​ANALIZA Gabriela Firea promite transport public gratuit in Bucuresti. Cum se traduce in bani aceasta promisiune si cat ii costa de fapt pe bucuresteni aceasta gratuitate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 9 iunie 2016, 11:47 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz aglomerat
Foto: Agerpres
Gabriela Firea a declarat recent ca s-a analizat optiunea ca transportul cu RATB sa fie gratuit si ca este realizabil din punct de vedere economic. "Am vorbit cu specialisti si am facut un calcul de oportunitate si am decis ca se poate face. E un plan economic ce poate fi aplicat. Proiectul este fezabil mai ales daca RATB isi va acoperi din cheltuieli vanzand in strainatate tramvaie fabricate in Romania", a mai spus primarul Capitalei la B1 Tv. Cum se traduce in bani aceasta promisiune, in conditiile in care pretul biletelor RATB e printre cele mai mici din tara, si cat ii costa de fapt pe bucuresteni aceasta gratuitate?


Cateva cifre oficiale despre situatia in care se afla RATB


RATB a incasat in 2015 din vanzarea biletelor si abonamentelor circa 177 milioane lei. In total, bugetul Regiei se ridica la 815 milioane lei, dintre care 515 milioane lei subventia pe care municipalitatea a dat-o RATB in 2015, restul fiind venituri proprii, dintre care 177 milioane lei incasari din bilete si abonamente.

Din bugetul pe 2015, doar 33 milioane lei au mers pentru investii, 470 milioane lei fiind cheltuielile cu personalul, iar restul pentru functionarea Regiei. RATB are angajati la casele de bilete circa 670 de casieri, carora li se adauga 289 de controlori.

Din cauza lipsei banilor pentru investitii,  flota RATB a ajuns intr-o stare deplorabila, mai putin de 60% din parcul de vehicule fiind functional. Investiile in ultimii ani au fost de 33 milioane de lei in 2015 si circa 10 milioane de lei in 2014, banii ajungand abia pentru functionarea Regiei. Acum doua ierni nu au existat bani nici pentru cauciucuri de iarna. Din 2007, de cand s-au cumparat autobuzele Mercedes, s-au mai facut doar cateva tramvaie noi la uzina RATB.

"RATB utilizeaza in prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adica 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponari (urmari ale accidentelor de circulatie) aflate in diverse stadii de reparatie. Restul autobuzelor sunt in perioada de reparatii curente, in urma reviziilor tehnice. Din parcul existent, 500 de autobuze sunt incadrate in norma de poluare Euro 3 si au grad de uzura de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzura de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) si 7 ani (150) si cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de intretinere pentru aceste autobuze au crecut foarte mult, avand in vedere ca acestea au iesit din perioada de garantie", se arata intr-un comunicat trimis recent de RATB.

In privinta tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), in timp ce numarul celor nefunctionale este de 219. Din numarul total de tramvaie, 297 au gradul de uzura de peste 100%, 82 au un grad de uzura intre 75-100%, 54 - un grad de uzura intre 50-75%, 32 intre 25-50% si numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzura intre 0 si 25%). Si tramvaiele au un program periodic de verificari, revizii si controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km si 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numarul vehiculelor nefunctionale ridicandu-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzura de peste 100%, adica peste 89%, celelalte 32 de troleibuze avand un grad de uzura intre 75-100%.


Cum se traduce in cifre promisiunea unui transport public gratuit


Pornind de la cifrele de mai sus, prima constatare e ca, daca transportul public de suprafata devine gratuit, RATB ramane fara venituri de circa 170 milioane lei. RATB in mod clar are nevoie de acesti bani, bugetul fiind insuficient in fiecare an si pentru functionarea Regiei (plata salariilor, reparatii, benzina, piese de schimb samd). Banii acestia trebuie luati de undeva.

In mod clar, RATB nu are de unde sa ii puna din surse proprii, deci Primaria Capitalei trebuie sa creasca subventia cu cel putin 170 milioane lei. Acest lucru este posibil, insa cu mari sacrificii pentru bugetul Bucurestiului, in conditiile in care RADET (si ea in subordinea Consiliului General) are datorii de 3,2 miliarde lei la ELCEN, si cel mai probabil subventia sau pretul la populatie trebuie sa creasca, ca bucurestenii sa nu ramana fara apa calda si caldura.

Din practica anilor trecuti vedem ca, pentru a putea creste subventiile la RADET si la RATB, s-au taiat bani de la investitii (in spitale, in pasaje, in largirea drumurilor, proiecte de care Bucurestiul are urgenta nevoie). Si nu vorbim aici de pasaje prin centrul orasului, care muta coada de la o intersectie la alta, si genereaza trafic de tranzit prin centrul orasului, ci de proiecte necesare, cum este largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea strazii Prelungirea Ghencea, un nou inel de circulatie, proiecte cu care Bucurestiul a ramas restant si fara de care se va sufoca.

Este laudabil ca noul primar vrea sa incurajeze transportul public, insa gratuitatea nu este neaparat solutia in conditiile in care sub 60% din flota RATB este functionala, restul fiind pe butuci, iar tramvaiele, autobuzele si troleibuzele aproape si-au atins gradul de uzura de 100%. Pe scurt, chiar daca va fi gratuit, transportul public de suprafata nu va competitiv, fiindca vor fi din ce in ce mai putine autobuze, troleibuze si tramvaie, vor fi aglomerate, vechi, deci neatragatoare, iar oamenii vor folosi in continuare masina personala.

In plus, atrasi de gratuitatea la RATB o parte dintre cei care merg cu metroul, vor veni spre mijloacele de transport de la suprafata, si asa super aglomerate.

RATB are nevoie urgenta de investitii in parcul auto, un studiu de fezabilitate aratand ca este nevoie de 300 milioane de euro doar in urmatorii 4 ani. Acesti bani pot veni fie dintr-un imprumut, insa pentru a nu afecta echilibrul bugetar, cea mai fezabila masura ar fi cresterea tarifului la biletele si abonamentele RATB, pretul biletelor fiind oricum printre cele mai mici din tara. O solutie ar fi si fondurile europene, insa RATB trebuie transformata in societate comerciala ca sa le acceseze, iar acest lucru dureaza cel putin un an, apoi trebuie aplicat finantare, pana se obtine, pana se semneaza contractul, pana se fac licitatiile, dureaza cativa ani. Aceasta ipoteza este realista pentru urmatorul mandat, daca lucrurile sunt puse in ordine.

In vara anului 2015, Regia Autonoma de Transport Bucuresti a solicitat Consiliului General sa aprobe majorarea tarifelor pentru transportul in comun, de la 1,3 la 2 lei calatoria si de la 50 la 75 de lei abonamentul lunar, dar si acordarea gratuitatii doar pentru pensionarii a caror pensie nu depaseste 1.500 de lei. RATB mai propunea si o suprataxa pentru nevalidarea abonamentului de 10 lei, iar pentru calatoria cu mijloacele de transport fara achizitionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma sa ajunga la 100 de lei. Primarul Sorin Oprescu nu a initiat insa un proiect de hotarare in acest sens si nici consilierii generali nu au facut niciun pas in aceasta directie.

Ultima majorare a tarifelor a fost aprobata in februarie 2008, prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) nr. 7/2008, iar atunci pretul unui bilet a crescut de la 1,1 lei la 1,3 lei, cat este si in prezent.

O alta probleme este cu cei aproape 1.000 de oameni angajati la casele de bilete RATB si controlorii. Gabriela Firea spune ca nu vor fi concediati, insa e de urmarit cum vor fi recalificati.


Ce se poate face intr-un an din 170 milioane lei


- daca Primaria Capitalei are acest bani in buget, in loc sa ii dea pe gratuitati, poate cumpara 22 de tramvaie noi (1,7 milioane euro bucata) sau poate produce 38 tramvaie in uzinele proprii, sau poate cumpara peste 150 de autobuze noi sau poate construi un pasaj. Pasajul de la Piata Sudului costa circa 130 milioane lei, iar Pasajul de la Mihai Bravu a costat 156 milioane lei.




TVA pentru gratuitati


O alta problema este TVA-ul aferent gratuitatilor.  Primaria Capitalei a platit recent 126 milioane de lei catre RATB ca Regia sa poata plati suma catre ANAF, acesta fiind TVA-ul aferent gratuitatilor pentru pensionari pe ultimii 3 ani.

Fiindca Primaria Capitalei nu stie cati pensionari folosesc RATB, deoarece nu li se emite un card special de transport si nu exista obligativitatea validarii, ANAF a perceput TVA pentru toti pensionarii din Bucuresti si toate categoriile care beneficiaza de aceste gratuitati.

In alte orase din tara, persoanelor care beneficiaza de gratuitati la transportul in comun li se emite un card de calatorie in baza buletinului si a talonului de pensie, astfel incat se stie clar cate persoane beneficiaza de aceasta facilitate. In Bucuresti, pensionarii circula cu talonul de pensie si buletinul si il prezinta controlorilor RATB, dar nu au un card si nu sunt inregistrati intr-o baza de date.

De gratuitatile din Bucuresti beneficiaza circa 450.000 de pensionari, indiferent de valoarea pensiei. Aceasta facilitate a fost acordata de municipalitate in 2004 si de atunci niciun primar, indiferent de culoarea politica, nu a avut curaj sa faca nimic pentru a defini corect categoriile de consumatori vulnerabili care ar avea nevoie reala de subventionarea transportului public.

In Bucuresti sunt circa 1,8 milioane de locuitori, potrivit datelor de la ultimul recensamant.

Potrivit datelor de la INS, sunt 451.997 pensionari, iar pensia medie in 2015 a fost 1.122 lei, structura veniturilor fiind urmatoarea:

- 75.000 pensionari au venituri sub 800 lei;
- 315.000 au pensie intre 800 si 1.500 lei;
- 91.000 de pensionari au venituri peste 1.500 lei, dintre care 9.300 peste 2.500 lei.

Potrivit aceleiasi surse, in Bucuresti sunt 824.356 salariati, cu urmatoarele venituri:

- 25% au venituri sub 1.000 lei - respectiv circa 206.000 persoane;
- 26% au venituri intre 1.200-1.500 lei, respectiv circa 214.000 persoane;
- 31,5% au venituri intre 1.600 si 2.500 lei;
- 11,5% intre 2.600 -5.000 lei;
- 6% peste 5.000 lei.


Daca analizam datele de mai sus, exista 390.000 de pensionari cu un venit mai mic de 1.500 de lei care primesc gratuitati pe RATB.

In vara anului 2015, Regia Autonoma de Transport Bucuresti a solicitat Consiliului General sa aprobe acordarea gratuitatii doar pentru pensionarii a caror pensie nu depaseste 1.500 de lei.

Insa Oprescu nu a pus niciodata proiectul pe ordinea de zi. Discutia despre subventii si gratuitati este una des intalnita in administratiile locale din Romania. Solutia cea mai corecta - sugerata si de Comisia Europeana in privinta subventiilor pentru energia termica, de exemplu - este definirea unui profil al consumatorului vulnerabil si indreptarea subventiei exact spre acesti beneficiari care au nevoie reala. Sa nu uitam ca, la fel cum subventia pentru transportul public este acordata fara discernamant, si de subventia pentru incalzirea centralizata beneficiaza inclusiv firme, cetateni cu venituri mult peste medie din centrul orasului etc. Problema este ca nici un primar sau consiliu local al Bucurestiului nu si-a asumat pana acum definirea consumatorului vulnerabil si transarea problemei.


Cateva lucruri care pot fi facute salvarea RATB

- transformarea in societate comerciala cu actionar majoritar CGMB pentru a putea accesa fonduri europene pentru investitii;
- benzi unice RATB ca masinile sa nu mai blocheze autobuzele/tramvaiele/troleibuzele, iar utilizatorii sa aiba garantia ca vor ajunge la  timp unde au nevoie si fara masina personala;
- investitii masive in parcul auto astfel incat sa fie mai multe autobuze/tramvaie/troleibuze, sa se circule civilizat;
- introducerea unor linii noi sau modificarea celor prezente astfel incat orasul sa fie mai bine acoperit;
- conectarea cu Ilfovul pentru cei care fac naveta;
- management de calitate.






Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
23037 vizualizari
  • +47 (51 voturi)    
    O aberatie !! (Joi, 9 iunie 2016, 11:53)

    healthycity [utilizator]

    Cerere si oferta.....dna asta nu stie deloc economie.
    E de clasa a patra treaba....
    Dc nu limitezi cumva cererea creste pan la cer ...

    Cum o sa scoata toti boschetarii care o sa stea doar in autobuz toata iarna sa se incalzeasca?
    Cum o sa limiteze numarul de calatorii, dc nu exista o restrictie?
    O sa fie o continua plimbare pe autobuze, iar cei care chiar ar trebui sa le foloseasca n-o sa aiba loc si transport civilizat.
    Iar cei care merg cu masinile o sa mearga si mai mult caci n-o sa suporte aglomeratia si mirosul si murdaria.

    o alta aberatie electorala marca PSD
    • +13 (19 voturi)    
      Fiii...rea (Joi, 9 iunie 2016, 14:05)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      O asa tampenie! Avem o capitala plina de tampiti care te-au pus acolo.

      Nici pe vremea lu' Ceausescu nu era gratuit desi nu cred ca poti gasi unul mai socialist ca el.
    • +14 (18 voturi)    
      se va alege praful de RATB (Joi, 9 iunie 2016, 14:21)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      In Coreea de Nord exista transport public gratuit, probabil ca de acolo se inspira PSD!
      Daca la noi s-ar intampla asa ceva, toti ar urca in autobuze chiar si pentru o statie, sau doar asa, de placere, pentru o scurta plimbare.
      As prefera in locul gratuitatii sa fie mai multe autobuze, sa-si respecte orarul, sa aiba aer conditionat, incalzire si sa fie curate.
    • +13 (13 voturi)    
      5 lei (Joi, 9 iunie 2016, 15:53)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      prefer sa platesc 5 lei biletul dar sa circul civilizat
    • +16 (16 voturi)    
      inceput genial de mandat ... (Joi, 9 iunie 2016, 18:16)

      silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      va asteptati ca PSD isi va pune "resursele" intelectuale si profesionale la bataie ca sa ii faca lui Firea vreun super-mandat ??
      ei nu - si-au pus resursele de tampenie electorala si cu asta basta !
      PSD-ului nu ii arde in nici un fel de administrarea-dezvoltarea Bucurestiului - ii intereseaza doar alegerile de la toamna, au impresia ca Bucurestiul a devenit rosu-rosu si vor sa bata fierul cat e cald = bravo boilor, mai faceti vreo 2-3 d' astea si o sa ii treziti pe baietii care nu s-au obosit sa vina la vot !
    • +4 (4 voturi)    
      „boschetarii” sunt oameni (Vineri, 10 iunie 2016, 8:40)

      c.radu [utilizator] i-a raspuns lui healthycity

      Nu sunt pentru gratuitatea RATB, ci pentru privatizarea și îmbunătățirea lui. „Boschetarii”, însă, nu sunt vinovați că le este frig iarna. Înainte, însă, de a transforma autobuzele în adăposturi pentru aceștia, PSD ar trebui să se îi ajute cu niște spații decente unde să poată dormi, să se spele, să mănânce. Dacă tot zice că e de stânga.
  • +39 (39 voturi)    
    Free (Joi, 9 iunie 2016, 11:55)

    hopshio [utilizator]

    Atunci cand ceva e gratuit marfa esti tu.
  • -19 (37 voturi)    
    Nu e chiar o prostie (Joi, 9 iunie 2016, 11:58)

    fdaniel [utilizator]

    Trebuie puse in balanta: numarul biletelor vandute (pentru ca multi merg fara bilet) si efortul financiar implicat de bilete: tiparire, distributie, control bilete.
    E posibil ca rezultatele sa surprinda, adica costurile sa fie apropiate de venituri, deci ar fi posibil.
    • +15 (31 voturi)    
      Dumneata ai cam ramas in urma (Joi, 9 iunie 2016, 13:21)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      sau nu ai fost in capitala de ani de zile. Care cost al biletelor in Bucuresti? Iti platesti singur cartela sau portofelul electronic, pe langa costul calatoriilor cumparate.
      • -3 (11 voturi)    
        "1.000 de oameni angajati la casele de bilete RATB (Joi, 9 iunie 2016, 13:38)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui somesanu

        Nu sunt deloc fan Firea sau PSD dar, repet, nu-i chiar o prostie. Sunt multe orase care fac asta:

        https://farefreepublictransport.com/city/
      • +12 (12 voturi)    
        S-ar putea sa coste si mai mult sistemul asta. (Joi, 9 iunie 2016, 14:02)

        goguduru [utilizator] i-a raspuns lui somesanu

        Terminale de validare, softuri, servere de gestionare a biletelor electronice etc.

        Parca UTI a facut sistemul asta pe zeci de milioane de coco ;)

        OK. Acu o fi facut da, mentenanta? :D
      • +2 (6 voturi)    
        omu are dreptate... (Joi, 9 iunie 2016, 14:34)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui somesanu

        costrul de producere al cartelelor... costul validatoarelor, costul controlorilor, casierelor (+ intretinerea maghernitelor alora)...
        posibil sa se faca o economie draguta... dar probabil nu suficient... si cum tovarasa nu vrea sa dea afara o sa plateasca niste oameni degeaba.
        • +5 (9 voturi)    
          Pai atunci ar fi (Joi, 9 iunie 2016, 18:33)

          somesanu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          bine sa faca si Metroul gratuit :D. La RATB nu sunt in fiecare statie ghisee, dar la metrou sunt chiar la fiecare iesire de la capetele statiilor. Iar cartele si validatoare sunt sumedenie. Heheei ce de economii s-ar face daca ar intra tot omul gratuit!
          Sper ca s-a inteles ca spun astea ironic
      • +8 (12 voturi)    
        515 mil.din 815 sunt subvenții, 177mil.sunt bilete (Joi, 9 iunie 2016, 14:51)

        Harald [utilizator] i-a raspuns lui somesanu

        Dacă ai nevoie de 815 mil cheltuieli ca să încasezi 177 mil.din bilete și abonamente înseamnă că nu prea îți plătești singur mai nimic.

        Sigur că transportul în comun gratuit e o aberație economică marca PSD, soluția corectă ar fi măcar dublarea încasărilor din bilete și abonamente.
    • -1 (1 vot)    
      Adica,''nou (Joi, 9 iunie 2016, 19:54)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

      sit''
  • +21 (23 voturi)    
    "acest lucru este posibil" (Joi, 9 iunie 2016, 11:59)

    pehash [utilizator]

    de fapt nici o majorare de cheltuieli nu este posibila.

    bugetul PMB este in fiecare an suplimentat cu bani de la guvern, altfel nu ar mai avea bucurestenii cea mai ieftina gigacalorie si cel mai ieftin transport in comun din toata tara..
    • +12 (12 voturi)    
      cel mai rau e ... (Joi, 9 iunie 2016, 14:36)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ca acesti bani dati la RATB, metrorex, radet s.a.m.d. inseamna de fapt mai putini bani in investii...

      in esenta vrei spitale calumea, vrei transport civilizat fara aglomeratie etc... atunci nu mai cersi 100 lei / iarna pomana de la stat si 50 lei / luna pentru RATB !

      daca vrei gratuitati atunci nu avea pretentii sa se si imbunatateasca ceva in bucuresti!

      dar nimeni nu va face asta ca isi va pune votantii psd in cap...
  • +28 (30 voturi)    
    Se va alege praful (Joi, 9 iunie 2016, 12:00)

    Martinezu [utilizator]

    Cel mai probabil ca regia se va desfiinta la un moment dat, iar autobuzele vor ajunge fier vechi vandute de sefii regiei. Prin partid bineinteles.
    Deci primul lucru pe care il anunta Tzatza Firea e transport gratuit pentru toata lumea!
    Pentru ca aia care foloseau autoturismul, gaseau foarte scump tramvaiul. Acum e clar, vor putea lasa masina si se vor urca in troleu.
    Parcul e subdimensionat si aproape pe butuci. Cand urci intr-un tramvai , ai emotii. Dar daca e gratuit , ce pretentii sa mai ai??????
    Cum se va face asta?? Prin exportul tramvaielor romanesti. Se stie ca lumea afara abia asteapta tramvaiele noastre , si vor plati atat de mult incat un lot de tramvaie la export va genera transport gratuit aici , profit pentru producator, fond de investitii, plata datoriilor. Mai mult, se va asigura o masa calda tuturor calatorilor.
  • +42 (42 voturi)    
    Ceausescu n-a murit, Firea este travestit (Joi, 9 iunie 2016, 12:04)

    Havel [utilizator]

    Se vede acum ca discutia despre ideologie, despre stanga/drepta, despre socialism/liberalism, nu este doar vorbarie goala.

    Bucurestenii au ales o socialista la primarie. Socialism au vrut, socialism vor avea.

