Studiul de fezabilitate pentru realizarea a 100 de kilometri de piste de biciclete in Bucuresti va fi reactualizat, iar lucrarile efective ar urma sa inceapa in acest an, a anuntat, joi, primarul general interimar al Capitalei, Razvan Sava, in urma unei intalniri cu ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer.

Pista de biciclete Buzesti - apr 2015 - 1Foto: Hotnews

"Este un studiu de fezabilitate intocmit in 2014, el acum se reactualizeaza. Ne dorim ca pistele de biciclete sa nu mai fie cele desenate si cele care nu au fost aprobate nici de Politia Municipiului Bucuresti, dar nici de cei care merg cu bicicleta. Sa avem niste piste in adevaratul sens al cuvantului, integrate, nu cum sunt acum: segmente de piste care nu pot fi folosite de la un capat la celalalt al orasului", a spus edilul, citat de Agerpres.

El a estimat ca lucrarile, care vor incepe in acest an, nu vor dura mai mult de un an - un an si jumatate.

Totusi, este putin probabil ca lucrarile la noile piste sa inceapa in acest an deoarece, m unicipalitatea actualizeaza abia acum studiul de fezabilitate, urmeaza licitatia pentru proiectare si executie, care poate dura intre cateva luni si un an, in functie de contestatii.

Cristiana Pasca Palmer a reamintit ca, inca din 2014, Ministerul Mediului a alocat zece milioane de euro pentru o retea de o suta de kilometri de piste in Bucuresti, dar ca lucrarile nu au demarat inca.

"Banii sunt inca disponibili la Ministerul Mediului in anul 2016 si am vrut sa stiu care este stadiul lucarilor, unde se afla dansii cu progresul in aceasta tema si sa asigur ca din partea noastra exista tot sprijinul, astfel incat, speram, pana la sfarsitul anului, aceste lucrari sa inceapa", a aratat ea.

Ministrul a subliniat, de asemenea, ca e important ca pistele noi sa fie integrate in planul de mobilitate urbana durabila.

Purtatorul de cuvant al PMB, Alexandru Ichim, a mentionat ca PMB va discuta inclusiv cu beneficiarii despre propunerile concrete de piste pentru biciclisti.

"Noile propuneri vor fi discutate direct cu beneficiarii, adica cu cei care utilizeaza bicicleta ca mijloc de transport, urmand ca solutia finala sa fie data in urma acestei dezbateri si in urma unui studiu facut de specialisti, nu de peisagisti, asa cum s-a facut pana acum. (...) In momentul de fata, in Bucuresti, exista trei variante de trasee de biciclete: pe trotuar, pe carosabil si solutia de la Calea Victoriei. Niciuna din cele trei variante nu corespunde nevoilor si realitatilor Capitalei. Studiul de fezabilitate realizat, de data aceasta, de specialisti in trafic va identifica solutia optima", a precizat el.

Ichim a adaugat ca prima componenta a proiectului va fi realizarea de piste care sa corespunda standardelor de siguranta, iar urmatorul punct ar urma sa fie realizarea de puncte de inchiriere de biciclete, dupa modelul capitalelor europene.

Primarul interimar al Capitalei, Razvan Sava, a declarat recent intr-un interviu acordat HotNews.ro pistele de biciclete vor fi facute pe marile bulevarde din Bucuresti, astel incat sa lege principalele intrari in oras de centru. In plus, in zona centrala, se va face un traseu care va porni de la Parcul Icoanei si va ajunge pana la Piata de Flori, pe stradute pitoresti din Bucurestiul vechi.

"Anul trecut in decembrie s-a semnat conventia cu Ministerul Mediului pentru accesarea celor 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km piste pentru biciclete (n.r. -banii s-au alocat prima oara in 2014). Acum suntem in faza de reactualizare a indicatorilor tehnico-economici din studiul de fezabilitate, astfel incat sa putem face o licitatie pentru realizarea pistelor. Dorim corelarea acestor piste cu cele prevazute in Planul de Mobilitate Urbana Durabila si in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana. Nu vom merge cu acele gaselnite ale administratiei Oprescu, unde s-au trasat toate trotuarele numai cu piste de biciclete, cu o simpla vopsea. Se vor face asa cum ni s-a recomandat de catre Politia Rutiera, pe carosabil, si sa fie sigure", a declarat Razvan Sava, primarul interimar al Capitalei, intr-un interviu acordat HotNews.ro la inceputul acestei saptamani.

Prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov se propune realizarea unei retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.

Traseele prioritare de 60 km sunt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)

2. Ride through Bucharest: Piata Unirii - Piata Victoriei (3.3 km)

3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Btneasa (6.5 km)

4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)

5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)

6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)

7. Along the Dtmbovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)

8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)

9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)

10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)

11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km)

12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov nu a fost inca aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, insa autoritatile promit ca acest lucru se va intampla in urmatoarele luni.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a fost aprobat recent de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si propune realizarea unui traseu cu prioritate pentru pietoni si biciclisti. In total, prin PIDU vor fi create piste pentru biciclisti cu o lungime de 42 km. Traseul pietonal si pentru biciclisti va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piata Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dambovita, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piata Constitutiei si va ajunge la Piata de Flori.

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori.

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic.