​ANALIZA Ce solutii au candidatii la Primaria Capitalei pentru traficul infernal din Bucuresti. Cat de realiste sunt propunerile lui Firea, Nicusor Dan, Predoiu si Turcescu?

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 25 mai 2016, 11:12 Actualitate | Administratie Locala

Trafic Bucuresti
Foto: Hotnews
Traficul horror face din Bucuresti orasul cu cele mai mari ambuteiaje din toata Europa. Cum vad cei mai bine clasati patru candidati la functia de primar general al Capitalei rezolvarea problemei traficului? Gabriela Firea, Nicusor Dan, Catalin Predoiu si Robert Turcescu propun cu totii o reorientare prin dezvoltarea transportului public (benzi unice pentru RATB, prioritate in trafic pentru transportul public, modernizarea flotei, parcari park&ride) si a transportului alternativ (o retea viabila de piste de biciclete) in defavoarea masinii personale. Totusi, in majoritatea cazurilor lipseste o strategie integrata si o imagine de ansamblu clara, astfel ca propunerile par mai degraba declaratii care dau bine.


Trafic in  Bucuresti

Context:


In 2014, Bucurestiul a fost orasul cu cele mai mari ambuteiaje din Europa, cu un indice de congestie de 41%, potrivit unui studiu realizat de TomTom Telematics. In 2015, Bucurestiul a fost al saselea oras din lume din punctul de vedere al blocajelor in trafic, fiind depasit doar de Mexico City, Bangkok, Istanbul, Rio de Janeiro si Moscova.

Bucurestenii stau blocati zeci de minute blocati in trafic pentru a ajunge la munca sau a-si duce copiii la scoala, transportul public nu este tentant  - autobuze/tramvaie/troleibuze vechi, aglomerate, nu este integrat cu metroul, traseele nu corespund nevoilor - nu avem piste pentru biciclete, iar trotuarele sunt pline de masini.

Ce propun asadar candidatii?

  • Gabriela Firea (PSD)

"Se va pune accent pe prioritizarea formelor sustenabile  si  alternative  de  circulatie. Un traseu cu prioritate pentru pietoni si biciclisti va crea o alternativa viabila pentru transport. Se propune  configurarea unei retele integrate de circulatie pietonala si pentru biciclete intr-o zona larga a centrului, care sa reprezinte nu numai oportunitati de circulatie, ci si spatii publice de calitate", spune Gabriela Firea.

Candidata PSD propune benzi unice pentru RATB, o retea viabila de piste pentru biciclete, extinderea numarului  de  intersectii incluse in sistemul de management  al traficului din Bucuresti (SMTB) si o colaborare cu programul global Waze Connected Citizens, care ofera autoritatilor informatii in timp real cu privire la trafic, gropi, accidente si ambuteiaje.

In ceea ce priveste transportul public, Gabriela Firea spune ca este necesar ca RATB sa fie transformata din regie autonoma in societate comerciala si un contract de delegare a gestiunii serviciului public de transport, contract prin care se vor stabili conditiile de prestare a serviciului si modul de acordare a compensatiei pentru diferenta de tarif aferenta gratuitatilor si reducerilor pentru transportul public.

"In baza unui audit, vor fi dimensionate corect subventiile acordate de municipalitate, pe baza costurilor de exploatare si a numarului real de beneficiari. Avand o incadrare exacta in parametri bugetari  a  activitatii,  va  fi  asigurat  parcul  de autovehicule necesar pentru acoperirea integrala a nevoilor de transport public. Se  va  face  o  evaluare  si  redimensionare  a tuturor traseelor, astfel incat sa se elimine redundantele si sa se asigure interconectarea traseelor de suprafata cu cele ale metroului. Dupa ce activitatea companiei de transport public va fi pusa pe baze economice sanatoase, va fi introdus biletul unic de calatorie,  valabil  atat  pe  mijloacele  de  transport de  suprafata  cat  si  pentru  metrou.  Biletul unic va putea fi achizitionat nu doar de la punctele clasice de vanzare a legitimatiilor de calatorie, ci si online. De asemenea, va exista si o versiune electronica a tichetului, pentru telefoanele mobile inteligente", se arata in programul Gabrielei Firea.

La capitolul parcari, Gabriela Firea propune urmatoarele:

- pentru parcarile publice de suprafata se va introduce sistemul de taxare automata, cu plata  online  sau  prin  sms.  "Astfel,  in  afara optimizarii incasarilor, vom elimina si fenomenul parcagiilor ilegali. Posturile desfiintate prin disponibilizarea agentilor incasatori vor fi transferate la politia locala, pentru a se asigura un control eficient al parcarilor", spune Firea.

- demararea unui amplu program, impreuna cu primariile de sector, de amenajare si construire  de  locuri  de  parcare  de  resedinta, astfel incat sa fie descongestionate arterele de circulatie.

- continuarea proiectului care prevede amenajarea parcarilor  de  tip Park&Ride,  amplasate  la  toate  portile  de intrare in oras, unde cei care fac naveta in Bucuresti sa-si poata lasa autoturismele pe timpul zilei, avand la dispozitie mijloace de transport in comun.

- va solicita comisiei de patrimoniu o situatie clara a tuturor terenurilor libere unde se pot construi parcari si se inventariaza zonele prioritare, unde constructia de parcari este urgenta pentru fluidizarea traficului. "In vara aceasta, vom cuprinde in rectificarea de buget sume pentru aceste parcari  si  vor  fi  organizate  proceduri transparente de licitatii", spune Firea.

Firea spune ca in noua organigrama se va infiinta Departamentul de atragere si implementare de proiecte  finantate  din  fonduri  nerambursabile ce vor fi alocate pentru: reabilitarea strazi lor,  extinderea SMTB, realizarea sistemului centralizat de evidenta si plata a parcarilor  prin infiintarea unui Centru de control Parcaje,  infiintarea de noi parcaje la intrarea in  oras,  corelarea  acestora  cu  linii  noi  de RATB,  extinderea  culoarelor  unice  pentru  transportul in comun, extinderea si construirea de piste pentru bicilcete si reabilitarea podurilor si pasajelor

Contractele  cu  firmele  de  asfaltare  vor  fi puse pe baze noi, astfel incat sa se asigure rezolvarea  operativa  a  tuturor  problemelor din carosabil, precum si reabillitarea periodica a tuturor arterelor administrate de municipalitate, cu incadrarea in tinte bugetare sustenabile, mai spune aceasta.


Concluzii:

Pe scurt, Gabriela Firea propune incurajarea transportului public prin benzi dedicate RATB si amenajarea unei retele de piste pentru biciclete, ca alternativa la transportul cu masina personala, extinderea sistemului de management al traficului. In plus, propune transformarea RATB in societate comerciala, iar subventia sa se dea in baza unui contract de delegare de gestiune intre Consiliul General si RATB, un lucru care ar mai clarifica putin situatia RATB. In plus, propune eficientizarea traseelor RATB si un sistem de bilete si abonamente atractiv pentru consumatori. La capitolul parcari, Firea propune amenajarea unor parcari park&ride la principalele intrari in oras, tot in sensul descurajarii traficului auto in oras, dar si amenajarea de parcari de resedinta in marile cartiere de blocuri.

Propunerile de descurajare a traficului auto si de incurajare a transportului in comun si transportului alternativ sunt in trend cu ceea ce se intampla in orasele civilizate din Europa, o reteta de succes pentru a imbunatati calitatea vietii si a decongestiona traficul . Din programul Gabrielei Firea lipsesc insa informatii despre proiectele de infrastructura importante pentru oras care trebuie continuate : Largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea strazii Prelungirea Ghencea, pasaje la intrarile in oras si la trecerile cu calea ferata, unde sunt congestii si nu se pot rezolva altfel, proiecte de infrastructura cu care Bucurestiul a ramas restanta.

In plus, nu se detaliaza ce investitii se vor face in modernizarea parcului auto RATB si de unde vor veni banii, cateva sute de milioane de euro, ce se intampla cu gratuitatile date pensionarilor si daca RATB poate supravietui fara majorarea biletelor. Nu se fac referiri la Planul Mobilitate Urbana Durabila, practic strategia de transport pentru Bucuresti si Ilfov si daca acest plan va fi respectat.

Gabriela Firea nu a spus nimic nici de strategia de parcare pentru zona centrala, daca va creste taxa de parcare pe zona centrala - masura luata de majoritatea oraselor aglomerate pentru a descuraja traficul in centrul orasului - si ce se intampla cu masinile parcate pe trotuar. In plus, lipseste un plan de corelare a transportului public din Bucuresti cu cel din Ilfov, vital pentru decongestionarea traficului deoarece foarte multi cetateni fac naveta intre Bucuresti si Ilfov.



  • Nicusor Dan (USB)
Ce propune:

- un parteneriat intre Primaria Capitalei si CNADNR, in care primaria sa contribuie cu bani, astfel incat in 3 ani sa se finalizeze lucrarile  de extindere la doua benzi pe sens a soselei de centura si a podurilor peste aceasta la principalele iesiri din Bucuresti

- extinderea sistemului de management al traficului in tot Bucurestiul;

- reglementarea situatiei taximetriei din Bucuresti. Asigurarea unui cadru concurential corect prin eliminarea concurentei neloiale a taxiurilor neacreditate in Bucuresti, taxiurile pirat si activitatea de taximetrie nereglementata.

- retea de piste de biciclete care sa permita ajungerea in siguranta din orice punct al Bucurestiului in orice alt punct.

 - accesibilitate pentru persoanele cu mobilitate redusa.

- eliminarea tuturor obstacolelor montate in spatiul public cu nerespectarea Normativului 51/2012: bolarzi, panouri publicitare, chioscuri, etc

- benzi unice pentru autobuze si troleibuze; cresterea vitezei autobuzelor si troleibuzelor, orar afisat si respectat de catre acestea;

- metroul usor pe infrastructura CFR existenta - triplarea astfel a lungimii retelei de metrou;

Transport public:

- transport public cu orar fixat si respectat, care sa creeze o alternativa credibila la transportul cu autoturismul.
   - corelarea prin sisteme GPS a transportului public de suprafata cu sistemul inteligent de management al traficului, astfel incat autobuzele, troleibuzele, tramvaiele sa aiba prioritate in intersectii,
    - imbunatatirea flotei RATB prin accesarea fondurilor europene nerambursabile in valoare de 130 milioane euro. Frecventa transportului public de suprafata corelata cu necesitatea (mai multe autobuze, troleibuze, tramvaie la ore de varf)
     - parteneriat intre RATB si Metrorex pentru un sistem unic de taxare pentru transportul public suprateran si subteran. Taxarea pe calatorie, intr-un interval de timp, indiferent de numarul mijloacelor de transport pe care calatorul le schimba. Sisteme electronice de plata pentru transportul public
    - aplicatii on-line care sa permita urmarirea in timp real a transportului public si care sa permita optimizarea traseului de transport
    - functionalizarea RATB pe principii de management.
    
Parcari:

    - mari parcari gratuite la principalele intrari in oras, corelate cu transportul in comun, care sa incurajeze lasarea autoturismului si utilizarea transportului in comun.
    - reglementarea provizorie a locurilor de parcare ad-hoc din cartierele de blocuri
    - evidenta tuturor masinilor care parcheaza in cartierele rezidentiale, in corelatie cu persoanele care locuiesc in respectivele cartierele
    - strategie de amenajare de noi locuri de parcare in functie de rezultatul analizei parcarilor din cartierele rezidentiale si a terenurilor proprietate a municipalitatii.


Concluzii

Nicusor Dan promite in linii mari dezvoltarea transportului public (modernizarea flotei RATB, benzi unice RATB, autobuzele sa aiba prioritate in intersectii), dezvoltarea unei retele functionale de piste pentru biciclete si parcari park&ride ca alternativa la transportul cu masina personala, o decizie corecta, pe care orase ca Viena, Copenhaga, Stockholm deja au luat-o. In plus, acesta vrea un parteneriat cu CNADNR pentru finalizarea lucrarilor la centura, si mai mult, Primaria Capitalei sa contribuie cu bani pentru lucrari. Desi Bucurestiul are nevoie foarte mare de o sosea de centura functionala, pentru a elimina traficul de tranzit, in conditiile in care municipalitatea nu are bani nici sa-si faca propriile lucrari de infrastructura, este greu de crezut ca va avea bani de dat pentru soseaua de centura. In plus, Nicusor Dan vrea extinderea sistemului de management al traficului, modernizarea RATB pe fonduri europene, avansand si cateva cifre in acest sens si amenajarea de parcari, un oras accesibil pentru persoanele cu mobilitate redusa si noi locuri de parcare, in functie de un necesar facut de Primarie.

Nicusor Dan a declarat in mai multe randuri ca este impotriva parcarii pe trotuar, insa in programul sau nu sunt trecute masuri concrete in acest sens. Din program mai lipsesc  informatii despre proiectele de infrastructura importante pentru oras care trebuie continuate : Largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea strazii Prelungirea Ghencea, pasaje la intrarile in oras si la trecerile cu calea ferata, unde sunt congestii si nu se pot rezolva altfel, proiecte de infrastructura cu care Bucurestiul a ramas restanta. Nu se fac referiri la Planul Mobilitate Urbana Durabila, practic strategia de transport pentru Bucuresti si Ilfov si daca acest plan va fi respectat.

Nicusor Dan nu a spus nimic nici de strategia de parcare pentru zona centrala, daca va creste taxa de parcare pe zona centrala - masura luata de majoritatea oraselor aglomerate pentru a descuraja traficul in centrul orasului.

In plus, lipseste un plan de corelare a transportului public din Bucuresti cu cel din Ilfov, vital pentru decongestionarea traficului deoarece foarte multi cetateni fac naveta intre Bucuresti si Ilfov.

 
  • Catalin Predoiu (PNL)

"Sistemul de management al traficului nu este suficient, e nevoie de masuri integrate care sa ne motiveze pe toti sa mai lasam masinile personale si sa ne bucuram de orasul nostru si de aerul (ce va fi!) curat. Masurile integrate vizeaza, in principal, dezvoltarea transportului in comun - pentru ca acesta sa acopere o arie mai larga si sa aiba o buna acoperire si frecventa - si colaborarea cu autoritatile locale din jurul Bucurestiului, pentru a avea o viziune comuna de dezvoltare. Solutia  noastra  (aplicata  si  in  orasele  vest-europene  cu  succes)  se  bazeaza  pe  dezvoltarea  transportului  public  eficient  si  atractiv  in  vederea  micsorarii  numarului  de  masini  din  trafic  si  asigurarea unei mai bune fluente", spune Predoiu.

Concret, acesta propune:

- reformarea  transportului  in  comun  are  ca  elemente  centrale  regandirea  si  operationalizarea  Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (ATMB)* si reforma RATB.

- noduri intermodale in afara Bucurestiului dotate cu spatii generoase de parcare  (park&ride) si extinderea metroului (in special de suprafata) pana la aceste parcari,  pe punctele principale de acces in oras;

- sistem regional de e-tiketing, astfel incat cine plateste transportul in  comun sa poata parca gratuit;

- sistem de transport in comun extins in localitatile cu caracter predominant  rezidential din judetul Ilfov (catre nodurile intermodale).

- Metrorex si RATB se vor subordona unei entitati unice:  Autoritatea de Transport Bucuresti- Ilfov;

- introducerea pe distante scurte, doar in cartierele (in special cartiere de case) care nu sunt bine  conectate  la  reteaua  de  metrou,  de  microbuze  care  sa  asigure  conexiunea  rapida  si  
eficienta economic cu reteaua de metrou/RATB, prin acordarea de licente operatorilor privati interesati.

- culoare speciale dedicate biciclistilor, delimitate clar, alternand acesta abordare cu solutii care sa nu necesite infrastructura dedicata (vezi Londra, Amsterdam) si bike-sharing;

-   sistem  inteligent  de  gestionare  a  parcarilor,  cu  o  aplicatie  care  sa  indice  locurile libere de parcare din oras, pentru o mai buna fluidizare a traficului;

- acolo unde exista retele rectangulare de strazi, de tip caroiaj, situate intre doua artere principale, vom introduce pe strazile secundare/tertiare de sensuri unice alternative si vom delimita
spatii de parcare pe ambele parti ale strazilor, pentru a permite degrevarea arterelor principale;

- vom identifica terenuri unde sa se realizeze parcari, in marile cartiere ale Capitalei.

-  realizarea soselei de centura cu cel putin doua benzi pe sens, in scopul mutarii traficului de tranzit in afara orasului. Realizarea de noduri rutiere denivelate la intersectiile soselei de centura cu autostrazile, drumurile nationale sau drumurile judetene;

- efectuarea  de  reparatii  asupra  arterelor  rutiere  (astuparea  gropilor,  rezolvarea  denivelarilor,  aducerea la nivel a canalelor) si a intersectiilor;

La capitolul proiecte de infrastructura, acesta vrea: modernizarea Soselei Iancului si Pantelimon, finalizarea Pasajului Ciurel, f inalizarea Pasajului Nicolae Grigorescu, largirea strazii Fabrica de Glucoza, largirea str. prelungirea Ghencea, aducerea metroului in Sectorul 5 prin construirea magistralei M7 Colentina ¬ Rahova, cuplarea acesteia cu Centrul Intermodal care se va construi la Magurele si strapungerea Strazii Brasov catre Prelungirea Ghencea, cu prelungire pana la Soseaua Alexandriei.

Concluzii

Catalin Predoiu are cel mai complet program pe partea de mobilitate. Candidatul PNL promite, in linii mari, dezvoltarea transportului public, dezvoltarea unei retele functionale de piste pentru biciclete si parcari park&ride ca alternativa la transportul cu masina personala. In plus, propune integrarea transportului din Bucuresti si Ilfov, bilet unic pentru transportul public si reforma RATB. Predoiu nu detaliaza insa ce inseamna reforma RATB si cu ce bani va moderniza flota regiei, aflata in prezent intr-o stare deplorabila. In paralel cu incurajarea transportului public si a celui alternativ, Predoiu vrea sa termine si proiectele de infrastructura incepute, unele vitale pentru dezvoltarea orasului. Acesta vrea sa faca parcari in cartierele de blocuri si pe strazile unde se poate face sens unic.

Predoiu nu a spus nimic nici de strategia de parcare pentru zona centrala, daca va creste taxa de parcare pe zona centrala - masura luata de majoritatea oraselor aglomerate pentru a descuraja traficul in centrul orasului. Acesta nu a spus nimic despre parcarea pe trotuar, daca o va interzice sau nu.

Candidatul PNL vorbeste si de finalizarea centurii si a unei noi magistrale de metrou in sectorul 5, insa Primaria Capitalei nu are nicio competenta in acest sens. Acesta vrea sa introduca microbuze in cartierele unde nu exista transport public, insa din experienta de pana acum, pe rutele Bucuresti Ilfov, acestea nu s-au dovedit o solutie buna. Predoiu face referire la Planul de Mobilitate Urbana Durabila, practic strategia de transport pentru Bucuresti si Ilfov, insa nu precizeaza clar daca proiectele propuse de strategie vor fi respectate.




  • Robert Turcescu (PMP)

Directii principale de actiune, obiective si proiecte: prioritizare transport public si o noua harta a retelei de transport public a Capitalei; transport alternativ si ecologic; trafic prietenos; o noua lege a transportului public in Bucuresti si zona metropolitana.
 
Ce propune:

- Promovarea politicilor si a proiectelor de infrastructura in baza noului Master Plan General pentru Transport Urban - Bucuresti 2030; identificarea, proiectarea si executia de noi coridoare de transport (inchidere inel median, strapungeri si supralargiri) pentru preluarea cererii de transport crescute, in concordanta cu Planul de mobilitate urbana durabila 2016-2020;

- Promovarea strategiei de parcari in Municipiul Bucuresti, cu prioritate pe zona inelului principal de circulatie al orasului; parcari supraterane in cartiere si o noua reglementare privind numarul minim obligatoriu de locuri de parcare in subsolurile cladirilor nou construite in zona centrala;

- Continuarea implementarii proiectelor de gestionare a traficului si mobilitatii urbane (Master Plan General pentru Transport Urban si Planul de Mobilitate Urbana)

- Dezvoltare sisteme de parcari tip park&ride la intrarile in oras prin reteaua de autostrazi si DN, precum si la capetele liniilor magistrale de metrou;

- Obligativitatea asigurarii de catre persoanele fizice sau juridice a detinerii de locuri de parcare pentru autovehicule de transport marfa din parcul propriu;

- Eliberarea spatiului public (strada sau trotuar) de catre prestatorii de servicii de vulcanizare, spalatorii auto si efectuarea acestora in spatii proprii;

- Introducerea standardelor de cost in proiectele de infrastructura;

- Masuri si intreprinderea demersurilor necesare pentru finalizarea lucrarilor la actuala centura rutiera a Capitalei, precum si demararea implementarii proiectului Centurii de autostrazi a Capitalei;

- Finalizarea lucrarilor la cele sapte proiecte de infrastructura stradala aflate in diferite stadii de executie (modernizare infrastructura rutiera Piata Sudului; Penetratie Splaiul Independentei - Ciurel - A1; strapungere b-dul Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu; supralargire Prelungirea Ghencea - Domnesti; punct intermodal de transport Piata Eroii Revolutiei; supralargirea strazii Fabrica de Glucoza; reabilitare sistem rutier si linie tramvai bd-ul Liviu Rebreanu)

- Extinderea procesului de intretinere multianuala a strazilor magistrale din Municipiul Bucuresti;

- Prioritizarea transportului public din Bucuresti ¬ integrarea transportului de suprafata cu cel subteran, o noua harta a transportului public in Capitala;

- Metroul, principal mijloc de transport public; sistem tarifar unic (modernizarea si extinderea celui existent), bilet unic pe intreaga retea de transport public a Municipiului Bucuresti;

- Masuri institutionale pentru revizuirea si imbunatatirea legii de infiintare a Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti (AMTB), in consens cu proiectul noii legi a transportului public local: AMTB ¬ institutie juridica autonoma, coordonator al activitatilor de dezvoltare, iar Metrorex si RATB, operatori de exploatare;

- Extinderea dezvoltarii retelei de metrou si a celorlalte sisteme de transport public, in conformitate cu planul de mobilitate urbana;

- Masuri si demersurile necesare pentru includerea centurii feroviare a Capitalei in sistemul de transport public;

- Reorganizarea RATB in societate comerciala conform legislatiei in vigoare si incheierea contractului de servicii publice conform Regulamentului UE nr. 1370/2007, intre autoritatea competenta si operatorii de transport public;

- RATB, producator de tramvaie - reabilitarea si modernizarea Uzinei de reparatii (URAC) a RATB si transformarea in fabrica de tramvaie (inclusiv componente), posibil furnizor pentru Romania si sud-estul Europei;
    Innoirea parcului de material rulant din flota RATB;

- Benzi unice pentru transportul public de suprafata (autobuze si troleibuze);

- Promovarea progresiva a transportului de autobuze cu propulsie electrica;

- Promovarea formelor de transport alternativ in centrul orasului prin ameliorarea conexiunilor de transport in comun si crearea unei retele de strazi cu prioritate pentru biciclisti si pietoni care sa strabata centrul;



Concluzii:

Robert Turcescu propune respectarea Planului de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) Bucuresti Ilfov care promoveaza transportul public si transportul alternativ in defavoarea transportului cu masina personala, plus parcari park&ride, astfel incat cei care fac naveta sa nu mai intre cu masina in oras. Concret, acesta vrea benzi unice pentru RATB, transformarea RATB in societate comerciala pentru a putea accesa fonduri europene, bilet unic pentru transportul public, tramvaiele sa fie produse in uzina RATB. In ceea ce priveste pistele de biciclete, acesta vrea o retea in principal in zona centrala.  In paralel, acesta doreste continuarea marilor proiecte de infrastructura incepute de municipalitate, unele foarte importante pentru dezvoltarea orasului.

Turcescu vorbeste si de extinderea retelei de metrou, finalizarea lucrarilor la Soseaua de Centura si demersuri necesare pentru includerea centurii feroviare a Capitalei in sistemul de transport public, insa acestea nu tin de Primaria Capitalei.

Candidatul PMP nu a spus nimic de strategia de parcare pentru zona centrala, daca va creste taxa de parcare pe zona centrala - masura luata de majoritatea oraselor aglomerate pentru a descuraja traficul in centrul orasului. Acest lucru este insa trecut in PMUD.

In plus, lipseste un plan de corelare a transportului public din Bucuresti cu cel din Ilfov, vital pentru decongestionarea traficului deoarece foarte multi cetateni fac naveta intre Bucuresti si Ilfov.

In plus, acesta nu isi prezinta pozitia vizavi de parcarea pe trotuar si nu vorbeste despre integrarea transportului public intre Bucuresti si Ilfov.


Cateva date despre traficul din Bucuresti

Potrivit Indicelui anual de trafic 2016, realizat de TomTom Telematics, Bucurestiul este al saselea oras din lume din punctul de vedere al traficului aglomerat.

In Bucuresti, din cauza aglomeratiei, timpul de deplasare al soferilor este, in medie, cu 43% mai mare decat in conditiile unui trafic fluid. Analiza TomTom mai arata ca dimineata blocajele din traficul Capitalei sporesc durata deplasarilor cu 83%, iar seara, cu 87%. Cu alte cuvinte, un soferii pierde zilnic in medie in traficul bucurestean 51 de minute, iar anual, 196 de ore.

Indexul de trafic 2016 arata ca cele mai aglomerate orase din lume din punctul de vedere al circulatiei auto sunt Mexico City, Bangkok si Istanbul.

In capitala Mexicului, timpul suplimentar pierdut in blocajele de circulatie ajunge zilnic la 57 de minute (crestere cu 97% - dimineata, 94% - seara), iar anual, la 219 ore. In Bangkok, soferii pierd in fiecare zi, 61 de minute (+85% dimineata, + 114% seara), iar anual, 239 de ore. In Istanbul, blocajele sporesc zilnic durata deplasarilor cu 47 de minute (+62% dimineata, + 94% seara), iar anual, cu 178 de ore.

In Bucuresti sunt 1,2 milioane de masini si circa 47% dintre calatoriile zilnice se fac cu masina, 35% cu transportul public, 17% pietonal si doar 1% cu bicicleta, potrivit datelor din Planul Mobilitate Urbana Durabila.

Bucurestenii sunt cetatenii europeni cei mai nemultumiti de transportul public din orasul lor, doar 6% fiind satisfacuti de acesta, potrivit unui proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung Romania.

Cum am ajuns aici? In timp ce alte capitale europene au investit masiv in transportul public si transportul alternativ, in ultimii 8 ani, Primaria Capitalei a investit sume minuscule in RATB, autobuzele si tramvaiele sunt din ce in ce mai vechi si vin rar, nu s-au facut benzi unice si Bucurestiul nu are piste pentru biciclete. Singurele investitii au fost in drumuri si pasaje care la randul lor aduc mai mult trafic, daca il citam pe Jan Ghel, unul dintre cei mai mari designeri de orase din lume.

Nu trebuie sa demonizam pasajele sau drumurile. Bucurestiul inca nu este suficient dezvoltat la acest capitol. Avem nevoie de o sosea de centura viabila. Avem nevoie de mai multe inele de circulatie, ca sa evitam tranzitarea centrului. Avem nevoie sa largim anumite strazi (Fabrica de Glucoza, Prelungirea Ghencea, strapungerea Nicolae Grigorescu). Avem nevoie de pasaje in punctele de conflict, in special pe arterele pe unde se intra in oras, de exemplu, la intersectia Doamna Ghica cu Sos. Colentina, Sos, Colentina cu Fundeni si Andronache, la Piata Delfinului, la intersectiile cu calea ferata, insa tendinta din alte orase europene este descurajarea transportului cu masina personala.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
16823 vizualizari
  • -1 (15 voturi)    
    Benzi separate (Miercuri, 25 mai 2016, 11:31)

    Martinezu [utilizator]

    Apa de ploaie, sursa de cheltuieli permanente.
    Va amintiti de separatoarele cu stilpisori din plastic?
    Se instaleaza si in 2 saptamani sunt amintiri sau doar urme a ceea ce au fost. ( bine , aici e in discutie si ghiolbanul din trafic ).

    singura solutie este transportul public si pista de bicicleta adevarata. ( atentie , nu numai biciclete dar acum sunt disponibile o multime de dispozitive care sa te poarte in liniste si ecologic 10 km)
    Pare SF dar un metrou suspendat sub care sa circule si masinile ar fi o solutie la indemana.
    Restul discutiilor, parcari, sistem de semaforizare super inteligent , pasaje peste pasaje, sunt himere .
  • -1 (25 voturi)    
    singura solutie care functioneaza (Miercuri, 25 mai 2016, 11:54)

    gigi1 [utilizator]

    Taxa auto speciala mare pentru Bucuresti si rovinieta pentru cei din provincie din care sa se finanteze direct transportul public, doua dintr-o lovitura.
    • +4 (18 voturi)    
      Perfect de acord (Miercuri, 25 mai 2016, 12:17)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

      Mai mult, as pune ca la Londra, taxa de intrare in zona centrala (cu exceptia celor care locuiesc acolo, desigur) de, sa zicem, 30 de lei pe zi.

      Desigur, asta trebuie cumplata cu existenta parcarilor gratuite in afara acestei zone centrale, cu un transport in comun foarte bun, si cu existenta cel putin a unei centuri (preferabil doua) in regim de autostrada.
      • +4 (4 voturi)    
        . (Miercuri, 25 mai 2016, 15:24)

        blabl423 [anonim] i-a raspuns lui Cuca

        In NY exista extrem de putine masini in centru pt ca e foarte scump sa intri cu masina in centru (de ex, parcarea costa 20$ pe ora). Taxa de centru si parcari cu plata absolut peste tot in oras sunt singurele solutii scalabile pe termen lung. Oamenii trebuie incet incet descurajati sa mearga cu masina zilnic, dar in acelasi timp trebuie oferite alternative: RATB + Metrou dezvoltate, curate, la timp; piste de biciclete in tot orasul.
      • +1 (3 voturi)    
        mai intai alternativa (Miercuri, 25 mai 2016, 15:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Taxa de tranzit e ultimul pas. Mai intai trebuie sa avem alternativele - soseaua de centura in regim de autostrada, benzile dedicate pt RATB, benzile de bicicleta care sa lege cartiere de locuinte cu cele de birouri etc.
        Nicusor Dan are o idee interesanta cu utilizarea infrastructurii CFR existente pentru "metrou usor", dar cred ca nu realizeaza ca mare parte din solutie sta la ministerul transporturilor si comunele din Ilfov. Nici macar autorul articolului nu s-a prins ca asta este de fapt solutia pentru legatura Bucurest <> Ilfov.
        • 0 (2 voturi)    
          ABEREZI CA SI NEICUSOR... (Joi, 26 mai 2016, 8:12)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Trenul acela la Otopeni ajunge la 1,5 km de aeroport!
          Apoi, dl. Neicusor vrea sa faca o legatura care sa intre pe sub cladirea aeroportului!!! si sa colecteze sau sa lase pasagerii! Apoi trenul o ia la vale spre Bucuresti! Senzational cu DD!
          Cea mai simpla solutie ar fi ridicarea unui nou aeroport, gandit de la inceput cu tot sistemul de transport si terminale noi, Otopeniul ramanad pentru intern, charter, cargo, etc.
          • 0 (2 voturi)    
            genial.. (Joi, 26 mai 2016, 21:18)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            deci atunci cand nu ajunge sina langa aeroport mai construim inca unul? o fi greu sa lungim sina aia? plus ca avem deja doua aeroporturi..

            de fapt esti pe langa subiect.. ND se refera la intreaga infrastructura de cale ferata din jurul orasului. merge in paralel cu soseaua de centura si intra in oras in 6-7 puncte.

            poti, de exemplu, sa legi metroul de la obor cu calea ferata care ajunge de la Gara Obor pana in piata. de acolo iesi spre gara Pantelimon si ai deja o noua linie de metrou pentru care ai sapat doar cateva sute de metri. linia aia se poate intoarce catre gara Baneasa si ai legat Obor/Colentina de Pipera..
            • -1 (1 vot)    
              ESTI PURTATOR DE CUVANT... (Vineri, 27 mai 2016, 11:15)

              schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Al "geniului" Neicusor Dan?
              Duceti-va la Fagaras si dezvoltati orasul!
              Daca nu scriai, puteam avea ceva consideratie. Altfel.... vai de capul tau!
              • 0 (0 voturi)    
                cu dedicatie.. (Vineri, 27 mai 2016, 12:51)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

                "E usor a scrie versuri
                Când nimic nu ai a spune,
                Insirând cuvinte goale
                Ce din coada au sa sune."

                Macar un singur argument daca ai fi avut...
  • -3 (17 voturi)    
    Simplu: (Miercuri, 25 mai 2016, 12:14)

    Prea_Tarziu [utilizator]

    1.Congestion charge 50 de lei/zi sau abonament 1000lei/luna fara exceptie pentru institutiile statului. Este foarte important sa nu fie exceptie.
    2. Megaparcari la toate intrarile in Bucuresti. Fiecare parcare sa aiba capacitatea de 500.000 masini. (cam 600ha pe parcare)
    3. Masinile electrice nu platesc taxa.
    4. Panouri fotovoltaice pe toate blocurile din care sa se faca statii in care incarcarea sa fie gratuita pentru masinile electrice
    5. In jurul Bucurestiului din banii primariei instalarea de turbine eoliene iar energia electrica distribuita gratis in Bucuresti.
    6. Interzicerea incalzirii cu gaz in Bucuresti si inchiderea RADET. Folosirea de pompe de caldura pentru incalzire si energia electrica folosita pentru asta sa fie din fotovoltaic si eolian.
    7. Extinderea metroului in Sect 6, Otopeni, Ilfov in general in colaborare cu primariile locale ilfovene.
    8. Centura cu 5 benzi pe sens in jurul bucurestiului care sa fie drum prioritar, iesirile si intrarile din oras sa se devieze
    • +5 (11 voturi)    
      600ha (Miercuri, 25 mai 2016, 12:45)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      600 ha?

      Adica 6 km2?
      Unde naiba faci parcarile alea si cu ce bani?

      Ca asa e frumos de zis.
      Uite , eu vreau sa facem 5000 de ha de parcari.
      • +1 (5 voturi)    
        Pai asa trebuie gandit. (Miercuri, 25 mai 2016, 14:16)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        In mare! Nu in ulite, cum e gandit Bucurestiul! 600 de hectare pentru o intrare in Bucuresti ar duce la 5-6000 hectare in total parcari la intrare in Bucuresti! Sa nu fie situatii de "nu am avut loc" !
        Si ce te vaicaresti atat de suprafata? La pretul pietei ar costa 90 de milioane de euro pe parcare! La bugetele Bucurestiului de miliarde pe an se pot face! Stiu, nu mai sunt bani pentru panselute, dar asta e!
        • +5 (5 voturi)    
          Nu itnelegi (Miercuri, 25 mai 2016, 15:04)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Nu pretul e problema.Nu vointa.

          Ideea e cum si unde.

          Daca vrei intr-adevar sa contibui cu ceva nu doar arunci vorbe.
          Vi cu exemple. Uite aici... str bd nr 2 3 4 sunt x mp unde se poate construi.

          Da-mi si mie un exemplu unde vrei sa faci una din megaparcarile astea.

          Uite eu iti spun sincer ca in afara de zona de la Policolor in Bucuresti nu vad nici o suprafata de teren pentru o megaparcare si nu de 1km/1km ci de 100m /100m.

          600ha inseamna 600 * 10 000 adica 6 milioane de mp2.

          Daca tu crezi ca pretul mp in Bucursti e de 15 euro atunci de rog sa imi vinzi si mie vreo 2km2.
          • +1 (5 voturi)    
            Ba tu nu intelegi. (Miercuri, 25 mai 2016, 15:24)

            Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            Eu vorbesc de parcari in AFARA BUCURESTIULUI, LA INTRARE! In Bucuresti nu ai voie decat daca platesti 50 lei pe zi! Parcarile le vad pe camp!
            Deci vii in vizita in Bucuresti, lasi masina in parcare, iei metroul de la parcare si in 7 minute esti in Piata Romana. Megaparcarile se adreseaza vizitatorilor Bucurestiului. Parcarile din Bucuresti vor ramane pentru masinile electrice doar si implicit nu prea mai e nevoie de altele!
            Chiar si bucurestenii vor fi tentati sa-si tina masinile in megaparcari pentru ca daca vor sa plece la munte vor avea de achitat in Bucuresti taxa de 50 de lei, deci parcarile se vor elibera de la sine!
            • +2 (4 voturi)    
              @Spirt (Miercuri, 25 mai 2016, 16:50)

              adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              Ai stat tu mult si te-ai gindit...

              *EU nu vreau sa merg cu tine in RATB ca POATE puti si mai asculti si muzica fara casti

              *Am masina personala, cu loc de parcare PLATIT pentru a putea (eventual) sa ma duc la cumparaturi fara sa te deranjez pe TINE cu 4-5 sacose in RATB

              *Care sunt alternativele sa ajung la o gura de metrou in Bucuresti (sa zicem ca prima statie este la Preciziei / Pacii?? Dupa mintea ta ar trebui sa dau 50 ron in FIECARE ZI ca sa ajung la ele, nu??

              *Care este pretul unei masini electrice?

              *Ce faci cu masinile de aprovizionare?

              *ce faci cu gropile aflate FIX pe pistele de biciclisti?


              plm, ginditi cu c***l uneori...
              • -1 (5 voturi)    
                solutii se gasesc (Miercuri, 25 mai 2016, 20:31)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

                In primul rand, esti pe langa subiect. omul s-a referit la o taxa de tranzit pentru persoanele care nu locuiesc in Bucuresti. Sau tu stai in Bolintin si ai loc de parcare platit in Bucuresti?
                Parcarile se pot construi la capetele liniilor de metrou (de exemplu, langa depoul Militari, la 2 minute de mers pe jos de tramvai sau 10 de metrou), cum e in Praga, Paris, Viena... Park&Ride se numeste si lor nu le cade nasul daca se urca in RATB, doar romanului care umbla cu 4-5 sacose...
                Pretul unei masini electrice poate fi si 8000 de euro daca iti place Renault Twizy. Chiar daca ar fi 25.000 de euro, e mult mai ieftin decat pretul unui cancer la plamani. Masinile "de aprovizionare" pot merge pe hidrogen si pot avea orar separat - dimineata intre 4 si 6 de exemplu. Gropile se pot astupa.
            • 0 (4 voturi)    
              Geniule (Miercuri, 25 mai 2016, 17:53)

              silmix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              1) Hai sa construim parcari la marginea bucurestiului
              minus la buget
              2) sa asiguram transport celor din bucuresti pana la parcari
              minus la buget
              3) oamenii aia nu o sa mai umble cu masina lor (accize benzina) o sa umble cu ratb (subventie primarie)
              minus la buget

              Si la sfarsitul zilei te intrebi de ce in Venezuela in loc de caviar se mananca pisici.

              Inainte sa debitezi prostii in absolut toate capitalele europene bugetul transportului e subventionat. Cel mai scauzt nivel al subventiilor fiind de 35% in Austria.
              Romania 59% subventii , Italia 70%.
              Nu exista nici o capitala europeana unde transpostul in comun sa se autosustina.
              • +2 (4 voturi)    
                slab.. (Miercuri, 25 mai 2016, 20:18)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui silmix

                parcurile, gradinitele, scolile, spitalele, muzeele... minus la buget. le inchidem pe toate?

                transportul in comun este este o solutie "in comun" la poluare, stres si timp pierdut. functioneaza pe subventii in toate tarile civilizate pentru simplul motiv ca toata lumea beneficiaza indirect de el chiar si atunci cand nu il foloseste.
    • +7 (9 voturi)    
      Aoleuuu (Miercuri, 25 mai 2016, 12:47)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Stai ca am citit punctu 6...

      Mai nebunel.

      In ianuarie , Romania a avut o criza de energie.
      Am IMPORTAT energie electrica pentru ca timp de 19 zile eolianul si voltaicu au produs doar 50MW din 3000.

      Lasa aia cu incalzirea ca e prostie curata.
      • -3 (5 voturi)    
        Cine e nebunel? (Miercuri, 25 mai 2016, 14:22)

        Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Eu ca ma gandesc deja la o alternativa energetica la petrolul care este tot mai volatil si mai putin folosit si mai producator de poluare?
        Sau tu ca imi dai stupidul exemplu cu luna ianuarie?
        Tu ai auzit ca Arabia Saudita se pregateste sa nu mai depinda de petrol? De crezi ca fac arabii asta "desteptel" ? S-au saturat sa se plimbe in masini luxoase si sa f supermodele din UE? Eu cred ca altul e motivul! Incearca sa gandesti si poate-ti dai seama!
        Putem vinde excesul din vara si de banii aia sa luam de la cei care produc altfel in timpul iernii! Exista solutii! Poate o saptamana vom folosi si combustibili clasici, dar trendul sa fie acesta!
        • +5 (7 voturi)    
          WoW (Miercuri, 25 mai 2016, 15:08)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

          Putem vinde excesul din vara si de banii aia sa luam de la cei care produc altfel in timpul iernii!

          Exact , doamne ce simplu e.

          Deci cine va produce "altfel" in timpul iernii , adica va produce din gaz si petrol si nuclear.

          In concluzie in loc ca iarna sa producem noi singur din gaz si nuclear o sa cumparam de la altii si sa ne bazam ca vara e soare si vant sa avem bani.
          In acelasi timp astia care produc din nuclear vara o sa cumpere de la noi pentru ca......

          Pentru ca nici acum nu cumpara NIMENI.
          Avem zile intregi cu exces de energie si trebuie sa oprim hidrocentralele pentru ca nimeni nu ne cumpara excesul.

          Problema ta e ca intre teorie si practica e o distanta mare.
          • -2 (4 voturi)    
            Dar esti pe langa! (Miercuri, 25 mai 2016, 16:50)

            Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            Nu vad de ce consideri ca e o idee proasta sa fii mai independent energetic si sursa de energie sa fie mai curata?
            Adica dupa tine, mai bine ardem 100% carbune zi de zi si folosim RADET-ul centralizat sa ne dea energie termica de 4 ori mai scump decat o pompa de caldura, decat sa ai energie electrica gratis 11luni pe an?
            Ok arzi carbune in ianuarie, dar nu arzi mereu1 Nu inteleg de undea atata ura?
            E ca si cand daca n-ai fi cuplat la energie electrica esti nemultumit ca stai 11luni si 3 saptamani cu energie si esti suparat ca o luna iarna nu ai. Si zici: mai bine nu fac nimic! E o abordare absurda! Mai bine nu fac nimic daca o saptamana ard carbuni! Cam asa se traduce! Esti nebunel!
            • +1 (1 vot)    
              ideea e buna.. (Miercuri, 25 mai 2016, 17:34)

              akillies [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              ..ce ai inteles tu si ai dezvoltat e prea absurd, simplifici prea mult lucrurile... nu ai toate datele si nu ai toate cunostintele necesare.. nu mai spun de experienta. Nu poti extrapola necesarul de energie necesar unei gospodarii la cel necesar unei tari intregi cu industrie, cu scoli si spitale etc.
            • 0 (2 voturi)    
              Ma tu esti cu capul? (Miercuri, 25 mai 2016, 17:47)

              silmix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

              Tu te contrazici in mai rau ca Ponta:
              Astea sunt ideile tale?

              "Nu vad de ce consideri ca e o idee proasta sa fii mai independent energetic si sursa de energie sa fie mai curata?"

              "Putem vinde excesul din vara si de banii aia sa luam de la cei care produc altfel in timpul iernii!"

              Tu vrei sa fi independent energetic cumparand de la altii?
    • +1 (1 vot)    
      Interesant (Miercuri, 25 mai 2016, 17:49)

      gleznix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

      Idei bune in esenta. Dar din pacate, greu de aplicat din pricina banilor, dar mai ales a educarii populatiei cu privire la energia asta curata.
  • +13 (17 voturi)    
    ce ma doare pe mine = centura Bucuresti. (Miercuri, 25 mai 2016, 12:15)

    eu sunt [utilizator]

    Firea este singurul candidat dintre cei 4 care nu are ca si prioritate CENTURA. Curios pt doamna Firea sa ignore tocmai centura.
    • +2 (8 voturi)    
      . (Miercuri, 25 mai 2016, 14:15)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui eu sunt

      Uite , promit ca ma imi dau una pentru ce urmeaza sa scriu dar...maturista psdista are dreptate.

      Ptiu drace.

      Centura Bucuresti nu e a Primariei Bucuresti si este proiect realizat de CNADR.

      Iar lucrul cel mai important e ca centura nu se situeaza mai mult de 2% pe teritoriul Bucurestiului. Majoritatea e la nivelul Ilfovului asa ca primarul nu are absolut nici un cadru legal sa se implice in proiect.
      • +2 (2 voturi)    
        Primaria poate finanta daca vrea! (Miercuri, 25 mai 2016, 19:47)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Primaria poate finanta daca vrea centura Bucuresti. Sunt sigur ca ar putea fi preluata chiar de primarie, dar nu prea a vrut. Este si in cazul Metroului!
  • -6 (14 voturi)    
    Citeva solutii. (Miercuri, 25 mai 2016, 12:26)

    quietguy58 [utilizator]

    1. Limitarea masinilor in Bucuresti.
    2. Imbunatatirea sistemului public de transport.
    3. Cresterea numarului de parcari.
    • +8 (12 voturi)    
      Cum limitezi masinile in Bucuresti? (Miercuri, 25 mai 2016, 12:32)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Intreb si eu :).
      • -3 (11 voturi)    
        O clarificare (Miercuri, 25 mai 2016, 13:03)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui abisala

        Nu poti baga intr-un spatiu finit, spatiu care nu a fost conceput pentru un trafic mare, un numar din ce in ce mai mare de masini si sa speri ca problema circulatiei se va rezolva de la sine.
        Altfel, se va ajunge la momentul in care cozile de masini vor deveni permanente.

        - Limitarea numarului total de masini personale si de serviciu

        - Limitarea inscrierii de noi masini in Bucuresti.

        - Limitarea numarului de masini personale / serviciu care pot intra in Bucuresti.
        • +3 (7 voturi)    
          Scuze da... aberezi (Miercuri, 25 mai 2016, 13:45)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          1)
          Limitarea numarului total de masini personale si de serviciu

          Cum limitezi tu numarul de masini personale?
          Da un exemplu concret.

          2)
          Limitarea inscrierii de noi masini in Bucuresti.

          Din nou , cum faci limitarea asta? Acorzi doar 500 de inscrieri/ luna? Succesuri la Curtea Constitutionala.

          3) Limitarea numarului de masini personale / serviciu care pot intra in Bucuresti.

          La fel , cum faci limitarea asta?Taxare suplimentara?
          Iti mai aduci aminte scandalul cu bariera de la Mamaia?
          • +2 (4 voturi)    
            la pct 1 iti raspund eu: (Miercuri, 25 mai 2016, 16:27)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            reducerea numarului de masini personale se face printr-un ITP temeinic si efectuat la sange. Adica toate masinile sa fie controlate tehnic la fiecare 2 ani, si cele neviabile sa fie scoase de pe drumurile publice. Acum ITP-ul se ia cu spaga si fff multe masii din BUc sunt neconforme tehnic si din punct de vedere al poluarii, si totusi au stampila de ITP valabil pe talon. Daca se elimina aceste harburi poluante si care abia se misca, traficul se reduce cu min 25%. La noi circula prea multe rable, care mai de care mai paraite si mai ruginite....ar trebui scoase de drumuri.
            • +1 (1 vot)    
              Taxa intrare in centru ca in Londra (Miercuri, 25 mai 2016, 19:05)

              zzztop [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Clar de ITP nu ar trebui sa scape masini care lasa nor de fum in urma dar nu asta e solutia la traficul din Bucuresti.

              Solutia sunt taxe pentru accesul cu masina in centru si camere video ca sa le incasezi.
      • 0 (4 voturi)    
        eii cum?! (Miercuri, 25 mai 2016, 13:35)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui abisala

        asta e greu? BUCvigneta de 1000 de coco pe an.. sa vezi ce rezolvi problema.
    • +13 (13 voturi)    
      Limitarea.... (Miercuri, 25 mai 2016, 12:58)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      Cred ca ai vrut sa zici limitarea utilizarii masinilor in Bucuresti.

      Pentru ca limitarea lor ca numar e o prostie si nu -sa incercat nicaieri.
      • -3 (5 voturi)    
        Nu este nici o prostie (Miercuri, 25 mai 2016, 13:17)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Pe linga limitarea utilizarii masinilor in Bucuresti este necesar si limitarea inscrierii de noi masini.

        Intr-un oras cu un sistem de transport public cu adevarat eficient, civilizat si la care contribuie absolut toti calatori nu ai nevoie asa de des de masina.

        De 23 de ani nu am utilizat masina personala pentru a ma deplasa la birou pentru ca sistemul public de transport functioneaza foarte bine si asta intr-un oras de doua ori mai mare decit Bucurestiul.
        • +2 (4 voturi)    
          Te contrazici singur (Miercuri, 25 mai 2016, 14:08)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          Zici ca de 23 de ani nu ai folosit masina personala , dar ai masina personala.

          Ceea ce inseamna ca ai limitat Utilizarea .
          Exact ce am zis eu masi sus.
          • +2 (2 voturi)    
            Nu ma contrazic deloc (Miercuri, 25 mai 2016, 16:12)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui silmix

            In loc sa avem doua masini am preferat sa avem o singura masina.

            Prefer sa utilizez trenul de navetisti (nu este deloc acelasi lucru cu trenul de navetisti din Romania, sint doua lucruri total diferite) care ma lasa in oras la metrou.

            De aici, metroul pina la birou.

            Masina personala nu se foloseste pentru a merge in "marele oras" ci strict pentru cumparaturi la sfirsit de saptamina si pentru vacanta.
            • 0 (2 voturi)    
              Dumneata mai exact unde locuiesti? (Joi, 26 mai 2016, 8:45)

              abisala [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

              Ca am impresia ca vorbesti fara sa stii despre ce vorbesti de fapt. USA?
              Si nu-mi spune, il votezi si pe ND :)))).
      • -1 (7 voturi)    
        Sinteti liber sa considerati cum vreti ceea am scr (Miercuri, 25 mai 2016, 13:36)

        quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Sinteti liber sa considerati cum vreti ceea am scris.

        Mai devreme sau mai tirziu se va ajunge la ceea am scris: limitarea numarului de masini.
        • +3 (5 voturi)    
          Aberatiile (Miercuri, 25 mai 2016, 15:06)

          mopsu [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

          pe care le emiti se vor intampla , poate , peste 30 - 40ani.Pana atunci, du-te la Roma , Atena, Istanbul, Paris, etc. si incearca limitarea inmatricularilor...
          • -1 (3 voturi)    
            Daca sint aberatii, atunci distractie placuta (Miercuri, 25 mai 2016, 17:46)

            quietguy58 [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

            Daca sint aberatii, atunci distractie placuta si cit mai multe masini, cit mai multi melteni la volan, cit mai multe accidente (Doamne fereste) .

            Mai vorbim in 10-20-30-40 de ani cind ambuteiajele din Bucuresti vor ajunge pina la Ploiesti.
    • -2 (6 voturi)    
      de bun simt solutiile (Miercuri, 25 mai 2016, 13:38)

      eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui quietguy58

      totusi se pare ca lumea nu e de acord cu tine... ai -3 din 7 voturi..

      cu alte cuvinte toti vor rezolvarea traficului dar sa mearga cu masina peste tot, eventual sa poata parca unde au nevoie adica peste tot ca acum, Doamne fereste sa aduci aminte de transportul in comun ca iese cu bataie. cum sa pui melteanul prost ce merge sa isi ia paine cu masina, sa mearga cu ratb-ul...?!
  • +13 (13 voturi)    
    . (Miercuri, 25 mai 2016, 12:45)

    gleznix [utilizator]

    Toti vorbesc asa la modul general, niciunul nu intra in detalii tehnice despre cum vede el sau ea solutii. Bucurestenii sa se gandeasca si la faptul ca primarul trebuie sa fie obisnuit cu problemele Bucurestiului, sa le traiasca pe pielea lui, ca sa fie dornic sa le rezolve. De exemplu, nu cred ca o intereseaza prea tare pe firea de parcarile dintre blocuri, avand in vedere ca sta la vila in afara bucurestiului.
    • +6 (6 voturi)    
      Exact (Miercuri, 25 mai 2016, 13:48)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui gleznix

      Uite de exemplu eu propun urmatoarele:

      Loc de parcare pentru toate masinile
      Piste de bicilete pe toate soselele
      Crestrea spatiu verde/loc de la 9 mp la 50 mp (media europeana)

      Cum le-as face astea 3 practic?

      Habar nu am.
      • +1 (1 vot)    
        pai le-a facut deja.. (Miercuri, 25 mai 2016, 17:46)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        .intr-un roman de fictiune numit program pentru primarie..
        In realitate nu are cum sa faca asa ceva..e imposibil, mai els in conditiile in care fiecare spatiu verde devine un bloc de locuinte..
  • +6 (6 voturi)    
    Nu de soluţii ducem lipsă... (Miercuri, 25 mai 2016, 13:06)

    nelu_pirvu20051217289883408 [utilizator]

    Soluţii pentru fluidizarea traficului în Bucureşti există de multă vreme. Chiar multe...Eu cred că nu se doreşte implementarea lor. De ce nu se doreşte? Un plătitor de taxe şi impozite, care petrece zilnic cel puţin două ore în trafic şi care atunci când ajunge acasă deja stresat şi nervos şi care atunci când deschide televizorul este bombardat cu ştiri negative şi cu programe de "divertisment" care nu au decât scopul de îndobitocire, este mult mai uşor de controlat. Nu se va revolta niciodată, indiferent câte greutăţi va întâmpina...Asta e părerea mea.
    Eu nu mai sunt atât de naiv să cred că se va schimba ceva în Bucureşti sau oriunde în ţara asta, indiferent cine ar fi la conducere. Şi nu pentru că aceşti candidaţi nu ar dori o schimbare. Poate că unii dintre ei sunt sinceri şi chiar o doresc. Dar cei care doresc cu adevărat schimbarea, eu cred că sunt naivi. Mai ales cei independenţi. Probabil nu-şi dau seama în ce mediu intră, cu ce şi cu cine vor avea de-a face...
  • +5 (9 voturi)    
    multi vb putin pricep (Miercuri, 25 mai 2016, 13:15)

    vodatepes [utilizator]

    Sa ii scoata pe aia de la politia local la fluidizare. Da o ploaie si se strica semafoarele
    Multe artere sunt blocate de masinile de gunoi care strang gunoiul la orele 8-9 dimineata. Ia sa colecteze gunoiul noaptea cand nu se circula.
    Sapatul gropilor si intreventile sa se faca seara si noaptea nu ziua la orele 8-9 dimineata.
    orice cladire noua ce se construieste in Bucuresti sa aiba prevazut si parcare subterana
    Aprovizionarea in oras sa se faca noaptea sau dimineate intre orele 5-7, masinele de tonaj mai mare de 3.5 sa aiba acces in oras limitat
    • 0 (4 voturi)    
      lucuri simple (Miercuri, 25 mai 2016, 13:47)

      vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Lucruri simple care se pot face printr-o decizie nu costa bani
    • +3 (5 voturi)    
      Tzepesh la Primarie!!! (Miercuri, 25 mai 2016, 13:47)

      Crioan [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Fara gluma!
      Masurile pe care le propui vor fi probabil insuficiente, insa sunt USOR DE REALZIAT, si mai ales, nu costa excesiv de mult!
      De ce nimeni nu a propus asta?
      Am vazut si eu faza cu semafoarele, plus ca avem multi bucresteni ce folosesc masina in loc de umbrela, cum da ploaia, creste aglomeratia pe strazi!
      Pana cand se vor inventa semafoare etanse, de ce nu ies politistii de la rutiera la fluidizarea intersectiilor?!
      Si cu gunoiul confirm, can plec la lucru pe la 8-8:30, strada este blocata de msina de gunoi! Strada e cin sens unic, pe ambele parti sunt masini parcate, utilitara de gunoi este destul de lata ca sa blocheze complet trecerea! Noroc ca acolo mai exista stradute paralele ...
      Daca este interventie d eurgenta la teava de apa sua de gaze, nu ai ce face, insa sunt multe santiere in mijlocul drumului la care se lucreaza exact in perioada 8-17, daca treci seara, este pustiu, dar imprejmuirea de santier gatuie in continuare strada ...
      Repet, sunt masuri elementeare, de bun simt. De ce nu au fost mentionate? Probabil, pentru ca nu dau la fel de bine ca autostrada suspendata, cea mai inalta fantana cantatoare, sau spectacole cu manele, mici si bere gratis ...
  • +3 (5 voturi)    
    Expirati. (Miercuri, 25 mai 2016, 13:47)

    unTaran [utilizator]

    Lis la vremea lui era mai actual decat astia, Cel mai mult imi plac solutile care prevad introducerea de taxe, asta arata foarte clar nivelul lor de pregatire si de mentalitate. Ma mira ca unii care au dat "Fail" in viata personala se arata foarte pregatiti sa administreze partial viata altora. Ce mascarici........
    • +1 (3 voturi)    
      din nefericire (Miercuri, 25 mai 2016, 14:13)

      iooo [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Pe langa masuri 'ieftine' dar insuficiente gen masina de gunoi noaptea cresterea nivelului de taxare este o masura ca va limita numarul de masini si va conduce la o mai buna circulatie. Iar banii din aceste taxe trebuie neaparat sa se duca tot in aceasta zona (autobuze mai multe, piste de biciclete etc)
    • +3 (5 voturi)    
      amuzant de "fail" (Miercuri, 25 mai 2016, 14:25)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Fail e sa pierzi cel putin 2 ore pe zi la volan doar ca sa arati ca ai si tu masina si sa te crezi superior intr-un fel celui care merge cu metroul si pierde doar 1 ora.
  • +4 (8 voturi)    
    Multa barbologie, putine idei clare (Miercuri, 25 mai 2016, 14:28)

    bigbrother [utilizator]

    Daca s-ar face macar un sfert din ce declara fiecare acolo, zau ca am trai mult mai bine, dar am mai auzit aceste declaratii, le-am citit la toti candidatii la fiecare patru ani..si degeaba. Cumva trebuie fortat acel candidat care castiga alegerile sa puna in practica ce a declarat, altfel nu facem decat parada de primari si rezultate ioc.

    Mai sunt cateva aspecte pe care nu le-am gasit mentionate:

    1. Nu vad implicarea politiei in toata povestea asta cu traficul. Poate intra la detalii administrative, dar trebuia amintita pentru ca ei sunt cei care trebuie sa decida, impreuna cu primaria, ce se poate face si ce nu in acest oras in privinta infrastructurii auto-moto-velo, altfel iar se inchid pistele de biciclete ca sunt periculoase, iar dam bani degeaba.

    2. In continuare se marjeaza pe masina personala (terenuri libere unde sa se faca parcari, fluidizare trafic, de blocarea trotuarelor de catre soferi nu vorbeste niciunul etc). Masina personala ar trebui sa fie exceptia, nu regula de transport in acest oras. Sunt convins ca multi soferi ar renunta la masina pentru un transport in comun civilizat, ca in vest.

    3. Cu exceptia lui Turcescu care aminteste in treacat de "autobuze cu propulsie electrica" nu se vorbeste deloc de poluarea orasului. Si nu e un moft, aerul este extrem de poluat in oras, iar circulatia auto in oras este unul din principalele motive pentru poluarea aerului, fonica etc.
    • -1 (1 vot)    
      Electrice! (Miercuri, 25 mai 2016, 19:50)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Nu trebuie neaparat autobuze electice, pot fi tramvaie sau troleibuze, ca si ele tot cu propulsie electica sunt.
  • 0 (6 voturi)    
    ar mai ajuta (pe langa ce e deja mai sus) (Miercuri, 25 mai 2016, 15:04)

    jescu [utilizator]

    1. Multe intersectii sunt proiectate gresit. Trebuie reproiectate. In general unde este mult trafic la stanga sau la dreapta, ii incetineste mult pe cei care vor sa mearga inainte.

    2. Amplasarea de sisteme de filtrare in marile intersectii si de-a lungul drumurilor foarte poluate/prafuite. Unele particule sunt neutralizate, altele sunt captate si se golesc periodic(zilnic /saptamanal).

    3. Pasaje subterane in multe intersectii si in loc de multe treceri de pietoni. Sa aiba si benzi rulante pentru pensionari. Sta toata coloana de masini la intersectie ca sa treaca 2-3 persoane.

    4. Interzicerea urgenta a autoturismelor non Euro2 si interzicerea masinilor mari non euro 3 in orasele cu peste 100 de mii de locuitori. In 5 ani interzicerea si a celor Euro 2/celor mari Euro 3.

    5. Licente noi de taxi doar pentru masini Euro6, sub 115 g/CO2 benzina(din fabrica si nu modificate din pix), pentru hibride sau electrice. In 3 ani toate masinile de taxi sa fie la nivelul asta.

    6. Pe termen scurt, autobuze noi doar pe etanol, electrice, hibride, hidrogen.

    7. Sistem de troleibuze pe toate strazile, sa nu mai fie autobuze pe diesel in urmatorii 20 de ani. Ori autobuze electrice.

    8. Pe strazile unde exista linii de tramvai si statii de tramvai in refugii, statia de autobuz sa fie tot statia de tramvai iar banda unica sa fie linia de tramvai(Stefan cel Mare, Vacaresti, ..etc). Adaptarea multor refugii de tramvai ca statie de autobuz, unde autobuzul nu poate patrunde acum, chiar daca nu merge pe linia de tramvai, macar sa foloseasca statia tramvaiului.

    9 . Pensionarii sa aiba gratuit la transport, dar nu in intervalul 7:00-10:00 si nici 16:00-19:30. Pentru acest interval sa trebuiasca cumparat bilet chiar si de catre pensionari. Cu exceptia pensionarilor care insotesc copii(probabil spre scoala/gradinita).

    10. Aprobarile pentru lucrarile de interventie pe strazi sa precizeze un numar mic de zile, constructorul sa fie nevoit sa vina cu multi oameni/utilaje.
    • +1 (3 voturi)    
      @jescu (Miercuri, 25 mai 2016, 17:02)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      "Interzicerea urgenta a autoturismelor non Euro2 si interzicerea masinilor mari non euro 3 in orasele cu peste 100 de mii de locuitori. In 5 ani interzicerea si a celor Euro 2/celor mari Euro 3."

      O masina (sa zicem de 30 de ani vechime) deja este considerata clasica.

      Ce faci cu modelele de colectie (anii 40-50-60) care inca circula pe strazi, in conditiile in care nici macar la normele Euro 1 nu se incadreaza?

      btw. cum interzici un DREPT al unei persoane de a avea un mijloc de transport propriu motorizat, pentru care plateste taxe?

      De ce nu interzicem, de exemplu, ca unele minoritati, care deranjeaza, sa circule cu transportul in comun??
      • -2 (2 voturi)    
        dreptul sa otravesti pe altii ? (Miercuri, 25 mai 2016, 17:42)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Otravirea altora nu este un drept.
        Euro2 s-a fabricat in anii '90. In anul 2021(adica peste 5 ani) masinile respective ar avea peste 20 de ani. Vrei sa te plimbi cu acea masina, atunci fa-o inafara oraselor mari, unde aerul e foarte otravit din cauza aglomeratiei.
        • 0 (0 voturi)    
          @jescu (Vineri, 27 mai 2016, 13:06)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui jescu

          Serios... faptul ca tu gatesti la aragaz inseamna ca poluezi, faptul ca fumezi, ma afecteaza pe mine, deci, despre ce vorbim...

          Nu ma plimb cu masina decit atunci cind plec din Bucuresti, din nou, slabe sperante sa fii tu cel afectat. In rest folosesc cu incredere troleibuzul si metroul.

          Tot nu ai raspuns la intrebarea cu interzicerea dreptului de a avea un mijloc de transport propriu.
    • +3 (5 voturi)    
      Exact (Miercuri, 25 mai 2016, 17:45)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Hai sa iti mai dau eu cateva idei

      sa colonizam luna , sa tratama cancerul sa inventam transportul cu vitezaa luminii..

      CU CE BANI , musiu ?

      Din bilet de 0,3 euro vrei transport ca aia de platesc 1-2 euro per bilet?
      Din impozit de 50 euro vrei infrastructura ca ai de platesc 500 ?

      Inteleg ca vrem da cu ce?
      Ai idee cat costa , scuze da asta e termenul , tembelismle de genu asta?

      "Pasaje subterane in multe intersectii si in loc de multe treceri de pietoni. Sa aiba si benzi rulante pentru pensionari"
  • +1 (1 vot)    
    O ZI MASINILE CU NR. CU SOT... (Joi, 26 mai 2016, 8:06)

    schroedinger [utilizator]

    O zi masinile cu nr. fara sot si o zi niciunele!
    Si gata! V-am rezolvat!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version