    Rezultatele astei "gratuitati" vor fi urmatoarele :

    - numarul de calatori in autobuzele deja aglomerate, imputite, insalubre, va creste si mai mult. Insa nu de la cei cu masini personale va veni aceasta crestere (cine are bani de masina are oricum bani si de 1 leu cat costa acum biletul de RATB...), ci de la tot felul de fomisti care se vor plimba aiurea cu autobuzul / tramvaiul.

    - banii de investitii, si asa putini, se vor drena catre o noua gaura neagra. Bine...RATBul este deja o gaura neagra, se va mari si mai mult. Primaria va realiza ca nu are bani sa acopere gaura imensa facuta de doamna Firea, si se va duce cu mana intinsa sa cerseasca pomana la Guvern. Pana la urma toti cetatenii Romaniei vor subventiona socialismul bucurestenilor. Kilometrul zero al fitelor no??

    - dupa cativa ani, se va renunta la aceasta aberatie cu "gratuitatea", si lucrurile vor fi din nou "business as usual". SIngura diferenta va fi o datorie imensa lasata in urma de experimentul bolsevic al Gabrielei Firea.
    • +1 (3 voturi)    
      mda... (Joi, 9 iunie 2016, 14:39)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      bine ca mi-am luat carnet de conducere anu asta...
      ziceam ca voi merge cu masina zi de zi doar temporar pana invat...
      dupa masura cu gratuitatea nu voi mai merge temporar ca o sa fie ratbu vai de mama lui
  • +28 (28 voturi)    
    din prima afirmatie.... (Joi, 9 iunie 2016, 12:06)

    nihilism [utilizator]

    "Proiectul este fezabil mai ales daca RATB isi va acoperi din cheltuieli vanzand in strainatate tramvaie fabricate in Romania"

    ce inseamna sa nu ai habar de nimic pe lumea asta....Doamna Firea, astept momentul cand Viena va merge pe tramvaie RATB.
  • +12 (18 voturi)    
    O mare gogoașă umflată rău de tot (Joi, 9 iunie 2016, 12:11)

    nick24 [utilizator]

    1 dacă Ratb va fi gratis se mută jumătate de la metrou pe autobuze, tramvaie, troleibuze și le pune pe butuci pt supragreutate.
    De ce nu face numai Metroul gratuit ca să protejeze " flota" și să mai scadă poluarea în București?

    2 TVA la pensionari, cea mai mare gogoriță.
    Din cei 500 000 de pensionari, mai mult de jumătate nu sunt deplasabili, iar restul se deplasează f rar cu mijloacele de transport.
  • +23 (23 voturi)    
    Asta s-a votat, asta primim (Joi, 9 iunie 2016, 12:19)

    titirica [utilizator]

    Pomana dupa pomana si lumea inca e prostita cu faptul ca subventiile se platesc cu bani din cer si nu tot cu banii lor...

    E identic la RADET, La RATB, la orice ... dar daca pensionarii voteaza, atunci sa ii multumim ca mai vine o tura de alegeri

    Pe pomeni si pe gratuitati nu se poate face dezvoltare. Niciodata
  • +31 (31 voturi)    
    Ce rezolvam daca este gratuit? (Joi, 9 iunie 2016, 12:22)

    IoPaNet [utilizator]

    Nu pretul abonamentelor (50 de lei pe toate liniile) este problema ci neadaptarea transportului in comun la nevoile oamenilor.

    S-au construit in ultimii ani zone de birouri in locuri unde nu exista metrou (ex: Piata Presei, Baneasa, etc.).
    A facut ceva RATB pentru a se adapta noii realitati? NU.
    Vor folosi cei care lucreaza in acele zone transportul in comun daca este gratuit? NU
    Dar daca RATB ar introduce linii pe distante scurte si cu frecventa ridicata intre cea mai apropiata statie de metrou si zonele de birouri?
    Dar daca primaria ar construi benzi speciale pentru acele linii cu interdictia altor vehicule de a circula de ele de luni pana vineri intre orele 8 - 10 si 16 - 19?
    Daca primaria face acelasi lucru pentru cei care vin din afara orasului (parcari la fiecare intrare in oras conectate de cea mai apropiata statie de metrou prin linii RATB rapide)?

    Doamna Firea, sunteti primarita in Bucuresti nu intr-un sat uitat de lume. Daca vreti sa faceti ceva, renuntati odata la gandirea asta pro-milogi, ca aici nu sta nimeni cu mana intinsa...
    Sunt mult mai multi care ar merge cu un transport in comun adaptat nevoilor lor, chiar si la pret dublu, decat cei care ar merge cu actualul transport in comun gratuit.
  • +17 (19 voturi)    
    ! (Joi, 9 iunie 2016, 12:31)

    Natasa [utilizator]

    Omul prost si populist nu sta prea mult pe ganduri cand face o idiotenie!!! Dupa ce ca autobuzele si tramvaiele sunt vechi si jegoase, vin total aiurea si nu te poti baza ca au un program ca in orice tara civilizata, pandele il ingroapa de tot facandu-l gratuit!!! Cui ii foloseste asta? Ea nu are un program de innoire a flotei, de incurajare a bucurestenilor sa mearga cu transportul public pentru a mai reduce din trafic! Nu, ea il face gratuit! Adica avem o caruta, nu vor decat ce ce nu au incotro sa mearga cu ea pentru ca merge prost si e stricata, dar toapa o face gratuita! Sa se urce ea cu dragnea in caruta asta, ca bucurestenii vor fi la fel de sufocati in trafic neavand alternativa! Nu cred ca tantica gandeste singura ca nu pare ca poate, dar cine o sfatuieste e un imbecil notoriu cu un singur scop: toti amarastenii si asistatii sociali sa voteze PSD pentru ca le da loc in caruta gratis daca nu mai merge cu galeata si cu uleiul!
  • -3 (13 voturi)    
    Pareri . (Joi, 9 iunie 2016, 12:32)

    Andrei_Fieraru [utilizator]

    Daca se trece pe electric , ca tot este un trend mondial , cu credit furnizor de la producator se rezolva si problema carburantilor si pretului biletului .
  • +19 (21 voturi)    
    Regula (Joi, 9 iunie 2016, 12:33)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Tot ce e gratuit e de proasta calitate.
    • +7 (7 voturi)    
      Alte pareri (Joi, 9 iunie 2016, 13:51)

      BibiAfricanul [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Nimic in lumea asta NU este gratuit!
      In ceea ce priveste liniile separate pentru autobuze/troleibuze - Bucurestiul NU este pregatit pentru asa ceva, desi suna bine si este o solutie. Nu confundati Bucurestiul cu alte capitale europene unde toata lumea are confort in trafic. Sau, poate ca ar putea circula, fara probleme, pe autostrazile suspendate ale lui Oprescu :-)
      Se pare ca nimeni nu se gandeste sa inceapa totul cu centura Bucuresti si cu extinderea retelei de metrou.
      Prima idee, prima tampenie.
      Pregatiiti-va pentru patru ani de minunatii.
  • +23 (23 voturi)    
    nu cred ca este cineva care nu stie (Joi, 9 iunie 2016, 12:37)

    me_you [utilizator]

    ca de fapt, subventiile sunt metode legale de a sifona bani din regii...asta cu gratuit la RATB este o propunere meschina care sa ofere electoratului care a votat-o ce le-a promis...alte subventii...pt ai vota si la parlamentare...pe principiu "v-am promis si v-am dat"...
    orice cu cap stie ca problema in Bucuresti cu traficul nu sunt cei 1.3 lei cat costa biletul...cei care circula cu masina isi permit bilet, ca sa renunte la masina trebuie sa le oferi ce e mai de pret in Bucuresti "TIMP", daca ajungi cu transportul in comun cu 10-15-20 de min mai devreme s-ar renunta la masini...sau sa cumparati microbuze pt scoli care sa ia copii de acasa si sa ii aduca...si ai rezolvat 50% din problema traficului...
    si sa afisezi orarul de sosire in statii si sa il si respecti
    • +6 (6 voturi)    
      te-ai trezit acum? (Joi, 9 iunie 2016, 14:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui me_you

      pe bune... in ce tara crezi ca esti?!
      sa-ti reamintesc ca esti in romania si primar e psd...
      nu o sa se intample asta !

      ei vor o masura populista ca sa cada prostii in plasa si sa o tina pana la parlamentare...

      de ce crezi ca a zis 6 luni. pentur ca pana atunci trec parlamentarele... oricum e vara si trafiul e mai ok... si prostii incep sa creda si voteaza psd
      apoi distrug ce le-a mai ramas" justitia... si nu mai conteaza ce fac dupa, ca la urmatoarele alegeri se ocupa dragnea de numarat
  • +32 (32 voturi)    
    Faliment (Joi, 9 iunie 2016, 12:43)

    Serj [utilizator]

    Schema e simpla: le inchid ochii bucurestenilor cu subventii (la transport, caldura, etc.) timp in care ei fura masiv. Cand vor pleca orasul va fi un dezastru, inglodat in datorii, votantii obisnuiti cu masuri populiste, fara bani de investitii. Cei care le urmeaza vor trebui sa repare din dezastru cu masuri nepopuliste timp in care PSD-istii vor acuza fiecare decizie si vor sustine ca pe vremea lor le era mai bine ...
    • +9 (9 voturi)    
      Ai sa razi (Joi, 9 iunie 2016, 14:36)

      intruderul [utilizator] i-a raspuns lui Serj

      experimentul asta s-a facut deja la Ploiesti sub conducerea psd primar penal Badescu 2013-2015.A fost transportul gratuit,sanchi si acum primaria are datorii imense,practic e in faliment si asta de a iesit acum primar, trebuie sa faca credit la banca pentru ca nu mai sunt bani deloc.
    • +6 (6 voturi)    
      corect... (Joi, 9 iunie 2016, 14:49)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Serj

      numai ca nu cred ca ce vrea ea e fezabil mai mult de 2 ani... dezastru o sa se vada mai devreme de finalul mandatului
      + ca masurile populiste o pot face sa mai castige unu caz in care chiar o sa se vada
      si nici nu pot da vina pe cei dinainte ca au fost tot ei

      eu cred ca vor sa nu se vada dezastrul pana la parlamentare... atat!
      apoi daca distrug justitia se ocupa dragnea de alegeri deci e ok
  • +25 (25 voturi)    
    tara lui conu leonida (Joi, 9 iunie 2016, 12:51)

    mike_the_hunter [utilizator]

    EFIMIȚA: Dacă n-o mai plăti niminea bir, soro, de unde or să aibă cetățenii leafă?

    LEONIDA (în luptă cu somnul): Treaba statului, domnule, el ce grije are? pentru ce-l avem pe el? e datoria lui să-ngrijească să aibă oamenii lefurile la vreme...

    Romanian dream :totul moca fara munca...cum sa nu castigi alegerile asa?
  • +25 (25 voturi)    
    Da, si in statii sa se dea ulei si zahar ... (Joi, 9 iunie 2016, 12:52)

    Luke1 [utilizator]

    Pentru pensionari ..
    Corporatistii sa mearga cu bicicleta - sau pe jos ...

    Daca au votat (mai ales ne-votand) - marele partid PSD ...
  • +16 (16 voturi)    
    Și ce rezolvă cu asta? (Joi, 9 iunie 2016, 13:00)

    asavreau [utilizator]

    Să dea afară controlorii și să le asigure celor păgubiți banii.Șoferi,vatmani,inspectori,șefi și șefuți mai obțineau și ei de o bere de la cei prinși fără bilet.Dispar și casele de bilete și gardienii.De ce să păzești ceva ce-i gratis?
  • +20 (20 voturi)    
    Normal ca PSD vine cu idei de-astea : vin alegeri (Joi, 9 iunie 2016, 13:01)

    Luke1 [utilizator]

    in toamna ...

    Iar pensionarii si asistatii trebuie atrasi la vot ...

    Asta e raspunsul lor la votul diasporei !

    Pt ca baietii din PSD au invatat lectia : cand voteaza diaspora se pot intampla lucruri neprevazute pt ei ...

    Nu m-ar mira ideea asta cu RATB / Metrou gratis sa-i apartina d-lui cu mustacioara ...

    Apropos, ca o curiozitate - si Hitler si Stalin au avut mustata
  • +17 (21 voturi)    
    propuneri electorale tipice... (Joi, 9 iunie 2016, 13:03)

    silviu_dumitrescu [utilizator]

    pentru campania din toamna !

    daca vrei sa reduci numarul celor care circula cu autoturisme proprii in Bucuresti (permanent sau ocazional), trebuie intai sa faci un studiu foarte serios asupra acestei categorii ca sa intelegi argumentele, problemele si abordarea lor - apoi poti face o strategie (care va include si o parte importanta de comunicare) pentru a reduce acest numar, propunand un pachet de solutii

    oricum, numai un cretin poate crede ca principala cauza pentru care cineva merge in oras cu masina este ca sunt scumpe biletele RATB !!! adica prefera sa suporte benzina-parcarea-uzura-riscurile-nervii in loc sa dea banii pe bilet ...

    mai bine s-ar ocupa sa emita acele legitimatii pentru pensionari ca sa nu mai ofere gratuitate oamenilor care au pensii f mari; cred si ca ar trebui sa limiteze nr de calatorii gratuite la 10 calatorii pentru pensionari

    este inacceptabil sa ai autobuze cu euro3 in 2016 !
    poate ar trebui sa semneze contracte care sa includa schimbarea motorului dupa 6-7 ani cu ultimele tipuri - iti dai seama ce poluare eviti in Bucuresti daca inlocuiesti 500 de motoare de autobuz euro3 cu euro6 ...
    • +3 (3 voturi)    
      Pe Volvo și pe DAF i-ai întrebat? :) (Joi, 9 iunie 2016, 15:07)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui silviu_dumitrescu

      Îți dai seama că asta cu schimbarea motorului e o aberație la fel de mare ca și transportul gratuit?

      Crezi că se justiică economic adaptarea de motoare noi pe caroserii vechi? Firma care îți va vinde autobuze sub un astfel de contract o să ți le vândă la preț triplu față de autobuzul nou.

