​​FOTOGALERIE Bucurestiul, sufocat de mizerie dupa topirea zapezii. Doar Comisia Europeana mai incearca salvarea orasului inecat de poluare

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 4 februarie 2016, 17:10 Actualitate | Administratie Locala

Poluare Bucuresti 2
Foto: Hotnews
Dupa topirea zapezii, drumurile si trotuarele din Bucuresti au ramas acoperite de un strat de noroi. Acesta arata cat de poluat este de fapt aerul pe care il respiram si care ne ucide incet in fiecare zi. Comisia Europeana a initiat procedura de infrigement la finalul anului 2014, deoarece Bucuresti, Iasi si Brasov depasesc cu mult normele admise in ceea ce priveste poluarea cu praf, insa autoritatile nu au facut mare lucru pana in prezent.




Cat de poluat este Bucurestiul?


Nu se stie, deoarece statiile de monitorizare a calitatii aerului nu functioneaza corespunzator, deci nu se poate masura cat de poluat este aerul. Mai exact, calitatea aerului in Bucuresti este masurata de 8 statii amplasate in diferite puncte ale orasului: Cercul Militar, Mihai Bravu, Drumul Taberei, Titan, Balotesti, Magurele, Lacul Morii si Berceni.

Potrivit datelor oferite de Agentia pentru Protectia Mediului Bucuresti la solicitarea HotNews.ro, aceste statii nu functioneaza din 2010, in majoritatea timpului, iar potrivit legislatiei ar trebui sa adune date in cel putin 90% din timp ca sa se poata realiza un raport asupra calitatii aerului.


Pentru remedierea lor este nevoie de circa 50.000 de euro, bani pe care trebuie sa ii dea Ministerul Mediului. Potrivit informatiilor de pe site-ul dedicat, aceste statii nu functioneaza nici in prezent, nefiind publicate rapoarte ale calitatii aerului. HotNews.ro a solicitat recent Ministerului Mediului informatii despre aceasta situatie, insa nu am primit un raspuns.

Potrivit raportului Primariei Capitalei privind poluarea aerului in Bucuresti, in 2014, ultimul raport publicat, majoritatea statiilor de monitorizare a calitatii aerului din Bucuresti nu au functionat, insa cele care au mers au inregistrat depasiri  ale poluarii cu praf (PM10). Vezi tabelele de mai jos.








Comisia Europeana a initiat procedura de infrigement la finalul anului 2014, deoarece Bucuresti, Iasi si Brasov depasesc cu mult normele admise in ceea ce priveste poluarea cu praf.

O imagine despre cat de poluat Bucurestiul ne putem face in aceste zile, imediat dupa topirea zapezii, un strat de noi a acoperit strazile, trotuarele si masinile, iar zapada este neagra.

Ce cauzeaza poluarea cu praf

Poluarea cu praf din Bucuresti este cauzata in principal de terenurile lasate in paragina (fie ele publice si private), spatii verzi insuficiente, santierele lasate in paragina, nerespectarea termenelor de finalizare ale lucrarilor publice/private, curatarea superficiala a carosabilului, traficul auto intens, lipsa unei "centuri verzi" a Capitalei.

Paradoxul e ca legislatie exista. Doar ca ea nu e respectata, iar controalele sunt o gluma.

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in perioada 2010-2013 mai multe hotarari care prevad sanctionarea firmelor de curatenie care nu spala carosabilul cu jet de apa, inclusiv la rigola, unde sunt parcate masinile, amendarea masinilor care ies murdare pe roti de pe santier, sanctiuni pentru santierele abandonate si intarzieri la lucrarile edilitare, lasate descoperite saptamani in sir.

Cu toate acestea, sanctiunile sunt putine, iar masurile nu se respecta.

In plus, Directia de Mediu din Primaria Capitalei a initiat un proiect pentru amenajarea si intretinerea micilor spatii verzi care marginesc strazile din Bucuresti pana la finalul anului 2014. Aceste zone, lasate neamenajate, constituie o importanta sursa de praf. Primariile din Bucuresti fie nu le-au amenajat, fie le-au amenajat si au fost distruse la scurt timp de soferii care au parcat neregulamentar.







Ce sanctiuni au aplicat autoritatile


Potrivit unui raspuns adresat la solicitarea HotNews.ro, Garda Nationala de Mediu - Comisariatul Municipiului Bucuresti a efectuat mai multe controale in 2010-2014 in baza Legii 104/2011 privind calitatea aerului si a aplicat urmatoarele sanctiuni:

- 2010 - 24 de controale, 20 sanctiuni contraventionale in valoare de 309.000 lei;
- 2011 - 35 controale, 29 sanctiuni contraventionale, in valoare de 420.000 lei;
- 2012 - 26 controale, 23 sanctiuni contraventionale, in valoare de 448.000 lei;
- 2013 - 48 controale, 31 sanctiuni contraventionale, in valoare de 375.000 lei;
- 2014 - 23 controale, 19 sanctiuni contraventionale, in valoare de 227.000 lei;

In raspunsul de la Garda de Mediu nu se arata pentru ce au fost aplicate sanctiunile si cui.





Prin Hotararea Consiliului General al Municipiului Bucuresti 121/2010, modificata prin Hotararea 191/2013 proprietarii de terenuri neutilizate timp de un an au obligatia de a le ingradi si a planta iarba.
Potrivit raportului de monitorizare a calitatii aerului pe anul 2014, Primaria sectorului 1 a aplicat 764 de amenzi in valoare de 253.000 lei, Primaria sectorului 2 nu a aplicat sanctiuni, Primaria sectorului 3 a dat doua amenzi in valoare de 3.000 lei, Primaria sectorului  4 a dat 112 somatii, iar sectoarele 5 si 6 nu au raspuns.

"Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat in anul 2013 hotararea nr. 189 care modifica HCGMB 121/2010, introducand la art. 1 si obligatia persoanelor fizice/juridice de a asigura inierbarea si ingradirea terenurilor aflate in proprietatea sau administrarea lor. In cursul anului 2015 au fost identificate 91 de imobile/terenuri virane neimprejmuite si/sau nesalubrizate. Dupa intreprinderea demersurilor necesare identificarii proprietarilor, acestia au fost somati sa ia masuri de salubrizare si/sau imprejmuire. Urmare somatiilor intocmite au fost salubrizate/imprejmuite 76 de terenuri virane. Totodata, au fost aplicate 15 sanctiuni contraventionale in valoare totala de 53.000 lei proprietarilor care nu s-au conformat prevederilor legale", se arata intr-un raspuns trimis de Primaria Capitalei la solicitarea HotNews.ro.

Potrivit Hotararii CGMB 123/2010 privind unele masuri de asigurare a salubrizarii prin spalarea cu jet de apa sub presiune a carosabilului firmele care salubrizeaza Bucurestiul trebuie sa spele cu jet de apa strazile. Din cauza masinilor parcate pe prima banda a drumurilor, nu se poate insa curata la rigola, unde se aduna cantitati foarte mari de praf. In alte orase civilizate din Europa, soferii au interdictia de a parca in anumite zile, intr-un anumit intervar orar, pe o parte a drumului pentru a permite masinilor de la salubrizare sa curete. La noi acest lucru nu se intampla.




" Spalarea cu jet de apa a carosabilului si trotuarelor se efectueaza de catre operatorii de salubritate in conformitate cu programele intocmite de acestia si aprobate de primariile sectoarelor 1-6. Aceste prevederi sunt stabilite in HCGMB 123/2010, modificata prin HCGMB 191/2013. La momentul desfasurarii actiunilor noastre de control, nu s-au constatat abateri de la aceste norme", se arata in raspunsul trimis de Primaria Capitalei.



Primaria Capitalei a dat in primele 11 luni ale anului -  2062 de amenzi in valoare de 1,76 milioane lei proprietarilor care nu si-au intretinut cum trebuie spatiul verde sau administratorilor. In paralel, Sectorul 1 a aplicat pentru neintretinerea corespunzatoare a spatiilor verzi 3 sanctiuni, sectorul 2 - 403 sanctiuni in valoare de circa 86.000 lei, sectorul 3 -273 sanctiuni in valoare de 12.355 lei, iar Sectorul 4 - 46 de sanctiuni.


Potrivit Hotararii CGMB 122/2010 privind aprobarea unor masuri si actiuni pentru organizarile de santiere de constructii si demolari din Municipiul Bucuresti, modificata si completata prin HCGMB 190/2013, trebuie sa existe puncte de spalare a rotilor la iesirea din santier, iar constructorul sa salubrizeze zona afectata. Sectorul 1 a aplicat doua sanctiuni in valoare de 4500 lei pe aceasta hotarare, Sectorul 2 spune ca sanctioneaza, dar nu a spus cate sanctiuni a dat, Sectorul 3 - 23 sanctiuni in valoare de 16.000 lei. Pe aceasta speta, Garda Nationala de Mediu a aplicat 25 de sanctiuni in valoare de 322.000 lei (sanctiunile amintite la inceputul textului).
In cursul anului 2015, pentru nerespectarea acestor prevederi, Primaria Capitalei a aplicat 73 de sanctiuni contraventionale in valoare totala de 180.000 lei.



In ceea ce priveste nerespectarea termenului limita pentru executarea unei lucrari edilitare, Sectorul 1 a constatat 3 intarzieri, Sectorul 3 niciuna, iar restul nu au raspuns Primariei Capitalei pentru a putea trece in raport.

Primaria Capitalei a dat de la inceputul anului 2014 pana in octombrie 2015 -  384 sanctiuni contraventionale in cuantum de total de 682.200 lei proprietarilor de retele edilitare care au lasat santierele abandonate, nu au finalizat lucrarile la termen si nu au reparat corespunzator carosabilul, potrivit unui raspuns trimis de municipalitate la solicitarea HotNews.ro.

La randul sau, Politia Rutiera a aplicat in perioada 2008-2015 doar 39 de sanctiuni contraventionale pe aceasta speta.



Plan pentru reducerea poluarii - cat s-a respectat

Pentru reducerea poluarii, institutiile din Bucuresti trebuiau sa aplice 43 de masuri aprobate prin Programul Integrat de Gestionare a Calitatii Aerului in Municipiul Bucuresti, aprobat in 2010. Dintre acestea 30 trebuiau realizate de Primaria Capitalei.

Printre acestea se numara:

- cresterea suprafetei de spatiu verde pana la 26 mp/cap de locuitor pana la sfarsitul anului 2013, astfel incat fiecare locuitor al orasului sa aiba un spatiu verde amenajat public la cel mult 15 minute de mers pe jos;

- interzicerea stationarii vehiculelor individuale pe prima banda de circulatie a strazilor principale si dedicarea acestor benzi transportului in comnu si ciclistilor;

- amenajarea de piste pentru biciclete si incurajarea transportului alternativ;

- obligarea proprietarilor si administratorilor de terenuri neutilizate timp de un an de a le ingradi pana la utilizarea acestora si a le planta;

- salubrizarea stradala prin mijloace de aspirare si spalare cu jet puternic de ape pe sub autovehicule in zonele unde prima banda e ocupata de autovehicule stationate;

- modernizarea transportului public/ transport public integrat/ mijloace de transport cu expunere scazuta la blocaje in trafic - metrou tramvai/ implementarea sistemului inteligent de management al traficului;

- vehiculele mai mari de 5 tone pot circula in centrul orasului doar cu taxa;

- realizarea oricarei constructii noi pe suprafete mai mari de 1.000 mp va fi conditionata de amenajarea si intretinerea corespunzatoare a unui spatiu verde cu suprafata de cel putin 30% din suprafata totala a parcelei aferenta proiectului, din care cel putin 2/3 va fi pe sol, iar restul va avea asigurata o grosime a solului care sa permita dezvoltarea vegetatiei de talia arbustilor sau a pomilor mici si conditii de drenare a execesului de umiditate;

- replantarea aliniamentelor stradale de arbori acolo unde este cazul; - inasprirea sanctiunilor contraventionale pentru persoanele fizice si juridice care care nu asigura intretinerea corespunzatoare a spatiilor verzi detinute in proprietate sau in administrare;





- amenajarea de parcari subterane/supraterane pentru folosirea multifunctionala a spatiului;

- cresterea tarifelor la parcare in zona centrala in special pentru traficul de tranzit;

- asigurarea unei latimi minime a trotuarelor, care sa nu fie afectata de masinile parcate, astfel incat circulatia peitonilor si biciclistilor sa se desfasoare in siguranta Potrivit raportului, Primaria Capitalei a finalizat de implementat 6 masuri dintre cele 30, 23 sunt in curs de implementare, iar una este restanta, respectiv cresterea nivelului general de taxare si colectare a taxelor pentru parcarea de tranzit, in special in zona centrala. Cele 6 masuri implementate de Primaria Capitalei sunt, potrivit raportului:

- reglementarea prin HCGMB nr 121/2010 a obligatiei proprietarilor si administratorilor de terenuri neutilizate timp de un an de a le ingradi pana la utilizarea acestora;

- inasprirea sanctiunilor contraventionale pentru persoanele fizice si juridice care care nu asigura intretinerea corespunzatoare a spatiilor verzi detinute in proprietate sau in administrare( (sanctiunile sunt cuprinse in HCGMB 304/2009);

- reglementarea replantarii aliniamentelor stradale prin HCGMB nr. 114/2011;

- aplasarea in imediata vecinatate sau in perimetyrul statilor destinate mijloacelor de transport in comun a cosurilor stradale pentru deseuri;

- salubrizarea stradala prin mijloace de aspirare si spalare cu jet puternic de ape pe sub autovehicule in zonele unde prima banda e ocupata de autovehicule stationate;

- introducerea sistemului integrat de taxare (bilet unic RATB, METROREX si SNCFR Calatori)

In 2014, din cele 43 masuri, s-au finalizat doar 7. Doua au fost raportate ca nerealizate - introducerea inspectiei tehnice de poluare pentru autovehicule cu masa maxima autorizata sub 3,5 t cu norma de poluare Euro 0, 1, 2 cu valabilitate de un an si eliberarea autorizatiei de construire numai cu conditia amenajarii parcarii pentru biciclete. Restul de 34 de masuri aveau termen de realizare sfarsitul anului 2014 si sunt in curs de implementare, potrivit raportului municipalitatii pe anul 2014.




Printre cele 34 de masuri in curs de implementare se numara realizarea pistelor de biciclete, eliberarea trotuarelor de masini parcate neregulamentar, modernizare flotei RATB, imbunatatirea transportului public, respectiv un parc de 8 ha in Ghencea. Aceste proiecte au ramas insa deocamdata la stadiul de discutie. In plus, nu s-a atins norma de spatiu verde de 26 mp/cap de locuitor. Mai mult, potrivit unui audit al Curtii de Conturi, Bucurestiul avea in 2014 doar 9,86 mp de spatiu verde pe cap de locuitor, fata de 23,21 mp/locuitor cat declarat Primaria Capitalei in 2012.

Din cauza retrocedarilor, inclusiv in parcuri, dar si a proastei gestionari a spatiilor publice, suprafata de spatii verzi din Bucuresti a scazut din 2007 pana in 2014 de la 3,2 hectare la 2,08 hectare, potrivit documentului. Uniunea Europeana cerea sa avem minim 26 mp de spatiu verde pe cap de locuitor pana la finalul anului 2013.

Institutiile care trebuie sa verifice daca Primaria Capitalei a implementat aceste masuri sun Garda Nationala de Mediu si Agentia Nationala pentru Protectia Mediului. GNM, intr-un raspuns adresat HotNews.ro spune ca stadiul de implementare al masurilor este trecut in raportul ANPM pe 2014, insa in acest raport nu se mentioneaza nimic clar si nu se face vorbire despre stadiul de implementare si sanctiunile aplicate.


TABEL efecte poluanti asupra sanatatii - Sursa Ecopolis


Citeste mai multe despre   



Comentarii alese de moderator

  • da, Brasovul si orice alt oras (Joi, 4 februarie 2016, 18:37)
    subcultura [utilizator]

    In Romania cei mai mari poluatori de praf sunt primariile insele.

    Cum ninge, toate televiziunile sar in sus ca vezi doamne trebuie sa fie sute de utilaje pe strazi.

    Primarii, politici si conectati la spagile de la firmele de salubritate, contracteaza aceste firme sa deszapezeasca si sa arunce material antiderapant.

    Acest material antiderapant (nisip 0-4 mm, adica PRAF, + niste sare) e de fapt noroiul care se vede in poze. Aruncat cu sutele de tone pe strazi in timpul iernii.










Citeste pe Stirile ProTV

VIDEO Barbatul acuzat de asasinat la comanda mafiei italiene spune ca i sa facut o inscenare. Probele din dosar care il contrazic

Alexandru Gaina, individul acuzat ca la comanda mafiei italiene a ucis un om de afaceri roman, a vorbit in exclusivitate pentru Stirile Pro TV.
20057 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    Ciudat (Joi, 4 februarie 2016, 17:29)

    silmix [utilizator]

    Hai ca inteleg Bucurestiul ca e poluat dar..

    Brasovul?

    Pai jumatate din oras e la mai putin de 1km de o padure si aici vorbim de padure adevarata nu de un parc amarat.

    Daca si cu atata verdeata langa si in oras si cu o centura functionala orasul e inca poluat inseamna ca Bucurestiul nu are absolut nici o sansa.
    • +20 (26 voturi)    
      da, Brasovul si orice alt oras (Joi, 4 februarie 2016, 18:37)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      In Romania cei mai mari poluatori de praf sunt primariile insele.

      Cum ninge, toate televiziunile sar in sus ca vezi doamne trebuie sa fie sute de utilaje pe strazi.

      Primarii, politici si conectati la spagile de la firmele de salubritate, contracteaza aceste firme sa deszapezeasca si sa arunce material antiderapant.

      Acest material antiderapant (nisip 0-4 mm, adica PRAF, + niste sare) e de fapt noroiul care se vede in poze. Aruncat cu sutele de tone pe strazi in timpul iernii.
      • +8 (10 voturi)    
        poluarea din Bucuresti (Joi, 4 februarie 2016, 20:29)

        g01an [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        nu am urmarit situatia pentru alte orase, am fost insa atent la datele pentru Bucuresti si poluarea aici nu este reprezentata doar de praf. mai grave sunt particulele mai mici si noxele produse de industrie si autovehicule. la anumite categorii de poluanti, toata Romania sufera, dar sunt chestiuni punctuale care tin de bucuresti care au treaba si cu santierele si cu anti-derapantul de cea mai proasta calitate folosit in bucuresti, dar nu explica in sine toate sursele de poluare, unele ceva mai serioase pentru sanatate.
        • +5 (7 voturi)    
          Volatile organic compunds si PM2.5 (Vineri, 5 februarie 2016, 8:55)

          zzztop [utilizator] i-a raspuns lui g01an

          Astea sunt cele mai periculoase substantante si in principal sunt generate de masini. masinile cu motoare diesel produc cele mai multe.

          Solutia ar fi favorizarea transportului public, utilizarea troleibuzelor, tramvaielor, bicicletelor.

          Dar cum bucurestenii nu sunt interesati de cine iese primar, nici lucrurile astea nu reprezinta o prioritate pentru ei. Cat o sa ia Nicusor Dan la urmatoarele alegeri?
          • +1 (3 voturi)    
            Cum sa nu ne pese?! (Vineri, 5 februarie 2016, 11:14)

            Crioan [utilizator] i-a raspuns lui zzztop

            Ne pasa extrem de mult "cine iese primar", ca s astim cine o sa ne dea mici, bere si manele gratis, cine o sa ne faca autostrada suspendata, sau macar cel mai lunga carnat din lume!!!
        • +4 (6 voturi)    
          Brasovul este intr-o depresiune montana (Vineri, 5 februarie 2016, 9:02)

          snowflake [utilizator] i-a raspuns lui g01an

          Brasovul este intr-o depresiune montana situata in centrul tarii si din acest motiv este si un nod rutier foarte important. Prin urmare avem 2 factori care contribuie foarte mult la poluarea orasului Brasov.
          Cred ca este clar pentru toata lumea ce inseamna nod rutier dar se pare ca nu este la fel de clar de ce un oras de munte foarte apropiat de padure este poluat, ei bine este poluat pentru ca aerul din interiorul depresiunii Brasov se schimba foarte greu atunci cand bate vantul peste munti pur si simplu pentru ca nu bate vantul si in depresiune.
          • 0 (0 voturi)    
            Braşov (Sâmbătă, 6 februarie 2016, 19:28)

            Dr2005 [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

            În ultimii 10 ani, Braşovul a desfăşurat o campanie agresivă de încurajare a traficului auto. S-au desfiinţat semafoare, s-au desfiinţat treceri de pietoni (sunt situaţii în care ocoleşti şi 300m ca să traversezi legal), s-au lărgit străzi (Bd. Gării - 8 benzi! Ca la Pehnian!). În plus, transportul electric a fost desfiinţat aproape complet - tramvaiul a dispărut, iar troleibuze mai circulă doar pe linia 8 (dar şi acolo amestecate cu autobuze) şi, ocazional, pe liniile fantomă 3, 7, 8, 10 şi 33. Niciuna din liniile astea nu trece prin centru.
            Aşa că vă puteţi da seama ce e cu poluarea într-un oraş cu ZERO industrie.
      • +2 (4 voturi)    
        CORECT ! (Vineri, 5 februarie 2016, 10:32)

        sands [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        Corect "subcultura" ! Mi-ai luat vorba din gura :) Asa este ! Am fost in timpul iernii in mai multe tari europene civilizate dar si in SUA si Canada. Nicaieri, dar absolut nicaieri nu am vazut sa arunce cu NISIP pe strada ca material antiderapant. Arunca doar cu PIETRIS CONCASAT 5-10mm , SARE(rar) sau CLORURA CALCIU . Niciodata NISIP !!!
        • +1 (5 voturi)    
          coruptia ucide (Vineri, 5 februarie 2016, 10:52)

          apa nu e uda [utilizator] i-a raspuns lui sands

          nu iese nimeni in strada?
        • +1 (1 vot)    
          10mm e cam mult (Vineri, 5 februarie 2016, 20:05)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui sands

          Pietris din ala se foloseste la range roads.
    • 0 (12 voturi)    
      Ce are una cu alta? (Joi, 4 februarie 2016, 18:41)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      Faptul ca ai spatiu verde intr-o parte nu inseamna ca nu e praf in alta. Ca aerul e mai bogat in oxigen nu inseamna ca nu poate avea si praf in el...
      • +8 (10 voturi)    
        de fapt (Vineri, 5 februarie 2016, 0:49)

        bocristi [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        gazonul ține pământul într-un loc și nu-l lasă să fie pulverizat de vânt, ploaie, soare etc.
        • 0 (0 voturi)    
          se referea... (Vineri, 5 februarie 2016, 11:59)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui bocristi

          ... la faptul ca au facut un parc in Ghencea.
          Ce daca au facut 'in parc"? Asta inseamna ca e mai putin praf pe strazi?

          In plus, pun pariu pe ORICE ca faptul ca au distrus partial parcul Drumul Taberei o sa fie bifat la "imbunatatirea calitatii spatiilor verzi" - si ca or sa raporteze ca au investit en'shpe milioane decai spatiul verde a crescut! :P
    • +10 (12 voturi)    
      ce sa faca biata padure?.. (Joi, 4 februarie 2016, 20:34)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      daca te duci in mijlocul padurii cu masina, iti pui cortul si lasi motorul sa mearga cu teava de esapament la intrarea in cort, vei muri.
      cam asa si cu Brasov-ul..

      pentru Bucuresti cele doua cauze sunt simple si clare: viteza traficului si lipsa vegatiei in "spatiile verzi". daca prima pare imposibil de rezolvat fara vointa primarilor, a doua tine de noi toti.. mica gradina din fata casei/blocului, in care zac 2 copaci amarati si 3 smocuri de iarba, nu este treaba primariei. spatiile verzi din centru peste care se parcheaza tot timpul pana dispare orice urma de iarba tot noi ar trebui sa le protejam.
      • +1 (1 vot)    
        cheia sa traiasca! >:) (Vineri, 5 februarie 2016, 12:00)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        O cheie buna nu strica niciodata cand vezi o cratitza pe roti parcata pe spatiul verde >:)
    • +1 (1 vot)    
      Bucurestiul se poate dezvolta si pe orizontala... (Vineri, 5 februarie 2016, 14:50)

      rPlus [utilizator] i-a raspuns lui silmix

      E loc destul pentru case in afara centurii unde aerul este mai respirabil si mai sunt si ceva paduri ramase inca, in special in nord. Dar noi am reinceput de 1-2 ani sa construim .... blocuri, intre alte blocuri. De aceea vara, in cartiere miroase a hazna, mai ales cand nu ploua... Si senzori ca sa monitorizeze gazele de hazna inca nu s-au pus :)
  • +15 (17 voturi)    
    Primaria Mun.Bucuresti si primariile de sector (Joi, 4 februarie 2016, 17:30)

    misa2002_2006 [utilizator]

    O catastrofa! Pana cand, romani? Pana cand?
  • +28 (32 voturi)    
    nu numai praf .. (Joi, 4 februarie 2016, 17:33)

    JohnHartson [utilizator]

    A calculat cineva si cantitatea de rahat de caine care ramane zilnic pe strazile Bucurestiului? Estimez la 100000 de caini de apartament, inmultit cu 200 de grame rezulta vreo 20 de tone.
    • +1 (3 voturi)    
      mai sunt si maidanezii ;) (Vineri, 5 februarie 2016, 12:01)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui JohnHartson

      Astia cine stie cati or mai fi? ;)
  • +17 (19 voturi)    
    SECTORUL3 (Joi, 4 februarie 2016, 17:35)

    deville2010 [utilizator]

    Veniti sa vedeti ce mizerie este in sectorul 3..sectorul ,cica verde, al lui negoita
    • +9 (11 voturi)    
      E sectorul MARO, (Joi, 4 februarie 2016, 20:15)

      Canache [utilizator] i-a raspuns lui deville2010

      cum e si primarul si mare parte din oamenii care nu au grija de ciinii lor. Primarele asta zicea, cind s-a facut politia comunitara, ca baietii aia stau si amendeaza oamenii care nu curata dupa ciini. Acu' toti baietii aia comunitari sunt 'de la circulatie'.
      Asa ca ...
      • +1 (5 voturi)    
        mai usor (Vineri, 5 februarie 2016, 7:47)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Canache

        iese banu din circulatie si mai in siguranta, decat sa amendezi vreun stapan de rotweiler.
      • -5 (5 voturi)    
        nu ca n-ar fi bine... (Vineri, 5 februarie 2016, 12:05)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Canache

        Dar nu e cam frustrant si cam la limita absurdului ca proprietarul de caine sa curete dupa al lui, in timp ce maidanezul poate sa se c*ce linistit alaturi, ca nu este sanctionat nimeni? .>:
        • +3 (3 voturi)    
          daca te frustreaza maidanezii, chemi hingherii (Vineri, 5 februarie 2016, 13:34)

          21unas [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

          dar nu-ti lasi linistita rahatul pe trotuar
  • +4 (16 voturi)    
    Propunere (Joi, 4 februarie 2016, 17:36)

    V. Veroiu [utilizator]

    Sa fie acoperite toate spatiile pe pamant cu beton. Scapam de praf si mai si construim niste blocuri. La ce ar avea nevoie Bucurestiul de spatii verzi? Si asa se construieste prin parcuri.
    • +2 (10 voturi)    
      Tu vezi ce ai spus? (Joi, 4 februarie 2016, 18:43)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Daca e spatiu pe pamant nu inseamna ca e spatiu verde, ci loc generator de praf. Fa-l spatiu verde si nu va mai fi nici o problema cu praful. Dar daca l-ai facut, ai si grija de el, nu-l lasa sa devina iar pamant simplu.
      • 0 (6 voturi)    
        omul a fost (Vineri, 5 februarie 2016, 7:48)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        ironic, sarcastic.
    • +4 (6 voturi)    
      Eu inteleg ironia (Vineri, 5 februarie 2016, 9:48)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

      Dar solutia nu e chiar departe. Eu am stat o vreme in Paris, unde trotoarele chiar lucesc. Si au destule spatii verzi si ei.

      Stiti care e solutia? Niciodata, dar niciodata, pamantul nu e mai sus decat asfaltul. Daca au zone cu pamant si spatii verzi in panta, la baza pantei o o bordura zdravana de 25-40 de cm inaltime. E drept, ca incearca sa le faca cat mai frumoase, nu sunt simple borduri

      Zonele cu pamant care sunt si zone pietonale (in jurul pomilor, de exemplu) sunt acoperite cu grilaje, apa poata sa treaca, dar nu se face noroi.

      Aleile de promenade din parcuri sunt toate pline cu pietris rotund, mare, astfel incat sa nu se faca noroi.

      Am stat acolo si toamna si iarna si nu am stiut ce e noroiul.

      Asta e solutia ca ploile sa nu mai spele in continuu pamantul si sa il aduca pe trotoar sau strada.

      Dar cred ca la noi, lumea ar sari in sus, ca se cheltuie bani pe bordure si grilaje metalice. Dar asta ar trebui sa fie regula.
  • +9 (11 voturi)    
    .... (Joi, 4 februarie 2016, 17:37)

    tirolez [utilizator]

    Hai sa facem o cheta sa strangem cei 50.000 de euro pentru aparatele alea. Ce inseamna sa ai niste conducatori doar hoti, nu si inteligenti. Pentru ca isi pun in pericol si sanatatea lor, nu doar a noastra.
    • 0 (0 voturi)    
      in fond, ce mare lucru? (Vineri, 5 februarie 2016, 12:07)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      nici macar 1 euro / locuitor ;)
    • +1 (1 vot)    
      de ce? (Vineri, 5 februarie 2016, 13:38)

      21unas [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      statul face cheta din banii mei in fiecare luna, cu forta, nu de buna voie
      nu vad de ce sa cotizeze iar
      mai bine ne-am strange mai multi si am da in judecata ministerul mediului sau cine e responsabil de praful asta si sa cerem despagubirir 1,000euro/ cap de bucurestean ptr fiecare luna in care nivelul prafului este peste norma europeana
      sa vezi ce se vor misca brusc si cu talent ministerul, primariile si toti respnsabilii
  • +14 (16 voturi)    
    E doar o alta zi in paradisul dambovitean, (Joi, 4 februarie 2016, 17:38)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    nu e nimic nou, tot coruptia conduce si strica tot, inclusiv aerul, ca sa aiba alde Diaconu hotel in oras, Oprea escorta, parazitii din Parlament vile in pe Kiseleff etc.
  • +20 (24 voturi)    
    Ati uitati sa spuneti de rahatii (Joi, 4 februarie 2016, 17:42)

    clint [utilizator]

    de caine. Acum dupa topirea zapezii practic calcam intr-o supa de asa ceva, chiar aici in centrul Bucurestiului.

    Dezgustator intr-un centru de capitala asa-zis europeana. Chiar nu se poate face nimic ?

    Dupa ce se va usca, se va ridica in aer pentru a se alatura noxelor, prafului samd.
    • +13 (15 voturi)    
      parziții din excremente (Vineri, 5 februarie 2016, 0:02)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui clint

      se vor ridica odată cu pulberile în care se transformă această mizerie.
      Situația existentă ilustrează căt de murdari pot fi concetățenii noștri. Vă dați seama de ce votează niște loaze? Fiindcă și mulți dintre ei sunt la fel
    • +6 (8 voturi)    
      Asta depinde doar de oameni (Vineri, 5 februarie 2016, 9:57)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Adica trebuie sa inteleaga ca trebuie sa curate excrementele animalelor de compania din spatial public. Asta nu se intampla astazi. Si ar trebui sa se lase si cu amenzi usturatoare.

      Dar poate ca ne vom schimba, incet, incet. Zilele trecute eram cu masina pe o strada laturalnica, seara, in cartierul Floreasca. Un tanar cu un caine pe strazi. Tanarul a ramas in mijlocul strazii si nu s-a dat la o parte, m-am strecurat cu greu pe langa el si ma pregateam sa fac ce face tot soferul roman la nervi.

      Tanarul mi-a aratat ca avea o punga in mana si se asigura doar ca nu calc peste excrementele cainelui, ca sa il poata ridica.

      Poate ca mai avem o sansa.
  • +5 (21 voturi)    
    Sa fie ca in alte orase din vest (Joi, 4 februarie 2016, 17:42)

    Heruvim [utilizator]

    In centrul orasului sa fie o vinieta speciala scumpa.

    In rest sa se interzica accesul auto in interiorul inelului median. Mijloace de transport in comun, bicicleta si autopasul sunt suficiente.

    Si asa scade poluarea cu noxe si e aerul pe care il respiram mai curat.
  • +22 (24 voturi)    
    Copaci masacrati (Joi, 4 februarie 2016, 18:08)

    Lukkian [utilizator]

    Poate ar trebui sa incepeti o investigatie legata de asa-zisa toaletare a copacilor, care este de fapt o masacrare a lor. Legea spune ca toaletarea se face taind cel mult 30% din coroana. Daca va uitati la copacii care au fost toaletati, de cele mai multe ori o sa vedeti niste cioturi inalte de 3-4 metri, care nu mai au nici o coroana. Multi din ei se usuca dupa aceea. Evident, primariile vor sa dea bani pe alti copaci, la suprapret, ca doar asa se procedeaza in tara asta. Dar pe langa acesti bani, ar fi interesant de aflat unde ajunge lemnul taiat.
    Ultima masacrarea pe care am vazut-o e pe Giurgiului, vis-a-vis de fostul City Mall. Cum ziceam, au ramas niste cioturi.
    • +6 (8 voturi)    
      în toată țara este la fel (Vineri, 5 februarie 2016, 0:04)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      aceeași ciuntire, aceeași devastare nerușinată a vegetației. Probabil că astta este o mare afacere a primăriilor, altfel nu îmi explic, de aceea nu ar fi rău să caute și DNA e se întâmplă în spate.
    • +1 (1 vot)    
      Confirm (Vineri, 5 februarie 2016, 13:15)

      M. G. [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      Atat in Cimitirul Evreiesc de rit spaniol (vis-a-vis de City Mall), dar mai ales in Parcul Carol. Iarna trecuta (2014-2015) a fost un dezastru dendrologic: au ciuntit copacii astfel incat anul trecut in vara am avut niste cioturi cu putine frunze pe ele. Probabil Piedone avea nevoie de lemn pentru a face donatiile catre sarmani.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect. In toate parcurile... (Vineri, 5 februarie 2016, 14:20)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Lukkian

      din zona Kiseleff/Arcul de Triumf a fost anul trecut un adevarat dezastru. Au ramas un fel de stalpi, nu pomi. In plus, o multime deurangutani isi taie pomii de pe strada, din fata casei, ca sa intre mai usor cu masina in curte, si, desigur, nimeni nu zice nimic. De exemplu in fata la Picollo Mondo, de pe strada Clucerului, au taiat toti pomii (maturi) ca sa faca locuri de parcare pentru taverna aia oribila
  • +8 (18 voturi)    
    mizerie (Joi, 4 februarie 2016, 18:10)

    gebeleizis2020 [utilizator]

    ar fi simplu sa dam vina pe primar, consilieri, partide

    este si vina cetatenilor care arunca gunoaie pe jos, care nu curata in fata curtii sau blocului, care nu planteaza un gazon pe spatiul dintre blocuri, care in general are dureri in fund...

    sunt de acord ca politicienii sunt mizerabili dar nici restul nu-s mai spalati...
  • +15 (17 voturi)    
    poluare vs murdarie (Joi, 4 februarie 2016, 18:25)

    so [utilizator]

    Nu stiu cat este poluare - tinand cont ca activitati de productie / industriale nu mai sunt de mult timp in multe orase sau cat este de fapt murdarie / mizerie.

    In multe orase se vede mizeria rezultata din dispretul locuitorilor fata de orice si oricine.

    Peste tot se vad gunoaie:peturi , hartii, pungi de plastic, mucuri de tigari si mai ales o gramada de rahati de la cainii pe care iubitorii de caini ii cara dupa ei (bineinteles fara sa stranga ce lasa patrupedele - ca este prea degradant sa-i stranga).
    • +9 (13 voturi)    
      trebuie constransi, nu asteptam se sa schimbe (Joi, 4 februarie 2016, 20:57)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui so

      Dispretul de care vorbiti trebuie amendat.
      Eu n-am vazut nici macar odata in Bucuresti un politist dand amenda pt un astfel de comportament.
      Problema nu e la acei oameni; ei nu mai pot fi educati, ci doar constransi. Dar primarul nu aloca resursele pt asa ceva.
      Abia astept alegerile.
  • +15 (21 voturi)    
    Nu stiu daca ati observat (Joi, 4 februarie 2016, 18:30)

    A_Radu [utilizator]

    Dar atunci cand ninge , stimatii nostri concitadini incep a arunca gunoaiele pe dupa troinele de zapada, sau direct in zapada, cumva crezand ca astfel nu se mai vede mizeria aruncata ... ca efect, dupa topire ... mizeria noastra iese la lumina in toata splendoarea ... mizeria din pacate este in noi, in fiecare dintre noi ... nu mai dati vina pe primari , conducatori, ei sunt dintre noi ... cand romanu isi va curata mizeria din el atunci va fi curat si in orasele lui ..
  • +8 (10 voturi)    
    INCOMPETENTA PURA (Joi, 4 februarie 2016, 19:23)

    jidanul [utilizator]

    La nivelul Ministerului Transportului, a Ministerului Administratiei si la nivelul administratilor locale este un nivel maxim de incompetenta ori dorinta masiva de spaga. Exista, astazi, in lume, autospeciale pe care se pot monta subansamble cu care se lucreaza vara si subansamble cu care se lucreaza iarna. Un exemplu ar fi Mercedes Unimog, varf de gama, dar mai sunt si alti producatori. In Romania la deszapezirile din zonele urbane, zapada este degajata, dar nu este si luata de pe strazi. Exista autospeciale care au atasate capete-turbofreze cu incarcare directa in camioane si zapada este transportata apoi pe un teren viran. Vrem sa traim ca natiunile civilizate, dar nu facem cea ce fac natiunile civilizate.
  • +12 (16 voturi)    
    Bucurestiul (Joi, 4 februarie 2016, 19:46)

    CititorulComentator [utilizator]

    Este exact precum locuitorii...hai sa nu ne mai ascundem dupa zapada.
  • +6 (8 voturi)    
    DACA PLANTAU PANSELUTELE... (Joi, 4 februarie 2016, 20:22)

    schroedinger [utilizator]

    Inainte sa ninga, nu mai era nici o problema acum!
  • +7 (9 voturi)    
    Poluarea ucide, ca si coruptia, dar mai lent (Joi, 4 februarie 2016, 23:29)

    oxbridge [utilizator]

    Cand in toamna lui 2012 am citit raportul anual pe 2010 al Agentiei de Mediu Bucuresti si am vazut ca zona in care stateam - Vitanul Nou - era cea mai poluata din Bucuresti, dpdv al mediei indicatorilor de poluare si al frecventei depasirii limitelor, am inceput imediat sa caut ceva in afara Bucurestiului (unde, conform statisticilor oficiale, situatia poluarii e mult mai buna).
    Dupa cateva luni, ne-am mutat in Otopeni, si nu regretam absolut deloc. Aer curat, parc super curat si amenajat la cateva minute de mers pe jos etc.
    • +1 (1 vot)    
      mda... :) (Vineri, 5 februarie 2016, 12:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui oxbridge

      Dar nu poate toata lumea din Bucuresti sa se mute in comunele / oraselele din jur ;)
  • +15 (17 voturi)    
    Bucurestii Noi (Vineri, 5 februarie 2016, 1:13)

    Airwaves [utilizator]

    Hotnews, poate investigati si motivul pentru care in nordul Bucurestiului, cam de pe la Blvd. Laminorului spre Chitila, in fiecare seara, de ani de zile, aerul miroase a gaze incomplet arse, ca cele care provin de la rafinarii. Daca lasi hainele afara la uscat put ingrozitor. De stat cu geamul deschis nici nu poate fi vorba...

    Cat despre minunata capitala, numai de bine.
    Zilnic vad cum concetatenii mei arunca chistoace din masina, ambalaje, pet-uri. La fel fac si pietonii. Capitala este chipul fidel al celor care o locuiesc. Rahati de caine pe trotuare, culmea, de la cainii de apartament, ca aia comunitari nu i-am vazut in veci sa se rahateasca pe trotuare, ba chiar merg in zone retrase, cu pamant, unde isi si ingroapa nevoile, de parca ar fi pisici.

    Trist...
    • +3 (3 voturi)    
      sa bage taxa pe PET! (Vineri, 5 februarie 2016, 12:19)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Airwaves

      Cand PET-ul o sa coste 2 lei, n-o sa mai convina NIMANUI sa-l arunce - or sa-l duca la centrul de recuperare! ;)
      • 0 (0 voturi)    
        Eu as pune chiar mai mult de doi lei. (Vineri, 5 februarie 2016, 14:25)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        La fel si pe cutiile de aluminiu, si pe sticle. Toate sa coste 3 lei bucata, returnabili. Si toti comerciantii sa fie obligati prin lege sa le primeasca si recicleze si sa fie pedepsiti cu retragerea autorizatiei de functionare daca refuze/impiedica/saboteaza aceasta.

        Asa este in tarile civilizate.
  • +7 (9 voturi)    
    E la fel (Vineri, 5 februarie 2016, 9:37)

    soringusar [utilizator]

    Aceeasi situatie se gaseste si la TM.
    Peste tot a ramas un noroi jegos , care la vara va deveni praf ridicat de vant in plamanii nostri.
    D-l Robu , primarul , cum vede ceve copaci , cum ii taie intr-o clipa cu drujba angajatilor de la spatii verzi.
    Cred ca in copilarie a avut ceva frustrari legate de copaci , poate a cazut dintr-un arbore si s-a lovit intr-o zona sensibila.
    La serviciul de horticultura nu se vede nici un specialist , toti drujbasii "toaleteaza " copacii dupa ureche. sau o fi vreun specialist din aceia cu multe masterate si doctorate.
    • +1 (1 vot)    
      pai nu-s ãia de acolo ;) (Vineri, 5 februarie 2016, 12:21)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui soringusar

      de obicei subcontracteaza serviciul - de regula, la o firma care are alpinisti utilitari ;)

      Chestia e ca drujbasii de acolo ar trebui INDRUMATI si SUPRAVEGHEATI de un "specialist" al primariei - dar in timpul acela, "specialistul" prefera sa mearga pe shestache la gagici :P
  • +4 (6 voturi)    
    site PRAF (Vineri, 5 februarie 2016, 10:36)

    boogiewoogie [utilizator]

    http://www.calitateaer.ro/

    nefunctional, neactualizat ....

    publicul nu are acces la informatii, iar banii iar au fost "pierduti"
    • +1 (1 vot)    
      ba, la mine merge ;) (Vineri, 5 februarie 2016, 12:25)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui boogiewoogie

      cel putin la mine in oras arata, la PM10, "rau" >:

      ceea ce e chiar conform cu realitatea, daca nu chiar spre "optimist" (eu estimez la "foarte rau") >:)
  • +4 (6 voturi)    
    pofta buna la esapament (Vineri, 5 februarie 2016, 10:52)

    gigi1 [utilizator]

    Bucurestenii se ineaca in propriul esapament, toti vor masuri, primar mai bun, parcari etc dar nimeni nu vrea sa renunte la rablele diesel.
  • +5 (5 voturi)    
    Poluarea nocturna e genocid (Vineri, 5 februarie 2016, 12:21)

    D-or [utilizator]

    Cea mai mare poluare nu se inregistreaza ziua, ci noaptea (dupa ora doua in zona Izvor -Vasile Parvan), la adapostul intunericului. Deci nu traficul auto e vinovat, ci agentii economici, CET-urile care folosesc ilegal pacura, sau centralele de cvartal defecte sau cu consum mixt gaz/pacura.

    Si este cea mai periculoasa, intrucit oamenii, in general, nici nu sunt constienti ca sunt gazati in somn, iar efectul cancerigen este maxim, intrucit regenerarea celulara are loc in somn si se face sub influenta noxelor.

    Si pentru ca fumul are proprietatea de a se strecura si acumula in incaperi inchise, cu cit se incearca izolarea apartamentelor (geamuri inchise, termopane, etc. ) e si mai rau, pentru ca fumul tot intra, dar nu mai iese!

    Ar fi interesanta explicatia Garzii de Mediu privind autorizarea CET Grozavesti sa distruga deseuri periculoase in centrul orasului, sau calcularea noxelor ca medie pe intreaga perioada de functionare a instalatie si nu pe intervalul strict de emitere a noxei respective.

    Propun o initiativa legala de interzicere totala a poluarii nocturne, mai ales in orasele care nu sint in calea vinturilor, asa cum e Bucurestiul, unde nu se clintesc frunzele saptamini intregi.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Vineri, 5 februarie 2016, 13:28)

    Xorciser [utilizator]

    Eu nu cred ca toata mizeria de pe jos e din aer.

    Cea mai mare parte e de pe talpile pantofilor care o iau prin tot felul de noroaie, cauciucurile masinilor care vin de la marginea orasului din zone neasfaltate, camioane care incarca/descarca pe centura in zone neasfaltate samd.

    Bucurestiul e un oras foarte poluat, dar asta nu se vede neaparat pe jos- ci in aer prin masuratori.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică