​Actualizat

Guvernul, obligat de instanta sa aprobe in regim de urgenta regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar / Guvernul nu va ataca cu recurs decizia instantei si trece la elaborarea normelor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 19 aprilie 2016, 17:02 Actualitate | Administratie Locala

Parcare neregulamentara
Foto: Hotnews
Curtea de Apel Bucuresti obliga printr-o sentinta data pe 7 aprilie Guvernul Romaniei sa adopte, in regim de urgenta, regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, potrivit unui comunicat emis de Primaria sectorului 1. Procesul a fost intentat de Primaria sectorului 1, iar decizia instantei poate fi atacata cu recurs. In acest moment, ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament.


UPDATE Guvernul nu va ataca cu recurs decizia instantei si va constitui incepand de miercuri, sub conducerea cancelariei primului ministru, un grup de lucru care sa elaboreze normele de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, au declarat pentru HotNews.ro surse guvernamentale. Procesul de elaborare a unui nou regulament de ridicare a masinilor va trece si printr-o dezbatere publica.

---

"La solicitarea Primariei Sectorului 1, Curtea de Apel Bucuresti, prin sentinta civila nr.1173/07.04.2016, obliga Guvernul Romaniei sa adopte, in regim de urgenta, regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar. Astfel, instanta de judecata obliga Ministerul Afacerilor Interne ca, in termen de 30 de zile de la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti, sa elaboreze procedura de ridicare a masinilor oprite/stationate neregulamentar pe partea carosabila a drumurilor publice, asa cum este prevazuta la art. 64 si art. 97 alin 1 lit. d) si alin. 6 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului Romaniei  nr. 195/2002 republicata. Totodata, Curtea de Apel Bucuresti obliga Guvernul Romaniei ca, in termen de 30 de zile de la comunicarea proiectului de reglementare intocmit de Ministerul Afacerilor Interne, sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar pe partea carosabila. Hotararea Curtii de Apel Bucuresti nu este definitiva, aceasta putand fi atacata cu recurs in termen de 15 zile de la comunicare", se arata intr-un comunicat emis de Primaria sector 1.

Primaria Sectorului 1 va solicita, printr-o adresa, Guvernului Romaniei si ministerului de resort sa puna in aplicare hotararea Curtii de Apel si sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar.

"Acest regulament trebuie adoptat in cel mai scurt timp posibil avand in vedere importanta sa pentru decongestionarea traficului si siguranta pietonilor. Incepand din data de 25 mai 2015, in Sectorul 1 nu se mai ridica masinile parcate neregulamentar. Decizia a fost luata de Primaria Sectorului 1 ca urmare a pronuntarii hotararii Inaltei Curti de Casatie si Justitie, potrivit careia procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale. Ca urmare a hotararii Inaltei Curti, Primaria Sectorului 1 a chemat in judecata Guvernul Romaniei si Ministerul Afacerilor Interne solicitand instantei de judecata sa oblige aceste institutii sa adopte regulamentul de ridicare a masinilor parcate neregulamentar", spun reprezentantii institutiei.

In acest moment, ridicarea masinilor parcate neregulamentar nu mai este posibila deoarece in luna mai 2015 Inalta Curte de Casatie si Justitie a stabilit ca aceasta activitate nu trebuie reglementata prin hotarari ale consiliilor locale, ci de Guvern sau Parlament. Instanta a analizat aceasta situatie la cererea Avocatului Poporului. Astfel, primariile au ramas fara nicio parghie de a-i sanctiona pe soferii care parcheaza pe trotuar, pe trecerile de pietoni, pe linia de tramvai sau blocheaza traficul.

Acum, singura masura coercitiva ramasa este amenda data de politie, ce ii sanctioneaza pe soferi cu doua pana la cinci puncte penalizare si sume cuprinse intre 195 si 487 lei. Politistii spun insa de multe ori ca nu ii pot amenda pe soferi decat daca sunt la masina si nici nu pot pazi masina pana vine soferul.

In luna iunie 2015, Asociatia Municipiilor din Romania a cerut  Guvernului sa adopte in procedura de urgenta regulamentul pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Acest lucru nu s-a intamplat nici pana acum.

In ultimele luni, traficul in Bucuresti a devenit de cosmar, una dintre cauze fiind masinile care stationeaza neregulamentar pe prima banda de circulatie, in anumite cazuri blocand chiar doua din trei benzi. Desi este an electoral si aceasta masura este una nepopulara, cel putin in prima instanta, problema trebuie rezolvata de urgenta.

S-a ajuns in situatia ca soferii sa parcheze chiar pe linia de tramvai si sa nu le poata face nimeni nimic. Parcarea pe trecerile de pietoni, in statiile mijloacelor de transport in comun si pe pistele de biciclete este ceva "normal".


Citeste mai multe despre   











[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
15696 vizualizari
  • +23 (49 voturi)    
    Eliberati trotuarele!!! (Marţi, 19 aprilie 2016, 17:19)

    termopan [utilizator]

    Poate de data asta ne elibereaza si trotuarele de masini, desi ma indoiesc ca ia cineva o decizie in folosul nostru.