      500 de motoare de autobuz e complet nesemnificativ față de zecile de mii de motoare de vehicule grele la fel de poluante care vor continua să funcționeze în București.
      • 0 (0 voturi)    
        ideal e sa schimbe toate autobuzele vechi ! (Joi, 9 iunie 2016, 21:40)

        silviu_dumitrescu [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        dar au bani ?
        daca nu au bani si este eficient dpdv economic pot sa se gandeasca la varianta cu schimbatul motoarelor - se practica si in tari dezvoltate (US, Canada, UK..) / nu stiu sa spun daca poti pune motor euro6 pe ele - asta e de vazut cu Mercedes, dar oricum poti pune motoare mai noi sa mai mearga 3-4 ani

        si totusi nu cred ca parcul RATB este un poluator nesemnificativ in Bucuresti - ganditi-va ca merg in continuu cu opriri dese etc - probabil ca stau 14-16 ore cu motoarele pornite pe zi (2 ture)
  • +15 (15 voturi)    
    ! (Joi, 9 iunie 2016, 13:04)

    CTGOnline [utilizator]

    Smechera si perversa treaba. Stie PSD-ul ce face, sunt deja la nivel de arta.
    De treaba asta o sa beneficieze tot electoratul asistat social intr-un fel sau altul. Adica, fix votantii lor. Care o sa fie si mai indarjiti sa iasa la urmatoarele campanii de vot (Parlamentare, Prezidentiale, etc.). Plus ca isi mai maresc un pic bazinul de votanti.
    In chimb platitorul (adica aia care muncesc si care o sa plateasca mai multe taxe locale, e logic ca asta o sa se intample), sta si o arde artisitic pe Facebook, il citeaza pe Paler si nu se duce la vot!
    Deci, de ce va plangeti?
  • +19 (19 voturi)    
    Si oare cat vor creste impozitele (asa le trebuie (Joi, 9 iunie 2016, 13:05)

    Luke1 [utilizator]

    "capitalistilor" care au casa si masina - sa plateasca !! ca sa aiba poporul bani sa se dea cu tramvaiul !) ?


    Cu cate sute la suta vor creste taxele, impozitele si amenzile ca sa sustina aceasta aberanta masura ?

    Nu uitati - distractia asta cu metrou gratis la popor a fost unul din factorii intrarii Greciei in faliment !
    • +4 (4 voturi)    
      eu.. (Joi, 9 iunie 2016, 14:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

      aproape sunt in stare sa pariez ca vor mari impozitele pe autovehicole (nu pe casa ca si pensionarii lor au case). si vor introduce (ca sa fluidizeze traficul cica) taxe pentru accesul masinilor in centru si alte balarii... masuri care, evident, vor face traficul si mai de kko
  • +12 (12 voturi)    
    .... (Joi, 9 iunie 2016, 13:05)

    tirolez [utilizator]

    Un motiv de scuze ca n-au bani de piese, n-au autobuze (de unde bani, nu?) etc. si daca pana acum mergea lumea in conditii proaste acum vor trece toti pe biciclete, ca in tramvai va fi imposibil sa mai urci.
  • +12 (12 voturi)    
    Gratuitate dar (Joi, 9 iunie 2016, 13:18)

    transalpinarum [utilizator]

    atunci RATB nu trebuie sa suprapuna linii pe aceleasi rute ca metroul! Sper examplu se termina metroul in Dr. Taberei? Atunci toate autobuzele intorc la Eroilor.

    As vrea totusi sa stiu ce tzara din UE are gratuitate la transport in comun. Daca ar fi o gratuitate care are sens, atunci este la gunoi,
    • +6 (6 voturi)    
      Uite aici: (Joi, 9 iunie 2016, 14:43)

      intruderul [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      http://www.tallinn.ee/eng/freepublictransport/

      Talinn capitala Estoniei. Atentie,eu nu sunt de acord cu gratuitatea.Locuiesc in Ploiesti si am avut acest experiment 2013-2015.Esec total.
  • +22 (22 voturi)    
    . (Joi, 9 iunie 2016, 13:23)

    gigicel [utilizator]

    D-na Firea, pensionarii oricum merg gratuit cu ratb-u, deci nu vad nici un beneficiu pentru majoritatea votantilor dvs.
    Ce ati zice de aer conditionat pe toate tramvaiele si autobuzele? Ce ziceti de o regandire a infrastructurii si poate imbunatatire a traseelor existente? Ce ziceti de autobuze si tramvaie mai curate??
  • -5 (5 voturi)    
    ..... (Joi, 9 iunie 2016, 13:25)

    unTaran [utilizator]

    cand a venit Prigoana acum 4 ani cu propunerea asta, nu erau atat de multi contestatari, ce sa schimbat de atunci si pina acum? partidul politic?
  • +5 (5 voturi)    
    Si cetateanu' va ramane (Joi, 9 iunie 2016, 13:25)

    somesanu [utilizator]

    cu ideea ca primarita a avut intentii bune, dar guvernul n-a fost de acord. Ca, vezi Doamne, bani sunt dar nu vor aia sa subventioneze 100% RATB-ul.
  • +8 (8 voturi)    
    N-ati fost la vot, prostilor, (Joi, 9 iunie 2016, 13:26)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    ei bine acum platiti, o sa platiti de n-o sa va vedeti.
  • +5 (5 voturi)    
    e cu bataie lunga... (Joi, 9 iunie 2016, 13:34)

    demaGOGU [utilizator]

    ...cu acest anunt Firea a fost aruncata in lupta pentru prezidentiale.
  • +5 (5 voturi)    
    Cat ziceti ca sunt rulate? (Joi, 9 iunie 2016, 13:37)

    Mariusica.a [utilizator]

    Am vazut si autobuze care indicau 4milioane Km :)))

    D-na primarita baga cu bombe de zici ca e pe legale, nici la Chisinau Tbilisi Kiev sau Moscova nu am vazut gratuitate :))
    Nici pe vremea impuscatului nu era gratuitate :))

    Auzi tu, RATB sa faca tramvaie care sa le vanda in străinătățuri....pai bai cucoana coțofană, oricat de bine suna, asta ar insemna ca o sa concureze cu mari firme din domeniu, si daca gandim, stim ca nu o sa se intample niciodata.....e un bombeu la fel de mare ca si cu a spune ca o sa compenseze cu forarea de aur si diamante de pe asteroizi pentru a compensa :))
  • +8 (8 voturi)    
    ?? (Joi, 9 iunie 2016, 13:50)

    Natasa [utilizator]

    Dupa mintea cucuvelei din cauza asta nu se dau oamenii jos din masinile personale pentru ca e scump transportul! Din acelasi motiv nu poti lasa un copil sa se duca singur la scoala cu autobuzul sau tramvaiul si il duci cu masina, nu-ti permiti sa ii platesti biletul! Tara asta e condusa doar de cretini si nu pare ca avem cum sa iesim din rahatul in care ei ne baga si noi ne complacem! sunt adulati, admirati si votati pentru ca orice muc ii dai gratis unui prost, iti va aduce un vot!
    Madam voluntari, investitie mare in masini si tramvaie, in personal de intretinere si abonamente cu pret real, asta are nevoie orasul asta sufocat de prostia si de coruptia voastra!!!
  • -2 (4 voturi)    
    ratb (Joi, 9 iunie 2016, 14:01)

    Dana_12 [utilizator]

    da de contractul cu UTI nu ne povestesti nimic, mai gazetarule??
  • -5 (5 voturi)    
    nu e complet lipsit de sens totusi (Joi, 9 iunie 2016, 14:04)

    noi2013 [utilizator]

    E simplu de spus ca e ceva prost, dar sa vedem peisajul mai amplu. Biletul de autobuz platit in acest moment este de fapt o mica parte din costul real.

    Restructurarea, aerul conditionat si toate cele mentionate aici nu se fac cu banii din bilete. sau s-ar putea face daca toti calatorii ar plati minim 5 lei. E cineva dornic? sau mai bine zis cam cati?

    In schimb prin eliminarea biletelor se elimina o parte importanta de costuri cu controlori, chioscuri de bilete, toate operatiunile legate de emiterea si procesarea vanzarii de bilete. Daca va fi implementata corect, minusul nici nu va fi atat de mare pe cat se crede.
  • -1 (3 voturi)    
    Pentru fluidizarea traficului.. (Joi, 9 iunie 2016, 14:28)

    akillies [utilizator]

    ..si mai ales pentru a avea in RATB u npartener pentru locuitorii Bucurestiului, trebuie regandita infrastructura RATB si aici ma gandesc la Tramvaie si Autobuze/Trolee..

    De eexemplu, troleele nu prea au de ce sa traverseze tot orasul.. ar fi mai pretate sa acopere cartiere sau cecule exterior al orasului.

    Autobuzele ar fi mai potrivite pentru traversarea orasului.

    Tramvaiele la fel, pot fi folosite pentru a traversa orasul mai rapid, si o alternativa foarte la indemana pentru metrou: dar aici e o problema pentruca trebuie modificate liniile de tramvai -> ridicate peste nivelul carosabilului pentru automobile, si acolo unde trebuie sa traverseaze intersectii, facute mini pasaje supraterane pentru tramvai si pietoni combinate cu pasaje subterane pentru autoturisme (un fel de intersectie suspendata, pe nivele etc. sau daca vreti, aseamanator cu intersectiile rond suspendate de prin presa din ultimele zile..).
  • +5 (5 voturi)    
    o analiza buna... (Joi, 9 iunie 2016, 14:32)

    liviu_ [utilizator]

    este evident ca este o aberatie ce propune tovarasa...
    1 - masina te costa 200-300/luna (benzina/motorina) e logica faptul ca transportu in comun e mai ieftin! oamenii nu vor renunta la masini!

    2 - gratuit inseamna in general lasat in paragina... deci lumea va folosi mai putin reatb nu mai mult!

    daca tovarasa vrea cu adevarat rezolvarea problemeleor trebuie sa inceapa cu traficul: proiecte finalizate, construirea de parcari (si amendarea pe bune a celora care parcheaza aiurea) s.a.m.d.

    sunt niste masuri care dau bine spe sticla... dau bine la votantii ei, desi votantii ei nu vor beneficia de aceste masuri... si care spera tovarasa sa tina pana la alegerile parlamentare... apoi dumnezeu cu mila...
  • +8 (8 voturi)    
    Este incredibil cum PSD (Joi, 9 iunie 2016, 14:32)

    tudorborisev [utilizator]

    Este incredibil cum PSD speculeaza la maxim prostia si naivitatea electoratului, dand pe o parte si luand chiar mai mult pe alta. "Crestem salariul" (pe alta parte crestem si taxele, deci poate o sa aveti chiar mai putini bani decat aveati). "Va dam transport moca" (crestem impozitele locale pe cealalta parte). Si foarte trist este ca tot ce vad pensionarii aia amarati de prin parcuri e ca, vezi Doamne, astia dau la oameni, astora le pasa de oameni.
  • +7 (7 voturi)    
    pana diseara.. (Joi, 9 iunie 2016, 14:32)

    akillies [utilizator]

    ..vora aparea postacii de meserie care ne vor cataloga pe toti de pe aceasta pagina ca: "oamenii RATB-ului", RATBisti", oamenii lui Sosros care vrea sa subordoneze RATBul.., sau mai vechile "basisti", "golani" si "fascisti"..

    Sper sa citeasca si Firea 1-2 comentarii, taote de bun simt.. si sa ii concedieze pe consilieri icare i-au data aceasta idee..
  • +8 (8 voturi)    
    medicamente... (Joi, 9 iunie 2016, 14:44)

    Dorobantu [utilizator]

    Acest specimen de gen feminin crede ca bucurestenii merg cu masina personala pentru ca nu au bani de bilete de autobuz. Medicamente... dati-le medicamente...
  • +6 (10 voturi)    
    Okay (Joi, 9 iunie 2016, 14:46)

    Adicj [utilizator]

    In Cluj e 4 lei un bilet.
    90 lei un ab. pe 2 linii.

    Pana acum nu am stiut ca toti bucurestenii sunt asistati social..
  • +3 (5 voturi)    
    Trenuri de metrou (Joi, 9 iunie 2016, 15:26)

    12_utilizator [utilizator]

    Pentru atingerea rentabilitatii financiare in uzina RATB s-ar putea fabrica si rame de metrou pentru echiparea liniei Drumul Taberei. In acest fel nu s-ar mai scurge niciun ban catre privatii straini In cincinalul viitor se va deschide o gospodarie anexa in care se vor folosi resturile de mancare din vagoane/autobuze/stati pentru cresterea porcilor. Se va asimila in productia interna smartfonul 4Gloria cu 5 lungimi de unda si o aplicatie unica.
    • +3 (3 voturi)    
      La RATB s-ar putea fabrica și nave spațiale (Joi, 9 iunie 2016, 20:59)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui 12_utilizator

      da' problema e cine le cumpără? :P

      Ce zici, dacă Nottingham are tramvaie fabricate de Alstom, o să le trimită second-hand în România și o să cumpere unele noi de la RATB ? :)
  • +3 (5 voturi)    
    cineva minte (Joi, 9 iunie 2016, 15:43)

    vodatepes [utilizator]

    Ceva nu se leaga
    http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-20775754-regia-autonoma-transport-bucuresti-vrea-numere-cati-calatori-folosesc-mijloacele-transport-comun-din-capitala.htm
    Cititi atent articolul de la linkul de mai sus si veti vedea ca zilnic ratb are 2 milioane de calatori si atunci pornim astfel
    170 000 000 lei /12 luni vine incasari lunare de 14 166 666 lei
    14 166 666 lei /30 zile vine incasari de 472 222,22 lei pe zi
    adica biletul costa
    472 222,22 lei/2 000 000 pret bilet este de 0.24 lei per bilet
    Deci vb de cifre oficiale. Cat este pretul la biletul RATB pe care il plateste populatia? 1.3 lei
    deci in realitate suma per zi este de 2 600 000 lei
    per luna este de 78 000 000 lei si per an este de 936 000 000 lei.
    Vb pe cifre raportate de catre RATB. Deci cineva minte si eu cred ca aia de la RATB mint pentru a ascunde furaciunea. Incasarile sunt mai mari de 170 000 000 lei
    • +2 (2 voturi)    
      gandesti prost (Vineri, 10 iunie 2016, 1:11)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      aia 2 milioane sunt calatori nu platitori

      majoritatea au abonament , unii redus.

      la fel mare parte foloseste 2 trasee in aceasi zi adica 4 validari pe zi.

      nu cred ca sunt nici 10% care merg cu bilet de 1.3
    • +1 (1 vot)    
      2 mil calatori??? (Vineri, 10 iunie 2016, 8:59)

      Kromat [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Felicitari... calculul tau arata cat se pierde prin pomana data pensionarilor reducerile elevilor si studentilor si ponderea calatorilor fara bilet. Mincinosii pe care ii cauti tu ii gasesc si controlorii.
  • -2 (4 voturi)    
    calcul (Joi, 9 iunie 2016, 17:12)

    NicuBuculei1 [anonim]

    Nu ca as apara-o pe Firea si populismul ei ieftin, dar calculele din articol sunt serios gresite, pentru ca nu se ia in consideratie ca gratuitatea calatoriilor ar aduce pe de alta parte si niste reduceri ale cheltuielilor RATB.
    In primul rand nu mai e nevoie sa se plateasca salariile a 959 de oameni, controlori si vanzatori de bilete. Nu stiu cat e salariul lor, dar calculand cu salariul mediu pe economie, asta inseamna vreo 30 milioane lei, care se scad din cei 177.
    In al doilea rand se scad costurile legate de intretinerea chioscurilor de vanzare bilete, care-s si alea cateva sute si trebuie iluminate, incalzite etc. N-am acces la date despre costuri, dar trebuie sa se ridice si astea la cateva zeci de milioane de lei anual.
    In al treilea rand, sunt costurile de intretinere a cititoarelor de cartele, alea de la UTI, care si ea costa bani.
    Mai sunt costuri legate de infrastructura informatica, care leaga servere, chioscuri, vehicule: hardware, software, conectivitate, intretinere.
    Bineinteles, mai sunt si costuri legate de infrastructura care sustine cei 959 angajati: birouri, management, resurse umane, contabilitate etc.
    Nu m-as mira ca scazand toate costurile enumerate suma de 177 milioane de lei sa se injumatateasca, daca nu si mai si.
  • +1 (1 vot)    
    UN FLEAC (Joi, 9 iunie 2016, 17:28)

    EmilNae [anonim]

    dragilor nu va dati de ceasul mortii Firea va IMPLEMENTA transportul ratb GRATUIT. Va va aduce pe voi usb-isti & pnl-isti in pragul nebuniei ca la toamna in bucuresti veti intra in marja de eroare statistica a sondajelor.Si sa iesiti in strada ca nu vreti gratuitate.Hi hihihi.
    Desteptii mosului cei 177 mil lei nu sint decit 38 milioane euro.Asta dintr-un buget anual de 1 miliard euro.Despre ce vorbim?????.
    • +2 (2 voturi)    
      O CRIZA (Joi, 9 iunie 2016, 22:43)

      D.Gabriel [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      Daca e asa de simplu de ce nu a facut Oprescu treaba asta?! Primaria Capitalei e in pragul falimentului, Nicusor Dan n-ar trebui sa fie prea suparat ca a pierdut. Criza va lovi cand va trebui, sa speram doar ca Iohannis va numi pe cine trebuie. Mai vedem noi cine rade la toamna....
  • +2 (2 voturi)    
    fire-a(i) sa fii de tzoapa! (Vineri, 10 iunie 2016, 4:43)

    gazuldebasist [utilizator]

    Nici nu s-a asezat bine cu curul pe scaunul de la primarie, ca arunca socialisme de tzoapa pe piata. Sper sa respinga noul consiliu o asa aberatie. Eu nu vreau sa merg in ratb cu toti tiganii si nespalatii care put si transmit boli de piele... sa mearga Firea cu ei in brate! Sa se ofere ea pe gratis vulgului!
  • 0 (0 voturi)    
    Este fezabil (Vineri, 10 iunie 2016, 8:55)

    stos [utilizator]

    Dup[ datele din articol,reiese că RATB este subvenționată 70% din bugetul PMB. Acest lucru, înseamnă că PMG poate gestiona această regie și poate reduce personalul excedentar organigramei, poate reduce alte cheltuieli, pe care întreprinderea nu le justifică, salariile foarte mari pe care le au conducătorii acestei regi.
  • +1 (1 vot)    
    inteleg (Vineri, 10 iunie 2016, 9:37)

    ufo2912 [utilizator]

    inteleg ca bucurestenii au votat-o pe fii rea (activ sau pasiv n-are importanta). RATB gratuit? OK. Dar sa nu astepte pomeni de la Guvern. Sau din alte parte. Noi, cretinii, platim in provincie de 2-3 ori pt. transport (bilete/abonamente) decat un locuitor al "mandrei" capitale, desi PIB-ul pe cap de locuitor este de cateva ori mai mic. asta si datorita directiei marilor contribuabili care impun sa fie transferate la bucale afaceri mari din provincie, cu avantajele impozitului platit la buc., darile platite la buc., chiriile/masinile care dezvolta piata imobiliara/auto etc.. deci sa se descurce singuri si nu prin furtisaguri, ca sa se laude apoi ca vezi, ce pol de dezvoltare este buc.. kkt
  • 0 (0 voturi)    
    sub 1500 lei ... (Vineri, 10 iunie 2016, 11:22)

    dagenia [utilizator]

    ... ar trebui ca TOTI sa aiba gratuitate - si pensionarii, si cei angajati ....

    cum e ca un pernsionar cu 2500 lei sa aiba gratuitate dar niste persoanede 30 ani care merg la munca (si nu au venit mai mare de 1500) sa plateasca ?

    mai mult, daca abonamentul e catre/de la munca - ar trebui sa fie gratuit - pentru ca asa se realizeaza VENITUL din care se platesc impozitele.
  • 0 (0 voturi)    
    Comisia Europeana,Consiliul Fiscal,aveti cuvantul (Vineri, 10 iunie 2016, 17:11)

    Arminius [utilizator]

    Fiti linistiti, reducerea TVA la alimente nu e sustenabila. uups! Am vrut sa spun ca reducerea TVA la 20% e o catastrofa. Nici? Un pic de rabdare, va rog! Da... Gratuitate pe transportul public in Bucuresti. Nu tine. Adica nu tinem noi toti mujicii.., pe banii Comisiei Europene si ai lui Ionut Dumitru de la Consiliul Fiscal. E o masura de an electoral. Cum, au trecut alegerile locale? Deja? A, da. Voiam sa spun ca noi suntem niste minti deschise la nou(!), luminate, dar nu, nu si nu la orice vine dinspre PSD. Problema nu e ca nu va merge, problema e ce vom zice daca va functiona... A fost un plagiator la putere si ati vazut ca a ajuns PSD la aproape 40%.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă