Protest la RATB: circa 30 de angajati au reclamat ca parcul auto este invechit si nu sunt piese de schimb. Regia promite ca lucrurile se vor schimba in 2016

de C. Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 26 februarie 2016, 15:32 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz RATB
Foto: RATB
Aproximativ 30 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB) au protestat, vineri, in fata Autobazei Militari, nemultumiti de conditiile de munca, salariile primite si dotarile tehnice, potrivit Mediafax. Reprezentantii RATB recunosc ca parcul auto este invechit si insuficient, insa spun ca situatia se va schimba in 2016.


"Suntem nemultumiti de activitatea legata de traseu. Nu mai sunt bani pentru intretinere, pentru soferii care vor sa lucreze suplimentar. O gramada de soferi de pe masinile noastre pleaca sa munceasca in strainatate, numai in Autobaza Militari avem lipsa de personal de 40 de soferi. Casierele lucreaza pe 900 ¬ 1.000 de lei si nu au unde sa isi faca nevoile fiziologice. Isi fac nevoile in pungi sau in cosuri de gunoi. S-au imbolnavit femeile din cauza conditiilor de munca", a spus Ion Usturoi, reprezentant al Federatiei Sindicatelor 2014, pentru sursa citata.

 De asemenea, cei aproximativ 30 de salariati RATB sustin ca printre cele mai mari probleme pe care le are Regia se numara lipsa pieselor necesare reparatiilor masinilor. "Avem un autobuz care a luat foc in traseu, pentru ei (n.r. - conducerea RATB) este ceva normal. Unele autobuze au probleme cu franele, aceste defectiuni tehnice apar si pe bord", adauga Ivan Florian, presedintele Sindicatului Transportatorilor APT din RATB, organizatorul protestului, citat de Mediafax.

Un alt motiv de nemultumire pentru sindicalisti este numarul insuficient de mijloace de transport in comun care circula pe strazile orasului. Sute de autobuze sunt stricate si pentru ca nu sunt bani necesari reparatiilor acestea sunt lasate in depou saptamani intregi, declara sindicalistii RATB.


RATB recunoaste ca parcul auto este invechit si exista un deficit de autobuze.

"RATB utilizeaza in prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adica 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponari (urmari ale accidentelor de circulatie) aflate in diverse stadii de reparatie. Restul autobuzelor sunt in perioada de reparatii curente, in urma reviziilor tehnice. Din parcul existent, 500 de autobuze sunt incadrate in norma de poluare Euro 3 si au grad de uzura de 10 ani (400 - marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 - Mercedes), cu o medie de utlizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzura de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) si 7 ani (150) si cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de intretinere pentru aceste autobuze au crecut foarte mult, avand in vedere ca acestea au iesit din perioada de garantie", se arata intr-un comunicat RATB.

In privinta tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), in timp ce numarul celor nefunctionale este de 219. Din numarul total de tramvaie, 297 au gradul de uzura de peste 100%, 82 au un grad de uzura intre 75-100%, 54 - un grad de uzura intre 50-75%, 32 intre 25-50% si numai 10 tramvaie sunt aproape noi, (cu un grad de uzura intre 0 si 25%). Si tramvaiele au un program periodic de verificari, revizii si controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000km si 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee.

Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numarul vehiculelor nefunctionale ridicandu-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzura de peste 100%, adica peste 89%, celelalte 32 de troleibuze avand un grad de uzura intre 75-100%.

Reprezentantii regiei spun ca situatia actuala a parcului de vehicule se datoreaza ultimilor trei ani de criza economico-financiara care au afectat bugetul RATB si au ingreunat mentinerea in exploatare a vehiculelor.
"Conducerea Regiei face eforturi ca in acest an sa readuca parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, in functie de alocarile financiare municipale. Incepand cu 15 februarie 2016, RATB a pus in practica un plan de masuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite si reducerea numarului calatorilor fraudulosi. RATB reinnoieste apelul adresat calatorilor detinatori de abonamente sa valideze toate calatoriile efectuate, in scopul imbunatatirii programului de circulatie pe fiecare linie, pe baza datelor obtinute prin sistemul automat de taxare", se mai arata in comunicatul regiei.












Citeste pe Stirile ProTV

Satul din Europa care a ales sa plateasca o amenda uriasa in loc sa primeasca 10 refugiati: "E simplu. Nu-i vrem aici"

Unul dintre cele mai bogate sate din Europa a ales sa plateasca o amenda de 200.000 de lire sterline pentru ca nu a dorit sa primeasca 10 refugiati, ca parte din cota impusa Elvetiei, sustine Daily Mail.
1100 vizualizari
  • 0 (2 voturi)    
    solutie simpla (Vineri, 26 februarie 2016, 16:18)

    Bogdan31415 [anonim]

    Banda unica #ratb1

    https://www.facebook.com/speedupb/
    • 0 (0 voturi)    
      aaa suntem deja in 2016 de 2 luni (Vineri, 26 februarie 2016, 16:37)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      ce tot promite regia?
  • +1 (1 vot)    
    Asa e (Vineri, 26 februarie 2016, 17:24)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Nu sunt bani pentru parcul auto, ci doar sume imense care ajung la mafia rosie cripto-comunista.
  • 0 (0 voturi)    
    !! (Vineri, 26 februarie 2016, 20:29)

    Natasa [utilizator]

    Pentru un transport in comun civilizat ar trebui sa iesim in strada cu totii, chiar si cei care cred ca ei nu ar pune piciorul intr-un autobuz! In orasul asta sunt bani pentru statui fara sens, dar nu pentru autobuze sau tramvaie noi! Rezultatul e un oras poluat, aglomerat pana la isterie, in care fiecare om circula singur in masina lui! Pe un drum de 4 km pana la serviciu eu ar trebui sa schimba 2 mijloace de transport si sa fac in medie cam 45 de minute! In medie, pentru ca se intampla ca tramvaiul sa vina si o data pe ora si atunci se schimba datele problemei. Nu mai vorbesc de jegul din tramvaiul 16, cred ca in Elvetia nici vitele nu ar transportate cu asa ceva!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi