Primaria Capitalei va monta parapeti de beton si limitatoare de viteza pe malurile Dambovitei, intre Pod Vitan si iesirea din Bucuresti. Decizia vine abia dupa ce doua persoane si-au pierdut viata

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 29 februarie 2016, 16:03 Actualitate | Administratie Locala

Pod Nicolae Grigorescu 1
Foto: Hotnews
Primarul interimar al Capitalei, Razvan Sava, a solicitat luni conducerii Administratiei Strazilor, institutie in subordinea municipalitatii, sa monteze limitatoare de viteza si parapeti de beton pe malurile Dambovitei, pe portiunea  drum cuprinsa intre Pod Vitan si limita administrativa a Municipiului Bucuresti. Decizia vine dupa ce saptamana trecuta au avut loc doua accidente in urma carora doi oameni si-au pierdut viata dupa ce au cazut cu masina in Dambovita. In zona respectiva bucati din gardul de pe malul apei lipsesc, potrivit lui Razvan Sava.

"In acest sens, s-a solicitat astazi Comisiei Tehnice de Circulatie, avizarea montarii unor limitatoare de viteza (din 800 m in 800 m) si a semnalizarii rutiere de atentionare pe portiunea de drum cuprinsa intre Pod Vitan si limita administrativa a Municipiului Bucuresti, sens Glina. Pe celalalt sens de circulatie dinspre Glina spre Pod Vitan se vor monta acelasi tip de limitatoare si indicatoare rutiere de limitare a vitezei, la care se adauga, in curba, panouri "Curba deosebit de periculoasa".  De asemenea, Administratia Strazilor va amplasa in aceeasi zona si parapeti de protectie din beton", se arata intr-un comunicat al municipalitatii.

Aplicarea acestor masuri costa 3,7 milioane lei, iar parapetii de beton vor fi montati, in regim de urgenta, pe o portiune de 6.800 m liniari, pe sensul de mers spre podul Vitan si 1.600 m liniari pe sensul de mers spre centura Capitalei.

Sute de soferi, majoritatea locuitori din zona, au iesit duminica dupa-amiaza cu masinile pe Splaiul Dambovitei pentru a trage un semnal de alarma pentru autoritati. Oamenii au cerut ca drumul sa fie mai bine semnalizat, asfaltul reparat, iar in zonele cu pericol de derapaj sa fie montati parapeti de beton.

Vineri si sambata au avut loc doua accidente in urma carora doi oameni si-au pierdut viata dupa ce au cazut cu masina in Dambovita.

Vineri, o tanara in varsta de 26 de ani si-a pierdut viata dupa ce a cazut cu masina in Dambovita, in zona targului Vitan. Sambata, un barbat a murit si alte doua persoana (un copil de 8 ani si mama acestuia) au fost grav ranite dupa ce masina in care se aflau a cazut in raul Dambovita, in zona Dudesti-Vitan.

Intrebat de ce acesti parapeti de beton nu au fost montati pana acum, Razvan Sava a declarat ca de intretinerea gardului de pe malul Dambovitei trebuie sa se ocupe Administratia Strazilor si Apele Romane, iar gardurile au fost montate de Administratia Strazilor, dar au fost furate.

"Sunt de doua luni in functia aceasta. Gardul acela care a fost montat s-a furat. Administratia Strazilor trebuia sa il puna inapoi pe portiunea pana la limita cu judetul Ilfov", a explicat Sava.










5781 vizualizari
  • +17 (23 voturi)    
    Elegaaaant (Luni, 29 februarie 2016, 16:20)

    termopan [utilizator]

    Poate trebuia sa devieze cursul Dambovitei sa ocoleasca masinile.

    Eventual putem monta parapeti si pe trotuare, poate va iau prin surprindere pietonii in timp ce parcati.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect! (Marţi, 1 martie 2016, 14:06)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      Da, ai dreptate, deviem și Dâmbovița și eventual lărgim sensurile la 4-5 benzi, poate-poate nimeresc și ei una!
      Auzi la ei, ”curba deosebit de periculoasa”. O singură curbă are toată bucata aia de splai între Centură și Târg, de 175-180 de grade, și aia e greu de luat? Bine, dacă vii pe două roți cu 180 și cu anvelope lucioase la cazanul cu tracțiune spate de 25 de ani, poate e un pic mai greu!
      Mama ei de treabă, cheltuie banii inutil, un giratoriu la intersecția de groază cu Centura nu ar face!!!!
      • +1 (1 vot)    
        curbă de 180° (Marţi, 1 martie 2016, 16:49)

        OvidiuȘerban1 [anonim] i-a raspuns lui Kap

        O curbă de 180° înseamnă întoarcere.
        Cum spui tu ar fi curba de 10-15°.
        • 0 (0 voturi)    
          Erată (Miercuri, 2 martie 2016, 11:34)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui OvidiuȘerban1

          Scuze, am greșit.
          Am vrut să spun 165-170 de grade.
          Întoarcere e la 360 de grade, iar 15 grade ar însemna un fel de ac de păr, automobilistic vorbind.
  • +13 (23 voturi)    
    Limitatoare de viteza? (Luni, 29 februarie 2016, 16:22)

    Ando [utilizator]

    O masura inutila de obicei, pe un bulevard cu doua benzi lung de 6-7km. Nu ajuta cu nimeni ca ne consumam toti franele si poluam sa acceleram la loc, si nu impiedica accidente, chiar le cauzeaza.
    Am vazut de atatea ori situatia cand unii franeaza prea tarziu la un limitator si cei din spate au fost luati prin surprindere.
    Pune-ti radare, nu limitatoare!
  • -1 (25 voturi)    
    mda... (Luni, 29 februarie 2016, 16:27)

    liviu_ [utilizator]

    fara proteste si fara sa moara oameni nu se misca nimic in tara asta...
    • +4 (8 voturi)    
      Iei minusuri degeaba (Luni, 29 februarie 2016, 17:29)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Devreme ce se platesc atatea taxe de drum in Romania ar trebui ca autoritatile sa aiba grija de viata oamenilor chiar daca unii is boi.
  • +11 (23 voturi)    
    Proasta idee (Luni, 29 februarie 2016, 16:43)

    M. G. [utilizator]

    Mai bine bagau radare fixe de-a lungul acelei strazi si faceau rost de bani la buget, in loc sa cheltuiasca aiurea ca sa nu mai moara vitezomanii.
    • -11 (17 voturi)    
      nu (Luni, 29 februarie 2016, 16:57)

      Amoredivino [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Nu este legal să se dea amenzi cu ajutorul radarelor fixe. Contravenția trebuie constatată de o ființă umană (polițist) live, pe loc.
      • +10 (12 voturi)    
        Really? Altii doar asa fac (Luni, 29 februarie 2016, 17:29)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Amoredivino

        primesti felicitarea prin plic, cu poze cu tot si poti contesta la tribunal. Nu e nevoie de un politzai cu salar baban sa te pandeasca....sunt si din astia dar rari.
        • +7 (7 voturi)    
          nu poti (Luni, 29 februarie 2016, 19:04)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

          sa dai spert radarului fix. iti trebuie musai unul ... uman :))
    • +7 (9 voturi)    
      nu e vorba numai de vitezomani (Luni, 29 februarie 2016, 18:24)

      VladSnow [anonim] i-a raspuns lui M. G.

      E vorba si de lucrari semnalizate prost.

      Uite de exemplu chiar semnul din poza. As putea paria ca semnul respectiv nu este presemnalizat cu niste indicatoare pe margine, eventual semnale luminoase.

      Daca mergi noaptea in spatele altei masini, eventual una mare cu geamuri fumurii care nu semnalizeaza trecerea pe banda din dreapta, te trezesti brusc cu semnul respectiv in fata, in dreapta ai masini, asa ca incerci sa-l eviti prin stanga. Si mai departe, esti in apa. Reactia corecta in situatia asta ar fi sa lovesti semnul de circulatie, nu sa tragi de volan, dar nu toti reactionam rational in situatii limita.

      La 50 km/ora ai nevoie de 24 metri pentru a frana (6 lungimi de masina). La 65 km/ora ai nevoie 36 metri pentru a frana (9 lungimi de masina). Asta presupunand ca esti atent la drum, altfel timpul de reactie creste.

      Vei spune ca nu trebuie sa stai lipit de cel din fata, si asa este. Dar nu cred ca am vazut pe cineva sa lase 6 lungimi de masina fata de cel din fata la 50 km/ora in Bucuresti. Pentru ca in secunda doi te trezesti cu o alta masina intre spatiul dintre tine si cel din fata.

      Oricum o iei si o dai, din vina lor, din vina altor soferi, din vina semnalizarii, din cauza vitezomanilor, important e ca mor oameni.

      Unii dintre ei sunt pasageri in masinile respective si chiar nu au nicio vina.

      Costul estimat pentru o viata de om este 9 milioane de dolari. Costul estimat pentru lucrarile respective este sub un million de dolari. Daca se salveaza si macar o singura viata, merita banii cu varf si indesat.

      Si radarele fixe clasice nu ajuta la nimic. Lumea invata unde sunt, si gonesc in rest. In plus mai ai si accidente de la cei care le stiu si franeaza brusc, si au in spate soferi care nu stiu ca sunt acolo.

      Daca vrei neaparat, trebuie sa pui radare care masoara medie de viteza pe segment de drum. Si oricum iti rezolva doar problema de viteza, nu si restul problemelor.
  • +18 (18 voturi)    
    Balustrada vandalizata (Luni, 29 februarie 2016, 16:52)

    Cote [utilizator]

    Pe toata lungimea soselei, Dambovita a fost marginita de o balustrada decorativa de fonta, in prezent vandalizata de (probabil) vanzatorii de fier vechi.

    Daca Politia era Politie, Primaria Primarie, legea lege - probabil ca gardul ar fi fost la locul lui si noi ne dadeam cu parerea despre altele.
    • +4 (4 voturi)    
      trebuia sa fie o zona de promenada (Marţi, 1 martie 2016, 8:52)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Cote

      Am fost infranti de culegatorii de fier si de indolenta si proasta gestionare a autoritatilor - platite de geaba...
      Acum va fi o zona cu betoane si gunoaie si plina de comunitari...
  • +13 (15 voturi)    
    Daca tot puneti parapeti de beton (Luni, 29 februarie 2016, 17:06)

    grobian [utilizator]

    Asfaltati Dambovita si puneti si pe ea limitatoare de viteza, e mai sigur.
  • +13 (17 voturi)    
    dambovita astupata (Luni, 29 februarie 2016, 17:20)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Dambovita trebuie astupata sau deviata prin afara Bucurestiului!
    Apoi facem in locul ei o frumoasa autostrada fara limita de viteza "ca in Germania".
    De ce sa nu poti merge cu 150 prin oras mai nene?!
    • -6 (6 voturi)    
      Poate traverseaza un om (Luni, 29 februarie 2016, 19:39)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      mergi pe camp mai baiatule, ca nu esti baiat de oras, n-ai respect pentru oras!
    • +4 (4 voturi)    
      no limit (Luni, 29 februarie 2016, 22:00)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      dar un BMW ursulet cu numere de Bulgaria, poate sa faca asta si acum
  • +11 (13 voturi)    
    Nu inteleg (Luni, 29 februarie 2016, 17:20)

    Confuzu [utilizator]

    Cum poti sa ajungi in Dambovita, e totusi o bordura acolo?... plus ca drumul e paralel cu Dambovita.

    Mai bine urmareau firmele care cumpara fier vechi. Ca poate n-ar mai dispare garduri si capace de canal.
  • +7 (7 voturi)    
    parapeti (Luni, 29 februarie 2016, 18:03)

    ingineru78 [utilizator]

    Parapetii de protectie trebuie montati la orice pod sau drum care merge paralel cu un rau. Din ce se vede in poza (nu stiu cum arata zona) bordura poate fi sarita usor de o masina chiar si la 50 de km pe ora. E suficient sa agati bordura cu roata, in timp ce feresti un taximetrist nesimtit si sa ajungi in Dambovita. O situatie la fel de periculoasa este la podul Ciurel, unde curba este inclinata gresit, iar parapetii se strica frecvent. Sefii de la Administratia Strazilor ar trebui cercetati pentru omor din culpa si nu ar trebui lasati sa dea vina pe soferi, ca merg cu viteza.
  • +1 (7 voturi)    
    in sfarsit, un lucru bun (Luni, 29 februarie 2016, 18:31)

    ciubex [utilizator]

    Nu vor mai fi decese ca urmare a inecului in Dambovita, insa daca se vor pastra vitezele celor ce au facut accidentele si au plonjat in Dambovita, vor muri striviti de betonul parapetului, lipiti ca mustele de pereti, ori de vor supravietui vor ramane eventual cu sechele sau paralizati pe viata.
    Lumea nu se invata sa conduca preventiv, ce-i daca ajungi mai tarziu acasa, astea-s conditiile de la noi. Protestati ca nu aveti strazi, protestati ca nu se folosesc banii in infrastructura.
    Ma rog, fiecare pasare pe limba ei piere, sper insa ca cei ce sunt sinucigasi si conduc ca zmeii sa nu mai ia si vietile altora!
  • +3 (5 voturi)    
    investigatii si solutii pe masura (Luni, 29 februarie 2016, 18:36)

    uman [utilizator]

    Poate ar trebui investigate intai de toate motivele care au dus la acele accidente tragice. E foarte important sa fie determinate cauzele. Chiar daca unul din raspunsuri va fi viteza excesiva, in realitate aceasta inseamna lipsa de experienta si de discernamant in cele din urma... Cauzele unor astfel de accidente pot fi extrem de multe - probleme tehnice ale vehiculelor, sicanari, acrosari, neantentie, viteza, starea de sanatate a soferului etc.
    Revenind la solutiile propuse - in anumite conditii si parapetii pot genera victime (daca nu poarta centura, spre exemplu), iar acele bumpere vor crea cu siguranta alte probleme - pierderea controlului pe umed/polei, franare brusca.
    Si o intrebare pe final: cand se va pune stop cu adevarat permiselor pe spaga?? Cat mai este tolerata aceasta infractiune cu consecinte extrem de periculoase?
  • 0 (2 voturi)    
    Cine e paznicul juridic? Sa plateasca vietile (Luni, 29 februarie 2016, 19:38)

    Maniu [utilizator]

    omenesti! Pana cand trebuie sa moara copii, ca sa se starpeasca ciuma cainilor, sa moara oameni la Colectiv sau inecati, pentru ca Administratia strazilor - prin slujbasii ei - sa constate ca trebuie sa asigure acolo malul Dambovitei? Sa le ceara si pielea de pe ei, altfel nu se vor urni sa-si faca datoria.
    • +2 (4 voturi)    
      Exact (Luni, 29 februarie 2016, 21:31)

      termopan [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

      Cand nu esti in stare sa mergi paralel cu raul e de vina administratia strazilor si politia locala...

      Eu zic sa ceara banii de la ROMATSA ca nu le-a dat culoar liber.
  • +1 (3 voturi)    
    Nimic fara "jerfa" (Marţi, 1 martie 2016, 11:44)

    bigbrother [utilizator]

    Asta ar trebui sa fie motto-ul tarii noastre. Nu stiu cum e la altii, dar la noi nimic nu se schimba cu adevarat pana nu moare cineva dar si atunci reactiile sunt intarziate de birocratia excesiva si proverbiala durere in ... cot a autoritatilor.

    S-ar fi zis ca dupa primul accident primarul ar fi trebuit sa ii ia la suturi pe cei de la Administratia Strazilor. In schimb mai moare un om (noroc ca n-au fost mai multi, cinste celui care i-a salvat) pentru ca primarul interimar sa reactioneze. Probabil exista un termen dupa care poti reactiona, niciodata mai devreme de doua luni sau doua accidente rutiere mortale.

    Si evident, daca un lucru este furat precum acel gard.eh, asta e, l-au luat, ce mai e de facut? Politia? Neah, astia doar merg la intimidare cu Loganul, n-ar fi in stare sa prinda hotul nici daca ar fi langa masina lor. Camere de luat vederi montate peste tot in oras? Nu se folosesc nici cele montate deja pentru ca daca le-ar folosi s-ar vedea toate problemele acestui oras.

    Poate candidatii la primarie vor intelege mesajul oamenilor si isi vor face treaba fara sa astepte sa mai moara cineva. Sunt zeci de moduri in care se poate afla in orice moment ce se intampla in orasul asta, unde sunt probleme, unde trebuie facut ceva. Nu de solutii ducem lipsa, vointa lipseste.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version