    Speranta moare ultima!
    • -8 (18 voturi)    
      Folosul "nostru"? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:59)

      Prea_Tarziu [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      Care "nostru" esti constructor de parcari private si arzi de nerabdare sa iei 200 de euro pe luna pe un loc de parcare la abonament?
      Problema parcarii in Bucuresti poate fi rezolvata foarte simplu:
      1. primaria vede unde sunt parcate masinile, inclusiv pe trotuare si vopseste locurile respective ca parcare. Deci deodata mareste numarul de parcari. La fel se procedeaza si unde sunt 2 benzi pe sens si de obicei una este parcare. Adica se accepta realitatea ca fiind ceva legal
      2.toate locurile de parcare nominale se DESFIINTEAZA, intrucat tin loc neutilizat doar ca un pensionar care are timp sa stea cu saptamanile prin primarii isi obtine un loc nominal.
      3.Abia dupa ce exista un numar de locuri egal cu numarul de masini se trece la ridicarea fara exceptie a masinilor parcate neregulamentar. Din partea mea poate sa aduca si o masina de compactat care sa-i faca un cub de fiare contorsionate din masina celui care a parcat aiurea chiar si 10 secunde.
      • +3 (11 voturi)    
        Pe bune? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 10:51)

        laurix [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        De cand e trotuarul loc de parcare?
        • +3 (3 voturi)    
          in ce zona din Bucuresti stai? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 12:27)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui laurix

          Si unde iti parchezi masina? dar vecinii tai? cate locuri de parcare sunt amenajate in zona in care stai? si cate sunt nefolosite din acestea?
          Acolo unde sunt indeplinite toate conditiile sa se parcheze masina regulamentar, e normal sa nu se permitaa parcarea pe trotuar, dar acolo unde aceste conditii lipsesc cu desavarsire, se pot stabili si reglementa niste conditii (de exemplu interdictie de parcare intre orele 07:00 si 22:00, pantruca inafara cestui interval nu iese niciun om cu copilul in carut sa se plimbe pe trotuare).
          Bucurestiul trebuie regandit, trebuie introduse sensuri unice si proiectate locuri de parcare pe banda eliberata, contracost(ca sa existe o sursa clara de venituri pentru amenajarea lcourilor de parcare - dupa exemplul occidental, aplicat foarte bine in vestul centrul si nordul tarii).
          Si zonelor care tipa de congestie in fiecare zi, trebuie sa le fie alocate cel putin inca o cale de acces spre principalele artere din Bucuresti(pentruca am introdus sensuri unice ca sa facem locuri de parcare).
          Sunt multe masuri foarte asteptate si bine venite, dar cineva acolo unde trebuie sa se propuna si sa se aplice astfel de masuri, nu isi face treaba, sau nu e lasat sa isi faca treaba..
          Una peste alta, cand ma duc in centrul orasului, parchez doar in parcari amenajate supra sau sub- terane, nu pe trotuar.
          Ah si inca o chestie, suntem in era internetului si tara cu cea mai mare viteza(latime de banda) pentru internet si care scoate specialisti it si amtematicieni pe banda si inca nu s-a reusit realizarea unei platforme pe care sa o poata folosi soferii care au locul de munca in alta parte decat domiciliul?
          Asta spune multe despre felul nostru de a ne gospodari si nu sunt multe lucruri bune de spus.
        • -3 (3 voturi)    
          DAR DE CAND TROTUARUL... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 13:40)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui laurix

          E pista pentru biciclisti?
      • 0 (0 voturi)    
        un oarecare (Miercuri, 20 aprilie 2016, 12:15)

        eu sunt [utilizator] i-a raspuns lui Prea_Tarziu

        bun nume... varza de Bruxelles
  • +28 (42 voturi)    
    Parcari (Marţi, 19 aprilie 2016, 17:21)

    silmix [utilizator]

    Atata timp cat nu vor exista parcari problemele din trafic vor fi mereu.

    Atata timp cat amenzile pentru o parcare negerulamentara nu fac nici cat banii de cafea ai imbecililor care parcheza asa , progenituri de tot felul de parveniti si familiile lor nu o sa rezolvati nimic.
    • +24 (30 voturi)    
      Ce zici de asta? (Marţi, 19 aprilie 2016, 17:58)

      slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Atata timp cat nu exista un transport f bine pus la punct, rapid si care sa nu ramana blocat in traficul automobilelor, toate problemele de trafic vor continua sa existe la fel.
      • +15 (27 voturi)    
        dar de asta? (Marţi, 19 aprilie 2016, 20:41)

        john06 [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

        atata timp cat exista nesimtiti care se ghideaza dupa principiul: nu am loc de parcare,deci am dreptul sa parchez pe trotuar,nu se va rezolva nimic! la fel ar merge: sunt sarac,eventual am si 5 copii,nu am loc de munca,deci ma duc sa fur.
        • +3 (7 voturi)    
          Și se votează la fel ... :-( (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:46)

          AdrianCalin1 [anonim] i-a raspuns lui john06

          Deși toți se plâng că Bucureștiul arată îngrozitor, dacă ar candida toți cei care sunt acum acuzați că au furat ar câștiga alegerile fără probleme. Așadar, de vină sunt și cei care îi preferă, în continuare, pe hoțomanii care n-au avut timp să se gândească să facă locuri de parcare, școli civilizate, spitale moderne, etc. E ușor să dăm vina pe lipsa locurilor de parcare dar aceste locuri nu există pentru că românii au preferat, în marea lor majoritate, hoțomani care nici măcar n-aveau de gând să se ocupe de așa ceva. Mă uit cu groază cine candidează acum la București și-mi dau seama că vom avea încă 4 ani de chin și degradare (indiferent de cine câștigă, toți cei care candidează acum sunt complet depășiți de ce trebuie să facă).
      • +8 (18 voturi)    
        Dar tu ce zici de asta (Marţi, 19 aprilie 2016, 20:42)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

        Atata timp cat fiecare vrea sa mearga cu masina si in parc, transportul in comun va fi mereu blocat in traficul automobilelor?
        • +5 (7 voturi)    
          Dar de asta? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:04)

          harapalb [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Atata timp cat nu iesim in strada sa facem o curatenie generala, toate problemele vor avea rezolvari superficiale, pe termen scurt, in bataie de joc.
        • +2 (2 voturi)    
          Parca ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:05)

          LeneaInCui [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Parca e reddit aici :)))
          • +1 (1 vot)    
            bine (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:46)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui LeneaInCui

            ca nu e tumblr.

            la obiect:masini prea multe,soferi iresponsabili,batrani care traverseaza pe oriunde,ratb praf.
            o reteta ideala pt o circulatie perfecta
      • +1 (1 vot)    
        banda unica (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:47)

        Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui slakeritul

        fb.com/speedupb
    • +6 (16 voturi)    
      parcari peste tot? (Marţi, 19 aprilie 2016, 20:02)

      king david hotel [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Niciodata nu vor fi parcari suficiente si peste tot! Ar insemna sa se demoleze jumatate de oras! Sau sa se sape sub jumatate de oras dar tot nu ar fi bine pentru ca ar fi "scumpe"!
      • +5 (5 voturi)    
        Parcari si transport public (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:38)

        LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui king david hotel

        Daca nu parcari, atunci transport public decent! Iar transportul public decent se face eliminand masinile parcate nu in buricul targului, ci pe artere supra-agglomerate la orele de varf - oamenii nu au unde sa isi parcheze masinile in zona unde locuiesc. Iar in zonele astea, exista locuri pentru amenajari de parcari, insa primariile stau si se uita cum terenurile respective sunt appropriate de te miri cine, ca sa-si faca o magaoaie care apoi sta goala, ca ala cere pret prea mare la chirie.
        Ca sa dau un exemplu, pe amplasamentul vechii autogari Militari, s-a amenajat, undeva prin 2010-2011, o parcare vasta. Au pus bariera, au introdus sistemul de abonamente (nu stiu exact daca se platea la Primarie, sau la vreun "concesionar"). N-a durat mult, ca parcarea este acum goala, terenul fiind in litigiu, s-au vehiculat, evident, nume precum cel al fostului primar Poteras, care ar fi amenajat parcarea, pentru ca apoi ea sa fie retrocedata cui "trebuie".
        Pe langa ca putea servi ca excelenta parcare pentru locuitorii zonei, putea fi o solutie pentru cei care vin din afara Bucurestiului cu treaba, lasa masina acolo si se urca in metrou - am un coleg care vine de la Pitesti si are o intelegere cu angajatii unei staii de carburanti, isi lasa masina acolo si le da si alora "ceva".
        • +1 (1 vot)    
          banda unica (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:47)

          Bogdan31415 [anonim] i-a raspuns lui LianaSerbanescu1

          transport decent in oras se face cu banda unica

          fb.com/speedupb
    • +2 (14 voturi)    
      . (Miercuri, 20 aprilie 2016, 2:27)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Masina e un lux nu un vreun drept fundamental. Parcari cu plata pe unde se poate restul ridicate ca pana la urma nu trebuie sa isi permita toata lumea masina.

      Voi chiar nu vedeti ca in orasul asta sunt masini peste tot, pe trotuare, pe prima banda, pe spatiul verde; faceti si voi o comparatie cu alte orase europene.
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt de acord cu tine.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:16)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui AdiSun

        ..in ziua de azi masina e un must, nu un lux.

        De ce zic asta?: sunt 2 milioane de oameni in acest oras, iar infrastructura de transport in comun e din anii 1980(metrou ratb etc.). Nu s-a investit in dezvoltarea infrastructurii decat atunci cand era prea tarziu, mult prea tarziu: nu s-au construit statii de metrou in zonele Coeltina si Drumul taberei(izolate de restul orasului si prin slaba -si imposibila- acoperire a acestor zona doar cu autovehicule si tramvaie RATB), nu s-au investit bani in reinnoirea si in marirea parcului auto alr RATB, au fost scoase din uz linii de tramvai in zone importante din Bucuresti, pentru a se face loc altor institutii (liniile de trambvai spre CET Vest sunt acoperite la propriu de tirurile care astepta la Vama din Bucuresti), nu s-a dezvoltat un inel pentru autoturisme in jurul orasului (centura ) care sa ajute soferii sa ajunga mai repede la locul de munca, sa ocoleasca orasul etc., s-au construit niste pasaje supra-/sub- terane incapabile sa faca fata traficului si asa mai departe, pentruca principala problema cu Bucurestiul e ca tot traficul e concentrat spre centrul oraslui.. toate autovehiculele sunt orientate spre centrul orasului...
    • +6 (6 voturi)    
      doar amenzile rezolva pb (Miercuri, 20 aprilie 2016, 10:19)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      articolul are o poza clara.. parcarea subterana e libera. cand va fi mai scump sa parchezi in spatiile interzise, se vor inghesuii privatii sa construiasca parcari.
    • 0 (0 voturi)    
      prostane, (Miercuri, 20 aprilie 2016, 10:20)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Invata intai limba romana correct si apoi te apuci de scris. Altfel esti o alta progenitura.
    • +1 (1 vot)    
      ? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:22)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Cum sa-ti explic...Daca este sa luam matematic, tie ca si cetatean care mergi in fiecare zi in oras la munca cu masina, iti trebuie 2 locuri de parcare. Unul acasa in cartier unde locuiesti si unul in oras. Tu din start ai petentia la 20+20 mp de parcare pentru tine. Tehnic e cam imposibil. In toate tarile civiliate aceasta problema s-a "rezolvat" prin stimularea circulatiei cu mijloacele de transport in comun. Stimularea se poate face prin taxe mari pe accesul masinilor in oras, un sistem de transport in comun bine pus la punct, eficient si ieftin, mersul cu bicicleta, etc.
      • 0 (0 voturi)    
        dar si prin amenajarea.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:18)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        ..unor locuri de parcare publice, nu nominale, ce pot fi ocupate pe timp de zi contracost..
  • +26 (34 voturi)    
    foame mare de bani (Marţi, 19 aprilie 2016, 17:28)

    mache [utilizator]

    la sectorul 1... desi e de bun augur sa existe o asemenea reglementare nu pot sa nu observ cine o propune... cei mai abuzatori si mai incompetenti (ridicau masini dupa ureche, in functie de numarul de inmatriculare - daca erau sau nu masini din provincie, daca erau masini scumpe nu se atingeau de ele, zona cafenelelor din Dorobanti nefiind niciodata o prioritate)
    • +6 (28 voturi)    
      subscriu (Marţi, 19 aprilie 2016, 17:58)

      instabil [utilizator] i-a raspuns lui mache

      In primul rand trebuie parcari; in al doilea rand trebuie luate masuri de limitare a abuzului si abia apoi se poate pune problema ridicarii autoturismelor. despre pietoni, imip pare rau de ei... si eu sunt pieton; despre biciclisti/motociclisti: sa se abtina... ei sa invete mai intai faptul ca la semafor trebuie sa opreasca... sa invete ca bicicleta/motocicleta e vehicul si trebuie sa circule pe marginea/mijlocul benzii de mers, nu printre masini
      • +3 (5 voturi)    
        Inadmisibil si nescuzabil (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:43)

        LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui instabil

        Imi pare rau, eu sunt, in primul rand, sofer, insa sunt scandalizata de ce vad DIN masina ca se petrece pe trotuare si in zona trecerilor de pietoni. Nu se poate sa fii atat de nesimtit la volan, sa lasi masina unde ti se nazare, sa nu te gandesti deloc la indivizi asemeni tie, care nu eu pe unde trece si se expun pe carosabil!
        Daca nu exista nici o solutie de parcare, pleci mai devreme la serviciu, sa gasesti loc, o lasi mai departe, daca n-ai gasit samd, insa nu o plantezi la gramada, cu altele.
        Cat cu motociclistii si biciclistii, sunt de accord cu Dvs.; mai intai, sa se arate ei preocupati de propria integritate si apoi sa pretinda de la ceilalti, ca 7 biciclisti din 10 nu poarta casca.
    • +6 (6 voturi)    
      ... si tu ai patit asta in sectorul 1 ? (Marţi, 19 aprilie 2016, 21:28)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui mache

      Abuzurile din sectorul 1 sunt arhicunoscute ( Politia Locala ).
    • 0 (4 voturi)    
      LEGE PENTRU MAFIE (Miercuri, 20 aprilie 2016, 7:48)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui mache

      Se vrea o lege pentru imbogatirea MAFIEI pe fondul cresterii alarmante a prostiei in Romania
  • +12 (12 voturi)    
    Totusi ce trebuie sa mai faca? (Marţi, 19 aprilie 2016, 18:00)

    strutul [utilizator]

    Exista temei legal (vezi art. 64 mai jos) si sanctiune. Cred ca se doreste imputernicirea politiei locale, trebuie vazut ce a specificat exact instanta.

    Art. 64

    (1) Politia rutiera poate dispune ridicarea si depozitarea in locuri special amenajate a vehiculelor stationate neregulamentar pe partea carosabila si care constituie un obstacol pentru circulatia publica. Ridicarea si depozitarea vehiculelor se realizeaza de catre administratiile publice locale sau de catre administratorul drumului public, dupa caz.
    (2) Contravaloarea cheltuielilor pentru ridicarea, transportul si depozitarea vehiculului stationat neregulamentar se suporta de catre detinatorul acestuia.
    • +1 (3 voturi)    
      Ok (Miercuri, 20 aprilie 2016, 6:51)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui strutul

      Corect, cu mentiunea ca politia locala nu inseamna politia rutiera. Faptul ca au in comun primul cuvant nu inseamna ca primii sunt politisti (aia de la locala), sunt fostii gardieni publici.
      Necazul apare la interpretarea a ce inseamna obstacol pentru circulatia publica.

      Este obstacol faptul ca ai oprit pe avarii 10 min. cat sa iei prajituri pentru ziua copilului de la cofetaria Alice de pe Mihai Bravu, unde vrei-nu vrei e coada la orice ora sau ai blocat o strada intreaga si nu mai poate trece pe acolo tramvaiul/ troleul, salvarea, pompierii...

      Cred ca e nevoie de o mai buna detaliere a spetelor care permit masura finala a ridicarii masinilor. Sa blochezi prin lege derapajele celor de la politia locala.
  • +6 (20 voturi)    
    Dăm bani pe stâlpișori (Marţi, 19 aprilie 2016, 18:32)

    mr_mojo [utilizator]

    În loc să luam bani pe amenzi pentru parcare neregulamentară.
    Dacă nu ai unde parca poate că mu mergi cu mașina; dacă nu ai alternative, pui presiune pe cei pe care îi alegi, devii mai responsabil.
    Toți s-au obișnuit să li se dea; dacă plătesc taxele și rovinieta lumea e a lor.
  • +9 (15 voturi)    
    Mafia PNL-PDL (Marţi, 19 aprilie 2016, 19:33)

    Pac-pac [utilizator]

    Sigur, scopul e bun dar metoda cu ridicarea masinilor e proasta.
    1) Sigur ca ar trebui ridicate masinile care incurca infrastructura publica. Insa DOAR daca blocheaza circulatia pe strada sau linia de tramvai.
    2) Ridicarea masinilor a fost o afacere frumoasa. Din cate am constatat eu, aceasta afacere am observat-o preponderent in sectoare / orase cu primari PNL/PDL (sector 6: Manescu + ala de la PDL, Cluj-Napoca: Boc, Sinaia: Vlad Oprea(PNL), sector 1: Chiliman (PNL), etc).
    3) De ce banii ajung 90% la o firma privata si 10% la primarie? Pentru ca asa se intorc o parte din ei la partid. E nevoie de ei in campanie, desigur.
    4) De ce politistii locali aplica legea dupa bunul plac, in sensul sa daca parcai in Crangasi pe str. Ceahlau, mai in spate, la 200 m de Calea Crangasi nu te sanctiona nimeni si daca te opreai la piata la <25 m de o intersectie riscai sa gasesti masina saltata? De ce nu se saltau si masinile parcate in mod asemanator pe strazile din interiorul cartierului?
    5) De ce sa ma priveze de folosinta masinii (care poate nici nu e a mea, este a firmei, si poate am necazuri mari la serviciu daca patesc asa ceva) pentru o contraventie? Nu s-a stabilit prin Codul Rutier o sanctiune pentru aceasta contraventie? De ce trebuie sa vina o gasca de politicieni corupti ca sa rescrie ei pedepsele prevazute de legile tarii in propriul interes?
    6) De ce nu se aplica Codul Rutier, in sensul ca cei care parcheaza in intersectii sau la <25 m, ori pe trotuar, sa fie amendati si in fiecare zi daca este cazul? De ce nu se aplica legea existenta pentru ca unul care-si ia 25 de amenzi intr-o luna, dupa actuala legislati, isi va cauta cu siguranta un loc de parcare legal.

    In concluzie: DA, trebuie facut ceva ca sa poti lua pe sus o masina parcata aiurea dar asta doar in cazuri extreme. Pentru restul situatiilor, dati amenzi, ca pentru asta sunt prevazute amenzile.
    • +4 (4 voturi)    
      LEGE PT MAFIOTI (Miercuri, 20 aprilie 2016, 7:52)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Pt ca de fapt nimeni din administratie nu este interesat de trafic iar scopul este doar o lege pt mafiotii ce si-au investit furturile in masini de ridicat!
    • +1 (1 vot)    
      Se abuza pe tot Ceahlăul în Crangasi (Miercuri, 20 aprilie 2016, 8:42)

      the obvious [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      Cele parcate în colț erau ridicate. Bolțari și alte obstacole nu erau văzute. Nu erau văzute nici cele abandonate. Așa o să fie și de acum încolo. Treabă românească
    • +7 (7 voturi)    
      e..de ce.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:32)

      misunel [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

      '' 6) De ce nu se aplica Codul Rutier, in sensul ca cei care parcheaza in intersectii sau la <25 m, ori pe trotuar, sa fie amendati si in fiecare zi daca este cazul? De ce nu se aplica legea existenta pentru ca unul care-si ia 25 de amenzi intr-o luna, dupa actuala legislati, isi va cauta cu siguranta un loc de parcare legal. ''
      Ai uitat de cele inaintea /dupa/pe trecere de pietoni
      Dar aceste sanctiuni trebuiesc date de catre Politita Rutiera ,care pur si simplu nu are timp/chef... e mai importanta pentru ei panda din boscheti la limitele dintre localitati
  • +19 (21 voturi)    
    Parcari ... (Marţi, 19 aprilie 2016, 20:05)

    VorbaLunga [utilizator]

