala ordinara, asta dupa tot taraboiul facut impotriva oricui s-a declarat impotriva acestui proiect faraonic. Pai daca te razboiesti cu oamenii care iti contribuie la buget, atunci cat de nesimtit trebuie sa fii sa mergi sa te caciulesti la ei pt. bani extra? NU VA MAI SATURA DUMNEZEU, IMBUIBATILOR!
    • -1 (1 vot)    
      si acum pentru toti cei care ati emanat... (Vineri, 29 iulie 2016, 23:06)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      pe aici fara discernamant...

      Cred ca peste ani, viitoarele generatii de romani va vor fi foarte recunoscatoare daca ati emigra cu totii acum si ati renunta la cetatenia romana pentru totdeauna....Eu de exemplu, v-as vedea in tari precum arabia saudita, yemen, siria, mali, sudan, somalia si mai nou in turcia. Calatorie sprancenata tuturor!
      • 0 (0 voturi)    
        ”dragule”, (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 13:01)

        srah [utilizator] i-a raspuns lui press_to_reset_the_world

        nu iti inteleg agresivitatea. Suntem plini de embleme care mai de care.. daa, am dezbatut si eu cu un popa/parinte spiritual..spune-i cum vrei, treba asta cu istoria care sta in spatele acestui demers cu catedrala asta, insa!!..doar pt ca cineva s-a gandit acum cum 100 de ani la un proiect ca asta, iar acel om care l-a gandit, l-a gandit prin prisma vremurilor de atunci, al comunismului, al posibilitatilor finaciare de la vremea respectiva!! vin eu si te intreb, daca mai traia acum nenea ala care a propus proiectul, asa isi dorea aceasta catedrala? cu miile si km de spatii si luxul ..si cate si mai cate? pe spatele oamenilor care mor prin spitale, da-da ..prin spitale, fie ca iti place, fie ca nu iti place! Uite, bunica mea a contactat o hepatita C din Spitalul CFR2, hepatita descoperita 6-7 luni mai tarziu la Spitalul Luca, intre timp ea a murit. Eu ce sa fac acum? Dupa o chinuiala de 9 luni a unui om, ce murea cu fiecare zi si nu raspundea la tratamentul ce i se daduse de la Luca si Bgdasar Arsenie...acum cand este deja la 2 m sub pamant, crezi matale ca e mai importanta o emblema de Huggo Boss sau persoana care poarta tricoul? Vrei simbol, vrei catedrala neamului..dar cu ce scop? pentru ce? te tine pe matale cineva sa te duci oriunde ai trai tu, sa cauti o biserica si sa te rogi sau matale nu te poti ruga decat in catedrala neamului? :)))) daca nu ai fi de plans, chiar ar fi de ras..dar matale esti mai mult de plans, decat de ras si asta pt ca sunteti muuulti pupatori de moaste si imi este frica sa fie un referendum pe treaba asta, tocmai d-aia femeia aia de la usb sau cui le zice la astia, a lasat-o la jumatate, ca sa nu-i piarda pe mosii si babele pupatoare de moaste, partea proasta e ca fix astia castiga mereu la alegeri! mosii si babele iubitoare de uleri si zahar moka, si vin apoi sa ne zica noua ” pai, daca lucreaza cu miere, sa nu se linga si ei pe degete!” uite ȚIE ti-as taia si degetele si capul! unde esti tu Tepes Doamne..???
          #showComment()
    • 0 (0 voturi)    
      O remarca totusi... (Sâmbătă, 30 iulie 2016, 10:47)

      press_to_reset_the_world [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      intradevar, cei din conducerea Bisericii Ortodoxe Romane ar trebui sa fie aliniati mai mult cu spiritul credintei ortodoxe.

      Adica sa se implice mai mult in misiunea sacra pe care Dumnezeu le-a incredintat-o.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri