Cetatenii din Grupul de Initiativa Floreasca cer primariei sa nu prelungeasca planul urbanistic care permite construirea a patru turnuri pe Calea Floreasca, langa Hala Ford

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 2 martie 2016, 11:08 Actualitate | Administratie Locala

Proiectul de pe Calea Floreasca
Foto: Hotnews
Cetatenii din Grupul de Initiativa Floreasca cer Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa nu prelungeasca planul urbanistic zonal care prevede construirea a patru turnuri cu inaltimi de 15- 25 de etaje, pe Calea Floreasca nr. 159 - 165, langa Hala Ford, monument istoric, si restaurarea halei. Oamenii spun ca infrastructura in zona este si asa subdimensionata, iar cele patru turnuri vor aduce masini in plus. In plus, noile constructii afecteaza monumentul istoric, fiind la o distanta foarte mica de el.

"Calea Floreasca la nr. 159 - 165 sector 1cuprinde  fostul parc al fabricii Automatica, in incinta caruia se afla
Turnuri Ford
Foto: Hotnews
monumentul istoric de categorie A - Halele Ford. Cladirile sunt proiectate de arhitect Paul Emil Miclescu si construite, in perioada 1935-1936. Terenul de 3,2 ha ce a apartinut fabricii, a fost vandut unui investitor privat ce doreste constructia a 4 turnuri cu 25, 20, si respectiv 15 etaje langa Halele Ford, adica imediata apropiere a unul monument istoric de categoria A (distanta mai mica de 100 m). In prezent, Cartierul Floreasca adaposteste 32 de imobile noi, ridicate pe infrastructura deja existenta de la inceputul procesului de edificare al cartierului. In extremitatea nordica a cartierului, spre Sos. Pipera, dar si spre sud, spre Sos. Stefan cel Mare a aparut un numar considerabil de turnuri si activitati incompatibile cu o zona rezidentiala. Printre efecte mentionam poluarea, dublarea consumului de utilitati pe retelele edificate anterior, triplarea numarului de automobile si de vehicule. Zona Floreasca este extrem de aglomerata, atat pe arterele principale, cat si pe cele secundare. Actuala infrastructura nu poate sustine o asemenea dezvoltare imobiliara", argumenteaza cetatenii.

Acestia spun  ca alesii locali nu trebuie sa prelungeasca Planul urbanistic zonal din urmatoarele motive:

1. Infrastructura este depasita, punand in pericol nivelul de confort al locuitorilor, precum si valoarea proprietatilor din cartier. In plus, retelele electrice sau cele de alimentare cu apa nu pot suporta onorabil nici macar consumul actual.

2. Spatiul public pietonal se va reduce considerabil.

3. Traficul va creste si mai mult (peste 1.000 de masini zilnic), ceea ce va acutiza si lipsa locurilor de parcare.

4. Regimul de inaltime al cladirilor propuse prin PUZ - aceasta ar insemna o extrem de agresiva rupere de scara in imediata vecinatate a unui monument istoric neglijat si intr-o zona in care maxima de inaltime este P+4, sub pretextul ca se va crea un "reper de inaltime".

5. Un santier extrem de poluant "zgomot, praf si trafic greu" pentru cel putin trei ani.

6. O umbrire masiva a frontului de est al Caii Floreasca.

7. O construire intensiva, fara suficiente spatii verzi reale, avand in vedere existenta unui subsol general peste care nu se pot planta arbori.
 
In plus, cetatenii cer investitorilor sa prezinte un studiu de impact cu privire la transportul in comun, circulatiile auto in conditiile cresterii fondului imobiliar privat si de birouri in zona,  circulatiile pietonale, gestionarea parcarilor pe proprietatea privata, cum va afecta aceasta dezvoltare impresionanta habitatul natural descris de lacul Floreasca, aflat in imediata apropriere, dar si Parcul Floreasca si  patrimoniul ￯ amplasarea a patru turnuri la o distanta mai mica de 100 m de Halele Ford, monument istoric de clasa A.

Mai mult, cetatenii doresc cercetari si statistici sociologice din care sa aflam cine vrea sa mearga pe jos, pe unde si de ce nu o poate face in prezent, o consultare publica asupra proiectului si un plan urbansitic zonal pe o suprafata mai ampla decat cea studiata in prezent.


"Dincolo de ilustratia flamboaianta a proiectului, au fost luate in calcul eventualele probleme tehnice? Cartierul Floreasca are nevoie de un pseudo-mall in aer liber sau de un real centru comunitar? Data fiind pozitia strategica a Halelor Ford, conexiunea cu centrul orasului, caracterul dintotdeauna rezidential al zonei, actuala absenta a unor functiuni culturale in cartier, ne intrebam daca s-a pus cumva problema reintegrarii imobilului fostei sucursale Ford in circuitul socio-economic si urbanistic, reabilitarea zonei si cresterea coeziunii sociale, ca urmare a proiectului de conversie (daca acesta exista cumva). Avand in vedere toate cele expuse cerem  Consiliului General al Municipiului Bucuresti sa nu aprobe prelungirea Planului Urbanistic Zonal solicitat pentru adresa Calea Floreasca nr. 159 - 165 sector 1", se arata intr-un comunicat trimis de Grupul de Initiativa Floreasca.


Despre proiectul imobiliar si cele 4 turnuri

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat, la sfarsitul lunii aprilie 2011, un Plan Urbanistic Zonal care prevede construirea a patru turnuri, pe Calea Floreasca, langa hala Ford, monument istoric. Cea mai inalta cladire avea 25 de etaje, urmata de o cladire de 20 de etaje si doua de 15. Proiectul propunea restaurarea Halei Ford, iar in interiorul ei se dorea amenajarea unui centru comercial cu dotari publice. Turnul de 25 de etaje avea functiunea de birouri, iar celelalte trei cladiri, locuinte.

Beneficiarul investitiei era societatea Primaverii Gardens. Terenul pe care s-au aprobat constructiile are aproape 28.000 mp si se afla in incinta fostei fabrici Automatica, la intersectia bulevardelor Calea Floreasca cu Mircea Eliade, langa Parcul Floreasca.

Planul Urbanistic Zonal are o perioada de valabilitate de 5 ani. Anul acesta, in luna mai, acesta expira, si intrucat nu au inceput lucrarile pana acum,  proprietarii au cerut prelungirea documentatiei de urbanism. Proiectul se afla in dezbatere publica pe site-ul Primariei Caitalei.


In 2015, terenul de pe Calea Floreasca, dar si Hala Ford au fost cumparate Globalworth, companie fondata si controlata de omul de afaceri grec Ioannis Papalekas, scria anul trecut Capital.

UPDATE:
"Nici Globalworth, si nici domnul Ioannis Papalekas, nu au cumparat tereneul de pe Calea Floreasca sau Hala Ford, la care se face referire,  si nici nu au avut vreodata o investitie sau o participare", potrivit unei precizari trimise de reprezentanti ai Globalworth catre HotNews.ro.


Despre Halele Ford


Halele Ford au fost construite in 1935 pentru fabrica de masini Ford.

Potrivit informatiilor de pe site-ul companiei, Ford si-a inceput relatiile cu Romania in anul 1928, atunci cand Andrei Popovici, secretarul Legatiei Romane la Washington, ii decerneaza lui Henry Ford un inalt ordin al Casei Regale ca "binefacator al omenirii, pentru dezvoltarea industriei, a relatiilor sociale si internationale". In 1931, Ford deschide o firma de vanzari in Romania, iar un an mai tarziu, in 1932, Guvernul Romaniei comunica filialei Ford din Anglia (care patrona firma din Romania) disponibilitatea de a deschide la Bucuresti o linie de asamblare.

"Astfel, ca urmare a acestei invitatii, in 1935, Ford a achizitionat un teren in cartierul bucurestean Floreasca, unde a construit o uzina moderna, dotata cu prima linie de montaj operationala din Europa de Est, si peste 100 de muncitori, care putea ansambla anual 2.500 de automobile si camioane. Cel de-al doilea razboi mondial a afectat insa operatiunile din Romania, iar in 1940 a devenit evidenta lipsa de lichiditati pentru importul de vehicule si piese de schimb din SUA. Astfel, in primul trimestru al anului 1940, Ford Romania a vandut toate automobilele pe care le avea in stoc, iar mai tarziu a fost epuizat si stocul de camioane. In martie 1940, nu au mai existat alte importuri din SUA, iar fabrica a inceput sa execute exclusiv comenzi ale armatei romane, care detinea un parc considerabil de camioane Ford V8 4x4. Odata intrata in sfera de influenta a Germaniei, importurile Romaniei din SUA si Marea Britanie au incetat, iar prin instalarea austriacului Wachner la conducerea fabricii, aceasta era practic condusa de filiala din Koln. Astfel, fabrica din Floreasca onora cererile armatei germane si romane si oferea unitati mobile de reparatii pe front. In august 1944, Guvernul Romaniei clasifica fabrica Ford Romania ca fiind "utilaje si constructii abandonate de inamic" si este inclusa sub control militar. Aceasta continua sa se ocupe cu repararea vehiculelor detinute de armata romana si cea rusa, cu mari pierderi insa, datorita gratuitatii oferite armatei ruse ca despagubiri de razboi. Odata cu incetarea razboiului, directorii filialei Ford din Marea Britanie au incercat sa reia legaturile cu Ford Romania, dar instaurarea comunismului si deprecierea monedei nationale au dus la suspendarea activitatilor in septembrie 1946. Intre timp, profilul uzinei Ford din Romania fusese schimbat in aparatura de automatizari, aici functionand firma Automatica si fiind construite noi hale. Din fericire, hala in care s-au ansamblat autoturisme Ford a supravietuit pana in zilele noastre. Propunerea Ford prevedea acordarea de asistenta pe o perioada de zece ani, timp in care trebuia refacuta industria romaneasca de automobile, insa ea nu s-a materializat. Cronologic, in fosta hala a uzinei Ford Romania isi au sediul firmele Autoindependenta (1948), ACRA (1951), Termotehnica (1959) si Automatica, al carei actionar majoritar devine firma Euroform Milenium in 2000", scrie pe www.ford.ro










6594 vizualizari
  • -2 (28 voturi)    
    corect (Miercuri, 2 martie 2016, 11:34)

    Primul [utilizator]

    Hai sa nu mai dezvoltam nimic nicaieri pentru ca santierul polueaza si cladirea e mai mare decat cladirile din jur.
    Sa ramana totul mic si urat cum ne-a aratat nea.Nelu', mai putin palatul parlamentului, ca aia trebuie sa se creada dumnezei.
    • 0 (10 voturi)    
      niste ipocriti (Miercuri, 2 martie 2016, 13:22)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Primul

      Uzinele ford ar trebui sa va spuna deja cam ce fel de incadrare are spatiul respectiv din punctul de vedere al utilitatii, adica zona industriala.
      In momentul de fata pentru un monument istoric insustrial cum sunt halele ford transformarea intr-un spatiu de birouri este un maxim de reutilizare si de revalorizare numai ca la niveul respectiv de inaltime (p+1 sau 2) rentabilitatea economica a spatiului respectiv este aproape imposibil de atins.
      PS: Poate ei in zona nau probleme cu utilitatile dar uzinele ford au alte ragordari la utilitati si au fost create pentru uz industrial nu doar pentru descarcarea toaletelor sau pentru becurile spatiilor de brouri.
      PS2: oricum zicea oprescu ca face o suspendata prin zona :) asa ca locuitorii din froreasca (initial zona a fostei protipendade comuniste) nu au decat sa il astepte sa le rezolve problema traficului.
      • +3 (15 voturi)    
        mergeți în zonă (Miercuri, 2 martie 2016, 14:23)

        verdeata [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        nu mai debitați aiureli. Tot ce spun petiționarii este adevărat.
        Dezvoltarea orașului nu trebuie să se facă în detrimentul locuitorilor din zonă, este mai normal ca orașul nou să se dezvolte excentric și dinspre periferie, nu peste orașul vechi. Și așa nu a mai rămas aproape nimic din ce avea Bucureștiul frumos.
        Locuiesc în Colentina, doar mai trec pe acolo că este o zonă care mai are ceva spațiu verde.
        Ne va mânca pe toți cancerul de atâta urbanizare imbecilă. Gândiți-vă și câți ani vor trăi copiii voștri în această poluare.
        Doar gândiți-vă, nu mai aruncați vorbe
        • -2 (8 voturi)    
          ce bine ca mori de grija celor din floreasca (Miercuri, 2 martie 2016, 14:45)

          snowflake [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

          dar il tot votezi pe hontanu care va face balci in parcul tei care e mai conlon'n tina ta.
          Cand se atinge careva de zona herastrau floreasca sar imediat de fund in sus organizatiile cand se construieste ca in jungla prin alte zone chiar in parcuri nu se mai organizeaza nimeni sa protesteze pentru ca balciul e interes national.
          • +3 (3 voturi)    
            ce incerci sa spui?.. (Miercuri, 2 martie 2016, 18:12)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

            daca intr-o zona s-a construit aiurea, ar trebui sa-i lasam sa faca la fel peste tot? un fel de "sa moara si capra vecinului"?
            esti patetic..
        • +1 (9 voturi)    
          Nu mai debita aiureli (Miercuri, 2 martie 2016, 15:26)

          Havel [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

          Teoria ta e ca daca apar constructii, este impotriva locuitorilor zonei. E penibila teoria asta. New York, Tokyo, Londra, Shanghai, Dubai, Hong Kong, Chicago etc. Nu ar fi ajuns centrele globale care sunt azi fara dezvoltare, fara cladiri inalte. Dezvoltarea aduce o economie puternica, un standard de viata bun.

          Constructiile acelea au ridicat mult zona Floreasca - Barbu Vacarescu. Devine cea mai scumpa zona din Bucuresti, si primii castigatori in afacerea asta sunt looserii care protesteaza (pentru ca valoarea zonei creste), fara sa isi dea seama ca ei de fapt profita din dezvoltarea asta fara sa ridice un deget.
          • 0 (0 voturi)    
            Atentie (Joi, 3 martie 2016, 16:40)

            Mari58 [utilizator] i-a raspuns lui Havel

            vezi opiniile de pe site PMB si apoi comenteaza >
            http://www.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte/pr_dezb_publica.php
    • +3 (9 voturi)    
      corect - dar fara ironie (Miercuri, 2 martie 2016, 15:17)

      ValentinStefan [anonim] i-a raspuns lui Primul

      Petitia mi se pare de bun simt (o, cu exceptia faptului ca ai 3 ani de santier)...

      discutam de o cladire de 25 de etaje intr-o zona cu P+4 pe o parte si p+10 cred pe cealalta parte care va arata obscen fata de ce este in jur.
      In plus infrastructura este neschimbata de zeci de ani in zona desi ocupantii au crescut masiv.
      Traficul in zona este crunt si va deveni si mai crunt pe masura ce zona de la promenada creste in continuare si se ocupa. Floreasca cu eliade nu are metrou iar traficul auto este absolut horror in fiecare dimineata deja.
  • -4 (22 voturi)    
    Care e problema? (Miercuri, 2 martie 2016, 12:29)

    Havel [utilizator]

    Este cumva un lucru rau sa existe dezvoltare, constructii noi? In proiect din cate am inteles este inclusa reabilitarea monumentului istoric. Care e problema atunci??

    Argumentele invocate sunt ridicole. O sa apara mai multe masini, cladirile noi fac umbra celor vechi, cladirile noi sunt mai mari decat cele vechi :)). In regula, aceleasi argumente ar fi putut fi invocate si acum 40 de ani, cand blocurile comuniste de 4 etaje erau mai mari decat casele din zona, le faceau umbra caselor din zona si aduceau mai mult trafic in zona. Pe logica asta, Bucurestiul ar fi ramas la colibele de pastori de pe vremea ciobanului Bucur....

    In concluzie, e o moda ca la fiecare constructie noua sa apara tot felul de Gica Contra.
    • +2 (18 voturi)    
      Mergi acasa la tine (Miercuri, 2 martie 2016, 12:44)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      Zona a fost blocata de noile cladiri de birouri, avand cele mai mari ambuteiaje.
      Ar fi bine sa se faca aceste constructii in cartierul tau, ca sa nu mai blochezi si sa poluezi cartierelele din nord.
      • -1 (15 voturi)    
        OK (Miercuri, 2 martie 2016, 13:13)

        Havel [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

        Cladirile alea de birouri din Nord au crescut enorm valoarea apartamentelor voastre comuniste. Asa ca ziceti mersi.

        Au adus ambuteiaje, asta e clar. Insa "ambuteiajele" din Bucuresti sunt joaca de copii pe langa cele din orasele dezvoltate din Vest. Paris, Londra, New York etc.

        Dezvoltarea aduce ambuteiaje. Insa dezvoltarea aduce si salarii mari, un nivel de trai foarte bun, investitii, locuri de munca, educatie etc.
        • -1 (5 voturi)    
          zău (Miercuri, 2 martie 2016, 14:59)

          verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Havel

          că nu sunteți în stare să vedeți dincolo de lungul nasului
    • -1 (3 voturi)    
      cred ca in toata mascarada asta e ..... (Miercuri, 2 martie 2016, 18:51)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Havel

      ....mana lui nicusor...cred ca pe tip nu-l duce capu' la altceva.....
  • +1 (17 voturi)    
    Ironic (Miercuri, 2 martie 2016, 12:47)

    CititorulComentator [utilizator]

    Majoritatea spun ca domne la noi nu sunt cladiri inalte si frumoase ca afara, dar la fiecare proiect de constructie se pun toti contra...mda. In alte tari in 20 de ani s-au construit orase intregi de zgarie nori...

    Tara inapoiata cu wc in curte!!!
    • +1 (9 voturi)    
      ... (Miercuri, 2 martie 2016, 13:47)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Doar cand vii de la tara astfel de cladiri ti se par frumoase. Sunt niste cladiri utilitare, cu arhitectura mediocra, gandite pentru cost minim. S-a spus foarte clar care e problema, zona e deja supraaglomerata, si va ajunge ca Pipera si Aurel Valicu daca se continua asa. Dar cand abia ai scapat de wc in curte, normal ca ti se pare fascinant sa vezi blocuri inalte si strazi aglomerate, "ca afara". O fi pentru voi, dar noi suntem deja satui de asa progres.
      • -1 (3 voturi)    
        atunci sa nu ii mai schimbe incadrarea (Miercuri, 2 martie 2016, 14:58)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

        din zona industriala in sparitii de birouri si sa tranteasca o rafinarie sa ii parfumeze bine dimineata la pranz si seara pentru ca nici blocuri noi nu ar fi bune ca "aglomereaza" zona.
        PS: intre noi fie spus daca nu iti place aglomeratia mutate taica la tara sa visezi doar porumb noaptea si nu iti fa probleme in privinta toaletelor caci tocmai ce nu a reinnoit bucurestiul contractul pentru toalete ecologice fara sa se aleaga macar cu o buda dupa ce a platit peste 40 de mil deci o sa iti gasesti toaleta automata (nici nu apuci sa faci ceva ca trage apa dupa tine :) ) la super pret :)
        • 0 (2 voturi)    
          ... (Miercuri, 2 martie 2016, 16:13)

          a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

          Nu e vorba ca nu se poate reconverti, ci ca nu e normal sa nu tii cont de infrastructura locala cand faci un asfel de proiect. Si nu vad de ce m-as muta din Bucuresti, doar pentru a lasa locul unora care nu stiu nici sa scrie in limba romana?
    • -1 (7 voturi)    
      Intr-adevar (Miercuri, 2 martie 2016, 15:18)

      Havel [utilizator] i-a raspuns lui CititorulComentator

      Foarte buna observatia. Romanii vor sa traiasca percum in Vest dar ii sperie dezvoltarea, pentru ca aduce "ambuteiaje".

      E plini de Gica Contra in Romania. Utopisti ecologisti care nu au iesit in viata lor din Romania dar viseaza o lume plina de biciclete si fara masini. Sa se duca sa se plimbe prin New York, Paris, Shanghai, Tokyo, Dubai si dup-aia mai vorbim de ce inseamna dezvoltare in secolul 21.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 2 martie 2016, 17:44)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Havel

        Cand stai in trafic cu orele sau nu gasesti locuri de parcare (gratuit ca nu vrei sa dai bani) tot tu esti ala cu gura mare.
        Infrastructura trebuie prevazuta inainte de a construi. Nu construiesti ca prostul si pe urma te plangi, asa cum s-a facut la Aurel Vlaicu, care dintr-un cartier ultra-linistit a ajuns un cosmar.
  • -1 (19 voturi)    
    Mda (Miercuri, 2 martie 2016, 12:48)

    HP [utilizator]

    Alt "bloculetz", alta firma de coco, alta gramada de masini si poluare.

    Sa-si faca firmele si corporatiile la mama naibii, in Giurgiu, in loc sa strice orasul.

    Zona aia din Floreasca, la Compozitori, e foarte linistita, curata si frumoasa. De ce sa o strici ?

    Ar trebui demolate toate cladirile de birouri construite dupa '90 in Bucuresti, care nu se inscriu in specificul arhitectural al zonei.
    • +3 (5 voturi)    
      Propun altceva (Miercuri, 2 martie 2016, 15:21)

      Havel [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Hai sa iti daramam tie casa mai bine. Ca asa vrea muschiu meu. Si dup-aia poti sa te duci la Giurgiu sau la mama naibii, unde vrei tu.
  • +2 (4 voturi)    
    antena 3 e aici (Miercuri, 2 martie 2016, 14:23)

    xanti [utilizator]

    Sa se mute in cladirile lui Voiculescu ca tot sunt goale si nu incaseaza statul nimic e ele.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version