Nicusor Dan despre propunerea Gabrielei Firea ca transportul cu RATB sa fie gratuit: Calatorii sunt descurajati de calitatea serviciilor RATB, nu de pret. Este o promisiune populista, marca Sorin Oprescu

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 9 iunie 2016, 16:51 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz RATB
Foto: RATB
Calatorii sunt descurajati de calitatea serviciilor RATB, nu de pret, a declarat Nicusor Dan, liderul USB referitor la propunerea Gabrielei Firea, primarul general al Capitalei, ca  transportul cu RATB sa fie gratuit. Nicusor Dan o acuza pe Firea ca face promisiuni populiste, marca Sorin Oprescu, iar subventionarea integrala a pretului calatoriei nu va face decat sa inrautateasca situatia RATB si calitatea acestui serviciu public, in detrimentul pasagerilor.


" Gabriela Firea, noul primar general al Capitalei, isi incepe mandatul cu o promisiune populista, marca Sorin Oprescu, fara suport in realitatea de zi cu zi si fara argumente economice. Masura gratuitatii pentru transportul public de suprafata este inca o dovada ca Gabriela Firea nu cunoaste nevoile reale ale cetatenilor din Bucuresti. Motivul pentru care numarul pasagerilor a scazut in intervalul 2009-2013 de la 788 de milioane la 725 milioane  nu este din cauza pretului calatoriei, de 1,3 lei. Calatorii sunt descurajati de calitatea scazuta a serviciilor oferite de RATB: parc auto insuficient,autobuze si tramvaie uzate, depasite din punct de vedere tehnologic, murdare si de multe ori fara aer conditionat sau incalzire, lipsa de coordonare a traseelor de autobuz si tramvai si de integrare a transportului de suprafata cu cel subteran,  blocajele in trafic, statii fara adapost si nesemnalizate,  lipsa unui sistem de informare al pasagerilor in timp real", spune Nicusor Dan.

Acesta spune ca solutiile de revitalizare a RATB constau intr-o abordare profesionista a transportului public din Bucuresti.

"Prioritatile administratiei trebuie sa fie eficientizarea structurii de conducere a RATB,  transformarea RATB din regie autonoma in societate comerciala conform Regulamentului CE 1370/2007 al Parlamentului European si al Consiliului - fara de care nu poate sa acceseze fonduri nerambursabile din Programul Operational Regional 2014-2020 pentru innoirea materialului rulant- introducerea culoarelor unice pentru transportul in comun, prioritizarea transportului in comun in intersectii", spune Nicusor Dan.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
6987 vizualizari
  • +16 (16 voturi)    
    Si a inceput circul... (Joi, 9 iunie 2016, 16:58)

    mimir77 [utilizator]

    Sa vezi ce distractie urmeaza in anii urmatori. Madam Firea care vrea tot felul de aberatii populiste (mda, RATB for free cand si cu minime incasari e aproape de faliment), Faraonu' cu marcaj om la om pe tot terenul. Nu stiu cum va fi cu administratia, nu cred ca vom avea parte de prea multa eficienta, dar circul este asigurat.
    • 0 (0 voturi)    
      e promisiunea lui Prigoana (Joi, 9 iunie 2016, 19:47)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui mimir77

      Silviu Prigoana a venit cu propunerea in 2012
    • +3 (3 voturi)    
      Hotnews (Joi, 9 iunie 2016, 23:52)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui mimir77

      Ar fi interesant daca ati face un sondaj sa vedem ce prefera lumea...transport gratis (dar in caruta trasa de cai) sau un anume pret mai scump dar demn de o capitala europeana.
  • +18 (18 voturi)    
    de bun simt... (Joi, 9 iunie 2016, 17:05)

    liviu_ [utilizator]

    si logic comentariu...
    numai firea nu intelege
    sunt curios daca o sa taca paparuda sau o sa-l atace ca el nu intelege nevoile soferilor care dau bani 200-300 lei lunar pe benzina dar nu au 50 lei pt abonament...
    • 0 (0 voturi)    
      o sa-i (Joi, 9 iunie 2016, 19:55)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      fure (ca asta stiu psd-istii) ideile si o sa zica ca-s ale ei. dupa ce, daca o sa le aplice, o sa iasa pe plus.
  • +18 (18 voturi)    
    Pai,nu pentru acte populiste.... (Joi, 9 iunie 2016, 17:15)

    gigiN [utilizator]

    ....au votat-o creierasele bolnave din Bucuresti ???.Cu cateva...mici miliarde de euro din banii ...famigliei pandelica-firica isi va indeplini chiar si promisiunile pe care nu le-a facut-evident,in caz ca nu le vor fura pesedeii.
  • +12 (12 voturi)    
    mda - iar "analiza" hotnews vorbea de plan profi (Joi, 9 iunie 2016, 17:16)

    Razvan_M [utilizator]

    Al madamai Firea. Adevarul este ca analizele pe care le-am tot citit sunt extrem de naive, nereusind sa faca diferenta intre vrajeala si putinta. Nu stiu sa fi auzit pe undeva care sunt calitatile si experienta Gabrielei Firea care o recomanda pentru jobul de Primar General. Sper sa ma insel...
  • -12 (12 voturi)    
    O FACE (Joi, 9 iunie 2016, 17:44)

    EmilNae [anonim]

    Stati linistiti ca Firea o face.Asta ca sa muriti voi de ciuda
    II propun lui nicusor sa scoata lumea in strada ca nu vor gratuitati
    hihihihihihi
    sau sa o dea in judecata ca tot este el procesomanul de serviciu.
    hahahahaha
    si ca sa vedeti ca se poate daca este asa cum zic cei de la ratb venituri din vinzare bilete sint de 177 miloane asta nu inseamna in euro decit 38 milioane cheltuiala in plus asta la un buget de 1 miliard euro.Adica o crestere a cheltuielilor de numai 3,8%
    Ce reprezita asta la bugetul bucurestiului? Aproape NIMIC.
    Deci ca sa salvati bugetul iesiti in strada
    hihihihi
    • +4 (4 voturi)    
      amice (Joi, 9 iunie 2016, 18:18)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      ideea e, ca bun manager, sa cresti incasarile la o firma/regie nu sa le elimini, adica sa falimentezi firma.
      Anagajatii RATB ce vina au sa li se spuna ca nu li se pot creste salariile pentru ca firma nu are incasari?
    • +1 (1 vot)    
      Firea vrea ca la Viena (Joi, 9 iunie 2016, 18:58)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      Numai ca la Viena calitatea transportului este de lux...comparativ cu Bucurestiul, iar luxul se plateste...
      – o călătorie: 2.2 EUR
      – 24 de ore: 7.60 EUR
      – 48 de ore: 13.30 EUR
      – 72 de ore: 16.50 EUR
      Biletul cu o călătorie poate fi folosit pe mai multe mijloace de transport maximum o oră și jumătate din momentul compostării lui dar numai într-un sens de mers.
      Abonamentele de 24, 48 și 72 de ore sunt valabile pe toate liniile și toate mijloacele de transport (mai puțin CAT si trenuri normale/S-Bahn de aeroport).

      O populista de ///..firea!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Firea vrea sa faca Bucurestiul ca Viena (Joi, 9 iunie 2016, 19:50)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      Numai ca acolo transportul se face in conditii supercivilzate dar costa pe masura.
      – o călătorie: 2.2 EUR
      – 24 de ore: 7.60 EUR
      – 48 de ore: 13.30 EUR
      – 72 de ore: 16.50 EUR
      Biletul cu o călătorie poate fi folosit pe mai multe mijloace de transport maximum o oră și jumătate din momentul compostării lui dar numai într-un sens de mers.
      Abonamentele de 24, 48 și 72 de ore sunt valabile pe toate liniile și toate mijloacele de transport (mai puțin CAT si trenuri normale/S-Bahn de aeroport).
      Firea ar trebui sa uite de masurile populiste si sa se apuce de treaba la modul serios...mai stim pe unul care avea in cap sosele suspendate...!
  • +8 (12 voturi)    
    Are dreptate Nucușor Dan (Joi, 9 iunie 2016, 17:44)

    nick24 [utilizator]

    De ce n-au ieșit bucureștenii la vot?
    Că au avut cu cine vota: Nicușor Dan!!!
  • -16 (18 voturi)    
    Si daca reuseste? (Joi, 9 iunie 2016, 17:55)

    cerceteaza [utilizator]

    Si daca reuseste? Va veti pune cenusa in cap? E o initiativa proasta, sau doar e de criticat, pentru ca vine de la adversi?
    • +9 (9 voturi)    
      Daca reuseste? (Joi, 9 iunie 2016, 18:08)

      Simona_Srb [utilizator] i-a raspuns lui cerceteaza

      Ce e asa de greu in a reusi? Problema este ce alte proiecte mai importante pentru a avea un oras civilizat, nu se vor realiza in schimb... pentru ca atunci cand faci pomeni, exista niste costuri, care se iau de la investitii.
      • +4 (6 voturi)    
        exact (Joi, 9 iunie 2016, 18:31)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Simona_Srb

        ce sa reuseasca? sa dea ceva gratis? Asta poate sa faca si nepota-miu de 2 ani.
        Ia sa incerce sa creasca incasarile RATB-ului, sa vedem, e la fel de usor?
        • +3 (3 voturi)    
          adica, (Joi, 9 iunie 2016, 19:59)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui moka

          cum sustinea madama, sa creasca sustenabil. asta zicea cand vorbea de gratuitatea ratb. va creste sustenabil eficienta nu stiu carei fabrici de tramvaie din Bucuresti, care face cele mai dorite mijloace de transport nu numai din Europa, dar chiar din univers.
    • +4 (4 voturi)    
      Da (Joi, 9 iunie 2016, 18:11)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui cerceteaza

      O sa fie ca in bancul ala, operatia a reusit, pacientul e mort.
    • +8 (8 voturi)    
      este proasta indiferent de la cine vine (Joi, 9 iunie 2016, 18:21)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui cerceteaza

      sa dai lucruri gratis (mai ales cand nu dai din buzunarul tau) este cel mai usor lucru din lume si cel mai neproductiv in acelasi timp.

      Daca propunea Nicusor acest lucru l-as fi criticat si pe el fara menajamente.
      • +3 (3 voturi)    
        ce nu intelege (Joi, 9 iunie 2016, 20:02)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui moka

        lumea este ca nimic nu e gratis.
        e ca in contabilitate.
        orice plus intr-o parte (gratuitatea ratb) este minus in alta parte (scaderea investitiilor, spre exemplu).
    • +4 (4 voturi)    
      Daca reuseste nu se intampla nimic! (Joi, 9 iunie 2016, 18:24)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui cerceteaza

      Daca reuseste nu se intampla nimic. Ideea este de a face transportul public de suprafata atractiv si de a determina cat mai multi oameni sa circule cu el. Gratuitatea nu va face oamenii sa isi lase masinile personale acasa, nu cred ca se impiedicat de 1.3lei/calatorie sau abonament. Se impiedicau insa de conditiile idioate in care circula RATB: masini infecte, fara program, fara benzi speciale, etc...
      Pentru cei care au uitat deja copiii, elevii si studentii si pensionarii beneficiaza de gratuitate.
    • +2 (2 voturi)    
      Cu siguranta (Joi, 9 iunie 2016, 19:22)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui cerceteaza

      o sa reuseasca,dar vor circula doar pe sosele suspendate.
  • -3 (5 voturi)    
    FALS, COMPLECT FALS ! (Joi, 9 iunie 2016, 18:24)

    Azra [utilizator]

    Calitatea serviciilor RATB este direct proportionala cu starea traficului din Bucuresti.Traiesc in Bucuresti de peste 50 de ani . Niciodata Bucurestenii nu au avut autobuze atat de moderne si confortabile ca Mercedesurile care circula acum prin capitala.Si mai sunt si trolebuze destul de bune, desi vechi, ca si tramvaie, desi in aceasta privinta se poate face mai mult pe linia modernizarii.N-am sa uit niciodata cum se calatorea pana in '89, pe scarile mijloacelor de transport supra-aglomerate, sau intre cele doua vagoane ale tramvaielor !!!
    Am circulat chiar astazi - zi de sarbatoare, Inaltarea- cu autobuze RATB (133 si 135). Trafic relaxat, nici un ambuteiaj, am gasit locuri pe scaune, nici vorba de aglomeratie in autobuze, iar de la Hala Traian pana in Pipera, la capatul liniei 135, vreo 10 kilometri am facut exact 30 de minute. Absolut rezonabil si in conditii de confort deplin!!! Ca in occident, in Austria sau Elvetia. Intr-o zi de trafic aglomerat, adica obisnuit in Bucuresti, as fi facut o ora si jumatate, in conditii de sardele si as fi ajuns la destinatie un pachet de nervi. Pe drum, chiar m-am gandit: ce bine ar fi daca Bucurestiul ar a vea o populatie si un trafic pe care le intalnim doar in zile de sarbatoare sau in vacante , cand orasul se videaza de supra populatia lui iar traficul se inscrie in limitele normale, civilizate.Aceasta este problema acestui oras-SUPRAPOPULATIA si neadaptarea infrastructurii la fenomenul respectiv.Pe acest aspect major trebuie sa se concentreze autoritatile municipale, de sectoare si sa il rezolve.Daca transportul in comun ar functiona normal, ca astazi, spre exemplu, nu ar mai fi probleme de trafic in Bucuresti.N-as fi nebun sa merg cu masina in Pipera, cand transportul in comun m-ar duce in 30 de minute si foarte ieftin! De ce nu s-ar face un schimb de experienta cu municipalitatea din Viena, unde traficul este ca intr-o carte de povesti, in ciuda populatiei si a marelui numar autoturisme?! Incercati D-na Firea.
    • +6 (6 voturi)    
      Incorect, total incorect (Joi, 9 iunie 2016, 19:13)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Azra

      1. Autobuzele alea Mercedes nu au aer conditionat si vara e un cosmar sa circuli cu ele mai ales la orele de varf cand intra/iese lumea de la servici.
      2. Numarul de autobuze este insuficient la orele de plecare /sosire la servici. Nu comparati cu ora 3 cand circula doar pensionari.
      3. Toate sunt murdare, incredibil de murdare.
      4. Tramvaiele sunt majoritatea vechi si sunt groaznic de aglomerate la orele de varf si asta are prea putina legatura cu traficul.
      5. Legaturile sunt un dezastru la orice ora din zi , nu sunt deloc sincronizate. Astepti enorm in statie.
      6. Troleibuzele sunt vechi, au cred ca 15 ani deja si sunt total neintretinute.
      7. Nu va convinge niciun sofer sa ia mizeria de transport in comun doar ca e gratis. Oricum si acum transportul in comun este foarte ieftin.

      Acum, daca vreti sa comparati Romania anului 2016 cu Romania anului 1989 ,de ce sa ne oprim aici ? Comparam 1989 cu 1889 si o sa vedem ce bine era in 1989, nimeni nu mai traia in bordeie sub pamant. Daca insa compari Bucurestiul anului 2016 cu Praga, Varsovia sau Budapesta (nu cu Viena) realizezi ca noi inca suntem in epoca de piatra si sunt convins ca nu ne va scoate doamna Firea cu astfel de idei geniale la care desigur "nu s-a gandit" nimeni pana acum . Eu ii propun doamnei Firea sa si patenteze aceasta idee. Singura problema e ca pe unde s-a mai incercat au reusit sa bage orasele in faliment.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai cum sa nu fie suprapopulatie... (Joi, 9 iunie 2016, 19:32)

      mcris [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      ...cand in continuare se construiesc blocuri de locuinte in Bucuresti ca pe vremea lui Ceausescu!
  • +3 (3 voturi)    
    Nimic nu este gratis. (Joi, 9 iunie 2016, 19:53)

    asavreau [utilizator]

    Mai sunt naivi care cred-că ceva este gratis.Nu funcționează nici autobuzul,nici tramvaiul gratis.Numai se fac hoții și nu mai întreabă nimeni de ce costă atât.Cei care au votat Firea au fost fraieriți în mod josnic.Nici nu a depus jurământul și individa își dezvăluie intențiile de furt și falimentare a Bucureștiului.Nu promitea Oprescu Gigacaloria gratis și a falimentat RADET?
  • +2 (2 voturi)    
    Da Varanul banii pt. tzatza lui ?! (Joi, 9 iunie 2016, 20:56)

    Plagarus [utilizator]

    Se goleste Ilfovul si ne facem bucuresteni fani RATB.
    Deocamdata emigram spre....
    Londonezii au la dispozitie un site al guvernului, Transport for London, unde pot gasi informatii despre intarzieri de ultim minut, optiuni de rute pentru a ajunge din punctul A in punctul B si alte informatii folositoare. Sistemul de transport este atat de bine realizat, incat calatorii pot merge din inima orasului in zonele rurale, din afara, fara sa schimbe mijlocul de locomotie.
  • +4 (4 voturi)    
    Trebuie sa se tina de promisiune (Joi, 9 iunie 2016, 22:36)

    neagoe [utilizator]

    Fireo, baga gratuitatea RATB cat mai repede. Ai spus-o, trebuie sa o faci, doar esti femeie serioasa cu copii acasa. Nu deschizi tu gura fara sa gandesti, doar nu mai esti la Haznaua3.

    Abia astept sa afli ce se intampla cu bugetul orasului. Cati bani sunt pentru CETuri, pentru drumuri, pentru spitale, politie, teatre samd. Cat vei ridica impozitele? Abia astept sa vad cum ies in strada cei care NU te-a votat (adica 88℅ !!! din electorat).

    Esti pe nisipuri miscatoare. Daca nu bagi gratuitatea, electoratul va iesi strada in proportie de ... 100℅. :-)

    So, Do it!
  • -4 (4 voturi)    
    Nasol (Vineri, 10 iunie 2016, 0:35)

    unTaran [utilizator]

    ca nu a iesit ND, ca altfel ne arata el ce si cum se face management in primaria capitalei. Nikule, singura diferenta intre tine si Firea este imaginea pe care o aveti in public. Firea merge pe clasic, tu mergi tot pe clasic cu astia care cred ca Romania se afla in Vest sau se indreapta spre Vest. Nu uita ca esti doar ala care a fost bagat in fata cu sila si stim de catre cine, ca altfel locul 5-6 era doar al tau. Ai tupeul sa ridici glasul cand nici sa vorbesti nu poti prea bine, cand ai fost doar ala care era mai putin rau decat Firea. Nu esti decat unul dintre noi care muritor de foame fiind, ai imbratisat o cale care nu te reprezinta dar a fost oportuna. Daca nu era situatia de asa natura te bagai imediat sa fi viceprimar, hai recunoaste ca nu te "prinde" aceasta situatie.
  • -2 (2 voturi)    
    Mai SARACILOR! (Vineri, 10 iunie 2016, 9:28)

    OrlyOpinions1 [anonim]

    Hai sa luam problemele pe bucati, pe stilul shaorma la farfurie.

    1. Exita un trend progresist in lumea civilizata, ca transportul public in mediul urban sa devina gratuit: https://farefreepublictransport.com/city/
    2. Transportul public in Bucuresti este subventionat de primarie si nu poate sa reziste doar din incasari, diferenta intre subventie de 90% + vanzare bilete si 100% fara vanzare de bilete este vax albina.
    3. Suma nu este deloc mare si nu mai veniti cu sperietori de genul: ca ce de jucarii la copii s-ar putea cumpara cu banii aia.
    4. Problema orarului arbitrar este separata de taxarea transportului in comun.
    5. Problema comfortului este separata de taxarea transportului in comun. Aici avem de furca cu vechea mentalitate comunista ca saracia e misto, de ex: pune mama pe balcon, ca nu stii cand iti trebuie; foloseste becuri de 20W nu de 40W ca faci economie si asa te imbogatesti, ce daca tre sa iti iei ochelari si te mai lovesti de mobila; ce ne trebuie noua clima pe autobuze, ca dureaza doar o luna caldurile, ce ne trebuie incalzire pe autobuze, ca dureaza doar o luna gerul, etc . Ca idee, ar trebui sa sanctionati toti promotorii saraciei in detrimentul confortului si calitatii vietii ,ca trend.

    P.S.
    In Londra sistemul de transport in comun ofera informatii in timp real catre google maps pentru echipamente mobile, care informeaza cu o marja de maxim 30 de secunde sosirea mijlocului de transport in comun in statie, ca sa nu mai vorbim de faptul ca poti activa navigarea si ti se calculeaza ruta optima ca timp.
    • +1 (1 vot)    
      Din puțul gândirii! Fireo, vino-și în fire! (Vineri, 10 iunie 2016, 10:47)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui OrlyOpinions1

      Daca suma e mica, de ce e RATB in rahat?

      Fireo, foarte repede RATB ar apela la foduri de la Guvern. Asa TOATA Romania va plati pentru ca bucurestenii sa se plimbe gratuit cu autobuzul. Tare!!!

      Datele oficiale ale RATB:

      1. Ultima innoire a parcului s-a facut in 2007 !!! (n.a. Oprescu a ajuns primar in 2008 si nu a facut NIMIC pentru RATB in afara ca a majorat lefurile soferilor la 1200+ Euro / luna. Mult mai mult decat un profesor universitar.)
      2. Nu mai are autobuze. Cca 30-40% sunt pe dreapta pentru ca s-au stricat si nu sunt bani de reparatii. Restul au o uzura de 100%
      3. Autobuzele care mai functioneaza au aproape 10 ani si au un rulaj MEDIU de 500.000 de Km.
      4. Tramvaie functionale 256 din 475 !!! Cele 256 au depasit gradul de uzura de 100%.

      5. ATENTIE: Gratuitatea obliga primaria sa plateasca TVA-ul / calator. In ultimii 3 ani RATB a platit 126 milioane TVA pentru gratuitatea pensionarilor (cca 450.000). Adica 42 milioane / an. Bucurestiul are o populatie de 1.800.000 - 2.500.000. Deci TVA-ul ar creste pana la peste 170 miloane / an !!!

      6. Ce se poate face intr-un an din 170 milioane lei (valoarea incasarilor / 2015)

      - poate cumpara 22 de tramvaie noi (1,7 milioane euro bucata) sau
      - poate produce 38 tramvaie in uzinele proprii, sau
      - poate cumpara peste 150 de autobuze noi sau
      - poate construi un pasaj. (Pasajul de la Piata Sudului costa circa 130 milioane lei, iar Pasajul de la Mihai Bravu a costat 156 milioane lei.)
      - Sau TOATE astea in 4 ani!

      Sursa datelor:
      http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-21065255-analiza-gabriela-firea-promite-transport-public-gratuit-bucuresti-cum-traduce-bani-aceasta-promisiune-cat-costa-fapt-bucuresteni-aceasta-gratuitate.htm


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri