Nicusor Dan si-a prezentat programul pentru Bucuresti: care sunt marile prioritati ale candidatului USB

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2016, 10:17 Actualitate | Administratie Locala

Nicusor Dan lansare USB
Foto: Facebook
Nicusor Dan, presedintele Uniunii Salvati Bucurestiul (USB) si candidat la Primaria Capitalei, a postat pe pagina de Facebook programul electoral. Documentul are 18 puncte si atinge principalele probleme ale orasului. La capitolul mobilitate, Nicusor Dan propune terminarea Soselei de Centura si a traversarilor peste aceasta, benzi unice pentru autobuze si troleibuze; cresterea vitezei autobuzelor si troleibuzelor, orar afisat si respectat de catre acestea, metroul usor pe infrastructura CFR existenta - triplarea astfel a lungimii retelei de metrou, mari parcari la intrarile in oras; parcari de-a lungul primului inel de circulatie, piste reale si parcari pentru biciclisti. Alte propuneri: rascumpararea terenurilor retrocedate in parcuri, modernizarea infrastructurii RADET, construirea de crese si gradinite, desfiintarea sectoarelor si exproprierea proprietarilor care isi degradeaza cladirile istorice.



Programul pentru Bucuresti al candidatului Nicusor Dan (Uniunea Salvati Bucurestiul) la Primaria Generala:

1. ECONOMIA

Economia este fundamentul dezvoltarii orasului. Propunem o schimbare fundamentala de viziune. Primariile nu mai trebuie sa se multumeasca sa imparta banii care le vin la buget ci trebuie ca, prin investitiile pe care le fac, sa atraga noi investitii private, care sa dezvolte orasul si prin aceasta sa aduca locuri de munca si bani mai multi la buget.

Proiecte:

    Dambovita, axa creativa a orasului: concentrarea firmelor de tehnologie, IT si industrii creative, in coabitare cu universitatile si campusurile universitare, de-a lungul Dambovitei. Definirea Bucurestiului ca centru regional in tehnologie, IT si industrii creative;

    Dezvoltarea pietei locale printr-o politica predictibila de achizitii a Primariei;

    Cadru investitional corect: administratie rapida (autorizari) si impartiala; licitatii transparente;

    Spatii gratuite pentru startup-uri.

2. ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA

Uniunea Salvati Bucurestiul (USB) militeaza pentru o administratie publica locala eficienta, organizata pe principii de management, care sa optimizeze interactiunea cu persoanele fizice si juridice.

Solutii:

    Interactiunea solicitantului doar cu autoritatea emitenta a actului final, aceasta asigurand interactiunea cu autoritatile emitente ale actelor sau formalitatilor preliminare;

    Plata online a tuturor taxelor si amenzilor si crearea unui portal pentru centralizarea informatiilor despre toate taxele si impozitele;

    Proceduri administrative precise si masurabile in interiorul institutiilor subordonate administratiei locale;

    Proceduri clare de selectie, evaluare, promovare si salarizare a functionarilor publici;

    Un audit periodic extern al managementului autoritatilor subordonate administratiei locale fata de aceste deziderate.

3. BANUL PUBLIC SI VALORIFICAREA PROPRIETATILOR MUNICIPALITATII

Trebuie sa inceteze cheltuirea aberanta a banului public.

Proiecte:

    Licitatii deschise, transparente, mediatizate, cu termene suficiente pentru o participare reala;

    Inchirierea la pretul pietei a proprietatilor Municipalitatii care nu au statut de locuinte sociale;

    Sistem online pe site-ul Primariilor care sa cuprinda in detaliu bugetul, contractele si facturile platite de acestea, cu corespondente intre cele trei niveluri.

4. TRANSPARENTA DECIZIONALA


Accesul cetatenilor la activitatea si la deciziile primariilor si a institutiilor subordonate este un principiu fundamental.

Proiecte:

    Sisteme on-line care sa urmareasca circuitul actelor administrative in interiorul administratiilor publice, inclusiv ale petitiilor cetatenilor;

    Registre publice on-line ale actelor emise de primarii si de institutiile subordonate

    Accesul cetatenilor la dezbaterile tuturor organismelor deliberative;

    Mecanisme on-line de emitere a actelor cu caracter normativ, care sa verifice automat daca s-au respectat normele de consultare a publicului;

    Dezbateri publice reale pe proiectele majore ale Primariei.

5. PROPRIETATEA SI CADASTRUL


Uniunea Salvati Bucurestiul (USB) militeaza pentru rezolvarea regimului de proprietate funciara si pentru instituirea unui sistem unic GIS pentru toata informatia administrativa cu componenta geografica

Proiecte:

    Instituirea unui registru unic in sistem GIS care sa centralizeze informatia cadastrala, informatia topografica, informatia fiscala si informatia postala;

    Transparentizarea proprietatilor publice ale municipalitatii si a contractelor prin care acestea sunt valorificate;

    Finalizarea procesului de emitere a titlurilor de proprietate.

6. TRANSPORTUL

Propunem o schimbare fundamentala de viziune, pe care orasele occidentale au adoptat-o deja in anii ¬70.
Proiecte:

    Terminarea Soselei de Centura si a traversarilor peste aceasta;

    Benzi unice pentru autobuze si troleibuze; cresterea vitezei autobuzelor si troleibuzelor, orar afisat si respectat de catre acestea;

    Metroul usor pe infrastructura CFR existenta; triplarea astfel a lungimii retelei de metrou;

    Mari parcari la intrarile in oras; parcari de-a lungul primului inel de circulatie;

    Piste reale si parcari pentru biciclisti.

7. EDUCATIA SI OPORTUNITATILE PENTRU COPII

Pe de o parte, Primariile trebuie sa aiba un rol activ in stimularea procesului educational. Pe de alta parte, Primariile trebuie sa sprijine parintii cu copii pe perioada cand acestia muncesc.

Proiecte:

    Construirea de crese si gradinite, pentru acoperirea deficitului de locuri in crese si gradinite;

    Crearea unui sistem public accesibil de after-school, inclusiv prin construirea de scoli acolo unde exista mai multe cicluri de invatamant;

    Retea de activitati extrascolare organizate de Primarie: cercuri pe discipline de invatamant, formare vocationala, activitati sportive;

    Crearea unei retele de locuri de joaca acoperite pentru copii;

    Catedre pentru un numar de profesori universitari de varf la nivel mondial, in special in tehnologie, IT si industrii creative;

    Educatie antreprenoriala pentru studenti, organizata de Primarie.

8. VIATA CULTURALA A ORASULUI

Bucurestiul are resursele umane si financiare pentru a se pozitiona ca un centru cultural regional. Trebuie doar ca Primariile sa actioneze ca o administratie publica in secolul XXI.

Proiecte:

    Infiintarea de centre culturale de cartier si revitalizarea spatiilor culturale abandonate (ex. cinematografele);

    Numirea unui bord cultural, format din personalitati incontestabile, care sa coordoneze alocarile de fonduri in sectorul cultural;

    Concursuri internationale de anvergura la achizitiile publice in arhitectura, urbanism si arta publica;

    Concursuri de proiect la alocarile de fonduri in artele specacolului;

    Alocarile de fonduri in artele spectacolului se vor face prin concursuri de proiect;

    Un festival international de anvergura al orasului Bucuresti.

9. PIETELE AGROALIMENTARE


Jumatate din pietele agroalimentare au disparut dupa 1990, iar jumatate din jumatatea ramasa au fost concesionate, astfel incat pretul de inchiriere a tarabelor a crescut de cateva ori.

Solutii:

    Cresterea semnificativa a numarului de tarabe, inclusiv prin rascumpararea de catre Primarii a pietelor agroalimentare cedate;

    Pret zero, subventionat de Primarii, pentru inchirierea tarabelor;

    Facilitarea transportului producatorilor din jurul Bucurestiului la pietele din Bucuresti.

10. FACTURA LA INTRETINERE


Bucurestiul plateste gigacaloria (productie + distributie) cu 325 lei. Municipalitatea plateste anual aprox. 150 milioane de euro subventie la caldura. Datoria RADET este de 900 milioane de euro.

Solutia:

Tehnologia moderna permite producerea energiei termice la un pret de 135 lei / gigacalorie. Prin investirea in propriile centrale termice ale municipalitatii, pretul gigacaloriei (productie + distributie) ar ajunge la 170 lei. In 6 ani, Bucurestiul poate finaliza constructia unor astfel de centrale, pentru toate locuintele din oras.

11. SPATIILE VERZI, POLUAREA SI SANATATEA POPULATIEI

Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana desi nu are industrie. La mai multi indicatori, poluarea atmosferica depaseste nivelul maxim admis de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Incidenta bolilor respiratorii la copii si a bolilor cardio-vasculare la varstnici s-a dublat in ultimii 10 ani.

Solutii:

    Eliberarea parcurilor de constructii si terase ilegale; rascumpararea portiunilor retrocedate;

    Amenajarea ca zone de recreere a salbei de lacuri din nordul Bucurestiului si a Lacului Morii;

    Inventarul exhaustiv al spatiilor verzi existente si respectarea stricta a legii de interzicere a construirii pe spatiile verzi;

    Respectarea stricta a legii in santierele de constructii.

12. BAZELE SPORTIVE SI CENTRELE DE CARTIER

Bugetul Bucurestiului permite construirea unor baze sportive de cartier si a unor centre culturale de cartier. Astfel, locuitorii pot avea acces, la un pret modic, la piscine si terenuri de sport precum si la locuri publice unde sa se poata intalni fara a fi obligati sa vina pentru asta in centrul orasului. Organizatii non-guvernamentale s-au aratat capabile sa impulsioneze viata sociala in anumite cartiere, Primaria trebuie sa incurajeze prin alocari de fonduri transparente astfel de initiative.


13. PATRIMONIUL CONSTRUIT

Patrimoniul construit reprezinta capitalul comercial al orasului. El da identitate orasului. Iar identitatea este ceea ce atrage, in competitia globala, atat investitorii cat si turistii. In ultimii ani, patrimoniul construit a suferit distrugeri dramatice.

Solutii:

    Inventar al cladirilor din zonele istorice;

    Finantarea de catre Primarie a studiilor de restaurare a cladirilor istorice (nu si a restaurarii insasi);

    Exproprierea proprietarilor care isi degradeaza cladirile istorice;

    Respectarea stricta a legii si a regulamentului de urbanism, astfel incat sa existe o piata nedistorsionata a cladirilor istorice, iar cladirile din zona istorica sa valoreze mai mult decat terenul de sub ele.

14. PROTECTIA SOCIALA

Bucurestiul are restante importante la asigurarea protectiei sociale a persoanelor vulnerabile si la accesul persoanelor cu dizabilitati. Rezolvarea normala a problemei persoanelor vulnerabile va evita folosirea de catre acestia a adaposturilor surogat: transportul in comun si camerele de garda ale spitalelor.

Solutii:

    Stoparea cersetoriei (inclusiv a formelor disimulate: spalatori de parbrize, parcagii);

    Adaposturi pentru persoanele vulnerabile, care sa le ofere servicii sociale minimale: masa, cazare, dusuri, asistenta medicala minimala;

    Asigurarea accesului persoanelor cu dizabilitati in mijloacele de transport si in institutiile publice;

    Implicarea ONG-urilor de profil in realizarea proiectelor de protectie sociala;

    Atribuirea locuintelor sociale in baza unor criterii ferme;

    Construirea de locuinte sociale.

15. PREVENIREA EFECTELOR CUTREMURULUI


Specialistii afirma ca la un cutremur de intensitatea celui din 1977, mii sau chiar zeci de mii de bucuresteni pot sa moara.

Solutii:

    Elaborarea hartii de risc seismic si a studiilor de vulnerabilitate seismica a tuturor cladirilor;

    Finantarea de catre Primarie a studiilor de consolidare;

    Consolidarea in ritm sustinut a cladirilor incadrate ca avand risc seismic, prin functionalizarea sistemului national de credit pentru consolidare seismica;

    Respectarea stricta a legii in constructii.

16. PROBLEMA CAINILOR VAGABONZI


Este o problema nerezolvata in totalitate la nivelul efectelor si nerezolvata deloc la nivelul cauzelor.
Solutii:

    Ridicarea de pe strada a tuturor cainilor vagabonzi si ducerea lor in adaposturile Primariei;
    Evidenta exacta a tuturor cainilor din Bucuresti, cu sau fara proprietar;
    Sterilizarea tuturor cainilor comunitari; incurajarea sterilizarii cainilor cu stapan;
    Amenzi drastice pentru persoanele care abandoneaza caini;
    Controlul ONG-urilor de protectie a animalelor asupra activitatii adaposturilor de caini comunitari.

17. RESPECTAREA LEGII

Administratia publica locala se confrunta cu o incidenta uriasa a actelor administrative ilegale si a faptelor ilegale nesanctionate de institututiile de control.
Proiecte:

    Proceduri clare de emitere a actelor administrative, in detalierea legislatiei nationale, care sa reduca la minimum marja de apreciere a functionarului;
    Functionalizarea institutiilor de control, in special a Politiei Locale.

18. ORGANIZAREA ADMINISTRATIVA

Uniunea Salvati Bucurestiul (USB) militeaza pentru modificarea formei de organizare administrative a Bucurestiului, prin:

    Inlocuirea diviziunii administrative a sectoarelor cu cea a cartierelor, mult mai omogene din punct de vedere social;
    Subordonarea administratorilor cartierelor Primarului General, pentru o administrare unitara a orasului.


Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
15451 vizualizari
  • +34 (44 voturi)    
    Are votul meu (Miercuri, 24 februarie 2016, 10:25)

    @Mishu [utilizator]

    De abia aștept programul gospodinei firea ::)))
    • -9 (35 voturi)    
      programul lui Dan Nicusor (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:26)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      este foarte bun, eu sunt de acord cu toate punctele...dar nu va realiza nimic din ce a propus. Este singur, independent, nu are sprijinul niciunui partid....il vor manca rechinii de primari de sector si consilierii; astia voteaza cum le spune partidul, nu cum e interesul cetateanului..vor vota contra tuturor propunerilor, numai si numai sa il submineze si sa nu faca nimic (ca peste 4 ani sa iasa candidatii lor).
      • +21 (29 voturi)    
        De incredere (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:41)

        Arh. [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Nicusor Dan a arata ca se poate! S-a luptat cu forte mult mai mari decat el, dar cu toate astea a castigat multe procese impotriva celor care au contribuit la distrugerea Bucurestiului. Are votul tuturor oamenilor lucizi din orasul asta. Si sper sa fie cat mai multi.
      • +18 (22 voturi)    
        De acord (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:07)

        CristiG [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        insa asta nu inseamna ca nu ar trebui sa il votam pe Nicusor Dan. Schimbarea trebuie sa inceapa de undeva si acum avem o oportunitate buna si un candidat care inspira incredere si care nu face parte din stabiliment. Daca nu acum, atunci cand?
      • +15 (17 voturi)    
        perfecta dreptate ai, dar daca (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:24)

        padrepadrone [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        un grup mai inimos de internauti bucuresteni se implica, macar civic online, si-i cere primarului Nicusor Dan, explicit si sustinut, transparenta totala in fata tutulo rechinilor consileri, primarei, etc ?
        Si daca aceasta actiune aduna sutinere din partea inimosilor bucuresteni, desigur, pentru ca sunt convins ca viitorul primar N Dan nu va spune NU transparentei cerute, cum suna ?
        Inceputul e cel mai greu, dupa care lucrurile pot evolua firesc catre responsabilizarea publica transparenta, sau catre traditionala animozitate confuza a intereselor!
        Ce parere aveti ?
        • +5 (9 voturi)    
          in Consiliul General al Capitalei (Miercuri, 24 februarie 2016, 14:06)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui padrepadrone

          1 membru =1 vot.
          Nicusor Dan, oricat ar fi de primar general, nu va avea mai mult de 1 vot. Cu restul , consilierii. Nu e nimic ilegal sa nu se demareze un proiect util bucurestenilor, daca acest proiect nu trece de consiliul general al primariei.
          Putem sa cerem noi cata transparenta se poate, dar la ce folos daca aflam ca proiectul a cazut cu 20 de voturi la 1?
          Nicusor Dan are nevoie de sprijinul partidelor, sa isi asigure decizia in consiliul general, apoi sa se apuce de proiecte.
      • -15 (21 voturi)    
        program similar cu Halaicu (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:26)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        iar Halaicu s a retras intr un Palat...deja vu
        • +5 (7 voturi)    
          este o murdărie (Joi, 25 februarie 2016, 0:48)

          verdeata [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Nicușor Dan nu a dovedit în vreun fel că va fi ca Halaicu. Este cunoscut de mulți ani și este nedrept ce spuneți. Este proces de intenție.
      • +6 (10 voturi)    
        Si-a facut partid (Miercuri, 24 februarie 2016, 15:51)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        cu care va candida si la consilii.
        In plus, unele decizii primarul le ia singur. Transparentizarea primariei ar fi putut-o realiza si fara consiliu.
      • -4 (4 voturi)    
        Nu-i bine. (Joi, 25 februarie 2016, 10:23)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Nu-i un program pentru bucureșteni,ci un program pentru alții care vor să viziteze Bucureștiul.
    • -11 (23 voturi)    
      singura modalitate (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:44)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Singura modalitate e a schimba Bucurestiul este de a exporta bucrestenii, in Siria eventual, si a aduce in loc olandezi ..

      Pina nu se insanatoseste mentalitate omului de pe strada o sa se fure in continuare pe rupte...
    • -15 (25 voturi)    
      Pe al meu nu-l are. (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:31)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      Și nu că sunt împotriva lui,ci pentru-că nu vrea să-și prezinte programul în mod transparent.Este o diferență în a lupta ca ONG și a vrea să fii primar.De ce crede Nicușor Dan că toate acțiunile lui sunt acceptate de toți bucureștenii?De ce vrea să ne impună să facem ce vrea el,chiar dacă nu-i legal?Cred-că ar fi bun de viceprimar,dacă și-ar stăpâni orgoliul.Cinstit nu vreau să-mi trăiesc viața cum vrea Nicușor Dan.
      • +12 (16 voturi)    
        ok (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:03)

        Eowyn [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Deci vreti sa va traiti viata dupa cum vrea Madam Firea, pentru ca la asta se va ajunge.
        • +4 (4 voturi)    
          păi așa se pare (Joi, 25 februarie 2016, 0:54)

          verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Eowyn

          Nicușor Dan are sigur limitările lui, ca orice om, problema este dacă se pot corecta. Pentru asta nu ajută dacă doar dai cu pleasna, eu voi merge să vorbesc cu ei și să le spun părerea mea cu rugămintea de a face unele corecții. Dar pooate că eu nu am dreptate, de aceea este bine să vină și alții cu propuneri.
          Iată de ce o reunire a USB, cu M10, poate și cu alții frecventabili cum este Noua Republică, așa cum încearcă Inițiativa România, ar putea contribui atât la corecții și compleri binevenite cât și la alcătuirea unei liste mai bune de candidați.
          Căci, să nu uităm, este nevoie de priari și la sectoare, după cum este nevoie și de consilieri.
          Oamenii ăști au nevoie de ajutor, nu să le dăm în cap cu parul pentru ca să piardă în fața lui Firea.
          Mai bine ne implicăm fiecare cu ce putem face, inclusiv cu propuneri.
      • +6 (6 voturi)    
        Dar (Miercuri, 24 februarie 2016, 19:07)

        SilaDe Antrei1 [anonim] i-a raspuns lui asavreau

        ai trait 8 ani cu Oprescu dupa cum a vrut el si nu te-ai rasculat.
        Omul propune un program. Iti place votezi, nu-ti place, votezi pe altcineva. Simplu.
        Dar, gogosi cu programul "transparent" si cu "toate acțiunile lui sunt acceptate de toți bucureștenii"... hai zau. Pai asa e in democratie bre. Iese cine are mai multe voturi si ai de nu l-au votat suporta pina la votul urmator.
        Si doamna Firea cum va lupta ca primar? Cum a luptat cu diaspora la alegeri cind minca kakaolu cu polonicu'? Sau poate cum a luptat la antena 3 unde minca tot kakaolu cu polonicu'
        Poti sa spui cinstit ca nu-l votezi pentru ca esti pesedist ori liberal ori antenist ori fan ghita tv. Nu e nicio rusine. Fiecare pasare pe limba ei...
    • +7 (7 voturi)    
      si al meu.. (Miercuri, 24 februarie 2016, 17:30)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui @Mishu

      ..
  • -24 (40 voturi)    
    verzocrații (Miercuri, 24 februarie 2016, 10:34)

    Mazeta [utilizator]

    Programul nu-i rău, dar susținerea politică e zero. Nicușor s-a certat până și cu Macovei, ceea ce dovedește că românii nu se înțeleg între ei nici măcar în în cadrul ONGurilor sorosiște.
    • +6 (8 voturi)    
      ONG uri Sovietice sunt ? (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:33)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ar fi de interes pentru P$D si Opinia publica sa stie activitatea subversiva a acestora...cel mai recent...Operatiunea Sterling...e coorodonata de niscaiva ONG Sovietic...
  • +14 (24 voturi)    
    Nicusor Dan (Miercuri, 24 februarie 2016, 10:37)

    pecos [utilizator]

    Go Live!
    • -7 (13 voturi)    
      mai degraba Go Home (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:54)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui pecos

      cocheteaza cu P$D ul...
  • -18 (24 voturi)    
    mda (Miercuri, 24 februarie 2016, 10:37)

    Nevermind [utilizator]

    tu nu esti nici 2.0 si te visezi usb-c

    14.
    se aplica si la cersitul de voturi?
  • -11 (19 voturi)    
    Imi pare sincer rau!!! (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:08)

    Crioan [utilizator]

    Ideea cu atragerea de investitii este buna, iar extnderea metroului, o necesitate absoluta!
    In plus, perspectiva de a vea ca primarita a Zonei Metropolitane pe madama Fierea este sinsitra, as fi fost foarte tentat sa il votez pe Nicusor Dan!
    Dar de ce a comis sinucidere politica?!
    Un program cu 18 puncte, pe mai multe pagini?!
    ARE YOU FOR REAL?!
    Ca sa ai priza la electorat, programul trebuie sa fie foarte scurt si la obiect: "daca ma alegeti, va dau mici si bere gratis, manele si galeti de plastic! Va garantez circ la TV, in fiecare zi!"
    Un program politic mai lung de doua fraze nu are nici umbr aunei sanse ...
    • +10 (16 voturi)    
      o zici ironic (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:27)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui Crioan

      dar un sambure de adevar exista. cine are rabdare sa citeasca tot constata ca e un program bun. dar se stie ca textele lungi nu sunt f atractive. Acum...n-avea cum sa nu isi treaca toate ideile in program, dar cred ca trebuie sa-si stabileasca niste piloni in campanie. Niste idei pe care sa le promoveze, si care sa-l prmoveze. Daca intreaba acum cineva ce propune Nicusor Dan nu e foarte clar. Nu poti sa raspunzi cu 18 puncte detaliate. Cred ca trebuie sa-si stabileasca 4-5 idei principale, pe care sa mearga. De exemplu sa promoveze ideea cu metroul usor pe infrastructura CFR existenta, sa-i detalieze avantajele, sa vina cu asta ca un program in sine. Si atunci, cand intreaba cineva cine e Nicusor Dan si ce vrea, sa-i poti raspunde "e ala cu metroul usor". Care ar trebui sa fie deja un subiect de dezbatere in sine.
      In rest am retineri la treaba cu centralele construite de primarie in 6 ani. Detaliez in alta postare, ca sa nu o lungesc pe asta, ca ziceam la inceput ca textele lungi nu-s prea prietenoase :)
      • +11 (11 voturi)    
        Nu ai dreptate (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:33)

        MasP [anonim] i-a raspuns lui stefansb

        Programul e program, nu poti veni cu o fituica cu 10 randuri pentru ca astfel iti vor sari toti in cap ca esti superficial, ca nu te pricepi la administratie, ca esti demagog. Desigur, in campanie, poate prezenta un rezumat pentru toata lumea dar trebuie sa existe ceva elaborat in spate.
  • +13 (23 voturi)    
    voi vota USB si pe Nicusor Dan (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:12)

    vacantzioner [utilizator]

    Voi vota pentru ca sunt sanse foarte mari sa castige si sa si implementeze programul. Iar la alegerile urmatoare o sa fie si parcare de biciclete la sectia de votare.
  • 0 (18 voturi)    
    Teorie (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:16)

    M. G. [utilizator]

    Aici nu prea era pregatit sa dea raspunsuri la intrebarile importante: http://www.hotnews.ro/stiri-politic-20501552-video-totul-despre-strategia-lui-nicusor-dan-este-usb-alte-orase-vor-naste-miscari-gen-salvati-bucurestiul-politica-aliante-bani-conteaza-pentru-rezolva-problemele-capitalei.htm. Nici acum nu spune de unde vin banii pentru toate proiectele. Ideile astea le culegi de la orice om cu putina logica, dar mai greu e sa le pui in practica.
    • +1 (1 vot)    
      lasa (Joi, 25 februarie 2016, 13:48)

      gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui M. G.

      Lasa ca a fost Oprescu pregatit la tot si a dat toate raspunsurile si s-a vazut. Despre ce vorbim aici? Ai pe altcineva in vizor? Mi se pare aiurea sa vii sa spui ca asta nu e bun dar fara sa propui pe altcineva in loc. Tu ai avea curajul sa candidezi pentru Bucuresti? Sau oricine altcineva de aici, in afara de comentarii mai mult sau mai putin pertinente, are curajul sa se ia la tranta cu mafia politica? Bun, Dan nu e potrivit, ca nu stie aia ca nu zice aia, CINE e bun in opinia ta?
  • +10 (16 voturi)    
    Program (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:16)

    Semo [utilizator]

    Program mult mai realist si coerent decat au mai fost pana acum. Dar din perspectiva mea componenta de transport este cam slaba. Exista un proiect de plan de mobilitate urbana trebuie plecat de la acela sau imbunatatit pentru a asigura o tratare mai ampla a problematicii.

    In particular problema mea este cu motorizarea in crestere in Bucuresti si in special in zonele rezidentiale construite inainte de 90 problema parcarilor este foarte grava. In graba de a rezolva problema primariile de sector au inceput sa taie in spatiile verzi sa faca locuri suplimentare de paracari dar fara a rezolva problema si accentuand poluarea.

    O posibila solutie este dezvoltarea de parcari moderne modulare si/sau automatizate subterane sau supraterane construite in armonie cu mediu care sa elibereze infrastructura existenta.

    Fara aceasta masura o sa fie greu sa se implementeze benzile unice de transport public atunci cand acestea devin parcari de rezidenta sau parcari ilegale
    • +11 (11 voturi)    
      Fara restrictionarea transportului personal... (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:28)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui Semo

      nu se va schimba nimic. Parcari de resedinta subterane sau supraterane, astfel incat masinile sa nu mai stea pe trotuare si restrictionarea traficului personal in oras prin limitarea benzilor disponibile pentru masini personale si imbunatatirea masiva a transportului public sunt singurele solutii. Nu exista solutii miraculoase, nu poti avea si transport personal eficient, timpi de asteptare mici in trafic si poluare minima si transport public rapid.
      • +4 (4 voturi)    
        ulite (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:51)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        De acord cu parcarile. Dar la stradutele noastre inguste, ce benzi sa mai limitezi?
        • +7 (7 voturi)    
          sensuri unice.. (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:06)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui revo

          unde nu mai poti ingusta, poti elimina un sens. majoritatea stradutelor din spatele blocurilor ar putea deveni sensuri unice. "pretul" platit de locuitori este mic - 30 de secunde in plus ca sa ocolesti pe cealalta parte.. dar asa castigi o banda. poti sa folosesti banda aia pentru RATB sa se miste mai repede, sau pe strazi secundare o faci banda de parcare, ca sa nu mai vedem copii mergand pe mijlocul strazii pentru ca trotuarul e ocupat de masini.
      • +6 (6 voturi)    
        Restrictii sau Stimulari? (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:01)

        Semo [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        Nu sunt mare adept al restrictiilor cu toate ca pot fi utilie la un moment dat. Momentul poate veni numai cand ai ce oferi. Fara un transport public comfortabil si rapid nu ai stimulentul necesar de a renunta la masina. Sa impuii restrictii in conditiile in care nu ai ce oferii va conduce la scandal etc.

        Rolul acestor parcari nu e sa incurajeze folosirea masinii ci din contra sa oferi spatiu pentru transport public rapid si mai ales spatiu pentru transportul nemotorizat (biciclete etc.). Dupa ce acestea sunt facute poti restrictiona utilizarea masinilor personale fara probleme ulterioare.
        • +5 (5 voturi)    
          Parcarile sunt necesare pentru ca (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:42)

          MasP [anonim] i-a raspuns lui Semo

          ai nevoie de masina ca sa iesi din oras, nu poti impiedica oamenii sa-si cumpere masini. Bucurestiul este un oras cu o densitate a populatiei foarte mare , este inghesuit pe o suprafata foarte mica datorita politicii comuniste de a construi blocuri cat mai inghesuite si pe verticala pentru a reduce costurile cu infrastructura. Si asta fiind situatia, oamenii nu au unde sa-si parcheze masinile astfel incat trotuarele sunt pline de masini. Apoi, de acord cu tine, nu poti sa impui restrictii fara sa imbunatatesti transportul in comun dar este clar ca tot aici se va ajunge in final. Problema e cat de repede vrem sa ajungem aici : mai asteptam 20 de ani ca sa ne luminam, perioada in care multi dintre noi vor fi pe lumea cealalta datorita poluarii sau alegem pe cineva care sa inceapa acest program acum iar in 10 ani sa putem respira un aer mai curat in acest oras.
        • +1 (1 vot)    
          Asta a spus si ND, de mai multe ori (Miercuri, 24 februarie 2016, 22:18)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Semo

          Ca este vorba de mai multi pasi. Sunt interview-uri in care detaliaza. Deci .. ganditi la fel, cum ar veni :)
      • +1 (1 vot)    
        DA, DA (Joi, 25 februarie 2016, 0:59)

        verdeata [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        restricționarea circulației cu automobilul personal în zonele locuite (din păcate cam asta este tot Bucureștiul). Asta dacă vă iteresează nu doar să vă simțiti importanți ci și să nu murim totți cu 20 de ani mai devreme, iar copii de azi cu 30-40 de ani mai devreme din cauza poluării.
        Eu nu merg cu mașina personală prin oraș decât în situații deosebite.
  • +6 (20 voturi)    
    PMB (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:27)

    DOT [utilizator]

    Un program frumos dar utopic. Nu exprima solutii concrete ci doar idei.
    1.Centura Bucureștiului nu este în administrarea PMB,
    2. Cum se va implementa o banda unica pentru RATB pe o strada cu doua benzi pe sens ambele supraaglomerate în orele de vârf. (Ex Bdul Ghencea, sos Iancului etc)?
    3. Cum va fi integrata infrastructura CFR care nu este interconectate cu infrastructura RATB și a fost construita sa deservească platformele industriale nu cartierele de locuințe? Apropo nici infrastructura CFR nu este în administrarea PMB.
    4 RADET ul are datorii enorme la ELCEN pe fondul restantelor înregistrate de PMB la achitarea subvenției. Cum va finanța PMB și achitarea restantelor și administrarea infrastructurii extrem de degradata și realizarea unor noi investiții în capacități noi de producție?
    Din păcate fragmentarea dreptei suprapuse peste incompetenta modului în care au votat alegeri dintr-un singur tur este bucuria PSD și coșmarul nostru!
    • +1 (1 vot)    
      Stie ca nu e in administrarea PMB (Miercuri, 24 februarie 2016, 22:24)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui DOT

      Dar a detaliat in alte locuri - se pot face proiecte comune cu alte institutii. PMB are tot interesul sa faca asta, pentru ca este in interesul orasului sa aiba sosea de centura.
      Nu este nimic utopic. Este ceva general, nu cu detalii pentru fiecare strada / bulevard / sosea in parte.
    • +1 (1 vot)    
      Si de fapt, inca ceva (Miercuri, 24 februarie 2016, 22:34)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui DOT

      Ce omoara, in clipa asta, tara asta este jaful. Si daca singurul punct din programul lui ar fi transparentizarea primariei, tot l-as vota.
      Dar nu e doar asta, l-am cunoscut ca voluntar si este un om metodic, care nu vorbeste aiurea. Nu inseamna ca este infailibil, dar este genul care chiar studiaza continuu si are capacitatea intelectuala sa invete cam orice. Ar fi un castig imens nu doar pentru Bucuresti, ci pentru Romania.
      Daca atunci cand un om din asta are sanse, noi ii dam cu piciorul si ne lasam in continuare pe mana USL-ului, suntem definitiv un popor de cretini care isi merita soarta, si tara asta nu mai merita si alte sanse. Si la cum merg lucrurile ...nici nu mai prea are timp de multe alte sanse. Ma gandesc si la ce se intampla in lume. Daca noi nu scapam de lepre repede, cat inca mai este ceva liniste in lume si altii mai au timp si de MCV-uri si alte din astea, pai ... cand or intra si aia in bucluc si n-or mai avea timp de noi ... doar cu leprele o sa ramanem.
  • -12 (30 voturi)    
    nu va lasati pacaliti! (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:28)

    revo [utilizator]

    Este doar un alt mincinos ordinar. Si inchipuit - un tip periculos.
    Acum cativa ani, in alta campanie pentru Primarie, niste tineri mi-au dat un fel de ziar al nicusorului. M-am uitat pe el si pe ultima pagina, ilustrat cu poza, era un atac referitor la Pasajul Basarab. Era prezentat un pod din strainatate, un pod de cateva zeci de metri peste o prapastie, ancorat bine in stanca solida. Spunea ca ala din poza a costat x euro, in timp ce lucrarea de la Bucuresti a costat mult mai mult. Vai, ce frauda, ce risipa, ce crima in buget!
    Omul asta este la fel de nerusinat ca toti ceilalti din politica!
    Pasajul Basarab este o lucrare de top, unica in Europa prin lungime si solutii tehnice. A fost construit pe teren nisipos, a fost nevoie de exproprieri, de solutii tehnice speciale de siguranta pt. ca trece peste cai de circulatie foarte importante, s-a facut cu echipe mari de proiectanti si constructori - totul a costat mult.
    Dar toate astea sunt fleacuri pentru Nicusor, el a simtit nevoia imperioasa sa minta si sa manipuleze.
    Da, de fapt este foarte bun, corespunde standardului de paduche populist, mincinos, arivist, nerusinat si hot - omul politic si administrativ roman.
    • +5 (15 voturi)    
      Nicusor Dan este integru (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:58)

      L. [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Pot sa afirm, dupa ce l-am cunoscut si am lucrat cu Nicusor Dan, ca este un om integru, cu mintea deschisa si cu multa daruire fata de aceasta capitala.
      Poate ca nu are carisma sau pricepere in a manipula oamenii, dar faptele lui dovedesc ca el trebuie sa fie Primarul General. Eu il votez pe ND.
    • +1 (11 voturi)    
      Sorinache, tu erai? (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:22)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Sau poate Vindeanu? >:)
      Sa dai exemplu TOCMAI pasajul Basarab (o solutie cam fara cap, gandita numai ca sa manance niste bani si care in realitate nu rezolva cine-stie-ce niste probleme) mi se pare tras de par RAU de TOT!
      • +3 (3 voturi)    
        mai ales ca... (Miercuri, 24 februarie 2016, 17:35)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        ..pasajul Basarab are iesirile si intrarile blocate constant la orele de varf..

        Centura bucurestiului era o solutie foarte buna, si chiar daca nu tinea de PMB, PMB putea sa se implice in amenajarea ei..
    • +6 (6 voturi)    
      nu vad unde e minciuna (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:49)

      Eowyn [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Chiar si asa ca lucrare de top, Pasajul Basarab a avut un cost exorbitant, da sau nu?

      Credeti ca felul in care s-a determinat costul acestui pasaj a fost transparent si perfect justificat? Adica fiecare euro din cele peste 240 de milioane a fost cheltuit in folosul cetateanului? Sa zicem ca da, dar cum puteti fi sigur cand la butoane era Oprescu si alti colaboratori, toti curati ca lacrima si in slujba cetateanului (ironie..)?

      Chiar credeti ca la Primaria Bucuresti nu s-a furat si nu s-a risipit banul public?

      Cetateanul are dreptul sa se intrebe daca banul public e bine cheltuit si nu este nicio minciuna si nicio manipulare, este un drept al sau.
  • +9 (9 voturi)    
    mai multi candidati nu fac cat unul (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:38)

    de-departe-vin [utilizator]

    in timp ce psd-ul si aliatii sai vor propune un singur candidat, opozitia (de toate felurile) se intrece cu propuneri de candidati care de care mai interesanti. nu contest calitatea acestora, numai ca la alegerea fara majoritate a voturilor (dintr-un tur), aritmetica va hotara. calculul este mult prea simplu ca sa il explic. prin urmare, vrem un primar dinafara arcului psd, sa-i determinam sa faca alegeri preliminare in opozitie si sa vina cu un singur candidat. cine stie alta cale sa o spuna pana nu e prea tarziu.
  • +1 (7 voturi)    
    centrale proprii (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:42)

    stefansb [utilizator]

    De ce nu sunt de acord cu asta?
    Observ ca in Bucuresti e problema asta cu subventia. Subventia la caldura e acolo un fel de faina si ulei, cine nu da nu primeste voturi. Vad ca Nicusor alege tot o solutie colectiva, hai sa facem niste centrale noi ale primariei. Pai bun, dar cu tevaraia invechita ce faci? Cum opresti pierderile. Daca nu o inlocuiesti ai pierderi, ca sa o incluiesti, sau sa o faci de la zero inseamna costuri uriase si nebunie pe strazi (o gramada de strazi pe care se lucreaa pt inlocuirea/construirea unei retele de tevi). 6 ani de nebunie pe strazile din Bucuresti? Nu e deja destula?
    Alte orase si-au rezolvat de mult problema asta. In Sibiu nu mai erau in 2013 decat vreo 800 de ap la sistemul centralizat. Nu am data, dar probabil nu mai exista nici unul acum. In Bucuresti sunt inca 500000. Asta pt a in Bucuresti subventia se da indiferent de venituri si, nu stiu daca gresesc, dar doar la incalzirea centralizata. In alte orase aboradrea a fost mult mai corecta: subventie doar celor cu venituri reduse, dar se acorda si pt gaz, daca ai centrala proprie, si pt lemne, pt ce alegi. Asta a dus la deconecatrea a f multor utilizatori pana ce a disparut incalzirea centralizata.
    Nu ar fi mai corect daca alea 150 de milioane subventii s-ar transforma in 30 milioane, pt cei f saraci, iar diferenta, 120 de milioane pe an, intr-un tichet cadou de 1000 euro pt cei care vor sa-si puna centrala? cu 480 milioane in 4 ani, poti subventiona cu cate 1000 de euro instalarea a 480 mii de centrale. Iar cei care nu se vor mai incadra la subventii (pt ca s-ar da in functie de venituri) ar prefera sa-si monteze centrala, chiar daca pt montaj mai dau cateva sute sau mii de lei. Si apropo de montaj...ar insemna locuri de munca pt f multi instalatori. Daca mai obtine de a guvern si o eliminre temporara a TVA pt centrale, in 4 ani desfiinteaza gaura neagra RADET, asigura mii de locuri de munca, si cei care isi monteaza centrala o fac aproape gratis, pe baza tichetului de 1000 eur
    • +1 (5 voturi)    
      ce zici nicusor? (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:48)

      stefansb [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      nu mai bine rezolvi in 4 ani problema, creezi niste locuri de munca, si termini definitivi cu gaura neagra RADET? si apoi, dupa astia 4 ani, din 150 milioane subventie (desi eu stiam ca sunt vreo 250) ramai doar cu vreo 30, acordate doar celor mai saraci, deci cate 120 milioane pe an in plus pt investitii
      • +3 (3 voturi)    
        milioane si miliarde.. (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:29)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

        deci jumatate de miliard de euro (bugetul PMB este ~1mld) subventie ca sa treaca toti de la incalzirea pe pacura la incalzirea pe gaze. am cateva obiectii la abordarea asta:
        1. dupa ce ai scris ca nu e normal sa dam subventii decat la saraci, te-ai razgandit?.. le dam mia de euro la toti? de unde?;
        2. sistemele de incalzire centralizata sunt mai eficiente si mai ieftine daca sunt bine intretinute. de ce sa nu bagam mai putini bani in centrale de bloc sau de cartier? 6 ani si "o nebunie pe strazi" zici, dar centralele de apartament se instaleaza singure?.. incearca sa fii ceva mai echidistant. tot locuri de munca vor fi, tot santiere vor fi.. doar ca il faci o data pentru toti, nu te trezesti 4 ani de zile non-stop in zgomot de bormasini ca isi mai pune un vecin o centrala..;
        3. 500.000 de locuinte se incalzesc cu pacura. ii trecem pe toti la gaz, dar solutia este temporara.. Romania mai are rezerve de gaz doar pentru vreo 10 ani, dupa care locuitorii mai saraci vor ramane in frig. 4. "creezi niste locuri de munca" temporare si toata lumea va trebui sa sparga ziduri ca sa bage noi tevi de gaze, de evacuare de gaze etc.

        convenabil pentru industria de profil. dupa ce au reusit prin lobby sa oblige populatia sa achizitioneze doar centrale cu condensatie, cu o crestere de pret de 100% pentru un randament suplimentar de 5% (plus gauri suplimentare pentru conducte de evacuare), o astfel de idee le-ar pica la fix.
        • 0 (0 voturi)    
          pai (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:42)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          tu spui ca s-ar da jumatate de miliard subventie pt trecerea pe centrale proprii in 4 ani. nu spui insa ca acum se dau 600 milioane in 4 ani, si nu spui ca pe langa astea, care s-ar da si in continuare pana la finalizarea noilor centrale, care cica ar reduce costurile, s-ar adauga costurile cu constructia centralelor, si mai ales inlocuirea tevilor. stii cat costa sa spargi o strada, sa pui o teava noua? dar sa spargi mii de strazi? sau vrei sa ramai cu tevaraia veche? pai atunci ai niste pierderi uriase.
          • +1 (1 vot)    
            diferentele nu sunt atat de mari (Miercuri, 24 februarie 2016, 18:12)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

            orice cale ai lua, vom avea un transfer treptat. deci nu scapi de subventii imediat ce ai decis ca vrei sa treci la centrale de apartament. in plus, atatea centrale de apartament vor modifica radical reteaua de distributie de gaze. deci tevi pe strada tot pui, doar ca va fi mai riscant, de spart blocul tot il spargi, ca nu ai voie sa folosesti teava care vine la aragaz (sa nu-mi spui ca nu stiai asta!?).
            si tot nu m-ai lamurit, de ce am alege varianta mai putin eficienta, cu gaze care sunt pe terminate?
            • 0 (0 voturi)    
              asta cu gazele (Miercuri, 24 februarie 2016, 18:52)

              stefansb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              asta cu gazele care se termina in 10 ani o aud de 20 de ani, si tot in 10 ani se termina. nici nu au inceput inca exploatarile la zacamintele de gaz din marea neagra, dar alarmistii anunta ca in 10 ani se termina gazele. si fac asta, ti-am zis, de 20 de ani.
            • 0 (0 voturi)    
              iar de subventii scapi imediat (Miercuri, 24 februarie 2016, 18:54)

              stefansb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              daca stabilesti ca le dai doar celor cu venituri reduse. daca primaria stabileste ca bugetul de subventii e de 30 de milioane, pai atat e, restul se pot folosi in alte scopuri (programul asta de subventionat montarea de centrale, sau orice alta investitie e necesara in bucuresti, daca asta nu se doreste).
              • +2 (2 voturi)    
                succes (Miercuri, 24 februarie 2016, 19:07)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

                poti testa "reteta".. candideaza tu cu mesajul asta si vezi cate voturi strangi. se vor inghesui bucurestenii sa te voteze, sunt convins.

                eu totusi as merge pe ceva mai moderat - ma intai construiesti alternative, abia dup-aia reduci treptat subventii.
        • +3 (3 voturi)    
          deci citeste inca o data programul (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:47)

          stefansb [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          scrie clar ca subventiile acum sunt de 150 milioane de euro. Nu s-ar majora bugetul de subeventii, ar fi doar redistribuit. 30 milioane pt cei cu venituri reduse, 120 milioane pe an pt subevntionarea montarii centralelor. dar astia le dai odata, nu in continuu. daca se facea asta acum 10 ani, acum ramaneau in bugetul primariei 120 milioane anual. Nu inteleg ce nu intelegi. jumatea aia de miliard de care zici e parte din aia 600 de miliaone pe cae primaria ii da. nu trebuie sa aiba alta sursa de finantare, sa scoata bai de altundeva, trebuie doar sa redistribuie subventiile, astfel incat, pe termen mediu, adica dupa 4 ani, sa ramana doar cu cei 30 milioane pe care ii acorda celor cu venituri reduse, cu gaura neagra RADET eliminata si cu cate 120 milioane in plus anual la buget.
  • -2 (10 voturi)    
    nicusor e de voila (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:50)

    mmmircea [utilizator]

    are niste grimase a la gral oprea.
  • +7 (13 voturi)    
    Are votul meu ! (Miercuri, 24 februarie 2016, 11:53)

    IonutSC [utilizator]

    Mult succes !
  • +4 (6 voturi)    
    În sfârșit, un program coerent (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:13)

    c.radu [utilizator]

    E clar că omul ăsta chiar s-a gândit la problemele orașului și le-a identificat în bună măsură. Cred că mai sunt și altele. Poate că programul ar trebui supus unei dezbateri publice. Dar e foarte bine că el există, iar dacă ar fi și pus în aplicare, multe s-ar schimba în bine în București.
    Doamne ajută!
  • -1 (9 voturi)    
    Nicusor Dan nu mai abera la transporturi (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:21)

    snowflake [utilizator]

    Terminarea Soselei de Centura si a traversarilor peste aceasta;
    Soseaua de centura nu apartine de Bucuresti deci orice primar nu va putea sa ii faca nimic. De fapt unele dintre aceste supratraversari se fac exclusiv pe suprafetele unor comune limitrofe.

    Metroul usor pe infrastructura CFR existenta; triplarea astfel a lungimii retelei de metrou;
    Ca si soeaua de centrura infrastructura cfr existenta nu apartine de primarie. Deci sa nu ne mai laudam ca facem cu mana altora.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu a zis ca ar apartine Bucurestiului (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:48)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui snowflake

      Dar poate initia o comunicare reala cu alte autoritati pentru rezolvarea acestor probleme. De pilda, Primaria ar putea sa finanteze o parte din centura. Exista solutii doar ca trebuie si vointa. Desigur , e nevoie si de schimbarea legislatiei, trebuie sa fie reluata ideea zonei metropolitane pentru ca Bucurestiul si comunele din jur sa se dezvolte unitar. Nu inventam noi nimic, aceste solutii sunt folosite de zeci de ani in alte tari. La noi e doar problema de mentalitate, care e cea mai grea.
  • -3 (11 voturi)    
    Vom vedea .... zise orbul.... (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:26)

    coco64 [utilizator]

    Si asta tot cu panseluțe o sa înceapă....
  • 0 (10 voturi)    
    N-AM VAZUT NIMIC... (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:31)

    schroedinger [utilizator]

    Despre toalete publice! Asta cu benzile speciale pentru avioane si altele, ma lasa rece.
    Parcari sub si supraterane nu exista?
    Nu cred ca neicusor dan va face fata!
    Oricum nu putem sa o votam pe tzatza fi-rea!
  • +4 (4 voturi)    
    mai e o chestie pe care nimeni nu o abordeaza (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:58)

    stefansb [utilizator]

    Asta e in toata tara. Lipsa de coordonare dintre diferitele departamente. Vin aia de la asfaltari si asfalteaza strada. Bun, fain. Dupa 3 luni se strica o teava care duce apa. Vin altii, sparg strada sa repare teava, si deja dupa 2 luni strada e peticita. Apoi se infunda canalizare, si mai sparg unii in alt loc. Vin apoi aia de la gaze si-si schimba si ei o conducta, ca e invechita. Si intr-un an strada noua arata ca dupa razboi, peticita pe toate fetele.
    Faceti fratior o coordonare. Vorbiti intre departamentele primariilor, anuntati-i si pe aia de la gaze, si cand renovati o strada, renovati toti odata, sa nu o mai spargeti dupa cateva luni. Se stie deja ca toata infrastructura e veche, e evident ca va ceda ceva mai devreme sau mai tarziu. Deci cand v apucati de ceva, renovati de la A la Z, de la conducta de apa la trotuar. Si poate bagati si firele de curent pe sub pamant, daca nu se cere prea mult.
    • +1 (1 vot)    
      Pai, tocmai, ca a abordat-o (Miercuri, 24 februarie 2016, 22:42)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui stefansb

      de chiar foarte multe ori. A vorbit despre asta in multe interview-uri - aici sunt niste puncte, idei. NU e ceva exhaustiv.
      Dar tema asta, a lucrarilor haotice, a abordat-o inca din 2012 - sincer, eu atunci mi-am dat seama cat de haotic e totul, cand abia auzisem de el si am inceput sa-i urmaresc interview-urile. Care m-au convins si sa devin voluntara in campania de atunci. Si la fel o sa fac si acum :)
  • +2 (4 voturi)    
    costuri, termene, riscuri?! (Miercuri, 24 februarie 2016, 12:59)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    suna si arata bine dar...care sunt costurile, care sunt sursele de finantare (realiste, nu asa"fonduri europene", caci in 2014-2020 Bucurestiul e taiat de la cele mai multe programe pe motiv ca are nivelul economic apropiat de media UE!), care sunt pasii, ce termene ar fi, care sunt riscurile?!?! De unde ia resursa umana necesara sa gestioneze atatea proiecte propuse?

    asa se face un program coerent. uitati-va la porgramul cu cele 47 masuri anti-saracie (inca f. sumar si acela) al Guvernului!

    daca ramane doar la aceste declaratii, e doar populism electoral!
    Vreau sa vad detaliile de acest gen...
    • +1 (3 voturi)    
      Populismul castiga alegerile din pacate... (Miercuri, 24 februarie 2016, 14:20)

      RantCasey [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      A explicat in mai multe interviuri ca un asemenea program se poate realiza intr-un termen destul de lung - peste 10 ani - mai ales in problema RADET, sau in lucrarile majore de infrastructura + sa existe vointa politica si cooperare intre institutii.

      Problema este ca daca vine si spune ca pe termen scurt va face ordine in primarie, transparentizare, demararea proiectului de cadastru, anti-coruptie etc. 90% dintre bucuresteni nu vor fi interesati sa-l voteze.

      Nicusor va veni cu detalii pentru oameni ca noi. In schimb, Firea/Orban va castiga cu populisme marca USL.
  • +2 (6 voturi)    
    Cam confuz cu cainii vagabonzi (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:25)

    Sparafucile [utilizator]

    Ca ii stringe de pe strada si ii duce pe toti in adaposturile primariei e foarte bine . Dar apoi vine cu o fraza pe care nu o intelegem : Controlul ONG-urilor de protectie a animalelor asupra activitatii adaposturilor de caini comunitari . Cum adica ? De ce sa capete puteri de control organisme NICIODATA votate de electorat ? Ce le-ar indreptati la asemenea puteri ? Politica lor criminala - la propriu - pe care au promovat-o ani in sir de a steriliza cainii si de a-i reloca inapoi pe strazi ? Putem anticipa ce dezastru ar insemna ca acele ONG-uri sa capete asemenea puteri . Ar face controale si ar incepe sa tipe ca din gura de sarpe ca in adaposturi cainii sunt exterminati , fiindca n-au apa calda , stau cite doi in cusca si sunt obligati sa asculte latraturile celorlalti . Ceterum censeo , ONG-urile trebuie lasate doar sa contribuie financiar , prin donatii , la intretinerea cainilor in adaposturi . Atit ! In rest , Nicusor Dan are votul meu . Altul mai bun nu gasim .
    • 0 (0 voturi)    
      Respect pentru natura, viata si mediu!.. (Vineri, 29 aprilie 2016, 12:46)

      Acquarius [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      Cine respecta natura si viata in toata maretia, splendoarea si divesitatea ei va respecta si viata semenilor nostri. Cine nu respecta natura si viata necuvantatoarelor nu va respecta niciodata nimic si pe nimeni. Mi se pare normal si corect ca ONG -urile dar chiar si persoane particulare interesate sa controleze activitatea din adaposturile cainilor comunitari si sa denunte cazurile de maltratare si ucidere a acestor fiinte, astfel incat cei vinovati sa isi primeasca pedeapsa cuvenita conform legilor in vigoare. Mi se mai pare corect si uman ca in scoli sa existe macar o ora pe luna de educatie si responsabilitate civica si morala, insuflandu -se copiilor respect pentru natura, viata si mediu, pentru valorile romanesti si europene ce au in vedere protectia naturii, vietii si mediului.
  • 0 (6 voturi)    
    Iarasi, raul cel mai mic ! (Miercuri, 24 februarie 2016, 13:29)

    Susufler0 [utilizator]

    Acum ca liberalii si-au devoalat intentiile pentru o conducere 100% politica si incompetenta a Primariei Bucuresti, voi vota impotriva celor 2 mari rele (FierealaFicat si Ludovic Mandolinarul), raul cel mai mic(Nicusor Dan), indiferent de faptul ca pana acum l-am criticat(si o sa-l mai critic, daca o sa fie cazul !) In principal, doua probleme am sa-i reprosez : 1. Faptul ca e habarnist ( Daca l-ar fi avut adversar direct pe Basescu, ala il desfinta, cum l-a desfintat pe Geoana, care credea ca Magurele e in parohia Primarului General. Nu ai voie domnu Nicusor, sa nu stii ca Centura si metroul usor nu sunt ale tale!) 2. Faptul ca ii trebuie vreo 3 bugete ca sa faca tot ce si-a propus pentru un mandat,si nu vad ,cel putin acum, de unde ar putea face rost de ele, in conditiile in care va avea un Consiliu ostil.
    Cu toate astea am sa te votez de teama sa nu iasa vreunul din cei doi "mari".
    PS. Domnule Nicusor trebuie insa ca si dvs si noi care ne-am hotarat sa va sustinem sa ajungeti Primarul Bucurestiului sa ii convingem pe Monica Macovei si pe candidatul partidului domniei sale, sa vi se alature (fie si pt faptul ca eu acum n-am putut sa-i scriu numele si n-am avut chef sa-l caut pe Google)
    Mult succes si ...mai vorbim !
  • -2 (2 voturi)    
    Trista situatie (Joi, 25 februarie 2016, 4:47)

    ucunaucu [utilizator]

    Din 1989 incoace suntem pusi sa alegem mereu ba raul cel mai mic ( Iliescu vs Vadim), ba intre doi fosti comunisti ( Nastase vs Basescu).
    Niciodata nu mi s-a parut ca am avut vreo optiune reala. Acum la Bucuresti suntem pusi sa alegem intre niste ticalosi dovediti si un visator. Sigur ca vom alege visatorul. Apoi vom fi dezamagiti, scarbiti, o sa l facem praf pe Faceboock pe bietul visator si vom trai la fel de mizer in orasul nostru cel de toate zilele.
    Mi as dori sa vad un candidat care sa spuna ca stie ca sunt 1000 de probleme dar ca el crede ca trei sunt fundamentale. Si sa argumenteze de ce alea trei si detalieze si cum ar dori sa le rezolve.
    Altfel e ca si cu mersul pe Luna. Nu e complicat. Construim o racheta, zburam pe luna si ne intoarcem. Ce e asa greu?
  • 0 (0 voturi)    
    O problema practica (Joi, 25 februarie 2016, 7:03)

    Cetateanu [utilizator]

    Nu-mi dau seama din program cum veti "rmedia" probleme practice de genul celei ce v-o prezint mai jos.
    Indolenta primarului Manescu si a lui Oprescu, aroganta unui general, si spagile luate de factorii (i) responsabili (care fie au dat autorizatii sau se fac ca nu vad) au transformat 2.5ha de teren verde, din mijlocul cartierului DT, proprietatea "personala" a armatei in tot atata teren sintetic poluator atat fonic 18 ore pe zi dar si cu fum de petrol ars in perioada de iarna. Incalcarea legii in mod flagrant de catre "investitori" ( mai mult sau mai putin puscariabili), prin constructiile realizate, pentru terenurile de sport realizate nu este sanctionata de nimeni. Ce masuri veti lua in acest caz si in astfel de cazuri ca si primar. Sa nu uitam parteneriatele public- Borciste, prin grija primarului Manescu, care au omorat spatiile verzi din sectorul 6.
  • +2 (2 voturi)    
    Corupti vs Populisti (Joi, 25 februarie 2016, 13:59)

    DragosParvu [utilizator]

    Administratia de pana acum s-a remarcat prin coruptie. Candidatii anti-sistem se pare ca vor sa se remarce prin populism. Mai precis, eco-populism. Or fi vazut ei un trend in societate pe segmentul asta si trag tare sa iasa in fata... Imi e greu sa inteleg de ce trebuie sa alegem intre unii care nu fac nimic, ca fura prea mult si altii care se pare ca n-or sa faca prea mult, ca nu vad altceva decat biciclete...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri