Primaria Capitalei a castigat procesul in care un cetatean cerea anularea autorizatiei emise de municipalitate pentru pasajul de la Ciurel

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 14 aprilie 2016, 14:56 Actualitate | Administratie Locala

Pilonii podului de la Ciurel
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei a castigat procesul in care un cetatean cerea anularea autorizatiei de construire emise de municipalitate pentru pasajul de la Ciurel pe motiv ca aceasta ar fi fost emisa ilegal, in regim de urgenta, desi nu era nicio urgenta. La finalul anului trecut, Tribunalul Bucuresti a decis anularea autorizatiei de construire emisa in 2014 de Primaria Capitalei pentru pasaj. Instanta arata ca nu era nici o urgenta, asa cum este ea definita de lege. Primaria Capitalei a facut recurs, iar pe 11 aprilie 2016, Curtea de Apel Bucuresti a dat dreptate institutiei, decizia fiind definitiva. Pasajul de la Ciurel este finalizat in proportie de 50%, au declarat reprezentantii municipalitatii pentru HotNews.ro.


Procesul a fost pornit de un cetatean din zona, Mihai Danes, nemultumit de faptul ca piciorul podului se inalta la cativa metri de proprietatea lui si ii afecteaza viata si dreptul la prooprietate. "Nu sunt nemultumit pentru ca nu sunt expropriat ci pentru ca viata mea si a familiei mele este tulburata de actiuni ilegale care sunt scuzate  de interesul "public " in detrimentul interesului meu", spune Mihai Danes.


Tribunalul Bucuresti a anulat pe 30 octombrie 2015 autorizatia de construire  emisa de Primaria Capitalei pentru edificarea pasajului, aceasta fiind emisa ilegal, potrivit instantei, insa decizia nu era definitiva."Instanta dispune anularea autorizatiei de construire nr. 2/27.01.2014 emisa de PMB. Dispune desfiintarea lucrarilor efectuate in baza autorizatiei de construire nr. 2/27.01.2014 Cu recurs in 15 zile de la comunicare", se arata pe portalul instantelor de judecata.

Primaria Capitalei a facut recurs, iar pe 11 aprilie 2016, Curtea de Apel Bucuresti a dat dreptate institutiei, decizia fiind definitiva. Ramane de vazut cum isi motiveaza instanta decizia, existand o diferenta atat de mare intrec cele doua sentinte.




Mihai Danes a castigat in instanta, in iulie 2012, si anularea primei autorizatii de construire a pasajului, emisa de municipalitate in regim de urgenta, desi nu era nicio urgenta. In noiembrie 2013, sentinta a devenit definitiva. Primaria nu a tinut cont de decizia instantei si a emis o alta autorizatie, continuand lucrarile, Danes a atacat-o si pe aceasta in instanta, iar la inceputul anului 2014 a fost emisa si cea de-a treia, in baza careia se lucreaza acum, dar care a fost si ea anulata la prima instanta, in octombrie 2015. La recurs, Primaria a castigat.


In februarie 2013, si Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta de un grup de cetateni din zona  care nu sunt de acord cu acest proiect. Tribunalul Bucuresti a anulat pe 4 noiembrie 2014 Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre Autostrada A1, ce ar urma sa porneasca de la Ciurel si sa ajunga la autostrada, dincolo de soseaua de centura. In acest PUZ este trecut inclusiv Pasajul de la Ciurel. Procesul a fost intentat de mai multe familii care detin proprietati pe traseul acestei artere. Sentinta nu este definitiva.


Cetatenii din zona si societatea civila au declarat in nenumarate randuri ca se opun proiectului din urmatoarele motive:

     - este inutil, existand variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid. "Printre solutii se numara realizarea unei strapungeri care sa continue strada Preciziei pana in centura Capitalei, realizarea unei strapungeri pe strada Liniei, unde se afla o cale ferata abandonata si unde nu ar fi nevoie de expropieri pentru realizarea drumului pana la centura. O alta solutie ar fi realizarea unei strapungeri in continuarea bulevardului Timisoara, aceasta ar avea cateva sute de metri pana la centura si s-ar putea realiza foarte rapid. Toate aceste rute alternative ar duce la decongestionarea bulevardului Iuliu Maniu, fara sa fie nevoie de acest proiect megalomanic (drumul expres spre autostrada A1, n.r.)", a declarat Victor Rausse, unul dintre cetatenii afectati de proiect.

      - nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. "Acest PUZ decongestioneaza intr-adevar bd-ul Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece soferii care vin de pe A1 si de pe soseaua de centura vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independentei si vor trece prin zona Unirii spre autostrada Bucuresti - Constanta. De asemenea, drumul va crea o descarcare majora pe soseaua Virtutii, un drum important care leaga Drumul Taberei de nordul Capitalei", a mai declarat Rausse.

      - trece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua.

      - proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu in acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi in 2000 si care nu recomanda acest proiect drept o solutie viabila.



Cand au inceput lucrarile

Primaria Capitalei a demarat lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti in 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectiva, artera, de 8,3 km, ar fi urmat sa faca legatura intre Splaiul Independentei si autostrada A1. Licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de catre consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014.

Lucrarile au fost oprite la cateva luni dupa ce au inceput atat din cauza litigiilor cat si din motive financiare. In 2014 au fost reluate si de atunci se lucreaza in continu. In bugetul pe anul 2015, lucrarea a primit circa 64 milioane lei. Reprezentantii municipalitatii spun acum ca pasajul va fi gata in 2016.


Traseu drumul express
Drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.










3758 vizualizari
  • -3 (21 voturi)    
    oras pentru oameni, nu pentru masini. (Joi, 14 aprilie 2016, 15:37)

    Bogdan31415 [anonim]

    primaria lucreaza impotriva cetatenilor.

    Desi am nevoie de iesire spre Pitesti, sunt de acord cu acesti cetateni si ideile alternative propuse.

    Mai ales ca stim ca tot ce face Primaria Generala nu rezolva decat niste buzunare ale unor prieteni:
    - pasaj Banesa - prost facut - tot e aglomerat pe linia lui 5
    - pasaj Piata presei - intuil, tot e aglomeratie
    - pod Pipera - aglomeratia s-a mutat la Ambasada Chinei dimineata si pe pod seara.
    - pod Mihai bravu - prost facut- nu are bretele pentru Splai.

    etc etc
    • +3 (11 voturi)    
      Da ma.... (Joi, 14 aprilie 2016, 16:02)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Urmatorul pas ar fi ambulantele trase de cai nu?
    • +6 (12 voturi)    
      Si uitasem (Joi, 14 aprilie 2016, 16:10)

      silmix [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      Prostia din capul hipsterilor astora nu are limite..

      Toate alternativele sunt pe cealalta parte a Bd Iuliu Maniu care e si problema principala a sectorului ala.

      Pasajul Ciurel ar evita aglomerarea aia.

      Da cu hipsterii nu ai ce sa faci
  • +9 (9 voturi)    
    deci au trecut 6 ani (Joi, 14 aprilie 2016, 15:41)

    nick24 [utilizator]

    mai dureaza vreo 10 pana e gata...
    Oricum prioritare sunt strapungerile catre centura, din Crangasi, Militari ( capatul acestui drum expres), Drumul Taberei, etc, catre o centura de tip autostrada, cu pasaje, benzi de accelerare, pe 3 benzi pe sens, pt a scoate traficul din oras.
    Astfel daca vrei sa ajungi din Drumul Taberei, Militari, Crangasi in Pipera, Baneasa sa o iei pe centura pt a ajunge mai repede.
  • +5 (15 voturi)    
    In sfarsit (Joi, 14 aprilie 2016, 15:43)

    Primul [utilizator]

    A inteles toata lumea ca infrastructura ESTE O PRIORITATE
    • +1 (5 voturi)    
      da (Joi, 14 aprilie 2016, 16:05)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Primul

      Acum mai dureaza vreo 20 de ani sa faca ceva!
  • +3 (5 voturi)    
    Normal ca este urgenta (Joi, 14 aprilie 2016, 15:47)

    mitg [utilizator]

    Orice, dar absolut orice in tara asta cand vine vorba de infrastructura este "urgent".

    De la baile de la Aeroportul Otopeni care numai curate nu sunt (si cand sunt, miros a clorul ala infect ce impanzea spitalele in anii 80 si un usor damf de urina) la craterele de jumatate de metru din asa-zisele drumuri nationale la autostrazile care lipsesc cu desavarsire, tot ar trebui reconstruit in regim de urgenta.

    Dar si licitatia in regim de urgenta dureaza un an, apoi "studiul de fezabilitate" mai dureaza un an, apoi se pare ca licitatia originala trebuie refacuta pentru ca ori a dat firma faliment ori a dispus instanta anularea contractului etc ...
  • +9 (15 voturi)    
    ntz ntz ntz (Joi, 14 aprilie 2016, 16:09)

    Nevermind [utilizator]

    Cumva cetateanul este Mihai Danes - candidat USB Primaria sectorului 6?

    Ciudata omisiune curat jurnalistica... da, stiu... forzza usb, forzza nicu shordan, marian munteanu suxx
  • +7 (13 voturi)    
    proasta miscare cu danes pe listele usb (Joi, 14 aprilie 2016, 16:12)

    mmmircea [utilizator]

    Tipul e un pierde-vara cu vocatie de gica-contra, nu inteleg de ce l-au luat pe listele usb.
    • 0 (4 voturi)    
      ha? (Joi, 14 aprilie 2016, 17:15)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Cum de ce? Pai fix de aia. Se potriveste profilului si liderului.
  • +4 (10 voturi)    
    danes (Joi, 14 aprilie 2016, 16:18)

    ileana14 [utilizator]

    De ce nu se mentioneaza ca 'cetateanul' respectiv este candidat la primaria sector 6, unde se va construi pasajul? E clar care va fi prima (si poate singura) lui activitate ca primar.
    • -2 (8 voturi)    
      Macar sa iasa primar (Joi, 14 aprilie 2016, 19:50)

      marcelpanciu [utilizator] i-a raspuns lui ileana14

      Sint mici sansele sa iasa primar, dar macar tipul e un exemplu de implicare civica.
  • +1 (3 voturi)    
    ... (Joi, 14 aprilie 2016, 21:30)

    R.Stoian [utilizator]

    Cine spera ca se va darma ce s-a construit pana acum aici, este naiv. Podul de la Ciurel este util, problema este cu drumul expres catre A1. Pe trama propusa de PUZ-ul anulat definitv, s-a construit mult iar majoritatea terenurilor sunt proprietate privata + ca drumul ar fi trecut peste apeducte de apa potabila + f aproape de uzina de tratare a apei de la Rosu - protejata de legi europene privind siguranta alimentarii cu apa potabila. PMB a fost invinsa si a acceptat. Probabil acest drum nu se va mai face niciodata, sau daca se va mai face, niciodata in forma propusa de PUZ-ul anulat. Greseala PMB a fost ca nu a facut 2 proiecte separate, unul pentru pod altul pentru drum. Astfel ar fi fost in legalitate de la inceput si nu am mai fi avut parte de tot circul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    sect 6 (Joi, 14 aprilie 2016, 22:12)

    Elfu [utilizator]

    pt vest ar tb:
    - legatura prin vestul lacului intre maniu si giulesti
    - legatura giulesti - chitilei- jiului


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică