Timisoara: Flash-mob impotriva interzicerii bicicletelor in centru, 5 participanti au primit amenzi

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 5 martie 2016, 21:28 Actualitate | Administratie Locala

Circa 50 de persoane care se opun interzicerii bicicletelor in centrul Timisoarei au participat, sambata, la un flash-mob, intentia lor fiind sa adune cat mai multe amenzi pe care sa le conteste apoi in instanta, iar cinci dintre biciclisti au si fost amendati.

Cei circa 50 de biciclisti s-au adunat, sambata, in jurul orei 16.00, in fata Catedralei Mitropolitane din Timisoara, pentru a participa la un flash-mob impotriva unei decizii a Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei, care a interzis mersul pe bicicleta in mai multe zone pietonale din centrul municipiului, transmite Mediafax.

Organizatorii actiunii au declarat ca scopul flash-mob-ului a fost acela de a aduna cat mai multe amenzi pe care sa le conteste apoi in instanta, ei considerand ca decizia Comisiei de Circulatie este ilegala.

Dupa aproximativ jumatate de ora, biciclistii au pornit prin centrul Timisoarei, fie pe biciclete, fie pe langa acestea. Protestatarii au mers apoi in Piata Libertatii, dupa care si-au continuat drumul pe strada Emanoil Ungureanu. La un moment dat, pe strada pietonala Marasesti, biciclistii au fost opriti de politistii locali, care au amendat cinci dintre ei, sanctiunea minima fiind de 630 de lei.

Manifestarea s-a incheiat dupa aproape doua ore in Piata Victoriei, dupa ce biciclistii au hotarat sa se intalneasca in fiecare weekend, in acelasi loc, pana cand actiunea lor va avea succes.

In toamna anului trecut, Comisia de Circulatie din cadrul Primariei Timisoara a interzis accesul biciclistilor pe mai multe strazi din zona pietonala din centrul municipiului, stabilind si amenzi intre 630 de lei si 810 lei pentru cei care incalca decizia. Primarul Nicolae Robu sustinea atunci ca strazile pietonale trebuie sa fie pietonale si ca biciclistii au la dispozitie rute alternative.

"Masura a fost luata ca urmare a nenumarate semnalari din partea pietonilor ca nu se pot plimba nicaieri relaxati in oras, ca multi au fost loviti sau cel putin speriati de biciclete si diverse alte vehicule. Masuri similare au fost luate in toate orasele din lume faimoase prin inaltele lor standarde de civilizatie", spunea, in septembrie 2015, primarul Timisoarei.

Practic, prin decizia Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Timisoara a fost interzis accesul biciclistilor in pietele Unirii si Libertatii, precum si pe alte strazi din centrul istoric al Timisoarei. In Piata Libertatii exista, insa, o statie de biciclete construita printr-un proiect pe fonduri europene al Primariei Timisoara, de unde doritorii pot inchiria gratuit o bicicleta, timp de o ora, folosind cardul de transport in comun.


Citeste mai multe despre   









2156 vizualizari
  • +6 (12 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 5 martie 2016, 22:49)

    Nevermind [utilizator]

    Afla si biciclistii ca pieton inseamna altceva. Ei vor peste tot: carosabil, piste, treceri pietoni, trotuare. Nu numai ca vor, considera asta un drept. Miscati-va c.ru jos de pe bicla macar cand traversati, ca sa cereti prioritatea legala pentru PIETONI. Si poate invatati si semnificatia culorii rosii la semafor, cand serviti carosabil.
    • -2 (2 voturi)    
      Lasa-ma sa ghicesc (Duminică, 6 martie 2016, 17:01)

      SKBjull [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      bucurestean?

      1. Citeste tot articolul. Problema e ca administratia locala (aia cu palmierii, ca sa inlatur din start orice suspiciune de competenta), a cheltuit niste bani europeni care sa cumpere biciclete si sa amenajeze o statie intermodala (adica de unde te dai jos din tramvai si inchiriezi o bicicleta publica) exact in mijlocul noii zone "pietonale".

      2. Timisoara e unul din putinele orase mari romanesti care se preteaza la mers cu bicicleta. Fara diferente mari de nivel, oras compact cu densitare mare a populatiei, faci 30 de minute din orice capat in orice capat. Cu o conditie: pistele de biciclete sa fie amenajate cu cap. Pe de o parte Robu se lauda ca incurajeaza mersul pe bicicleta, pe de alta parte elimina o zona cat un oras mai mic. E asa greu sa trasezi niste piste, sa nu se incalece pietonii cu biciclistii?

      3. Sa stii ca nu trebuie sa ma dau jos de pe bicicleta ca sa-ti satisfac tie orgoliul de gras care sta la volan. Se poate foarte simplu trasa pe langa trecerea de pietoni banda mea de biciclist si ti se taie tie verdele intermitent la dreapta cat timp am eu si pietonii verde. Fiindca desi dati examen, tot nu ati invatat ce inseamna verde intermitent.

      4. Cel mai tare ma doare ca va fac voua loc pe sosele si nici macar nu apreciati. Si asta se vede cand ploua, cand brusc traficul din Timisoara devine sufocat. Nimeni nu se intreaba de ce...
      • +1 (3 voturi)    
        bingo (Duminică, 6 martie 2016, 19:30)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui SKBjull

        1. Nu am comentat imbecilitatea, apropo de statia intermodala. Insa in articol nu am vazut sa "protestati" pentru piste, ci pentru a merge peste TOT.

        2. Pieton inseamna ceva, biciclist altceva. Voi vreti peste tot, fara nicio regula si numai drepturi. Ca ce chestie? Again... unde este protestul pentru _piste_?

        3. TREBUIE sa te dai jos de pe bicicleta pentru a avea prioritate pe o trecere pentru PIETONI, fara pista. Oricat nu poate sa inghita orgoliul tau subtire si verde. Nu trebuie sa dai niciun examen ca sa inveti diferenta intre biciclist si pieton, e suficient dex-ul. Daca ar fi sa dai examen, l-ai pica cu brio cat timp nu poti intelege ca NU ESTI PIETON.
        Pe verde intermitent trebuie sa dau prioritate celor ce AU acest drept pe trecerea de pietoni. Adica NU biciclisti. Asta inseamna legal verde intermitent, si-mi da dreptul sa va alerg cand intrati in viteza pe trecere, fara sa va pese. Ceea ce si fac.

        4. Ooohhh... ce onoare... sariiiti... tocmai am aflat ca soferilor care platesc taxe sand shit li se face loc pe sosele de catre biciclisti. Mda... logica si retorica de biciclist. QED. La fel este peste tot cand ploua, nu numai in Timisoara. O multime de berbeci isi descopera talentul de sofer de duminica. Aici este jale, chill...
        • 0 (2 voturi)    
          cine a zis "peste tot"?.. (Luni, 7 martie 2016, 2:46)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          cand ai o strada lata de 10 metri nu poti sa faci o pista de biciclete de 2 metri? cica nu se pot "relaxa" pietonii... pai sa se relaxeze acasa.. o fi ea zona pietonala, dar e si o cale publica de acces.

          daca nu ai fi atat de inchistat in propriile preconceptii, n-ai fi "inventat" raspunul de la punctul 3. omul nu cere prioritate la orice trecere de pietoni, cere doar sa nu fie obligat sa se dea jos de pe bicicleta atunci cand are VERDE.. tu te dai jos si impingi masina prin intersectie??

          soferii platesc niste taxe penibil de mici in comparatie cu spatiu pe care il ocupa, poluarea (inclusiv fonica), riscul pentru ceilalti participanti la trafic. chiar si asa, sunt multi biciclisti care au o masina acasa. faptul ca 300 de zile pe an o tin parcata e in avantajul tau, nu crezi? mai ales ca platesc "taxe and shit" si nu folosesc nici 10% din spatiul pe care il folosesc masinile, ca sa nu mai vorbim de uzura carosabilului.. practic inexistenta in cazul bicicletelor.

          in final, vorbim de impartirea echitabila a spatiului public. momentan soferii si pietonii par sa aiba mai multe drepturi decat biciclistii. de ce? pe termen lung, nici macar nu este in avantajul lor.. poate intr-o zi te vei trezi din ignoranta si vei descoperi avantajele transportului pe doua roti. atunci le vei multumi celor care se lupta azi pentru un viitor mai bun pentru toti, inclusiv pentru tine. daca nu crezi, uita-te ce se intampla in toate orasele occidentale... chiar trebuie sa repetam greselile lor inainte de ajunge la aceeasi concluzie?
          • 0 (2 voturi)    
            practica zice (Luni, 7 martie 2016, 5:47)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Hai sa bagam si carute, ca e cale publica de acces. Si alea sunt eco + ca permit transportul la mai multi oameni.

            Inainte sa comentezi pe langa, ia vezi tu _exact_ ce zice omul: "Fiindca desi dati examen, tot nu ati invatat ce inseamna verde intermitent.". Si spune asta in timp ce recunoaste anterior ca nu sunt INCA pistele pe care le cere. Deci, ziceai?

            Las-o mai moale cu ignoranta cand nu esti in stare sa citesti macar un schimb de replici. Incidental, vara sunt pe 2 roti, cu aceeasi boala pe biciclistii nesimtiti care-ti sar in fata pe trecere, pedaland in viteza fara nici cea mai minima respectare a legii. Inclusiv pe Victoriei se dau pe carosabil, desi au mega pista pentru bicle. In Amsterdam nu am vazut biciclist cu drepturi speciale, in afara de pista. Unde era zona _pietonala_, isi misca curu jos si mergea pe langa bicla. Ceva ce se pare ca nu poti intelege ca rroman verde cu aspiratii inalte, desi se intampla intr-un oras occidental.
            • +1 (1 vot)    
              verde intermitent.. (Luni, 7 martie 2016, 10:35)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

              deci e intersectie cu semafor intermitent doar pentru tine? :) "incidental" esti genul care foloseste bicicleta doar pentru agrement, deci te lauzi degeaba. la semaforul la care pietonii (si potential biciclistii) au verde, tu trebuie sa dai prioritate. gandeste-te doar.. cu ce viteza trece printr-o intersectie o masina pe drum cu prioritate? te enervezi ca a trecut cu 50km/h si tu a trebuit sa franezi si sa te asiguri cand trebuia sa cedezi prioritate? acelasi lucru se intampla la trecerea de pietoni. doar ca tu respecti regula in cazul masinii de frica.. accidentul ar putea avea urmari grave. in cazul bicicletei te simti viteaz in cutia ta de metal. penibil..

              in Amsterdam biciclistii au la dispozitie o retea vasta de piste de bicicleta. ar fi imposibil sa le interzici accesul intr-o zona pietonala de marimea centrului Timisoarei... intamplator am locuit o vreme in Amsterdam.. si am mers doar cu bicicleta, deci stiu despre ce vorbesc. normal ca nu merge nimeni pe trotuar cand au la dispozitie cai dedicate. exista piste de bicicleta obligatorii, marcate cu cerc albastru, dar si unele optionale, marcate cu dreptunghi albastru. dar tu, "rroman verde", stiai asta, nu?..

              intamplator sunt si eu printre cei care uneori ajung sa mearga pe calea victoriei pe carosabil. se intampla vara in weekend, cand ies la plimbare toti fazanii si nu mai poti folosi pista de biciclete ca sa ajungi din A in B. stie oglinda ta despre cine vorbesc... ca in comentariul anterior ziceai ceva de "soferi de duminica".
              • 0 (2 voturi)    
                citeste legea (Luni, 7 martie 2016, 11:59)

                Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                Aia de o ignori. Pietonii au prioritate, biciclistii nu.
                Intamplator, poate te prind o data pe calea victoriei pe carosabil, in zona cu pista dedicata. Ca tot vorbeam de nedat 2 bani pe lege si nesimtire "civica" si te mai si lauzi ca o arzi pe carosabil cand ai pista, dar aglomerata de alti bizoni. Pentru ca tu biciclist si nimic nu conteaza. Nici bun simt si nici lege, cand tu vrei din A in B si pista este aglomerata.

                Apropo de prins... hint: am zis 2 roti, nu bicla. Incidental, ai inteles cat poti. In cazul de fata, nimic ;)
  • +7 (11 voturi)    
    . (Duminică, 6 martie 2016, 0:18)

    Bazil.the.3rd [utilizator]

    Intai mi-am invatat copilul sa se fereasca de biciclistii de pe trotuar ,apoi de masinile de pe strada.
    In ce priveste bicicletele in centru....te ia biciclistul din spate exact cand faci un pas la dreapta sau la stanga sa feresti rahatul de caine omniprezent.
    Asa ajunge "civilizatia" si in Romania.
    • 0 (2 voturi)    
      practic, ce l-ai invatat?.. (Luni, 7 martie 2016, 2:48)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bazil.the.3rd

      ca toti sunt rai si el e o victima?.. :)
  • -2 (2 voturi)    
    Civilizatie (Duminică, 6 martie 2016, 1:24)

    _eu_ [utilizator]

    Civilizatie nu inseamna sa interzici bicicletele, si sa faci biciclistii sa respecte ceilalti participanti in trafic (pietoni, masini, alti biciclisti).

    Poate amenzile ar trebui date pentru circulatie inadecvata - viteza mare pe trotuare, lovirea pietonilor, nerespectarea regulilor de circulatie pe stazi etc.

    Eu folosesc zilnic bicicleta, fac in jur de 25km (in Tel Aviv) zilnic, pt a ajunge la munca si nu numai, insa nu deranjez pietonii, nu ii lovesc, nu ii sperii. E adevarat ca mai trec uneori pe rosu la semafor, cand circul pe strada. Sunt biciclist de ~5 ani si am numai beneficii din asta: conditie fizica buna, nu poluez, nu stau in dopuri de circulatie, nu stau inghesuit in autobuz, nu am costuri cu transportul.

    Oamenii pot deranja alti oameni si alergand! Or sa interzica alergatul? Solutia e sa determini oamenii sa se comporte civilizat si sa respecte pe cei din jur.
  • 0 (2 voturi)    
    biciclisti (Duminică, 6 martie 2016, 9:40)

    nimrod [utilizator]

    In sfarsit un capitol la care ne apropiem de vestici: tupeul biciclistilor. Recomand Viena, dar mai ales promenada din portul turistic Oslo, pentru comparatie. Iti risti viata plimbandu-te pe-acolo...
    • 0 (2 voturi)    
      sa fim seriosi... (Duminică, 6 martie 2016, 17:46)

      Gustav555 [utilizator] i-a raspuns lui nimrod

      Nu am vazut niciodata biciclisti pe Kartnerstrasse in Viena si nici pe Ramblas in Barcelona.
      • -1 (3 voturi)    
        unii nu inteleg scopul bicicletei.. (Luni, 7 martie 2016, 2:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gustav555

        nu vezi biciclisti pe Rambla? sunt inclusiv statii Bicing pe Rambla... este un mijloc de transport si preferam cu totii sa-l folosim ca atare, in conditii optime. daca te trezesti ceva mai devreme vei descoperi ca multi localnici care lucreaza in zona aia merg cu bicicleta la munca, dar nu pe zona pietonala, ci pe carosabil... limita 30km/h, ideala pentru biciclisti.

        problema apare pentru ca multi ignora pur si simplu nevoia oamenilor de a folosi mijloace alternative de deplasare - pietonii au trotuarul, masinile au strada. daca bicicleta nu are loc... isi face loc. e simplu. ar fi si mai simplu daca am gandi pe termen lung si am face in asa fel incat sa ne putem bucura cu totii de avantajele bicicletei ca mijloc de transport.
        • +1 (3 voturi)    
          damn... (Luni, 7 martie 2016, 5:54)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Tocmai m-ai facut sa inteleg rrrromii. Ca si aia spun la fel: pai daca n-am bani si moare copilasii de foame, iau. Cam cum iti faci si tu loc, peste tot, ignorand de la lege la bunul simt.

          In caz ca te obosesti sa citesti si ca bicicilst codul rutier, presupunand ca ai permis, vezi partea legata de deplasarea pe carosabil.
          Uite un rezumat: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_40149/Ce-obligatii-au-biciclistii-care-merg-pe-drumurile-publice.html

          Adica este cam ceea ce nu respectati voi in cvasi-totalitate
          • +1 (1 vot)    
            bunul simt e relativ (Luni, 7 martie 2016, 10:41)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            deci nu avem drepturi egale la utilizarea spatiului public? si exista legi care interzic accesul in pietele publice pe baza de etnie? ca altfel nu inteleg comparatia.. nu ca ar fi ceva de inteles..
            • 0 (2 voturi)    
              avem lege (Luni, 7 martie 2016, 11:52)

              Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Soferii o respecta sau sunt sanctionati. Pietonii o respecta sau mai sunt si sanctionati. Biciclistii nu servesc, pentru ca biciclisti.

              Comparatia era legata de exprimarea ta: daca nu e loc/voie, imi fac pentru ca vreau. Asa si rrrromii. Fura pentru ca moare copilasii de foame, asa cum nu respectati voi nimic pentru ca sunteti mai egali decat toata lumea. Ah, si pentru ca verzi.

              Intra pe link-ul ala si zi-mi cate respecti din _lege_. As merge pe pariat blind ca 5% dintre voi (sunt optimist) stiu legea si 1% o si respecta in totalitate. Adica ce trebuie sa respectam toti pe carosabil/trotuare, voi nu serviti. Pentru ca biciclisti. Oriunde si oricum.

              Da, bunul simt este relativ, ca si legea, in cazul biciclistilor.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică