Bucurestiul e un mare santier intarziat, iar nervii cetatenilor sunt intinsi la maximum de lucrarile care nu se mai termina. Pasajul de la Piata Sudului a fost realizat in proportie de 47%, iar termenul de finalizare este iunie 2016, potrivit municipalitatii, termenul fiind insa unul nerealist. Finalul anului este un termen optimist. Lucrarea trebuia terminata la finalul anului 2015, dar municipalitatea a pierdut finantarea europeana. Lucrarile de de modernizare a Soselei Pantelimon s-au executat in proportie de 70%. Si la aceasta lucrare sunt intarzieri, termenul initial de finalizare fiind sfarsitul anului 2015.

Piata Sudului1Foto: PMB

Pasaj subteran Piata Sudului

Piata Sudului 2

Piata Sudului 2

Foto: PMB

"Suntem aproape de finalizare cu devierea si modernizarea retelelor de utilitati (gaze, canalizare, alimentare cu apa, electricitate etc). In acest moment putem spune ca am ajuns cu lucrarile la peste 90%. E important de mentionat faptul ca, prin construirea acestui pasaj, retelele vechi au fost inlocuite integral cu unele noi, moderne, nu doar in perimetrul afectat de constructie, ci si in zonele adiacente, ceea ce inseamna ca dupa darea in folosinta a pasajului, creste nu doar siguranta in exploatare, dar si calitatea serviciilor publice pentru cetatenii din zona. In paralel cu aceste lucrari, constructorul lucreaza la realizarea efectiva a pasajului rutier, obiectiv care a ajuns astazi la 47 %", potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei.

Potrivit aceleiasi surse, se mai lucreaza la:

- Rampa de acces in pasaj de la Calea Vacaresti – 53 din 56 de pereti mulati au fost deja executati, se lucreaza si la structura de rezistenta.

- Rampa de acces de la Nitu Vasile – s-au construit 35 din cei 45 de pereti mulati, se mai lucreaza la structura de rezistenta.

- Placa centrala a pasajului a fost realizata in proportie de 60%.

- Cele patru pasaje pietonale care subtraverseaza pasajul rutier se afla in acest moment in diverse stadii de executie astfel:

1. Pasajul pietonal ce subtraverseaza Sos Oltenitei (pe partea dinspre Constantin Brancoveanu) – stadiu actual – 80%

2. Pasaj pietonal care subtraverseaza Sos. Oltenitei (pe partea dinspre Berceni) – stadiul actual 60%

3. Pasaj pietonal care subtraverseaza Sos. Oltenitei (pe partea dinspre sos. Berceni) – relationeaza statia de metrou Piata Sudului cu peronul statiei de tramvai – stadiul actual – 85%

4. Pasaj pietonal care subtraverseaza str. Serg. Nitu Vasile in dreptul intersectiei acesteia cu str. Secuilor. – 5% - lucrarile au inceput saptamana trecuta.

"Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este iunie 2016. Cauze intarzieri pasaj Piata Sudului: s-a lucrat permenant in conditii de trafic, fapt ce a generat probleme majore in relocarea tuturor utilitatilor. Constructorul nu a respectat graficul de executie a lucrarilor", motiveaza reprezentantii municipalitatii intarzierea.

In bugetul pe anul 2016 al Primariei Capitalei s-au alocat pentru pasaj Subteran Piata Sudului – 100 milioane lei.

Pasajul rutier subteran de la Piata Sudului trebuia terminat pana la sfarsitul lui 2015, fiind realizat in proportie de 90% pe fonduri europene. Din cauza faptului ca nu s-a respectat acest termen, Primaria Capitalei a pierdut finantarea europeana. Acum, termenul a fost prelungit pana pe 30 iunie 2016, iar daca nu se respecta nici aceasta data, primaria trebuie sa dea inapoi si banii decontati.

"La Piata Sudului, obiectiv a carui valoare a fost estimata la 127.140.761,05 lei, s-au cheltuit pana in prezent 18.401.041,88 lei (inclusiv TVA). Incepand cu 1 ianuarie 2016, orice decont al lucrarilor pentru acest proiect nu mai poate fi platit din fonduri europene, potrivit legii. Bucurestiul pierde astfel o finantare europeana de 83.894.535,75 lei, suma ce va fi acoperita din bugetul Primariei Capitalei, pentru continuarea lucrarilor", potrivit informatiilor furnizate de Primaria Capitalei.

Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 milioane lei. Constructor: Asocierea Astaldi – Euroconstruct, contractul de lucrari fiind de 88 milioane lei. Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti - strada Nitu Vasile, va avea o lungime de 356 metri si trebuia realizat in proportie de 70% cu fonduri europene nerambursabile.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%.

Proiectul presupune realizarea unui pasaj subteran rutier pe directia Calea Vacaresti - strada Sergent Nitu Vasile, amenajarea a patru pasaje pietonale de-a lungul pasajului rutier si catre statiile de tramvai, modernizarea carosabilului in intersectia calea Vacaresti - Oltenitei - Nitu Vasile prin asigurarea in giratoriu a patru benzi de circulatie, realizarea legaturii pietonale printr-un pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Soseaua Oltenitei, modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, iluminat). Proiectul vizeaza si lucrari de refacere a liniei de tramvai existente atat pe Calea Vacaresti, cat si pe Soseaua Oltenitei, dar si lucrari pentru liniile de troleibuz aflate in zona, amenajari peisagistice.

Modernizare Soseaua Pantelimon

"Stadiul lucrarilor este de 70%. Liniile de tramvai sunt finalizate in procent de 69%, carosabil - 85%, parcaje - 70%, amenajari urbanistice - 45%, amenajari edilitare - 50%, iluminat public - 65%, automatizari - 65%. Valoarea lucrarilor executate pana la data de 31 decembrie este de 90.000.000 lei fara TVA, ceea ce reprezinta un procent de 50 % din valoarea totala a tronsonului sos. Pantelimon", potrivit informatiilor furnizate de municipalitate. In plus, mai trebuie realizata o parcare park&ride la capatul soselei si un nod intermodal de transport.

In bugetul Primariei Capitalei pe anul 2016 s-au alocat pentru reabilitarea Sos. Pantelimon 118 milioane lei.

Lucrarile de reabilitare a Sos. Iancului si Pantelimon se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Lucrarile la Soseaua Iancului au fost finalizate la inceputul acestui an.

Pasajul de la Ciurel - Nod Virtutii

Pilonii podului de la Ciurel

Pilonii podului de la Ciurel

Foto: Hotnews

“Nodul rutier de la Virtutii este realizat in proportie de 42,5%. In acest moment sunt realizate: podul hobanat ( doua pile plus pilonul central), ­4 pasaje rampa urcare, ­2 pile din pasajul peste Soseaua Virtutii, un pasaj rampa coborare - realizat, pasaj rampa de coborare - 3 pile realizate, o pila neatacata, ­3 pasaje bucla urcare Virtutii, pasaj pe breteaua "D", o pila din pasaj pe bucla de coborare. La Pod Ciurel - o culee a fost finalizata. Cea de-a doua este in lucru (n.r. culee - infrastructura care se executa la capatul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia si a sustine calea de acces pe pod.) In plus, s-a finalizat zid de sprijin bretea dreapta, format din 10 tronsoane, la care s-au realizat sapatura; beton de umplutura si egalizare; beton armat, umplutura partiala", potrivit informatiilor furnizate de municipalitate.

Nodul Virtutii presupune construirea a 14 structuri de tip pod, dintre care unul este pod hobanat. Podul hobanat, supratraverseaza Dambovita, se intra de pe Splai, doua benzi de circulatie pe sens, se continua cu podul peste Virtutii. Podul hobanat are 2 pile (35 coloane) si un pilon central (24 coloane). Legatura intre podul hobanat si podul peste Virtutii este realizata prin mai multe structuri. Structurile presupun constructia a 4 pile ( 14 coloane). Podul peste Virtutii are 4 pile ( 68) coloane si o culee ( pila de capat) Coloanele au diametrul de 2 m si lungimea de 20m. Acestea se afla in continuarea podului hobanat si supratraverseaza Sos Virtutii( cu doua bretele de urcare/coborare).

Nodul Virtutii este estimat a se finaliza la sfarsitul anului 2016, potrivit reprezentantilor municipalitatii. In bugetul pe anul 2016 al Primariei Capitalei, pentru Penetratia Splaiul Independentei – Ciurel s-au alocat 40 milioane lei.

In prezent, pe santier se lucreaza. Asta in ciuda faptului ca in luna noiembrie 2015, Tribunalul Bucuresti a decis anularea autorizatiei de construire emisa in 2014 de Primaria Capitalei pentru pasajul de la Ciurel pentru ca primaria condusa de primarul Sorin Oprescu a emis acest document in regim de urgenta. Instanta arata ca nu era nici o urgenta, asa cum este ea definita de lege. In plus, autorizatia nu are la baza un Plan Urbanistic Zonal, potrivit motivatiei instantei. In plus, instanta a cerut demolarea lucrarilor efectuate in baza autorizatiei. Decizia Tribunalului nu este definitiva.

Procesul a fost pornit de un proprietar din zona, Danes Mihai, nemultumit de faptul ca piciorul podului se inalta la cativa metri de proprietatea lui si ii afecteaza viata si dreptul de proprietate. "Nu sunt nemultumit pentru ca nu sunt expropriat ci pentru ca viata mea si a familiei mele este tulburata de actiuni ilegale care sunt scuzate de interesul "public " in detrimentul interesului meu", spune Mihai Danes.

Mihai Danes a castigat in instanta, in iulie 2012, si anularea primei autorizatii de construire emisa de municipalitate pentru acest pasaj, tot in regim de urgenta, desi nu era nicio urgenta. In noiembrie 2013, sentinta a devenit definitiva. Primaria nu a tinut cont de decizia instantei si a emis o alta autorizatie, continuand lucrarile, Danes a atacat-o si pe aceasta in instanta, iar la inceputul anului 2014 a fost emisa si cea de-a treia, in baza careia sa lucrat pana cum, dar care a fost si ea anulata.

In februarie 2013, si Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta de un grup de cetateni din zona care au reclamat mai multe ilegalitati. Tribunalul Bucuresti a anulat pe 4 noiembrie 2014 Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre Autostrada A1, ce ar urma sa porneasca de la Ciurel si sa ajunga la autostrada, dincolo de soseaua de centura. Curtea de Apel a anulat pe 10 februarie 2016 Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres.

Primaria Capitalei a demarat lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti in 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectiva, artera, de 8,3 km, ar fi urmat sa faca legatura intre Splaiul Independentei si autostrada A1.

Licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de consortiul JV Bogl - Astaldi - Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Valoarea exproprierilor aferente lucrarii se ridica la 561.762.000 lei, iar lucrarile de contruire la 579.851.193 lei. Noul termen de finalizare al proiectului este 2018.

Strapungerea B-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu

"Lucrarea este executata in procent de 67%. Cele doua poduri de la nivelul solului, peste raul Dambovita, sunt realizate in proportie de 99 % si respectiv 95%. Pasajul suprateran este realizat in procent de 80%. Supralargirea bulevardului Nicolae Grigorescu este realizata in proportie de 65 %", potrivit informatiilor furnizate de municipalitate.

In prezent se lucreaza la relocarea utilitatilor, tablierul podului - armare, beton, iar atunci cand temperaturile vor permite si la asfalt. Una dintre rampe este in curs de finalizare, iar la cealalta rampa lucrarile sunt oprite pana la gasirea unei solutii cu privire la supratraversarea cablurilor electrice ale Transelectrica.

Termen estimat de finalizare a lucrarilor este iulie 2016. "Ritmul de executie este afectat de lucrarile la retelele edilitare: se deviaza retelele de electricitate – subterane si aeriene de inalta, medie si joasa tensiune, se realizeaza retelele de apa si canalizare si se deviaza relelele de apa industriala, se deviaza retelele de termoficare", potrivit municipalitatii.

In bugetul pe anul 2016 al Primariei Capitalei, pentru strapungerea B-dul Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu s-au alocat 33 milioane lei.

Proiectul a fost demarat în martie 2010 si ar fi trebuit încheiat la sfârsitul anului 2012. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani din cauza exproprierilor deoarece Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). In urma unei licitatii, valoarea proiectului a fost stabilita la 90 milioane lei. Lucrarile au fost reluate in luna martie 2014.

Lucrarea consta in largirea B-dului N. Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri si largirea trotuarelor la 5 metri. La intersectia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu va fi construit un pasaj suprateran peste raul Dambovita. Pasajul va avea cate doua benzi pe sens. In lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului doua poduri cu cate trei benzi pe sens.

In etapa a II a, (in baza unui alt contract), in conformitate cu Planul Urbanistic General al Municipiului Bucuresti, aceasta artera va fi continuata cu pasaj subteran, pana in zona intersectiei Sos. Oltenitei – Soseaua Vitan Barzesti.

Reabilitare bulevardul Liviu Rebreau - etapa II

"Lucrarile sunt executate in proportie de 76%. S-a demontat vechea linie de tramvai si s-a realizat sapatura acesteia intre Nicolae Grigorescu-Str. Barajul Dunarii. Pe segmentul cuprins intre Nicolae Grigorescu si str. Barajul Dunarii sunt in curs de realizare lucrarile la termoficare si au fost realizate carosabilul (la nivel de binder) si trotuarele. De asemenea a fost montata linia de tramvai intre str. Barajul Dunarii si 1 Decembrie", potrivit municipalitatii.

Au mai ramas de executat: 220 m linie de tramvai cale dubla, 300 m fir de contact, parcarea de tip parkandride, 300 metri drum carosabil, 350 metri drum Iluminat public.

Termen estimat de finalizare a lucrarilor este iulie 2016. Valoarea lucrarilor se ridica la circa 60 milioane lei. In bugetul pe anul 2016 al Primariei Capitalei s-au alocat pentru reabilitare linie de tramvai B-dul Liviu Rebreanu segment II – 9,7 milioane lei.

Primaria Capitalei a inceput in toamna lui 2015 lucrarile de largire a bulevardului Liviu Rebreanu, pe portiunea cuprinsa intre Aleea Barajul Dunarii si bd. 1 Decembrie 1918.

Primaria Capitalei a terminat lucrarile de reabilitare a bulevardului Liviu Rebreanu, portiunea cuprinsa intre bd. Nicolae Grigorescu si bd. Camil Ressu, la inceputul anului 2014. Au fost refacute partea carosabila, trotuarele si linia de tramvai, s-au amenajat parcari in spic pe marginea drumului si s-au trasat marcajele rutiere. Pistele de biciclete au fost amenajate pe trotuar, pe anumite portiuni. In 2015 s-au facut lucrari si pe portiunea cuprinsa intre bd. Nicolae Grigorescu si Aleea Barajul Dunarii, unde nu a fost nevoie de exproprieri. In prezent a ramas de facut doar bucata cuprinsa intre Aleea Barajul Dunarii si bd. 1 Decembrie 1918.

Modernizarea bd. Liviu Rebreanu, bucata cuprinsa intre bd. Nicolae Grigorescu si bd. Camil Ressu, a inceput in 2012 si avea termen de finalizare noiembrie 2013.

Modernizarea bulevardului pe acest segment a costat 17 milioane de euro, contractul pentru realizarea lucrarilor fiind atribuit asocierii Euro Construct - PACO.