Regia Autonoma de Transport Bucuresti  vrea sa numere cati calatori folosesc mijloacele de transport in comun din Capitala

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 5 februarie 2016, 17:54 Actualitate | Administratie Locala

Autobuz RATB
Foto: RATB
Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) vrea sa numere cati calatori folosesc mijloacele de transport in comun din Capitala si, incepand de pe 15 februarie, roaga cetatenii sa valideze cardurile de calatorie chiar daca au abonamente. In acest moment, Regia nu cunoaste cate persoane circula cu masinile sale deoarece nu exista obligatia validarii cardului daca ai abonament. Astfel, reprezentantii RATB spun ca nu stiu daca este nevoie sa puna autobuze/tramvaie/troleibuze in plus pe liniile aglomerate.

 "Incepand cu 15 februarie 2016, RATB va aplica masuri prin care intentioneaza sa stabileasca, cu exactitate, si nu pe baza de estimari, numarul calatorilor care utilizeaza fiecare linie si mijloc de transport.  De aceea, RATB ii roaga pe calatorii care detin abonamente sa valideze fiecare calatorie in sistemul automat de taxare. Astfel, in urma unei perioade de cercetare, in care calatorii se vor adapta, RATB spera sa poata reduce intervalul orar dintre doua vehicule consecutive si sa asigure o mai buna ritmicitate, creand un program de transport in functie de necesarul de calatori de pe fiecare linie, in diferitele zone ale Capitalei", se arata intr-un comunicat RATB.


Aceasta masura face parte dintr-un pachet mai larg de reglemetari prin care RATB intentioneaza sa eficientizeze sistemul de transport si sa creasca nivelul calitatii serviciilor oferite.

"Printre alte masuri imediate, mentionam reinstruirea controlorilor, imbunatatirea regulamentului, a procedurii de control si intarirea colaborarii cu Politia Locala si cu Jandarmeria, precum si o colaborare mai stransa cu municipalitatea, pentru cresterea increderii si coeziunii in randul comunitatii bucurestene si a gradului de civilizatie in mijloacele de transport in comun", se arata intr-un comunicat RATB.


In anul 2015, numarul calatoriilor validate in sistemul automat de taxare al RATB a fost de peste 60 de milioane, in conditiile in care calatorii care detin abonamente lunare (aproximativ 200.000) nu obisnuiau sa valideze cardul, deci nu este cunoscut numarul de calatorii efectuate de acestia, potrivit RATB.


"La numarul total al calatoriilor validate trebuie adaugate si cele efectuate de alte categorii socio-profesionale, care pot calatori gratuit, pe baza cartii de identitate si a diverselor documente. Mentionam ca aproximativ 60% din incasarile RATB provin din cumpararea de abonamente lunare, ceea ce dovedeste ponderea pe care aceste titluri de calatorie ar avea-o in stabilirea traseelor si numarului de vehicule. Luand in calcul doar datele din sistemul automat de taxare, numarul calatorilor corecti (care au validat cardurile) a scazut anul trecut, fiind comparabil cu anul 2012, cand au fost inregistrate, in total, 60.639.953 validari. In anii 2013 si 2014, numarul de calatorii validate a fost de 66.136.952, respectiv - 65.113.849. RATB estimeaza ca, in medie, zilnic, pe langa cele 165.000 de calatorii validate, alte 1,1 milioane de calatorii sunt efectuate de catre abonati si alte categorii, care nu au in prezent obligatia de a valida vreun card. Asta, in timp ce vehiculele Regiei asigura circa doua milioane de calatorii pe zi. In prezent, numarul calatorilor evazionisti nu poate fi stabilit, desi este foarte mare, fapt care afecteaza grav veniturile RATB si ¬ implicit ¬ calitatea serviciilor oferite calatorilor. De aceea, politica RATB este aceea de a fideliza publicul calator si de a-l constientiza asupra faptului ca gradul de civilizatie din mijloacele de transport in comun depinde in primul rand de constiinciozitatea si respectul pe care fiecare le dovedeste", se mai arata in comunicatul RATB.












[P] JYSK Romania plateste 15 lei / zi pentru tichetele de masa ale angajatilor sai

JYSK Romania, parte a grupului scandinav JYSK Nordic, unul dintre cei mai mari retaileri de mobilier si decoratiuni interioare din Europa, a majorat, incepand cu data de 1 decembrie 2016, valoarea tichetelor de masa acordate angajatilor sai. Astfel, valoarea nominala a unui tichet de masa a ajuns la 15 lei, suma maxima prevazuta de lege.
2616 vizualizari
  • +2 (8 voturi)    
    mda (Vineri, 5 februarie 2016, 18:05)

    adrian_rolland [utilizator]

    RATB ar putea sa ma pupe undeva.... Atita timp ci EU i-am platit in avans pentru serviciile (proaste) oferite, nu am nici o obligatie sa validez abonamentul... Sa curete autobuzele / troleibuzele si tramvaiele, sa bage din nou controlori la fiecare statie sa scada numarul blatistilor si dupa aia poate EVENTUAL sa ma roage ceva..

    Cit de incompetenti pot sa fie sa nu afle (prin sistemul informatic) pe ce linii au vindut abonamente.. sa nu mai vorbim de faptul ca "virginele" din aceasta institutie nu stiu care sunt orele de virf in Bucuresti si ce trasee sunt blocate...
  • 0 (16 voturi)    
    Eliminarea gratuitatilor pentru pensionari (Vineri, 5 februarie 2016, 18:11)

    Alex864 [anonim]

    Limitati calatoriile sau intervalul orar pentru ei, pur si simpl nu ai loc de pensionari, pe deasupra circula si gratuit.
    • +3 (7 voturi)    
      Ete fleosc (Vineri, 5 februarie 2016, 18:48)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Alex864

      De pensionari n-ai tu loc in autobuze? Cei 50 - 60% care fac blatul nu te deranjeaza?

      Mod tipic de lipsa de gandire: numai ce fac eu e important, ceilalti ma deranjeaza. Hai sa ne legam de categoriile defavorizate. Si de cele defavorizate mintal.
  • +4 (4 voturi)    
    Incompetenti (Vineri, 5 februarie 2016, 18:58)

    RazTaz [utilizator]

    Managementul RATB este de incompetenta crasa.

    Daca vor sa numere cati calatori circula cu vehiculele firmei, nu pot sa ii numere doar pe cei care platesc, pentru ca sunt o gramada (majoritate) care merg pe blat.

    Daca vor sa numere cati calatori platitori merg cu autobuzele, o modalitate simpla de estimare (si fara sa bata pe nimeni la cap) este sa numere cate calatorii au vandut in 2015 si sa imparta la 365 de zile. Asta va da numarul mediu de calatorii vandute pe zi.

    Daca vor si mai mare precizie, pot sa ia din soft numarul de calatorii validate pe zi. Tot pe anul trecut.

    Pot sa puna 10 webcamuri cu stocare pe 10 vehicule test, sa le monitorizeze o perioada (sa zicem o zi/saptamana/luna) . Apoi sa ia inregistrarile si sa numere calatorii care urca si pe cei care coboara.

    Pot sa estimeze densitatea de presoane pe mp din autobuz si sa extrapoleze.

    Pot sa puna un senzor de greutate pe suspensii (la cateva vehicule test), sa masoare cat cantareste autobuzul gol, si cat cantareste dupa ce s-au inchis usile la fiecare statie, impartind apoi la greutatea medie pe persoana.

    Sunt convins ca exista ingineri care ar putea propune ceva simplu si destept pentru estimarea asta de o vrea RATB. Dar dintre toate solutiile, ei au ales-o pe cea mai proasta: sa apeleze la simpatia calatorilor pentru a-si valida abonamentele, ca sa estimeze un total irelevant (ca nu tine seama de blatisti)
    Atata incompetenta nu are de ce sa ne mire, la o regie care nu e in stare sa faca curatenie in vehicule, sa le verifice inainte sa plece in cursa daca le merg macar farurile si stopurile, sau sa le vopseasca, nu sa vezi in secolul asta tramvaie ruginite si scorojite intr-o capitala europeana.

    Daca incompetentii astia nu stiu nici macar cati calatori au pe an, cum sa avem pretentia sa puna macar un amarat de sistem de tracking GPS pe fiecare vehicul si sa creeze un sistem online de estimare a sosirii autobuzului in statie...
    o chestie atat de complicata ca e pe mobilul oricarui pusti
  • -3 (3 voturi)    
    trasee slab utilizate (Vineri, 5 februarie 2016, 19:06)

    manon [utilizator]

    Poate ca in urma acestei numarari vor ajunge si la concluzia ca traseul liniei tramvaiului 42 care pleaca de la Sofitel pe bulevardul Expozitiei este total inutil, nu are nici un calatorl. E un tramvai fantoma care circula la o ora. Dupa ce ajunge in bdul Ion Mihalache se suprapune cu alte 2 tramvaie, de este INUTIL. In locul liniilor de tramvai neutilizate de pe bdul Expozitiei poate se fac parcari alocate de Primarie insitutiilor care s-au inmultit in acea zona si nu exista locuri de parcare. faceti un bine bucurestenilor. Va rog frumos!
  • +3 (3 voturi)    
    scuze de copil retard (Vineri, 5 februarie 2016, 19:42)

    Stapanu [utilizator]

    "In acest moment, Regia nu cunoaste cate persoane circula cu masinile sale deoarece nu exista obligatia validarii cardului daca ai abonament."
    ... o fi asa greu ca fie soferul, fie un reprezentant al RATB sa faca vizual "plinul masinii" vs. ora pe fiecare traseu, pentu o perioada semnificativa?
    ... sau prin CCTV?
    ... sau pur si simplu sa se raporteze de catre soferi, vatmani, etc incarcarea estimativa la sfarsit de tura?
  • +1 (1 vot)    
    cele mai bune solutii se gasesc pe traseu (Vineri, 5 februarie 2016, 21:35)

    taobab [utilizator]

    daca toti sefii din ratb si cei din primarie care se ocupa de ratb ar veni la serviciu o saptamana cu autobuzul sau tramvaiul, nu cu masina personala, s-ar rezolva toate problemele in cealalta saptamana. din birou nu prea ai cum sa-ti dai seama nici cati calatori folosesc ratb-ul, nici care trasee sunt circulate, nici utilitatea cardurilor si problemele aparatelor de taxare, nici ce dificultati intampina un om care vrea sa isi plateasca biletul etc. dar sa mergi cu autobuzul e sub rangul de director, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Gargara (Vineri, 5 februarie 2016, 21:40)

    Andrei_I [utilizator]

    Cum poate RATB solicita tuturor calatorilor sa valideze cardul, atat timp cat reglementarile actuale permit deplasarea pensionarilor fara sa detina un card - doar cu buletinul sau talonul de pensie? Fara a ne gandi la blatisti, din start eroarea este de peste 20%.
  • +1 (1 vot)    
    RATB sa spele interiorul autobuzelor! (Vineri, 5 februarie 2016, 22:04)

    Romania, tara pomanagiilor [utilizator]

    Fiindca sunt mizerabile!

    Si sa faca rost de piese de schimb!
  • 0 (0 voturi)    
    modernizare (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 18:00)

    resturi [utilizator]

    RATB - treb restructurat.
    - un Audit serios de care sa se tina cont, nu ca cel de acum vreo 4 ani , comandat de primarie, costisitor , nefacut public si fara niciun rezultat.

    Problemele vizibile sunt:

    - activitate total ineficienta a controlorilor ratb.
    - unele statii mizerabile, care treb. reamenajate.
    - unele trasee treb. desfiintate, fiind slab utilizate
    - avem tramvaie zgomotoase, scorojite si ruginite ( cu 4-5 calatori de multe ori )

    - trebuie trecut la automate ptr. carduri de calatorie si renuntare treptata la vechile chioscuri de bilete.
    - trebuie monitorizare electronica a vehiculelor, ptr un interval normal de succedare in trafic, in functie de ora si aflux uman.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi