Razvan Sava, primarul interimar al Capitalei: Lucrarile la pistele pentru biciclete vor incepe in acest an

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 24 martie 2016, 14:23 Actualitate | Administratie Locala

Pista de biciclete Buzesti - apr 2015 - 1
Foto: Hotnews
Studiul de fezabilitate pentru realizarea a 100 de kilometri de piste de biciclete in Bucuresti va fi reactualizat, iar lucrarile efective ar urma sa inceapa in acest an, a anuntat, joi, primarul general interimar al Capitalei, Razvan Sava, in urma unei intalniri cu ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Cristiana Pasca Palmer.

"Este un studiu de fezabilitate intocmit in 2014, el acum se reactualizeaza. Ne dorim ca pistele de biciclete sa nu mai fie cele desenate si cele care nu au fost aprobate nici de Politia Municipiului Bucuresti, dar nici de cei care merg cu bicicleta. Sa avem niste piste in adevaratul sens al cuvantului, integrate, nu cum sunt acum: segmente de piste care nu pot fi folosite de la un capat la celalalt al orasului", a spus edilul, citat de Agerpres.


El a estimat ca lucrarile, care vor incepe in acest an, nu vor dura mai mult de un an - un an si jumatate.


Totusi, este putin probabil ca lucrarile la noile piste sa inceapa in acest an
deoarece, m unicipalitatea actualizeaza abia acum studiul de fezabilitate, urmeaza licitatia pentru proiectare si executie, care poate dura intre cateva luni si un an, in functie de contestatii.

Cristiana Pasca Palmer a reamintit ca, inca din 2014, Ministerul Mediului a alocat zece milioane de euro pentru o retea de o suta de kilometri de piste in Bucuresti, dar ca lucrarile nu au demarat inca.

"Banii sunt inca disponibili la Ministerul Mediului in anul 2016 si am vrut sa stiu care este stadiul lucarilor, unde se afla dansii cu progresul in aceasta tema si sa asigur ca din partea noastra exista tot sprijinul, astfel incat, speram, pana la sfarsitul anului, aceste lucrari sa inceapa", a aratat ea.

Ministrul a subliniat, de asemenea, ca e important ca pistele noi sa fie integrate in planul de mobilitate urbana durabila.

Purtatorul de cuvant al PMB, Alexandru Ichim, a mentionat ca PMB va discuta inclusiv cu beneficiarii despre propunerile concrete de piste pentru biciclisti.

"Noile propuneri vor fi discutate direct cu beneficiarii, adica cu cei care utilizeaza bicicleta ca mijloc de transport, urmand ca solutia finala sa fie data in urma acestei dezbateri si in urma unui studiu facut de specialisti, nu de peisagisti, asa cum s-a facut pana acum. (...) In momentul de fata, in Bucuresti, exista trei variante de trasee de biciclete: pe trotuar, pe carosabil si solutia de la Calea Victoriei. Niciuna din cele trei variante nu corespunde nevoilor si realitatilor Capitalei. Studiul de fezabilitate realizat, de data aceasta, de specialisti in trafic va identifica solutia optima", a precizat el.

Ichim a adaugat ca prima componenta a proiectului va fi realizarea de piste care sa corespunda standardelor de siguranta, iar urmatorul punct ar urma sa fie realizarea de puncte de inchiriere de biciclete, dupa modelul capitalelor europene.

Primarul interimar al Capitalei, Razvan Sava, a declarat recent intr-un interviu acordat HotNews.ro pistele de biciclete vor fi facute pe marile bulevarde din Bucuresti, astel incat sa lege principalele intrari in oras de centru. In plus, in zona centrala, se va face un traseu care va porni de la Parcul Icoanei si va ajunge pana la Piata de Flori, pe stradute pitoresti din Bucurestiul vechi.

"Anul trecut in decembrie s-a semnat conventia cu Ministerul Mediului pentru accesarea celor 10 milioane de euro pentru realizarea a 100 km piste pentru biciclete (n.r. -banii s-au alocat prima oara in 2014). Acum suntem in faza de reactualizare a indicatorilor tehnico-economici din studiul de fezabilitate, astfel incat sa putem face o licitatie pentru realizarea pistelor. Dorim corelarea acestor piste cu cele prevazute in Planul de Mobilitate Urbana Durabila si in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana. Nu vom merge cu acele gaselnite ale administratiei Oprescu, unde s-au trasat toate trotuarele numai cu piste de biciclete, cu o simpla vopsea. Se vor face asa cum ni s-a recomandat de catre Politia Rutiera, pe carosabil, si sa fie sigure", a declarat Razvan Sava, primarul interimar al Capitalei, intr-un interviu acordat HotNews.ro la inceputul acestei saptamani.

Prin Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov se propune realizarea unei retele de 250 km piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 km de piste pentru biciclete este de 50 milioane euro.

Traseele prioritare de 60 km sunt:

1. Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0.6 km)
2. Ride through Bucharest: Piata Unirii - Piata Victoriei (3.3 km)
3. Ride to Shop: Piata Victoriei - Btneasa (6.5 km)
4. Ride to Leisure: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
5. Ride to School: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
6. Ride to Office: Doamna Ghica - Pipera (6.3 km)
7. Along the Dtmbovita: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5.6 km)
8. Ride East: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
9. Ride to Rail: Basarab - Piata Romana (2.4 km)
10. City Center to Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5.2 km)
11. City Center to Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6.2 km)
12. Bucharest to Ilfov: Ring Road - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Planul de Mobilitate Urbana Durabila Bucuresti-Ilfov nu a fost inca aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti, insa autoritatile promit ca acest lucru se va intampla in urmatoarele luni.

Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a fost aprobat recent de Consiliul General al Municipiului Bucuresti si propune realizarea unui  traseu cu prioritate pentru pietoni si biciclisti. In total, prin PIDU vor fi create piste pentru biciclisti cu o lungime de 42 km. Traseul pietonal si pentru biciclisti va pleca de la Parcul Icoanei, va trece prin Piata Lahovari, str. George Enescu, Strada Brezoianu, un pod nou peste Dambovita, Parcul Izvor, bd. Unirii, Piata Constitutiei si va ajunge la Piata de Flori.

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In 2011 insa, cu aproape un an inainte sa inchida pistele, Politia Rutiera a cerut Administratiei Strazilor sa remedieze aceste erori.

Cu toate acestea, in acest interval de timp Administratia Strazilor nu a facut nimic.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2236 vizualizari
  • 0 (12 voturi)    
    prioritati (Joi, 24 martie 2016, 14:46)

    stefansb [utilizator]

    bun, sa facem piste pt biciclete. am mai tot auzit-o pe aia cu benzi speciale pt autobuze. si ce faci cand autobuzul ajunge pe o strada cu o singura banda pe sens?
    sunt tot felul de solutii din astea populiste, care n-ar fi rele, daca alta ar fi realitatea. realitatea e ca bucurestiul e un oras supraaglomerat. relitatea e ca Bucurestiul are o suprafata de 228 de km patrati, in care sunt inghesuiti 2,2 milioane de oameni, pe cand budapesta de exemplu are 525 de km patrati, unde traiesc 1,7 milioane de oameni. Acum poti sa desenezi cum vrei asfaltul, adevarul e ca sunt prea putine si prea inguste strazile, pt cata populatie se inghesuie pe spatiul ala. Adevarul e ca nu s-a stiut dezvolta o zona suburbana civilizata, in care sa locuiasca populatia, au fost inghesuiti toti in perimetrul restrans al bucurestiului de acum 40 de ani, ca toti vor sa stea pe langa metrou.
    Solutiile nu sunt atat de simple. Marcajele pe sosele nu vor rezolva problemele, in ciuda a ceea ce cred multi. Problema e ca soselele sunt insuficiente. Ca in loc sa se lase loc intre blocuri pt parcari, s-au turnat alte blocuri, care au atras alte masini in zona. Sau alte cladiri de birouri, care au atras si ele masini si trafic. toate in acelasi perimetru, care a devenit in timp supraaglomerat. acum poti sa desenzi cum vrei strada. Pur si simplu e prea dens orasul. e de doua ori mai dens ca Viena sau Amsterdam. Vreti piste ca la Amsterdam, dar nu spuneti ca la Amsterdam densitatea populatiei e la jumatate, deci si masini pe Km patrat sunt cu macar o treime mai putine, si de-aia mai au si loc de piste. Ia sa se dubleze peste noapte populatia Amsterdamului, si numarul de masini, sa vedeti daca mai au loc pe strazi si de piste de biciclete.
    • +5 (7 voturi)    
      solutie e simpla - mai putine masini (Joi, 24 martie 2016, 15:22)

      DSS [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      Nu trebuie sa mergi cu masina la munca, poti merge cu bicla sau cu transportul in comun. ca sa se intampla asta trebuie piste de biciclete peste tot si benzi unice pt transportul in comun.
      eu am masina, dar circul mai ales cu metroul. As folosi mai mult bicla daca ar exista infrastructura (eu merg la munca din Berceni in Militari).
      Romanul e fudul, el foloseste masina drept umbrela si daca are o pozitie sociala nu foloseste RATB, ca nu da bine
      • -5 (5 voturi)    
        vinzi masina? (Joi, 24 martie 2016, 16:01)

        stefansb [utilizator] i-a raspuns lui DSS

        si daca iti face piste de biciclete iti vinzi masina? ca daca nu ea ramane pe strada, care vor sa vina cu bicicleta la lucru in berceni.
        Cand mergi tu din Berceni in Militari, daca pleci cu bicicleta, nu dai de nici o strada cu o banda pe sens, unde mai sunt si parcate masini? pt ca ghici ce, daca mai multi vor folosi bicicletele, masinile tot vor fi parcate undeva. si nu cred ca le vor vinde prea multi, ca iarna nu poti merge pe bicicleta din berceni in militari. si deci, ce faci tu pe strada aia, pe care tre sa treci zilnic, si unde jumate de banda e blocata de masini, si pe cealata jumate iti intra ala din sens opus cu masina, care si el ocoleste o masina parcata, lasata de unul plecat cu bicicleta, dar care isi pastraza masina pt iarna sau pt plecarile la tara sau mare. pe unde vrei sa-ti faca primaria pista? vezi, asta nu intelegeti. ca pur si simplu nu se poate la o densitate de 8000 de oameni pe km patrat, sa ai aceeasi conditii ca la 4000. e ca si cum tu ai avea o garsoniera, si copiii ti-ar cere fiecare dormitor separat, ca asa au vazut la colegii care traiesc intr-o casa cu suprafata de 4 ori cat garsoniera ta. tu poti sa tragi cate un zid pe langa fiecare pat, sa zici ca are camera lui, dar chiar are?
        asa si cu pistele de bicilete pe care le-ai vazut tu intr-un oras cu 4000 de oameni pe km patrat, trasate intr-un oras de 8000 oameni pe km patrat. se pot desena, dar pot fi si functionale, data fiind aglomeratia? chiar crezi ca se poate desena o pista din militari pana in berceni? ca daca nu iti e inutila, daca ai doar 3 km de pista, doar reuseste sa incurce altii soferi in trafic pe portiunea aia.
        • -2 (2 voturi)    
          de fapt ai si raspuns (Joi, 24 martie 2016, 16:17)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

          ai masina, desi circuli mai ales cu metroul. o sa o pastrezi si daca circuli mai ales cu bicicleta. si o sa o pastreze toti. deci in acelasi oras, pe aceeasi suprafata, o sa fie acelasi nr de masini, unele in mers, altele in miscare, plus niste piste d e biciclete, dar care ocupa acelasi carosabil existent acum. nu va disparea nici o masina de pe strada, deci nu va fi mai fluid trafic. repet, masina incurca si parcata. iar tu tocmai ai spus ca ai masina desi circuli mai rar cu ea. va fi la fel si daca circuli cu bicicleta.
          oricat ati vrea voi sa credeti a se va rezolva problema, problema vine din densitatea popuatiei, nu din marcajele de pe strazi. si deci nu poate fi rezolvata cu marcaje.
          nu vor disparea nici 5% din masini, chiar daca s-ar umple bucurestiul de piste de biciclete. s-ar da doar mai multe amenzi pt cei care, neavand pe unde trece sau parca, vor bloca aceste piste. atat, asta e tot efectul, pt ca voi nu va dati seama ca problema e de desitate. arata-mi un oras de desnitatea bucurestiului plin de piste de biciclete
          • -2 (2 voturi)    
            corectare (Joi, 24 martie 2016, 16:22)

            stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            unele in mers, altele parcate
        • +1 (3 voturi)    
          pastrez masina (Joi, 24 martie 2016, 17:04)

          DSS [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

          eu o folosesc seara cateodata si in weekend mai ales, in afara Bucurestiului. In rest sta cuminte pe locul ei de parcare, care nu e in strada.
          Evident ca nu vor disparea toate masinile in plus (poate vor disparea din cele care sunt mai mult de 1 in familie) si trebuie gasit loc si pt ele. primaria trebuie sa investeasca in parcari supra si subterane unde sa dispara o parte din masini.
          in plus la noi este foarte ieftin sa detii o masina. Statul ar trebui sa intervina si aici, pt ca nu toti au nevoie de masina, dar daca tot este ieftin, de ce nu?
          este clar ca nu se pot rezolva probleme peste noapte, dar daca nu facem ceva, in curand nu vom mai circula deloc in Bucuresti. Solutiile sunt simple si au fost testate in orasele mari de afara.
          In timp se va dezvolta si zona metropolitana (si aici trebuie o strategie, pt ca acum doar cu masina poti ajunge de acolo la munca) care va absorbi o parte din locuitori, iar densitatea va scadea.
          avem mare nevoie de un primar cu viziune, nu de Firea trotuar
    • +2 (2 voturi)    
      cand ai ca primar un teren de 2 milioane in Buc (Joi, 24 martie 2016, 15:51)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      de ce sa vrei sa dezvolti zona metropolitana?
  • +2 (4 voturi)    
    Mea cupla (Joi, 24 martie 2016, 15:06)

    Martinezu [utilizator]

    Ti-am dat un "plus" din eroare. Se mai intimpla.!
    Nu ai fost niciodata la Amsterdam nu?
    Sa faci comparatie chiar cu Olanda tara cultului bicicletei, mi se pare prea de tot.
    Pai toata pledoaria ta pare fundamentata exact pe nevoia de biciclete intr-un spatiu stramt si aglomerat.
    • -6 (8 voturi)    
      asa si (Joi, 24 martie 2016, 15:20)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      asa si ce faci cu masinile? Amsterdam are o densitate de vreo 4000 de oameni pe km patrat, bucuresti de vreo 8000. daca maine se dubleaza numarul populatiei in amsterdam, automat se dubleaza si numarul masinilor. ele trebuie parcate undeva, iti garantez ca vor bloca strazile, cu toata cultura lor pt biciclete. pur si simplu la un numar dublu de populatie pe km patrat ai un numar dublu de masini, masini ce ocupa spatiu si daca merg si daca stau. iar spatiul ala va fi ocupat pe strazi.
      la fel, daca maine pleaca jumatate din bucuresteni in alte orase, o sa ai loc de piste de biciclete, o sa ai trafic redus.
      ia zi-mi si mie cum faci cand iesi dintre blocuri, pe straduta cu o banda pe sens, pe care mai stau parcate si masini jumate pe banda, jumate pe trotuar, sa trasezi pista de bicilete? ca daca ai doar pe 3 bulevarde mari e degeaba, trebuie sa poti sa si ajungi de acasa pe bulevardele alea.
      Ia imagineaza-ti acum ca jumate din blocuri dispar, in locul lor sunt parcari si strazi mai late. ai atunci loc de piste. pai ai.
      cam asta e situtatia in bucuresti. e de doua ori mai dens decat amsterdam, decat viena, decat berlin. adica mai multe masini pe o suprafata mai mica de strazi, ceea ce nu-ti permite fizic sa mai desenezi si piste de biciclete.
      Sa spui ca "la amsterdam au piste, sa faca si la bucuresti", ignorand realitatea ca orasul ala are de doua ori mai putina populatie raportat la suprafata, e din aceesi categorie cu aia care spun "in Olanda e pensia 1200 euro, sa o faca la fel si in romania". tre sa pornesti de la realitati, altfel bati campii. nu toate lucrurile sunt posibile
      • +3 (5 voturi)    
        Sa tot bati campii.... (Joi, 24 martie 2016, 16:13)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        Da-ne si noua exemple de capitale europene si nu numai, unde nu exista piste de bicicleta.
        Tu o tii una si buna cu Amsterdam...I-ati un city break acolo.
        Olanda are una din cele mai dense populatii din Europa si in fiecare , in FIECARE, oras /localitate exista piste.
        Lasa Olanda, ca macane rau. Vezi si tu alte tari cat de cat apropiate noua.
        • -3 (5 voturi)    
          pone mana si studiaza (Joi, 24 martie 2016, 16:31)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          pune mana si studiaza, sa vezi diferenta de densitate dintre orice oraaas olandez si bucuresti. sa-mi zici care e la fel de dens. si sa-mi spui cat se bazeaza new york pe transportul pe bicicleta, ca are densitate comparabila. eu nu zic sa nu fie nici o pista, eu spun ca sa crezi ca rezvolvi problema traficului intr-un oras de densitatea bucurestiului cu transportul pe bicicleta e SF. n-ai cum. mai sus cineva care sustine ideea asta recunoaste ca are masina, desi circul mai mult cu metroul. va avea si daca circula mai mult cu bicicleta. va sta parcata pe undeva si va bloca traficul pe o strada.
          tre sa intelegi ca intr-un spatiu restrans de 228 de km si 2,2 milioane de oameni, nu poti avea acelasi confort ca intr-un spatiu de 525 km patrati si 1,7 milioane (budapesta).
          n-ai cum pur si simplu. iar daca iti inchipui ca vor fi mai putine masini esti cel putin naiv. amicul tau de mai sus, sustinator si el al pistelor de bicilete, e exemplu perfect. are masina, desi nu o foloseste prea des pt ca merge cu metroul.
          • +1 (1 vot)    
            Stefane (Joi, 24 martie 2016, 17:32)

            bobo22 [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            Tu calculezi densitatea Amsterdamului luand in calcul si suprafetele acvatice.
  • +6 (6 voturi)    
    In sfarsit... era si timpul! (Joi, 24 martie 2016, 15:47)

    Nevermind [utilizator]

    Prioritatea 1 ar trebui sa fie "Ride through Bucharest: Piata Unirii - Piata Victoriei (3.3 km)". Ultimele 4-5luni am intarziat la munca din cauza aglomeratiei de biciclisti de pe banda/pista dedicata de pe Calea Victoriei. Mi se pare normal sa mai existe un traseu paralel, aflat la o mica distanta. Ideal ar fi sa se construiasca pe acelasi concept ca cel de pe Victoriei: 30% din carosabil pentru biciclisti, cu bordura inalta. Si aici se pot face pe ambele sensuri de mers cate o banda din cele existente, ca ne lovim unii de altii la cat de ingusta e cea de pe Victoriei. Chiar azi mi s-a intamplat. Nu e normal intr-o capitala europeana


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi