UPDATE Consiliul General al municipiului Bucuresti a scos de pe ordinea de zi proiectul care prevedea construirea a patru turnuri de 15- 25 de etaje pe Calea Floreasca

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 28 aprilie 2016, 10:56 Actualitate | Administratie Locala

Turnuri Ford
Foto: Hotnews
Consiliul General al municipiului Bucuresti decide joi daca aproba prelungirea planului urbanistic zonal care permite construirea a patru turnuri cu inaltimi de 15- 25 de etaje, pe Calea Floreasca nr. 159 - 165, langa Hala Ford, monument istoric, si restaurarea halei. Cetatenii din Grupul de Initiativa Floreasca cer consilierilor generali sa nu aprobe proiectul deoarece infrastructura in zona este subdimensionata, iar cele patru turnuri vor aduce masini in plus, iar noile constructii afecteaza monumentul istoric, fiind la o distanta foarte mica de el.



  • UPDATE Consilierii generali au scos proiectul de pe ordinea de zi deoarece nu a fost discutat in Comisia de urbanism a consilierilor si nu avea raportul comisiei. In plus, grupul PNL a spus ca nu va vota pentru construirea celor patru cladiri.

 "Calea Floreasca la nr. 159 - 165 sector 1 cuprinde  fostul parc al fabricii Automatica, in incinta caruia se afla monumentul istoric de categorie A - Halele Ford. Cladirile sunt proiectate de arhitect Paul Emil Miclescu si construite, in perioada 1935-1936. Terenul de 3,2 ha ce a apartinut fabricii, a fost vandut unui investitor privat ce doreste constructia a 4 turnuri cu 25, 20, si respectiv 15 etaje langa Halele Ford, adica imediata apropiere a unul monument istoric de categoria A (distanta mai mica de 100 m). In prezent, Cartierul Floreasca adaposteste 32 de imobile noi, ridicate pe infrastructura deja existenta de la inceputul procesului de edificare al cartierului. In extremitatea nordica a cartierului, spre Sos. Pipera, dar si spre sud, spre Sos. Stefan cel Mare a aparut un numar considerabil de turnuri si activitati incompatibile cu o zona rezidentiala. Printre efecte mentionam poluarea, dublarea consumului de utilitati pe retelele edificate anterior, triplarea numarului de automobile si de vehicule. Zona Floreasca este extrem de aglomerata, atat pe arterele principale, cat si pe cele secundare. Actuala infrastructura nu poate sustine o asemenea dezvoltare imobiliara", argumenteaza cetatenii.

Acestia spun  ca alesii locali nu trebuie sa prelungeasca Planul urbanistic zonal din urmatoarele motive:

1. Infrastructura este depasita, punand in pericol nivelul de confort al locuitorilor, precum si valoarea proprietatilor din cartier. In plus, retelele electrice sau cele de alimentare cu apa nu pot suporta onorabil nici macar consumul actual.

2. Spatiul public pietonal se va reduce considerabil.

3. Traficul va creste si mai mult (peste 1.000 de masini zilnic), ceea ce va acutiza si lipsa locurilor de parcare.

4. Regimul de inaltime al cladirilor propuse prin PUZ - aceasta ar insemna o extrem de agresiva rupere de scara in imediata vecinatate a unui monument istoric neglijat si intr-o zona in care maxima de inaltime este P+4, sub pretextul ca se va crea un "reper de inaltime".

5. Un santier extrem de poluant "zgomot, praf si trafic greu" pentru cel putin trei ani.

6. O umbrire masiva a frontului de est al Caii Floreasca.

7. O construire intensiva, fara suficiente spatii verzi reale, avand in vedere existenta unui subsol general peste care nu se pot planta arbori.
 
In plus, cetatenii cer investitorilor sa prezinte un studiu de impact cu privire la transportul in comun, circulatiile auto in conditiile cresterii fondului imobiliar privat si de birouri in zona,  circulatiile pietonale, gestionarea parcarilor pe proprietatea privata, cum va afecta aceasta dezvoltare impresionanta habitatul natural descris de lacul Floreasca, aflat in imediata apropriere, dar si Parcul Floreasca si  patrimoniul ￯ amplasarea a patru turnuri la o distanta mai mica de 100 m de Halele Ford, monument istoric de clasa A.

Mai mult, cetatenii doresc cercetari si statistici sociologice din care sa aflam cine vrea sa mearga pe jos, pe unde si de ce nu o poate face in prezent, o consultare publica asupra proiectului si un plan urbansitic zonal pe o suprafata mai ampla decat cea studiata in prezent.


"Dincolo de ilustratia flamboaianta a proiectului, au fost luate in calcul eventualele probleme tehnice? Cartierul Floreasca are nevoie de un pseudo-mall in aer liber sau de un real centru comunitar? Data fiind pozitia strategica a Halelor Ford, conexiunea cu centrul orasului, caracterul dintotdeauna rezidential al zonei, actuala absenta a unor functiuni culturale in cartier, ne intrebam daca s-a pus cumva problema reintegrarii imobilului fostei sucursale Ford in circuitul socio-economic si urbanistic, reabilitarea zonei si cresterea coeziunii sociale, ca urmare a proiectului de conversie (daca acesta exista cumva). Avand in vedere toate cele expuse cerem  Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa nu aprobe prelungirea Planului Urbanistic Zonal solicitat pentru adresa Calea Floreasca nr. 159 - 165 sector 1", se arata intr-un comunicat trimis de Grupul de Initiativa Floreasca.


Despre proiectul imobiliar si cele 4 turnuri

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, la sfarsitul lunii aprilie 2011, un Plan Urbanistic Zonal care prevede construirea a patru turnuri, pe Calea Floreasca, langa hala Ford, monument istoric. Cea mai inalta cladire avea 25 de etaje, urmata de o cladire de 20 de etaje si doua de 15. Proiectul propunea restaurarea Halei Ford, iar in interiorul ei se dorea amenajarea unui centru comercial cu dotari publice. Turnul de 25 de etaje avea functiunea de birouri, iar celelalte trei cladiri, locuinte.

Beneficiarul investitiei era societatea Primaverii Gardens. Terenul pe care s-au aprobat constructiile are aproape 28.000 mp si se afla in incinta fostei fabrici Automatica, la intersectia bulevardelor Calea Floreasca cu Mircea Eliade, langa Parcul Floreasca.

Planul Urbanistic Zonal are o perioada de valabilitate de 5 ani. Anul acesta, in luna mai, acesta expira, si intrucat nu au inceput lucrarile pana acum,  proprietarii au cerut prelungirea documentatiei de urbanism.


Despre Halele Ford

Halele Ford au fost construite in 1935 pentru fabrica de masini Ford.

Potrivit informatiilor de pe site-ul companiei, Ford si-a inceput relatiile cu Romania in anul 1928, atunci cand Andrei Popovici, secretarul Legatiei Romane la Washington, ii decerneaza lui Henry Ford un inalt ordin al Casei Regale ca "binefacator al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relatiilor sociale si internationale". In 1931, Ford deschide o firma de vanzari in Romania, iar un an mai tarziu, in 1932, Guvernul Romaniei comunica filialei Ford din Anglia (care patrona firma din Romania) disponibilitatea de a deschide la Bucuresti o linie de asamblare.

"Astfel, ca urmare a acestei invitatii, in 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul bucurestean Floreasca, unde a construit o uzina moderna, dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est, si peste 100 de muncitori, care putea ansambla anual 2.500 de automobile si camioane. Cel de-al doilea razboi mondial a afectat insa operatiunile din Romania, iar in 1940 a devenit evidenta lipsa de lichiditati pentru importul de vehicule si piese de schimb din SUA. Astfel, in primul trimestru al anului 1940, Ford Romania a vandut toate automobilele pe care le avea in stoc, iar mai tarziu a fost epuizat si stocul de camioane. In martie 1940, nu au mai existat alte importuri din SUA, iar fabrica a inceput sa execute exclusiv comenzi ale armatei romane, care detinea un parc considerabil de camioane Ford V8 4x4. Odata intrata in sfera de influenta a Germaniei, importurile Romaniei din SUA si Marea Britanie au incetat, iar prin instalarea austriacului Wachner la conducerea fabricii, aceasta era practic condusa de filiala din Koln. Astfel, fabrica din Floreasca onora cererile armatei germane si romane si oferea unitati mobile de reparatii pe front. In august 1944, Guvernul Romaniei clasifica fabrica Ford Romania ca fiind "utilaje si constructii abandonate de inamic" si este inclusa sub control militar. Aceasta continua sa se ocupe cu repararea vehiculelor detinute de armata romana si cea rusa, cu mari pierderi insa, datorita gratuitatii oferite armatei ruse ca despagubiri de razboi. Odata cu incetarea razboiului, directorii filialei Ford din Marea Britanie au incercat sa reia legaturile cu Ford Romania, dar instaurarea comunismului si deprecierea monedei nationale au dus la suspendarea activitatilor in septembrie 1946. Intre timp, profilul uzinei Ford din Romania fusese schimbat in aparatura de automatizari, aici functionand firma Automatica si fiind construite noi hale. Din fericire, hala in care s-au ansamblat autoturisme Ford a supravietuit pana in zilele noastre. Propunerea Ford prevedea acordarea de asistenta pe o perioada de zece ani, timp in care trebuia refacuta industria romaneasca de automobile, insa ea nu s-a materializat. Cronologic, in fosta hala a uzinei Ford Romania isi au sediul firmele Autoindependenta (1948), ACRA (1951), Termotehnica (1959) si Automatica, al carei actionar majoritar devine firma Euroform Milenium in 2000", scrie pe www.ford.ro










5661 vizualizari
  • 0 (14 voturi)    
    Informatie incompleta (Joi, 28 aprilie 2016, 11:05)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Cit este spaga?
  • +3 (3 voturi)    
    consilieri (Joi, 28 aprilie 2016, 11:22)

    andreexe [utilizator]

    Cati dintre consilierii actuali se regasesc pe listele PSD si PNL?
  • -1 (11 voturi)    
    Turnuri la periferia Bucurestiului ! (Joi, 28 aprilie 2016, 11:54)

    Idealistu [utilizator]

    Intr-un oras in care infrastructura de transport este dezastroasa, cu o poluare mult peste norme, sa te apuci sa faci intr-o zona centrala niste constructii mamut, inseamna ca vei sufoca la propriu si la figurat, intreaga zona.
    Daca se aproba PUZ-ul pentru acest proiect este o nenorocire pentru oras si locuitorii lui.
    • -1 (13 voturi)    
      Care zona centrala frate (Joi, 28 aprilie 2016, 13:03)

      Havel [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Zona Floreasca - Barbu Vacarescu e mai degraba spre marginea orasului, si acolo deja s-a constituit un cluster de cladiri de birouri, acolo e "downtownul" Bucurestiului, nimic anormal in asta, orice oras civilizat din lume are zone in care se construiesc cladiri de birouri.
      • +6 (8 voturi)    
        trista situatie (Joi, 28 aprilie 2016, 15:42)

        xtz [utilizator] i-a raspuns lui Havel

        Era mai simplu ca te informezi un pic inainte de posta aiurea.Calea Floreasca la nr. 159 - 165 se afla la intersectia cu strada Ceaikovski si Bdul MIrcea Eliade.Daca dupa tine asta inseamna marginea orasului ....
        • -1 (3 voturi)    
          trista situatie (Vineri, 29 aprilie 2016, 1:15)

          Havel [utilizator] i-a raspuns lui xtz

          Cunosc foarte bine zona, trist pentru tine. Am spus 'mai degraba marginea orasului"...asta inseamna ca e mai aproape de limita exterioara a orasului, adica de calea ferata Bucuresti-Constanta, dincolo de care incepe Voluntariul, decat de centrul orasului (Piata Universitatii).

          Trist e ca esti trist...
      • -5 (5 voturi)    
        este centrul cremei comunistoide (Joi, 28 aprilie 2016, 15:52)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Havel

        Pai niste cladiri noi ar da un aer de capitalism zonei hard core de blocuri comunistoide.
        Floreasca este epicentrul zonei counistoide din Bucuresti. Crema comunistoizilor salasluieste in Floreasca iar o cladire noua langa fosta hala Ford i-ar da iarasi zonei un iz de capitalism. Ccomunistoizi s-au luptat din geu sa ii dea fostei fabrici de automobile intrebuintari mult mai "comune", pt cei care se fac ca nu inteleg acolo ar fi "bine" sa isi faca veacul niste oameni de bine care se gandesc la propasirea spre cele mai inalte culmi si idealuri ale patriei ...
    • -3 (7 voturi)    
      Hai las-o (Joi, 28 aprilie 2016, 15:25)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

      Zona centrala?

      Exact de la numarul ala sunt 5.5 km pana la Piata Unirii si 2.9 pana in Ilfov.

      Daca si aia mai e zona centrala .......
      • +5 (5 voturi)    
        ipocrizie totala sau postacii de serviciu? (Joi, 28 aprilie 2016, 16:00)

        xtz [utilizator] i-a raspuns lui silmix

        Nu mai conteaza PUG,PUZ nimic?nu conteaza ce avem in zona respectiva?Nu se opune nimeni construirii acestor cladiri. E foarte bine ca se construiesc... dar nu asa oriunde si oricum!Chiar nu reusesc sa va inteleg de ce aparati interesele acestor dezvoltatori! De ce va preocupa atat de mult profitul lor.De ce nu cumpara acesti domni terenuri in zone unde se pot construi aceste blocuri inalte?Sau de ce nu achizitioneaza suprafete mai mari de teren si sa construiasca mai multe cladiri dar care sa respecte regimul de inaltime? O fi oare pt ca profitul nu mai este asa mare?! Stiti foarte bine si voi ca asa e!
        • -1 (3 voturi)    
          Ajenturile nu? (Joi, 28 aprilie 2016, 17:03)

          silmix [utilizator] i-a raspuns lui xtz

          Cum vedeti ca e cineva impotriva voastra incepeti sa acuzati ajenturile straine..

          Nu apar interesele nimanui comunistule.

          In zona avem un teren parasit , o hala de fabrica cu valoare arhitecturala 0 si 500 de ciulini.

          Constructia aia va genera locuri de munca , va genera venituri si va scadea numarul de aurolaci si caini vagabonzi care dorm acum acolo.

          Iar de cosntruit se construieste acolo unde e posibilitate si exista si cerere. Poti tu sa faci 5000 de blocuri la marginea ilfovului ca vei ramane cu ele.
  • +1 (7 voturi)    
    Bucuresti- oras din ce in ce mai urat si mai urati (Joi, 28 aprilie 2016, 11:54)

    Dedalus [utilizator]

    Mai sunt niste turnuri de felul asta in Vacaresti. Si inca o cladire de birouri (goala de ani de zile) langa Biserica Armeneasca.

    Ce fel de Consiliul Genereal are capital? Au galucom in ultima faza?

    Si asa orasul arata cumplit de urat, cu cladiri aiurea facute, fara nici o conceptie arhitectonica, cladiuri ianlte fara sens, parcari imbecile in dinti de fierastrau care incurca pe toata lumea, betoane peste betoane, banci peste banci unde nu sta nimeni...

    Tot felul de tampenii. De parca toti consilierii astia nu ar vea copii. SAu poate nu ii vor lasa sa ramana in Romania, asa ca li se rupe de halul in care arata Capitala unei tari europene...
  • +1 (17 voturi)    
    Nu vrem dezvoltare economica!!! (Joi, 28 aprilie 2016, 12:09)

    SkyDan [utilizator]

    Vrem sa stam in bordeie, sa bem apa curata de la ciutura, sa purtam opinci si sumane haiducesti. Iar cand vin turcii sa otravim fantinile si sa o luam catre codru...Moma.

    Dupa ce ca Romania a ramas inapoiata pe absolut toate dimensiunile se mai pun piedici si la micile incercari de a dezvolta tara.

    Uitati-va ce a construit China si inca 100 de alte tari, inclusiv Namibia, in ultimii 30 de ani ca sa vedeti cat de rau stam.

    Infrastructura? Faceti naiba Fabrica de Glucoza si Sos. Pipera ca sa nu mai fac o ora de la Vacarescu pana la Petricani.
    N-aveti apa suficienta ? Copiati Kenya!
    Zgomot si praf? Dezvoltarea are un pret temporar vis-avis comfort.
    Scaderea pretul proprietatilor? Va creste fraierilor daca se modernizeaza zona!
    Fabrica Ford? O ruina, infecta si nefunctionala!
  • -3 (11 voturi)    
    amplasamet prost (Joi, 28 aprilie 2016, 12:12)

    v.o. [utilizator]

    este racordat la transportul public doar la liniile de autobuz drept urmare 80-90% vor veni cu masini personale si zona este cu adevarat sufocata in momentul de fata, nu mai suporta o astfel de cladire.

    birouri inalte fara un transport public adecvat fac mai mult rau, ar trebui amplasate langa o statie de metrou.
  • +4 (12 voturi)    
    daca se aproba (Joi, 28 aprilie 2016, 12:43)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Va fi catastrofa acolo cu traficul.
  • -1 (11 voturi)    
    aiureli (Joi, 28 aprilie 2016, 12:59)

    Dedalus [utilizator]

    Avem nevoie de spatii verzi, de parcuri, de cladiri frumoase (si joase!), nu de turnuri immense, betoane si distrugerea lcururilor frumoase care au ma I ramas in Bucuresti.

    Lipsa de cultura duce la astfel de ineptii: blocuri uriase spatii betnate.

    Plus ca am mari indoieli cu privire la rezistenta la cutremur, avand in vedere amplasrea lor. Eu unul nu m-as muta si nu as lucre in asemenea cladiri inalte amplasate in zone cu sol dubios.
    • -2 (8 voturi)    
      mai ho (Joi, 28 aprilie 2016, 15:27)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Ce loc frumos se distruge aici?

      O fabrica? Te plimbai tu cu prietena de lant si catelu de mana prin fabrica aia la sfarsit de saptamana si adulmecai mirosu de panselute de fier?
  • -3 (3 voturi)    
    Monument.... (Joi, 28 aprilie 2016, 15:29)

    silmix [utilizator]

    Nu ca m-as bucura sa ma trezesc cu un turn in fata casei sau prin apropiere si am mari dubii asupra proiectului dar....

    O hala a devenit monument?

    Poate cineva sa imi explice ce naiba de monument e asta?

    http://e-zeppelin.ro/wp-content/uploads/2016/04/Hala-Ford.jpg
  • -3 (7 voturi)    
    mda (Joi, 28 aprilie 2016, 15:35)

    J_W [utilizator]

    Bine ca deranjeaza construirea de cladiri utile, care creaza locuri de munca si dezvolta orasul, intr-un cartier unde deja s-au construit astfel de cladiri, dar constructia cu 200 milioane euro a Catedralei Mantuirii Neamului in cel mai pur stil kremlinist, in buricul Bucurestiului si din bani publici nu mai deranjeaza pe nimeni. Urata generatie..
  • +3 (3 voturi)    
    Dezvoltare dezvoltare ... dar cu cap (Joi, 28 aprilie 2016, 15:49)

    Iulian_c [utilizator]

    15-25 etaje e mult prea mult . P+10+2 retras e mai mult decat suficient in zona , precum au si vecinii dinspre parc ...
    Adevarul este ca acolo este o platforma industriala care acum nu produce nimic , nici macar vegetatie spontana , DAR mare grija cu hala Ford . As fi curios sa vad proiectul pt conversia halei ... sau se intampla ceva pe parcursul lucrarilor si trebuie demolata pentru ca prezinta pericol de prabusire bla bla...
    Si in plus daca tot e sa se fac ceva , macar sa fie frumos si echilibrat .... ce apare in simulare nu ma convinge..

    P.S. as fi tare curios de istoricul vanzarii terenului ...
    cui apartine fabrica(RAPPS oare) cine a vandut si cat de transparenta a fost procedura
  • -1 (3 voturi)    
    Foarte urat in Sao Paolo (Vineri, 29 aprilie 2016, 0:47)

    Havel [utilizator]

    https://fr.wikipedia.org/wiki/S%C3%A3o_Paulo#/media/File:Montagem_Sampa.jpg

    Na poftim de-aici....urat rau, nu e asa frumos ca la noi cu case vagon si ulite de evul mediu...

    Zi-mi si mie pe ce criterii estetice te bazezi cand spui ca skylineul orasului Sao Paolo este urat?

    "Nu se opune nimeni dezvoltarii"...BA DA, se opun multi dezvoltarii, si e foarte grav ca se intampla asta. Se critica orice incercare de innoire si de ridicare a orasului. Ridicare din mocirla balcanica in care ne scaldam acum...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version