    Sa ne faca parcari .. bine spus, sau nu prea ? La unirii, 2 parcari supraetajate (cocor 2lei/h si unirii - nu stiu pretul), strazile din jurul lor .. holcaie de masini, parcarile ?? goale !!. La universitate, parcarea noua, parcarea de la inter ... rezultatul? strazile pline de masini, parcarile goale ... de ce sa dam un ban, cand putem parca pe mijlocul strazii, si asta gratis.
    La mine pe bulevard .. parcare in spic, de cand nu se mai ridica masini, ziua, parcarea in spic este dublata de masini care parcheaza pe banda 1 (stau toata ziua, nu doar cateva minute), si din cand in cand, pe banda 2 mai opreste si cate unu "pe avarii". Cand se ridicau masini, toti gaseau unde sa le parcheze. De frica ridicarii, se riscau sa parcurga pe jos chiar si 100m. Asa suntem noi romanii, nu stim decat de frica, bunul simt trebuie sa mai astepte. Sa scoata o data regulamentul asta ... sa ridice toate masinile. TOATE !! Da, vor spune unii, dar sa nu se faca abuzuri - in trecut, mie nu mi s-a intamplat niciodata sa imi fie ridicata masina ( nici macar abuziv), asta pentru ca ma uit unde parchez, nu o las ca o balega pe strada, si dupa tip ABUUUZ !!!
    • -6 (8 voturi)    
      PUTE (Miercuri, 20 aprilie 2016, 7:54)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui VorbaLunga

      Pute a postac
    • 0 (6 voturi)    
      Parcari Universitate (Miercuri, 20 aprilie 2016, 10:05)

      luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui VorbaLunga

      Parcarile de la Inter si de la Universitate sunt in proportie de peste 80% pline. Nu stiu unde ati citit asta cu parcarile goale de verificat personal nu cred, pentru ca ati sti ca nu sunt goale. Pretul in parcarea de la Universitate este 4 lei/h. Ora nu se fractioneaza. Nu sunt nici masini parcate ilegal in zona Universitate. Problema reala a parcarilor este in cartierele-dormitor unde nu exista locuri de parcare legale. Mi se spune ca trebuie sa ma descurc cu o spaga la ADP. Uite ca nu vreau sa ma descurc cu o spaga la ADP. Azi o spaga la ADP, maine o spaga la politistul de la rutiera. Poimaine sunt si eu in aceeasi galeata cu laturi. Refuz sa ma "descurc". Vreau legi normale!
      • -2 (4 voturi)    
        De ce dezinformezi? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:15)

        laurix [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

        Pretul in parcarea de la Universitate este de 2,5 lei/h, nu de 4 lei... Pana la urma, masina nu este un drept, ai nevoie de ea, iei in calcul si costurile pentru parcare, nu doar cele pentru combustibil, revizii etc. Iti permiti, ok; nu-ti permiti, exista si transport in comun sau biciclete.
        • +4 (4 voturi)    
          4 lei este in 2016. 2,5 lei era in 2012. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:21)

          luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui laurix

          in Parcarea noua de la Universitate, nu aia de la Inter. Daca citesti pe net articole din 2012 asa iti trebuie. In 2012 era 2,5 lei, acum este 4 lei.
        • +2 (2 voturi)    
          Sa inteleg ca tu (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:27)

          luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui laurix

          de fapt cam parchezi aiurea din moment ce nu stii cat costa de fapt parcarile cu plata din Bucuresti.
      • -1 (3 voturi)    
        bati campii draga domnule. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:16)

        Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui luptator_din_munti

        In zona universitate, la arhitectura, pe batistei, pe Hristo botev sunt peste tot parcate aiurea masinile.
        BATI CAMPII !!!
        • +4 (4 voturi)    
          Recunosc ca nu parchez pe strazile astea (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:24)

          luptator_din_munti [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Bucuresti

          Eu parchez la subsol la universitate. Cu 4 lei pe ora cand am treaba in oras. Nu e o problema sa parchez in parcare atunci cand exista parcare. problema este acolo unde nu exista parcari, adica in cartiere, unde toate locurile sunt inchiriate si daca te duci la cineva in vizita sau ai treaba in zona esti oarecum fortat sa parchezi aiurea. Nu zice nimeni sa blochezi traficul sau ceva, dar e aproape imposibil sa gasesti in orice cartier de locuit un loc liber pe care sa scrie "aici e loc de parcare legal pe care daca parchezi nu vine concesionarul cu cheia sa-ti dea o dunga.
        • +1 (1 vot)    
          parcari (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:41)

          Almi [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Bucuresti

          inclusiv centrul vechi s-a transformat intr-o mare parcare,mai ales de cand au inchis o parte dintre restaurante.
    • +1 (1 vot)    
      scuze, dar nu ai mai iesit in oras.. (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:35)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui VorbaLunga

      ..de ceva vreme: cocor 3 lei/h

      Din ce am observat pe tema parcare ilegala pe trotuar, cei mai suparati sunt oamenii din zona centrala care au trotuarele ocupate de masini. Daca s-ar aplica o asemnea lege in tot orasul, nu ar mai ave loc in spatiile de depozitare a masinilor ridicate, la cate masini s-ar aduna -> deci ridicare ar tb facuta doar in situatiile in care traficul e perturbat de masina, si ridicarea ar tb facuta in mai putin de 10 minute.
      In restul cazurilor, amenzi.
  • +5 (15 voturi)    
    Cateva afirmatii (Marţi, 19 aprilie 2016, 20:29)

    luptator_din_munti [utilizator]

    In orice oras civilizat nu exista aceasta concesionare a terenului public pentru locuri de parcare. Astfel multe locuri de parcare stau goale in absenta masinilor celor care au concesionat locurile, mai ales pe timpul zilei. Apoi legile din orice tara trebuie sa tina cont si de conditiile din tara respectiva. Iar in Romania blocurile ceausiste nu au fost prevazute cu suficiente locuri de parcare. Ce sa facem acum? Sa daramam blocurile? sa interzicem masinile? Sa ne putem lua masina doar cu aprobare de la partid si de la presedintele de asociatie? De ce toti pensionarii care au iesit la pensie la 40 de ani au loc de parcare si noi astia mai tineri care muncim cate 10-12 ore pe zi ca sa putem plati suficiente taxe printre altele sa le platim si lor pensiile speciale, si care ajungem acasa dupa ora 20,00 sa nu avem niciun drept? Avem si noi dreptul, astia care mai muncim in tara asta, sa mai traim pe pamantul asta? Ma gandesc din ce in ce mai tare sa va las, sa va las cu Piedone, sa va las cu PSD+PNL=LOVE. Sa va las in curtea spitalului, cu fundul pe galeata pe care ati primit-o mita electorala, asteptand un doctor sa va vada. sa vedem atunci la ce vor folosi toate pensiile voastre speciale, si parcarile voastre rezervate si afacerile voastre de plantat panselute si votat imbecili care sa va conduca.
    • -3 (3 voturi)    
      GRABESTETE SI PLEACA (Miercuri, 20 aprilie 2016, 7:56)

      sun [utilizator] i-a raspuns lui luptator_din_munti

      Cat mai poti pleaca din aceasta tara de ras
  • +6 (10 voturi)    
    ridicare masini (Marţi, 19 aprilie 2016, 20:54)

    underpressure [utilizator]

    Daca vrei sa o faci cu suces, angajezi 200 de pensionari part time le dai camere si procese verbale si sa vezi cum in 2 luni se curata sectorul 1. Rezolva si cu plata online a amenzii si toata lumea fericita.
    Sistemul asta cu ridicare e depasit total si creeaza numai nefericire pt cei care raman fara masini dar si pt primarie care incaseaza o mica parte din pretul platit, Grosul ramane la compania privata care cistiga licitatia pt aceasta activitate. e tot un fel de furt din buzunarul contribuabilului metoda asta. Daca poti sa ridici 200 de masini pe zi sau poti sa dai 1500 de amenzi pe zi de ce sa nu aleg varianta proasta cu 200 si din cuantumul incasarii sa primesti doar un procent mic...
    O timpenie fara margini, nimeni nu se uita cum procedeaza alte capitale europene.
    Hai Romania!
    • 0 (0 voturi)    
      Pai da (Miercuri, 20 aprilie 2016, 6:54)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui underpressure

      Pai aici este afacerea si de aici vin si banuti pentru partid.
      Scopul nu e sa-i disciplinezi pe soferi ci sa-i jegmanesti cu orice ocazie prin metode care sa permita obtinerea de bani pentru partidele politice.
      Cine tipa sus si tare ca masura-i buna? Boc, taticul banditilor de la PDL care au pus pe "piata" aceasta "inventie".
      Nu glumesc, cautati pe net.
    • +4 (4 voturi)    
      Care capitale? (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:54)

      LianaSerbanescu1 [anonim] i-a raspuns lui underpressure

      Pai, cum procedeaza alte capital? La Paris, mi-au ridicat masina, am luat metroul, am schimbat vreo doua linii, am ajuns la Porte de Cluny, am platit, parca, vreo 80-100 de euro si mi-am luat masina inapoi.
      Diferenta fiind ca situatia s-a rezolvata foarte usor, am telefonat la Prefectura Politiei, care mi-a spus unde sa merg, mi-au spus ce metrou sa iau, unde cobor si cum ajung, exact. Si ca a fost mult mai ieftin decat in sectorul 6, pe care cu onor il populez.
      In plus, aveam de platit si o amenda locala, de vreo 35 de euro, insa de aia am fost scutita, nefiind rezidenta; mi-au zambit si mi-au explicat ca nu am obligatia sa platesc amenda aia.
      La noi, iti iau si pielea de pe tine.
  • +2 (4 voturi)    
    Parcare nesimtita (Miercuri, 20 aprilie 2016, 0:24)

    ZaiR [utilizator]

    Cu sau fara aceasta abureala de lege (care evident nu va fi constitutionala in doi ani) tot cea mai buna solutie ramane a pietonului/soferului calcat de catre bizon in picioare.

    https://www.facebook.com/parcatboubucuresti/?fref=ts

    Lipitul acestor aptipilde nu va deranja decat pe cei ce sunt capabili sa incalce legea.
  • 0 (0 voturi)    
    MAFIA A FACUT PROCES ! (Miercuri, 20 aprilie 2016, 7:44)

    sun [utilizator]

    Sa faca guvernul o lege din care sa excluda firmele private si sa oblige primariile sa aiba acest serviciu si sa dea si pedepse pentru ridicarile abuzive, pentru abuzul de montare de indicatoare rutiere cu oprirea interzisa, pedepse pentru primarie pentru neasigurarea spatiilor de parcare! Sa vedem atunci cine mai cere aceasta lege ? cumva judecatorii care au parcari personale pe langa judecatorii? mafia nu ar mai avea interes .
  • -1 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 9:31)

    zgubilitix [utilizator]

    Astept si eu cu nerabdare eliberarea trotuarelor de masini parcate pe trotuar cu totul, cu toate cele 4 roti sau perpendicular pana la zid si care nu lasa deloc spatiu pt pietoni. Aproape zilnic dau de asa ceva.

    Pe de alta parte am mai spus-o: de ce nu se dau amenzi? Sunt sigur ca din amenzi s-ar acoperi costurile cu eventuali agenti angajati in plus, s-ar aduce venituri si s-ar elibera strazile si trotuarele.

    Si da, il poate amenda si in lipsa, se fac fotografii, se constata si pac, se trezeste cu amenda acasa.

    Ridicarea trebuie sa fie doar pentru cazuri extreme.
  • +4 (4 voturi)    
    Echilibru (Miercuri, 20 aprilie 2016, 10:09)

    GabrielDan1 [anonim]

    Trebuie gasit un echilibru intre lipsa cronica de locuri de parcare si cei care exagereaza cu maxima nesimtire. De exemplu sa fie ridicate masinile care blocheaza tramvaiul/autobuzul, parcheaza in statiile ratb, pe trecerea de pieton, in buza intersectiei (obtureaza foarte mult vizibilitatea).
  • -4 (4 voturi)    
    Ridicarile sunt un abuz, amenda e masura corecta (Miercuri, 20 aprilie 2016, 10:50)

    t4v1 [utilizator]

    Sa ridici masini pentru ca sunt cu o roata pe trecerea de pietoni sau ca au oprit pe banda 1 e un abuz.

    Ar fi un sut in fund dat mafiei ridicarilor ca regulamentul sa clarifice folosirea termenului "obstacol" din Art. 64. din OUG in sensul ca sa se poata ridica doar cand blocheaza circulatia.

    Daca si-ar dori rezolvarea problemei Primaria Sectorului 1 ar tebui sa ceara Guvernului/Parlamentului modificarea legii a.i. amenzile pentru parcare neregulamentara sa se dea in lipsa soferului.

    Interesul insa e sa se ridice in continuare masinile cu ajutorul firmelor private pentru ca 90% din bani ajung la aceste firme capusa pe cand in cazul amenzilor 100% ajung la bugetul local inapoi la cetatean.
    • 0 (0 voturi)    
      nu se pune masina in apropierea trecerii... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 14:42)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui t4v1

      ..d-apoi pe trecere!!!

      masini la distante mai mici de 25m de intersectie sau de trecere de pietoni -> obturarea campuli de vizibilitatea -> sanse foarte mari de accident.
  • +1 (1 vot)    
    inutila primarie (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:45)

    Bogdan31415 [anonim]

    Si acum primaria prin Politia Locala poate amenda parcarea.

    De ce nu o fac ? De ce vor cu ridicare?

    Daca ar da zilnic amenzi, in 2 luni nu mai parcheaza nimeni ilegal.

    In plus, Primaria nu ofera o alternativa viabila la deplasarea cu masina.

    Trebuie banda unica pentru transportul in comun: nu mai e aglomerat; ajunge la timp; scade numarul de masini din trafic; cresc numarul de locuri parcare disponibile; Scade poluarea.

    Se face in 1 luna: se pune vopsea galbena pe prima banda Circulabila , politia sta in intersectii; 2 saptamani da avertismente; apoi amenda.

    fb.com/speedupb
    • 0 (0 voturi)    
      din pacate (Miercuri, 20 aprilie 2016, 13:25)

      GabrielDan1 [anonim] i-a raspuns lui Bogdan31415

      cei care merg si sa i-a o paine sau 500 m cu masina (si sunt destui daca nu majoritari) nu isi vor muta dosul ever in autobuz indiferent cat de bine ar merge.
  • +1 (1 vot)    
    Nu se lasa şmecherii... (Miercuri, 20 aprilie 2016, 11:50)

    Olyx [utilizator]

    s-au obisnuit cu "CASCAVALUL" si uite ca or sa aiba castig de cauza...Sunt convins ca solicitarea Primariei sectorului 1 s-a facut cand primar inca era Chiliman, adica HOTUL dovedit de Parchet ca facea toate aranjamentele financiare in folos personal. Cum era si afacera cu ridicatul masinilor in sectorul lui unde plateai 1000 RON sa ti-o recuperezi...Parcari n-au facut , primarii, da' uite ca acum or sa faca "curatenie". Legal...!
  • 0 (0 voturi)    
    ovidiuserban1653@gmail.com (Miercuri, 15 iunie 2016, 0:37)

    OvidiuȘerban1 [anonim]

    Când ar trebui să fie gata regulamentul?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi